Inhoud blog
  • Fotookes 1
  • Update links & fotookes
  • Rit van 26 mei
  • Rit van 12 mei
  • FOTO !
  • Ritje 17 maart
  • Fotootjes eerste rit in nieuwe kledij !!
  • Spoedig herstel !
  • Fotootjes eerste rit aankomst
  • Ritje 10 maart !
    Zoeken in blog

    Mijn favorieten
  • Texcuus kafee (clublokaal)
  • buienradar
  • Sporza Wielrennen
  • Wielerclubs uit de buurt
  • De Zondagsrijders
  • Kolenhof
  • De Kadansers
  • Beveren
  • De Ritsers Verrebroek
  • Zwijndrecht
  • Rustig Aan
  • Vercadi
  • Cruybeekshof
  • Blue Boys Cycling Team
    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Het Amco Team

    23-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kalender 2012

    DAg

    Uur

    Waar

    26/02/2012

    09:00

    Clubrit richting polder

    04/03/2012

    09:00

    Clubrit richting polder

    11/03/2012

    09:00

    Clubrit richting polder

    18/03/2012

    09:00

    Clubrit richting polder

    25/03/2012

    09:00

    Clubrit richting polder

    01/04/2012

    09:00

    Clubrit richting polder

    08/04/2012

    09:00

    Clubrit richting polder

    09/04/2012

    09:00

    Clubrit richting polder

    15/04/2012

    09:00

    Clubrit richting polder

    21/04/2012

    08:00

    Saaftinge Classic Bazel (geen clubrit)

    22/04/2012

    09:00

    Clubrit richting polder

    29/04/2012

    08:45

    Kermisrit Zondagsrijders

    1/5/2012

    08:00

    Oostakker

    06/05/2012

    08:30

    Clubrit richting polder

    13/05/2012

    08:30

    Clubrit richting polder

    17/05/2012

    08:30

    Clubrit richting polder

    20/05/2012

    08:30

    Clubrit richting polder

    27/05/2012

    08:30

    Clubrit richting polder

    28/05/2012

    08:30

    Clubrit richting polder

    3/06/2012

    08:30

    WTC Kolenhof

    10/06/2012

    08:30

    Clubrit richting polder

    17/06/2012

    08:30

    Clubrit richting polder

    24/06/2012

    08:30

    Clubrit richting polder

    24/06/2012

    08:30

    Clubrit richting polder

    1/07/2012

    08:30

    Clubrit richting polder

    8/07/2012

    08:30

    Clubrit richting polder

    15/07/2012

    08:30

    Clubrit richting polder

    21/07/2012

    08:30

    Clubrit richting polder

    22/07/2012

    08:30

    Clubrit richting polder

    28/07/2012

    08:30

    Breskensrit Verrebroek (geen clubrit)

    29/07/2012

    08:30

    Clubrit richting polder

    05/08/2012

    08:30

    Clubrit richting polder

    12/08/2012

    08:30

    Clubrit richting polder

    15/08/2012

    08:30

    Clubrit richting polder

    19/08/2012

    08:30

    Politie rit  

    26/08/2012

    08:30

    Clubrit richting polder

    01/09/2012

    18:00-19:00

    Meilse koers

    02/09/2012

    09:00

    Clubrit richting polder

    09/09/2012

    09:00

    Clubkampioenschap (gelijkmatigheidsrit)

    16/09/2012

    09:00

    Clubrit richting polder

    23/09/2012

    09:00

    Clubrit richting polder

    30/09/2012

    09:00

    Clubrit richting polder

    7/10/2012

    09:00

    Clubrit richting polder

    14/10/2012

    09:00

    Clubrit richting polder

    21/10/2012

    09:00

    Clubrit richting polder

    28/10/2012

    09:00

    Clubrit richting polder

    23-02-2012 om 14:19 geschreven door Het Amco Team  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    19-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Start nieuw seizoen 2012

    Beste sport vrienden,

     

    Na een gezellige receptie en een vergadering kunnen we eindelijk weer de weg op.

    De ene zal al wat meer conditioneel inorde zijn tov de anderen ...

    Dus zal de eerst rit een rustige verkenningsrit worden.

     

    We starten om 9u komende zondag 26 februari 2012 thv café de Groene in Melsele.

    Het weer zou ons voorlopig mee moeten zitten ...

    Tot dan ...

     

    PS: De gehele kalender zal komende dagen online gaan of in jullie brievenbus te vinden zijn.




    19-02-2012 om 14:25 geschreven door Het Amco Team  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wegcode

    Beste vrienden,

    Het nieuwe seizoen staat weer voor de deur, reden te meer om nog eens even de wegcode in te printen. 

    Ook enkele nieuwe wijzigen die in de loop van het jaar bijkomen ...

    Alvast word iedereen een fijn wielerjaar toegewenst zonder problemen (met uitzondering van misschien een platte band)

     

    Fietsers in groep voor op de baan in België

     43bis1. Dit artikel is slechts van toepassing op groepen van 15 tot 150 fietsers. De groepen van meer dan 50 deelnemers moeten worden vergezeld door ten minste twee wegkapiteins. De groepen van 15 tot 50 deelnemers mogen worden vergezeld door ten minste twee wegkapiteins.

    43bis2.1. De wielertoeristen die in een groep van ten minste 15 tot ten hoogste 50 deelnemers rijden, zijn niet verplicht de fietspaden te volgen en zij mogen bestendig met twee naast elkaar op de rijbaan rijden op voorwaarde dat zij gegroepeerd blijven.

