Inhoud blog
  • lang geleden
  • Een dagje met Geert op pad
  • wat nieuwe plekjes verkennen
  • Waar zijn de 70 + ers gebleven ???
  • fotoverslag laatste visperiode
  • Nostalgie
  • beetje zoeken op de Dortse Kil en de Oude Maas
  • Lamiglas XMG 50
  • winderig
  • baarsjesvissen
  • Een taaie dag vanaf de kant
  • Licht baitcastersetje.
  • FOTO's opening op Volkerak
  • opening 2011-2012 op het Volkerak
  • Einde van de gesloten periode in zicht !!! (Deel 1)
  • Einde van de gesloten periode in zicht !!! (Deel 2)
  • Een paar uren op Belgische bodem.
  • VISMA 2011
  • voorvissen op de Waal
  • enkele uurtjes grensmaas.
  • een dagje driften
  • Het Volkerak... ik snap er niets van...
  • Vissen met een reel
  • Visloos op het Volkerak
  • Zeer taaie dag
  • Echt genoten met de BB...
  • Alles besneeuwd... toch maar gaan !
  • Enkele nieuwtjes in de winkel !!!
  • NKS hollands diep : Een echte triller !!!
  • Oude Maas
  • Laatste wedstrijd BK; Butchenbach !!!
  • Proficiat aan de kampioenen
  • Het is gelukt !!!
  • goede tijden, slechte tijden,...
  • De teams doen het weer !!!
  • VRAAG en ANTWOORD
  • Proficiat SVEN en MARC
  • Eerste wedstrijd van het BK in Lanklaar
  • Voor het eerst het water op met de I-pilot !
  • Proficiat Mario en Koen
  • Dagje baarspeuteren met m'n petekind.
  • Hey beste medevissers.
    Zoeken in blog

    Categorieën
  • allerlei (6)
  • productinfo (5)
  • reacties op artikels (2)
  • tips (0)
  • visdagverslagjes (20)
  • Vraag en antwoord (1)
  • wedstrijd (8)
  • Foto
    hengelsportdekock

    Hier vind je de laatste productupdates en verslagjes van aan de waterkant .
    05-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nostalgie
    Hallo,
    Ik ben net terug van deugdoende visdag, maar hierover later meer.


    Afgelopen maandag ben ik Jimmy een dagje van de kant gaan vissen. De planning was om proberen snoekbaarzen te vangen op de Dortse Kil. Jimmy was de enige van ons 2 die er eentje wist te vangen. Uit noodzaak zijn we dan maar verder gereden richting Maas. Daar was het wel feest. We hebben er een fiks aantal baarzen gevangen en ikzelf heb ook nog 2 glasoogjes aan de tand kunnen voelen. Het was een fijne dag, maar we hebben spijtiggenoeg het grootste gedeelte van de dag in de wagen gezeten.





    VISDAG VAN VANDAAG:

    Voor vandaag was de planning heel anders. Er stonden voor vandaag een aantal huistaakjes op het programma. Gisterenavond al begonnen aan de taken en vanmorgen vroeg uit bed om nog snel iets te verven.
    Omstreeks 7 uur was ik klaar met de nodige taak en de wagen werd ingeladen.
    De BB, flippers, waadpak, hengel en kunstaas werden ingeladen.

    Rond 8 uur kon ik vertrekken om eens een basic dagje te vissen op de Dintel. Dit watertje roept bij mij altijd super leuke herineringen op. Niet zozeer omdat ik er de grote vangsten gedaan heb, maar het is het water waar Johan en ik de meeste ontdekkingen gedaan hebben op snoekbaarsgebied.

    Enkele weken geleden heb ik er ook nog een half dagje gevist, maar toen was ik zo vermoeid dat ik mijn concentratie er niet kon bijhouden en de teller bleef dus ook op 0 staan.

    Vandaag was ik fris en hoopte ik dus op betere vangsten.

    Als hengel verkoos ik vandaag voor mijn allereerste St-Croix. Deze hengel is inmiddels een jaar of 5 oud. Hij heeft een langte van 2,5m en een zeer strakke Boddy. De hengel is eigenlijk te strak en het gewicht is zeker niet naar de lage kant. Als ik het stokje objectief bekijk is het misschien wel het minst geschikte stokje dat ik heb voor deze visserij. Toch heb ik er zoveel goede herineringen aan dat ik al de mankementjes er graag bij neem.

    Onderweg heb ik de nodige fille gehad, maar rond 10u15 stond ik dan eindelijk aan het water. Het bootje opblazen, waadpak aan en dan nog een klein doosje vullen met shads voor vandaag.
    Ik wou er vandaag echt voor gaan. In het ene vak van de BB een handje vol shads en in het andere vak wat proviant voor onderweg. De dieptemeter had ik bewust thuisgelaten om alle aandacht aan het vissen te kunnen schenken.

    Plons, en weg zijn we...



    Dit was de eerste die zich aanbood. Niet vol overgave, maar zachtjes bovenop de shad gaan liggen.
    De nul was er snel af en dat doet de concentratie alleen maat toenemen !



    Enige tijd bleven de beten uit en de Banjo werd gewisseld voor een bruine turbotwister op een kopje van 7 gram met een 1/0 haak. Zoals je op de foto kan zien is een dreg overbodig.





    Na enkele snoekbaarzen was het deze hevige groene rakker die mijn shadje kwam stukbijten. Even het shadje omdraaien, lijmen en we kunnen weer verder vissen.



    De turbotwister, een zwaar onderschatte topper !




    Het kunstaasje een kleine 10 meter achter de boot laten zweven was de sleutel tot succes. Geen enkele aanbeet werd gemist, maar dat kan moeilijk anders als het aasje zo gretig gepak word.



    En terug in het bruine water, volgend jaar weer wat groter !



    Even mezelf uit de wind gelegd om te genieten van en hapje en een drankje.
    Capri-Sun, mega handig en plaatsbesparend in je kleine bootje.



    De daag gleed voorbij. Na deze baars besloot een snoekje mijn toppertje te stelen.
    Ik heb nog even doorgevist met een banjo. Het enige wat ik nog kon verleiden was een snoekje.

    Met 9 snoekbaarzen, 2 snoeken en een baars ben ik echt meer dan tevreden.
    Vroeger vingen we hier soms ook vaak rond de 7 à 8 vissen, maar de laatste jaren vielen de vangsten er bij mij tegen. Ik denk dat het liegt aan nochalance. Snel even wat hotspots afwerken en dan weer verder. De vangsten vielen dan ook vaak tegen. Vandaag heb ik het nog eens aangepakt zoals 5 jaar geleden. Zonder franjes vissen! Gewoon er 100% voor gaan, elk hoekje en kantje uitpeuteren en niets overslaan. Dit alles met vooral heel veel inzet ! Het watertje is er niet makkelijker op geworden, maar er telkens weer onbevangen aan beginnen en alles geven is hier de sleutel tot succes.

    Omstreeks 16 uur was alles op, ik was helemaal leeg en de concentratie stond op negatief. Ik keerde weer richting wagen.
    Vroegtijdig reed ik huiswaards, maar ik was voldaan, meer kon ik er niet uitkrijgen .
    Nu ik aan het typen ben komt er spontaan weer een smile op mijn gezicht als ik terugblik op wat 'vissen' echt voor mij betekent.

    Groeten Kim

    05-10-2011 om 00:00 geschreven door hengelsportdekock  


    Categorie:visdagverslagjes

    Archief per maand
  • 06-2012
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Foto

    links
  • Hengelsportdekock
  • blog Nicolas
  • weeronline
  • baarsvissen
  • roofvisnet


  • Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs