Inhoud blog
  • lang geleden
  • Een dagje met Geert op pad
  • wat nieuwe plekjes verkennen
  • Waar zijn de 70 + ers gebleven ???
  • fotoverslag laatste visperiode
  • Nostalgie
  • beetje zoeken op de Dortse Kil en de Oude Maas
  • Lamiglas XMG 50
  • winderig
  • baarsjesvissen
  • Een taaie dag vanaf de kant
  • Licht baitcastersetje.
  • FOTO's opening op Volkerak
  • opening 2011-2012 op het Volkerak
  • Einde van de gesloten periode in zicht !!! (Deel 1)
  • Einde van de gesloten periode in zicht !!! (Deel 2)
  • Een paar uren op Belgische bodem.
  • VISMA 2011
  • voorvissen op de Waal
  • enkele uurtjes grensmaas.
  • een dagje driften
  • Het Volkerak... ik snap er niets van...
  • Vissen met een reel
  • Visloos op het Volkerak
  • Zeer taaie dag
  • Echt genoten met de BB...
  • Alles besneeuwd... toch maar gaan !
  • Enkele nieuwtjes in de winkel !!!
  • NKS hollands diep : Een echte triller !!!
  • Oude Maas
  • Laatste wedstrijd BK; Butchenbach !!!
  • Proficiat aan de kampioenen
  • Het is gelukt !!!
  • goede tijden, slechte tijden,...
  • De teams doen het weer !!!
  • VRAAG en ANTWOORD
  • Proficiat SVEN en MARC
  • Eerste wedstrijd van het BK in Lanklaar
  • Voor het eerst het water op met de I-pilot !
  • Proficiat Mario en Koen
  • Dagje baarspeuteren met m'n petekind.
  • Hey beste medevissers.
    Zoeken in blog

    Categorieën
  • allerlei (6)
  • productinfo (5)
  • reacties op artikels (2)
  • tips (0)
  • visdagverslagjes (20)
  • Vraag en antwoord (1)
  • wedstrijd (8)
  • Foto
    hengelsportdekock

    Hier vind je de laatste productupdates en verslagjes van aan de waterkant .
    02-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.baarsjesvissen

    Hallo,

    Dinsdag zijn we weer te water geweest. Met zijn drieën (Peter, Arno en ik) hadden we omstreeks 10 uur aan de winkel afgesproken. Ons doel was om in Nederlands Limburg te beginnen op een kanaal om wat baarjes te vangen en daarna richting Maas te gaan om in de loop van de dag achter de snoekbaarzen aan te zitten.

    We waren alle drie vroegtijdig op de plaats van afspraak en na het inladen van de spullen was ik chauffeur van dienst en Peter speelde voor GPS (het lijkt wel alsof hij beter de weg weet in Nederland dan in België).

    Aangekomen aan het kanaal begonnen we met optuigen . Bij al ons drieën was het de dropshot die op zoek mocht naar de rovertjes. Al vanaf de eerste worp was het prijs voor mij. Daarna bij Peter en dan weer bij mij. Nog nooit hadden we het meegemaakt. Elke worp hadden we vis of enkele aanbeten. Bij Arno ging het in het begin iets moeizamer. Nadat hij gewisseld was van 0.30mm fluorcarbon naar 0.20mm fluorcarbon en ook een haakmaatje kleiner gegaan was stond hij al snel vlot baarsjes te vangen.





    We hadden ons laten vertellen dat de ‘Reins Rockvibe’ goed zou werken en deze hadden we dus ook mee naar het water. We kregen op alles beet waarmee we visten, maar het was inderdaad wel de Reins die het verschil maakte tussen aanbeten krijgen en vangen.

    Na een uurtje vissen ondervonden we toch dat de activiteit een beetje afnam en besloten we honderd meter op te schuiven. Hier herhaalde zich het verhaaltje weer.

    Man er zit veel baars in Nederland !

    De voormiddag en vroege namiddag verliepen op deze manier. Af en toe probeerde ik eens iets anders. Dan eens met een twitchbait, dan met een lepeltje en weer terug met een shadje op dropshot. Het shadje wat gevist werd op dropshot met een loodje van 10 gram (wat eigenlijk iets te zwaar was) leverde de meeste aanbeten op.




    De tijd vloog voorbij en eenmaal aan de Maas aangekomen ging alles weer verder. Er waren wel iets minder aanbeten, maar het vaarwater van de veerponten bood ons wel een iets mooier formaat.






    Peter was de eerste die overschakelde op een loodkop-shad combinatie. Het was een groter model Rockvibe op een 7 grams loodkop die de eerste snoekbaars over de streep trok. Daarna bood zich op mijn dropshotmontage dan toch eindelijk een mooiere maat baars aan.




     

    Later kwam de uitspraak “3 maal is scheepsrecht!” wel goed tot uiting bij Peter. 2 keer viel een zelfde snoek Peter zijn baarje aan dat hij aan het vangen was , maar de derde keer mispakte hij zich.
    Het was nu alleen de shad die hij in zijn bek nam. Ikzelf nam de naam ‘snoekvisser’ maar op mij en poseerde met Peter zijn groenjas.




    Na de snoek kwam een dol half uurtje waarin Arno 2 mooie snoekbaarzen wist de vangen en Peter peuterde er ook nog een glasoog uit.






    De avond was inmiddels al lang gevallen , maar we besloten om in het donker nog een laatste stek te doen. We gooiden onder het licht van de veerpont. Peter kreeg nog 2 aanbeten en ik wist op het einde van de dag nog een klein snoekbaarsje te vangen.





    Half 10 sloten we de dag af. We hadden heel veel vis gevangen, maar we hadden niet het gevoel dat we het onderste uit de kan kunnen halen hebben.

    Volgende week gaan we weer volop achter de glasogen aan en laten we de baarsjes met rust, maar eerst gaan we in het weekend op de beurs staan in Maurik  en hopelijk ’s avonds er een beetje vissen.

    Vissende groeten en ik zie jullie in Maurik !

    Groeten Kim , Peter en Arno

    02-09-2011 om 21:44 geschreven door hengelsportdekock  


    Categorie:visdagverslagjes
    26-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een taaie dag vanaf de kant
    Hallo,
    Het is ondertussen weeral een hele poos geleden dat ik nog iets gepost heb, maar daar gaat verandering in komen. Volgende week start het school en dus het werkleven terug voor mij met als positief punt dat er weer regelmaat en routine komt. Bij deze routine zit vaak een vast moment ingebouwd om iets te posten op de blog .

    Ergens halverwege de vakantie kreeg ik bericht van Jan om eens samen te gaan vissen. Jan is een gepassioneerd vliegvisser op reservoir, maar houdt ook enorm van het snoekvissen in de polder. Hij is woonachtig in Antwerpen en hij vertoeft soms voor enkele uurtjes in de haven om er werpend de snoekbaarzen achterna te zitten. 

    Na wat puzzelwerk in de agenda werd 25 augustus de visdag. Ze gaven al de hele week voor donderdag fel onweer uit, maar hoe korter we bij de visdag kwamen hoe beter de voorspellingen.

    Jan had als hoofdvraag om eens te zien en te beleven hoe het shadvissen vanaf de kant in stromend water te werk gaat. In functie van die vraag en de windvoorspellingen koos ik voor de Waal (de Waal is iets toegeeflijker dan de Dortse Kill als het op shads verspelen aankomt).
    Ik wou beginnen aan een vertrouwd stukje, dan enkele voor mij onbekende kribben uitproberen en afsluiten op een ander vertrouwd stukje. Al naar gelang het uur en de vangsten konden we 's avonds nog uitwijken naar het Amsterdam-Rijnkanaal.

    De afgelopen week heb ik en vele anderen die ik ken ondervonden dat de snoekbaars helemaal niet wil. Niet op 1 bepaald water, maar blijkbaar overal. Het zou dus een zware dag worden.

    Klokslag 6 uur ontmoeten we elkaar op de carpoolparking te Wommelgen. De spullen werden overgeladen en het avontuur kon beginnen.
    Net over de grens op de E19 werd er halt gehouden voor een heelijk bakje Hollandse koffie. Met het heerlijk warm opkikkertje in de hand werden al snel vele visverhalen uitgewisseld en ervaringen gedeeld. Dat maakt het zo leuk om eens met iemand te gaan vissen die zich verdiept heeft in een andere discipline. Elke vistak heeft weer zijn eigen specificaties, maar aan de basis vind je dan toch weer een hoop gelijkenissen.

    Na wat rondgerij en geknoei met de GPS stonden we dan toch om 8 uur aan de eertse krib. Een prachtig plek waar we bij een stralende zonsopgang arriveerden. Ik heb al enkele malen daar gevist en het is één van de weinige plekjes waar ik vanaf het strandje snoekbaars kan vangen.



    De eerste worpen werden gezet, snel werd het negatieve bijtgedrag van de glasogen bevestigd. De gehele krib uitgevist zonder een aanbeet. De 2 kribben ernaast zien er ogenschijnlijk hetzelfde uit maar ik had er nog nooit gevist. We gaven ze een kans en als vanaf de eerste worp knalde een mooie vis op mijn kleine shadje dat dwarrelde in de stroomnaad. De felle kopstoten maakten duidelijk dat dit geen snoekbaars was, een mooi winde kwam wildvechtend richting oever. Zo zonder schepnet zijn het niet de handigste vissen om vast te houden.
    De nul was er af, maar nog geen spoor van roofvis.



    Het kribje ernaast was het dan wel raak. Er stroomde een felle stroom tegen de oever en hierin lag dan toch een snoekbaarsje te wachten dat het kleine slug-O slugje niet kon laten passeren. Ook Jan kreeg hier zijn eerste tik, maar de vis had naast de haak gepakt.



    Tijd om andere stekken op te zoeken. Onderweg werd samen naar antwoord gezocht waarom de vis zo moeilijk doet. Antwoord ???????????????

    De nieuwe kribben waar we aankwamen waren pareltjes, mooie stroomnaden, diepte tegen de kribben en deze lagen te wachten onder een stralende zon om bevist te worden. De eerste krib werd zo nauwkeurig mogelijk op allerlei manieren bevist, maar gaf geen enkele van zijn bewoners prijs. Dan maar naar de 2 de. We hadden al geworpen en geworpen, ik voelde bij mezelf de concentratie wegebben. Na enkele worpen in de krib kwam er een klik in mij hoofd. Ik was even helemaal weg van de wereld en al mijn aandacht kon overgebracht worden naar de shad. "Ik heb de vibes te pakken " zei ik tegen Jan. Diezelfde worp dat ik het zei was het raak. Een strakke aanbeet leverde een maatse glasoog op. Ik heb die 'vibe' ongeveer 20 minuten kunnen volhouden, binnen die 20 minuten wist ik nog 1 stekelriddertje te vangen. Het zijn de momenten dat je afdwaald van de wereld , dat je zo fel gefocust bent dat er een bom mag ontploffen zonder het te horen, dat zijn de momenten die het verschil maken. Jammer dat ik die 'vibe' nooit lang kan vasthouden.



    Als dan de focus weer verdwijnt dan komt de onoplettendheid met vasthangers als gevolg. Even een rustmoment inbouwen en alles terug monteren kan dan wel eens helpen om er weer een half uurtje tegen te kunnen.



    De volgende krib was het Jan die iets aan de shad had. Het was klein en het hing nogal dwars. Dit kleine rivierdonderpadje had niet verwacht dat hij een navelpiercing ging krijgen van een Mustad haak.



    De tijd gleed voorbij en stilaan verdween ook onze energie.Even een ritje met de wagen naar wat vertrouwdere kribben zou onze mentale batterijen weer moeten opladen.

    Een stuk verderop aangekomen verkoos ik om eerst een krib uit te vissen die eigenlijk altijd wel een visje opleverd. Meter per meter gooiden we en lieten we onze shads met de stroming meevoeren. Eindelijk was het nog eens raak. Een net maats visje kon mijn oragne shadje niet weerstaan. Jammer genoeg was het weeral maar de enige aanbeet die doorkwam. Het kan toch niet dat er maar ééntje rondzwemt ???????????

    Nog 2 kribben volgden zonder succes. Het was al avond en eigenlijk waren we ten einde raad. Ik nam de telefoon en belde Peter op met als vraag of er stroming zou zijn op de Bergse Maas ten gevolge van de hevige regenval. Peter bekeek even de waterstanden op internet en gaf me een negatief antwoord. Merci trouwens voor de info  

    Blijven vissen op de Waal leek me niet de beste keuze. We hadden nog 2 uur voordat het donker werd en er werd beslist om de dag af te sluiten op het Amsterdam-Rijnkanaal. Met de ruitenwissers op het maximum kwamen we een half uur later aan onder de brug. Het regende enorm, maar een goede regenvest bood ons het comfort om aangenaam te vissen. 2 baarsje volgden snel omze shads, maar dan bleef alle teken van leven uit.



    Licht, zwaar, ver, kortbij alles werd geprobeerd. Totdat ik een felgroen turbo-shadje uit de diepte omhoog draaide. Een klein baarsje volgde en draaide wat rond de shad. Ik bleef even tikken en uit het niets vloog er een dikke baas op het shadje (kippenvel)!!!




    Enkele worpen later bood zich nog een dertiger baars aan op een lichtgevist FT-shadje. Maar dan was de pret over.



    Inmiddels al stevig donker werd er nog voor een laatste stek gekozen. Een strekdammetje waarrond altijd een mooie stroming staat. Eenmaal op de place to be bleek de stroming ver zoek. Als enige oplossing kon ik me alleen maar verticalen voorstellen. We kozen ieder een kant van het damwandje en lieten onze shads zakken. Ik denk dat ik mijn shad liet zakken bovenop het hoofd van een glasoog want deze gaf me niet de kans om bodemcontact te zoeken. Een mooie vis kwam boven in de duisternis en dat was het laatste teken van leven .



    Tijdens de terugweg genoten we van een frisse pint. Eerst wat geklaag over de moeizame vangsten, dan de vragen waarom, op zoek naar antwoorden die we niet vonden. Maar hoe langer de rit duurde hoe meer ik ging genieten van de dag. Het was moeizaam, héél moeizaam , maar het feit dat we zijn blijven zoeken en ons hebben blijven inzetten zonder op te geven geeft me voldoening. Omstreeks middernacht kwam ik 'uitgeput' thuis . Het duurde niet lang of ik viel als een blok in slaap, dromend van de mooie momenten.

    Jan we gaan dit zeker nog eens overdoen hé, als de vis iets losser is

    Groeten Kim
    Geniet van het vissen !!! 

    26-08-2011 om 14:38 geschreven door hengelsportdekock  


    Categorie:visdagverslagjes
    30-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Licht baitcastersetje.
    Tijdens afgelopen gesloten periode ben ik op zoek gegaan naar een zeer licht baitcastersetje. Het was de bedoeling om een setje te vinden waarmee ik met een reeltje toch een lichte en verfijnde visserij kan uitvoeren.
    Na een zoektocht bij Peter in de winkel en enkele oefenworpen heb ik als hengeltje geopteerd voor het St-Croix dropshothengeltje van de legend tournament serie. Dit stokje oogt niet alleen mooi maar is ook nog eens supergevoelig en verderlicht.





    Laat je niet afschrikken door het opschrift "dropshot" want dit hengeltje heeft een waaier aan mogelijkheden





    Een mooie topactie om zowel shadjes als plugjes de juiste actie mee te geven.

    Nadat de keuze gemaakt was voor het hengeltje moest de zoektocht naar een aangepast reeltje beginnen. Er waren 2 eisen waaraan het reeltje moest voldoen. Het mocht niet al te zwaar zijn en het moet lage gewichten kunnen werpen zodat kleine plugjes en shadjes met lichte loodkopjes ook tot de mogelijkheden kwamen bij het werpen met de reel.
    Ik had al een blitse aurora van ABU, maar ik was op zoek naar iets wat nog beter kon werpen. Even heb ik op het punt gestaan om een zeer zeer dure Daiwa te bestellen want daarover had ik al veel lof gelezen op het internet. Peter raade me echter de grote kost af en zei dat hij kleine curado reeltjes van Shimano ging binnenkrijgen. Na het internet afgeschuimd te hebben en veel positieve verhalen gelezen te hebben over dit kleintje was mijn keuze gemaakt. Na even te moeten wachten waren de kleien curado's net voor de opening geleverd. Ik liet het reeltje volspoelen met 0,08mm Power Pro en vol verwachtingen kon ik met de aanwinst huiswaarts keren.
    Eenmaal het reeltje op het hengeltje stond moesten de eerste proefworpen in de tuin plaatsvinden. Wow... wat een openbaring!!! Met enkel een 5 inch finn-s zonder lood gooide het als een speer. Zo goed zelfs dat ik eigenlijk telkens een pruik gooide met dit hele lichte gewicht. Nadat ik het reeltje opengemaakt had en 5 van de 6 remmetjes op actief had gezet was het helemaal raak.



    De Curado bevat 7 kogellagers.



    Met zijn 195 gram en zijn zeer compacte vorm ligt hij zeer goed in de hand en kan hij perfect met 1 hand bediend worden om te verticalen.



    Dit klepje moet je openen om aan het remsysteem te kunnen.



    Ikzelf zet 5 van de 6 remmetjes op om pruiken te voorkomen.

    De eerste vissesie heeft ondertussen al plaatsgevonden met het geheel en ik ben er echt laaiend enthousiast van. Het reeltje werpt als een speel en ligt zeer goed in de hand. Het hengeltje heeft me verbaast door zijn gevoeligheid die gecombineerd word met enorm veel power.

    Groeten Kim

    30-05-2011 om 19:37 geschreven door hengelsportdekock  


    Categorie:productinfo
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.FOTO's opening op Volkerak
    Hallo,
    Door een technisch mankementje kon ik geen foto's plaatsen in vorig bericht.
    Hieronder volgen enkele foto's van de opening op het Volkerak.











    Groeten Kim

    30-05-2011 om 18:55 geschreven door hengelsportdekock  


    Categorie:productinfo
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.opening 2011-2012 op het Volkerak

    Hallo,

    Eindelijk was het weer zo ver, weg konden afgelopen zaterdag naar de waterkant om achter de rovers aan te zitten.
    Ik ben samen met m’n vader naar het Volkerak geweest . Toen we er arriveerden omstreeks 6 uur bleek dat we helemaal niet de enige waren die voor deze grote plas gekozen hadden. Er stonden zeker een 15-tal trailers aan de helling van de Heense molen.
    Het traileren verliep  vlot en al snel lagen we vol verwachtingen op het water.
    Ondiepe platen met plantenbedden uitgooien met groot kunstaas was ons plan. Vele worpen werden gemaakt maar buiten een hoop kruid werd er weinig tot niets gevoeld.
    Na een tijdje de armspieren getraind te hebben werd het tijd om enkele taluds en randen van plantenbedden op te zoeken om zo stilaan een duidelijk beeld van het water te krijgen.
    Hoe meer tijd er verliep, hoe feller de strakke ZW-wind werd. De wind werd zo fel en zat zo over het water dat er nauwelijks nog rustige plekjes te vinden waren. Daarom werd de driftzak uit de bak getoverd en konden we toch weer iets aangenamer vissen.
    Mijn vader kreeg de eerste aanbeet van de dag op een grote bucktailspinner. Jammer genoeg wist de vis zich van de haak te ontdoen. Niet veel later zag ik een snoekje van een 70 cm uit de planten komen en hij pleegde een aanval op de spinnerbait. Ik zag hem bijten, kopschudden en daarna zonder spinnerbait in de bek weer wegzwemmen. Aanslaan  was ik duidelijk vergeten.

    Het werd maar eens stilaan tijd om eens  achter de snoekbaarzen aan te gaan op een manier die voor ons gekend is. De driftzak werd verhangen naar het midden van de boot . Een loodkop van 21 gram en een zwemshad moest ons toch een aanbeet opleveren. En knal… Al snel voelde ik een zware weerstand aan de lijn. Het lichte dropshothengeltje van St-Croix had veel meer power dan ik op het eerste moment verwacht had. Een mooie snoekbaars mocht de spits afbijten van seizoen 2011-2012.
    Honderd met verder was het raak voor mijn pa en een vis van ongeveer dezelfde afmetingen wist ook zijn shad gretig naar binnen te werken. (Net toen de vis op de foto moest sprong hij weer het water in…).
    Nog geen 20 meter verder was het weer mijn beurt. Alle vissen hadden ongeveer dezelfde maat en zaten vol agressie.
    Het was ondertussen alweer middag geworden en de wind maakte het vissen echt tot een uitputtingsslag. We leken wel de krabbenvangers van op de TV-serie. We besloten maar even richting Dintel te varen  waar we in de haven eens naar de WC konden gaan en uit de wind genieten van een welverdiende boterham. Tijdens de maaltijd deed ik een telefoontje met Johan die samen met Rob op de Dintel lag. De 2 waren in de buurt en na een stevige hap hebben we ze even opgezocht voor een babbel en het uitwisselen van de stand van zaken. De 2 heren hadden op dat moment samen 3 snoekbaarzen gevangen, maar ik heb later vernomen dat er nog een aantal vissen zijn bijgekomen.
    Dan maar weer richting de grote plas waar de wind heer en meester was. Heel heel heel hoge golven rolden en als we dwars op de golven vaarden om de vaargeulen over te steken  kapten ze het water met bakken over ons hoofd.
    Ons plan van ’s morgens werd heraangevat  en de ondieptes werden weer uitgekamd met spinnerbaits omdat deze vrij vlot tussen het wier te vissen waren en omdat er met de wind weinig actie kon gegeven worden aan jerkbaits. Al snel was het raak bij mij en nu bleef de vis wel hangen, vol adrenaline zag ik een mooie zwarte snoekbaars in de oppervlakte komen met de spinnerbait in zijn bek.

    Nog 2 snoeken zagen wel iets lekker in een “grinder”, maar ik krijg ze maar niet gevangen. Ik ben gewend van een duidelijke beet te voelen van het snoekbaarzen , maar deze beet ontbrak duidelijk bij de snoek. Ik had niet de reflex van stevig aan te slaan nader ik een verzwaring aan de lijn voelde. Hier heb ik zeker nog werk  aan de winkel.

    De dag werd afgesloten met de hele bende in een eetcafe aan de Heen. Bij een heelrijke kippesaté en echte Hollandse satésaus vloeiden de verhalen van mooie vissen en vele volgers tot aan de boot. Maar het meest besproken onderwerp was toch wel de wind.

    Woensdag ga ik met Koen het Volkerak op om te zoeken naar wat snoekbaarsstekken en hopelijk kunnen we dan wel een snoek verzilveren.

    Vissende groeten Kim
    Fotos volgen later .

    30-05-2011 om 18:51 geschreven door hengelsportdekock  


    Categorie:visdagverslagjes
    17-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Einde van de gesloten periode in zicht !!! (Deel 1)

    Hallo,
    Tijdens de afgelopen weken heb ik bijna niet aan de waterkant geweest. Ik heb geprobeerd om de tijd die ik had te spenderen aan m'n vriendin, werkjes opknappen en niet te vergeten mijn visgerief klaarmaken tegen de laatste zaterdag van mei !
    Hieronder volgt een overzicht van de activiteiten die ik uitgevoerd heb.

    ZACHT KUNSTAAS:


    Sorteren van shads per loodgewicht. Ik heb een bakje gemaakt voor elke gewichtsklasse. In dit 7-gram's bakje zie je bovenaan de V-staartje, daaronder de slugs, daaronder de grote zwemshads en helemaal onderaan de kleine zwemshads.

    Klaarmaken van voorgeknoopte stingers zodat ik ze snel kan verplaatsen van shad naar shad.

    Grote shads monteren + bijhorende stingers van fluorcarbon.

    Dropshotlood sorteren zodat ik een goed overzicht heb tijdens het wisselen van gewicht.

    Een doosje met zeer kleine spul om de baarsjes achterna te gaan.

    Plomb-pallet gaat een topper worden tijdens de zomermaanden !!!


    HARDBAITS !


    Sorteren van allerhande hardbaits op actie.

    Spinnerbaits voorzien van een touwtje als stopper zodat ze niet verwart geraken tijdens het werpen.

    Een handige opbergsysteem voor spinnerbaits.

    Lepels voorzien van assist-hooks waardoor ik minder snel zal komen vast te zitten tussen de stenen.
      
    Tunen van kleine plugjes...



    Door de achterste dreg te vervangen door een sterke enkele haak.


    Op de bovenzijde van donkergekleurde jerkbaits een felle streep verven zodat ik ze goed kan volgen onder water.

    Vervolg, zie deel
    2

    17-05-2011 om 21:52 geschreven door hengelsportdekock  


    Categorie:allerlei
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Einde van de gesloten periode in zicht !!! (Deel 2)
    Hallo,
    Hieronder volgt Deel 2 van m'n visactiviteiten tijdens de gesloten periode...

    TUNEN VAN DE SUICK


    3 grote haken is wel echt teveel voor de snoek of snoekbaarsbek.


    Dan zelf maar een systeempje maken om met slechts 2 haken te kunnen vissen die een beetje goed verdeeld zitten over de jerkbait.


    Ik gebruik een inox stang van 1 mm dik.


    Ik voorzie krimpkous om het zorgvuldig af te werken.




    Hopelijk kan dit een meterplus houden ...


    Verschillende kabertjes en onderlijnen maken.


    Een eenvoudige en compacte manier om ze op te bergen is in de kleine tasjes van Illex.


    Spinstangen ...


    Testen en fijntunen van een reel. Ditmaal Shimano Cardiff.


    Aan deze knopjes kan je hem openschroeven.


    Binnenin vind je het remsysteem. Je kan de topjes uittrekken of indrukken. Als ze uitgetrokken zijn fungeren ze als rem. De beste werpeigenshappen heb ik bevonden bij deze reel als ik 4 topjes uittrek en 2 topjes indruk. Nu kan ik met relatief zwaar kunstaas (kleinere jerkbaits) uit volle kracht werpen zonder dat er een pruik onstaat.


    De laatste aanpassingen aan boot en trailer hebben plaatsgevonden.

    Het enige wat me nu nog rest te doen is op sommige molens de lijn vervangen.
    Verder ben ik helemaal klaar voor het nieuwe seizoen.
    Het nieuwe seizoen moet voor mij nieuwe uitdagingen brengen. Ik ga me verdiepen in drop-shot, weedless-vissen, gebruik van de reel en proberen om het uiterste uit hardbaits te halen.
    Het verticalen ga ik in de zomermaanden links laten liggen en zal vooral het werpend vissen de overmacht nemen.
    De Nederlandse rivieren en het Volkerak zullen het strijdtoneel vormen om alle nieuwe ervaringen op te doen.
    Ik kijk er al naar uit als ik voor de eerste keer een snoekbaars op een jerkbait zie knallen !!!

    Ik wens iedereen een spetterende start en een vangkrachtig seizoen.
    Vissende groeten Kim !

    17-05-2011 om 21:51 geschreven door hengelsportdekock  


    Categorie:allerlei
    06-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een paar uren op Belgische bodem.

    Hallo,

     

    Vanmiddag ben ik mijn petekind (na een zware examenperiode) gaan oppikken om een dagje achter de baarzen aan te gaan.

     

    Ons doel was om naar het kanaal Bocholt-Herentals te gaan. Ter hoogte van Herentals wilden we wat gaan experimenteren op die kleine rover.

    Al snel werd ons duidelijk dat de groene gestreepte rakkertjes niet thuis waren. Ik vind het daar echt bizar. Vanaf de eerste nachtvorst tot en met de opening is er geen baarsje te bespeuren. Eens dat in juni het seizoen weer opengaat wemelt het er van de baarsjes waarop je allerlei aasjes kan testen.

     

    Na een uur water gedekt te hebben besloot ik om met Lars richting Belgische Maas te rijden. Na een uurtje bollen stonden we onder de stralende zon aan een prachtig stukje natuur.

     

    Nog voordat onze eerste worp had plaatsgevonden zagen we al een roofblei die het oppervlaktewater deed openspatten. De roofblei was nu gelukkig ook de vis waarvoor we zover gereden hadden .

     

    Na enkele worpen gemaakt te hebben en tegen een hoge snelheid de bladpilker van ‘Storm’ binnengevist te hebben kwam de knal op m’n soepel Lamiglas hengeltje. De eerste roofblei voor mij al vissend met een reel was een feit. Rond de 65cm moet de torpedo geweest zijn.



     

    Lars was helemaal verbaasd van het spektakel en de kracht van de vis. Gedreven viste hij door op de plek waar ik een aanbeet had gehad. Jammerlijk bleven bij hem de aanbeten uit.



     

    Niet veel later, iets meer stroomaf knalde een 2de vis op de bladpilker. Ik voelde al snel dat het om een groter exemplaar ging. Het hengeltje ging helemaal krom en de lijn ging vlotjes van de reel. Na een meting bleek de vis 72 hele centimeters te tellen.



     

    Vol goede moed visten we samen nog een uurtje door, maar helaas bleef het hier bij. Jammer dat ik m’n petekind geen vis heb kunnen laten vangen want het kereltje was helemaal klaar voor de aanbeet…



     

    Met een tevreden ( maar een beetje teleurgesteld) gevoel reden we huiswaarts.  Onderweg stopten we nog om een ijsje te likken met dit mooie weer.



     

    PS: De volgende keer dat we gaan Lars, moet en zal er vis gevangen worden hé !!!

     

    Vissende groeten Kim

    06-04-2011 om 21:36 geschreven door hengelsportdekock  


    Categorie:visdagverslagjes
    28-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VISMA 2011
    Hallo,
    Afgelopen zaterdag de hele dag op het Volkerak gezeten. De verwachtingen waren groot nadat we gehoord hadden dat er met het NKS 150 snoekbaarzen gevangen waren.
    Om half 8 lagen we op het water en om 7u35 was het al raak. Een mooie zestiger bood zich bij me aan. Het opzet was om alle plekken die Koen in zijn GPS had te gaan verkennen. We hebben heel het Volkerak rond gevaren en zeker 20 plekken gedaan. We zagen duidelijk zones met en zones zonder vis. We hebben de ganse dag gevist tussen de 7 en de 12 meter diepte. Allerhande manieren hebben we geprobeerd. Verticalen, diagonalen op snelheid, Dropshot, werpen,... maar buiten enkele aanbeetjes hebben we niets meer kunnen vangen. Wel hebben we naast ons een mooi snoek van 116cm al trollend zien vangen op een diepte van 5 m.
    Er waren nog andere doorzetters op het water die de hele dag de ondiepte hebben afgeworpen met groot spul, maar ook zij hadden geen succes (maar wel karakter!).

    Eén ding is duidelijk, in juni zullen we nog enorm veel moeten investeren om ons klaar te stomen tegen de predatortour in juli.

    Vanaf donderdag is het in Nederland weer gedaan met achter de rovers aan te gaan, maar in België kunnen we nog 14 dagen verder. (ik zoek nog een dagje op de grensmaas te gaan met de BB).

    Volgend weekend is er als mooie afsluiter van seizoen 2010-2011 de VISMA in Rotterdam. Voor de eerste keer valt dit net buiten het roofvisseizoen en dit gaat zich volgens mij laten merken aan het aantal bezoekers.

    Hengelsportdekock zal er aanwezig zijn met een uitgebreide stand die bemand zal worden door velen van het Team.
    Sven, Marc, Ludo, Frank en Bart Mylle, Stefan, Kim, Johan, Koen, Kristof, Peter en velen meer zullen er jullie ter hulp staan.
    info: www.visma.nl

    Ik hoop jullie allen te zien op het fijne beursgebeuren om er de laatste wilde visverhalen van afgelopen seizoen te delen. Tevens kunnen we al dromen of plannen maken naar volgend seizoen.

    Vissende Groeten Kim

    28-03-2011 om 00:00 geschreven door hengelsportdekock  


    Categorie:allerlei
    11-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.voorvissen op de Waal
    Hallo,

    Op 20 maart nemen Frank Mylle en ik samen met Bart Mylle en Jasper deel aan de eerste manche van het NKS rivieren. Deze wedstrijd zal doorgaan op de Waal.

    De Waal is een machtige sneltromende rivier waarop ik in de zomermaanden al zeer veel uren versleten heb. Vaak met goede resultaten en af en toe een mooie vis ertussen.

    Nu wordt het echter anders, het is veel vroeger op het jaar (de vis is dan nog niet echt los) en er wordt gevist vanut de boot. Vooral dat laatste zal geen makkelijke klus worden en daarom zijn we afgelopen dinsdag gaan voorvissen.

    Omstreeks 6 uur in de morgend zijn we bij Bart in Mechelen vertrokken. De rit ging vlot en tegen een kleine 8 uur konden we traileren op de geïmproviseerde trailerhelling.



    Ik ken de kribben waar we gingen vissen vanuit het verleden. Ik heb er vaak vanaf de kant gevist. De ankerfunctie van de I-pilot werd ingeschakeld en we konden onder een stralend zonnetje kribvak per kribvak rustig uitwerpen. Het resulteerde echter niet in aanbeten.

    Dan maar driften op de stroomnaad. De boot tolde echter alle kanten uit en pas na redelijk veel geklungel had ik de boot een beetje onder controle.

    De eerste was voor Bart. Hij ving het glasoogje op een felgekleurde art-bait.



    Gedurende de dag hebben we nog vanalles geprobeerd maar enkel het driften bracht ons volgende vissen op.






    Omstreeks half 5 was bij mij de kaars uit. Ik was nog maar net hersteld van een smerige ziekte en voelde dat ik nog zwak was.

    's Woensdags stond het parcours van de wedstrijd op het internet en we hadden vrij goed gegokt want we hebben ongeveer op een vierde van het parcours gevist en daar ook onze vissen gevangen. We hebben nu een beetje info en vertrekken vol goede moed richting wedstrijd.

    Ik kan althans terugblikken op een fijne dag samen met Bart.

    De volgende visdag zal de BB-dag op zondag 13 maart zijn. Ik kijk er al enorm naar uit en hoop velen van jullie er te zien.

    Vissende groeten Kim

    11-03-2011 om 00:00 geschreven door hengelsportdekock  


    Categorie:visdagverslagjes
    25-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.enkele uurtjes grensmaas.
    Hallo,
    Afgelopen woensdag had ik door omstandigheden enkele uren tijd om te vissen. Met weinig voorbereidingstijd was na het checken van de waterstand de keuze gevallen op enkele uren bellyboaten op de grensmaas.

    Hieronder volgt een fotoverslagje van de 3 visuurtjes.


    Eén doosje shadjes met lichte kopjes en de Cardiff 2,82m mocht mee in de BB. De dieptemeter bleef in de wagen . Helemaal weer eens basic om het beste van mezelf te geven!


    Het water heeft voorheen meters hoger gestaan dan het nu staat. Jammer van de pakken vuil die de rivier heeft achtergelaten in de boomkruinen.


    Deze metervis werd op een onverwacht moment van de bodem geplukt. De Cardiff stond hoepeltje rond.


    Na enkele foto's zwom ze traag weer weg naar veiligere oorden.


    Het kleine slug-o-slugje was de dader. Op een kopje van 3 gram ,traag gepresenteerd langs de bodem.


    Deze roofbrasem kon de grote cullprit niet weerstaan. De brasems op dit water weten wat zwemmen is...


    Een prachtig stukje natuur vol stroomversnellingen, kuilen en keringen...


    De werkzaamheden op dit mooi paradijsje laten me dromen om binnen enkele jaren op een nog groter stuk natuur te kunnen gaan zoeken naar de zeldzame, maar grote rovers.


    Na een fikse wandeling richting wagen met de BB op de rug kon ik genieten van een lekker potje wortelstoemp.

    Enkele uren het huis uit, in een klein paradijsje waar moet geknokt worden voor elke aanbeet...
    Moe maar echt voldaan blik ik terug op een fijn moment.

    Vissende groeten Kim

    25-02-2011 om 00:00 geschreven door hengelsportdekock  


    Categorie:visdagverslagjes
    23-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.een dagje driften
    Hallo,
    Langs deze weg kan je reageren op het verslag "een dagje driften" op www.hengelsportdekock.be

    Vissende groeten Kim

    23-02-2011 om 20:37 geschreven door hengelsportdekock  


    Categorie:reacties op artikels
    15-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het Volkerak... ik snap er niets van...
    Hey,
    Zaterdag op m'n eentje met de boot richting Volkerak gegaan.
    Vol verwachtingen 's ochtens vroeg getraillerd en met een strak plan aan de dag begonnen.
    Eenmaal aangekomen op de eerste stek liep het schermpje van de visvinder vol signalen. Op allerhande manieren werd over het taludje gegaan. Driften , backtrollend, werpen, dropshotten en ratelpluggen passeerden de revue.
    Maar niks, geen enkel tikje...

    Na veel zoeken en zuchten begint een mens te twijfelen aan zichzelf. 
    Er waren echter nog boten op het water, maar ik heb niemand vis zien vangen.

    Rond 12 uur dan maar door de sluizen richting Hollands diep en op 2 uurtjes en half ving ik er 6 vissen en loste er nog een aantal (aan de techniek lag het dus niet).


    Een stevige maaltijd tijdens het wachten in de sluis.


    Al snel bood er zich een baars aan op een HT-shadje



    Koen zijn eigenbouw shadje werkte wel


    Veel foto's met de zelfontspander waren overbelicht (weet iemand hoe ik het kan oplossen?)



    Rond 15 uur weer op het Volkerak aangekomen en na heel wat driften op verschillende diepten ben ik omstreeks 17 teleurgesteld en visloos het misterieuze water afgegaan.


    Onder het toezicht van de mooie runderen weral visloos het water af.

    Wat maakt het zo moeilijk om er een vis te vangen? het heldere water? of zitten er zo weinig?

    Volgende keer ga ik toch maar eens proberen met de fire-ball om de moed een beetje op te krikken.

    Vissende groeten Kim
     

    15-02-2011 om 20:46 geschreven door hengelsportdekock  


    Categorie:visdagverslagjes
    14-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vissen met een reel
    Hallo,
    Hieronder kan je vragen of reacties plaatsen op het artikel "Vissen met een reel" van op de site www.hengelsportdekock.be

    Groeten Kim

    14-02-2011 om 22:29 geschreven door hengelsportdekock  


    Categorie:reacties op artikels
    31-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Visloos op het Volkerak
    Hey,
    Afgelopen zondag ben ik met Rob naar het Volkerak gegaan. Om een lang verhaal kort te maken... Het was koud, koud, koud en visloos.

    We hebben kilometers gevaren op zoek naar die ene aanbeet, maar hem niet gevonden.

    Vanaf nu besef ik dat ik niet de juiste tactiek aan het toepassen ben om het water te leren kennen.
    Ik ga het anders aanpakken. Ik heb de waterkaart van het Volkerak in 8 delen opgesplitst. Telkens als ik ga ga ik me beperken tot 1 deel. Ik ben van het idee dat hoe kleiner het te bevissen oppervlakte, hoe gedetailleerder je het in kaart kan brengen.


    Een mooie zonsopkomst


    Warme kledij + een tas warme soep doen wonderen bij het vriesweer !


    Alle mogelijke technieken uit de kast gehaald, maar de sleutel tot succes niet gevonden.

    Vissende groeten Kim

    31-01-2011 om 20:56 geschreven door hengelsportdekock  


    Categorie:visdagverslagjes
    24-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zeer taaie dag
    Hey,
    Afgelopen zondag ben ik samen met Geert de hele dag het Volkerak opgegaan.
    Nog voor dag en dauw lagen we al op het water. Vol goeie moed en enthousiasme begonnen we onze zoekocht naar mooie snoekbaars.



    Het duurde en duurde en bleef maar dure,... maar eindelijk ergens rond het middaguur een eerste aanbeet op een bruine Pafex. Het nieuwe Lamiglass hengeltje werd getest op een klein baarsje.



    Zeer lang bleef de volgende aanbeet weer uit. Ook zagen we in het algemeen zeer weinig op de dieptemeter. Maar dan enkele mooie strepen op het scherm en voor de 2de maal mocht ik mijn hengel testen. Ditmaal op een mooie zestiger snoekbaars die helemaal onder de bloedzuigers zat.




    Snel erna kreeg ik de shad nog eens opgefrommeld terug, maar hellaas was dat het laatste teken van leven die dag.

    Waar zijn die vissen? Liggen ze er nog, maar bijten ze niet? Zitten ze misschien super ondiep of juist heel diep? Was de fire-ball beter geweest? Zullen ze volgende week aktiever zijn?

    Op al deze vragen ga ik zaterdag een antwoord zoeken op het legendarische water.

    Vissende Groeten Kim

    24-01-2011 om 20:58 geschreven door hengelsportdekock  


    Categorie:visdagverslagjes
    27-12-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Echt genoten met de BB...
    Afgelopen zondag ben ik met Geert naar de grote plas getrokken met de BB.
    We hebben het super naar onze zin gehad ! Hieronder volgt een fotoverslag.


    Vol goede moed begonnen we aan de dag.


    Al snel wist de eerste snoekbaars plaats te nemen tussen m'n benen. De aanbeet was zeer flauw ...


    Ook Geert wist snel zijn eerste vis te vangen. Het viel ons op dat er veel vis op de dieptemeter lag, maar dat de snoekbaarzen met de bek dicht vastgespijkerd tegen de bodem lagen.



    Na een wissel van shad naar ratelplug ging het enorm los. 4 vissen binnen een half uurtje


    Spijtiggenoeg parkeerde ik de mooie Illex. Maar met een bladpilkertje van Rozemijer ging het ook





    Het was echt super weer !!!


    Geert wist op een gegeven moment vis na vis te vangen met een Finn-s waardoor hij een plukje wol geregen had.


    Ook het Wout-shadje werkt nog steeds.


    Koen was na de middag nog langsgekomen en wist nog sterk 8 vissen bij elkaar te vangen.

    We kunnen terugblikken op een schitterende dag met goed weer , veel vis en veel leut !!!

    Vissende groeten Kim


    27-12-2010 om 19:46 geschreven door hengelsportdekock  


    Categorie:visdagverslagjes
    21-12-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Alles besneeuwd... toch maar gaan !
    Hallo,
    Afgelopen weekend veel getwijfeld met de slecht berijdbare wegen. Maar zondagnamiddag het toch even gewaagd.

    De rit richting Nieuwendijk verliep zeer vlot. Als Geert en ik omstreeks 12u30 in het water sprongen zagen we er Mark, Bart en Mario al liggen. Zij hadden het 's morgens al aangedurft om een 130km te rijden op het gladde wegdek.

    Vol goede moed sprongen we in het frisse water en direct viel ons op dat er helemaal geen stroming stond. Dit beloofde niet veel goeds.

    We probeerden allerlei shads op allerhande manieren... Op een enkele aanbeet na leverde het niets op.

    Dan ben ik gaan experimenteren met de ratelplug met tungsten ratels van Illex en vrij snel was het raak. Een snoekbaars gaf een knalharde aanbeet en mocht even later eens boven water kijken.

    Bijna direct erna wist Geert een glasoog te vangen op een shad.

    Vele meters werden gemaakt en buiten een baars op de Yozuri-plug wisten we niets meet te vangen.

    Omstreeks 4 uur belde ze van het thuisfront en vertelden ons dat het super hard aan het sneeuwen was. Dus snel vertrekken en voorzichtig rijden !!!

    Omstreeks 20u30 waren we weer veilig thuis.

    Hieronder enkele foto's van deze toch wel barre dag.













    21-12-2010 om 20:56 geschreven door hengelsportdekock  


    Categorie:visdagverslagjes
    17-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Enkele nieuwtjes in de winkel !!!
    Hallo,
    Er zijn  weer een heel aantal nieuwe spulletjes in de winkel !!! Hieronder vind je enkele ervan ...

    Pezon en Michel concept Street Fishing:
    Het gaat om een aantal zeer fijn afgebouwde hengeltjes van Pezon en Michel. Mijn oog is gevallen op de 2,40m versie met werpgewicht van 7-28 gram. Staar je niet blind op de "streetfishing" want ik denk dat het hengeltje buiten het werpen met kleine pluggetjes ook enorm geschikt is als werphengeltje uit bellyboat en boot. Het is zeer licht van gewicht met een mooie topactie  en een aangename prijs.





    Bass trix shads:
    Er is een nieuwe lading binnengekomen met een zeer mooi bruin kleurtje erbij.
    Deze kleur gaat het van de winter echt maken in het troebele water !!!



    Big Bite Baits shads:
    Deze shads zijn nieuw en uniek bij hengelsportdekock. Ze lijken een beetje op een geribbelde slug met een fikse zwemstaart. Ikzelf heb er al goede ervaringen mee opgedaan gevist op snelheid. De eerste zeventigers zijn er al mee gevangen



    Pezon en Michel dyneemalijn:
    Deze superlijn is er weer. Deze draad gedraagt zich super soepel tijdens het werpend vissen en is enorm kleurvast.



    Een hoek vol baarssnoepjes:
    Sinds kort is er in de winkel een hoek ingericht waar alle kleine baarssnoepjes verzameld zijn. Een enorm aanbod aan vormpjes en kleurtjes is aanwezig en gaat elke baarvisser z'n hartje sneller doen slaan.





    17-11-2010 om 00:00 geschreven door hengelsportdekock  


    Categorie:productinfo
    11-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.NKS hollands diep : Een echte triller !!!

    Hallo,
    Afgelopen zondag was het dan zover. De allesbeslissende NKS-wedstrijd vond plaats op het toch wel winderige Hollands diep.
    Sven en Marc moesten hun toppositie weten stand te houden, maar Luc Coppens en Tom zaten hen op de hielen en begonnen enorm goed voorbereid aan de wedstrijd.
    Ikzelf viste als vervanger mee met Koen ( Mario viste ondertussen samen met de andere Mario een prachtige wedstrijd op het Lauwersmeer en wisten hiermee mooi vierde te worden op de Rapalamasters !!!).

    Zeer vroeg ging de wekker af. Om iets voor vier arriveerde ik bij Koen, de boot werd achter zijn Jeep gehangen en omstreeks 6 uur arriveerden we met de hele collone aan de trailerhelling van Willemstad.

    Omstreeks half zeven lagen we allemaal in het water en de laatste spulletjes werden klaargemaakt. ( ik zag Sven nog gedreven een hele reeks shads prepareren. Zouden die Fox shads gaan werken???)

    Na de oversteek gemaakt te hebben naar de helling van Numansdorp was het in volle spanning afwachten naar welk parcours het zou worden.
    Het werd tot grote spijt van Sven en Marc het parcours aan het "huizeke". Het duo had super voorgevist aan hetterschijt dus dat was wel even slikken voor hen.

    De start van het parcours lag een eindje varen van de helling af. Met 61 volledig uitgeruste visboten volgden we de controleboot die ons loodste naar de startplaats. De spanning begon nu wel zeer fel te stijgen bij me want als ik vroeger meedeed met Johan de bleven we met de start eerder op de achtergrond, maar nu wou ik het onderste uit de kan halen.
    Stoer wrongen we ons tot op de eerste rij en zodra het startschot gegeven werd mochten alle paarden los. Het water werd omgetoverd tot een kolkende massa en het was gas geven totdat we flirten met teveel risico. Met een klein hartje denderden we in het spoor van de broeders Uythol met hun 135 PK.

    Na een paar dolle minuten wees Koen me aan om naar links te gaan ergens bij een geel boeike. Hij liet z'n fire-ball zakken en direct hong er een baars van 36 cm aan ( we wisten direct dat dit niet genoeg ging zijn , dit bleek later ook zo want Dave wist mooi de grootste baars van de dag te verschalken , een bakbeest van 45 cm)

    In onze ooghoek zagen we de plekker en Luc een snoekbaars vangen. Koen was een super co-piloot en loodste me naar het talud. Maar het talud kwam maar niet
    Het werd lichter en nu wisten we waarom het talud niet lag waar het moest liggen. We lagen een boei abuus. Plankgas richting het volgende gele boeike en daar was het zeer snel raak. Een mooie 60-er vergreep zich aan m'n shad ( een fraai eigenbouwtje van Koen). Kort erna wist ook m'n co-piloot een dikke 50-er te scoren op de fire-ball

    Nog een maatse vis bood zich aan op de shad. Toen begon een half uurtje frustratie en ellende . Ik had net een stevige schepzak gekocht van Pezon en Michel. Een oerdegelijke zak met een nylon net. Het net was echter een magneet voor alles wat kan vasthangen ( haken, hendeltjes van molens,...)
    Dan de bijhengel: Het kan productief zijn, maar voor mij was het echt een ramp. Sturen, dieptemeter in de gaten houden, GPS in de gaten houden, vissen en dan ook nog de  bijhengel controleren was een brug te ver. Om een hoop ergernis te besparen heb ik wijselijk de bijhengel in de hengelbak gestopt. ( volgende keren bij het vrij vissen toch maar oefenen)

    Het werd tijd om maar eens te verkassen . Op het einde van het parcours wisten we nog een aantal mooie vissen al driftend op snelheid te strikken. In onze ooghoek konden we L. Coppens observeren en het was weer mooi om te zien. Als je ernaar keek was het duo vis aan het scheppen. ( later bleek dat ze 30 maatse vissen hadden)
    Wat opviel was dat er vooral kleine vis gevangen werd (op fireball) en daarom besloten we om onze techniek van het snel vissen met zwemshads op een diepte van 8m aan de houden.

    Ondertussen voor de zoveelste maal telefoon. Het was Sven om te vragen hoe de zaken gingen. Zij zaten goed want die hadden al twee 60+ vissen .

    Het einde van de wedstrijd kwam in zicht. We wisten dat we goed zaten met 7 mooie vissen , maar hoe zou het zitten tussen Vervloesem en Coppens

    Het eindsignaal werd gegeven en er werd koers gezet richting trailerhelling waar de vragen rezen. Wie , wat , waar , hoeveel, maar vooral hoe groot

    Na de wedstrijd loste Luc Coppens niets, hij bleef nogal vaag over zijn vangst.

     De Prijsuitreiking :
    Eigenlijk is deze samen te vatten in één woord: SPANNEND.

    Pen en papier werd bij menig visser op tafel getoverd en het telwerk kon beginnen.

    Koen en ik kwamen uit op een mooie score, we verwachten en hoopten ook dat we ergens vooraan zouden eindigen. Maar welke score had Sven-Marc en Luc-Tom  ???

    Nu deze gekend was werd de spanning nog groter. Tussen de 2 titanen zat amper 6 mm. Luc zou voor Sven eindigen , maar zou het er net voor zijn of zou er toch nog iemand tussen zitten.

    Eerst werden de 10 grootste vissen afgeroepen. Ikzelf stond ergens op de 9-de plek met een glasoog van 63 cm:. Tjeerd wiste het grootste kasteel te vangen, een bak van 93 cm.

    Maar dan de algemene uitslag van de dag. Ze begonnen vanaf 10, op 9 stonden Cyriel en Eddy, daarna bouwde het op. Wij kwamen uit op een 5de plek waarmee we meer dan tevreden zijn.

    Maar dan... Op 4 Sven Vervloesem en Marc Douwen ... Het moment van de waarheid brak aan. Zou nu Luc en Tom komen of niet. De verlossende woorden brachten euforie ;"Op 3 Luc Coppens en Tom Becaert". De kogel was door de kerk! Sven en Marc kunnen voor de 2de maal zich waardige winnaars van het NKS noemen !!!!

    Mega proficiat jongens !!!

    Als laatste wil ik mijn respect tonen aan Cyriel en Eddy die een productieve stek hebben afgestaan aan Sven en Marc om hen dichter bij de overwinning te helpen. Dit is echte teamspirit

    PS: Bedankt kampioenen voor de heerlijke friet schoarma

    Groeten Kim en Koen









    11-11-2010 om 00:00 geschreven door hengelsportdekock  


    Categorie:wedstrijd

    Archief per maand
  • 06-2012
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Foto

    links
  • Hengelsportdekock
  • blog Nicolas
  • weeronline
  • baarsvissen
  • roofvisnet


  • Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs