Inhoud blog
  • Laatste bericht
  • Foto's bij het thema: "Kerst - Nieuwjaar".
  • Thema: "Kerst - Nieuwjaar".
  • Foto's bij het thema: "Sinterklaas en Zwarte Piet".
  • Foto"s bij het thema: "Sinterklaas en Zwarte Piet".
    Zoeken in blog

    Kloosterstraat 4
    9080 Beervelde


    Wat leuk dat je een kijkje komt nemen!
    Foto
    Foto

    09/355.53.80

    secretariaat@gbslochristi.be

    Klasblog Gemeentelijke Bassisschool Beervelde
    Klasblog peuter- en eerste kleuterklas, juf Kathy
    12-11-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Turnen oktober, door juf Els.

    Bewegingsopvoeding tijdens de maand oktober 2014

    - Herfst in de gymzaal

    – Bewegingsverhaal

    - Bewegingslandschap – Omloop met klein materiaal

    - Nabootsen van bewegingen op muziek ‘Dansende laarsjes’

    - Evenwicht in statische en dynamische ervaringssituaties

    - Dieptesprong met veilig landen en vallen

    - Enkel voor K3 : spelen in het water met zwemplankjes + vervolg

     Dansende groetjes van juf Els!

    12-11-2014 om 18:35 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    06-11-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's bij paddenstoelen en dennenappels.













    06-11-2014 om 12:16 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    05-11-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sfeerbeelden tijdens de turnles van juf Els (oktober).
    De kleuters klauteren als aapjes op het klimrek.  ook springen ze op de dikke valmat dat het een lieve lust is.
    De foto's werden door juf Els zelf genomen. 


















    05-11-2014 om 19:54 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thema: "Paddenstoelen en dennenappels".
    We bekijken en bespreken paddenstoelen en dennenappels.
    Telrij:  "Tot 4 stippen tellen we op een paddenstoel".
    Met kleurpotlood (herfstkleuren) en zwarte wasco tekenen we op een groot blad.  We strijken met wasco (herfstkleuren) over een klein blad.  De juf knipt hieruit paddenstoelen en kleeft dit op het grote blad.  Als herfstsfeer worden de werkjes opgehangen aan de muur.
    Dennenappels beschilderen we met groene verf.  Deze dennenappels worden later in het schooljaar nog gebruikt bij een werkje.
    "Op een grote paddenstoel" zingen we samen.
    Het poppenspel (klasoverschrijdend met K2) gaat over vormen en herfst.
    Tapijtpoppenspel:  "Paddenstoel krijgt een dennenappel op zijn hoed"?
    Snoezelen:  "We rollen met een dennenappel over ons lichaam bij rustige muziek".
    Samen met de derde kleuterklas bekijken we het poppenspel "Kabouter Fiston en de paddenstoelen".  Juf Marleen laat" Flonflon", het schaap, af en toe in het Frans praten en zingt Franse liedjes.  Juf Kathy benoemt de kleuren van de paddenstoelen . 

    Bijlagen:
    op een grote paddenstoel.docx (142.1 KB)   

    05-11-2014 om 00:00 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    03-11-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's van onze nieuwe peuters.


















    03-11-2014 om 20:05 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (1)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Welkom aan onze nieuwe peuters!
    Vandaag mochten we Jana en Wolf verwelkomen in onze klas!  Er vloeiden zo goed als geen traantjes.  Ze gingen volop op speurtocht in onze klas en keken wat de andere kleuters zoal deden.  's Middags deed een dutje deugd.  Het was en is superfijn om hen erbij te hebben! 

    03-11-2014 om 19:24 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    24-10-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog foto's bij herfste en halloween.















    24-10-2014 om 13:43 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's bij herfst en halloween.

















    24-10-2014 om 13:35 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    21-10-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thema: "Herfst en Halloween".
    Alle kleuters hebben herfstmaterialen meegebracht.  We bekijken en bespreken deze.  Vervolgens spelen we ermee in de experimenteerbak.  We scheppen emmers vol  met noten.
    Iedereen heeft zijn laarzen en regenkledij aangetrokken.  We maken een wandeling door het bos en snuiven de herfst op.
    Uit een bolster van de wilde kastanjes en klei maken we een egel.
    Voor Halloween kleuren we een wc-rolletje  met zwarte wasco en bekleven we zwarte vleugels met zwarte snippers.  Dit wordt samengesteld tot een vleermuis.  Tijdens de halloweenfuif worden de vleermuizen opgehangen als versiering in de zaal.
    Van een banaan maken we een spook en van een mandarijn maken we een kleine pompoen.
    We leren het lied "Blaadjes".
    Dag en nacht kunnen we onderscheiden.
    We beluisteren en bekijken de verhalen:  "Jules in de herfst, Anna en de herfst".
    De verjaardag van Luna B en Finn hebben we gevierd.

    Bijlagen:
    herfstlied.docx (50.5 KB)   

    21-10-2014 om 00:00 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    16-10-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's bij "Wij zijn groot!"













    16-10-2014 om 12:13 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    14-10-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thema: "Wij zijn groot!"
    We oefenen op het zelfstandig aantrekken en ophangen van onze jas (mouwen goed trekken voor de oudsten).
    Onze neus vegen we zelfstandig proper met een papieren zakdoek (snuiten voor de oudsten).
    Een papieren zakdoek versieren we met stift en hangen deze op bij een afbeelding van Jules.  De oudsten kleuren Jules in.
    Als versje leren we "Ik nies".
    We leggen papieren handen van klein naar groot (rangorde).
    Vorige week bekeken we een toneelstukje "Grote beer en kleine beer".
    Ontspannen liggen we op een zetel of mat en luisteren met gesloten ogen naar rustige muziek.
    Verhalen worden voorgelezen:  "Anna poetst haar tanden, Anna in het zwembad, op de grote wc. 

    Bijlagen:
    versje zakdoek.docx (53.7 KB)   

    14-10-2014 om 00:00 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    09-10-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog foto's bij het thema "knuffels".










    09-10-2014 om 19:45 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (1)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verslag juf Els (turnjuf) september 2014

    Bewegingsopvoeding tijdens de maand september 2014

     

    - Weer naar school : op ontdekkingstocht in de gymzaal

    - We zingen en dansen ons sportlied

    - Lichaamsopbouw : lokaliseren, aanvoelen en hanteren van lichaamsdelen

    - Voortbewegen volgens bewegingsbaan en –lijnen

    - Spelend omgaan en opdrachten uitvoeren met schoenen

    - Spelend omgaan en opdrachten uitvoeren met hoepels

    - Nabootsen van houdingen

    - Spelend omgaan en opdrachten uitvoeren i.v.m. ruimtebegrippen : en we bouwen
      daarvoor samen leuke speeltuinen

    - Enkel voor K3 : kennismaking in en met het zwembad : het-voor-ons-kleuterzwemmen
      nieuwe-zwembad Puyenbroeck valt reuze mee
     

                                                              

                                                                     Vele turngroetjes van juf Els!

    09-10-2014 om 19:29 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    07-10-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thema: "Knuffels".
    We bekijken en bespreken het uitzicht van elkanders knuffel.  We doen een knuffeldans samen met onze knuffel.  Een kleuter legt de knuffel bij de juiste kleuter.  Samen houden we een deken vast en gooien zo de knuffels de lucht in.  Per 2 wiegen we samen met onze knuffel heen en weer bij rustige muziek.
    Zelf knutselen we een knuffel:  "We kleven ogen, neus, haar en versiering op de juiste plaats".
    Samen leren we het versje "Knuffel".
    Knuffels rangschikken we van klein naar groot.
    Vorige week bekeken we het poppenspel:  "Jules naar de kapper".
    Snoezelen doen we samen onder één groot laken.
    We beluisteren het verhaal voorgelezen en digitaal "Ik wil een knuffel".
    We vieren de verjaardag van Elise en Shana.

    Bijlagen:
    versje knuffel.docx (27.8 KB)   

    07-10-2014 om 20:50 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's bij het thema "Knuffels".










    07-10-2014 om 20:22 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    02-10-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog foto's bij het thema "Krullen".








    02-10-2014 om 20:13 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's bij het thema "Krullen".


















    02-10-2014 om 20:06 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    30-09-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thema: "Krullen".
    Samen vieren we de verjaardag van Amber en Nora.
    We bekijken onze haren en ontdekken krullen, bruin haar, blond haar, zwart haar, kort haar en en lang haar.
    De haren van poppen worden verzorgd, zoals in een echt kapsalon.
    Tijdens het snoezelen zitten we per twee.  Om beurt masseren we elkanders hoofd, bij het horen van rustige muziek.
    We meten wie lang haar of kort haar heeft.
    Op een afbeelding van Jules kleven we gekrulde haren (gekrulde stroken papier).  De oudste kleuters kleven neus, mond en ogen op de juiste plaats. 
    Vorige week bekeken we het poppenspel van "Kim is zijn mama kwijt".
    Als tapijtpoppenspel bekijken we "Het kapsalon.
    "Karel bij de kapper", een digitaal verhaal, bekijken we via de laptop.
    De kleuters van K1 oefenen het knippen in, bij juf Inge (zorgleerkracht).  Zo wordt er aan de fijne motoriek gewerkt.  Vorige week speelden ze het gezelschapsspel "Mijn eerste boomgaard".
    Met rode plasticine kunnen de kleuters, tijdens het vrij spel, een afbeelding van Jules krulharen, een snor en een baard geven.
    Proficiat aan Lex met de geboorte van zijn zusje "Marie"!
    Proficiat aan Warre met de geboorte van zijn broertje "Wietse"!
    We zingen het kapperslied.

    Bijlagen:
    kapperslied.docx (32.7 KB)   

    30-09-2014 om 00:00 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    24-09-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's bij het thema kriebelen.














    24-09-2014 om 19:29 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thema: "Kriebelen"

    We kriebelen elkaar en ontdekken zo wie er heel veel kriebels heeft.  We ontdekken hierbij ook dat we veel kriebels hebben aan onze voeten.

     Met grote pluimen voeren we kriebelschilderen uit:  "We doppen de pluim in de verf en schilderen hiermee op een groot blad".

    We vieren de verjaardag van Hanne.

    De kriebelpoten van spinnen worden bekeken en vergeleken.  We leren verschillende soorten spinnen kennen:  "Huisspin en kruisspin".

    Het lied "Ik kriebel op je buikje" zingen we tussendoor.  Tijdens het zingen van het lied kwam er plots een spitsmuis door onze klas gehold.  De werkmannen hadden vervolgens enkele muizenvallen geplaatst, zodat het kriebelbeestje kon gevangen worden.  We hebben de spitsmuis dan vrij gelaten in de natuur.

    Het versje "Kriebelkrabbeltjes" wordt aangeleerd.


    Verschillende gekleurde spinnen werden per kleur benoemd.

    We bekijken de vertelplaten van "Jules houdt van kriebelen".

     Snoezelen:  "Per 2 gaan we met een pluim over het lichaam (afwisselend), bij het horen van rustige muziek". 

    We bekijken spinnen via You Tube.


    Bijlagen:
    kriebellied.docx (19.2 KB)   
    Twee kriebelkrabbeltjes komen aan gekropen.docx (12.7 KB)   

    24-09-2014 om 10:08 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)


    Foto

    Archief per week
  • 30/12-05/01 2020
  • 16/12-22/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 28/01-03/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 17/12-23/12 2018
  • 03/12-09/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 08/10-14/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 22/01-28/01 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 18/12-24/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 13/11-19/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 23/10-29/10 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 26/06-02/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 12/06-18/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014

    Juf Kathy
    Ik ben de voltijdse juf van de peuter- en eerste kleuterklas.

    Ik wil graag een stukje thuis scheppen voor de kindjes in ons klasje.


    Verzorgingswand

    Foto

    De verzorgingswand bestaat uit een bad met douchekraan, een verzorgingstafel, een luierkast, een trap om bad en verzorgingskussen te bereiken, laden met reservekledij en kasten met handdoeken, washanden en dekens;


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs