HortaCultuurkaart
Inhoud blog
  • MUZIEK IN EN OM GENT
  • Eindtermen beeld
  • MEDIA IN EN OM GENT
  • DRAMATISEREN IN EN OM GENT
  • BEWEGEN IN EN OM GENT

    Zoeken in blog



    Archief per week
  • 25/05-31/05 2015
  • 19/01-25/01 2015

    Zoeken met Google



    Muzische vorming
    Muzische vorming reikt kinderen mogelijkheden aan om hun leefwereld te begrijpen. Ze maakt kinderen bewust van hun eigen bekwaamheden. Ze geeft hen vreugde en plezier in zelfexpressie en verruimt hun vaardigheden. Hierbij worden waarden afgetast, verbeelding en creativiteit gekoesterd, technische inzichten verworven. Deze waarden zullen ze zelf vanuit hun persoonlijke, kritische betrokkenheid evalueren. Zo ontwikkelen ze een esthetische dimensie. Via muzisch handelen ontwikkelen zij met andere woorden een kritische houding en een persoonlijke smaak.
    24-01-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MEDIA

    Muzische vorming - Media

    De leerlingen kunnen
    5.1 beeldsignalen waarnemen zodat men opvallend goede en minder geslaagde dingen kan doorzoeken en herkennen.
    5.2 ervaren dat een visueel beeld al dan niet vergezeld van een nieuw geluid steeds een nieuwe werkelijkheid kan oproepen.
    5.3 soorten van eenvoudige hedendaagse audiovisuele opnamen en weergavetoestellen (informatiedragers) aanwijzen, benoemen en ze creatief bedienen.
    5.4 een eigen audiovisuele taal gebruiken en het massale audiovisuele aanbod een relativerende plaats toekennen.
    5.5 eenvoudige, audiovisuele informatie uit de eigen belevingswereld herkennen, onderzoeken en vergelijken.

    24-01-2015, 14:55 geschreven door Marleen


    Categorie:MEDIA
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BEWEGEN

    Muzische vorming - Beweging

    De leerlingen kunnen
    4.1* genieten van lichaamstaal, beweging en dans.
    4.2 een eenvoudig bewegingsverhaal opbouwen met als vertrekpunt iets wat gehoord, gezien, gelezen, gevoeld of meegemaakt wordt.
    4.3 samenwerken met anderen:
    • om een eenvoudig dansverloop op te bouwen
    • om al improviserend te reageren op elkaars beweging.
    4.4 bewegen op een creatieve manier en daarbij één of meerdere basiselementen van de beweging bespelen:
    • tijd;
    • kracht
    • ruimte
    • lichaamsmogelijkheden
    4.5 nieuwe dansen ontwerpen met eenvoudige passen en figuren.
    4.6 het inoefenen, de voorbereiding, het aanwenden van de lichaamstaal en het uitvoeren (vertoning), door henzelf en anderen, kritisch bespreken.

    24-01-2015, 14:37 geschreven door Marleen


    Categorie:BEWEGING
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DRAMA

    3. Muzische vorming - Drama

    De leerlingen kunnen
    3.1* genieten van een gevarieerd aanbod van voor hen bestemde culturele activiteiten.
    3.2 spelvormen waarnemen en inzien dat de juiste verhouding tussen woord en beweging de expressie kan vergroten.
    3.3 geconcentreerd luisteren naar een gesproken tekst (verteld of voorgelezen) en die mondeling, schriftelijk, beeldend of dramatisch weergeven.
    3.4 spelvormen in een sociale en maatschappelijke context hanteren.
    3.5 ervaringen, gevoelens, ideeën, fantasieën uiten in spel.
    3.6 een aan de speelsituatie aangepaste en aangename spreektechniek ontwikkelen (articulatie, adembeheersing, tempo, toonhoogte) en verschillende verbale en non-verbale spelvormen improviseren.
    3.7* genieten van, praten over en kritisch staan tegenover het eigen spel en dat van anderen, de keuze van spelvormen, onderwerpen, de beleving.

    24-01-2015, 14:15 geschreven door Marleen


    Categorie:DRAMA
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MUZIEK

    Muzische vorming - Attitudes

    De leerlingen kunnen
    6.1* blijvend nieuwe dingen uit hun omgeving ontdekken.
    6.2* zonder vooroordelen naar kunst kijken en luisteren.
    6.3* genieten van het muzisch handelen waardoor hun expressiemogelijkheden verruimen.
    6.4* vertrouwen op hun eigen expressiemogelijkheden en durven hun creatieve uitingen tonen.
    6.5* respect betonen voor uitingen van leeftijdgenoten, behorend tot eigen en andere culturen.

    24-01-2015, 00:00 geschreven door Marleen


    Categorie:MUZIEK
    Categorieën
  • BEELD (1)
  • BEWEGING (2)
  • DRAMA (2)
  • MEDIA (2)
  • MUZIEK (2)


  • Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs