Inhoud blog
  • Laatste bericht
  • Foto's bij het thema: "Kerst - Nieuwjaar".
  • Thema: "Kerst - Nieuwjaar".
  • Foto's bij het thema: "Sinterklaas en Zwarte Piet".
  • Foto"s bij het thema: "Sinterklaas en Zwarte Piet".
    Zoeken in blog

    Kloosterstraat 4
    9080 Beervelde


    Wat leuk dat je een kijkje komt nemen!
    Foto
    Foto

    09/355.53.80

    secretariaat@gbslochristi.be

    Klasblog Gemeentelijke Bassisschool Beervelde
    Klasblog peuter- en eerste kleuterklas, juf Kathy
    23-11-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's bij het thema: "Makey Makey".






    23-11-2017 om 12:30 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's bij het thema: "Makey Makey".


















    23-11-2017 om 12:30 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's bij het thema: "Makey Makey".


















    23-11-2017 om 12:28 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's bij het thema: "Makey Makey".


















    23-11-2017 om 12:27 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thema: "Makey Makey".
    Jonge kinderen komen al zeer vroeg in contact met media, technologie - techniek.  Via Makey Makey leren ze er op een creatieve manier mee om te gaan:  "Stukken fruit, metalen voorwerpen, verschillende kleuren aluminiumfolie worden op Makey Makey aangesloten.  Zo kunnen ze er onder andere piano op spelen door deze aan te tikken. 

    Als beeldende activiteit beschilderen we een eierkarton.  Nadien bekleven we dit met verschillende kleuren aluminiumfolie.  Wanneer we dit op Makey Makey aansluiten kunnen we zo piano spelen.
    Tijdens het relaxatiemoment maken we telkens één lichaamsdeel wakker bij het horen van pianomuziek.
    Via You Tube beluisteren en bekijken we "kinderliedjes".
    Op de laptop spelen we "Robbie konijn Dreumes".  We leren er onder andere met vormen omgaan.
    op de I-PAD kunnen we vrij experimenteren.  

    Bijlagen:
    https://www.youtube.com/watch?v=uYvj7QtLiYI&list=RDQMTgIL0Xl1tmk   

    23-11-2017 om 12:26 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    16-11-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's bij het thema: "Allemaal stukjes".








    16-11-2017 om 13:39 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's bij het thema: "Allemaal stukjes".


















    16-11-2017 om 13:38 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's bij het thema: "Allemaal stukjes".


















    16-11-2017 om 13:37 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thema: "Allemaal stukjes".
    We leren puzzelen:  "Alle stukjes naar omhoog draaien, hoekjes herkennen".
    Ons lichaam bestaat ook allemaal uit verschillende "stukjes".
    Als versje leren we: "Scheuren, scheuren".
    Gekleurde papiertjes scheuren we in kleinere stukjes.  De gekleurde stukjes kleven we op een blad papier.
    Tijdens een relaxatiemoment wekt een zonnestraal lichaamsdeel per lichaamsdeel.
    Via You Tube bekijken we "Zandkasteel - het lichaam".
    Thematisch aanbod: "Plasticine in kleine stukjes trekken, allemaal dopjes".

    Bijlagen:
    versje scheuren.docx (141.6 KB)   

    16-11-2017 om 12:32 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    09-11-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's bij het thema: "Rollen en bollen".


















    09-11-2017 om 19:43 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's bij het thema: "Rollen en bollen".


















    09-11-2017 om 19:41 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's bij het thema: "Rollen en bollen".


















    09-11-2017 om 19:40 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    07-11-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thema: "Rollen en bollen".
    We verwelkomen 5 nieuwe peuters in onze klas:  "Renée, Alex, Daan, Mai-Lynn en Arthur".

    We experimenteren met kosteloos materiaal rond "Rollen en bollen".
    Samen zingen we het lied: "Rollen, rollen heen en weer".
    Thematisch materiaal: "Werpringen, balletjes en dekentjes".
    Groepswerk:  "We laten samen een balletje rollen doorheen verf op een blad papier.
    We plaatsen een balletje op/onder/voor/naast/achter de stoel.
    Met onze nieuwe peuters herhalen we de activiteit eikels in klei plaatsen (zie vorig thema).

    Bijlagen:
    lied rollen.docx (144.4 KB)   

    07-11-2017 om 00:00 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    26-10-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's bij het thema: "Herfst".


















    26-10-2017 om 13:48 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's bij het thema: "Herfst".


















    26-10-2017 om 13:46 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's bij het thema: "Herfst".


















    26-10-2017 om 13:45 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's bij het thema: "Herfst".


















    26-10-2017 om 13:43 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's bij het thema: "Herfst".


















    26-10-2017 om 13:42 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    23-10-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thema: "Herfst".
    We hebben onze laarzen aangetrokken en nemen de herfst waar in het Park van Beervelde.  We genieten van de herfst.  Oprapen van kastanjes, eikels, beukennootjes, bolsters, bladeren.  Bekijken van paddenstoelen.
    Ook in onze schooltuin rapen we eikels en kastanjes.
    Het lied "Blaadjes"  en "Op een grote paddenstoel" zingen we samen.
    In een gipsvorm gieten we gips.  De eikels plaatsen we erin.
    Met een eikel rollen we over ons eigen lichaam, bij het horen van rustige muziek.
    De vertelplaat van "Jules in het bos" bespreken we.

    We verwelkomen de nieuwe peuters, samen met hun ouder.  Deze peuters starten na de herfstvakantie.

    Bijlagen:
    https://www.youtube.com/watch?v=3NENBAscbzg   
    https://www.youtube.com/watch?v=d0KPAEwOQuw   

    23-10-2017 om 10:55 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's bij het thema: "Muziek - Grootouderfeest".


















    23-10-2017 om 10:42 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)


    Foto

    Archief per week
  • 30/12-05/01 2020
  • 16/12-22/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 28/01-03/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 17/12-23/12 2018
  • 03/12-09/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 08/10-14/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 22/01-28/01 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 18/12-24/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 13/11-19/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 23/10-29/10 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 26/06-02/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 12/06-18/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014

    Juf Kathy
    Ik ben de voltijdse juf van de peuter- en eerste kleuterklas.

    Ik wil graag een stukje thuis scheppen voor de kindjes in ons klasje.


    Verzorgingswand

    Foto

    De verzorgingswand bestaat uit een bad met douchekraan, een verzorgingstafel, een luierkast, een trap om bad en verzorgingskussen te bereiken, laden met reservekledij en kasten met handdoeken, washanden en dekens;


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!