We zijn er dus geraakt, op zijn Frans dus. Wil zeggen driekwartuur te laat komt de organisator eindelijk opdagen, doet dan ongeveer de helft van wat is beloofd, krijgen we rel met de bagage incheck over de bepaling van hoeveel bagage je mag meenemen in het laadruim:
1x23kg is dus niet hetzelfde als twee kleine koffers die samen 18 kg wegen.......op zijn Frans gaat het dan verder met betalen van een boete en uiteindelijk alsnog inladen.
Verder door in de "veiligheids routine" krijgen we dan weer geen controle van gewicht , afmetingen en aantal van de cabine bagage, maar een "camera photo" moeten ze wél langs alle kanten bekijken, terwijl in onze koffer vlak erachter een tiental injectiespuiten verschijnen! "pas de problémes "en een doos AA's die op zo'n machine wel erg goed lijken op een grof formaat munitie kan ook de pret niet bederven, gelukkig, want mijnen boot zat al redelijk vol.
Buenos Aires is wel erg groot en ook een redelijk beetje goor te zien vanuit de bus naar het hotel. Daar spraken sommige werknemers ook Frans wat maakte dat we om 9 uur in de morgen onze bagage in de lobby mochten achterlaten en pas 6 uur later onze sleutel kregen, om 15.00 plaatselijke tijd mijnheer, en niet om 14.53h zoals we merkten toen we terug binnenkwamen na een eerste kennismaking met Buenos Aeres en bij uitbreiding van Argentinie.
Desalniettemin krijgen ze er ons niet onder, blijven lachen. Ook als ze vertellen dat we morgenvroeg om 07.00h vertrekken naar Urugay om de auto te dedouaneren. Hierbij blijkt het noodzakelijk te zijn dat de co-piloten(ongeveer 70% de partners) niet mee mogen en zelf de volle bak van bagages moeten verslepen van hier naar het volgende hotel (welke wél van een serieus niveau zijn voorlopig)
Goed geregeld moet gesteld
Ik voeg onderaan enkele foto's bij die een beetje voor zich mogen spreken
Tsjuus, tot de volgende.
Chris & Patrick


|