HortaCultuurkaart
Inhoud blog
  • MUZIEK IN EN OM GENT
  • Eindtermen beeld
  • MEDIA IN EN OM GENT
  • DRAMATISEREN IN EN OM GENT
  • BEWEGEN IN EN OM GENT

    Zoeken in blog



    Archief per week
  • 25/05-31/05 2015
  • 19/01-25/01 2015

    Zoeken met Google



    Muzische vorming
    Muzische vorming reikt kinderen mogelijkheden aan om hun leefwereld te begrijpen. Ze maakt kinderen bewust van hun eigen bekwaamheden. Ze geeft hen vreugde en plezier in zelfexpressie en verruimt hun vaardigheden. Hierbij worden waarden afgetast, verbeelding en creativiteit gekoesterd, technische inzichten verworven. Deze waarden zullen ze zelf vanuit hun persoonlijke, kritische betrokkenheid evalueren. Zo ontwikkelen ze een esthetische dimensie. Via muzisch handelen ontwikkelen zij met andere woorden een kritische houding en een persoonlijke smaak.
    25-01-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DRAMATISEREN IN EN OM GENT

    DRAMA

    Niveau

    Duur

    Prijs / aantal lln

    Info & contact

    TONEEL / WOORD / TAAL

     

     

     

     

     

     

    http://www.mskgent.be

     

    “Poëzieroute”

     

    Zin in een uniek bezoek aan de museumcollectie? De poëzieroute is een parcours langs 10 topwerken uit het MSK, samen gebracht met 10 gedichten van bekende Vlaamse en Nederlandse schrijvers. Spelend met taal en beeld leren de kinderen meer over poëzie en over de collectie van het museum. Ieder kind krijgt een boekje mee naar huis.

    ism. Jeugd & Poëzie en het Poëziecentrum

    L1 – l6

    1u

    1 € / kind

    boekjebezoek@gent.be

    09/269 87 50

     

    MIAT

     

     

     

     

    25-01-2015, 13:09 geschreven door Marleen


    Categorie:DRAMA
    24-01-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DRAMA

    3. Muzische vorming - Drama

    De leerlingen kunnen
    3.1* genieten van een gevarieerd aanbod van voor hen bestemde culturele activiteiten.
    3.2 spelvormen waarnemen en inzien dat de juiste verhouding tussen woord en beweging de expressie kan vergroten.
    3.3 geconcentreerd luisteren naar een gesproken tekst (verteld of voorgelezen) en die mondeling, schriftelijk, beeldend of dramatisch weergeven.
    3.4 spelvormen in een sociale en maatschappelijke context hanteren.
    3.5 ervaringen, gevoelens, ideeën, fantasieën uiten in spel.
    3.6 een aan de speelsituatie aangepaste en aangename spreektechniek ontwikkelen (articulatie, adembeheersing, tempo, toonhoogte) en verschillende verbale en non-verbale spelvormen improviseren.
    3.7* genieten van, praten over en kritisch staan tegenover het eigen spel en dat van anderen, de keuze van spelvormen, onderwerpen, de beleving.

    24-01-2015, 14:15 geschreven door Marleen


    Categorie:DRAMA
    Categorieën
  • BEELD (1)
  • BEWEGING (2)
  • DRAMA (2)
  • MEDIA (2)
  • MUZIEK (2)


  • Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs