 |
|
 |
Muzische vorming |
Muzische vorming reikt kinderen mogelijkheden aan om hun leefwereld te begrijpen. Ze maakt kinderen bewust van hun eigen bekwaamheden. Ze geeft hen vreugde en plezier in zelfexpressie en verruimt hun vaardigheden. Hierbij worden waarden afgetast, verbeelding en creativiteit gekoesterd, technische inzichten verworven. Deze waarden zullen ze zelf vanuit hun persoonlijke, kritische betrokkenheid evalueren. Zo ontwikkelen ze een esthetische dimensie. Via muzisch handelen ontwikkelen zij met andere woorden een kritische houding en een persoonlijke smaak. |
 |
25-01-2015 |
BEWEGEN IN EN OM GENT |
BEELD
PLASTISCH / KNUTSELEN
|
Niveau duur |
Prijs aantal lln |
Info & contact |
MIAT
Museum over industrie, arbeid en textiel |
|
|
http://www.miat.gent.be |
Aangekleed
Wat droegen de mensen doorheen de tijd? Hoe worden kleren gemaakt? Een historisch personage in een netjes uitgedost pak vertelt je over de mode van zijn tijd. Samen bestuderen de leerlingen een kledingstuk en zoeken hoe het in elkaar zit. Vervolgens stelt iedereen zijn pop voor op de historische catwalk.
|
L5 - L6 |
85 25 lln |
|
Vilten
Vilten is een oeroude techniek, waarbij je van wol vilt maakt. Vilt vind je vandaag in talrijke juwelen, tassen en zelfs tapijten. In dit atelier maken leerlingen kennis met de basisprincipes, ze gaan naar huis met een eerste vilten werkje.
|
L5 - L6 |
85 20 lln |
|
Stoffen |
|
|
|
Drukken |
|
|
|
Weven |
|
|
|
MSK Museum voor Schone Kunsten Gent |
|
|
http://www.mskgent.be/nl |
Museumatelier
Na een korte ontdekkingstocht doorheen het museum gaan de kinderen op een creatieve manier aan de slag in het atelier. Allerlei materialen en technieken komen aan bod: schilderen met ecoline, tekenen met pastelkrijt, e.a.
|
L1-L6
2 uur
|
90
20 lln
|
|
25-01-2015, 00:00 geschreven door Marleen
|
|
Categorie:BEWEGING
|
 |
24-01-2015 |
BEWEGEN |
Muzische vorming - Beweging
|
|
|
De leerlingen kunnen |
4.1* |
|
genieten van lichaamstaal, beweging en dans. |
4.2 |
|
een eenvoudig bewegingsverhaal opbouwen met als vertrekpunt iets wat gehoord, gezien, gelezen, gevoeld of meegemaakt wordt. |
4.3 |
|
samenwerken met anderen: |
|
|
- om een eenvoudig dansverloop op te bouwen
- om al improviserend te reageren op elkaars beweging.
|
4.4 |
|
bewegen op een creatieve manier en daarbij één of meerdere basiselementen van de beweging bespelen: |
|
|
- tijd;
- kracht
- ruimte
- lichaamsmogelijkheden
|
4.5 |
|
nieuwe dansen ontwerpen met eenvoudige passen en figuren. |
4.6 |
|
het inoefenen, de voorbereiding, het aanwenden van de lichaamstaal en het uitvoeren (vertoning), door henzelf en anderen, kritisch bespreken. |
|
24-01-2015, 14:37 geschreven door Marleen
|
|
Categorie:BEWEGING
|
 |
|
 |
|
 |