For this blog to translate into language of your choice? Select your language below.
2 prachtige pps-jes hierboven van Godelieve en ook Mama rechts heeft ze gemaakt Klik op de banner en bekijk nog veel meer moois op haar blog
Klik op de banner hier beneden en ga eens langs bij Lenie voor nog meer moois Alle Ave Maria pps-jes hierboven zijn van haar
Gastenboek
Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek
Wonder
06-03-2010
Verhaal : Gelukkig op mijn berg
Stel je eens voor twee jongens staan elk op een berg. Ze zijn er echt gelukkig. Tussen hen in ligt een diep dal. Ze zien elkaar wel, Maar hoe ze ook roepen en schreeuwen, Ze kunnen elkaar niet verstaan. Om met elkaar te kunnen praten, Om met elkaar contact op te nemen, Moeten ze naar elkaar toe. Uiteindelijk besluiten ze toch af te dalen. In het begin hebben ze schrik, En het is ook lastig, Maar eens als ze de juiste stap en het juiste pad vinden, Gaat het vlugger. Ze zijn zelfs heel verwonderd dat het zo gemakkelijk gaat. Hijgend en zwetend bereiken ze elkaar. Wat een ontmoeting ! Ze zijn dol van vreugde. "Wat riep je daarboven naar mij ?", zegt de ene. "Ik riep : Kom naar beneden", zegt de andere. "Ik dacht het, maar ik kon het onmogelijk verstaan. Van waar ben je ? Waar ga je naartoe ? En hoe heet je ?" En samen gingen ze op stap. Zo gaat het als je met elkaar wil spreken, Je moet naar elkaar toe, Je moet elkaar ontmoeten. Elk moet zijn geluksberg af, Ook de bergtop van zijn eigen ik. Je moet afdalen En alleen zo kan je elkaar de hand reiken. Alleen op die manier wordt het hier goed om leven, Gezellig en mooi, zoals bergen mooi zijn Omdat hun dalen zo harmonisch in elkaar vloeien.
Gebed om vergeving .
Wij zijn niet doof, maar vaak hardhorig. Wij zijn niet blind, maar vaak kortzichtig. Wij zijn niet verlamd, maar vaak te traag. Wij zijn niet gebrekkig, maar vaak onhandig. Wij zijn niet dom, maar vaak eigenwijs. Wij niet moe, maar vaak moedeloos. Wij zijn niet ongelovig, maar vaak bijgelovig. Wij zijn niet ondankbaar, maar vaak vergeetachtig. Wij zijn niet ongelukkig, maar vaak ontevreden. Wij zijn niet kwaad, maar vaak onvriendelijk. Wij zijn niet liefdeloos, maar vaak onaandachtig. Wij zijn niet arm, maar vaak te beklagen. Wij zijn niet hoogmoedig, maar vaak prikkelbaar. Wij zijn niet bang, maar vaak onrustig. Wij zijn niet vijandig, maar vaak onverschillig. Wij zijn niet warm, wij zijn niet koud. Wij zijn vaak lauw, en dat is heel erg.
KARDINAAL RUINI ONDERZOEKT NAAR DE VERMEENDE VERSCHIJNINGEN IN MEDJUGORJE.
March 5, 2010. Benedict XVI has formed a commission to investigate if Our Lady truly appeared in Medjugorje, a small town in Bosnia.5 maart 2010. Benedictus XVI heeft een commissie gevormd om te onderzoeken of Onze Lieve Vrouw werkelijk verscheen in Medjugorje, een klein stadje in Bosnië.
The commission is part of the Congregation for the Doctrine of the Faith and Cardinal Camillo Ruini will preside over the commission.De commissie is onderdeel van de Congregatie voor de Doctrine van het Geloof en kardinaal Camillo Ruini zal de commissie voorzitten.Ruini is the pope's former vicar of Rome's diocese.Ruini is oud-vicaris van de paus van het bisdom Rome.Ruini goal will be to explain to the pope what's happening at the sanctuary which has become the third most visited in Europe.Ruini doel zal zijn om uit te leggen aan de paus wat er gebeurt bij het heiligdom dat is uitgegroeid tot de derde meest bezochte in Europa.
