Beoordeel dit blog
  Zeer goed
  Goed
  Voldoende
  Nog wat bijwerken
  Nog veel werk aan
 
E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

Blog als favoriet !
Mijn radio zender
  • radio
  • autosport
    alles over autosport
    23-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Yelmer Buurman sluit eerste GP2-weekend met vijfde plaats af
    SEPANG - Kamui Kobayashi was op het Maleisische Sepang circuit de eerste Japanner die een GP2-wedstrijd won. De derde rijder van Toyota F1 in dienst van DAMS pakte na de start de koppositie en stond deze niet meer af. Yelmer Buurman kwam knap als vijfde over de streep.

    Na het behalen van de achtste plaats in de hoofdrace van zaterdag, verdedigde Harald Schleghelmilch de kleuren van Trident Racing op pole position met naast hem Milos Pavlovic. Echter kwamen beide heren bij de start minder goed weg dan Kamui Kobayashi en Vitaly Petrov die de kop pakten.

    Yelmer Buurman op weg naar prima vijfde plaats

    Pavlovic en Schleghelmilch kwamen direct onder uur van Romain Grosjean die vanaf de negende plaats gestart was. Al snel veroverde de ART Grand Prix-coureur de derde positie en ging op jacht naar Petrov. Daarachter hield Puglisi enigszins zijn achtervolgers Buurman en Valsecchi op. De rijder van Piquet Sports kende problemen met zijn auto en moest Buurman en Valsecchi al snel voorbij laten. Later volgden ook Fairuz FAuzy en de twee coureurs van iSport International.

    Aan de kop van het veld leidde Kobayashi simpel de wedstrijd met daarachter Grosjean die Petrov had ingehaald. Alleen kon de Fransman niet dichtbij komen om een gooi naar de zege te doen. Valsecchi nam Buurman nog te grazen waardoor de rijder Trust Team Arden zijn eerste GP2-raceweekend afsloot met een keurige vijfde stek. De Belg Michael Herck kwam als elfde over de streep, voor Ho-Pin Tung die zestiende werd. Jerome D'Ambrosio kon zijn fraaie podiumplaats van de dag ervoor niet evenaren en viel in de eerste ronde al uit.

    23-03-2008 om 14:51 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    ESTORIL - Een drukke week in Portugal kwam vrijdag tot een einde voor Renger van der Zande, toen de Formule 3 Euroseries-test erop zat. Het doel van de test op het circuit van Estoril, dat tussen 1984 en 1996 nog als een vaste waarde op de F1 kalender stond, was nog steeds om de auto zo goed mogelijk te begrijpen en om nieuwe afstellingen te proberen, om op die manier meer snelheid te krijgen. Volgens Renger was de test op Estoril uiterst leerzaam.

    Renger van der Zande, Prema Power

    “We hebben de afgelopen twee dagen weer veel geleerd over de nieuwe auto”, zei Van der Zande. “Tijdens de tweede testdag werden we wat geplaagd door kleine problemen, maar ook daar leer je weer van. Al met al was de test in Portugal bijzonder nuttig en ik kijk uit naar de volgende test, die begin april zal plaatsvinden op het Franse circuit van Magny-Cours. Hopelijk hebben we daar een probleemvrije week en kunnen we wat meer zien van het potentieel van de auto.”

    23-03-2008 om 14:50 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Kimi Räikkönen heeft zich gerevancheerd van de slechte seizoensopener door met overmacht de Grand Prix van Maleisië op zijn naam geschreven. In een race waarin naast de regen ook het spektakel uitbleef liep de Fin aanvankelijk gebroederlijk met zijn teamgenoot uit op de rest van het veld om met een kwieke pitstop de leiding te pakken. Op plaats twee gooide Massa een zeker lijkende dubbelzege echter weg door dom te spinnen en in het grind te eindigen. Kubica en Kovalainen raapten de grootste scherven op en behaalden allebei hun eerste podiumfinish van 2008

    Veilig door de eerste knikken
    Räikkönen lijkt het beste uit de startblokken te komen en zijn teamgenoot binnendoor te kunnen passeren, maar bij het aanremmen voor bocht 1 geeft de Fin zijn teamgenoot toch de ruimte en sluit hij aan als tweede. Heidfeld is de dupe van het naar buiten glijden van Trulli en valt terug naar p10, Kubica profiteert en pakt de derde stek, voor Webber en de prima gestarte Hamilton. De eerste bochten worden vrijwel schadeloos doorgekomen door iedereen, Glock spint verderop in de eerste ronde door toedoen van Rosberg, Bourdais spint grotendeels op eigen kracht en moet in het grind uitstappen. Glock weet nog wel de pits te halen, maar daar moet ook hij de race opgeven.

    Coulthard moet buigen
    David Coulthard zit op plaats acht in de punten, maar door problemen met zijn voorwielen ziet hij Heidfeld en Alonso snel groter worden in zijn spiegels. Op het rechte stuk kiest nummer negen Alonso de buitenkant, nummer tien Heidfeld pakt echter de binnenkant en passeert beide heren. Alonso moet nog even capituleren, maar een bocht verder is ook hij de Schotse Red Bull-coureur voorbij.

    Gebroederlijk naar ruime marge
    De twee Ferrari’s hebben in de openingsfase geen concurrentie en zijn gebroederlijk bezig om een veilige marge op te bouwen. Om en om rijden te rode broeders de snelste raceronde terwijl nummer drie Kubica per ronde ongeveer een seconde moet prijsgeven. De Pool moet al vroeg in de race vechten tegen de eenzaamheid, want na vijftien ronden is hij naar voren en achter al meer dan tien seconden los. Die luxe heeft nummer vier Webber niet, want de Australiër is langzaamaan binnengehengeld door Lewis Hamilton. De Brit hoeft zich echter geen zorgen te maken over een inhaalactie, want de Red Bull-rijder is de eerste die zijn pitstop maakt.

    Räikkönen Schumacheriaans naar de leiding
    Het verschil in strategie tussen Massa en Räikkönen is slechts één rondje, maar in dat rondje dat de wereldkampioen extra heeft rijdt hij een Schumacheriaans rondje met in elke sector de snelste tijd. De stops van beide Ferrari’s zijn prima, maar het ene vliegende rondje is voor Kimi precies genoeg om weer voor zijn teamgenoot de baan op te komen.

    Ook Lewis Hamilton lijkt strategisch plaatsen te winnen, want sinds Webber zijn pitstop maakte heeft de Brit prima rondetijden gezet. Dit voordeel wordt echter weer tenietgedaan bij zijn pitstop, want Hamiltons rechtervoorwiel wil niet meewerken en uiteindelijk staat Lewis twintig seconden stil; precies genoeg om weer vlak achter Webber de baan op te komen. Hoewel de McLaren-coureur de snellere lijkt, laat een aanval lang op zich wachten. Wat ook niet helpt is dat achter Hamilton Heidfeld ook zit te azen op een positieverbetering.

    Massa gooit dubbelzege in de grindbak
    Halverwege de race gaat Felipe Massa oenig de fout in. Op de tweede plaats moet hij wat tijd toegeven op zijn leidende teamgenoot, maar de marge naar achteren is al snel ruim genoeg om de race rustig uit te kunnen rijden. Dit doet Massa echter niet, want hij spint overstuurd in bocht acht en komt met vier wielen vast te zitten in de grindbak. Deze dure fout brengt Kubica naar plaats twee en Kovalainen naar de laatste podiumplaats.

    Laatste serie stops
    Aan het eind van ronde 38 opent leider Kimi Räikkönen de laatste serie pitstops. De Fin heeft een prima stop en lijkt zich weinig zorgen meer te hoeven maken om zijn overwinning. In vergelijkbare volgorde, met Webber weer als een van de eersten, maakt het hele veld de tweede stop. Deze komt te laat voor Sebastian Vettel die zijn versnellingsbak ziet ploffen en zijn auto in het gras moet parkeren. Hamilton en Heidfeld slagen er bij de tweede stop allebei in om Webber te passeren.

    Slotakkoord blijft uit
    In de laatste fase van de race hebben Fernando Alonso en Lewis Hamilton nog ambities. Alonso zit op de staart van nummer zeven Webber, terwijl Hamilton in de laatste fase het gat naar Jarno Trulli aan het dichtrijden is. Voor beide heren is de 56-ronden durende race net te kort om het slotakkoord af te maken, want inhalen is er niet meer bij. Het slotakkoord gaat dan maar naar Nick Heidfeld die in de voorlaatste ronde nog de goede snelheid van BMW te onderstrepen door de snelste rondetijd te klokken.

    Reacties
    Kimi Räikkönen: “Bij de start had ik Massa misschien al kunnen passeren, maar ik wilde geen risico nemen met mijn teamgenoot. Zeker in de wetenschap dat ik een ronde langer door kon bij de eerste stop ben ik gewoon aangesloten achter hem. In de kwalificatie hadden we nog wat problemen waardoor ik als tweede eindigde, maar ik maakte me geen zorgen. Dat alles bij de eerste stop al op zijn plaats viel was natuurlijk prima en daarna had ik vrij baan en kon ik rustig uitlopen. Het is jammer dat Felipe spinde, anders hadden we een dubbelzege gehaald. Dat zou een prima revanche zijn na het slechte openingsweekend, maar met dit resultaat ben ik ook al tevreden.”

    Robert Kubica: “Het is de eerste keer dat BMW twee podia achter elkaar haalt en voor mezelf was het eindelijk weer een podium sinds Monza twee jaar geleden. Mijn start was niet goed door wielspin en ik verloor de auto bijna toen ik op het vuil kwam. Ik zat dichtbij Heidfeld en Trulli, maar zij gingen wijd en ik kon profiteren. Daarna was de snelheid prima; ik wist dat ik de Ferrari’s niet zou kunnen volgen, maar ik had verwacht dat de McLarens sneller zouden zijn. Het bleek echter al gauw dat Kovalainen niet op me inliep en toen hoefde ik alleen maar materiaal te sparen en te zorgen dat mijn concentratie niet zou verslappen. Dat valt nog niet altijd mee met van voren en achteren een gat van twintig seconden en dat terwijl mijn drinkwater al voor de race te heet was om te drinken. Dit is een mooi resultaat na de ongelukkige race in Australië. We zijn blij waar we nu staan, al komen we nog tekort in topsnelheid wat dus erg lastig is want dat moet je compenseren in de bochten. Daar moeten we nog aan werken, maar voor nu is dit een prima resultaat.”

    Heikki Kovalainen: “We moeten blij zijn met dit resultaat na de penalty van gisteren. Mijn strategie pakte goed uit want ik had bijna de hele race een vrije baan. Op wat graining in de eerste stint na had ik eigenlijk geen problemen en kon ik al vrij snel in uitrij-mode; deze derde plaats was voor vandaag het maximaal haalbare. Wij waren vooral in de laatste ronden van de stints beter dan de rest en daarom hebben we de stops wat uitgesteld, zo kon ik Trulli ook voorbij komen. Het is altijd zwaar om hier te rijden, maar we hebben van te voren goed getraind dus ik ben nu nog prima fit.”

    Uitslag Grand Prix van Maleisië
    1. Kimi Räikkönen, 56 ronden
    2. Robert Kubica, op 19.570
    3. Heikki Kovalainen, op 38.504
    4. Jarno Trulli, op 45.832
    5. Lewis Hamilton, op 46.548
    6. Nick Heidfeld, op 49.833
    7. Mark Webber, op 1:08.130
    8. Fernando Alonso, op 1:10.041

    9. David Coulthard, op 1:16.220
    10. Jenson Button, op 1:26.214
    11: Nelson Piquet Jr, op 1:32.202
    12. Giancarlo Fisichella, op 1 ronde
    13. Rubens Barrichello, op 1 ronde
    14. Nico Rosberg, op 1 ronde
    15. Anthony Davidson, op 1 ronde
    16. Takuma Sato, op 2 ronden
    17. Kazuki Nakajima, op 2 ronden

    23-03-2008 om 14:48 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    480_tdc_podium_r1

    Marc Koster en Bertus Sanders mogen zich de eerste winnaars van de gloednieuwe Toerwagen Diesel Cup noemen. Het duo, dat al eerder in het Winter Endurance Kampioenschap een formatie vormde, rijdt in de eerste race van de Paasraces op Circuit Park Zandvoort gecontroleerd naar de zege. De dames Gaby Uljee en Paulien Zwart, komend vanaf een negende startplek, finishen de wedstrijd uiteindelijk als tweede. Rick Abresch en Kevin Veltman maken het podium compleet, door hun BMW 120d als derde aan de eindstreep te brengen.
    Als de lichten boven het opdrogende asfalt doven, komt Christiaan Frankenhout goed van zijn startplaats en weet hij bij het ingaan van de Tarzanbocht zijn Seat Ibiza Cupra voor pole-sitter Marc Koster te zetten. Koster vecht zich echter weer voorbij Frankenhout, totdat beide leiders voor hun verplichte pitstop tegelijkertijd de pitstraat opzoeken.

    480_tdc_start_r1
    Doordat de pitstop van Sanders en Koster zes seconden te lang duurt, moeten zij kortstondig het duo Frankenhout/Rosier voor zich dulden. Bertus Sanders heeft echter niet lang nodig om de leiding te heroveren. Na 47 ronden komen Bertus Sanders en Marc Koster als eerste over de finish. Gevolgd door Paulien Zwart en Gaby Uljee die, dankzij een sterke inhaalslag en het terugvallen van de equipes Frankenhout/Rosier en Euser/Van der Kolk, de tweede plaats zeker stelden. Equipe Abresch en Veltman completeren het podium, door buiten de problemen te blijven en worden als derde afgevlagd.

    480_tdc_koster_sanders

    “Ik had een erg leuk gevecht met Christiaan (Frankenhout) om de leiding,” vertelt Marc Koster. “Ik ken hem goed en wilde voorkomen dat Euser te dicht bij ons kwam, dus heb ik niet teveel aangevallen. Uiteindelijk kon ik de leiding herpakken en heeft Bertus het na de pitstop heel goed afgemaakt.” Teamgenoot Bertus Sanders vult aan: “Marc en ik zijn een perfect team en hebben dit seizoen de intentie om voor het kampioenschap te gaan. De eerste stap is daarvoor gezet. De klasse zelf is een zeer goed initiatief en de verschillende auto’s zijn erg gewaagd aan elkaar. Ik kijk alweer uit naar maandag!” 

    De laatste loodjes
    Vlak daarvoor, met nog twee ronden te gaan, verliest de BMW 120d van equipe Euser/Van der Kolk haar snelheid, waardoor een zekere podiumplaats als sneeuw voor de zon verdwijnt. Desondanks weten zij de auto over de finish te brengen. Uiteindelijk valt het team van een derde plaats terug tot de achtste positie. Ook voor equipe Frankenhout/Rosier duurt de race twee ronden te lang, want ook zij viel met de finishvlag in zicht terug, tot net buiten het podium. “Een kapotte wiellager gooide roet in het eten,” legt Christiaan Frankenhout uit. 

    “Ik merkte voor de rijderwissel al dat er iets niet goed zat,” vertelt hij. “Het remmen was loodzwaar en blokkeerde mijn wielen op de meest vreemde plaatsen. Dit was een voorbode van een kapot wiellager, die ons de tweede plaats heeft gekost. Gelukkig zijn we nog als vierde over de streep gekomen, waardoor de schade beperkt is gebleven.”




    480_tdc_finish_r1 

    Pitstops
    Het reglement van de Toerwagen Diesel Cup schrijft voor dat de pitstop in totaliteit niet korter dan twee minuten mag duren. Dit blijkt echter niet zo makkelijk als het lijkt, want de equipes Albers/Nooren, Vos/Verschuur, Zachariasse/Van Splunteren en Gras/Hagenbeek voerden allen hun pitstop te snel uit, waardoor zij maar liefst 2 minuten (!) straftijd bij hun einduitslag opgeteld krijgen. 

    Uitslag Toerwagen Diesel Cup Race 1:
    1. Equipe Koster/Sanders, BMW 120d, 47 ronden in 1 uur 41:37,428 (124,118 km/u);
    2. Equipe Zwart/Uljee op 10,986 seconden
    3. Equipe Abresch/Veltman op 35,766 seconden.

    23-03-2008 om 14:46 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    480_sebas_5299

    Sebastiaan Bleekemolen is het nieuwe autosportseizoen prima begonnen. Hij was de snelste van de 27 deelnemers aan de Dunlop Sportmaxx Clio Cup. Dat betekent dat hij in de eerste race op paasmaandag vanaf de achtste startplek begint en in de tweede vanaf de pole position mag vertrekken.
    De training van de Dunlop Sportmaxx Clio Cup op Circuit Park Zandvoort werd op een natte, maar opdrogende baan verreden. Dat betekende dat de baan sneller werd.
    In de beginfase was Pim van Riet lange tijd de snelste. Sebastiaan Bleekemolen verbeterde de tijd van de ‘eeuwige nummer twee’ na enkele ronden. Op dat moment begon het te regenen, zodat Sebastiaan meteen zeker was van de snelste ronde.
    “De baan droogde op en werd dus sneller. Ik heb op het juiste moment de snelste ronde gereden”, stelde Bleekemolen vast.

    480_riet_4487

    Net niet
    Pim van Riet reed zijn snelste tijd in zijn eerste ronde. “In de regen heb je graag een ‘losse’ achterkant van de auto en voldoende grip op de voorwielen. Ik had echter teveel grip met mijn nieuwe achterbanden, daardoor had ik teveel onderstuur”, verklaarde Pim waarom hij zijn tijd niet meer kon verbeteren. Hij kwam 0,102 seconde tekort op Sebastiaan Bleekemolen. Addie van de Ven reed een sterke training, hij was 0,137 seconde minder snel dan ‘Bleek’. Sheila Verschuur liet zien dat ze al snel is gewend aan haar Clio, de dame van het Racing Team Koninklijke Landmacht reed de vierde tijd.
    Ronald Morien deed ook goede zaken. Hij kwalificeerde zich als achtste, op 0,8 seconde van Sebastiaan, en dat betekent dat hij in de eerste race van pole position mag starten. De top acht uit de kwalificatie start immers in omgekeerde volgorde aan de eerste manche. Sebastiaan Bleekemolen mag in de tweede race wel van pole vertrekken.
    Sebastiaan is goed te spreken over het nieuwe reglement. “Ik vind het een goede regel. De eerste race duurt 45 minuten, ik heb dan de tijd om mij naar voren te vechten. Dat is anders in de tweede race van twaalf rondjes.”

    Olympische klasse

    De Dunlop Sportmaxx Clio Cup telt ook een Olympische klasse, vroeger Junior Cup geheten. Dit klassement staat open voor rijders met maximaal twee jaar ervaring en voor de zogenaamde gentlemen drivers. Alle rijders met een startnummer vanaf 30 komen in dit klassement uit, zij strijden om een officieel kampioenschap en de top drie wordt op het podium gehuldigd.
    Peter Bergervoet was de snelste (elfde algemeen), voor Mickey Bertram en René Steenmetz.

    Startopstelling eerste race Dunlop Sportmaxx Clio Cup:

    1. Ronald Morien 2:09.970
    2. Christiaan Jorissen 2:09.776
    3. Paul Vahstal 2:09.753
    4. Melvin de Groot 2:09.654
    5. Sheila Verschuur 2:09.559
    6. Addie van de Ven 2:09.273
    7. Pim van Riet 2:09.238
    8. Sebastiaan Bleekemolen 2:09.136
    9. Robert van den Berg 2:10.160
    10. Hoevert Vos 2:10. 189

    Startopstelling tweede race Dunlop Sportmaxx Clio Cup:

    1. Sebastiaan Bleekemolen 2:09.136
    2. Pim van Riet 2:09.238
    3. Addie van de Ven 2:09.273
    4. Sheila Verschuur 2:09.559
    5. Melvin de Groot 2:09.654
    6. Paul Vahstal 2:09.753
    7. Christiaan Jorissen 2:09.776
    8. Ronald Morien 2:09.970
    9. Robert van den Berg 2:10.160
    10. Hoevert Vos 2:10.189

    23-03-2008 om 14:45 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    480_jan_joris_4735

    Jan Joris Verheul was de snelste tijdens de gecombineerde kwalificatietrainingen van de Samsung BMW 130i Cup. In de eerste tijdtraining van de Paasraces op Circuit Park Zandvoort reed hij de snelste tijd, in de tweede sessie kwam hij welgeteld 0,007 seconde tekort op Bas Schothorst. Opgeteld leverde dat de pole position op voor de voormalig kampioen.


    480_bas_schothorst_4744

    Helaas telt het startveld slechts elf auto’s. Aan de start verschijnen tien rijders die al eerder in de Samsung BMW 130i Cup uitkwamen, aangevuld met debutant Lau Michielse.
    Jan Joris Verheul is dit jaar het hele seizoen van de partij. “Ik heb vrij gekregen van Transavia voor de raceweekeinden van dit seizoen”, vertelde hij. “Ik ben blij dat ik het hele seizoen kan rijden en dat ik weer voor het team van Cor Euser uitkom.” Verheul heeft nog geen teamgenoot. “We hebben nog een auto staan. Geïnteresseerden met budget zijn welkom”, aldus Jan Joris.
    De eerste training werd onder droge condities verreden, de tweede kwalificatiesessie vond op een natte, opdrogende en dus steeds snellere baan plaats. Uiteindelijk was Bas Schothorst de snelste in de tweede training, zoals vermeld vlak voor Jan Joris Verheul. Bas stelde hiermee de tweede startplek voor de eerste race op paasmaandag veilig.

    Ricardo terug

    Tim Coronel en Duncan Huisman kwalificeerden zich als derde en vierde, voor…….Ricardo van der Ende. Ricardo, de kampioen van vorig seizoen, zou dit seizoen niet meer in de Samsung BMW 130i Cup uitkomen omdat hij zijn vleugels internationaal wil uitslaan. “Ik werd gistermiddag om half vijf gebeld of ik de tweede auto van Ekris Motorsport wilde besturen”, vertelde Ricardo. Voor hem is het een eenmalig optreden. “Hierna kom ik sowieso niet meer in de Samsung BMW 130i Cup uit, ook niet als mijn Europese plannen onverhoopt niet doorgaan.”

    Startopstelling eerste race Samsung BMW 130i Cup, maandag 24 maart:

    1. Jan Joris Verheul 3:59.059
    2. Bas Schothorst 3:59.297
    3. Tim Coronel 3:59.521
    4. Duncan Huisman 3:59.751
    5. Ricardo van der Ende 4:00.032
    6. Bertus Sanders 4:01.598
    7. Jan Lammers 4:02.234
    8. Dillon Koster 4:05.755
    9. Bernhard van Oranje 4:06.247
    10. Pieter-Christiaan van Oranje 4:09.749
    11. Lau Michielse 4:21.727

    23-03-2008 om 14:44 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    albers_dtm_test_mugello_480
    Christijan Albers met de 2006-Audi van Futurecom TME tijdens de test op Mugello

    Het is nog niet officieel en tot het zover is, wil nog geen van de betrokkenen er iets over kwijt, maar we kunnen ervan uitgaan dat Christijan Albers dit seizoen met een Audi A4 DTM uit 2006 van het Audi-klantenteam Futurecom TME deelneemt aan de elf races van de DTM. De website van het Duitstalige vakblad “Motorsport aktuell” maakt ook al melding van de deelname van de Nederlandse oud-Formule 1-coureur. Met in totaal vijf overwinningen, de tweede plaats in de eindstand van 2003 en de derde plaats in 2004 is Albers verreweg de succesvolste Nederlandse coureur in de geschiedenis van de DTM.
    Eerder deze maand testte Albers al drie dagen voor het team Futurecom TME op het circuit van Mugello, waar op 4 mei de vierde seizoensrace van de DTM verreden wordt. Ook volgende week (31 maart tot en met 2 april) zit Albers op het circuit van Oschersleben volgens planning in de Audi A4 DTM. Hij meldt zelf dat er nog niks officieel is. “Zelfs als ik volgende week weer in de auto zit, betekent dat nog niks”, aldus Albers. Verschillende bronnen rondom het Futurecom TME-team melden echter dat Albers dit seizoen rijdt.

    Stap die mogelijkheden biedt
    Ondanks dat sommigen zich verbazen over de stap van Albers om te kiezen voor een gebruikte Audi, biedt deze optie wel mogelijkheden. Wie zich via Audi-klantenteam in de kijker rijdt, kan wellicht doorstromen naar actueler materiaal bij de fabrieksondersteunde teams Rosberg en Phoenix, of zelfs naar een volledige up-to-date-fabrieksauto bij het Audi Sport Team Abt Sportsline. Een recent voorbeeld hiervan is Markus Winkelhock, die het vorig jaar bij Futurecom als vervanger van de vertrokken Adam Carroll niet verkeerd deed en dit seizoen uitkomt met een Audi uit 2007 voor het Audi Sport Team Rosberg. Aan de rijcapaciteiten van Albers in de DTM behoeft niemand te twijfelen, dat heeft hij in de jaren met Mercedes-Benz wel bewezen. En wetend dat de Audi uit 2006 qua gewicht in het voordeel is ten opzichte van de actuele auto’s, kon hij wat dat betreft nog wel eens voor een verrassing zorgen…

    23-03-2008 om 14:43 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    podium_gp2_malaysia_480
    Het podium in Maleisië, winnaar Vitali Petrov geflankeerd door Fairuz Fauzy (l.) en Jerôme d'Ambrosio (r.)

    Vitali Petrov heeft de GP2-Asia-race op het circuit van Sepang in Maleisië op zijn naam geschreven. In de race op zaterdagmiddag, verreden na afloop van de Formule 1-kwalificatie, bleef de coureur van het team Barwa International Campos Grand Prix lokale held Fairuz Fauzy en de Belg Jerôme d’Ambrosio voor. Yelmer Buurman van het Trust Team Arden leverde een sterke prestatie door zijn allereerste GP2-wedstrijd als zesde af te sluiten. Ho Pin Tung streed een tijdlang om de derde plaats, maar kwam in de natte weersomstandigheden naast de baan terecht. Een lot dat hij overigens deelde met tal van andere rijders.
    Romain Grosjean en Karim Chandhok zagen al hun hoop op een goede klassering al teniet gedaan voordat de race goed en wel was begonnen. Chandhok liet de motor afslaan toen het veld vertrok voor de opwarmronde, Grosjean kwam niet weg bij de start van de race en moest zo achteraan het veld aansluiten. Bruno Senna leidde het veld in de eerste bocht, maar twee bochten later, waar er ander asfalt ligt, was het door plotseling inzettende regen zo glad, dat vele rijders, waaronder leider Senna, van de baan raakten. De wedstrijdleiding nam daarop het onvermijdelijke besluit om de race te staken.

    Ho Pin Tung van de baan
    Na de herstart achter de safety car liepen Adrian Valles en Sébastien Buemi vrij snel uit op de rest van het veld. Voor Bruno Senna was de wedstrijd kort daarna definitief afgelopen toen hij andermaal van de baan spinde. Ook Valles en Buemi waren snel uit de strijd, nadat zij na hun pitstops met elkaar in botsing kwamen. Ho Pin Tung was in een spannend gevecht met Fairuz Fauzy en Vitali Petrov verwikkeld, maar raakte eveneens van de baan.

    Strijd om de vierde plek beslist op de laatste meters
    Petrov kwam daarna gelijk de pits binnen met Romain Grosjean, maar de laatste moest korte tijd later opnieuw de pits in vanwege schade na een aanrijding met Milos Pavlovic, op dat moment de leider in de wedstrijd. Toen Pavlovic rechtdoor schoot, kon Petrov de leiding overnemen en vervolgens de overwinning naar huis rijden. Achter hem kwam Fauzy als tweede over de eindstreep, gevolgd door D’Ambrosio en Davide Valsecchi, die op de laatste meters de strijd om de vierde plaats met Kamui Kobayashi in zijn voordeel besliste.

    yelmer_malaysia_actie_480
    Yelmer Buurman in actie met de auto van het Trust Team Arden

    Zesde plaats voor Buurman bij debuut
    Yelmer Buurman sloot zijn eerste GP2-race als zesde af en meldde: “Toen een heleboel rijders in de eerste ronde al van de baan spinden, moest ik uitwijken en zo viel ik ver terug. Het rijden met een GP2-auto in de regen was voor mij helemaal nieuw, terwijl de anderen dat op Sentul al hadden gedaan. Ook de eerste keer met een volle tank was een nieuwe ervaring, evenals de pitstop. Die ging bij mij niet helemaal perfect, bij het rechter achterwiel bleef de pneumatische wielmoersleutel vast zitten, waardoor ik wat tijd verloor, maar dat hoort erbij. Het was wel redelijk zwaar, maar qua conditie kon ik het goed volhouden, ik heb nergens last van.” Buurman start morgen vanaf de tweede startrij voor de tweede race van het weekeinde.

    23-03-2008 om 14:42 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    22-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Chris van der Drift ook op dag twee in de top
    MONZA - Op het Italiaanse F1 circuit van Monza werden de afgelopen twee dagen de eerste officiële International Formula Master tests van 2008 gehouden. De Nederlander Chris van der Drift, die vorig jaar als tweede in de stand eindigde, bleek de snelste piloot op de eerste dag. Het tweede gedeelte sloot de Rotterdammer af op de tweede plaats, nipt achter de Italiaan Luca Persiani.

    Chris van der Drift snel onderweg

    Beste rookie was de Japanner Yuhi Sekiguchi die voor Euronova Racing een knappe derde stek wist te veroveren. Zo bleef hij ook ex Red Bull F1-tester Michael Ammermüller (achtste) en GP2-rijder Mike Conway (negende) met bijna een halve seconde voor. Ook A1 Team Pakistan-rijder Adam Kahn kwam in actie. Echter bleek de 24e plaats het maximaal haalbare.

    Uitslag International Formula Master tweede testdag te Monza:
    1. Luca Persiani (ITA), Scuderia Famà, 1:44.470
    2. Chris van der Drift (NED), J.D. Motorsport, 1:44.516
    3. Yuhi Sekiguchi (JPN), Euronova Racing, 1:44.624
    4. Daniel Mancinelli (ITA), Alan Racing, 1:44.728
    5. Carlos Iaconelli (BRA), Pro Motorsport, 1:44.907
    6. Iosef Kral (CZH), Team JVA, 1:44.926
    7. Norbert Siedler (AUT), ADM Motorsport, 1:45.090
    8. Michael Ammermüller (GER), Iris Project, 1:45.154
    9. Mike Conway (GBR), Trident Racing, 1:45.159
    10. Arturo Llobell (ESP), Cram Competition, 1:45.174
    11. Kasper Andersen (DAN), Trident Racing, 1:45.232
    12. Pablo Sanchez Lopez (MEX), Cram Competition, 1:45.249
    13. Sergy Afanasiev (RUS), J.D. Motorsport, 1:45.348
    14. Alberto Costa (ITA), Euronova Racing, 1:45.348
    15. Fabrizio Crestani (ITA), Euronova Racing, 1:45.354
    16. Fabio Leimer (SUI), Jenzer Motorsport, 1:45.417
    17. Vladimir Arabadzhiev (BUL), J.D. Motorsport, 1:45.458
    18. Filip Salaquarda (CZH), ISR, 1:45.563
    19. Dominik Schraml (GER), Alan Racing, 1:45.651
    20. Frankie Provenzano (ITA), ADM Motorsport, 1:45.783
    21. Time Sandtler (GER), ISR, 1:45.788
    22. Alejandro Nunez (ESP), Pro Motorsport, 1:46.132
    23. Michele Caliendo (ITA), ADM Motorsport, 1:46.191
    24. Adam Khan (PAK), Alan Racing, 1:46.305
    25. Matei Mihaescu (ROM), Jenzer Motorsport, 1:46.493
    26. Thomas Pivoda (CZH), ADM Motorsport, 1:47.952

    22-03-2008 om 13:08 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (3 Stemmen)
    21-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Onder de hoede van R.A.C.B. bieden BFGoodrich en Kronos Racing een stuurwiel aan voor een nationale rijder in een wedstrijd van het IRC-kampioenschap (Intercontinental Rally Challenge) die plaatsheeft in Ieper van 26 tot 28 juni 2008.

    Het IRC-kampioenschap telt in 2008 tien wedstrijden. Vijf landen werden geselecteerd om het programma « BFGoodrich Drivers Team » in te vullen : Portugal, België, de Tsjechische Republiek, Spanje en Italië.

    Het initiatief van het « BFGoodrich Drivers Team » geeft één van de gekozen ploegen de mogelijkheid om deel te nemen aan de manche van het IRC-kampioenschap (Intercontinental Rally Challenge) in het land van herkomst. Hij of zij zal een Peugeot 207 Super 2000 besturen en kan rekenen op de technische en professionele begeleiding van het Team Kronos.

    De bemanning en de auto worden dus opgevangen door het Belgische team dat Sébastien LOEB en Daniel ELENA heeft toegelaten de titel van wereldkampioen rally te behalen in 2006.

    Scenario en timing :
    Gedurende de periode van 21 maart tot 30 april 2008 dienen de kandidaturen van de geïnteresseerde rijders verzonden te worden naar R.A.C.B. De volledige lijst met alle kandidaten zal tenslotte door de Belgische federatie overgemaakt worden aan de verantwoordelijken van BFGoodrich en Kronos. Eén maand voor de wedstrijd zullen deze laatsten een eerste selectie doorvoeren en drie kandidaten voordragen.

    BFGoodrich en het Team Kronos roepen op 28 mei 2008 een jury van nationale journalisten samen, die de bemanning zal kiezen die de kans krijgt om met de Peugeot 207 Super 2000 deel te nemen aan de Belgium Ypres Westhoek Rally.
    De stemming is geheim.

    De weerhouden bemanning zal deelnemen aan de Belgische IRC-manche in de kleuren van BFGoodrich / Kronos, net zoals de twee andere rijders Freddy Loix en Nicolas Vouilloz, in de Peugeot 207 Super 2000.

    Op 18 juni wordt een testsessie voorzien in de streek waar de wedstrijd betwist wordt, hetgeen de formatie moet toelaten kennis te maken met de Peugeot 207, het gamma van de BFGoodrich-banden en de omkadering van het Team Kronos. De journalisten die deel uitmaken van de jury zullen eveneens worden uitgenodigd voor deze test.
    Na deze testsessie kan de gekozen formatie in de best mogelijke omstandigheden deelnemen aan de wedstrijd die plaatsvindt van 26 tot 28 juni 2008.

    "Het BFGoodrich Drivers Team is een gloednieuw project en mag gezien worden in de Belgische rallywereld," stelt Michel Jodogne, Algemeen directeur van Royal Automobile Club of Belgium. "Wij zijn uitermate opgezet met de kans die Belgische rally-rijders wordt geboden door BFGoodrich en Kronos Racing."
    Voor het merk BFGoodrich is het een gelegenheid om hun betrokkenheid in de rally’s te benadrukken. "Het 'BFGoodrich Drivers Team' is het bewijs van de sterke betrokkenheid van BFGoodrich en het is een passende illustratie van onze producten en ons dynamisme," verduidelijkt Frédéric Henry-Biabaud, Directeur Competitie bij de Groep Michelin.

    "Van bij het debuut in rally, zijn wij trouw gebleven aan de banden van BFGoodrich en wij zijn dan ook fier dat wij in het kader van zulk een project kunnen samenwerken met de verantwoordelijken van het Franse merk," stelt Marc Van Dalen, Directeur van Kronos Racing." Het BFGoodrich Drivers Team is voor de rijders een unieke en uitzonderlijke promotie in een ideale context. Wij zijn ervan overtuigd dat het concept heel wat kandidaat-rijders gaat aantrekken."

    21-03-2008 om 18:28 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.FOTO's: JD Competition met drie Lambo's GT3
    ANTWERPEN - Gisterenavond kondigde JD Competition zijn piloten voor volgend seizoen aan. Henk Haane en Patrick Ceusters zouden samen de Bingoal Lamborghini bemannen. Het team zou dan nog het pilotenduo voor de tweede Lamborghini aankondigen gisterenavond, maar het team kondigde in totaal drie pilotenduo's aan voor drie Gallardo's

    JD Competition by Astromega
    Maar liefst drie GT3 Lamborghini's, geprepareerd door Hans Reiter, worden ingezet door Astromega onder de vlag van JD Competition. Danny De Laet en Tim Verbergt (vroeger nog kampioen met de Audi in de Belcar) bemannen een tweede Lamborghini, en Joost Vollebergh kruipt samen met Kurt Thiers achter het stuur van de derde Italiaanse bolide.

    In de DSMEC komt JD competition ook uit met de 'vertrouwde' Porsche 996 GT3-RS en ook zal het team actief zijn in de Fun Cup.

    Overigens kondigde Kurt Thiers ook nog aan dat zijn broers, Frank en Hans, volgend jaar opteren voor een Italiaanse GT3 met een paard in het logo... De presentatie van de Ferrari van Frank en Hans Thiers volgt later in April.

    JD Competition by Astromega
    JD Competition by Astromega

    21-03-2008 om 18:25 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Henki Waldschmidt zeer snel

    De Euroserie F3-teams verkeren momenteel in het Portugese Estoril voor een tweedaagse test. Tijdens de eerste dag kwamen de mannen van SG Formula goed uit de startblokken. Tom Dillmann in zijn Dallara-Mercedes was het snelste, terwijl de Nederlander Henki Waldschmidt een uitstekende derde tijd noteerde. De Hagenaar, uitkomend voor het Toyota F1 Driver Program, snelde naar een tijd van 1’32’382. Renger van der Zande kende een probleem met zijn Prema Power bolide en verloor kostbare tijd. Vervolgens werd dat opgelost en noteerde Van der Zande een 1’33’132. Overigens zaten de eerste achttien wagens binnen een seconde.

    Uitslag F3 Euroseries testdag 1 Estoril:

    1  - Tom Dillmann (Dallara-Mercedes)         - SG        - 1'32"313
    2 - Kodai Tsukakoshi (Dallara-Mercedes) - Manor - 1'32"379
    3 - Henki Waldschmidt (Dallara-Mercedes) - SG - 1'32"382
    4 - Nico Hulkenberg (Dallara-Mercedes) - ART - 1'32"457
    5 - Mika Maki (Dallara-Mercedes) - Mucke - 1'32"543
    6 - Martin Plowman (Dallara-Volkswagen) - RC - 1'32"623
    7 - Jules Bianchi (Dallara-Mercedes) - ART - 1'32"717
    8 - James Jakes (Dallara-Mercedes) - ART - 1'32"903
    9 - Richard Philippe (Dallara-Mercedes) - Carlin - 1'32"937
    10 - Christian Vietoris (Dallara-Mercedes) - Mucke - 1'32"948
    11 - Jon Lancaster (Dallara-Mercedes) - ART - 1'33"065
    12 - Yann Clairay (Dallara-Mercedes) - SG - 1'33"065
    13 - Renger Van der Zande (Dallara-Mercedes) - Prema - 1'33"132
    14 - Jean Karl Vernay (Dallara-Volkswagen) - Signature - 1'33"171
    15 - Stefano Coletti (Dallara-Volkswagen) - Signature - 1'33"244
    16 - Kazuya Oshima (Dallara-Mercedes) - Manor - 1'33"263
    17 - Franck Mailleux (Dallara-Volkswagen) - Signature - 1'33"310
    18 - Michael Klein (Dallara-Mercedes) - Zeller - 1'33"311
    19 - Erik Janis (Dallara-Mercedes) - Mucke - 1'33"334
    20 - Sam Bird (Dallara-Mercedes) - Manor - 1'33"353
    21 - Maximilian Goetz (Dallara-Volkswagen) - RC - 1'33"497
    22 - Edoardo Mortara (Dallara-Volkswagen) - Signature - 1'33"504
    23 - Niall Breen (Dallara-Mercedes) - Manor - 1'33"612
    24 - Charlie Kimball (Dallara-Mercedes) - Prema - 1'33"628
    25 - Daniel Campos (Dallara-Mercedes) - HBR - 1'33"639
    26 - Dani Clos (Dallara-Mercedes) - Prema - 1'33"753
    27 - Cheng Cong Fu (Dallara-Volkswagen) - RC - 1'33"809
    28 - Rodolfo Gonzalez (Dallara-Mercedes) - Carlin - 1'34"266
    29 - Basil Shaaban (Dallara-Mercedes) - HBR - 1'34"393

    21-03-2008 om 18:18 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Williams in stijl door de lucht
    AirAsia heeft vandaag het eerste vliegtuig met de livery van een Formule 1-team gepresenteerd. Het vliegtuig is een exacte kopie van de Williams F1, en de neus is in het kleurenschema van de helm van Nico Rosberg gemaakt. De naam van de A320 is een eerbetoon aan de Williams' exentrieke teambaas 'Sir Frank Williams'.



    "Het is ongelofelijk om de livery van onze bolide te zien op een vliegtuig", aldus Rosberg. "Ik vind het een eer dat mijn helmdesign gebruikt is op het vliegtuig om de jarenlange relatie van het team met AirAsia aan te geven." Teamgenoot Kazuki Nakajima voegt hieraan toe: "Ik ben bijzonder onder de indruk van de manier waarop de Williams FW30 terug te zien is op de A320. Dit is uiteraard een inspiratie voor ons om er een goed weekend van te maken in Maleisië."

    21-03-2008 om 18:17 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Carlo van Dam snelste in testprogramma
    GOTEMBA - De Nederlandse autocoureur Carlo van Dam is klaar voor de start van het Japanse Formule 3-kampioenschap. Eerder deze week testte hij met Toyota Team TOM's twee dagen op het circuit van Suzuka. Op 4 en 5 april worden op Fuji de eerste twee races van het seizoen verreden.

    Carlo van Dam snel op Suzuka. Taguchi

    Tijdens de test op Suzuka, de laatste voor de start van het seizoen, noteerde Van Dam op de eerste dag de tweede tijd en was op de afsluitende dag het snelst van alle vijftien coureurs die in actie kwamen.

    "We zaten er weer goed bij", concludeerde Van Dam. "Qua tijden moet je tussen de regels kunnen lezen, want het blijft natuurlijk een test en iedereen reed op verschillende momenten op verschillende banden. Het belangrijkste is dat we weer veel aan de afstelling hebben kunnen veranderen. Bovendien voelde ik me voor het eerst volledig op mijn gemak in de auto. Letterlijk, want we hadden ook een nieuwe stoel gemaakt en daardoor zat ik een stuk beter in de cockpit. Tijdens de laatste sessie van de tweede dag begon het te regenen en op een natte baan reed ik de tweede tijd, maar er was ook een andere, snellere serie regenbanden die ik niet gebruikt heb. Suzuka is overigens een geweldig circuit en het is uiteraard prettig dat we ook daar getest hebben, zo ken ik inmiddels drie van de zes verschillende races waar dit jaar de races om het Japanse kampioenschap op worden verreden. Alles bij elkaar opgeteld hadden we wederom twee productieve en leerzame dagen. Bovendien begin ik me hier nu echt thuis te voelen, zowel op de circuits als in het dagelijkse leven. De komende week ben ik nog even in Nederland en daarna vlieg ik met plezier terug naar Japan, want ik kijk natuurlijk uit naar de eerste races op Fuji

    21-03-2008 om 18:16 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    coronel_ladies1_2008_tdc

    Paulien Zwart en Gaby Uljee strijden dit jaar samen onder de vlag van het Coronel Racing Team in de Toerwagen Diesel Cup. Zij zullen aan de start verschijnen in een door Jan de Jong ingezette BMW 120D.

    Aanstaand weekend start het Nederlandse autosportseizoen tijdens de Paasraces
    op het Circuit Park Zandvoort. De Toerwagen Diesel Cup is een nieuwe klasse op het programma. Kenmerkend aan deze klasse is de aanwezigheid van verschillende merken met diesel als gemeenschappelijke brandstof.

    Lange afstand
    Hier zullen onder andere de BMW 120d, VW Golf TDi, SEAT Ibiza Cupra en de Alfa 147 het tegen elkaar opnemen. Naar verwachting zal er later in het seizoen nog een vijfde merk worden toegevoegd. De race-weekenden bestaan uit twee lange-afstands races waarin Paulien en Gaby elkaar zullen afwisselen. Race 1 is een 2-uurs race, race 2 gaat over 40 minuten.

    Achterwiel aangedreven
    De BMW 120D, waarmee Coronel Ladies Racing rijdt, is de enige achterwiel aangedreven auto in de Toerwagen Diesel Cup. De opvallende roze auto zal uitkomen onder de vlag Coronel Ladies Racing en technisch gesteund worden door Davytech.

    Drie klasses
    Coronel Racing is dit jaar in drie klasses vertegenwoordigd. Naast Coronel Ladies Racing bestaat het team ook nog uit: 

    Coronel McGregor Racing
    Dit team geldt als één van de sterkste teams binnen de BWM 130i Cup. Rijders Tim Coronel en Bas Schothorst hebben in de, door Jan de Jong ingezette auto’s, vorig jaar net niet de titel kunnen binnenslepen. Dit seizoen zullen zij er alles aan doen om dit als nog te realiseren. 

    Coronel Junior Racing
    Het Coronel-Junior Racing Team is een nieuw team in de Formido Suzuki Swift Cup. Coronel Racing zal de jonge talenten Jeroen Slaghekke en Pieter Schothorst het komend seizoen begeleiden bij hun eerste stappen in de autoport. Zowel Jeroen als Pieter hebben hun sporen verdiend in de kartsport en zullen het dit seizoen op het asfalt van Zandvoort moeten laten zien.


    coronel_ladies2_2008_tdc

    Zandvoort
    Circuitpark Zandvoort zal het strijdtoneel zijn voor deze eerste race op Tweede Paasdag zijn. Bepaald geen onbekend terrein voor beide dames, want Gaby behaalde hier vorig jaar nog een klinkende overwinning tijdens de Finaleraces en werd daarmee tweede in de eindstand van het BRL-Light kampioenschap. Paulien deed afgelopen seizoen ruim ervaring op met dit soort Endurance races in het Winterkampioenschap en de SEAT Cupra Cup. In het afgelopen Winterkampioenschap stond zij als tweede op het eindpodium.

    Samen een goed team vormen
    Paulien: “Ik heb afgelopen seizoen ook Endurance races gereden en weet daardoor hoe belangrijk het is om samen een goed team te vormen. Gaby en ik hebben al getest met de auto en onze rondetijden zijn heel constant en nagenoeg gelijk. Ik heb er dan ook alle vertrouwen in dat we voor het eremetaal gaan strijden!”

    Super
    Gaby: “Het viel dit jaar gewoon super in elkaar. Tim wilde zijn team uitbreiden. De BMW 120D past daar goed bij. Paulien en ik waren allebei op zoek naar een nieuwe uitdaging en zodoende ontstonden de plannen. We hebben een aantal hele leuke relaties bij elkaar weten te brengen en ik weet zeker dat we daar hele leuke dingen mee gaan doen!”

    Kalender 2008
    Het indrukwekkende startveld van de Toerwagen Diesel Cup zal dit weekend van start gaan. Na dit evenement zijn er nog 6 evenementen waar zij in actie komen met steeds 2 wedstrijden per weekend.

    Kinzo Paasraces 24 maart Circuit Park Zandvoort
    Pinksterraces 12 mei Circuit Park Zandvoort
    Jubileumraces 1 juni Circuit Park Zandvoort
    Dutch Power Pack 6 juli TT Circuit Assen
    Dutch Power Pack 10 augustus Circuit Zolder
    Trophy of the Dunes 7 september Circuit Park Zandvoort
    Finale Races 26 oktober Circuit Park Zandvoort

    21-03-2008 om 18:14 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    dillon_koster_certainty

    Certainty Racing Team, dat eerder al haar rijders line-up voor haar nieuwe racetak in de Formido Swift Cup bekendmaakte, laat weten in 2008 met Dillon Koster, Lau Michielse en Rintje Ritsma uit te komen in de Samsung BMW 130i Cup. Michielse maakt dit weekend tijdens de Paasraces op Circuit Park Zandvoort zijn debuut, terwijl Rintje Ritsma vanwege schaatsverplichtingen het seizoen met Pinksteren begint.

    Lau Michielse kijkt uit naar zijn racedebuut. Na jarenlang de autosport op de voet gevolgd te hebben, kiest hij tijdens de Paasraces zelf het asfalt. Michielse haalde in februari bij de Dutch Race Driver Academy zijn racelicentie en heeft al reeds kennis gemaakt met de BMW 130i.

    Stap voorwaarts
    “Ik heb donderdag al de eerste meters met de BMW 130i afgelegd,” vertelde de Certainty-coureur. “Het is wel een pittige klasse om in te debuteren, maar ik ben een echte autoliefhebber. Deze auto past goed bij me. Ik heb in de training de BMW uit de bandenstapel weten te houden en dat is ook mijn streven voor komend weekend. Ik wil de auto tijdens beide races heelhuids thuis brengen. Daarna kunnen we steeds een stap voorwaarts maken.”


    rintje_ritsma_certainty

    Minstens drie coureurs
    Teameigenaar en coureur Dillon Koster gaat het seizoen met vertrouwen tegemoet, waarbij het team met zeker drie auto’s zal uitkomen. Naast de aangekondigde coureurs is Koster met nog twee andere coureurs in onderhandeling voor deelname later dit seizoen.

    Sportieve strijd
    “Ik wil allereerst onze sponsors en in het bijzonder Sartorius, Copernicus en BMW Amsterdam bedanken dat ze ons in 2008 blijven steunen,” verklaarde de Zandvoortse ondernemer. “Zij hebben veel vertrouwen in ons getoond, net als wij vertrouwen hebben in het merk BMW en de Samsung BMW 130i Cup. We hopen dat de klasse een iets minder tumultueus seizoen tegemoet gaat dan afgelopen jaar, waarbij de strijd soms iets te hevig oplaaide náást de baan. We beginnen met twee coureurs, maar verwachten halverwege het seizoen met vier of wellicht vijf auto’s te rijden. De Samsung BMW 130i Cup is absoluut een mooie autosportklasse waar we met z’n allen misschien wat trotser op mogen zijn. Daarnaast is het sportieve merk BMW onder andere actief in de Formule 1 en het WTCC en heeft het alle ingrediënten om het tot een succes te maken. Laten we dit seizoen hopen op een sportieve strijd.”

    Paasraces
    Het nieuwe seizoen van de Samsung BMW 130i Cup wordt tijdens de Paasraces ingeluid. De races worden op 22 en 24 maart op Circuit Park Zandvoort verreden.

    21-03-2008 om 18:13 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Formula Masters: Chris van der Drift snel bij Formula Masters-test op Monza
    form_masters

    Chris van der Drift lijkt klaar voor het nieuwe International Formula Masters-seizoen. De Nederlandse Nieuw-Zeelander was tijdens een testdag op het circuit van Monza de snelste rijder. Er kwamen 27 coureurs in actie.

    Van der Drift reed in zijn J.D. Motorsport-wagen 49 rondjes. Met zijn beste chrono van 1:44.639 was hij twee seconden sneller dan de Formula Masters pole-position-tijd van 2007 op Monza. Voor de fans van de opvallende A1GP-coureur van Team Duitsland: Michael Ammermueller rijdt dit jaar ook in de International Formula Masters. Spektakel verzekerd, zo lijkt ons. Ammermueller kwam tijdens de test op Monza tot P12. Adam Kahn, de A1GP-rijder van Team Pakistan, lijkt ook in de IFM weinig potten te gaan breken. Hij was tijdens de test 26ste en voorlaatste.

    International Formula Masters, testresultaten Monza:
    1. Chris van der Drift (NED), J.D. Motorsport, 1:44.639
    2. Norbert Siedler (OOS), ADM Motorsport, 1:44.728
    3. Mike Conway (GBR), Trident Racing, 1:44.736
    4. Michael Meadows (GBR), Euronova Racing, 1:44.855
    5. Time Sandtler (DUI), ISR, 1:45.028
    6. Arturo Llobell (SPA), Cram Competition, 1:45.070
    7. Daniel Mancinelli (ITA), Alan Racing, 1:45.081
    8. Luca Persiani (ITA), Scuderia Famà, 1:45.144
    9. Yuhi Sekiguchi (JPN), Euronova Racing, 1:45.285
    10. Kasper Andersen (DEN), Trident Racing, 1:45.308
    11. Fabrizio Crestani (ITA), Euronova Racing, 1:45.484
    12. Michael Ammermueller (DUI), Iris Project, 1:45.556
    13. Carlos Iaconelli (BRA), Pro Motorsport, 1:45.606
    14. Filip Salaquarda (TSJ), ISR, 1:45.700
    15. Sergy Afanasiev (RUS), J.D. Motorsport, 1:45.717
    16. Alberto Costa (ITA), Euronova Racing, 1:45.839
    17. Iosef Kral (TSJ), Team JVA, 1:45.878
    18. Pablo Sanchez Lopez (MEX), Cram Competition, 1:45.886
    19. Fabio Leimer (ZWI), Jenzer Motorsport, 1:45.934
    20. Matei Mihaescu (ROE), Jenzer Motorsport, 1:46.077
    21. Dominik Schraml (DUI), Alan Racing, 1:46.430
    22. Vladimir Arabadzhiev (BUL), J.D. Motorsport, 1:46.539
    23. Frankie Provenzano (ITA), ADM Motorsport, 1:46.626
    24. Michele Caliendo (ITA), ADM Motorsport, 1:47.840
    25. Alejandro Nunez (SPA), Pro Motorsport, 1:47.860
    26. Adam Khan (PAK), Alan Racing, 1:48.232
    27. Thomas Pivoda (TSJ), ADM Motorsport, 1:49.701


    21-03-2008 om 18:12 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Superleague Formula: Ook Glasgow Rangers participeert in nieuwe klasse
    sf_rangerswagen_1

    De Schotse topvoetbalclub Glasgow Rangers zal dit jaar deelnemen in de nieuwe raceklasse Superleague Formula. In de divisie, die vanaf eind augustus met 750 pk tellende bolides wordt verreden, zijn nu 12 teams bekend.
    Zo doen onder meer de voetbalclubs PSV, AC Milan, Anderlecht en Galatasaray mee. FC Porto, Olympiacos, Borussia Dortmund, FC Basel, Sevilla en de Braziliaanse clubs Flamengo en Corinthians participeren eveneens. Na Pasen worden nog twee deelnemende verenigingen bekend gemaakt. De organisatie is tevens met zes clubs in verregaande besprekingen. Doel is om op Donington Park bij de eerste race met 20 wagens aan de start te staan.

    sf_rangerswagen_2

    21-03-2008 om 18:10 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (3 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    480_stots_bart_4875
    Daan Stots met de zwarte Swift in actie tijdens het seizoen 2007.

    De Formido Swift Cup leek tijdens Pasen met 27 rijders van start te gaan. Maar daar komt op de valreep toch nog een naam bij. Daan Stots heeft net op tijd zijn racebudget rond gekregen.

    Daan Stots moest deze week nog flink door sponsorland racen om genoeg euro’s te vergaren. Dat is hem net op tijd gelukt. ,,Ik heb zojuist al aan de vrije training meegedaan’’, meldde de Larense coureur vanmiddag vanuit Zandvoort. ,,Mede dankzij mijn nieuwe sponsor Avance heb ik genoeg geld om te racen binnen.’’

    Coronel Racing
    De 23-jarige coureur Stots gaat net als vorig jaar onder de vlag van Coronel Racing rijden. Hij krijgt met Pasen startnummer 35 opgeplakt. ,,Omdat mijn deelname zo laat is rondgekomen, sta ik dit raceweekend niet in de Coronel-tent. De mensen kunnen mij met Pasen vinden bij de jongens van Wijzonol, die nog een plekje vrij hadden. Vanaf Pinksteren sta ik wel weer bij de Coronels.’’ Pieter Schothorst en Jeroen Slaghekke zijn de andere twee Swift-rijders van Tim en Tom Coronel.

    21-03-2008 om 18:09 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (3 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Op zaterdag 22 en maandag 24 maart vinden op Circuit Park Zandvoort de Kinzo Paasraces plaats. De diverse nationale kampioenschappen uit het Dutch Power Pack zullen tijdens het paasweekeinde hun eerste races van het nieuwe seizoen rijden. Er zullen dit jaar veel nieuwe kampioenen komen. Want alle titelhouders in zowel de BWM 130i Cup (Ricardo van der Ende), Clio Cup (Tim Buijs), Swift Cup (Steve Kirsch) als de Formule Ford (Francesco Pastorelli en Auke Genemans) stappen over naar een andere raceklasse.


    480_start_race2_2329
    De BMW's tijdens het seizoen 2007.

    Samsung BMW 130i Cup
    De smaakmaker van vorig jaar was zonder twijfel de Samsung BMW 130i Cup. Elke race werd het publiek getrakteerd op ongekend felle gevechten.

    11 wagens
    Het ziet er naar uit dat er met Pasen elf wagens aan de start staan. Voormalig kampioen (van 2006) Jan Joris Verheul is dit jaar zeker van de partij, net als routinier Jan Lammers. De 51-jarige Zandvoorter heeft in zijn renstal ook weer de twee koninklijke prinsen Bernhard junior en Pieter Christiaan van Oranje Nassau rijden. Tevens is Bertus Sanders in 2008 aan het team van Lammers verbonden. Vast gezicht in de BMW 130i Cup is Dillon Koster. In zijn Certainty Racing Team ook een nieuw gezicht, te weten Lau Michielsen. De nummers twee en drie van 2007, Tim Coronel en Bas Schothorst, zijn ook dit jaar weer van de partij. De BMW 130i Cup heeft met de deelname van Duncan Huisman (Ekris) een mooie naam.

    Kampioen Van der Ende rijdt gastrace met Pasen
    Regerend kampioen Ricardo van der Ende, die de afgelopen twee jaar een Ekris-wagen bestuurde, zou aanvankelijk met Pasen niet aan de start verschijnen. Ricardo richt zijn pijlen op deelname aan een Europees toerwagenkampioenschap. En deelname aan twee kampioenschappen is vanwege zijn drukke werkzaamheden voor zijn eigen kartbaan te veel. Maar vrijdagmiddag om 16.30 uur kreeg Ricardo van der Ende van Ekris de kans om met Pasen in Zandvoort een gastrace te rijden. ,,Hartstikke mooi, want dan kan ik dit weekeinde in de BMW met het startnummer 1 rijden'', keek hij vast vol enthousiasme vooruit.

    Meer rijders met Pinksteren
    De kans is groot dat er tijdens Pinksteren meer deelnemers zijn. Zo zal Rintje Ritsma dan weer van de partij zijn. Bovendien is Certainty Racing van Dillon Koster nog met een aantal coureurs in gesprek om later in het seizoen toe te treden.

    480_blijdschap_sebastiaan
    Sebastiaan Bleekemolen is een van de favorieten voor de Clio-titel 2008.

    Dunlop SportMaxx Clio Cup
    Ook in de Dunlop SportMaxx Clio Cup kan het nodige spektakel verwacht worden. Tijdens de Kinzo Paasraces verwacht de organisatie een veld van meer dan 25 gelijkwaardige Renault Clio’s aan de start. De vice-kampioen van 2007, Pim van Riet, zal erop gebrand zijn om dit jaar wel het kampioenschap op zijn naam te schrijven. Van Riet had vanmiddag tijdens de vrije training wel een momentje, want hij schoot bij de Renault-bocht flink het grind in. Tegenstand voor Van Riet kan worden verwacht van Michael en Sebastiaan Bleekemolen, Melvin de Groot en Robert van den Berg.

    Snelle dames
    Bovendien treden de snelle dames Sheila Verschuur en Sandra van der Sloot tot het Clio-gilde toe. Net als de beste jeugdige BMW 130i Cup-driver van afgelopen jaar, Mickey Bertram. Regerend Clio-kampioen Tim Buijs is er niet meer bij. Hij gaat dit jaar internationaal racen in de Porsche Supercup. Paul Vahstal en Addie van de Ven zijn wel weer van de partij. Zij hebben de overstap gemaakt naar het team van Wijzonol Racing. Ronald Morien, afgelopen jaar met Ferry Duivenvoorde kampioen bij de SEAT Cupra’s, gaat ook in de Clio Cup racen. Voor de echte amateurrijders, zoals Piet de Gier en Sylvester van Heijningen, heeft cupcoördinator Evert Bolderheij een nieuw kampioenschap in het leven geroepen. Bolderheij noemt dat vooralsnog de olympische klasse



    480_groep_fordjes

    Formule Ford
    De komst van de nieuwe Duratec 1600-motor heeft in de Formule Ford gezorgd voor nog snellere rondetijden. De klasse heeft veel aanzien in de autosportwereld, daar het wordt gezien als kraamkamer voor formulewagenrijders. Rijders als Jeroen Bleekemolen, Christijan Albers, Tom Coronel en Jan Lammers hebben alle goede resultaten geboekt in de Formule Ford. Jonge talenten uit de kartsport zullen het ook dit jaar weer opnemen tegen de gevestigde orde in deze spannende formulewagenklasse.

    Bekende gastrijders
    Het publiek kan zich dan ook opmaken voor felle gevechten en veel inhaalacties. Bovendien zijn er met Pasen de nodige gastrijders actief. Wat te denken van Jeroen Bleekemolen. Maar ook René Kouwenberg, in 1990 en ’91 kampioen, maakt zijn rentree. Bovendien is Anders Krohn, afgelopen seizoen de nummer twee uit de Formule Ford, met Pasen eenmalig present voor het seizoen 2008. Niels van der Valk, ook een voormalige ‘champ’, racet met Pasen een gastwedstrijd. Het is interessant te zien wat Jennifer van der Beek zal doen met Pasen, aangezien er slecht weer wordt voorspeld. De jeugdige rijdster toonde zich vorig jaar een ware regenkoningin. Ook vandaag, tijdens de eerste vrije training op CPZ voor de Paasraces, was Van der Beek weer rap.

    Windvlagen
    Gert Valkenburg van Geva Racing en tevens bestuurslid van de Formule Ford Club Holland houdt de komende dagen goed het weer in de gaten. Niet alleen de kou en de neerslag kunnen voor verraderlijke omstandigheden zorgen. ,,Hier op Zandvoort kunnen flinke windvlagen voor gevaar zorgen’’, meldde Gert Valkenburg vanmiddag vanaf CPZ. ,,De Formule Fords zijn in dat soort omstandigheden kwetsbaar. We houden de veiligheid goed in de gaten. Maar vooralsnog denk ik dat we met Pasen gewoon kunnen gaan rijden. Al zal het af en toe wel tricky worden voor de rijders.’’ Er zullen met Pasen 17 Formule Fords aan de start verschijnen. De twee Denen Nils Vestergard en Claus Froekjaer-Lorendsen hebben zich teruggetrokken. Daarentegen komt er nog wel een extra Zetec van het raceteam van Bas Kuppeveld bij.

    21-03-2008 om 18:07 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Archief
  • Alle berichten

    Gastenboek
  • Goedemorgen, mooi blogje.xxx.
  • Wens jullie een fijne woensdag toe,dikke knufjes.
  • 2 Tickets voor De 24 Uren Van Zolder
  • Lekker koken
  • hallo

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Mijn favorieten
  • http://www.bloggen.be/red2francorchamps/

  • Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs