DIMACO Domotics elekticiteit en domotica DE HOUTSCHUUR RIJKEVORSEL Eik en Beuk SELS Schilderwerken Oelegem
ECO technic's zonne-energie
Fotografie Gillioen.be
Weer nieuws uit den Afric. Vandaag onze eerste en waarschijnlijk enige namiddag vrij. Tijd om eens te bloggen, dus, want iedereen kruipt hier weg in de schaduw. Hebben tijdens onze tijdrit eigenlijk geluk gehad dat er juist een paar wolkjes voorbij kwamen, want in de zon is het weer niet te harden. Blijkbaar hebben we het niet slecht gedaan aan het resultaat te zien. Het was weer een parcours om van te dromen met veel bergop en bergaf, constant aandacht houden vanwege het constant technische parcours, een echte interval dus. Voor de kleine kangaroo is dat de max, voor de grote ietske minder, maar ik denk dat zijne moment morgen moet komen. Een rit van rond de 130km op het programma en er wordt hier links en rechts gewaarschuwd dat het een rit gaat zijn om het kaf van het koren te scheiden. Let's hope we are corn!!! Onze grote kangaroo voelt zich beter thuis op iets rechtere stukken waar ge de grote molen eens kunt gebruiken, dus ik zal mijn benen maar al insmeren voor morgen. Eigenlijk mag het gezegd dat onze Luc vandaag toch heeft bewezen dat hij karakter heeft, want aan de grimassen op zijn gelaat te zien heeft hij weer afgezien, maar toch volgehouden om een vlot tempo te rijden. Als we deze instelling blijven houden en we blijven gespaard van materiaal- en lichamelijke pech, dan moet het lukken. Maar laten we niet vooruit lopen op de zaken. Moraal is top, fysiek zit gezien de omstandigheden ook nog goed ( driewerf hoera, Luc is vandaag niet gevallen) het is goed weer en we schuiven beetje bij beetje naar voor in het klassement. Wat moet een mens meer hebben, buiten centjes om volgend jaar terug te kunnen meedoen!!!!
Ik heb zojuist bericht gekregen van Dirk en Luc dat ze de tijdrit gemakkelijk hebben gereden. Is ook te zien aan hun classement vandaag (167ste plaats). Proficiat mannen. Het waren bommen bergop en bergaf, allemaal heel technisch. Dirk vindt het precies ne speeltuin. Ja ne man is als een klein kind he. Bij de tijdrit start de laatste van het classement als eerste. Ze hebben er veel ingehaald en er heeft niemand hen voorbijgestoken. Zodus zijn ze weer wat plaatsjes opgeschoven. Ze gingen nu douchen en na een goede massage nog wat rusten zodat ze goed hersteld zijn voor morgen. Morgen is het een zware klepper, 130 km, en er wordt al gewaarschuwd dat er slachtoffers gaan vallen. Aiai.
Vandaag aangekomen op plaats 167 masters = 31 algemeen resultaat = 216 masters = 45
Dirk heeft ook al laten dat dit zeker niet zijn laatste cape is.
4 dagen voorbij dus tijd voor een stand van zaken.
Algemene toestand van de fietsen: OK Dirk 2 kleine lekjes in voorband, maar antilek vloeistof heeft haar werk gedaan. Luc lek in achterband, maar ook hier antilek en alles OK. Enkel beetje moeten bijpompen. Wat onszelf betreft. We voelen ons gezien de omstandigheden nog vrij goed, er lopen hier andere gevallen rond. De verstandhouding is super en onze fietscapaciteiten zijn evenwaardig. Ook op dit vlak zijn er hier andere gevallen. Enkel op gebied van kontakt maken met moeder aarde staat onze Luc serieus op kop. 7-0 Echter, al zijn valpartijen waren niet erg, de meeste op een technische klim aan een niet te hoge snelheid en met enkel wat schaafwonden als resultaat. Charel, hij zegt altijd dat ge er wat meer techniek had in moeten steken, maar hij compenseerd dat meer dan voldoende met andere fietsvaardigheden. Morgen een tijdrit op het programma en we moeten starten om 3 min over 10. DUS MORGEN UITSLAPEN.
Hey Pannekoeken, vandaag zoals Dirk al heeft gemeld ne niet al te beste dag voor mij , alhoewel de benen goe waren. Die slechte offroad met alleen losse stenen . Niks voor mij , veel te veel op de rug trekken en na 500m bergop blokkeert die elke keer. 500 op de asfalt en den trein vertrekt terug. Straf he, maar ja hier rijden anderee vrakken rond, goed dat we ons gisteren beeje gespaard hebben met dat extreem warm weer.Vandaag als nr 207 binnengekomen op plaat46 bij masters algemeen en 220 algemeen klassement. Groeten
Rechtstreeks vanuit den Afric. Vandaag een rare rit. Voor onze Luc was dit niet de ideale rit, ik bedoel, niet echt zijn parcours. 13 keer klimmen en dalen, direct achter elkaar. We zagen de renners voor ons klimmen als wij de vorige afdaling deden. Echte interval. Tot daar geen probleem, maar dit alles wel op zeer technisch parcours waar de rug weer alles te verduren had. Gevolg, onze grote kangaroo is volledig geradbraakt aangekomen. Zijne rug moet ook 25kg meer verdragen. Een half uurtje extra bij de masseur en hopelijk staat hij morgen terug fris aan de start. Voor mij was dit een rit op het lijf geschreven. Perfect gereden zonder noemenswaardige problemen. Wat het eten betreft. Gisteren een tip gekregen van een ervaren rijder. Blijf eens een dag van die repen en gellekes af en drink veel water, neem tijdens de bevoorrading Cola, aangelengd met water en veel snoepkes eten ( ja, die liggen hier ook en juist diegene die de kleine kangaroo graag lust) en ge komt er bovenop. Inderdaad dit is ook zo, maar onze grote had wel honger als we aankwamen. We hebben blijkbaar toch goed gereden want we zijn maar 9 minuten na een Belgisch ploegske aangekomen dat normaal veel verder voor ons zit. De uitslag krijgen jullie doorgestuurd dus jullie zullen het ook wel zien. Zo, internet tijd is hier beperkt dus ik moet hier afsluiten maar er volgt nog wel nieuws. Morgen de tijdrit.
Ik kan jullie nu al meedelen dat ze vandaag weer bangelijk goed hebben gereden, na hun dipje van gisteren.
resultaten na stage 3 : binnengekomen op 261 plaats masters zijn ze nu 54ste algemeen classement = 233ste masters = 50 Belgisch classement = 8ste
resultaten na stage 4 : binnengekomen op 207de plaats masters = 41 algemeen classement = 218de masters = 45 Belgisch classement = 7de plaats.
Ja Ja ze zijn een inhaalmanouvre aan het forceren. In het begin heb ik nog gedacht misschien halen ze de 200ste plaats nog wel. En wie weet lukt hen hen nog wel.
Hier eens wat nieuws rechtstreeks van Afrika. Vandaag een wisselvallige dag gehad. Gestart in een snel groepje om vlotjes mee te gaan tot aan de eerste bevoorrading op 30km. Een beetje na de bevoorrading kreeg Dirk het een beetje moeilijk, maar de verstandhouding is goed, dus het tempo tijdens het klimmen werd aangepast. 15km verder begon waarschijnlijk het drinken en eten tijdens de bevoorrading zijn werk te doen en kwam ik er terug door. Toen was het Luc zijn beurt om een dip te krijgen. Even stoppen in de schaduw, eten en drinken en weer verder. Dirk even het werk gedaan om ons terug tot bij een groepje te brengen om dan rustig uit de wind tot aan de volgende bevoorrading op 60km te komen. Vandaar prachtige afdaling en dan verder over een brede onverharde weg om eens goed tempo te maken. Ondanks het feit dat we afgesproken hadden om verstandig te rijden, nam bij Dirk het enthousiasme het even over van het verstand en dit werd even later cash betaald. Te veel kop gedaan en dan dit. Beneden gekomen begonnen we aan een technische klim in de broeiende zon en mijn hartslag lag nog te hoog. Gevolg, even over de toeren. Oplossing: even stoppen, hartslag naar beneden laten gaan en een half "bommeke" ( zakje vloeibare koolhydraten) naar binnen slikken, om vervolgens terug te vertrekken. Stilaan er terug doorgekomen en dan nog een paar keer goed aangezet om dan weer zonder stukken of brokken aan te komen. Dat blunderke heeft ons een 10-tal minuten gekost en een paar plaatsen in het klassement, maar de schade valt nog mee. Zeker als je weet dat er stilaan lijken uit de kast beginnen te vallen. Na de 3de bevoorrading Luc zijn eerste gaatje in zijn band gereden. Maar de no-tubes ,( voor de leken antilek- vloeistof) deed perfect zijn werk. Band beetje bijpompen en verder. Uiteindelijk zijn we na 7h33 binnengekomen voor 120 km. Klimmen bij 40 graden is geen lachertje en Michel, jij hebt al eens een beach-race gereden, na 100km nog eens 10km door duinzand rijden bij meer dan 40 graden is nen dooddoener. Eten begint ook moeilijk te worden, die power-repen beginnen ons keel uit te hangen en we beginnen stilaan te verlangen naar stoofvlees met frit, begeleid door ne frisse trappist. OK, we hebben hier zelf voor gekozen, maar het is eigenlijk niet te beschrijven hoe verdomde zwaar het hier is. De organisatie is outstanding, we worden hier behandeld als profs. Zelf onze fietsen worden bij aankomst perfect gepoetst, pion en ketting en al, om nadien dan een smsje te krijgen dat ons juweel op wielen klaar staat voor de volgende dag. Zo, genoeg voor vandaag, gauw nog eens een bericht van de kangaroos.
Het is misschien nog niet gezegd daarom zal ik het doen ter ere van Dirk en Luc. Ik wil jullie alvast bedanken dus bij deze bedankt !!! Want jullie geven onze kanga's heel veel steun. Ze hebben hier dan ook bloed zweet en (tranen) voor gelaten. Ze hebben hier lang voor getraind en ze hebben het oprecht verdiend. Blijf ze zoveel steun geven dan houden wij jullie op de hoogte.
Onze kanga's hebben het vandaag uitstekend gedaan. Ze moesten 90 km afleggen, na ongeveer 6u30min rijden zijn ze aangekomen.
Bij het algemeen classement staan ze nu op 227 genoteerd en bij de masters op 49. Als ze zo in stijgende lijn blijven rijden gaan ze een misschien nog bij de eerste 200 eindigen.
Bij de belgen doen ze het ook uitstekend ze staan op de 7de plaats. Blijkbaar zijn er 3 teams niet aangekomen.
Dirk en Luc hebben de eerste fase goed verteerd. Het was een zware dag, een loodzwaar parcours. Na 103 km een 7-tal km over een treinspoor rijden is niet niks en dat onder een felle zon. Dirk heeft gelukkig geen last meer van diarree. Onderweg nog wel eens moeten stoppen maar vanavond voelde hij niets meer. Luc is 2 keer gevallen. De 2de val was wel pijnlijk, schaafwonden. Maar zo'ne grote vent kan wel tegen een stootje he. Ze stoefen ook over de organisatie alles is heel goed geregeld.
Uitslag : Totaal classement zijn ze 250ste, ze hebben 7u24min59sec gereden. Masters (= +40) zijn ze 54 van een 100-tal teams. Belgisch classement 8ste van de 16 teams die zijn aangekomen. 3 teams waren blijkbaar niet aangekomen.
Je kan de resultaten zelf ook terugvinden als je naar de site van cape epic gaat. Wij hebben iedereen zijn e-mail adres doorgegeven, zodat jullie op de buddylijst kwamen te staan. Ze zouden dan alle wedstrijddagen een verslag doormailen maar blijkbaar lukt dit niet goed, want wij hebben nog niets ontvangen. Dus volgen we maar op de site van de cape epic zelf.
Hopelijk morgen ook zo'n goed resultaat. Waarschijnlijk wel want ze hebben vandaag enkel op hun hartslag gereden om wat reserve te hebben voor de volgende dagen.
De start is vandaag voorzien om 9 uur alle andere dagen starten ze om 7 uur.
Dirk heeft pech hij heeft heel de nacht zware diaree gehad. Luc gelukkig niet die heeft er geen last van. Blijkbaar heeft kwart van de renners er last van. Dus duidelijk iets verkeerd gegeten.
Het is daar volgens hen wel een apart wereldje echte fietsgoeroes. Maar ze voelen er zich toch wel goed. Alhoewel ze denken dat ze maar kleine peanuts zijn tegenover de rest. Als ze de verhalen mogen geloven wat ze allemaal al hebben gehoord. Vandaag de eerste wedstrijddag dan pas zullen ze kunnen merken of ze kleine of grote peanuts zijn.
Wij hebben zojuist telefoon gekregen van Dirk en Luc. Ze waren juist terug in hun hotelkamer om te gaan slapen. 22u15 ze verschieten zelf van hun eigen dat ze nu al terug waren maar iedereen gaat zo vroeg slapen. Het is daar 27° en 1 uur later dan hier.
Vandaag hebben ze op de Robben Eilanden gefietst. Ze hebben ook al heel wat belgen leren kennen en hebben daar heel de dag mee opgetrokken. Blijkbaar is er een belgisch koppel dat elk jaar vrijwillig gaat helpen om de belgen drinken te geven bij de aankomst enzo. Zij gaan proberen te regelen dat de belgen hun tentjes bij elkaar staan. De belgen zijn de tweede grootste delegatie daar, 54 fietsers. Op 1 staat natuurlijk Zuid-Afrika en dan de belgen.
Bompa Bob zal dit graag horen, ze zijn daarstraks gaan eten in Den Anker. Belgische restaurant dat werd aangeraden door den bompa.
Morgen gaan ze 2 uurtjes losrijden. De inschrijving verder inorde maken en het rustig aandoen.
Ik kan jullie met zekerheid vertellen dat ze zijn vertrokken. Alle bagage is mee en ze zitten nu in het vliegtuig. Vanavond rond 23 uur landen ze. Nu maar duimen dat alles goed verloopt en hun fietsen heel aankomen in Zuid-Afrika.
Spijtig dat ze 1 dagje gemist hebben. Want op het programma stond er een rit gepland op de Tafelberg. Die ervaring kunnen ze spijtig genoeg niet meemaken. Morgen staat er een rit gepland op de Robben eilanden.
Zondag starten ze pas met de wedstrijd.
Zo dit is alles wat we nu weten en kunnen vertellen. Maar hopelijk morgen meer nieuws, we houden jullie op de hoogte.
Dit gelooft niemand, maar we zijn nog niet weg. Dinsdagnacht met goeie moed vertrokken naar Dusseldorf. We hadden het "slim" gespeeld, want alles in één koffer gestoken. Bij het inchecken op de luchthaven een eerste koude douche. Koffers te zwaar en worden niet aanvaard. Geen nood, vlucht kon verzet worden zodat we nog op hetzelfde tijdstip in Kaapstad zouden arriveren. Wij moesten alleen zorgen dat de bagage herverdeeld werd. Om 6h30 gingen de winkels op de luchthaven open en hebben we extra koffers gekocht. Gelukkig komen die later nog van pas, dus nog geen ramp. Alles laten wegen en terug gaan inchecken. Probleem 2. Nu zullen er menigen onder jullie zeggen dat dit toch normaal is voor zo een reis, maar we moesten blijkbaar een reispas hebben en die hadden we dus niet. Er word steeds over een paspoort gesproken en de verwarring met een identiteitskaart is dus snel gemaakt. Dit kon niet zo 1,2,3 opgelost worden en er moest hulp van het thuisfront ingeschakeld worden. Ons Martine opgebeld, situatie uitgelegd en wachten. Ondertussen kregen we ook het nieuws dat de ticketten maar 1 maal herboekt kunnen worden en dat we elk 1000 moesten betalen voor nieuwe ticketten. Dit was een brug te ver. Hebben dan heel ons verhaal eens gedaan aan de mevrouw aan de balie en deze had begrip voor de situatie. Zij zou dit "off the record" voor ons proberen op te lossen, zonder dat dit ons iets zou kosten. Alleen, wij moesten er voor zorgen dat we woensdagmorgend de vlucht van 6h10 konden nemen, want dit was de enige weg om een oplossing te bieden. Ondertussen was Martine in de weer om een versnelde procedure voor het verkrijgen van een reispas op gang te krijgen. Om 9h kregen we van onze "reddende engel" een verlossend telefoontje dat de reispas woensdagnacht om 1h30 zou klaarliggen op het politiekantoor te Brecht. Maar... Er moesten pasfoto's zijn om de reisdocumenten in orde te maken en deze moesten voor 12h 's middags op de dienst bevolking zijn in Brecht. Ondertussen was het al 9h40 en stonden wij nog in Dusseldorf!!! Vlammen naar den Belgique over fantastische Duitse en Nederlandse wegen en iets minder fantastische Belgische wegen om dan om 11h40 in Brecht te arriveren. Luc moest nog pasfoto's laten nemen, dus ondertussen ging Dirk al naar het gemeentehuis. Om vijf voor twaalf, echt waar, stonden we op de dienst bevolking om de documenten in orde te maken. Blijkbaar zijn wij niet de enige kiekes die zoiets meemaken want we kregen daar nog andere verhalen te horen. Zijn dan na overleg elk naar huis gegaan om eens goed te slapen om dan hopelijk straks met goeie moed en zonder tegenslag terug te vertrekken. Dat er achter elke sterke man een sterke vrouw moet staan is hier meer dan bewezen. Martine heft haar werk laten staan (ondertussen nog kinderen naar school gedaan in Schoten) om die 2 sukkels toch nog in den Afric te krijgen. Nu moeten wij ginder maar laten zien dat wij sterke venten zijn om dit gezegde te laten kloppen.
Groeten en hopelijk het volgende bericht vanuit Afrika.
Hier nog eens wat nieuws van de Kanga's. Nog een weekske en we vertrekken. We zijn aan de laatste trainingen begonnen die bedoeld zijn om ons te "fine-tunen". Het blijft wel koud om te trainen, maar eindelijk laat de zon zich eens zien. Die zullen we waarschijnlijk in den Afric ook wel tegenkomen en hopelijk bij een iets aangenamere temperatuur. Afgelopen weekend zaterdag 160km gereden en thuisgekomen met bevroren voeten, maar met een goed gevoel. Dat gevoel was zondag wel snel weg want de kwaliteitstraining die onze physical coach had gepland, is op een mislukking uitgedraaid. Dikke benen en de hartslag die niet naar boven wilde. Tekenen van vermoeidheid. Al goed dat maandag een rustdag is. Vandaag 14 kilometerkes gaan lopen in het zonneke en de "moraal"-barometer staat al terug op goed weer. Wat een dagske rust al niet kan doen. Ondertussen zijn we ook de laatste voorbereidingen aan het treffen om in te pakken en niet te veel bagage mee te pakken. De fietskoffer alleen weegt al 20kg en dan zit ons "mighty machine" er nog niet in. We zullen maar wat centjes extra meepakken om het overgewicht op de luchthaven te betalen. Wij zelf daarentegen hebben zeker gene last van overgewicht. We staan alletwee zo scherp als een mes. Als nu alles meezit moeten we toch een schoon resultaat kunnen rijden. Donderdag nog eens een laatste keer samenzitten met de coach om de laatste details te bespreken. We zijn precies twee profs, alleen verdienen we er geen geld mee. Integendeel, het kost ons geld, maar dat is met plezier besteed. Hopelijk krijgen we er een fantastische ervaring voor in de plaats.
Vandaag met z'n twee een veldtoertocht gaan rijden in Schilde. Met de fiets naar ginder, tochtje rijden en met de fiets weer terug naar huis, goed voor een 80km. Na ingeschreven te hebben vertrokken om nog eens een hoog tempo te ontwikkelen. Ieder om beurt een stuk kop doen en na een kleine 10km hadden we 2 fietsvrienden te stekken die een beetje voor ons vertrokken waren, om ze dan pas terug te zien aan de aankomst. De pannekoeken! Het parcours lag er uitstekend bij, mede door de nachtvorst. Die had er voor gezorgd dat de ondergrond juist mals genoeg lag en niet te zompig. Bevoorrading na een 20km om een wafeltje en een energiedrankje te nuttigen. Niet te lang blijven stilstaan om geen kou te vatten en terug vertrokken om nog eens te vlammen. Na een dikke 30km kwamen we bij een cyclocrosser die wel wat jaartjes ouder was dan wij, maar daar was in het slijk en gezien het tempo dat hij ontwikkelde, niet veel van te merken. Hij reed wel met een Cannondale, wat natuurlijk veel kan verklaren. Met z'n drieën hebben we dan nog eens een serieuse streep getrokken waarbij niemand vies was om eens wat stevig kopwerk te doen. Onderweg was er nog wel ne kloon in ons wiel blijven plakken, maar na een paar demaragekes moest hij toch de rol lossen. Aangekomen na 40km op een toch redelijk mooi parcours, bikes afgespoten en een paar fruitsapkes gaan drinken met die pannekoeken. Trappist zal voor na de Cape Epic zijn. Alles voor het goei doel. Extensief terug naar huis gereden om alles opnieuw te kuisen, onszelf incluis en klaar te zetten voor de volgende tocht. Wat moet een mens toch meer hebben.
Eindelijk komt er wat ruimte in mijn werkschema zodat ik ook eens wat tijd kan maken voor het extra-sportieve. Minder dan een maand te gaan, dus de spanning stijgt. De trainingen vallen nog steeds goed mee en we voelen toch dat we vorderingen maken. De kangaroos hebben ondertussen ook een nieuwe hobby gevonden, nl. spinning. Alles geven op de fiets en op muziek. Alle middelen om een goed resultaat te halen in "den Afrik" zijn goed. Gisteren 2 uurkes gaan spinnen, vandaag 12km gelopen en morgen 120km fietsen. Zondag gaan de 2 kangaroos samen nog eens wat dabben in de modder. Kwestie van ook nog wat aan team-building te doen. Ondertussen zijn we ook begonnen aan de laatste voorbereidingen wat het materiaal betreft. Nog wat kettingen, pionnen, banden enz.. besteld en nu nog op zoek naar een fietskoffer om ons juweel op 2 wielen in te steken. De fietskledij die besteld is, mede door de hulp van de op de blog vermeldde sponsors, mag stilaan ook gaan komen, zodat we aan onze supporters ons afgetraind lichaam in blitse outfit eens kunnen tonen. Als er in de uitrusting zoveel tijd en moeite gestoken is als wij gedaan hebben voor de conditie, kan het resultaat alleen maar meevallen. Let's hope. Voilà, nu is de "small one" ook eens aan het woord geweest. Het moet niet altijd de "large one" zijn. Toch dank aan mijne compagnon voor het opstarten van deze blog.
Ja supporters weer effkes geleden hé, Sorry voor de lange periode zonder nieuws maar de afgelopen periode is nogal tumultueus verlopen vooral op privé gebied dan!! Insiders weten er misschien al meer over , maar ga hier heel het verhaal niet ophangen. De afgelopen weken zijn de trainingen gewoon doorgegaan en ondanks heel dien toestand alles toch redelijk kunnen blijven doen. Enkel is de afgelopen dagen de snot in de kop en pijn in de keel gekomen en heb ik dus 2 dagen moeten skippen van mijn schema. Het weer was niet bevorderlijk maar de moral heeft nooit ontbroken. Vorige week 6h op de fiets in de sneeuw gezeten , goe zot zeggen ze dan zeker . Wie schoon is moet lijden, of is dat hier niet van toepassing. In elk geval komt nu mijn verdiende rustweek eraan en das goemeegenomen met dat snot!!! groeten
En wij dachten dat het gisteren slecht lag. Vandaag stukken bij echt niet over te rijden. Glad , pap,sneeuw,ijs , goei weer voor de fietsenmakers. Die zullen goei zaken doen met zo'n weer!! Nog zo 2 tochten en ge kunt alles vervangen. De benen waren goe , onverwacht na de lange tocht van gisteren. Hier en daar beetje voorzichtiger moeten zijn maar vanaf +- halfweg konden we op een paar trage rijders na over redelijk goe doorrijden. Hier en daar toch enekel spectaculaire valpartijen gezien. Remmen met dit weer op dat ijs , geen goei oplossing . Rustig rechtdoor uitbollen en proberen geen randjes te raken. Of ge lag hier en daar onvermijdelijk tegen de vlakte. Onze small kangaroo heeft ne serieuze totter gedaan door loslopend wild . Dit kwam gewoon van den andere kant van de weg gereden zonder omkijken of er iemand aankwam. We hebben begrip voor alle rijders , ook voor diegene die technisch misschien niet van de beste zijn maar er zijn grenzen hé. Zonder omkijken iedereen de pas afsnijden en 3 andere mee in U val betrekken is erover dacht ik . Als ge gewoon U ogen gebruikt ziet ge iemand anders aankomen ja toch!! Flauw excuus achteraf van " ik mag hier toch ook rijden" . Al bij al een zeer gat en elleboog meer zal er niet uit voortkomen denk ik. Weer een stevige training achter de rug en de nodige % erbij zeker . Volgende week ne serieuze boterham om te verteren 18h fietsen en 1 h uur lopen , met 1 klein rustdaggeske ja watte!!! En dan weten dat het vrijwillig is en we er nog voor betalen!!!! Groeten
Het weer blijft ons een beetje tegenzitten. Vandaag MTB on Ice gereden , daar kunnen we in Zuid-afrika natuurlijk niet veel mee doen ik . Al bij al , hebben we heel den grote toer + de 36 km gereden wat een totaal maakt van +-95 km voor ons beide. Om 08h30 afgesproken en op het gemak vertrokken voor de groten toer van 47km. Eerste stuk was goed berijdbaar omdat hier nog redelijk wa bos in voorkwam. De padjes waren zo goed als vrij van sneeuw en ijs enkel op de verbindingswegen was het oppassen geblazen. Aangereden sneeuw, gisteren half gedooid, vannacht terug aangevrozen, ge kunt denken wat dat geeft. Vanaf we richting militair domein reden was de pret eraf en was concentratie aan te bevelen. Elk open pad of weggetje was één ijspiste , vooral op het militair domein thv het vliegpleintje. Eigenlijk niet verantwoord, maar ja , zot zijn doe niet zeer hé. Hier was het ne km of 12 echt alle hens aan dek om recht te blijven. We kwamen terug bij de kleinere toer en vanaf daar was er 90% goe te rijden. Warm kommeke soep, paar repen achter de kiezen tijdens de bevoorrading en wij verder, zodat we na +-2h45 terug aan de start stonden. Na enig overleg maar beslist om het slechtste stuk van den dag niet meer mee te pakken in onze volgende toer. We gingen dan ook voor de 36km , zodat we om en bij de 5h fietsen achter de kiezen zouden hebben. Zo gezegd zo gedaan , wij terug weg. We kregen echter een totaal volledig ander parcour voor de wielen geschoven. De temperetatuur was een beetje boven nul gestegen en de dooi was sterk opgekomen. Grote stukken waren nu pap geworden waardoor we de snelheid niet naar onze hoogste pieken zouden krijgen. Nog eens bijgetankt bij de bevoorrading en toer volgemaakt na +-4h30. De honger naar de fiets en het veld was nu duidelijk gestild en wij braaf naar huis. (totaal een trainingeske van 4h50min.) Het weer was prachtig enkel het parcour viel wat tegen vanwege de ijzel, maar weer een stapke dichter naar ons doel. Aan onze trainer was gevraagd om er een trainingsweek-end van te maken, waardoor we vandaag en morgen redelijk wa km in de benen zullen hebben. Morgen rijden we de VTT van Westmalle (vertrek om 09h00 aan de start.) Dit omdat we het niet zagen zitten om met dit onvoorspelbare weer naar de zee te rijden en de beach race van de Haan te rijden. Kilometers zijn kilometers hier of aan zee, nietwaar pannekoeken in de zetel !!!! Groetjes