 |
|
 |
Muzische vorming |
Muzische vorming reikt kinderen mogelijkheden aan om hun leefwereld te begrijpen. Ze maakt kinderen bewust van hun eigen bekwaamheden. Ze geeft hen vreugde en plezier in zelfexpressie en verruimt hun vaardigheden. Hierbij worden waarden afgetast, verbeelding en creativiteit gekoesterd, technische inzichten verworven. Deze waarden zullen ze zelf vanuit hun persoonlijke, kritische betrokkenheid evalueren. Zo ontwikkelen ze een esthetische dimensie. Via muzisch handelen ontwikkelen zij met andere woorden een kritische houding en een persoonlijke smaak. |
 |
24-01-2015 |
DRAMA |
3. Muzische vorming - Drama
|
|
|
De leerlingen kunnen |
3.1* |
|
genieten van een gevarieerd aanbod van voor hen bestemde culturele activiteiten. |
3.2 |
|
spelvormen waarnemen en inzien dat de juiste verhouding tussen woord en beweging de expressie kan vergroten. |
3.3 |
|
geconcentreerd luisteren naar een gesproken tekst (verteld of voorgelezen) en die mondeling, schriftelijk, beeldend of dramatisch weergeven. |
3.4 |
|
spelvormen in een sociale en maatschappelijke context hanteren. |
3.5 |
|
ervaringen, gevoelens, ideeën, fantasieën uiten in spel. |
3.6 |
|
een aan de speelsituatie aangepaste en aangename spreektechniek ontwikkelen (articulatie, adembeheersing, tempo, toonhoogte) en verschillende verbale en non-verbale spelvormen improviseren. |
3.7* |
|
genieten van, praten over en kritisch staan tegenover het eigen spel en dat van anderen, de keuze van spelvormen, onderwerpen, de beleving. |
24-01-2015, 14:15 geschreven door Marleen
|
|
Categorie:DRAMA
|
 |
|
MUZIEK |
Muzische vorming - Attitudes
|
|
|
De leerlingen kunnen |
6.1* |
|
blijvend nieuwe dingen uit hun omgeving ontdekken. |
6.2* |
|
zonder vooroordelen naar kunst kijken en luisteren. |
6.3* |
|
genieten van het muzisch handelen waardoor hun expressiemogelijkheden verruimen. |
6.4* |
|
vertrouwen op hun eigen expressiemogelijkheden en durven hun creatieve uitingen tonen. |
6.5* |
|
respect betonen voor uitingen van leeftijdgenoten, behorend tot eigen en andere culturen.
|
24-01-2015, 00:00 geschreven door Marleen
|
|
Categorie:MUZIEK
|
 |
|
 |
|
 |