Inhoud blog
  • Laatste bericht
  • Foto's bij het thema: "Kerst - Nieuwjaar".
  • Thema: "Kerst - Nieuwjaar".
  • Foto's bij het thema: "Sinterklaas en Zwarte Piet".
  • Foto"s bij het thema: "Sinterklaas en Zwarte Piet".
    Zoeken in blog

    Kloosterstraat 4
    9080 Beervelde


    Wat leuk dat je een kijkje komt nemen!
    Foto
    Foto

    09/355.53.80

    secretariaat@gbslochristi.be

    Klasblog Gemeentelijke Bassisschool Beervelde
    Klasblog peuter- en eerste kleuterklas, juf Kathy
    29-03-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's bij het thema: "Pasen".


















    29-03-2018 om 10:59 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thema: "Pasen".
    We vieren de verjaardag van Arthur.
    Vijf nieuwe peuters komen op bezoek samen met hun mama en papa.  Ze wonen de hele woensdagvoormiddag bij.

    We luisteren naar het verhaal:  "Biekes paasmandje".
    Onze klas versieren we rond het thema "Pasen".
    Een paasmandje bekleven we met bloemetjes en hartjes uit foam.
    Een paaseivorm bestempelen we met verf.
    Als lied zingen we:  "Paashaas".
    Een kleurplaat van een paasei versieren we met stukjes plasticine.
    Als poppenspel bekijken we:  "Huppel de paashaas".
    "Flappie" het hangoorkonijn komt op bezoek in onze klas.
    Met de schudeitjes schudden we lang-kort, snel-traag.
    We nemen veel-weinig paaseieren.

    Bijlagen:
    lied Paashaas.docx (89.6 KB)   

    29-03-2018 om 10:42 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    22-03-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto' s bij het thema: "Lente: de natuur onze beste buur".




    22-03-2018 om 10:59 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's bij het thema: "Lente: De natuur onze beste buur".


















    22-03-2018 om 10:58 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    21-03-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Bekijk ook eens de klasblog van de andere klassen en de website van de school!

    21-03-2018 om 19:29 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's bij het thema: "Lente: De natuur onze beste buur".














    21-03-2018 om 19:28 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's bij het thema: "Lente: De natuur onze beste buur".


















    21-03-2018 om 19:27 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's bij het thema: "Lente: De natuur onze beste buur".


















    21-03-2018 om 19:26 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's bij het thema: "Lente: De natuur onze beste buur".


















    21-03-2018 om 19:25 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's bij het thema: "Lente: De natuur onze beste buur".


















    21-03-2018 om 19:23 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thema: "Lente: De natuur onze beste buur".
    Met de hele school werken we rond het jaarthema "De natuur onze beste buur".

    Jules, de klaspop, heeft een verhaal en een praatplaat meegebracht over de lente.
    Tijdens een projectdag worden de kleuters in 4 groepen ingedeeld.  Er wordt klasoverschrijdend gewerkt (alle leeftijdsgroepen door elkaar in één groep).  Bij juf Kathy werken we aan een blote voetenpad, bij juf Marie-Rose beleven we de lente door te bewegen op muziek van Vivaldi, bij juf Thaïs bereiden we toastjes met eiersalade en bij juf Marleen (stagiaire juf Justine) gaan we op kabouterpad.
    Samen met de kleuters van juf Marie-Rose nemen we de lente waar in het Park van Beervelde.  Dat is genieten!
    We experimenteren met klei, steentjes, schors, stokje en andere natuurmaterialen.
    Bij een relaxatiemoment wekt een zonnestraal een lichaamsdeel.  Zo komen we tot rust.
    We zingen het lied:  "Zon en zaadje".
    Er wordt poppenspel gespeeld met de Vitaminis.  Niemand wil met look spelen.  Zowel de aubergine, de blauwe bes, de champignon, de peer, de selder, de bloemkool en de ananas vinden dat look teveel stinkt.  Samen gaan ze op zoek om het toch mogelijk te maken met look te spelen.  een wasknijper op hun neus zorgt voor de oplossing.  Wat geniet look ervan nu toch te kunnen spelen samen met zijn vriendjes.    

    Bijlagen:
    https://www.youtube.com/watch?v=La1p0RQnUOo   

    21-03-2018 om 18:43 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    15-03-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verteltheater "Zipla".






    15-03-2018 om 14:15 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verteltheater "Zipla".


















    15-03-2018 om 14:14 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verteltheater "Zipla".
    Naar aanleiding van de boekenweek komt verteltheater "Zipla" op onze school op bezoek.
    Zipla is een rondtrekkend verteltheatertje met interactie en speelmomenten voor kinderen.  De verhalen gaan over gevoelens ,maar worden vanuit een andere invalshoek bekeken.
    Verhalen:
    Haasje Langoor eet graag wortels.  Kikker Natvoet eet graag vliegen.  ook al lusten ze niet hetzelfde, toch zijn ze dikke vrienden.
    Beer heeft verdriet.  Wat hij ook krijgt, hij is niet gelukkig.  Tot wanneer hij zijn knuffelvriendje "Muis" ontmoet.  


















    15-03-2018 om 14:12 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's bij het thema: "Klein wit visje".


















    15-03-2018 om 13:49 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's bij het thema: "Klein wit visje".


















    15-03-2018 om 13:48 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thema: "Klein wit visje".
    We oefenen de kleuren verder in.
    Naar aanleiding van de boekenweek werd er voor dit boek gekozen.

    Het verhaal "Klein wit visje" wordt verteld.  Via You Tube bekijken we het verhaal enkele keren opnieuw.
    Samen zingen en beelden we "klein wit visje" uit.
    We bekijken en bespreken de bouw van een vis. 
    Met stift kleuren we de ogen vinnen en staart in van een vis.  Hiervan wordt een ballonvis gemaakt.
    We kiezen een vis uit en kleuren deze in met stift.  Vervolgens laten we deze vis zwemmen (schilderen over de vis met blauwe verdunde verf).
     Als poppenspel wordt "Klein wit visje" uitgespeeld.
    We blazen zeepbellen.
    In de experimenteerbak spelen we met zeedieren en kinetisch zand.
    Per zeedier trachten we de juiste kleur te benoemen.
    We vangen zeepbellen die hoog - laag vliegen.

    Bijlagen:
    lied klein wit visje.docx (32 KB)   
    https://www.youtube.com/watch?v=4vuMWgwkcaA   

    15-03-2018 om 12:49 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    08-03-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's bij het thema: "Ziek zijn".












    08-03-2018 om 11:56 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's bij het thema: "Ziek zijn".


















    08-03-2018 om 11:55 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's bij het thema: "Ziek zijn".


















    08-03-2018 om 11:54 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)


    Foto

    Archief per week
  • 30/12-05/01 2020
  • 16/12-22/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 28/01-03/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 17/12-23/12 2018
  • 03/12-09/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 08/10-14/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 22/01-28/01 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 18/12-24/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 13/11-19/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 23/10-29/10 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 26/06-02/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 12/06-18/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014

    Juf Kathy
    Ik ben de voltijdse juf van de peuter- en eerste kleuterklas.

    Ik wil graag een stukje thuis scheppen voor de kindjes in ons klasje.


    Verzorgingswand

    Foto

    De verzorgingswand bestaat uit een bad met douchekraan, een verzorgingstafel, een luierkast, een trap om bad en verzorgingskussen te bereiken, laden met reservekledij en kasten met handdoeken, washanden en dekens;


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!