Ja ja, de klokken zijn al in het land. Vrijdagmorgen (8 april) lag onze klas vol paaseieren. Enthousiast gingen we op zoek naar alle eieren en stopten we ze in onze paashaas. Naar sommige eieren gingen we lang op zoek want ze lagen echt wel goed verstopt.
Deze dag deden we nog een aantal leuke activiteiten. Eerst deden we een aantal clim-activiteiten. De eerste activiteit was een tekenopdracht. De leerlingen mochten eerst 30 seconden naar een tekening kijken. Daarna stopten ze de tekening weg en probeerden ze om de tekening na te tekenen. Nadien mochten ze de originele tekening erbij nemen en kijken of die klopte met hun tekening. Dan stopten ze alles weg en gingen ze per twee zitten. Nu probeerden ze terug de tekening na te tekenen. We kwamen tot het besluit dat het samen beter lukte. We leerden dus dat het beter is om, vooral tijdens groepswerk, goed samen te werken. Samen weet je meer dan alleen. De tweede activiteit was 'Wat neem je mee?'. De leerlingen zaten per 4 en de juf vertelde eerst een verhaal: Je zit met je vieren op een schip, er is een hevige storm en het schip zinkt. Gelukkig kunnen jullie naar een onbewoond eiland zwemmen en spoelt er een kist aan. In die kist zitten 10 voorwerpen (flessen water, blikken met voeding, een bol wol, lucifers, vuurpijlen, een boek, een verzorgingskistje,...). De leerlingen moesten nu met hun groep bij de voorwerpen cijfers van 1 tot 10 zetten. Wat zij het belangrijkste vonden, kreeg nummer 1, dan nummer 2, ... Op deze manier leerden de kinderen overleggen en luisteren naar elkaar. De laatste activiteit was 'namen-bingo'. De leerlingen kregen een blad waarop 30 eigenschappen stonden, bijvoorbeeld: heeft een poes, eet graag frietjes, heeft blond haar, ... De leerlingen moesten deze dingen aan een andere leerling vragen. Paste dat bij die leerling dan moest hij/zij zijn of haar naam in het hokje schrijven. Wie het eerste een lijn (horizontaal, verticaal of diagonaal) vol met namen had, was gewonnen. Luca was de winnaar. Op deze manier werd nagegaan hoe goed men de klasgenoten kent of leerden men nieuwe dingen van klasgenootjes bij. De leerlingen leerden ook nadenken voor ze een vraag een iemand stelden (wat past bij wie).
In de namiddag was er de puzzelnamiddag (in teken van rekenknap). Er werd heel wat 'afgepuzzeld'. De leerlingen maakten heel geconcentreerd verschillende puzzels. Het werd een leuke, actieve namiddag.