Inhoud blog
  • Laatste bericht
  • Foto's bij het thema: "Kerst - Nieuwjaar".
  • Thema: "Kerst - Nieuwjaar".
  • Foto's bij het thema: "Sinterklaas en Zwarte Piet".
  • Foto"s bij het thema: "Sinterklaas en Zwarte Piet".
    Zoeken in blog

    Kloosterstraat 4
    9080 Beervelde


    Wat leuk dat je een kijkje komt nemen!
    Foto
    Foto

    09/355.53.80

    secretariaat@gbslochristi.be

    Klasblog Gemeentelijke Bassisschool Beervelde
    Klasblog peuter- en eerste kleuterklas, juf Kathy
    24-09-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Filmpjes
    Enkele filmpjes tijdens het vrij spel:

    - De poppenhoek (klik aan)

    - Spullen uit de poppenhoek (klik aan)

    - Klein motorisch materiaal (klik hier)

    Beste ouders

    De eerste filmpjes staan op onze klasblog.  Er is wel nog iets niet in orde met het geluid.  Volgende keer beter.

    Groetjes, juf Kathy


    24-09-2015 om 12:16 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    23-09-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's bij het thema: "Slaap lekker, droom zacht".


















    23-09-2015 om 20:49 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thema: "Slaap lekker, droom zacht".
    Elke kleuter heeft een knuffel meegebracht van thuis.  We spelen met deze knuffels allerlei leuke spelletjes.
    Als lied zingen we:  "Slaap kindje, slaap".
    We bouwen samen een snoezelhoekje voor de knuffels.
    We spelen memory "droom zacht".
    Dag en nacht kunnen we onderscheiden.
    Met stift versieren we onze zelf gemaakte knuffel.  Ook de oogjes kleven we zelf op het hoofdje.
    Samen gezellig relaxen door bij rustige muziek heen en weer te wiegen met een knuffel in de hand.
    We luisteren naar het verhaal:  "Anna en haar knuffel".


    Bijlagen:
    slaap kindje slaap.docx (182.5 KB)   

    23-09-2015 om 20:32 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    19-09-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vrij spel buiten








    19-09-2015 om 14:17 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's bij het thema "Draden".














    19-09-2015 om 14:16 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's bij het thema "Draden".


















    19-09-2015 om 14:15 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    15-09-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's bij het thema "Draden".










    15-09-2015 om 20:56 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's bij het thema "Draden".


















    15-09-2015 om 20:55 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's bij het thema "Draden".


















    15-09-2015 om 20:53 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thema: "Draden".
    We vieren de verjaardag van Niels.
    Met draden van wol maken we een spinnenweb in het kruiphuisje.
    We maken met zijn allen samen één groot spinnenweb, door een draad te spannen (telkens naar het kindje recht tegenover het andere kindje).
    Eén kleuter spant een draad doorheen de klasruimte.  De andere kleuters volgen de weg van de draad.
    We spelen met het versje:  "Een spinnetje kwam gekropen".
    Samen gaan we op zoek naar spinnen in de schoolomgeving.  We vangen de spinnen tijdelijk in een loupepotje..  Zo kunnen we de spinnen goed zien en aan elkaar vertellen hoe de spin eruit ziet.  We vinden het grappig te zien hoe een spin via haar spindraad naar beneden gaat.  ook de spinnenwebben zijn prachtig .Nadien laten we de spinnen terug vrij.
    We bereiden spaghetti met lichtbruine suiker.  Mmm, heerlijk smullen.
    Rond een blok winden we een draad.  We duwen deze blok in verf en stempelen daarmee op een groot blad.  We werken hierbij in groep, door samen op één groot blad te stempelen.
    We meten:  "Deze draad is kort/lang.
    Het digitale verhaal "Een spin die het te druk had" bekijken we via You Tube.
    Per twee hebben we een bol wol.  Bij rustige muziek windt de ene kleuter een draad om de andere kleuter (en wisselen). 

    Bijlagen:
    versje spinnetje.docx (50.1 KB)   

    15-09-2015 om 11:04 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    10-09-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's bij het thema: "Ik kan horen, voelen, ruiken, proeven en kijken".










    10-09-2015 om 21:47 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's bij het thema: "Ik kan horen, voelen, ruiken, proeven en kijken".


















    10-09-2015 om 21:46 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's bij het thema: "Ik kan horen, voelen, ruiken, proeven en kijken".


















    10-09-2015 om 21:43 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thema: "Ik kan horen, voelen, ruiken, proeven en kijken".
    We werken per dag rond een zintuig.
    Met schudeieren schudden we luid/stil, hard/zacht (horen).
    We voeren kijkspelletjes uit (kijken).
    Mmmm, ... lekker.  We proeven van een mandarijn, pompelmoes, chips, en muntjes (proeven).
    Met onze handen vermengen we verf, lijm, scheerschuim en woldraadjes (voelen).
    We kunnen tot 4 kruidnagels tellen (ruiken).
    Het versje "Voelen" beelden we uit.
    We gaan op bezoek in de klas van juf Arianne.  Daar spelen de juffen poppenkast voor ons: "Muis wint een bed".
    Via You Tube bekijken we het digitale verhaal:  "Waar zijn mijn oren?"/"Zandkasteel: Zintuigen". 
    We genieten van het vrij spel buiten.
    Op vrijdagnamiddag spelen we in onze klas, in de klas van juf Marie-Rose of de klas van juf Arianne.
    We vieren de verjaardag van Lucas en Mila (hierdoor zijn onze zelf meegebrachte koeken/fruit niet altijd opgegeten)  Mmm, ... heerlijk smullen van cake.  Proficiat! 


    Afbeeldingsresultaat voor thema versje voelen

    10-09-2015 om 21:05 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    05-09-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    05-09-2015 om 15:50 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Onze nieuwe peuters.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Joren, Jens, Marieke, Maaike, Cilou, Amélie, Katho.











    05-09-2015 om 15:46 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bravo voor al mijn kleuters!












    05-09-2015 om 13:48 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (1)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bravo voor al mijn kleuters!
    Alle kleuters hebben zich al zeer goed aangepast!

















    05-09-2015 om 13:47 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    02-09-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thema: "Hé, doe je mee!"
    We maken kennis met onze klasgenootjes, onze juf en juf Charlotte (stagiaire).
    Wanneer we ons verplaatsen, leren we de schoolomgeving kennen.
    Samen met jufJuf Sophie (turnjuf) gaan we turnen.
    Juf Els (zorgjuf) helpt één uurtje per week mee in de klas, zodat zij alle kleuters goed leert kennen.
    Onze klas bestaat uit allerlei hoeken.  We genieten van het spel in deze hoeken en leren zo de afspraken.
    Tijdens het onthaal voeren we (beurtsysteem) taken uit:  "De schildpadden voeren, de vuilbakjes klaarzetten, de weerbeer, de aanwezigheidstrein, het dagverloop, Jules wakker maken, de kruisjeskalender".
    Samen zingen we het lied: "Rijden, rijden, rijden met een wagentje".
    Fotografe "Lut Laureys" komt langs om een klasfoto te nemen.  Deze foto is te zien op Lochristi blogt.
    We bekleven een kader van een doos met papieren insecten.  Deze doos doet dienst als fotokader (met klasfoto Lochristi blogt) en opbergbox.
    Wie zin heeft, kan samen met de juf "Schoolmemory" spelen.
    Het verhaal "Een nieuwe juf" wordt verteld.
    De juf speelt "Tik, tak".
    De klas wordt met een sfeerlicht tot een snoezelruimte gemaakt.  Bij rustige muziek masseren we per twee de handen.
    Op vrijdag spelen we in de namiddag in de klas van juf Marie-Rose, juf Arianne of juf Kathy.
    We vieren de verjaardag van Thor.

    Bijlagen:
    Lied rijden.docx (426.8 KB)   

    02-09-2015 om 00:00 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    01-09-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eerste sfeerbeelden nieuwe peuters.












    01-09-2015 om 20:58 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)


    Foto

    Archief per week
  • 30/12-05/01 2020
  • 16/12-22/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 28/01-03/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 17/12-23/12 2018
  • 03/12-09/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 08/10-14/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 22/01-28/01 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 18/12-24/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 13/11-19/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 23/10-29/10 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 26/06-02/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 12/06-18/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014

    Juf Kathy
    Ik ben de voltijdse juf van de peuter- en eerste kleuterklas.

    Ik wil graag een stukje thuis scheppen voor de kindjes in ons klasje.


    Verzorgingswand

    Foto

    De verzorgingswand bestaat uit een bad met douchekraan, een verzorgingstafel, een luierkast, een trap om bad en verzorgingskussen te bereiken, laden met reservekledij en kasten met handdoeken, washanden en dekens;


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs