...:19 juli 2006: Benne groet de wereld:...
Gastenboek
  • Verjaardag!!
  • Verjaardag!!
  • Verjaardag!!
  • tand(je)
  • oproep aan benne

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

    Inhoud blog
  • --> nieuwe blog <--
  • :...stempelen...:
  • :...bos...:
  • :...boem - deel 2...:
  • :...punk Benne...:
  • :...spaghetti-spel...:
  • :...fitness...:
  • :...stukje tand gezien...:
  • :...kleine Lien...:
  • :...knabbel-Benne...:
  • :...STAN...8 mei 2007...:
  • :...Bemelke...:
  • :...tandjes...:
  • :...Boenk...:
  • :...Superman...:
  • :...Lander!...:
  • :...honger...:
  • :...kindjes!...:
  • :...tandje!...:
  • :...vettig lachen...:
  • :...pc-Benne...:
  • :...sint bij onthaalmoeder Ilse...:
  • :...knuffels van zwarte piet...:
  • :...sint in sellewie...:
  • :...en nu proper...:
  • :...wortelboer...:
  • :...groentenboer...:
  • :...Benne-boompje...:
  • :...Benne-boom...:
  • :...oproep...:
  • ...:doodooBenne:...
  • ...:vreemde papa:...
  • ...:16 weken:...
  • ...:100 dagen:...
  • :...kindje bij...:
  • :...RobBenne Williams...:
  • :...12 weken...:
  • :...vriendjes worden?...:
  • :...Kraai-Benne...:
  • :...Boks-Benne...:
  • ...Bad-Benne...:
  • :...9 weken...:
  • :...Benne onderzoekt de wereld...:
  • :...5 weken en 3 dagen...:
  • :...bijna vier weken...:
  • :...seventies Benne...:
  • :...mijn naam...:
  • :...3 weken jong...:
  • :...2 weken jong...:
  • ...:m'n eerste ver'week'dag:...
  • benne thuis
  • 4 dagen oud
  • 1 dag oud
  • een half uur oud
  • :...geboren...:
  • :...40 weken...:
  • :...foto's...:
  • :...39 weken...:
  • :...38 weken...:
  • :...37 weken...:
  • :...36 weken...:
  • :...35 weken...:
  • :...31 weken...:
  • :...28 weken...:
  • :...24 weken...:
  • :...21 weken...:
  • :...19 weken...:
  • :...16 weken...:
  • :...12 weken...:
  • :...9 weken...:
  • :...7 weken...:
  • :...welkom...:
    Bennes wondere wereld
    Benne Gerben Kerckhove
    13-06-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.:...35 weken...:
    Intussen ben ik 35 weken oud, en begint het hier behoorlijk krap te zitten. Nu heb ik wel gemerkt dat dat ding waar ik in zit behoorlijk rekbaar is langs alle kanten, en zodus kunnen die tricepsen en kuitspieren nog dagelijks een training hebben. Maar met dit warme weer hoor ik mijn moeder meer en meer zuchten en puffen en dan heeft ze het over water in haar voeten (zou daar dan ook nog een kleine speelkameraad voor mij inzitten) en over loodjes en zwaar wegen. Ze doet maar, ik amuseer me hier nog best!
    Papa houdt zich intussen bezig met het 'WK voetbal', ik denk dat een plezante mens moet zijn, want als hij daarover vertelt hoor ik zijn stem enthousiast op en neer gaan en in de verte hoor ik mensen roepen en juichen. Die 'WK voetbal', die komt niet zo goed overeen met mama, maar papa heeft al verteld dat die meneer 'WK voetbal' met weinig mama's kan opschieten. Intussen houdt mama zich dan maar bezig met een dagboek voor mij, want al van toen ik nog maar een rijstkorrel groot was schrijft ze regelmatig een briefje naar mij en als ik dan groot ben (naar 't schijnt ben ik dat nu nog niet), dan krijg ik dat. Wie weet belooft ze me dingen waar ik haar later nog kan op pakken, dat zou wel wat geven, dat ze het dan maar eens uitleggen, die twee ouders van mij 

    13-06-2006 om 00:00 geschreven door miekenstiev  


    17-05-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.:...31 weken...:
    Super, ik weet hoe ik mijn moeder moet kietelen. Papa heeft me dat eens helemaal zitten vertellen toen mama lag te slapen en heeft me de allerlaatste kieteltechnieken bijgebracht. En ja hoor, het werkt. Mama zegt dat ze het voelt kietelen aan de rechterkant van haar buik, ik ben het niet zeker, maar volgens mij werkt mijn handmassage dus écht. Verder speel ik heel graag 'alien', da's een heel tof spelletje waarbij je doet alsof je uitbreekt. Je begint bijvoorbeeld heel hard te duwen met je handen, maakt je vervolgens heel klein en daarna duw je met je voeten zo hard je kan, recht naar omlaag! Ja, omlaag, want ik hang hier al met mijn hoofd naar beneden, nu ja, da's goed voor het verstand.
    Verder is het ongelooflijk plezant om te schoppen als mama in een vergadering zit, dan moet ze heel serieus doen en al ik dan zit op en neer te wiebelen in die buik, kan ik het haar toch knap lastig maken. Pfft, die vergaderingen zijn toch mijn ding niet, dus dan maak ik liever wat leute op mijn eentje.
    Naar het schijnt zijn ze bezig met het schilderen van mijn kamer en als ik al die 'oohs' en 'aahs' mag geloven heeft die ene oma toch wel formidabel werk geleverd. Mama vertelde dat er in ons huis de laatste maanden behoorlijk wat drukte is geweest met al lieve mensen die m'n mama en papa zijn komen helpen om het huisje 'Herman-klaar' te maken. Nu, die omheining in de tuin is eerder voor die honden, dan voor mij, ik ben niet van plan zo vlug uit te breken. Bij deze: bedankt oma en opa Izegem, bedankt oma en opa Desselgem, bedankt nonkel Jacques (als ik groot ben dan draai ik wel eens een kippenworst voor je), bedankt aan alle mensen die mijn mama en papa zo geholpen hebben. Ze zijn er zwaar van onder de indruk, en ik kan het weten, want ik voel die stemmingen van mijn moeder beter aan dan wie ook. Hopelijk begrijp ik de vrouwen later ook nog zo goed 
    Bon, tijd voor weer wat buitelingen!

    17-05-2006 om 00:00 geschreven door miekenstiev  


    27-04-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.:...28 weken...:
    Ik ken mijn naam! Papa die was al enkele weken datzelfde woordje aan het zeggen, en ook mama begon meer en meer dat woord tegen me te zeggen. Ik dacht: "Waar gaat dit hier over?" en ik heb het door. Ze kunnen me onmogelijk met een naam als Herman door het leven laten gaan (hebben ze eindelijk ook door) en daarom hebben ze maar een andere naam voor me gekozen. Eigenlijk wisten ze die naam al langer, maar 't is pas sinds enkele dagen dat ze die ook hardop uitspreken om te horen hoe die naam klinkt. En het bevalt me wel, moet ik zeggen. Maar da's weer zoiets dat mijn mama en papa geheim willen houden tot ik er ben... nu voor mij alvast geen probleem, ik kan het toch nog aan niemand zeggen.
    Intussen zijn ze nog maar eens op bezoek geweest bij de dokter, maar het beviel me niet zo. Lag ik juist rustig te soezen na een lange zware dag (ja, ook wij kunnen zo onze baaldagjes hebben), begint daar zo'n apparaat weer te zoemen en wordt m'n hele lichaampje gescand. Die dokter maar weer leutig doen, maar ik was echt niet in de mood en dat heb ik laten merken ook. Toen hij bezig was met mijn voeten te tonen, heb ik hem eens een reden gegeven om die voeten te tonen. Een gigantische schop waar ze even alledrie niet goed van waren. Maar ze konden er nog mee lachen, blijkbaar. Ik weeg momenteel 1355 gram (verdubbeling in vier weken tijd), als dit zo doorgaat zal mijn mama nog serieus mogen puffen. En papa zal mij al direct op een fiets mogen zetten om de overtollige kilo's eraf te krijgen.

    27-04-2006 om 00:00 geschreven door miekenstiev  


    30-03-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.:...24 weken...:
    Jongens, ik moet dringend aan mijn lijn werken, ik weeg nu al 734 gram en da's zomaar eventjes heel veel bijgekomen in een korte tijd... als dat maar geen striemen op mijn nieuw velletje zal geven. Mama en papa hebben een zogenaamde 3-D foto gekregen van die lieve, grappige dokter, en blijkbaar ben ik toch wel een mooi manneke, maar wel eentje met een wipneusje. Ze waren de hele tijd bezig over 'schattig', 'lief', 'koddig', 'super', 'goddelijk', etc. Als zij het zeggen... 't is hun eerste kindje, je kan het ze niet kwalijk nemen...
    Intussen stamp ik dus hard genoeg zodat mijn mama me kan voelen, dat werd tijd zeg! Zit ik hier al zoveel weken te stampen en te schudden: geen reactie. Begin ik met mijn poep op en neer te gaan: geen reactie. Ben ik mijn hoofd weg en weer aan het schudden: geen reactie. Maar als je dan op een dag plots een spasme hebt in je been en een klein stampje geeft hoor je plots lachen en 'ooh' en 'aah'... Enfin, mama gerust, papa nog een beetje aan de zijlijn want die wil natuurlijk die buik op een neer zien gaan als een zee in woeste storm. Geduld papa, jouw spieren zijn er ook niet in één dag gekomen. 
    Wist je trouwens dat mama en papa vandaag 6 jaar samen zijn? Zes jaar met z'n tweeën, drie jaar samengewoon en dan plots ikke erbij... ze weten niet waar ze aan beginnen, die twee 

    30-03-2006 om 00:00 geschreven door miekenstiev  


    10-03-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.:...21 weken...:
    Ooh help, mijn moeder is verliefd op me, zegt ze. Daar gaan mijn kansen bij het andere geslacht. Maar anderzijds begrijp ik ze wel: ik heb m'n ouders namelijk mijn kuiten en voeten laten zien. En ze waren behoorlijk onder de indruk, wat wil je, met voeten van 3.23 cm. Zalig hoe die twee constant lopen te gibberen en gelukzalig te zuchten als ze het over mij hebben. Middelpunt van de wereld? Ikke, nah! Maar naar het schijnt duurt dat niet lang, er zijn ook nog twee honden waar ik mee zal moeten concurreren en als er dan nog broers of zussen bijkomen kan ik het helemaal vergeten om het centrum van hun bestaan te zijn. Enfin, genieten zolang het duurt!
    M'n papa heeft het de hele tijd over zijn 'zoon', die meneer is echt content dat wij iets gemeenschappelijks hebben! Intussen komt die verhuis naar Sellewie dichter en alhoewel mijn mama veel moet rusten zit ze toch hele avonden te sjouwen met dozen, en ze doet het nog graag ook. Probeer dat maar eens te begrijpen. Ik denk dat ik meer zal zijn als papa: het zalig nietsdoen boven alles... maar... er moet gewerkt worden en dan moeten de stoere mannen de vrouwtjes helpen, dus vooruit met die dozen!


    10-03-2006 om 00:00 geschreven door miekenstiev  


    24-02-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.:...19 weken...:
    Ahum, we zijn zo bijna halverwege en nog altijd zitten mama en papa rustig te wezen. Die zijn meer met het huis bezig dan met mij... maar naar het schijnt is dat maar van korte duur, dan moet alle aandacht naar deze echte vent gaan. Ja, echte vent, want daar zijn intussen al bewijzen genoeg van, en zelf heb ik het nu ook door dat er iets tussen mijn benen zit, voorlopig nog met een vreemde vorm maar 't is wel leuk om naar te kijken. Als ik groot ben moet iedereen dat eens gezien hebben!
    Mama en papa zijn intussen naar 'info-avonden' geweest in het ziekenhuis. Dat weet direct hoe ze een kleine moeten in elkaar steken, maar bevallen... ho maar! Papa en mama hebben heel goed geluisterd want ik hoorde ze daarna in de auto nog een soort samenvatting geven van wat ze nog allemaal moesten doen. Het duurde behoorlijk lang, en ze bleven er nog rustig onder, die twee. Niet te geloven, zeg...

    24-02-2006 om 00:00 geschreven door miekenstiev  


    01-02-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.:...16 weken...:
    Ja hallo, hebben ze nu toch wel een huis gekocht zeker? Moet dat er nu ook nog eens bij? Kwestie dat het hier nog niet druk genoeg is... mama heeft examens gehad en had behoorlijk wat slaaptekort en natuurlijk heeft dat zijn gevolgen: een vermanende vinger van de dokter (hahaaa, als die het zegt, dan moet ze wel luisteren, die moeder van mij), en een bezorgde blik van papa. Om even egoïstisch te doen: met mij gaat alles uitstekend. Blijkbaar hebben die bloeddruk van mama (die stond superhoog) en die blaasontsteking nog niet zoveel invloed gehad. Zelf ben ik de volle 12 cm, ik weeg ongeveer 152 gram (behoorlijk anorectisch, ik weet het) en mijn rikketik klopt 150 keer per minuut. Denk dat mama de laatste weken ook een paar keer zo hoog heeft gezeten 
    Ah, en eindelijk heeft ze gehuild, ze wou toch per sé last van haar hormonen, voila: het is zover... Maar eigenlijk had ze er een gegronde reden voor: examens, moe, veel werk, en meest verschrikkelijke van allemaal: ze vond geen leuke zwangerschapsbroeken. Dat was de druppel. Ik denk dat ik nu maar aan die hormonen zal vragen om ze weer een beetje met rust te laten, 't is toch leuker als ze zich wat beter voelt. Best dat die papa er nog is...
    Naar het schijnt ben ik zoals papa, de dokter zei plots dat ik een jongen was. Ik begreep er niets van, ben al blij dat ik er ben, maar blijkbaar delen ze de mensen in hokjes in, te beginnen met meisje/jongen. Ik weet echt niet hoe die meneer (nogal een toffe meneer, trouwens) zoiets durft te zeggen, want ik heb wel graag dat ik zelf weet hoe het in elkaar zit. Misschien eens later aan papa vragen wat dat 'jongensschap' precies inhoudt, welke extralegale voordelen je daarbij hebt en hoe ik dat 'jongensschap' optimaal kan benutten.

    01-02-2006 om 00:00 geschreven door miekenstiev  


    03-01-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.:...12 weken...:
    Herman/Hermien... hoe komen ze er in godsnaam op? Van alle namen die je een baby kan geven, van alle lieve woordjes, van alle verkleinwoordjes, nee... Herman noemen ze me nu. "We moeten er toch iets tegen zeggen?" hoor ik mijn mama vragen. Ok, maar... Herman? Enfin, zolang die echte naam maar een beetje meevalt.
    Intussen weten de oma's en opa's en nonkels al van mijn komst  en was ik blijkbaar wel een leuk kerstkadootje. Mama en papa hadden een foto van mij getoond toen ik 7 weken oud was, ja zeg... kan het nog meer belachelijk? Intussen ben ik wel serieus gegroeid, ik ben niet meer die kleine rijstkorrel van enkele weken geleden, ik ben groter geworden en ik wil dat ze dat doorhebben en respecteren. Enfin, intussen zijn er nieuwe bewijzen van mijn extra centimeters (nu al 5.5 cm groot), maar de hedendaagse technologie is toch nog dat niet. Alhoewel ik geprobeerd heb om er op mijn best uit te zien, lopen m'n ouders nu te paraderen met een foto van een spookachtig ding met holle ogen en magere armpjes en beentjes. Mama loopt te glunderen dat ik toch zo mooi ben... tja, wat kan je daarop zeggen? Als ze al met zoiets tevreden zijn... ik alvast niet, dus groeien is de boodschap!

    03-01-2006 om 00:00 geschreven door miekenstiev  


    16-12-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.:...9 weken...:
    Whoohoo, nog 7 maanden en dan zie ik eindelijk wie mijn mama en papa zijn. Wel zalig dat ze zo met mij bezig zijn. Mama is gestopt met roken (zonder enige moeite) en ook de wijn kan ze laten staan. Mijn papa daarentegen neemt de taak op zich om die tak van de economie op peil te houden maar ik zit dan ook niet in zijn buik, dus van mij mag hij doen wat hij wil. M'n ouders zijn nog niet begonnen met verwoed baby-shoppen want alles moet nog een geheim blijven. Niet dat ze niet tevreden zijn over mijn komst, maar ze zouden mij als verrassing willen houden voor kerstavond, want zo is er dan direct iets om over te praten bij de kalkoen.
    Mama zou liever de hele dag kotsmisselijk zijn, heeft ze gezegd, zo weet ze tenminste dat ze nog zwanger is. Tja, ik kan er ook niets aan doen dat ik weinig hormonen in beweging zet, maar misschien heeft ze wel gelijk en moet ik dringend wat groeien zodat ik eens een ferme duw kan geven op die buik en mama gerustgesteld is.

    16-12-2005 om 00:00 geschreven door miekenstiev  


    02-12-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.:...7 weken...:
    M'n ouders hadden het precies al langer in de gaten dat ik zo ergens tussen het vruchtwater door zweefde, maar dat moesten ze nog eens bevestigd zien. Op 1 december 2005 heb ik dan maar mijn bestaan aan de wereld (mama, papa en dokter) bekend gemaakt. Vooral mama had nogal wat overtuigende beelden nodig voor ze wou geloven dat ik er was (dan ben je zo vriendelijk om niet mee te spelen met die hormonen zodat ze geen last heeft, en dan gelooft ze niet dat ik er ben). Papa daarentegen was direct overtuigd van mijn komst, die meneer was al te overtuigen met een dikke roze streep op een predictor (of zoiets).
    Enfin, met mijn 1.2 cm heb ik nog behoorlijk wat te gaan zei de dokter (hineekooloog, noemen ze die), maar mijn hartslag is al dik in orde: 162 slagen per minuut. Ja, beste mensen, ik heb dus al een hart en bijgevolg ook gevoelens, dus vriendelijk blijven is de boodschap!

    02-12-2005 om 00:00 geschreven door miekenstiev  


    01-12-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.:...welkom...:

    ~...welkom op Herman's eigen www-stekje...~

    Aangezien de kleine zelf nog niet kan typen en bijgevolgd geen commentaar kan geven op de fratsen van zijn ouders, neemt zijn 'inner speech' het hier over. Volledig waarheidsgetrouw weergegeven door een perfecte omzetting van stampjes en stompjes naar de Nederlandse taal.
    De eerstkomende dagen meer...

    01-12-2005 om 00:00 geschreven door miekenstiev  




    Baby-id:

    • :...naam: Benne
    • :...geslacht: ventje
    • :...beroep: zoon, de enige echte
    • :...hobby's: bububu, aan mama's haar trekken, vettig lachen, brillen en halskettingen pakken, dansen

    Stand van zaken op:

    18 juli 2007

    • :...lengte: 77.5 cm
    • :...gewicht: 10.270 kg

    Geboorte-id:

    • :...lengte: 51 cm
    • :...gewicht: 3.510 kg

     


    Favorieten van Benne
  • 19 juli
  • welletjes en weetjes - elz+ben+lander
  • dries en liesbeth + lien
  • sandra en wies


  • Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs