Beoordeel dit blog
  Zeer goed
  Goed
  Voldoende
  Nog wat bijwerken
  Nog veel werk aan
 
E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

Blog als favoriet !
Mijn radio zender
  • radio
  • autosport
    alles over autosport
    25-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    480_hans_bos_race2_5099

    Met vijf rijders die binnen twee seconden over de finish kwamen was de tweede race van de Formido Swift Cup uitermate competitief. Hans Bos behaalde net als in de ochtend de overwinning na ook vanaf de eerste plaats te zijn gestart. Ten opzichte van de ochtend was echter het grote verschil dat toen de sneeuw de rijders in de weg zat, terwijl ze nu last hadden van de laagstaande zon. Sandra Douma knokte zich in de slotfase nog naar de tweede plaats, voor Bart van Raamsdonk.


    Hans Bos is ook in race 2 weer goed weg en behoudt de leiding. Nummer twee Jeroen den Boer is aan de binnenkant een stuk minder goed weg en hij krijgt nummer vier Bart van Raamsdonk om zijn oren. Nummer drie Niels Langeveld verliest twee plaatsen aan Van Raamsdonk en Van Rossen. Wederom is het close-racing in het grote Swift-veld, maar wederom is het ook fair racen – reclame dus voor de autosport.

    480_start_swift_race2_5410

    Niels Langeveld scoorde in de eerste race een podiumplaats en dit smaakte naar meer. Daarvoor moet hij nog twee mensen voorbij, waarvan Martin van Rossen het eerste slachtoffer is. Dit doet Langeveld niet zo netjes want hij zet zijn Swift tegen die van Van Rossen. De twee raken elkaar, wat Van Rossen nog twee extra plaatsen kost aan Sandra Douma en Carlo Bermes. Langeveld krijgt voor dit akkefietje een reprimande, maar heeft wel de vierde plaats te pakken. Hiervan kan hij niet lang genieten, want Sandra Douma passeert hem en zij probeert met de snelste rondetijd het gat naar de kopgroep te dichten.

    Trio wordt kwintet, kwartet wordt trio
    De kopgroep bestaat uit drie man en is een stukje los van achtervolgers Douma en Langeveld. Onder aanvoering van Douma weten zij en Langeveld echter de aansluiting te vinden en zo ontstaat er een kopgroep van vijf. Daarachter is een leuk groepje van vier strijdende mannen. Martin van Rossen, Carlo Bermes, Jeroen Slaghekke en Marcel Dekker zijn daar flink aan het knokken. Maar helaas voor dit viertal moet Van Rossen afhaken met technisch malheur en zo is dit kwartetje gereduceerd tot een trio.

    Nick Versteegh hard van de baan
    Nick Versteegh remt in ronde 7 een klap te laat voor de Tarzanbocht en schiet de grind in. De Hagenees gaat zo hard de grindbak in dat hij door het grind gelanceerd wordt en dus in de lucht niet afremt. Versteegh vliegt hard in de bandenstapels en heeft even zijn tijd nodig om uit zijn Swift te komen. Gelukkig kan hij uiteindelijk weer gewoon, zij het beduusd, uitstappen.

    480_sanda_douma_5470

    Douma knokt zich naar p2
    Sandra Douma heeft op de vierde plaats de aansluiting gevonden met de koplopers, maar hiermee neemt de dame geen genoegen. Jeroen den Boer wordt vakkundig van het podium geknikkerd en ook de tweede plaats van Bart van Raamsdonk lijkt binnen handbereik. Zeker als Van Raamsdonk in de voorlaatste ronde een klein foutje maakt is het voor Douma een koud kunstje om de tweede plaats over te nemen. Douma heeft het dus op de heupen, maar Hans Bos heeft in zijn laatste nog net genoeg ruimte om de leiding in veilige haven te brengen.

    Eén-drietje voor Team Bleekemolen
    “Dit was toch even een heel andere race dan vanochtend”, analyseerde winnaar Bos. “Ik wilde wederom wegrijden met Jeroen, maar dat plannetje ging niet op. Ik denk dat ik in de opwarmronde al wat veel van mijn banden heb gevraagd, want ik had toch wat problemen. Met Bart achter me hadden we nog een één-tweetje, maar toen zag ik plotseling dat roze bumpertje van Sandra in mijn spiegels. Zij is natuurlijk een tikkie lichter dan ik, maar ik heb mijn Suzuki heel erg breed gemaakt. Een één-drietje is voor Team Bleekemolen uiteindelijk ook goed.”

    Nummer twee Sandra Douma gooide roet in het Bleekemolen-eten en bracht de moraal van Douma Frensch Power weer wat omhoog na de crash van Versteegh. “Ik was heel blij dat het weer droog was, want dan ben ik een stuk beter. Ik had een prima start en kon gelijk goed mee. De kop had even een gaatje maar dat heb ik dichtgereden. Toen zat ik achter Jeroen en kon ik hem inhalen en toen Bart ook nog een foutje maakte kon ik hem ook nog pakken. De auto was met name aan het eind van de race heel erg goed, daar hebben we ook hard aan gewerkt. Laat het nu de volgende races ook maar droog zijn.”

    480_bart_raamsdonk_race2_54

    Bart van Raamsdonk zorgde met zijn derde plaats voor twee Bleekemolens op het podium. “Ik ben erg blij met mijn eerste podium. Ik had een ontketende start en kon in de Tarzanbocht aan de binnenkant oprukken van plaats vier naar twee. Daar kon ik Hans Bos goed bijblijven, al was hij wel iets sneller. Achter me kwam Jeroen echter steeds dichterbij en dus moest ik me ook concentreren op verdedigen in plaats van op aanvallen. Ik ben echter tot het einde netjes blijven rijden, dat heb ik geleerd van de eerste race. Toch waren de banden na een rondje of vijf al een stuk minder en ook mijn remmen gingen achteruit. Uiteindelijk zat Sandra Douma achter me en maakte ik een klein foutje in de Audi-S waardoor zij me voorbij kon. Ik ben echter gewoon achter haar aangereden en met twee podiumplaatsen hebben we een fijn teamfeestje.”

    480_podium_swift2_5596

    Uitslag race 2 Swift Cup
    Paasraces Circuitpark Zandvoort, maandag 24 maart 2008

    1. Hans Bos, 12 ronden
    2. Sandra Douma, op 0.339
    3. Bart van Raamsdonk, op 1.388
    4. Jeroen den Boer, op 1.566
    5. Niels Langeveld, op 2.001
    6. Carlo Bermes, op 10.701
    7. Peter Schreurs, op 10.871
    8. Tim van Gog, op 11.173
    9. Jeroen Slaghekke, op 12.303
    10. Marcel Dekker, op 12.800

    25-03-2008 om 13:25 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    480_vanriet_5318

    Pim van Riet heeft de tweede Clio Cup Paasrace gewonnen. De ‘eeuwige nummer twee’ moest van begin tot eind alles op alles zetten om de hevig aandringende Addie van de Ven van het lijf te houden. Van de Ven drong aan tot de laatste bocht, maar kwam net te kort en moest genoegen nemen met plaats twee. Derde werd Paul Vahstal die profiteerde van het duel tussen Jorissen en Morien.
    Koploper maakt het zichzelf moeilijk
    Na zijn pechrace in de ochtend mag Sebastiaan Bleekemolen het in de tweede race opnieuw proberen, dit keer vanaf poleposition. Je zou dus denken dat hij nu in opperste concentratie van start zal gaan, maar Bleekemolen maakt het zichzelf moeilijk door in de opwarmronde zich met zijn slicks te vergalopperen op de vochtige baan en van de baan te gaan. Geluk bij een ongeluk is dat hij alleen zijwaarts tegen de vangrail komt en snel weer door kan voordat iedereen hem voorbij kan. Sebastiaan kan zijn voorste startplaats dus weer terugpakken.

    Of het nu door de schade komt of door de slicks, maar Bleekemolen verliest bij de start gelijk twee plaatsen en valt ook daarna snel en ver terug. Pim van Riet en Addie van de Ven pakken de leiding en vechten samen om de eerste positie. Daarachter heeft Sheila Verschuur de derde plaats in handen, maar zij wordt ruw aan de kant geduwd door Christiaan Jorissen. Verschuur weet haar auto ternauwernood in het gareel te houden en sluit aan achter Jorissen.

    480_clio_start2_5295

    Slicks heel even in het voordeel
    Terwijl de meeste coureurs op regenbanden rijden zijn er enkelingen die de gok hebben gewaagd om slicks te monteren. Sebastiaan Bleekemolen lijkt na drie rondjes het voordeel te hebben en op dit punt zijn de tijden van Sebastiaan beter dan die van de mensen voor hem op regenbanden. De mannen op slicks hadden echter beter kunnen weten, want zoals al de hele dag het geval is, is het niet lang droog in Zandvoort. Zo dus ook tijdens de Clio-race, want na vier rondjes komt de sneeuw weer naar beneden en zijn de gokkers op slicks het haasje.

    480_sheila_5353

    Sheila Verschuur jaagt maar verliest
    Eerder in de race werd Sheila Verschuur op niet zo’n nette manier van de derde plaats geduwd door Christiaan Jorissen. Verschuur neemt echter revanche door Jorissen ook weer voorbij te gaan. Lang kan ze hier echter niet van genieten, want ze ziet Jorissen, Morien en Vahstal in één keer allemaal voorbij komen.


    480_ven_riet_5363

    Addie van de Ven wil meer
    Addie van de Ven zit al vanaf het begin van de race op het vinkentouw bij Pim van Riet, maar Van de Ven heeft duidelijk zijn zinnen gezet op de eerste plaats, want hij zit flink te pushen. Van Riet is echter ervaren genoeg om Van de Ven van zich af te houden, al zal hij ook in deze sneeuwcondities nog niet zo veel ervaring hebben. Als dan ook nog een achtervolger Van Riet dwarsboomt zet Van de Ven de aanval maar weer eens in, maar Van Riet is de brutaalste van de twee en behoudt de leiding. Tot aan de laatste bocht aan toe probeert Van de Ven het, maar Van Riet wint het duel en de race.

    480_morien_4856

    Vahstal lachende derde
    Nummer vier Ronald Morien ziet het wel zitten om ook de tweede race van het weekend op het podium te eindigen. Nummer drie Christiaan Jorissen verdedigt zich hevig en als de twee elkaar dan ook te weinig ruimte geven gaan ze beiden door het grind. Paul Vahstal is letterlijk de lachende derde en mag naar het podium. Morien eindigt als vierde, voor Sheila Verschuur en Christiaan Jorissen.

    Respect voor elkaar
    De winnaars waren tevreden en roemden ook elkaars faire manier van rijden. “Missie volbracht”, reageerde nummer één Pim van Riet. “Om op zo’n manier te winnen geeft natuurlijk erg veel voldoening. Ik had bij de start geluk dat Sebastiaan slecht weg was en sloot aan als tweede achter Addie. Die kon ik in de eerste ronde alweer voorbij en toen had ik de kop al. Vervolgens begon het weer te sneeuwen en we hebben veel getraind in natte condities, dus ik had erg veel vertrouwen. In de Audi-S en de Kumho-bocht kwam Addie nog een aantal keren in de buurt, maar ik kon gewoon de binnenkant verdedigen. Eén keer zat er nog een achterblijver in de weg, maar ook toen kon ik in de Tarzanbocht mijn lijn verdedigen. Het was een mooie race en ik wist dat ik met Addie fair zou kunnen racen.”

    Ook Addie van de Ven was erg tevreden met zijn tweede plaats. “Een podiumfinish is een droomresultaat. Ik had in race 1 maar weinig gereden, waardoor ik in het begin even mijn rempunten moest zoeken. Hierdoor verloor ik de leiding weer na de droomstart waarin ik van plaats drie naar één ging. Toen heb ik de hele race achter Pim gezeten en een paar keer heb ik ook geprobeerd om hem voorbij te gaan. Maar met alle ervaring die Pim heeft is het moeilijk om hem in te halen. Daarbij komt ook nog eens dat Pim altijd met veel respect racet en zo hoort het. Dan zal ik ook bij hem geen risico’s nemen.”

    Uitslag race 2 Clio Cup
    Paasraces Circuitpark Zandvoort, maandag 24 maart 2008

    1. Pim van Riet, 12 ronden
    2. Addie van de Ven, op 0.587
    3. Paul Vahstal, op 3.057
    4. Ronald Morien, op 3.656
    5. Sheila Verschuur, op 5.455
    6. Christiaan Jorissen, op 7.302
    7. Peter Bergervoet, op 15.955
    8. Marcel Duits, op 16.888
    9. Sandra van der Sloot, op 20.444
    10. Jürgen van Hoover, op 25.100


    25-03-2008 om 13:23 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    480_jeroen_wint_5265

    Jeroen Bleekemolen bewees tijdens de Paasraces waarom de Formule Ford een opstartklasse is. De ervaren Bleekemolen reed als gastrijder een dominant weekend en was niet bij te houden door de rest van het veld. Achter de winnaar werd hevig gestreden om de laatste twee podiumplaatsen. Simon Knap greep plaats twee, Anders Krohn werd derde.

    Zelfde liedje
    Jeroen Bleekemolen komt net als in race 1 weer prima uit de startblokken en weet al snel weer een gaatje te slaan. Daarachter is het Liroy Stuart die vanaf plaats een prima openingsfase heeft en oprukt naar plaats twee, ten koste van Knap en Jongejans. Anders Krohn voegt zich bij de voorhoede door Jongejans te verschalken. Bleekemolen heeft op de natte baan na één rondje echter al meer dan twee seconde voorsprong en lijkt ongrijpbaar.

    480_duel_ford_5213

    Achter Bleekemolen
    De overmacht van Bleekemolen zorgt er al snel voor dat hij uit het zicht is verdwenen, maar daarachter ontspint zich een mooi gevecht. Liroy Stuart heeft de tweede plaats in zijn hand, maar daarachter lijken Simon Knap en Anders Krohn de snellere wagens te hebben. Dit voordeel zullen ze echter om moeten zetten in een inhaalpoging, want Stuart zal echt niet uit zichzelf aan de kant gaan. In de zesde ronde zet Knap zijn auto naast die van Stuart en nadat de twee elkaar hebben geraakt loopt het goed af en pakt Knap de tweede stek. Stuart krijgt voor het akkefietje een waarschuwingsvlag, maar het eindigt met een sisser. Een ronde na Knap volgt ook Anders Krohn en zo kukelt Stuart van het podium.

    480_ford_achter_5231

    Uitgewaaierd veld
    Nadat de angel uit de strijd om plaats twee is verdwenen, is er nog weinig strijd op de baan. Nummer vijf John Svensson heeft een redelijk gaatje naar Jeroen Mul, die Rogier Jongejans op ruime afstand heeft gezet. Alleen nummer acht Jennifer van der Beek moet nog uitkijken, want Zetec-leider Vincent van der Valk zit van heel dichtbij naar haar kont te kijken.

    480_ford_valk_race_5190

    In de tiende ronde zijn de rollen omgedraaid en heeft Van der Valk de achtste plaats gegrepen, daarmee zijn tweede Zetec-overwinning weer wat extra cachet gevend. Nu ook dit duo uit elkaar is, is Jeroen Mul de laatste die aanspraak maakt op een positieverbetering. Mul dicht het gat naar Svensson, maar komt te kort voor een inhaalactie.

    Tevreden en blije gastrijder
    Winnaar Jeroen Bleekemolen had een eenzamen race, maar genoot desondanks met volle teugen. “Het was erg leuk om hier weer een keer te rijden en al zeker onder deze omstandigheden. De omstandigheden waren zeker niet gemakkelijk want de baan was opdrogend en als je dan blijft pushen gaan je banden er doorheen. Ik heb het dus rustig aan gedaan, zodat er nog wat van de banden is overgebleven voor een volgende gastrijder. Ik heb het in ieder geval heel goed naar mijn zin gehad, hier bij de Formule Ford. Ik heb maar alvast het voorbeeld gezet voor als Allard Kalff of mijn vader of broer of zo een keer komt gastrijden; ze weten nu wat ze te doen staat.”

    Uitslag race 2 Formule Ford
    Paasraces Circuitpark Zandvoort, maandag 24 maart 2008

    1. Jeroen Bleekemolen, 12 ronden
    2. Simon Knap, op 7.156
    3. Anders Krohn, op 11.326
    4. Liroy Stuart, op 14.195
    5. John Svensson, op 23.573
    6. Jeroen Mul, op 23.699
    7. Rogier Jongejans, op 37.435
    8. Vincent van der Valk, op 48.437 (Zetec)
    9. Jennifer van der Beek, op 49.892
    10. Michel Florie, op 58.689

    25-03-2008 om 13:21 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    24-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Force India F1 wintertester in Formula Master
    Naast de deelname van oud Red Bull F1-tester Michael Ammermüller zal waarschijnlijk ook Roldán Rodríguez het deelnemersveld van de International Formula Master versterken. De Spanjaard die afgelopen winter testte voor Force India F1, komt uit voor het debuterende team Trident Racing die ook in de GP2 actief is, zo vernam RaceXpress.com.

    Roldan Rodriguez waarschijnlijk in Formula Master

    Rodríguez rijdt al enkele jaren in één van de topklassen in de autosport. De 23-jarige coureur eindigde in 2006 als runner-up in de Spaanse Formule 3 en heeft ook races gereden in de World Series by Renault en GP2 in 2007 bij Piquet Sports. In 2005 kroop hij voor het eerst achter een Formule 1-stuur, destijds bij Minardi.

    Het pakket van de International Formula Master wordt steeds serieuzer. Met een vernieuwde en snellere bolide, grote prijzen waaronder een F1-test bij Honda en een groot deelnemersveld zal het nieuwe seizoen dat van start gaat op 18 mei in Valencia een goed begin kennen.

    Deze serie zag vorig jaar het levenslicht en kwam in actie in het bijprogramma van het FIA Wereldkampioenschap Toerwagens. De bolides hebben een 250 pk krachtige Honda krachtbron en kunnen rondetijden produceren die sneller zijn dan de Formule 3. Vorig jaar pakte de Belg Jerome D'Ambrosio de titel en samen met Marcello Puglisi en Marco Bonanomi stootte hij door naar de GP2 Series.

    24-03-2008 om 14:38 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (5 Stemmen)
    23-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    SEPANG – Met dertig graden ging om 8.03u Nederlandse tijd de tweede Grand Prix van het seizoen van start. Waar tijdens de kwalificatie constant de dreiging van regen in de lucht hing, startte de F1-coureurs onder droge omstandigheden. Na een foutloze race won Kimi Raikkonen in zijn Ferrari. Het Italiaanse team leek zeker van een een-twee finish, echter vergooide Massa de kans hierop met een spin die eindigde in de grindbak. Kubica en Kovalainen completeerden het podium.



    Kimi Raikkonen kwam het beste weg bij de start, maar geraakte niet voorbij Felipe Massa. De eerste bochtencombinatie kwam iedereen zonder kleerscheuren door. Hamilton had een goede start vanaf P9 en reed na de eerste ronde al vijfde. Heidfeld verloor veel plaatsen na zijn start vanaf plaats vijf en lag tiende. Sebastien Bourdais spinde tijdens de eerste ronde en eindigde ook zijn tweede race niet. Bij het opkomen van het achterste rechte stuk tikte Nico Rosberg landgenoot Timo Glock aan. De Toyotacoureur reed langzaam terug naar de pits en zijn race was hiermee over. Rosberg reed een ronde lang zonder voorvleugel en ging vervolgens richting de pits, liggend op de laatste plaats. Volgorde na drie ronden: Massa, Raikkonen, Kubica, Webber, Hamilton, Trulli, Kovalainen, Heidfeld, Alonso, Coutlhard.

    Beide Ferrari’s reden weg bij de rest van het veld, en na vijf ronden had leider Massa 1,5 seconde voorsprong op zijn teamgenoot en al 6,5 seconden voorsprong op nummer drie Robert Kubica. In deze ronde zette Adrian Sutil zijn bolide stil naast de baan voor alweer een uitvalbeurt. De laatste keer dat hij een race finishte was Japan vorig seizoen.

    Na de eerste paar ronden zakte de spanning wat weg. De eerste verschillen waren gemaakt. Lewis Hamilton kwam steeds wat dichterbij Mark Webber op P4, maar de Brit verliest gemiddeld zo’n anderhalve seconde per ronde op de leiders van de wedstrijd. De Australiër is de eerste die binnenkomt, en hij komt terug achter Alonso op plaats 12. Een ronde later komt de leider binnen, waardoor Raikkonen de leiding overneemt. Ook Trulli en Heidfeld maken hun stop. Raikkonen stopt een ronde later en komt terug op de baan voor Felipe Massa. Nog een ronde later komt Hamilton binnen. Echter is er een probleem met zijn rechtervoorwiel die er niet af gaat. Hierdoor verliest hij tien seconden extra, en komt terug als veertiende, in de sandwich tussen Webber en Heidfeld.



    Kovalainen en Kubica hebben geen problemen tijdens de pitstop. Door de pitstops rijdt David Coulthard op de vierde plaats, en Nelsinho Piquet als zevende. Op het moment dat zij hun stop maken verliezen ze deze posities echter weer en vallen terug tot buiten de top 10. Halverwege de race leidt Raikkonen, voor Massa, Kubica, Kovalainen, Trulli, Webber, Hamilton, Heidfeld, Alonso en Coulthard.

    Waar Ferrari op weg leek naar een simpele een-twee spint Felipe Massa en staat vast in het grind. Door deze fout rijdt Kubica rond als tweede, voor Kovalainen. Met 18 ronden te gaan maakt Raikkonen zijn tweede en laatste stop. Als de Fin geen fout meer maakt behaalt hij zijn eerste overwinning van dit seizoen. Een ronde later gaat Mark Webber naar binnen, en geeft daardoor vrij baan en plaats 5 aan Hamilton. Met nog zestien ronden te gaan ploft de versnellingsbak van Sebastian Vettel, en opnieuw komen beide Toro Rosso’s niet aan de finish.

    De stops van Heidfeld en Alonso verlopen foutloos, waardoor ze terugkomen als respectievelijk achtste en tiende. Met veertien ronden te gaan komt Kubica vanaf de leiding naar binnen. En komt op de baan terug als derde acher Kovalainen, echter moet de Fin nog naar binnen. Met twaalf ronden te gaan komt Hamilton binnen voor zijn laatste stop, maar ditmaal gaat het zonder problemen. Trulli pakt de vijfde positie terug van de Brit, Heidfeld volgt op enkele tienden. Met tien ronden te gaan is de stand als volgt: Raikkonen, Kubica, Kovalainen, Trulli, Hamilton, Heidfeld, Webber, Alonso, Coulthard en Button.



    Rubens Barrichello krijgt ook deze race een straf van de wedstrijdleiding. Hij moet een drive-through maken vanwege ‘speeding in the pitlane’.

    Aan het einde van de race komt Kimi Raikkonen als eerste over de finish, gevolgd door Robert Kubica en Heikki Kovalainen. Lewis Hamilton komt nog dichtbij Trulli, maar eindigt toch als vijfde.


    Uitslag Grand Prix
    Pos  Driver        Team                      Time
    1. Raikkonen Ferrari (B) 1h31:18.555
    2. Kubica BMW Sauber (B) + 19.570
    3. Kovalainen McLaren-Mercedes (B) + 38.450
    4. Trulli Toyota (B) + 45.832
    5. Hamilton McLaren-Mercedes (B) + 46.548
    6. Heidfeld BMW Sauber (B) + 49.833
    7. Webber Red Bull-Renault (B) + 1:08.130
    8. Alonso Renault (B) + 1:10.041
    9. Coulthard Red Bull-Renault (B) + 1:16.220
    10. Button Honda (B) + 1:26.214
    11. Piquet Renault (B) + 1:32.202
    12. Fisichella Force India-Ferrari (B) + 1 lap
    13. Barrichello Honda (B) + 1 lap
    14. Rosberg Williams-Toyota (B) + 1 lap
    15. Davidson Super Aguri-Honda (B) + 1 lap
    16. Sato Super Aguri-Honda (B) + 2 laps
    17. Nakajima Williams-Toyota (B) + 2 laps

    23-03-2008 om 14:51 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Yelmer Buurman sluit eerste GP2-weekend met vijfde plaats af
    SEPANG - Kamui Kobayashi was op het Maleisische Sepang circuit de eerste Japanner die een GP2-wedstrijd won. De derde rijder van Toyota F1 in dienst van DAMS pakte na de start de koppositie en stond deze niet meer af. Yelmer Buurman kwam knap als vijfde over de streep.

    Na het behalen van de achtste plaats in de hoofdrace van zaterdag, verdedigde Harald Schleghelmilch de kleuren van Trident Racing op pole position met naast hem Milos Pavlovic. Echter kwamen beide heren bij de start minder goed weg dan Kamui Kobayashi en Vitaly Petrov die de kop pakten.

    Yelmer Buurman op weg naar prima vijfde plaats

    Pavlovic en Schleghelmilch kwamen direct onder uur van Romain Grosjean die vanaf de negende plaats gestart was. Al snel veroverde de ART Grand Prix-coureur de derde positie en ging op jacht naar Petrov. Daarachter hield Puglisi enigszins zijn achtervolgers Buurman en Valsecchi op. De rijder van Piquet Sports kende problemen met zijn auto en moest Buurman en Valsecchi al snel voorbij laten. Later volgden ook Fairuz FAuzy en de twee coureurs van iSport International.

    Aan de kop van het veld leidde Kobayashi simpel de wedstrijd met daarachter Grosjean die Petrov had ingehaald. Alleen kon de Fransman niet dichtbij komen om een gooi naar de zege te doen. Valsecchi nam Buurman nog te grazen waardoor de rijder Trust Team Arden zijn eerste GP2-raceweekend afsloot met een keurige vijfde stek. De Belg Michael Herck kwam als elfde over de streep, voor Ho-Pin Tung die zestiende werd. Jerome D'Ambrosio kon zijn fraaie podiumplaats van de dag ervoor niet evenaren en viel in de eerste ronde al uit.

    23-03-2008 om 14:51 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    ESTORIL - Een drukke week in Portugal kwam vrijdag tot een einde voor Renger van der Zande, toen de Formule 3 Euroseries-test erop zat. Het doel van de test op het circuit van Estoril, dat tussen 1984 en 1996 nog als een vaste waarde op de F1 kalender stond, was nog steeds om de auto zo goed mogelijk te begrijpen en om nieuwe afstellingen te proberen, om op die manier meer snelheid te krijgen. Volgens Renger was de test op Estoril uiterst leerzaam.

    Renger van der Zande, Prema Power

    “We hebben de afgelopen twee dagen weer veel geleerd over de nieuwe auto”, zei Van der Zande. “Tijdens de tweede testdag werden we wat geplaagd door kleine problemen, maar ook daar leer je weer van. Al met al was de test in Portugal bijzonder nuttig en ik kijk uit naar de volgende test, die begin april zal plaatsvinden op het Franse circuit van Magny-Cours. Hopelijk hebben we daar een probleemvrije week en kunnen we wat meer zien van het potentieel van de auto.”

    23-03-2008 om 14:50 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Kimi Räikkönen heeft zich gerevancheerd van de slechte seizoensopener door met overmacht de Grand Prix van Maleisië op zijn naam geschreven. In een race waarin naast de regen ook het spektakel uitbleef liep de Fin aanvankelijk gebroederlijk met zijn teamgenoot uit op de rest van het veld om met een kwieke pitstop de leiding te pakken. Op plaats twee gooide Massa een zeker lijkende dubbelzege echter weg door dom te spinnen en in het grind te eindigen. Kubica en Kovalainen raapten de grootste scherven op en behaalden allebei hun eerste podiumfinish van 2008

    Veilig door de eerste knikken
    Räikkönen lijkt het beste uit de startblokken te komen en zijn teamgenoot binnendoor te kunnen passeren, maar bij het aanremmen voor bocht 1 geeft de Fin zijn teamgenoot toch de ruimte en sluit hij aan als tweede. Heidfeld is de dupe van het naar buiten glijden van Trulli en valt terug naar p10, Kubica profiteert en pakt de derde stek, voor Webber en de prima gestarte Hamilton. De eerste bochten worden vrijwel schadeloos doorgekomen door iedereen, Glock spint verderop in de eerste ronde door toedoen van Rosberg, Bourdais spint grotendeels op eigen kracht en moet in het grind uitstappen. Glock weet nog wel de pits te halen, maar daar moet ook hij de race opgeven.

    Coulthard moet buigen
    David Coulthard zit op plaats acht in de punten, maar door problemen met zijn voorwielen ziet hij Heidfeld en Alonso snel groter worden in zijn spiegels. Op het rechte stuk kiest nummer negen Alonso de buitenkant, nummer tien Heidfeld pakt echter de binnenkant en passeert beide heren. Alonso moet nog even capituleren, maar een bocht verder is ook hij de Schotse Red Bull-coureur voorbij.

    Gebroederlijk naar ruime marge
    De twee Ferrari’s hebben in de openingsfase geen concurrentie en zijn gebroederlijk bezig om een veilige marge op te bouwen. Om en om rijden te rode broeders de snelste raceronde terwijl nummer drie Kubica per ronde ongeveer een seconde moet prijsgeven. De Pool moet al vroeg in de race vechten tegen de eenzaamheid, want na vijftien ronden is hij naar voren en achter al meer dan tien seconden los. Die luxe heeft nummer vier Webber niet, want de Australiër is langzaamaan binnengehengeld door Lewis Hamilton. De Brit hoeft zich echter geen zorgen te maken over een inhaalactie, want de Red Bull-rijder is de eerste die zijn pitstop maakt.

    Räikkönen Schumacheriaans naar de leiding
    Het verschil in strategie tussen Massa en Räikkönen is slechts één rondje, maar in dat rondje dat de wereldkampioen extra heeft rijdt hij een Schumacheriaans rondje met in elke sector de snelste tijd. De stops van beide Ferrari’s zijn prima, maar het ene vliegende rondje is voor Kimi precies genoeg om weer voor zijn teamgenoot de baan op te komen.

    Ook Lewis Hamilton lijkt strategisch plaatsen te winnen, want sinds Webber zijn pitstop maakte heeft de Brit prima rondetijden gezet. Dit voordeel wordt echter weer tenietgedaan bij zijn pitstop, want Hamiltons rechtervoorwiel wil niet meewerken en uiteindelijk staat Lewis twintig seconden stil; precies genoeg om weer vlak achter Webber de baan op te komen. Hoewel de McLaren-coureur de snellere lijkt, laat een aanval lang op zich wachten. Wat ook niet helpt is dat achter Hamilton Heidfeld ook zit te azen op een positieverbetering.

    Massa gooit dubbelzege in de grindbak
    Halverwege de race gaat Felipe Massa oenig de fout in. Op de tweede plaats moet hij wat tijd toegeven op zijn leidende teamgenoot, maar de marge naar achteren is al snel ruim genoeg om de race rustig uit te kunnen rijden. Dit doet Massa echter niet, want hij spint overstuurd in bocht acht en komt met vier wielen vast te zitten in de grindbak. Deze dure fout brengt Kubica naar plaats twee en Kovalainen naar de laatste podiumplaats.

    Laatste serie stops
    Aan het eind van ronde 38 opent leider Kimi Räikkönen de laatste serie pitstops. De Fin heeft een prima stop en lijkt zich weinig zorgen meer te hoeven maken om zijn overwinning. In vergelijkbare volgorde, met Webber weer als een van de eersten, maakt het hele veld de tweede stop. Deze komt te laat voor Sebastian Vettel die zijn versnellingsbak ziet ploffen en zijn auto in het gras moet parkeren. Hamilton en Heidfeld slagen er bij de tweede stop allebei in om Webber te passeren.

    Slotakkoord blijft uit
    In de laatste fase van de race hebben Fernando Alonso en Lewis Hamilton nog ambities. Alonso zit op de staart van nummer zeven Webber, terwijl Hamilton in de laatste fase het gat naar Jarno Trulli aan het dichtrijden is. Voor beide heren is de 56-ronden durende race net te kort om het slotakkoord af te maken, want inhalen is er niet meer bij. Het slotakkoord gaat dan maar naar Nick Heidfeld die in de voorlaatste ronde nog de goede snelheid van BMW te onderstrepen door de snelste rondetijd te klokken.

    Reacties
    Kimi Räikkönen: “Bij de start had ik Massa misschien al kunnen passeren, maar ik wilde geen risico nemen met mijn teamgenoot. Zeker in de wetenschap dat ik een ronde langer door kon bij de eerste stop ben ik gewoon aangesloten achter hem. In de kwalificatie hadden we nog wat problemen waardoor ik als tweede eindigde, maar ik maakte me geen zorgen. Dat alles bij de eerste stop al op zijn plaats viel was natuurlijk prima en daarna had ik vrij baan en kon ik rustig uitlopen. Het is jammer dat Felipe spinde, anders hadden we een dubbelzege gehaald. Dat zou een prima revanche zijn na het slechte openingsweekend, maar met dit resultaat ben ik ook al tevreden.”

    Robert Kubica: “Het is de eerste keer dat BMW twee podia achter elkaar haalt en voor mezelf was het eindelijk weer een podium sinds Monza twee jaar geleden. Mijn start was niet goed door wielspin en ik verloor de auto bijna toen ik op het vuil kwam. Ik zat dichtbij Heidfeld en Trulli, maar zij gingen wijd en ik kon profiteren. Daarna was de snelheid prima; ik wist dat ik de Ferrari’s niet zou kunnen volgen, maar ik had verwacht dat de McLarens sneller zouden zijn. Het bleek echter al gauw dat Kovalainen niet op me inliep en toen hoefde ik alleen maar materiaal te sparen en te zorgen dat mijn concentratie niet zou verslappen. Dat valt nog niet altijd mee met van voren en achteren een gat van twintig seconden en dat terwijl mijn drinkwater al voor de race te heet was om te drinken. Dit is een mooi resultaat na de ongelukkige race in Australië. We zijn blij waar we nu staan, al komen we nog tekort in topsnelheid wat dus erg lastig is want dat moet je compenseren in de bochten. Daar moeten we nog aan werken, maar voor nu is dit een prima resultaat.”

    Heikki Kovalainen: “We moeten blij zijn met dit resultaat na de penalty van gisteren. Mijn strategie pakte goed uit want ik had bijna de hele race een vrije baan. Op wat graining in de eerste stint na had ik eigenlijk geen problemen en kon ik al vrij snel in uitrij-mode; deze derde plaats was voor vandaag het maximaal haalbare. Wij waren vooral in de laatste ronden van de stints beter dan de rest en daarom hebben we de stops wat uitgesteld, zo kon ik Trulli ook voorbij komen. Het is altijd zwaar om hier te rijden, maar we hebben van te voren goed getraind dus ik ben nu nog prima fit.”

    Uitslag Grand Prix van Maleisië
    1. Kimi Räikkönen, 56 ronden
    2. Robert Kubica, op 19.570
    3. Heikki Kovalainen, op 38.504
    4. Jarno Trulli, op 45.832
    5. Lewis Hamilton, op 46.548
    6. Nick Heidfeld, op 49.833
    7. Mark Webber, op 1:08.130
    8. Fernando Alonso, op 1:10.041

    9. David Coulthard, op 1:16.220
    10. Jenson Button, op 1:26.214
    11: Nelson Piquet Jr, op 1:32.202
    12. Giancarlo Fisichella, op 1 ronde
    13. Rubens Barrichello, op 1 ronde
    14. Nico Rosberg, op 1 ronde
    15. Anthony Davidson, op 1 ronde
    16. Takuma Sato, op 2 ronden
    17. Kazuki Nakajima, op 2 ronden

    23-03-2008 om 14:48 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    480_tdc_podium_r1

    Marc Koster en Bertus Sanders mogen zich de eerste winnaars van de gloednieuwe Toerwagen Diesel Cup noemen. Het duo, dat al eerder in het Winter Endurance Kampioenschap een formatie vormde, rijdt in de eerste race van de Paasraces op Circuit Park Zandvoort gecontroleerd naar de zege. De dames Gaby Uljee en Paulien Zwart, komend vanaf een negende startplek, finishen de wedstrijd uiteindelijk als tweede. Rick Abresch en Kevin Veltman maken het podium compleet, door hun BMW 120d als derde aan de eindstreep te brengen.
    Als de lichten boven het opdrogende asfalt doven, komt Christiaan Frankenhout goed van zijn startplaats en weet hij bij het ingaan van de Tarzanbocht zijn Seat Ibiza Cupra voor pole-sitter Marc Koster te zetten. Koster vecht zich echter weer voorbij Frankenhout, totdat beide leiders voor hun verplichte pitstop tegelijkertijd de pitstraat opzoeken.

    480_tdc_start_r1
    Doordat de pitstop van Sanders en Koster zes seconden te lang duurt, moeten zij kortstondig het duo Frankenhout/Rosier voor zich dulden. Bertus Sanders heeft echter niet lang nodig om de leiding te heroveren. Na 47 ronden komen Bertus Sanders en Marc Koster als eerste over de finish. Gevolgd door Paulien Zwart en Gaby Uljee die, dankzij een sterke inhaalslag en het terugvallen van de equipes Frankenhout/Rosier en Euser/Van der Kolk, de tweede plaats zeker stelden. Equipe Abresch en Veltman completeren het podium, door buiten de problemen te blijven en worden als derde afgevlagd.

    480_tdc_koster_sanders

    “Ik had een erg leuk gevecht met Christiaan (Frankenhout) om de leiding,” vertelt Marc Koster. “Ik ken hem goed en wilde voorkomen dat Euser te dicht bij ons kwam, dus heb ik niet teveel aangevallen. Uiteindelijk kon ik de leiding herpakken en heeft Bertus het na de pitstop heel goed afgemaakt.” Teamgenoot Bertus Sanders vult aan: “Marc en ik zijn een perfect team en hebben dit seizoen de intentie om voor het kampioenschap te gaan. De eerste stap is daarvoor gezet. De klasse zelf is een zeer goed initiatief en de verschillende auto’s zijn erg gewaagd aan elkaar. Ik kijk alweer uit naar maandag!” 

    De laatste loodjes
    Vlak daarvoor, met nog twee ronden te gaan, verliest de BMW 120d van equipe Euser/Van der Kolk haar snelheid, waardoor een zekere podiumplaats als sneeuw voor de zon verdwijnt. Desondanks weten zij de auto over de finish te brengen. Uiteindelijk valt het team van een derde plaats terug tot de achtste positie. Ook voor equipe Frankenhout/Rosier duurt de race twee ronden te lang, want ook zij viel met de finishvlag in zicht terug, tot net buiten het podium. “Een kapotte wiellager gooide roet in het eten,” legt Christiaan Frankenhout uit. 

    “Ik merkte voor de rijderwissel al dat er iets niet goed zat,” vertelt hij. “Het remmen was loodzwaar en blokkeerde mijn wielen op de meest vreemde plaatsen. Dit was een voorbode van een kapot wiellager, die ons de tweede plaats heeft gekost. Gelukkig zijn we nog als vierde over de streep gekomen, waardoor de schade beperkt is gebleven.”




    480_tdc_finish_r1 

    Pitstops
    Het reglement van de Toerwagen Diesel Cup schrijft voor dat de pitstop in totaliteit niet korter dan twee minuten mag duren. Dit blijkt echter niet zo makkelijk als het lijkt, want de equipes Albers/Nooren, Vos/Verschuur, Zachariasse/Van Splunteren en Gras/Hagenbeek voerden allen hun pitstop te snel uit, waardoor zij maar liefst 2 minuten (!) straftijd bij hun einduitslag opgeteld krijgen. 

    Uitslag Toerwagen Diesel Cup Race 1:
    1. Equipe Koster/Sanders, BMW 120d, 47 ronden in 1 uur 41:37,428 (124,118 km/u);
    2. Equipe Zwart/Uljee op 10,986 seconden
    3. Equipe Abresch/Veltman op 35,766 seconden.

    23-03-2008 om 14:46 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    480_sebas_5299

    Sebastiaan Bleekemolen is het nieuwe autosportseizoen prima begonnen. Hij was de snelste van de 27 deelnemers aan de Dunlop Sportmaxx Clio Cup. Dat betekent dat hij in de eerste race op paasmaandag vanaf de achtste startplek begint en in de tweede vanaf de pole position mag vertrekken.
    De training van de Dunlop Sportmaxx Clio Cup op Circuit Park Zandvoort werd op een natte, maar opdrogende baan verreden. Dat betekende dat de baan sneller werd.
    In de beginfase was Pim van Riet lange tijd de snelste. Sebastiaan Bleekemolen verbeterde de tijd van de ‘eeuwige nummer twee’ na enkele ronden. Op dat moment begon het te regenen, zodat Sebastiaan meteen zeker was van de snelste ronde.
    “De baan droogde op en werd dus sneller. Ik heb op het juiste moment de snelste ronde gereden”, stelde Bleekemolen vast.

    480_riet_4487

    Net niet
    Pim van Riet reed zijn snelste tijd in zijn eerste ronde. “In de regen heb je graag een ‘losse’ achterkant van de auto en voldoende grip op de voorwielen. Ik had echter teveel grip met mijn nieuwe achterbanden, daardoor had ik teveel onderstuur”, verklaarde Pim waarom hij zijn tijd niet meer kon verbeteren. Hij kwam 0,102 seconde tekort op Sebastiaan Bleekemolen. Addie van de Ven reed een sterke training, hij was 0,137 seconde minder snel dan ‘Bleek’. Sheila Verschuur liet zien dat ze al snel is gewend aan haar Clio, de dame van het Racing Team Koninklijke Landmacht reed de vierde tijd.
    Ronald Morien deed ook goede zaken. Hij kwalificeerde zich als achtste, op 0,8 seconde van Sebastiaan, en dat betekent dat hij in de eerste race van pole position mag starten. De top acht uit de kwalificatie start immers in omgekeerde volgorde aan de eerste manche. Sebastiaan Bleekemolen mag in de tweede race wel van pole vertrekken.
    Sebastiaan is goed te spreken over het nieuwe reglement. “Ik vind het een goede regel. De eerste race duurt 45 minuten, ik heb dan de tijd om mij naar voren te vechten. Dat is anders in de tweede race van twaalf rondjes.”

    Olympische klasse

    De Dunlop Sportmaxx Clio Cup telt ook een Olympische klasse, vroeger Junior Cup geheten. Dit klassement staat open voor rijders met maximaal twee jaar ervaring en voor de zogenaamde gentlemen drivers. Alle rijders met een startnummer vanaf 30 komen in dit klassement uit, zij strijden om een officieel kampioenschap en de top drie wordt op het podium gehuldigd.
    Peter Bergervoet was de snelste (elfde algemeen), voor Mickey Bertram en René Steenmetz.

    Startopstelling eerste race Dunlop Sportmaxx Clio Cup:

    1. Ronald Morien 2:09.970
    2. Christiaan Jorissen 2:09.776
    3. Paul Vahstal 2:09.753
    4. Melvin de Groot 2:09.654
    5. Sheila Verschuur 2:09.559
    6. Addie van de Ven 2:09.273
    7. Pim van Riet 2:09.238
    8. Sebastiaan Bleekemolen 2:09.136
    9. Robert van den Berg 2:10.160
    10. Hoevert Vos 2:10. 189

    Startopstelling tweede race Dunlop Sportmaxx Clio Cup:

    1. Sebastiaan Bleekemolen 2:09.136
    2. Pim van Riet 2:09.238
    3. Addie van de Ven 2:09.273
    4. Sheila Verschuur 2:09.559
    5. Melvin de Groot 2:09.654
    6. Paul Vahstal 2:09.753
    7. Christiaan Jorissen 2:09.776
    8. Ronald Morien 2:09.970
    9. Robert van den Berg 2:10.160
    10. Hoevert Vos 2:10.189

    23-03-2008 om 14:45 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    480_jan_joris_4735

    Jan Joris Verheul was de snelste tijdens de gecombineerde kwalificatietrainingen van de Samsung BMW 130i Cup. In de eerste tijdtraining van de Paasraces op Circuit Park Zandvoort reed hij de snelste tijd, in de tweede sessie kwam hij welgeteld 0,007 seconde tekort op Bas Schothorst. Opgeteld leverde dat de pole position op voor de voormalig kampioen.


    480_bas_schothorst_4744

    Helaas telt het startveld slechts elf auto’s. Aan de start verschijnen tien rijders die al eerder in de Samsung BMW 130i Cup uitkwamen, aangevuld met debutant Lau Michielse.
    Jan Joris Verheul is dit jaar het hele seizoen van de partij. “Ik heb vrij gekregen van Transavia voor de raceweekeinden van dit seizoen”, vertelde hij. “Ik ben blij dat ik het hele seizoen kan rijden en dat ik weer voor het team van Cor Euser uitkom.” Verheul heeft nog geen teamgenoot. “We hebben nog een auto staan. Geïnteresseerden met budget zijn welkom”, aldus Jan Joris.
    De eerste training werd onder droge condities verreden, de tweede kwalificatiesessie vond op een natte, opdrogende en dus steeds snellere baan plaats. Uiteindelijk was Bas Schothorst de snelste in de tweede training, zoals vermeld vlak voor Jan Joris Verheul. Bas stelde hiermee de tweede startplek voor de eerste race op paasmaandag veilig.

    Ricardo terug

    Tim Coronel en Duncan Huisman kwalificeerden zich als derde en vierde, voor…….Ricardo van der Ende. Ricardo, de kampioen van vorig seizoen, zou dit seizoen niet meer in de Samsung BMW 130i Cup uitkomen omdat hij zijn vleugels internationaal wil uitslaan. “Ik werd gistermiddag om half vijf gebeld of ik de tweede auto van Ekris Motorsport wilde besturen”, vertelde Ricardo. Voor hem is het een eenmalig optreden. “Hierna kom ik sowieso niet meer in de Samsung BMW 130i Cup uit, ook niet als mijn Europese plannen onverhoopt niet doorgaan.”

    Startopstelling eerste race Samsung BMW 130i Cup, maandag 24 maart:

    1. Jan Joris Verheul 3:59.059
    2. Bas Schothorst 3:59.297
    3. Tim Coronel 3:59.521
    4. Duncan Huisman 3:59.751
    5. Ricardo van der Ende 4:00.032
    6. Bertus Sanders 4:01.598
    7. Jan Lammers 4:02.234
    8. Dillon Koster 4:05.755
    9. Bernhard van Oranje 4:06.247
    10. Pieter-Christiaan van Oranje 4:09.749
    11. Lau Michielse 4:21.727

    23-03-2008 om 14:44 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    albers_dtm_test_mugello_480
    Christijan Albers met de 2006-Audi van Futurecom TME tijdens de test op Mugello

    Het is nog niet officieel en tot het zover is, wil nog geen van de betrokkenen er iets over kwijt, maar we kunnen ervan uitgaan dat Christijan Albers dit seizoen met een Audi A4 DTM uit 2006 van het Audi-klantenteam Futurecom TME deelneemt aan de elf races van de DTM. De website van het Duitstalige vakblad “Motorsport aktuell” maakt ook al melding van de deelname van de Nederlandse oud-Formule 1-coureur. Met in totaal vijf overwinningen, de tweede plaats in de eindstand van 2003 en de derde plaats in 2004 is Albers verreweg de succesvolste Nederlandse coureur in de geschiedenis van de DTM.
    Eerder deze maand testte Albers al drie dagen voor het team Futurecom TME op het circuit van Mugello, waar op 4 mei de vierde seizoensrace van de DTM verreden wordt. Ook volgende week (31 maart tot en met 2 april) zit Albers op het circuit van Oschersleben volgens planning in de Audi A4 DTM. Hij meldt zelf dat er nog niks officieel is. “Zelfs als ik volgende week weer in de auto zit, betekent dat nog niks”, aldus Albers. Verschillende bronnen rondom het Futurecom TME-team melden echter dat Albers dit seizoen rijdt.

    Stap die mogelijkheden biedt
    Ondanks dat sommigen zich verbazen over de stap van Albers om te kiezen voor een gebruikte Audi, biedt deze optie wel mogelijkheden. Wie zich via Audi-klantenteam in de kijker rijdt, kan wellicht doorstromen naar actueler materiaal bij de fabrieksondersteunde teams Rosberg en Phoenix, of zelfs naar een volledige up-to-date-fabrieksauto bij het Audi Sport Team Abt Sportsline. Een recent voorbeeld hiervan is Markus Winkelhock, die het vorig jaar bij Futurecom als vervanger van de vertrokken Adam Carroll niet verkeerd deed en dit seizoen uitkomt met een Audi uit 2007 voor het Audi Sport Team Rosberg. Aan de rijcapaciteiten van Albers in de DTM behoeft niemand te twijfelen, dat heeft hij in de jaren met Mercedes-Benz wel bewezen. En wetend dat de Audi uit 2006 qua gewicht in het voordeel is ten opzichte van de actuele auto’s, kon hij wat dat betreft nog wel eens voor een verrassing zorgen…

    23-03-2008 om 14:43 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    podium_gp2_malaysia_480
    Het podium in Maleisië, winnaar Vitali Petrov geflankeerd door Fairuz Fauzy (l.) en Jerôme d'Ambrosio (r.)

    Vitali Petrov heeft de GP2-Asia-race op het circuit van Sepang in Maleisië op zijn naam geschreven. In de race op zaterdagmiddag, verreden na afloop van de Formule 1-kwalificatie, bleef de coureur van het team Barwa International Campos Grand Prix lokale held Fairuz Fauzy en de Belg Jerôme d’Ambrosio voor. Yelmer Buurman van het Trust Team Arden leverde een sterke prestatie door zijn allereerste GP2-wedstrijd als zesde af te sluiten. Ho Pin Tung streed een tijdlang om de derde plaats, maar kwam in de natte weersomstandigheden naast de baan terecht. Een lot dat hij overigens deelde met tal van andere rijders.
    Romain Grosjean en Karim Chandhok zagen al hun hoop op een goede klassering al teniet gedaan voordat de race goed en wel was begonnen. Chandhok liet de motor afslaan toen het veld vertrok voor de opwarmronde, Grosjean kwam niet weg bij de start van de race en moest zo achteraan het veld aansluiten. Bruno Senna leidde het veld in de eerste bocht, maar twee bochten later, waar er ander asfalt ligt, was het door plotseling inzettende regen zo glad, dat vele rijders, waaronder leider Senna, van de baan raakten. De wedstrijdleiding nam daarop het onvermijdelijke besluit om de race te staken.

    Ho Pin Tung van de baan
    Na de herstart achter de safety car liepen Adrian Valles en Sébastien Buemi vrij snel uit op de rest van het veld. Voor Bruno Senna was de wedstrijd kort daarna definitief afgelopen toen hij andermaal van de baan spinde. Ook Valles en Buemi waren snel uit de strijd, nadat zij na hun pitstops met elkaar in botsing kwamen. Ho Pin Tung was in een spannend gevecht met Fairuz Fauzy en Vitali Petrov verwikkeld, maar raakte eveneens van de baan.

    Strijd om de vierde plek beslist op de laatste meters
    Petrov kwam daarna gelijk de pits binnen met Romain Grosjean, maar de laatste moest korte tijd later opnieuw de pits in vanwege schade na een aanrijding met Milos Pavlovic, op dat moment de leider in de wedstrijd. Toen Pavlovic rechtdoor schoot, kon Petrov de leiding overnemen en vervolgens de overwinning naar huis rijden. Achter hem kwam Fauzy als tweede over de eindstreep, gevolgd door D’Ambrosio en Davide Valsecchi, die op de laatste meters de strijd om de vierde plaats met Kamui Kobayashi in zijn voordeel besliste.

    yelmer_malaysia_actie_480
    Yelmer Buurman in actie met de auto van het Trust Team Arden

    Zesde plaats voor Buurman bij debuut
    Yelmer Buurman sloot zijn eerste GP2-race als zesde af en meldde: “Toen een heleboel rijders in de eerste ronde al van de baan spinden, moest ik uitwijken en zo viel ik ver terug. Het rijden met een GP2-auto in de regen was voor mij helemaal nieuw, terwijl de anderen dat op Sentul al hadden gedaan. Ook de eerste keer met een volle tank was een nieuwe ervaring, evenals de pitstop. Die ging bij mij niet helemaal perfect, bij het rechter achterwiel bleef de pneumatische wielmoersleutel vast zitten, waardoor ik wat tijd verloor, maar dat hoort erbij. Het was wel redelijk zwaar, maar qua conditie kon ik het goed volhouden, ik heb nergens last van.” Buurman start morgen vanaf de tweede startrij voor de tweede race van het weekeinde.

    23-03-2008 om 14:42 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    22-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Chris van der Drift ook op dag twee in de top
    MONZA - Op het Italiaanse F1 circuit van Monza werden de afgelopen twee dagen de eerste officiële International Formula Master tests van 2008 gehouden. De Nederlander Chris van der Drift, die vorig jaar als tweede in de stand eindigde, bleek de snelste piloot op de eerste dag. Het tweede gedeelte sloot de Rotterdammer af op de tweede plaats, nipt achter de Italiaan Luca Persiani.

    Chris van der Drift snel onderweg

    Beste rookie was de Japanner Yuhi Sekiguchi die voor Euronova Racing een knappe derde stek wist te veroveren. Zo bleef hij ook ex Red Bull F1-tester Michael Ammermüller (achtste) en GP2-rijder Mike Conway (negende) met bijna een halve seconde voor. Ook A1 Team Pakistan-rijder Adam Kahn kwam in actie. Echter bleek de 24e plaats het maximaal haalbare.

    Uitslag International Formula Master tweede testdag te Monza:
    1. Luca Persiani (ITA), Scuderia Famà, 1:44.470
    2. Chris van der Drift (NED), J.D. Motorsport, 1:44.516
    3. Yuhi Sekiguchi (JPN), Euronova Racing, 1:44.624
    4. Daniel Mancinelli (ITA), Alan Racing, 1:44.728
    5. Carlos Iaconelli (BRA), Pro Motorsport, 1:44.907
    6. Iosef Kral (CZH), Team JVA, 1:44.926
    7. Norbert Siedler (AUT), ADM Motorsport, 1:45.090
    8. Michael Ammermüller (GER), Iris Project, 1:45.154
    9. Mike Conway (GBR), Trident Racing, 1:45.159
    10. Arturo Llobell (ESP), Cram Competition, 1:45.174
    11. Kasper Andersen (DAN), Trident Racing, 1:45.232
    12. Pablo Sanchez Lopez (MEX), Cram Competition, 1:45.249
    13. Sergy Afanasiev (RUS), J.D. Motorsport, 1:45.348
    14. Alberto Costa (ITA), Euronova Racing, 1:45.348
    15. Fabrizio Crestani (ITA), Euronova Racing, 1:45.354
    16. Fabio Leimer (SUI), Jenzer Motorsport, 1:45.417
    17. Vladimir Arabadzhiev (BUL), J.D. Motorsport, 1:45.458
    18. Filip Salaquarda (CZH), ISR, 1:45.563
    19. Dominik Schraml (GER), Alan Racing, 1:45.651
    20. Frankie Provenzano (ITA), ADM Motorsport, 1:45.783
    21. Time Sandtler (GER), ISR, 1:45.788
    22. Alejandro Nunez (ESP), Pro Motorsport, 1:46.132
    23. Michele Caliendo (ITA), ADM Motorsport, 1:46.191
    24. Adam Khan (PAK), Alan Racing, 1:46.305
    25. Matei Mihaescu (ROM), Jenzer Motorsport, 1:46.493
    26. Thomas Pivoda (CZH), ADM Motorsport, 1:47.952

    22-03-2008 om 13:08 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (3 Stemmen)
    21-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Onder de hoede van R.A.C.B. bieden BFGoodrich en Kronos Racing een stuurwiel aan voor een nationale rijder in een wedstrijd van het IRC-kampioenschap (Intercontinental Rally Challenge) die plaatsheeft in Ieper van 26 tot 28 juni 2008.

    Het IRC-kampioenschap telt in 2008 tien wedstrijden. Vijf landen werden geselecteerd om het programma « BFGoodrich Drivers Team » in te vullen : Portugal, België, de Tsjechische Republiek, Spanje en Italië.

    Het initiatief van het « BFGoodrich Drivers Team » geeft één van de gekozen ploegen de mogelijkheid om deel te nemen aan de manche van het IRC-kampioenschap (Intercontinental Rally Challenge) in het land van herkomst. Hij of zij zal een Peugeot 207 Super 2000 besturen en kan rekenen op de technische en professionele begeleiding van het Team Kronos.

    De bemanning en de auto worden dus opgevangen door het Belgische team dat Sébastien LOEB en Daniel ELENA heeft toegelaten de titel van wereldkampioen rally te behalen in 2006.

    Scenario en timing :
    Gedurende de periode van 21 maart tot 30 april 2008 dienen de kandidaturen van de geïnteresseerde rijders verzonden te worden naar R.A.C.B. De volledige lijst met alle kandidaten zal tenslotte door de Belgische federatie overgemaakt worden aan de verantwoordelijken van BFGoodrich en Kronos. Eén maand voor de wedstrijd zullen deze laatsten een eerste selectie doorvoeren en drie kandidaten voordragen.

    BFGoodrich en het Team Kronos roepen op 28 mei 2008 een jury van nationale journalisten samen, die de bemanning zal kiezen die de kans krijgt om met de Peugeot 207 Super 2000 deel te nemen aan de Belgium Ypres Westhoek Rally.
    De stemming is geheim.

    De weerhouden bemanning zal deelnemen aan de Belgische IRC-manche in de kleuren van BFGoodrich / Kronos, net zoals de twee andere rijders Freddy Loix en Nicolas Vouilloz, in de Peugeot 207 Super 2000.

    Op 18 juni wordt een testsessie voorzien in de streek waar de wedstrijd betwist wordt, hetgeen de formatie moet toelaten kennis te maken met de Peugeot 207, het gamma van de BFGoodrich-banden en de omkadering van het Team Kronos. De journalisten die deel uitmaken van de jury zullen eveneens worden uitgenodigd voor deze test.
    Na deze testsessie kan de gekozen formatie in de best mogelijke omstandigheden deelnemen aan de wedstrijd die plaatsvindt van 26 tot 28 juni 2008.

    "Het BFGoodrich Drivers Team is een gloednieuw project en mag gezien worden in de Belgische rallywereld," stelt Michel Jodogne, Algemeen directeur van Royal Automobile Club of Belgium. "Wij zijn uitermate opgezet met de kans die Belgische rally-rijders wordt geboden door BFGoodrich en Kronos Racing."
    Voor het merk BFGoodrich is het een gelegenheid om hun betrokkenheid in de rally’s te benadrukken. "Het 'BFGoodrich Drivers Team' is het bewijs van de sterke betrokkenheid van BFGoodrich en het is een passende illustratie van onze producten en ons dynamisme," verduidelijkt Frédéric Henry-Biabaud, Directeur Competitie bij de Groep Michelin.

    "Van bij het debuut in rally, zijn wij trouw gebleven aan de banden van BFGoodrich en wij zijn dan ook fier dat wij in het kader van zulk een project kunnen samenwerken met de verantwoordelijken van het Franse merk," stelt Marc Van Dalen, Directeur van Kronos Racing." Het BFGoodrich Drivers Team is voor de rijders een unieke en uitzonderlijke promotie in een ideale context. Wij zijn ervan overtuigd dat het concept heel wat kandidaat-rijders gaat aantrekken."

    21-03-2008 om 18:28 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.FOTO's: JD Competition met drie Lambo's GT3
    ANTWERPEN - Gisterenavond kondigde JD Competition zijn piloten voor volgend seizoen aan. Henk Haane en Patrick Ceusters zouden samen de Bingoal Lamborghini bemannen. Het team zou dan nog het pilotenduo voor de tweede Lamborghini aankondigen gisterenavond, maar het team kondigde in totaal drie pilotenduo's aan voor drie Gallardo's

    JD Competition by Astromega
    Maar liefst drie GT3 Lamborghini's, geprepareerd door Hans Reiter, worden ingezet door Astromega onder de vlag van JD Competition. Danny De Laet en Tim Verbergt (vroeger nog kampioen met de Audi in de Belcar) bemannen een tweede Lamborghini, en Joost Vollebergh kruipt samen met Kurt Thiers achter het stuur van de derde Italiaanse bolide.

    In de DSMEC komt JD competition ook uit met de 'vertrouwde' Porsche 996 GT3-RS en ook zal het team actief zijn in de Fun Cup.

    Overigens kondigde Kurt Thiers ook nog aan dat zijn broers, Frank en Hans, volgend jaar opteren voor een Italiaanse GT3 met een paard in het logo... De presentatie van de Ferrari van Frank en Hans Thiers volgt later in April.

    JD Competition by Astromega
    JD Competition by Astromega

    21-03-2008 om 18:25 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Henki Waldschmidt zeer snel

    De Euroserie F3-teams verkeren momenteel in het Portugese Estoril voor een tweedaagse test. Tijdens de eerste dag kwamen de mannen van SG Formula goed uit de startblokken. Tom Dillmann in zijn Dallara-Mercedes was het snelste, terwijl de Nederlander Henki Waldschmidt een uitstekende derde tijd noteerde. De Hagenaar, uitkomend voor het Toyota F1 Driver Program, snelde naar een tijd van 1’32’382. Renger van der Zande kende een probleem met zijn Prema Power bolide en verloor kostbare tijd. Vervolgens werd dat opgelost en noteerde Van der Zande een 1’33’132. Overigens zaten de eerste achttien wagens binnen een seconde.

    Uitslag F3 Euroseries testdag 1 Estoril:

    1  - Tom Dillmann (Dallara-Mercedes)         - SG        - 1'32"313
    2 - Kodai Tsukakoshi (Dallara-Mercedes) - Manor - 1'32"379
    3 - Henki Waldschmidt (Dallara-Mercedes) - SG - 1'32"382
    4 - Nico Hulkenberg (Dallara-Mercedes) - ART - 1'32"457
    5 - Mika Maki (Dallara-Mercedes) - Mucke - 1'32"543
    6 - Martin Plowman (Dallara-Volkswagen) - RC - 1'32"623
    7 - Jules Bianchi (Dallara-Mercedes) - ART - 1'32"717
    8 - James Jakes (Dallara-Mercedes) - ART - 1'32"903
    9 - Richard Philippe (Dallara-Mercedes) - Carlin - 1'32"937
    10 - Christian Vietoris (Dallara-Mercedes) - Mucke - 1'32"948
    11 - Jon Lancaster (Dallara-Mercedes) - ART - 1'33"065
    12 - Yann Clairay (Dallara-Mercedes) - SG - 1'33"065
    13 - Renger Van der Zande (Dallara-Mercedes) - Prema - 1'33"132
    14 - Jean Karl Vernay (Dallara-Volkswagen) - Signature - 1'33"171
    15 - Stefano Coletti (Dallara-Volkswagen) - Signature - 1'33"244
    16 - Kazuya Oshima (Dallara-Mercedes) - Manor - 1'33"263
    17 - Franck Mailleux (Dallara-Volkswagen) - Signature - 1'33"310
    18 - Michael Klein (Dallara-Mercedes) - Zeller - 1'33"311
    19 - Erik Janis (Dallara-Mercedes) - Mucke - 1'33"334
    20 - Sam Bird (Dallara-Mercedes) - Manor - 1'33"353
    21 - Maximilian Goetz (Dallara-Volkswagen) - RC - 1'33"497
    22 - Edoardo Mortara (Dallara-Volkswagen) - Signature - 1'33"504
    23 - Niall Breen (Dallara-Mercedes) - Manor - 1'33"612
    24 - Charlie Kimball (Dallara-Mercedes) - Prema - 1'33"628
    25 - Daniel Campos (Dallara-Mercedes) - HBR - 1'33"639
    26 - Dani Clos (Dallara-Mercedes) - Prema - 1'33"753
    27 - Cheng Cong Fu (Dallara-Volkswagen) - RC - 1'33"809
    28 - Rodolfo Gonzalez (Dallara-Mercedes) - Carlin - 1'34"266
    29 - Basil Shaaban (Dallara-Mercedes) - HBR - 1'34"393

    21-03-2008 om 18:18 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Williams in stijl door de lucht
    AirAsia heeft vandaag het eerste vliegtuig met de livery van een Formule 1-team gepresenteerd. Het vliegtuig is een exacte kopie van de Williams F1, en de neus is in het kleurenschema van de helm van Nico Rosberg gemaakt. De naam van de A320 is een eerbetoon aan de Williams' exentrieke teambaas 'Sir Frank Williams'.



    "Het is ongelofelijk om de livery van onze bolide te zien op een vliegtuig", aldus Rosberg. "Ik vind het een eer dat mijn helmdesign gebruikt is op het vliegtuig om de jarenlange relatie van het team met AirAsia aan te geven." Teamgenoot Kazuki Nakajima voegt hieraan toe: "Ik ben bijzonder onder de indruk van de manier waarop de Williams FW30 terug te zien is op de A320. Dit is uiteraard een inspiratie voor ons om er een goed weekend van te maken in Maleisië."

    21-03-2008 om 18:17 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Carlo van Dam snelste in testprogramma
    GOTEMBA - De Nederlandse autocoureur Carlo van Dam is klaar voor de start van het Japanse Formule 3-kampioenschap. Eerder deze week testte hij met Toyota Team TOM's twee dagen op het circuit van Suzuka. Op 4 en 5 april worden op Fuji de eerste twee races van het seizoen verreden.

    Carlo van Dam snel op Suzuka. Taguchi

    Tijdens de test op Suzuka, de laatste voor de start van het seizoen, noteerde Van Dam op de eerste dag de tweede tijd en was op de afsluitende dag het snelst van alle vijftien coureurs die in actie kwamen.

    "We zaten er weer goed bij", concludeerde Van Dam. "Qua tijden moet je tussen de regels kunnen lezen, want het blijft natuurlijk een test en iedereen reed op verschillende momenten op verschillende banden. Het belangrijkste is dat we weer veel aan de afstelling hebben kunnen veranderen. Bovendien voelde ik me voor het eerst volledig op mijn gemak in de auto. Letterlijk, want we hadden ook een nieuwe stoel gemaakt en daardoor zat ik een stuk beter in de cockpit. Tijdens de laatste sessie van de tweede dag begon het te regenen en op een natte baan reed ik de tweede tijd, maar er was ook een andere, snellere serie regenbanden die ik niet gebruikt heb. Suzuka is overigens een geweldig circuit en het is uiteraard prettig dat we ook daar getest hebben, zo ken ik inmiddels drie van de zes verschillende races waar dit jaar de races om het Japanse kampioenschap op worden verreden. Alles bij elkaar opgeteld hadden we wederom twee productieve en leerzame dagen. Bovendien begin ik me hier nu echt thuis te voelen, zowel op de circuits als in het dagelijkse leven. De komende week ben ik nog even in Nederland en daarna vlieg ik met plezier terug naar Japan, want ik kijk natuurlijk uit naar de eerste races op Fuji

    21-03-2008 om 18:16 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    coronel_ladies1_2008_tdc

    Paulien Zwart en Gaby Uljee strijden dit jaar samen onder de vlag van het Coronel Racing Team in de Toerwagen Diesel Cup. Zij zullen aan de start verschijnen in een door Jan de Jong ingezette BMW 120D.

    Aanstaand weekend start het Nederlandse autosportseizoen tijdens de Paasraces
    op het Circuit Park Zandvoort. De Toerwagen Diesel Cup is een nieuwe klasse op het programma. Kenmerkend aan deze klasse is de aanwezigheid van verschillende merken met diesel als gemeenschappelijke brandstof.

    Lange afstand
    Hier zullen onder andere de BMW 120d, VW Golf TDi, SEAT Ibiza Cupra en de Alfa 147 het tegen elkaar opnemen. Naar verwachting zal er later in het seizoen nog een vijfde merk worden toegevoegd. De race-weekenden bestaan uit twee lange-afstands races waarin Paulien en Gaby elkaar zullen afwisselen. Race 1 is een 2-uurs race, race 2 gaat over 40 minuten.

    Achterwiel aangedreven
    De BMW 120D, waarmee Coronel Ladies Racing rijdt, is de enige achterwiel aangedreven auto in de Toerwagen Diesel Cup. De opvallende roze auto zal uitkomen onder de vlag Coronel Ladies Racing en technisch gesteund worden door Davytech.

    Drie klasses
    Coronel Racing is dit jaar in drie klasses vertegenwoordigd. Naast Coronel Ladies Racing bestaat het team ook nog uit: 

    Coronel McGregor Racing
    Dit team geldt als één van de sterkste teams binnen de BWM 130i Cup. Rijders Tim Coronel en Bas Schothorst hebben in de, door Jan de Jong ingezette auto’s, vorig jaar net niet de titel kunnen binnenslepen. Dit seizoen zullen zij er alles aan doen om dit als nog te realiseren. 

    Coronel Junior Racing
    Het Coronel-Junior Racing Team is een nieuw team in de Formido Suzuki Swift Cup. Coronel Racing zal de jonge talenten Jeroen Slaghekke en Pieter Schothorst het komend seizoen begeleiden bij hun eerste stappen in de autoport. Zowel Jeroen als Pieter hebben hun sporen verdiend in de kartsport en zullen het dit seizoen op het asfalt van Zandvoort moeten laten zien.


    coronel_ladies2_2008_tdc

    Zandvoort
    Circuitpark Zandvoort zal het strijdtoneel zijn voor deze eerste race op Tweede Paasdag zijn. Bepaald geen onbekend terrein voor beide dames, want Gaby behaalde hier vorig jaar nog een klinkende overwinning tijdens de Finaleraces en werd daarmee tweede in de eindstand van het BRL-Light kampioenschap. Paulien deed afgelopen seizoen ruim ervaring op met dit soort Endurance races in het Winterkampioenschap en de SEAT Cupra Cup. In het afgelopen Winterkampioenschap stond zij als tweede op het eindpodium.

    Samen een goed team vormen
    Paulien: “Ik heb afgelopen seizoen ook Endurance races gereden en weet daardoor hoe belangrijk het is om samen een goed team te vormen. Gaby en ik hebben al getest met de auto en onze rondetijden zijn heel constant en nagenoeg gelijk. Ik heb er dan ook alle vertrouwen in dat we voor het eremetaal gaan strijden!”

    Super
    Gaby: “Het viel dit jaar gewoon super in elkaar. Tim wilde zijn team uitbreiden. De BMW 120D past daar goed bij. Paulien en ik waren allebei op zoek naar een nieuwe uitdaging en zodoende ontstonden de plannen. We hebben een aantal hele leuke relaties bij elkaar weten te brengen en ik weet zeker dat we daar hele leuke dingen mee gaan doen!”

    Kalender 2008
    Het indrukwekkende startveld van de Toerwagen Diesel Cup zal dit weekend van start gaan. Na dit evenement zijn er nog 6 evenementen waar zij in actie komen met steeds 2 wedstrijden per weekend.

    Kinzo Paasraces 24 maart Circuit Park Zandvoort
    Pinksterraces 12 mei Circuit Park Zandvoort
    Jubileumraces 1 juni Circuit Park Zandvoort
    Dutch Power Pack 6 juli TT Circuit Assen
    Dutch Power Pack 10 augustus Circuit Zolder
    Trophy of the Dunes 7 september Circuit Park Zandvoort
    Finale Races 26 oktober Circuit Park Zandvoort

    21-03-2008 om 18:14 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Archief
  • Alle berichten

    Gastenboek
  • Goedemorgen, mooi blogje.xxx.
  • Wens jullie een fijne woensdag toe,dikke knufjes.
  • 2 Tickets voor De 24 Uren Van Zolder
  • Lekker koken
  • hallo

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Mijn favorieten
  • http://www.bloggen.be/red2francorchamps/

  • Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs