Tweede leerjaar Eduard Moreauxschool Vuurtorenwijk Oostende Volg via het blogdagboek het reilen en zeilen in onze klas. Zo weet je wat wij in het tweede leerjaar allemaal opsteken.
18-09-2011
059 METEN MET HANDEN EN VOETEN
Vorige week merkten we in de rekenles dat we niet allemaal even groot zijn. We moesten medeleerlingen vooraan in de klas rangschikken van klein naar groot. Toen we ontdekten wie de kleinste en wie de grootste was, waren we ook benieuwd naar hoe groot of hoe klein we nu wel zijn. Daarom verdeelde de juf ons in groepjes van vier. We kregen de opdracht om elkaar te meten, en dat allemaal zonder meetlat. Jawel, we moesten handen en voeten gebruiken om te meten. Dat vonden we niet zo moeilijk en ook leuk om te doen, maar dan kwamen we tot de conclusie dat het ene vriendje meer voeten of meer handen telde dan het andere. Dus hadden we allemaal verschillende resultaten en bleek het nu niet zo gemakkelijk meer te zijn om te weten wie wel of niet de opdracht correct had uitgevoerd. Dan hebben we beslist om de volgende keer toch maar allemaal éénzelfde meetinstrument te gebruiken, nl. de meter.
Maar dat is voor een volgende keer. Blijf maar meevolgen op onze blog. Voor wie nog meer wil weten over de meter, weet ook dat er op wikipedia het volgende staat... "De meter werd in 1791 gedefinieerd door de Franse Academie van Wetenschappen als het tienmiljoenste deel van de afstand van de noordpool tot de evenaar, gemeten op zeeniveau, langs de meridiaan van Parijs."