Inhoud blog
  • Laatste bericht
  • Foto's bij het thema: "Kerst - Nieuwjaar".
  • Thema: "Kerst - Nieuwjaar".
  • Foto's bij het thema: "Sinterklaas en Zwarte Piet".
  • Foto"s bij het thema: "Sinterklaas en Zwarte Piet".
    Zoeken in blog

    Kloosterstraat 4
    9080 Beervelde


    Wat leuk dat je een kijkje komt nemen!
    Foto
    Foto

    09/355.53.80

    secretariaat@gbslochristi.be

    Klasblog Gemeentelijke Bassisschool Beervelde
    Klasblog peuter- en eerste kleuterklas, juf Kathy
    12-10-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aan de bloglezers
    Beste bloglezer

    Deze week geen verslag met foto's van de voorbije week.  We werken nl. rond het grootouderfeest en het dient nog een verrassing te blijven.

    Vriendelijke groetjes, juf Kathy en kleuters.

    12-10-2016 om 21:16 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (1)
    07-10-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's bij het thema "Beestjes".




    07-10-2016 om 10:27 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's bij het thema "Beestjes".












    07-10-2016 om 09:34 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's bij het thema "Beestjes".


















    07-10-2016 om 09:33 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    05-10-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thema: "Beestjes".
    Op 4 oktober is het "Wereld dierendag".  Vandaar dat het leuk is om dit uit te werken.

    We kregen in onze klas bezoek van "Simon en Emilia", twee Robrovski dwerghamsters.  Samen bekeken we de bouw, het voedsel en de leefomgeving van de dieren.  Hilarisch vonden we het wanneer deze dieren in een hamsterbal de klas rond renden.
    De volgende dag kwamen "Vosje en haasje", twee cavia's op bezoek in onze klas.  Deze dieren konden we gemakkelijk aaien.  We bekeken hen ook net zoals de hamsters.  Hazel gaf hen ook een stukje van haar appel.  Waarop Elke haar tuutje wou aanbieden.  Grappig om zien.
    In onze schooltuin gingen we op zoek naar kriebelbeestjes:  "Mieren, pissebedden, duizendpoten, ...".  Het was leuk om zelf op ontdekking te gaan.
    We speelden met de varkens uit logimateriaal:  "De hoofdkleuren + groen, dik - dun, klein - groot".
    Plastieken dieren werden per soort in potjes gesorteerd.
    We speelden met een versje:  "Dieren".
    Zwart, bruin en glanspapier scheurden we tot kleine snippers.  Deze snippers kleefden we op een afbeelding van een cavia.
    Klaspop Jules vertelde een avontuur over "Dieren".

    We vierden de verjaardag van Hazel.  Proficiat!!!





    Bijlagen:
    versje beestjes.docx (138.2 KB)   

    05-10-2016 om 00:00 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    29-09-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's bij het thema: "Groepjes maken".
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    29-09-2016 om 12:13 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's bij het thema: "Groepjes maken".



















    29-09-2016 om 12:13 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's bij het thema: "Groepjes maken".



















    29-09-2016 om 12:11 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thema: "groepjes maken".
    We maken groepjes:  "Jongens - meisjes, naar kleur, naar vorm".
    Op een afbeelding van een smiley kleven we gele snippers.
    Samen zingen we het lied:  "Wat zie ik daar"?
    We herhalen de versjes en liedjes die we reeds geleerd hebben.
    Per twee masseren we de handen bij rustige muziek.
    Het tapijtpoppenspel "Jongens - meisjes" wordt uitgespeeld.
    De klasafspraken worden herhaald.
    Ritmes schudden met schudeitjes en bellenkransjes volgens de genoemde en aangetoonde kleur.

    Bijlagen:
    lied Wat zie ik toch.docx (87.5 KB)   

    29-09-2016 om 11:56 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    22-09-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's bij het thema: "Draden".
















    22-09-2016 om 19:32 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    21-09-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's bij het thema: "Draden".












    21-09-2016 om 21:32 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's bij het thema: "Draden".


















    21-09-2016 om 21:31 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thema: "Draden".
    We experimenteren met woldraden:  "Het kruiphuisje omwinden met draden, een spinnenweb maken, ...".
    Samen spelen we met het lied:  "Een spin wiedewiedewin".
    In onze schooltuin gaan we op zoek naar spinnen en hun web.  We bekijken hoe spinnen zijn gebouwd ( in een loupepotje).
    We stempelen met verf en woldraden.
    In de experimenteerbak kunnen we vrij knippen in draden.
    We beluisteren het verhaal:  "Musti en de spin".
    Als snoezelactiviteit voelen we aan verschillende draden.

    Bijlagen:
    lied spin.docx (26.7 KB)   

    21-09-2016 om 21:10 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    15-09-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's bij het thema: "De schildpadden van onze klas".
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    15-09-2016 om 12:19 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's bij het thema: "De schildpadden van onze klas".



















    15-09-2016 om 12:18 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    13-09-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's bij het thema: "De schildpadden van onze klas".









    13-09-2016 om 11:01 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's bij het thema: "De schildpadden van onze klas".



















    13-09-2016 om 11:00 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's bij het thema: "De schildpadden van onze klas".



















    13-09-2016 om 10:59 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thema: "De schildpadden van onze klas".
    Klaspop Jules stelt "Schildje en Padje" voor.
    Met een handpop van een schildpad spelen we het versje "Een schildpadje kwam gekropen" uit.
    We kliederen en kladderen met groene verf op een schildpadvorm.  Nadien kunnen we het versje ook uitspelen met onze zelf gemaakte schildpad.
    We beluisteren de verhalen "Schildpad zoekt een huis", "Musti redt schildpad".
    Een schildpad is traag, een haas is snel.
    In de watertafel experimenteren we met water.
    Genieten van het vrij spel buiten.
    We vieren de verjaardag van Femke (eind vorige week) en Zoƫ.
    We bewegen zelf snel - traag op een hoorbaar teken.
    Alle kalenders zijn nu aan bod gekomen.

    Bijlagen:
    versje Een schildpadje kwam gekropen.docx (190.3 KB)   

    13-09-2016 om 10:26 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    07-09-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's bij de thema's: "Mijn klasvriendjes" - "Allemaal stukjes".






    07-09-2016 om 22:15 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)


    Foto

    Archief per week
  • 30/12-05/01 2020
  • 16/12-22/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 28/01-03/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 17/12-23/12 2018
  • 03/12-09/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 08/10-14/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 22/01-28/01 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 18/12-24/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 13/11-19/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 23/10-29/10 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 26/06-02/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 12/06-18/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014

    Juf Kathy
    Ik ben de voltijdse juf van de peuter- en eerste kleuterklas.

    Ik wil graag een stukje thuis scheppen voor de kindjes in ons klasje.


    Verzorgingswand

    Foto

    De verzorgingswand bestaat uit een bad met douchekraan, een verzorgingstafel, een luierkast, een trap om bad en verzorgingskussen te bereiken, laden met reservekledij en kasten met handdoeken, washanden en dekens;


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!