Vandaag kwam juf Marleen met haar vertelatelier naar onze school. Zij kwam naar aanleiding van de voorleesweek die binnenkort van start gaat. Ze vertelde ons haar verhaal vanaf haar geboorte tot ze volwassen werd. Tijdens dat verhaal nam ze ons vaak mee naar het letterwinkeltje van haar oma. We leerden ook Jef de kip kennen, die lettereitjes legt, en de papegaai die niet houdt van de letter 'k'. Vraag maar eens aan uw kapoen waarom de papagaai wild wordt als hij de letter 'k' hoort of ziet.
Vandaag was Wafaa onze pauw. Fier toonde ze ons haar knuffel die ze bij haar geboorte van haar broer gekregen had. Op het einde van de dag zei Wafaa dat haar knuffel had gezegd dat hij het fijn vond in onze klas.
Vandaag was het een griezelige halloweendag. Er werden leerlingen van het eerste, het tweede en het derde leerjaar samen in groepen geplaatst. Via een doorschuifsysteem gingen ze bij 3 juffen. Bij juf Els deden ze griezelige drama-oefeningen. Eerst haalde een leerling uit de heksenketel een griezelfiguur. Die leerling beeldde dat figuur uit en de andere leerlingen moesten raden wij hij/zij was. Dan werd het figuur met de hele groep uitgebeeld. Tot slot maakte elke groep een leuk gedicht over een heksje dat leert toveren. Het toveren lukt niet goed en het heksje tovert allerlei gekke dingen. Bij juf Silke deden de leerlingen ontspannende spokenyoga. Bij juf Lotte knutselden de leerlingen griezelige spookjes en angstaanjagende mandarijntjes.
We deden een ICT-activiteit rond Halloween. Met de app 'photo booth' op de iPad namen de leerlingen een griezelfoto van zichzelf. Herkent u uw kapoen? Kijken op eigen ricico!
We leren in de werolessen ook over de herfst. Waar kan je de herfst het best waarnemen? In een bos natuurlijk! Dus gingen we op uitstap naar het Neigembos.
Zoals eerder gezegd, gingen we de voedingsmiddelen en drankjes vandaag op de gezondheidsladder plaatsen. Het meeste gezonde bovenaan, het minst gezonde onderaan.
In de werolessen werken we aan het thema 'Knabbel'. Vandaag hebben we de voedingsmiddelen en de drankjes die de leerlingen meebrachten onderverdeeld in voedingsgroepen. Morgen gaan we ze ordenen op onze 'voedingsladder'.