Inhoud blog
  • Laatste bericht
  • Foto's bij het thema: "Kerst - Nieuwjaar".
  • Thema: "Kerst - Nieuwjaar".
  • Foto's bij het thema: "Sinterklaas en Zwarte Piet".
  • Foto"s bij het thema: "Sinterklaas en Zwarte Piet".
    Zoeken in blog

    Kloosterstraat 4
    9080 Beervelde


    Wat leuk dat je een kijkje komt nemen!
    Foto
    Foto

    09/355.53.80

    secretariaat@gbslochristi.be

    Klasblog Gemeentelijke Bassisschool Beervelde
    Klasblog peuter- en eerste kleuterklas, juf Kathy
    09-03-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's bij het thema: "open en toe".















    09-03-2017 om 12:38 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's bij het thema: "open en toe".



















    09-03-2017 om 12:37 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's bij het thema: "open en toe".



















    09-03-2017 om 12:36 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thema: "Open en toe.
    We verwelkomen 5 nieuwe peuters in onze klas:  "Oliwia, Ella, Noa, Jules en Liam".  Bravo!  Jullie zijn flink gestart.

    In de ontdektafel spelen we met allerlei materialen die open en toe kunnen.
    Als versje leren we:  "Ogen open, ogen dicht".
    We beschilderen één kant van een groot blad papier.  Vervolgens vouwen we het blad toe.  Een mooie afdruk in spiegelbeeld komt tevoorschijn.
    Tijdens het tapijtpoppenspel genieten we van het popje dat op zoek gaat naar dingen die open en toe kunnen.
    Als relaxatiemoment sluiten we onze ogen en luisteren we naar rustige muziek.
    Bij de poppenkastspel zit Jules, de klaspop,  verstopt in een doos.

    Afbeeldingsresultaat voor versje open en toe

    09-03-2017 om 12:23 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    27-02-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's bij het thema: "Carnaval".














    27-02-2017 om 18:12 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's bij het thema: "Carnaval".


















    27-02-2017 om 18:11 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's bij het thema: "Carnaval".


















    27-02-2017 om 18:09 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's bij het thema "Carnaval".


















    27-02-2017 om 18:07 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    20-02-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thema: "Carnaval".
    We nemen verschillende verkleedkleren waar en genieten ervan ze te kunnen aantrekken.
    Als liedje leren we:  "Clowntje kun je horen".
    Het verhaal:  "Prinsen en prinsessen" en "Musti en carnaval" beluisteren we.
    Een gekke hoed versieren we.
    Een kleurplaat kunnen we inkleuren.
    We bekijken welke carnavalskledij bij elkaar hoort.
    We bekijken verschillende optredens van kinderen van onze lagere school.

    We verwelkomen nieuwe peuters, samen met mama en /of papa in onze klas. Zij komen een hele voormiddag wennen.  Na de krokusvakantie kunnen zij starten.

    We vieren de verjaardag van Gaëtan.  Proficiat!

    Bijlagen:
    lied Carnaval.docx (152.7 KB)   

    20-02-2017 om 00:00 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    16-02-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's bij het thema: "Valentijn - Rollen en bollen".







    16-02-2017 om 12:51 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's bij het thema: "Valentijn - Rollen en bollen".



















    16-02-2017 om 12:50 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    14-02-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thema: "Rollen en bollen".
    Onze autootjes rijden door de klas;  We laten ze doorheen buizen rijden.
    We zingen het lied:  "Rollen, rollen, heen en weer".
    We plaatsen de bal op, onder, naast, tussen 2 stoelen.
    Bij rustige muziek rollen we met een balletje over ons eigen lichaam heen.
    Met verfrollen, speelgoedautootjes experimenteren we met verf.
    In de klas van juf Marie-Rose bekijken we een poppenspel.
    "Bas en zijn kar" wordt voorgelezen.

    Bijlagen:
    lied rollen.docx (170.5 KB)   

    14-02-2017 om 10:43 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een dagje "Valentijn".
    We zingen het lied:  "Mijn hart is rood".
    Jules vertelt:  "jules houdt van papa en mama.
    Op een rode kroon kleven we papieren witte en rode hartjes.
    We luisteren naar het kloppen van ons hartje.

    Bijlagen:
    http://www.youtube.be/watch?v=gzrUuOrKJfg   

    14-02-2017 om 10:32 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    09-02-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's bij het thema: "Krullen".











    09-02-2017 om 13:39 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's bij het thema: "Krullen".



















    09-02-2017 om 13:38 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    06-02-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thema: "Krullen".
    Samen ontdekken we dat onze haren verschillend zijn.
    We wassen de haren van onze poppen in de klas.
    Als versje spelen we met "Shampoo hier,  shampoo daar".
    We ontdekken lange en korte haren.
    Jules krijgt krulharen opgekleefd.
    Als verhaal beluisteren we:  "Jules bij de kapper".
    Via You Tube bekijken we "Zandkasteel - bij de kapper".

    Occasioneel nemen we cavia's waar.

    Bijlagen:
    versje Shampoo hier.docx (65.7 KB)   

    06-02-2017 om 00:00 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    05-02-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's bij het thema: "De vier basisgevoelens".
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    05-02-2017 om 19:13 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's bij het thema: "De vier basisgevoelens".


















    05-02-2017 om 19:12 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's bij het thema: "De vier basisgevoelens".


















    05-02-2017 om 19:10 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    30-01-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thema: "De vier basisgevoelens".
    We vieren de verjaardag van Guillaume.  Proficiat!

    We verwelkomen "Gijs", een nieuwe peuter in onze klas.

    Guy Daniëls komt met zijn verteltent op bezoek.  Hij brengt ons het verhaal "Heksenvriend".

    We werken de vier basisgevoelens "Blij, bang, boos, verdrietig" uit.  Zo leren ze hun eigen gevoelens en die van anderen beter begrijpen.  We leren beter omgaan met conflictsituaties.
    "Een doos vol gevoelens" wordt aangebracht.  De kleuters leiden gevoelens af van prenten/ maskers en kunnen deze benoemen.
    We maken een gevoelsmeter.
    Op boze, blije, verdrietige, bange muziek bewegen we.
    Als prentenboek luisteren we naar:  "Beer is bang".
    Versje:  "Verdrietig of blij".
    Kleuteryoga.

    Bijlagen:
    versje verdrietig of blij.docx (40.3 KB)   

    30-01-2017 om 10:56 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)


    Foto

    Archief per week
  • 30/12-05/01 2020
  • 16/12-22/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 28/01-03/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 17/12-23/12 2018
  • 03/12-09/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 08/10-14/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 22/01-28/01 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 18/12-24/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 13/11-19/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 23/10-29/10 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 26/06-02/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 12/06-18/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014

    Juf Kathy
    Ik ben de voltijdse juf van de peuter- en eerste kleuterklas.

    Ik wil graag een stukje thuis scheppen voor de kindjes in ons klasje.


    Verzorgingswand

    Foto

    De verzorgingswand bestaat uit een bad met douchekraan, een verzorgingstafel, een luierkast, een trap om bad en verzorgingskussen te bereiken, laden met reservekledij en kasten met handdoeken, washanden en dekens;


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!