Allegedly, at least 6 people have witnessed the Virgins apparitions there since 1981.Naar verluidt, hebben ten minste 6 mensen waren getuige van de verschijningen maagden er sinds 1981.Aside from the large crowds of pilgrims who visit the sanctuary, the Vatican has not commented on the alleged apparitions, but in 1991 the local bishops said they were not aware of any supernatural apparitions.Afgezien van de grote menigte van pelgrims die naar het heiligdom, het Vaticaan heeft niet gereageerd op de vermeende verschijningen, maar in 1991 heeft de plaatselijke bisschoppen zeiden dat ze zich niet bewust waren van een bovennatuurlijke verschijningen.
This investigation will put an end to any doubts and it'll be critical for the millions of pilgrims who visit this shrine every yearDit onderzoek zal een einde maken aan alle twijfels en het zal van cruciaal belang zijn voor de miljoenen pelgrims die naar deze heiligdom elk jaar
BR/MCBR / MC
HET ROZENKRANSGEBED.
Pater Pio en zijn familie worden gebruikt om de vier kilometer lopen van hun huis in Pietrelcina hun kleine boerderij perceel in Piana Romana. While they walked, they used to say the rosary together. Terwijl ze liepen, gebruikten ze om te zeggen samen de rozenkrans.It became known fondly as 'The Rosary Walk'. Het werd liefdevol bekend als 'De rozenkrans Walk'.It was later paved with cobbles and marked at certain places with a cross, representing the various scriptures represented by the 15 'decades'. Later werd geplaveid met keien en gemarkeerd op bepaalde plaatsen met een kruis, die de verschillende geschriften, vertegenwoordigd door de 15 'decennia'.This media presentation takes us from the town, past the bridge and ends in Piana Romana with a last view looking again at Pietrelcina. Deze media presentatie brengt ons uit de stad, langs de brug en eindigt in Piana Romana met een laatste blik weer op zoek Pietrelcina
AAN ALLE LEZERS VAN DIT BLOG.
Dierbare vrienden,
U is waarschijnlijk wel op de hoogte van het bezoek met Nieuwjaar aan Medjugorje van Mgr. Schönborn, Aartsbisschop van Wenen en lid van de Congregatie van de Geloofsleer.
Op onze website www.wvl-medjugorje.be kan u over dit bezoek vertalingen vinden van enkele interviews en van zijn preek gedurende de middernachtmis.
Ook het document, dat ik in bijlage zend, staat op onze website. Het is de vertaling van een artikel in Vecernji List een dagblad uit Zagreb.
Ik vind dit artikel zeer belangrijk omdat het nogmaals heel klaar de huidige houding van de Kerk tegenover Medjugorje herhaalt en bevestigt.
En dit door niet minder dan door Mgr. Schönborn, die toch een zeer belangrijke autoriteit is in het Vatikaan.
Het lijkt me een zeer nuttig document om de aanvallen tegen Medjugorje, waar we de laatste maanden weer een opflakkering van meegemaakt hebben, te weerleggen.
Met mijn hartelijkste groeten,
Dr. Guy Claes
BIDDEN IS GEWELDIG.
M.
LIEVE VADER.
M.
LIEVE VADER.
M.
Het leven achter het licht. ( Profeet David Wilkerson ).
Wederom dan sprak Jezus tot hen en zeide: Ik ben het licht der wereld; wie Mij volgt, zal nimmer in de duisternis wandelen, maar hij zal het licht des levens hebben (Johannes 8:12)
Jezus was en is het licht van de wereld. Johannes zei dat dit licht werd geproduceerd door het leven dat in Christus was: In het Woord was leven en het leven was het licht der mensen (Johannes 1:4). Simpel gezegd, het leven dat de Heere Jezus bezit was Zijn bron van het licht naar de wereld. En een ieder die geloofd zal het licht des levens hebben (Johannes 8:12). Wat is het leven achter het licht waar de Schrift hier over spreekt?
De meeste van ons denken bij dit leven aan een eeuwige aanwezigheid die belichaamd werd in Christus. We zien het als een kracht om eeuwig bestaan te schenken aan ieder die geloofd. Maar johannes sprak hier over iets wat meer is dan enkel dat. Wanneer hij het woord leven gebruikt spreekt hij over de gehele biografie van Jezus bestaan.
De Heere Jezus vertelt ons dat we zo dienen te leven als Hij deed. Voor ons om als Christus in de wereld te zijn moet Zijn leven voor ons iets zijn wat we moeten kunnen kennen en voor onszelf moeten kunnen ervaren. Het dient gerelateerd te zijn met onze eigen levens.
Ik wil u vertellen hoe ik mezelf relateer met het leven dat in Christus is. Ik verheug mezelf in de kleine, vriendelijke dingen die Jezus deed, aanraakte en zei. Ik geloof dat Zijn alledaagse handelingen, woorden en wandel met de Vader bedoeld zijn om ons de betekenis te leven van het leven van Christus in ons.
Ik denk aan de vriendschap van de Heere Jezus met lazarus. Ik denk aan Hem terwijl Hij zich terugtrok van de grote menigte na een lange periode van bediening. Ik denk aan de tijd waarin Hij genoot van de tijd in het huis van Maria, Martha en Lazarus. En ik denk er aan hoe de Heere Jezus kleine kinderen in Zijn armen nam en hen zegende. Ik denk aan de gehoorzaamheid naar Zijn moeder toe, zelfs als een volwassen man, toen hij water veranderde in wijn op het trouwfeest. Ik denk aan de liefde en de zorg voor de geminachte, de ongeliefde en de armen. Ik denk aan Zijn mededogen voor de vrouw die betrapt werd op overspel of aan het eren van de weduwe die weinig te geven had.
Ik betwijfel het of er genoeg boeken bestaan om alle liefhebbende, dienende zaken te beschrijven die de Heere Jezus deed hier op aarde. In deze passages vinden we de manieren waarop we onze levens kunnen relateren aan die van de Heere Jezus. Dit is hoe we het leven dat licht is kunnen begrijpen.
Lezing uit het boek Genesis 37,3-4.12-13.17-28. Psalmen 105(104),16-17.18-19.20-21. Heilig Evangelie van Jezus Christus volgens Mattheus 21,33-43.45-46.
Lezing uit het boek Genesis 37,3-4.12-13.17-28.
Ook hield Israël meer van Josef dan van zijn andere zonen, omdat hij hem nog op zijn oude dag geboren was; daarom liet hij hem een kleurig gewaad maken. Toen zijn broeders dus bemerkten, dat hun vader hem meer beminde dan al zijn broers, begonnen zij hem te haten, en gunden hem geen vriendelijk woord meer. Nu gebeurde het eens, dat zijn broers naar Sikem waren gegaan, om de kudden van hun vader te weiden. Toen sprak Israël tot Josef: De broers zijn in Sikem de kudden aan het weiden; ik wilde u er wel eens heen zenden. Hij antwoordde: Heel goed! De man gaf ten antwoord: Zij zijn van hier weg; want ik heb ze horen zeggen, dat ze naar Dotan wilden gaan. Josef ging dus zijn broers achterna, en trof hen in Dotan. Zij zagen hem al uit de verte. En eer hij hen nog had bereikt, hadden ze al het plan beraamd, hem te doden. Ze zeiden tot elkander: Zie, daar komt de dromer aan! Vooruit nu, laten we hem vermoorden, in een van de putten gooien, en zeggen, dat een wild beest hem heeft verslonden; dan zullen we eens zien, wat er van zijn dromen terecht komt. Toen Ruben dit hoorde, wilde hij hem uit hun handen redden. Daarom zei hij: We moeten hem niet om het leven brengen. En Ruben vervolgde: Ge moet geen bloed vergieten; werpt hem liever in die put daar, in de woestijn, maar raakt hem niet aan. Zo wilde hij hem aan hun handen onttrekken, om hem naar zijn vader terug te brengen. Toen Josef dan bij zijn broers was gekomen, trokken zij hem het veelkleurig kleed uit, dat hij aanhad, grepen hem vast, en wierpen hem in de put. De put was leeg, en er stond geen water in. Terwijl ze daarna zaten te eten, keken ze op, en bemerkten een karavaan van Jisjmaëlieten, die van Gilad kwam; hun kamelen waren belast met gom, balsem en hars, en waren op weg naar Egypte. Nu zei Juda tot zijn broers: Wat hebben we er aan, onzen broer te vermoorden en zijn bloed te bedekken? Laten we hem liever aan de Jisjmaëlieten verkopen en niet onze handen aan hem slaan; want hij is toch onze broer en ons eigen vlees. Zijn broers stemden er in toe. En toen de midjanietische kooplieden voorbijkwamen, trokken zij Josef uit de put omhoog, en verkochten hem voor twintig zilverstukken aan de Jisjmaëlieten, die Josef naar Egypte voerden.
Psalmen 105(104),16-17.18-19.20-21.
En toen Hij honger in het land had ontboden, Alle broodstokken stuk had geslagen, Zond Hij een man voor hen uit, Werd Josef verkocht als een slaaf; Men sloeg zijn voeten in boeien, In ijzeren ketens werd hij gekluisterd. Maar toen eindelijk zijn voorzegging vervuld was, En Jahwehs uitspraak hem in het gelijk had gesteld, Beval de koning, hem te bevrijden, Liet de heerser der volken hem los; Hij stelde hem aan tot heer van zijn huis, Tot bestuurder van heel zijn bezit.
Heilig Evangelie van Jezus Christus volgens Mattheus 21,33-43.45-46.
Luistert naar een andere gelijkenis: Er was een huisvader, die een wijngaard plantte; hij omringde hem met een muur, groef er een wijnpers in, en bouwde er een toren op. Daarna verpachtte hij hem aan landbouwers, en vertrok naar het buitenland. Toen nu de tijd van de oogst was gekomen, zond hij zijn dienaars naar de landbouwers, om de hem verschuldigde vruchten in ontvangst te nemen. Maar de landbouwers grepen zijn dienaars vast; den een sloegen ze, een ander doodden, een derde stenigden ze. Weer zond hij andere dienaars, talrijker nog dan de vorige; en ze behandelden hen op dezelfde wijze. Ten laatste zond hij zijn zoon tot hen; want hij sprak: Voor mijn zoon zullen ze wel ontzag hebben. Maar toen de landbouwers den zoon zagen komen, zeiden ze onder elkaar: Dat is de erfgenaam; komt, laten we hem doden; dan zullen wij zijn erfenis krijgen. Ze grepen hem vast, wierpen hem buiten de wijngaard, en doodden hem. Wanneer nu de heer van de wijngaard terugkomt, wat zal hij dan met die landbouwers doen? Ze zeiden: Hij zal de booswichten een schrikkelijke dood doen sterven, en zijn wijngaard aan andere landbouwers verpachten, die hem te rechter tijd de vruchten brengen. Jesus sprak tot hen: Hebt gij niet in de Schriften gelezen: "De steen, die de bouwlieden hebben verworpen, Is de hoeksteen geworden; De Heer heeft het gedaan: Een wonder is het in onze ogen." Daarom zeg Ik u: Het rijk Gods zal u ontnomen worden, en aan een volk worden gegeven, dat er de vruchten van opbrengt. Toen de opperpriesters en de farizeën zijn gelijkenissen hoorden, begrepen ze, dat Hij hèn had bedoeld. Ze zochten zich van Hem meester te maken, maar waren bang voor het volk; want men hield Hem voor een profeet.
Bron : Petrus Canisius bijbelvertaling
Bezinning.
Afscheid nemen van die ene heuvel die me zo dierbaar is, dit prachtige landschap achterlaten ... Het kost me moeite terug te gaan naar de gewone wereld, naar mijn thuis en mijn werk. Zo moeten de apostelen zich gevoeld hebben toen ze weer van de berg terug naar beneden gingen. Konden we hier niet blijven ? Het was hier zo goed, bij die innemende Jezus, in die ongelooflijke rust. En toch, beneden is het te doen, te midden van de mensen. Daar is het echte leven. Maar kan, wat ik op de heuvel meegemaakt heb, me niet overeind blijven helpen ? Die geweldige ervaring mag ik zomaar niet vergeten.
LIEVE GOD.
Soms, lieve God, als ik naar je kijk in de bomen en de bloemen, in de mensen en de dingen, in de bijbel of aan het kruis ga ik plotseling uit de bol. Ik weet niet hoe, ik weet niet wat, maar binnen in me lijken er dan duizend veertjes op te springen. Het lijkt wel of jij daar zit, vanbinnen, en leeft en lacht en speelt met mij! Op zo'n dagen, lieve God, kan ik alleen maar zeggen: ik hou van jou !
JEZUS.
Jezus, wanneer ik in de kerk kom zie ik een lichtje branden. Het zegt mij dat Gij daar zijt dat Gij naar mij wilt luisteren dat ik U alles mag vertellen wat mij blij maakt of verdriet doet. Dank U, Jezus, dat Gij altijd zo dicht bij ons zijt.
Op 12 februari 2010, president Preval van Haïti riep zijn volk tot 3 dagen van vasten en gebed in plaats van de reguliere Mardi Gras feest.Several of the Nations Christian Leaders had 5 days...Verscheidene van de Naties christelijke leiders hadden 5 dagen ...