    43bis2.2. Zij mogen voorafgegaan en gevolgd worden, op een afstand van ongeveer 30 meter, door een begeleidende auto; indien er slechts één begeleidende auto is, moet deze de groep volgen.

    43bis2.3. Indien deze groep vergezeld wordt door door wegkapiteins, zijn de bepalingen van artikel 43bis3.3.1° en 2° van toepassing.

    43bis.3.1. De fietsers die in een groep van ten minste 51 tot ten hoogste 150 deelnemers rijden, zijn niet verplicht de fietspaden te volgen en zij mogen bestendig met twee naast elkaar op de rijbaan rijden op voorwaarde dat zij gegroepeerd blijven.

    43bis.3.2. Zij moeten voorafgegaan en gevolgd worden, op een afstand van ongeveer 30 meter, door een begeleidende auto.

    43bis3.3.

    1° De wegkapiteins waken over het goed verloop van de tocht. Deze wegkapiteins moeten ten minste 21 jaar oud zijn en zij moeten om de linkerarm een band dragen met, horizontaal, de nationale kleuren en, in zwarte letters op de gele strook, het woord "wegkapitein".

    2° Op de kruispunten waar het verkeer niet geregeld wordt door verkeerslichten, mag ten minste één van de wegkapiteins het verkeer in de dwarswegen stilleggen op de wijze bepaald in artikel 41.3.2., terwijl de groep met inbegrip van de twee begeleidende voertuigen oversteekt.

    43bis4. De fietsers die met twee naast elkaar rijden mogen slechts van de rechter rijstrook van de rijbaan gebruik maken; indien de rijbaan niet in rijstroken verdeeld is mogen zij niet meer dan een breedte gelijk aan die van een rijstrook en in geen geval meer dan de helft van de rijbaan in beslag nemen.

    43bis5. Op het dak van de begeleidende auto's moet een blauw bord aangebracht zijn met de afbeelding van het verkeersbord A51 en eronder het symbool in 't wit van een fiets. Dit bord moet op een zodanige wijze aangebracht zijn op het voertuig dat de groep voorafgaat, dat het voor de tegenliggers goed zichtbaar is en, op het achteropkomend voertuig, dat het goed zichtbaar is voor het achteropkomend verkeer.

     A51

    De Minister van Verkeerswezen bepaalt de minimum afmetingen van deze signalisatie.

    Noot: zie M.B. 01-12-1975 tot vaststelling van de kenmerken van bepaalde schijven, bebakeningen, en platen die voorgeschreven zijn door het algemeen reglement op de politie van het wegverkeer.

     

    Fietsers door rood en de fietsstraat

    In het Staatsblad van 3 februari 2012 verschenen twee veelbesproken wetten die de fietsers meer rechten in het verkeer moeten bieden. De ene wet geeft de toelating om in bepaalde gevallen het rode of oranjegele licht voorbij te rijden. De andere wet introduceert de 'fietsstraat' in onze Wegcode.
    De nieuwe regelgeving treedt in werking op 13 februari 2012.

    Fietsers door rood

    Het K.B. van 28 december 2011 laat fietsers in sommige gevallen toe om het rode of oranjegeel licht voorbij te rijden, hetzij om rechts af te slaan, hetzij om rechtdoor te rijden. Hiertoe worden twee nieuwe voorrangsborden in het leven geroepen.

    Het bord B22 laat fietsers toe het rode of oranjegele licht voorbij te rijden om rechts af te slaan, op voorwaarde dat zij hierbij voorrang verlenen aan de andere weggebruikers die zich verplaatsen op de openbare weg of op de rijbaan.

    Het bord B23 laat fietsers toe het rode of oranjegele licht voorbij te rijden om rechtdoor te rijden, op voorwaarde dat zij hierbij voorrang verlenen aan de andere weggebruikers die zich verplaatsen op de openbare weg of op de rijbaan vanaf het rode of oranjegele licht.

    Het bord B23 mag enkel gebruikt worden op voorwaarde dat de fietsers geen verkeersstroom moeten dwarsen.

    Gewijzigde artikelen in de Wegcode (K.B. 1 december 1975)

    • Art 61 (aangevuld met een vijfde punt)
    • Art 67.3 (aangevuld met de borden B22 en B23)
    • Art 67.4 (aangevuld met een derde punt)

    Conflict met artikel 6.3, Wegcode

    De nieuwe borden B22 en B23 zijn voorrangsborden.

    Artikel 6.3 van de Wegcode bepaalt :

    Art. 6.3. Als de verkeerslichten op een bepaalde plaats werken gelden hier de verkeersborden betreffende de voorrang niet die op dezelfde weg geplaatst zijn.

    Er stelt zich dus een probleem met de geldigheid van de nieuwe borden.

    Het probleem is ondertussen gekend en er wordt aan een oplossing gewerkt.

    Fietsstraat

    Het K.B. van 10 januari 2012 verankert het begrip 'fietsstraat' in de Wegcode.

    Het nieuwe begrip wordt toegevoegd aan artikel 2 :

    2.61. « fietsstraat » : een straat die is ingericht als fietsroute, waar specifieke gedragsregels gelden ten aanzien van fietsers, maar waarop tevens motorvoertuigen zijn toegestaan. Een fietsstraat wordt gesignaleerd met een verkeersbord dat het begin en een verkeersbord dat het einde aanduidt.

    Een nieuw artikel 22novies wordt ingevoerd (verkeer in fietsstraten)

    Art. 22novies. In fietsstraten mogen de fietsers de ganse breedte van de rijbaan gebruiken voor zover deze slechts opengesteld is in hun rijrichting en de helft van e indien de rijbaan opengesteld is in beide rijrichtingen. Motorvoertuigen hebben toegang tot fietsstraten. Zij mogen de fietsers evenwel niet inhalen. De snelheid mag in een fietsstraat nooit hoger liggen dan 30 kilometer per uur.

    Inwerkingtreding

    De inwerkingtreding is voorzien op 13 februari 2012.

    Borden ontbreken "voorlopig" nog!

    Binnen de zes maanden volgend op de inwerkingtreding moeten de verkeersborden die het begin en einde van een fietsstraat 

    Suggestiestrook voor fietsers. 

     

    Op plaatsen waar de openbare weg te smal is om echte fietspaden aan te leggen, worden in sommige gemeenten suggestiestroken voor fietsers op de rijbaan geschilderd.

     

      . Zij zijn een stuk van de rijbaan.

      . Zij hebben geen enkele wettelijke betekenis.

      . Zij verbieden en verplichten niets.

      . Vaak veroorzaken deze stroken bij de zwakke weggebruikers 

        verwarring, omdat zij zouden kunnen menen dat ze op een fietspad

        rijden, wat helemaal niet waar is. Ze rijden immers op de rijbaan.

    aanduiden in de Wegcode opgenomen worden. Op dit ogenblik bestaan deze borden nog niet.

     

    OPMERKING voor als we in Nederland rijden:

    In Nederland is men VERPLICHT van het fietspad gebruik te maken, ongeacht of je nu in groep rijdt of niet!

    Zo niet kan er een boete van 75€ direct te betalen of inbeslagname van je voertuig. Men is verwittigd!

    19-02-2012 om 14:13 geschreven door Het Amco Team  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    29-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.2012 !

    Beste Clubleden,

    Allereerst prettige feesten gewenst vanwege het bestuur!

    Hierbij een overzicht van de geplande activiteiten voor 2012 waarvoor u vriendelijk uitgenodigd wordt :

    Nieuwjaarsreceptie 15 Januari 11 uur

                    Voorzien in de groene om 11 uur. Partners zijn tevens welkom en de eerste drankjes worden door de club aangeboden.

    Algemene vergadering 12 Februari 11 uur

                    Tevens voorzien in de groene. Algemene jaarlijkse vergadering, elk club lid welkom!

    Kleding

                    Er bestaat ook dit jaar de mogelijkheid om kleding te bestellen.  Dit kan via Marc Amelinckx. Voor de geinteresseerden kan dan een prijslijst doorgegeven worden. Gelieve dit te laten weten voor/tijdens de algemene vergadering.

    Lidgeld

                    Het lidgeld voor onze club is ook dit jaar 25 euro. Hierin zit tevens een aanvullende verzekering op de “familial”. Te storten op de rekening of af te geven op de algemene vergadering.

    Belangrijke data

                    Begin seizoen 25 Februari 09:00

                    Gezinsrit met aansluitend een BBQ op 24 juni

                    Meilse koers : vermoedelijk 1 september

                    Gelijkmatigheidsrit op 9 september (details volgen later)

                    Verdere kalender & vertrekuren volgen later.

    29-12-2011 om 00:00 geschreven door Het Amco Team  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    15-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwjaarsreceptie

    Beste Clubleden,

    Zoals gebruikelijk organiseren we ook dit jaar een Nieuwjaarsreceptie waarop de leden samen met partner welkom zijn.

    Afspraak is 15 Januari om 11 uur in "De Groene"

    Groetjes

    Het Bestuur

    15-12-2011 om 15:18 geschreven door Het Amco Team  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    11-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LAatste sfeerbeelden van het etentje

    Laatste sfeerbeelden van het etentje

    %%%FOTO21%%%

    11-11-2011 om 21:47 geschreven door Het Amco Team  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Volgende reeks fotookes

    Hierbij nog wat sfeerbeelden

    %%%FOTO21%%%

    11-11-2011 om 21:42 geschreven door Het Amco Team  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fotootjes etentje

    Hierbij wat sfeerbeelden van het jaarlijkse etentje

    %%%FOTO10%%%

    11-11-2011 om 21:33 geschreven door Het Amco Team  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    08-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Winter trainingen

     

    Beste clubleden,

    Nu het weer steeds grauwer en kouder word, word er niet meer als club gereden op zondag ochtend.

    Als alternatief is er het Vlietbos! 

    Hier word gereden met een cyclocross of wel met een mountainbike fiets!

    Het betrefd hier een (basis) parcour van 2,7km:

    detail van het parcour vind je hier:

    http://maps.google.com/?q=http://share.abvio.com/f39d/499a/4cf9/0efd/Cyclemeter-Cycle-20111108-1448.kml

     

    Wanneer word hier gereden:

    Elke dinsdag en donderdag middag en we verzamelen daar tussen 13u45 a 14u

    Of wel elke zaterdag en zondag ochtend waar we dan verzamelen tussen 8u45 a 9u

    Telkens worden hier 2maal verscheidene rondjes afgemaald waartussen een kleine pauze is,

    dit voor een totale duur van 1u.

    We verzamelen in het midden (op het plannentje aangeduid met het blauw/paarse bolletje)

    Tot dan ...

     

    ps: andere opties zijn (voor zij die liever op baan blijven rijden):

         _ Winter toertochten met de Zondagsrijders met vertrek aan de Svelta om 9u30 (afstand een +/-60km)

         _ Met de Machuit met vetrek aan café Machuit in Zwijndrecht, dit ook om 9u30 vertrekken tot Waasmunster (afstand +/-60km)

     

         _ Winter toertochten van de "Ronde van het Waasland" http://www.rondevanhetwaasland.be/wintertochten.htm

     

    08-11-2011 om 16:50 geschreven door harald  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    06-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Laatste weg rit van 2011

     

    Hallo club leden,

    Zondag 6 november was een grauwe dag, met een noordelijk wind die redelijk strek blies maar droog. Ondanks dit kwamen er toch 4 renners opdagen (Harald, Michel, Marc A en Werner). Door het lage aantal werd er nog even extra gewacht en werd er besproken over het te volgen traject.

    Dus iets na 9u trokken ze zich opgang om doorheen de Waaslandse polders te rijden. Met de wind in de rug ging het richting Kruibeke, Bazel, Rupelmonde om dan in steendorp aan de Schelde uit te komen. Eens op het pad langsheen de dijk was het oppassen geblazen door de vele mountainbikers die de Ronde van het Waasland reden. Er werd dan ook afgeweken om over de oude baan naar Temse te bollen. De Temsebrug lieten we links liggen dit langsheen De Zaat. In de Ruistraat (kilometer 22) kregen we dan ook een stevig klimmetje voorgeschoteld met een pittige uitloper. 

    Eigenlijk reden we redelijk omheen centrum van Tielrode waarna we via Elversele naar Waasmunster reden. Over het fietspad lagen vele bladeren wat wel een prettig geluid gaf maar iedereen toch op hun hoede waren om niet te vallen. Eens omheen de brandweer kazerne van Waasmunster ging het terug huiswaarts ...

    Vanaf nu was het duidelijker te voelen dat er serieus wat wind stond. Schuin tegen werd er dan ook goed afgelost. Al ging het op een bepaald moment even wat harder, dit doordat er 2 andere wielertoeristen een beetje voor ons reden. Eens gegrepen lieten we ze terug rijden aangezien ze toch een andere richting aannamen. Wij bleven dan ook rechtdoor rijden om dan aan de nieuwe gevangenis (in opbouw) naar Melsele af te zakken.

    Toegekomen in ons clublokaal lieten we de drankjes dan ook smaken. Even later toegevoegd door Patrick en Wim. Zij waren met de Machuit meegereden als ook Robert. Niet veel later kwam ook nog Marc VO ons vervoegen, hij was met de cyclocross fiets al in het Vlietbos gaan fietsen samen met Pal en Richard.

    Als je de rit in detail wilt bekijken klik op deze link:

    http://maps.google.com/?q=http://share.abvio.com/f39d/499a/4cf9/0efd/Cyclemeter-Cycle-20111106-0903.kml

     


    06-11-2011 om 00:00 geschreven door harald  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    04-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Extra rit 1 november

     

    Beste sport vrienden,

    Het was 1 november, de dag van de allerheiligen. Niet voor deze flandriens (Frank, Harald, Marc A, Marc VO, Patrick, Werner en Wim), zij stonden mooi klaar om 9u aan de Groene. Onder een prachtige ochtend zon en een matige wind uit het Zuid-Westen werd er dan ook stipt vertrokken.

    De tocht vertrok langsheen Gaverland en de Vliegenstal. Net hiervoor was het wel oppassen geblazen. Hier lag namelijk een ijzeren plaat over de weg om het gat in de baan te verdoezelen. Deze plaat omhoog gekruld door het verkeer dat er over heeft gereden. Onderweg naar Meedronk was bij iedereen al opgevallen dat sommige stukken er wat vettig bijlagen.

    Ondertussen was er een vroege aflossing vooraan, Frank en Werner namen het commando over. Met de wind in de rug ging het dan ook behoorlijk vlot ...

    Aan het kruispunt van Hoogestraat en Kijkuitstraat gebeurde het waar iedereen toch wat voor vreesde. Frank schoof onderuit ...

    Gelukkig kon iedereen hem ontwijken. Even werd er dan ook gewacht zodat hij kon bekomen en zien of alles ok is (Buiten een ietsjes dikker hand, een pols die wat tegen wringt en wat schaafwonden is er gelukkig niets ergs). Er werd dan ook zeer rustig vertrokken ...

    Bij elke bocht die er dan wat verraderlijk bij lag werd er dan ook voorzichtig ingestuurd.

    De tocht liep verder zoals de voorgaande weken, zo kwamen we dan aan in de haven waar iedereen zich wat opmaakte voor het vrij gedeelte.

    Bij de uitloop van de laatste rotonde sprong Frank weg. In de achtergrond liet men het begaan en werd er tempo gehouden. Met het indraaien en de kromming van de Ketenislaan voelde men de wind harder op de neus blazen. Hij werd niet veel later dan ook terug gegrepen. Door de wind bleef het lang gesloten tot op 150m, Patrick was eerste die weg sprong gevolgd door Wim en Harald. 

    Eens terug in Melsele werd er afgezakt naar de Kadans. Dit was het enig café open op deze feestdag ...

     

    Een gedetailleerde weergave van deze rit vind je hier:

    http://maps.google.com/?q=http://share.abvio.com/f39d/499a/4cf9/0efd/Cyclemeter-Cycle-20111101-0901.kml


    04-11-2011 om 00:00 geschreven door harald  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    25-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fotookes

    %

    Hierbij nog een fotooke

    25-10-2011 om 20:46 geschreven door Het Amco Team  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verslag rit 23 oktober

    Hallo sportvrienden,

     

    Hierbij het verslag van de rit van Zondag 23 oktober.

     

    Het was fris toen we rond 9 uur verzamelden aan de Groene. Het was maar een paar graden en iedereen kwam goed ingepakt afgezakt om de wekelijkse tocht aan te vatten.

     

    Zoals steeds vertrokken we richting Gaverland om de gebruikele toer richting Kruisdorp aan te vatten. Wim en Patrick namen dadelijk de kop en op weg waren we. Nog voor Gaverland besloot Lady X er een sterke beren tocht van te maken en reed alleen verder! Er was blijkbaar een toertocht in Beveren wat maakte dat we onderweg een hoop mountainbikers tegenkwamen.

    Er was redelijk wat wind en dat zorgde dat we eenmaal het centrum van Meerdonk voorbij vlotjes de 34-35 opzochten. Wind mee natuurlijk! Eenmaal grauw voorbij kwamen we zelfs tot aan de 38.  Paul besloot in Kruispolderhaven af te draaien en de wind alleen te trotseren. De rest van de bende reed de Lange Nieuwstraat op.

    Er zijn dit jaar al wat toeren uitgehaald om van de kop af te geraken maar Patrick was toch weer inventief. Ter hoogte van het keerpunt werd er een plaspauze ingelast. Gerry vervoegde hem en er werd mooi op deze heren gewacht. Ondertussen nam eerst Freddy en daarna Harald een stuk kop over. Wim bleef trouw op post.  Ter hoogte van Doel nam Patrick weer over en reden we zo richting vrije gedeelte. (Verder geen noemenswaardige gebeurtenissen).

    Tijdens de aanvang, het vals plat en na het rond punt, was er helemaal geen initiatief en werd er zodoende verder door Patrick en Wim kop gereden. Eenmaal de Ketenislaan opgedraaid besloten Wim en Patrick het tempo de hoogte in te gooien. Er werd al snel een waaier van 9 personen gevormd waar af en toe bijna een gatje viel. Patrick zette vlot door en toen hij even temporiseerde trok Wim sterk door. Marc Van O liet zoals het een goed familielid beaamt het gat vallen. Harald probeerde als eerste het gat naar Wim te overbruggen maar strande op luttele meters. Ondertussen was Erik en iets later Gerry weggereden om tot bij Wim te rijden. Wim en Gerry hielden de trappers stil wat maakte dat Erik een aantal meters voorsprong had.  Op 300 meter van de meet zette Wim echter aan. Samen met Gerry gingen ze op en over Erik. Gerry kon echter niet volhouden en moest Wim laten rijden.  Wim kwam zodoende sterk als eerste over de meet. Ondertussen had de groep Erik ingehaald en werd er gespurt voor de derde plaats. Deze spurt werd nog gewonnen door Erik die net voor de meet nog Gerry opraapte die uiteindelijk vierde werd. Harald wist zich er ook nog tussen te zetten.

     

    De groep was heel snel terug samen en zo werd er op een rustig tempo naar de Groene afgezakt.

     

    Waren aanwezig vandaag  : Patrick, Wim, Harald, Gerry, Marc V O, Walter, Paul, Freddy, robert, Erik en Lady X

    http://maps.google.com/?q=http://share.abvio.com/f39d/499a/4cf9/0efd/Cyclemeter-Cycle-20111023-0901.kml

     

    25-10-2011 om 00:00 geschreven door Het Amco Team  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    19-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.frisse rit ... (rit verslag 16-10-2011)

     

    Beste sport vrienden,

    Zondag 16 oktober was een prachtige ochtend. Heerlijk fris, zonnig en een beetje wind uit het zuiden, wat moet een wielertoerist nog meer hebben ???

    Bij het toekomen aan de Groene bleken er toch velen er zin in hadden. Dit ondanks de zeer frisse temperatuur van 4,5°C! De ene al wat beter ingeduffeld als de andere. Je zou misschien verwachten dat er sommige liever wat langer in hun warm bedje zouden blijven liggen ... niet dus. En om stipt 9u trok de groep zich weer ingang. Het parkoer was weer hetzelfde als de vorige keren. 

    Zoals gezegd een grote bende:

    Bart, Frank, Gerry, Harald, Leo, Marc A, Marc O, Marc VP, Patrick, Pedro, Robert, Stefan, Walter, Werner, Wim en gastrijder Jurgen

    Het begin verliep aan een vlot tempo met 2 sterke kopmannen en de wind in de rug, of was het omdat ze wat kou hadden? Wie zal het zeggen ... Eens over de viaduct ging het weer naar Meerdonk recht naar Nederland. Onderweg namen Harald en Bart de verantwoordelijkheid voor de 2 gevaarlijke kruispunten. Met net Kieldrecht rechts van ons latend bleek Walter een wat irriterend geluid te horen thv van zijn achterrem. Waarschijnlijk wat vuiligheid meegenomen van de vele “zand kasseien” over de baan. Vooraan werden de kopmannen (Wim en Patrick) aangemaand om wat in te houden zodat Walter via een stop het probleem kon verhelpen.

    Eens de groep terug mooi aangesloten ging het met een gezwind tempo verder. Zandberg, de Grauw en Kruispolderhaven zoefden ons voorbij. Blijkbaar had iedereen het naar hun zin want er werd weer redelijk vlot gebabbeld. Zo sloegen we af om dan zo onder de Schelde dijk richting huiswaarts te keren. Zo kwamen er ook andere kopmannen naar voor. Patrick maande de kopmannen even aan om terug wat in te houden zodat er enkelen hun plas pauze konden uitvoeren. Zo reden we ook weer de haven binnen. Sommige dachten blijkbaar dat ze vooraan zich wat inhouden, maar hier was wel te voelen dat er wind op de neus stond!

    Met de laatste rotonde inzicht werd er versneld, zo werd er op een lint gereden en vielen de mondjes dicht en spraken de benen. Met het opdraaien van de Ketenislaan zat iedereen er nog bij. Op de kop werd er door 4 man mooi rond gedraaid. Blijkbaar dacht iedereen dat ze kans hadden om te winnen want er niet echt gedemarreerd. Dat werd nog eens versterkt thv Bebronna, hier kwam plots mannen van de 2de rij vooraan rijden. Het moment om de sprint aan te gaan dacht Bart en Gerry. Wim had zich hier wat laten verrassen hij werd 3de na Gerry en Bart.

    Omdat iedereen zo goed kon volgen was de groep dan ook zeer snel gegroepeerd. Zo werd er dan ook aan een gezapig tempo naar Melsele gereden. In het café werd er dan even over nagepraat over aankomt club etentje. Wie komt er en wie niet? Iedereen kan zich nog steeds inschrijven tot ... Hoe meer zielen hoe meer vreugde!

    Aangezien het bijna de laatste ritten in club verband zijn zullen er sommige stoppen of alleen verder rijden. Een andere mogelijkheid is met de cross- of mountainbike fiets te gaan rijden in het Vlietbos te Zwijndrecht. Later hier meer info over ...

    Anders zien we elkaar komende zondag terug om 9u aan café de Groene, tot dan ...

     

    Hier kunnen jullie de rit nog eens in detail overlopen:

    http://maps.google.com/?q=http://share.abvio.com/f39d/499a/4cf9/0efd/Cyclemeter-Cycle-20111016-0900.kml

     


    19-10-2011 om 00:00 geschreven door harald  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    07-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Etentje 11 november inschrijving

    Beste Clubleden,

    Naar jaarlijkse gewoonte organiseert het wielerteam “AMCO” een etentje.  Samen met een hapje en een drankje wordt het afgelopen seizoen besproken en afgesloten. U bent bij deze vriendelijk uitgenodigd om op 11 November 2011 om 13:00 te zaal “Olympia” te komen genieten van volgend menu :

    Aperitief met mondverwennertjes

     

    Soepje van de dag

     

    Jong zacht gebakken kalkoenfilet “Archiduc” met een rijkelijk fruit en groentenboeket en kroketjes

     


    Dessert van het huis

     

    Koffie of Thee

    De prijs voor dit prachtig menu is slechts 35,00 euro met inbegrip van 4 drankbonnetjes.

    U kunt inschrijven door het aantal personen en het verschuldigd bedrag door te geven aan :

    ·         Via e-mail aan Erik Desair (erik.desair@hp.com ) en storting op rekening van de club  833-5401631-56

    ·         Te bezorgen bij het bestuur (Andre Van Wiele, Marc Amelinckx, Leo De Meulenaere, Leon Van Der Linden, Erik Desair).

    Mogen wij u verzoeken om dit ten laatste 1 november door te geven. Niet ingeschreven EN betaald is jammer genoeg geen deelname.

    Nemen deel aan het jaarlijks etentje:

    De heer en mevrouw ……………………………………………………………….

    Volwassenen     …… * pers x 35,00 EUR/persoon = …………EUR

    07-10-2011 om 16:29 geschreven door Het Amco Team  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    05-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rit verslag 2 oktober 2011

     

    Beste sportvrienden,

    Hierbij het verslag van 2 oktober.

    Zondag was weer een abnormale zonnige en warme dag. Buiten een beetje ochtend nevel ging de temperatuur al snel terug naar en over de 20°C! Er bleek zelfs geen wind te zijn, en dat voor begin oktober! Natuurlijk hield dit weer ook in dat er enkelen liever aan zee zaten dan op hun fiets. Niet te min bleken er toch 17 personen op te dagen …

    (André, Erik, Frank, Gerry, Harald, Jean, Leo, Leon, Marc VO, Marcel, Michel VM, Paul, Robert, Walter, Wim, Patrick Maes en misses X)

    Onder leiding van Gerry en Wim trok het merendeel langsheen Gaverland. Net voor de Vliegenstal kwam er groep aan van links, het bleek die van café Sportief uit Beveren te gaan. Aangezien we niet veel achter hen reden waren we nog voor de viaduct aangesloten. Ook zij zagen dit en er werd dan over de baan gereden als één grote groep, wat achteraf ook gemakkelijk was voor onze kopmannen.

    Aan het volgend viaduct sloegen wij ervoor af, maar echter aan café "den ouden hof" waren de 2 ploegen al terug te samen. Blijkbaar waren zij net achter de viaduct afgeslagen. Eens in Meerdonk werd Gerry afgelost door Harald en sloot Patrick Maes aan bij de groep. Het tempo werd vrij hoog gehouden wat voor Erik iets meer moeite koste als normaal om de 2 groepen over de kruispunten te loodsen. 

    Vooraan werd even overlegd welke te volgen route, deze bleek simpel te zijn; gewoon die van vorige week. Hierdoor geen problemen meer over het te volgen traject en dus ook geen foute afslagen … Net voor ons reed er een andere ploeg wielertoeristen, het bleken die van de Svelta (Zondagsrijders) te zijn. Voor de kopmannen een zegen met zij (Zondagsrijders) als aas en wij de jagers. We kwamen er juist bij en toen sloegen ze links af richting Schuddebeurs en wij rechts naar Zandberg. Met een gezwind tempo ging het naar de Grauw om dan in Kruispolder links af te slaan. Vooraan had Harald honger en kwam Pedro Wim bij staan.

    Op de mooie rechte Lange Nieuwstraat kon er weer mooie gemiddelden per kilometer genoteerd worden, ook onder de Scheldedijk was dit het geval. Nog voor Emmadorp nam Erik van Pedro over en net na de afslag van de dijk nam Harald over van Wim. Ondanks het hoge tempo kon er bij sommige nog een praatje vanaf. De meeste zitten in conditie na de mooie dagen van de afgelopen weken. Robert had echter wegens een valpartij een 2-tal weken niet kunnen fiets. Het moet gezegd dat ook hij de rit vlot uitreed met de groep. Gerry loodste ons veilig over het kruispunt van de Nieuw Arenbregstraat. Aan Doel kwamen de 2 volgende kopmannen weer post vatten (Wim en Gerry). Maar met aanloop naar de eerste rotonde bleek er toch wind op te komen …

    Op het vals plat gaf Wim een klein snokje zodat alles op een lint werd getrokken. Erik en Pedro deden dat ook even na de rotonde, alles kwam weer samen toen we de Ketenislaan opdraaiden. Paul trok het tempo weer op, enkele kopmannen hadden hun iets laten uitzakken en de groep te monsteren. Door een uitval van Patrick / Erik werd het tempo nog wat hoger opgetrokken. Wim nam even het commando over samen met Patrik en iedereen keek naar elkaar. Erik begon links aan en Harald dacht even “ik ga dan maar rechts rijden”, blijkbaar was dit het teken om splitsen. Door de schermutseling was er van organisatie weinig blijk. Pedro besloot dan maar om er een serieuze lap op te geven. Gevolgd door “mister Leopard” die het gat met moeite dicht kreeg en Erik kwam er stilletjes aan een afscheiding. Wim en Leopards compagnon konden ook aansluiten. Deze vijf draaide redelijk rond ... tijd voor Gerry om met een blits inspanning het gat te dichten zodat we zes leiders kregen.

    In de 2de groep werd er even rond gedraaid maar bij velen was het vet van de soep. Leo deed weeral stevig werk om het gat klein te houden. Met een late uitval van Michel reed hij als eerste van de 2de groep over de streep, Walter, Patrik, Marc, Leo en Harald volgenden.

    Op een paar honderd meter van de meet week Erik links uit om de kop te ontzien. Tijd voor Wim om aan te gaan langs rechts. Zowel “Mister leopard” als zijn compagnon beten hun tanden stuk om het gat toe te rijden, wat niet lukte. Wim kwam als eerste over de meet niet veel later gevolgd door Erik die vlot de spurt won voor Pedro en Gerry.

    Paul nam de verantwoordelijkheid om de 2 achterblijvers bij te staan en zo kon iedereen weer aansluiten. Eens in ons clublokaal had Paul nog een verrassing in petto; hij was namelijk vorig weekend verjaard, Proficiat! Met een heerlijk fris drankje werd er nog serieus genoten van een zon overgoten terras ...

    Rit in detail kan je hier vinden:

    http://maps.google.com/?q=http://share.abvio.com/f39d/499a/4cf9/0efd/Cyclemeter-Cycle-20111002-0900.kml

     

    Zondag is de volgende rit om 9u aan café De Groene,

    Mits goed weer, tot dan ...

    05-10-2011 om 23:32 geschreven door harald  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.11 november etentje !

    Beste wielervrienden,

     

    Niet vergeten: Hou alvast 11 november vrij voor het jaarlijkse etentje (met partner).  Zoals gewoonlijk plannen we een gezellig samenzijn om gesupporteerd door een drankje en een hapje het voorbije seizoen te bespereken alsook grootse plannen te aanhoren voor het komende seizoen.

     

    De uitnodiging volgt weldra !

    Groetjes van het bestuur!

    05-10-2011 om 22:00 geschreven door Het Amco Team  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    28-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verslag rit 25 augustus

    Beste wielervrienden,

     

    Deze zondag waren we weer met een grote hoop van de partij.

     

    Aanwezigen waren,

                    Harald, Bart, Freddy, Wim, Werner, Michel VM, Marc A , Marc VP, Marc VO, Leo, Walter, Pedro, Gerry, Erik en gastrijders Rudy Franssens en Patrick Maes

                    Gerome, Leon, Jean, .. ? Onze sterke beren reden zoals gewoonlijk aan gaverland rechtdoor en reden 70 km tegen 27 gemiddeld.

     

    Voor 25 september was de weersvoorspelling zeer positief. Rond 9 uur was het reeds 14,5 graden en tegen we opnieuw in de groene waren stond het kwik reeds op 20. Er kwam een windje van 2 beaufort met af en toe stoten tot 3 a 4. Kopwerk voor sterke beren. Aan de groene stond Bart zijn fiets te inspecteren want zijn “kopserie” stond los. Even manueel vastdraaien dacht hij en probleem opgelost?! We zullen het later weten.

     

    Bij het vertrek namen Wim en Freddy dadelijk de kop. Die leiden ons zoals gewoonlijk door Gaverland richting vliegenstal. De fiets van Bart begon wat te kraken en er was toch wat ongerustheid. Net voorbij de vliegenstal lag het peleton wat uiteen door een tegenliggende traktor. Ideaal moment dacht Erik voor een eerste plas. Wegens ziekte waren er meerdere pitstops nodig blijkbaar. Eenmaal naast de express weg was alles opnieuw bijeen. Het was wel opletten geblazen voor de vele grote aardebrokken. Gelukkig iedereen er doorheen zonder valpartijen. Het ging verder het viaduct over richting meerdonk. Daar nam Harald de kop over van Freddy.

    Het afzetten van de kruispunten richting schietstand werd zoals normaal door Erik uitgevoerd. Bij het tweede kruispunt werd er al mooi opgemerkt door de kopmannen dat de snee er al af was. Ziek?

    Via de schietstand ging het richting Zoutestraat. Daar opteerden een paar links en sommige rechts. Uiteindelijk werd het rechts richting zandberg en werd de groep even opgesplitst wegens de onduidelijkheden. Paar op de baan en paar op het fietspad.

    Toen de groep net voor grauw opnieuw samenvloeide werd het vanachter duidelijk dat Bart zijn fiets toch wat verzorging kon gebruiken. Erik zocht de juiste inbus sleutel en Bart hield even halt om zijn stuur eindelijk degelijk vast te zetten. Erik wachtte hem op om het laatste stukje samen dicht te rijden.

    Van Kruispolderhaven reden we de lange nieuwstraat op om na 3 km af te draaien richting Kruisdorp. Daar besloten Werner en Michel dat het tijd was voor een plasje. Er werd even ingehouden en op het kruispunt was het een drukte van jewelste. Er werd door sommige zelfs geopteerd om te wisselen van ploeg wegens het vele vrouwelijke schoon.. Ook Erik besloot nog even een plasje te doen en het duurde even vooraleer hij terugkeerde. 

    Van hieruit ging het langs den dijk richting doel. Patrick nam ondertussen over (Wim nog steeds op kop) en de snelheid werd nog een beetje opgedreven. Eenmaal in doel aanbeland werd er ook door Gerry nog een flink stuk kop gedaan. Iedereen maakte zich klaar voor het vrije gedeelte.

     

    Net voor het viaduct versnelde Wim vanop kop en alles werd mooi op een lint gegooid maar iedereen kon mee. Aan het rondpunt ging Erik zoals gewoonlijk even harder op de trappers staan .. hij reed alleen weg maar zag na een paar honderden meter het nutteloze van de onderneming in. Bij het samensmelten vertrok Pedro maar ook hij kwam snel tot diezelfde conclusie. Het sein om eenmaal we de ketenislaan opdraaiden om beginnen rond te draaien. Er werd door een aantal mooi rondgedraaid maar er vielen ook gaten. Er werd naar elkaar gekeken en er kon een groep van een vier-vijftal op kousevoeten wegrijden (harald, pedro, Patrik, rudy ... en later door Gerry). Achter hen viel het eerst wat stil maar zowel Leo als Marc A hebben bergen werk verzet om het gat niet groter te laten worden, laat staan dat het op het einde wat kleiner werd.

    Ideaal sein voor een paar om te versnellen. Op een km van de meet versnelde uiteindelijk Wim niet veel verder gevolgd door Erik die de versnelling te laat opgemerkt had. Het gat met de eerste werd gedicht en zowel Wim als Erik reden de eerste groep voorbij. Het was een hondertal meter een verschil van een 20 tal meter tussen Wim en Erik doch Erik kreeg het gat niet dicht en waaide weg.. Wim alleen en hield stand tot op de meet, knap na zoveel kopwerk.

    Achter hem smolt de groep samen en er werd gespurt voor de ereplaatsen. Rudy Franssens werd tweede, Patrcik Maes derde en onze Marc VP vierde.

     

    Sterke kopmannen van vandaag waren Wim, Freddy, Harald, Gerry en Patrick Maes.

     

    de link hier naar toe:

    http://maps.google.com/?q=http://share.abvio.com/f39d/499a/4cf9/0efd/Cyclemeter-Cycle-20110925-0900.kml

     

     

    Bijlagen:
    Schermafbeelding 2011-09-25 om 17.21.50.png (550.3 KB)   

    28-09-2011 om 00:00 geschreven door Het Amco Team  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    21-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gevaarlijke situaties

    Door ons voorval van plots door slijk te rijden op de Blijpoldersweg thv Westdorpe,

    heb ik een artikel gevonden van een gelijkaardige situatie maar dan in de buurt van Zaamslagveer.

    Hier bleek dat er 3 Belgische wielertoeristen onder uit zijn gegaan op een gladde kleistrook.

     

    Maw moeten we nu zeker deze tijd van het jaar goed uitkijken waar we rijden en in beste geval terug rijden ...
    Veiligheid is voor ieder van ons van belang!
    Met dank aan de correspodenten Werner via Michel

    hier is het artikeltje:

    Wielrenners raken gewond bij val door slik op weg bij Zaamslag

      zondag 18 september 2011 | 15:32 | Laatst bijgewerkt op: zondag 18 september 2011 | 15:34

    Tekstgrootte tekst verkleinentekst vergroten

     

    ZAAMSLAG - Drie Belgische wielrenners zijn zaterdagochtend rond 10.45 uur gewond geraakt toen ze ten val kwamen op de Kampersedijk bij Zaamslag. De val van de wielrenners werd veroorzaakt doordat er een plak klei op de weg lag.
    De Belgen zijn naar het ziekenhuis in Terneuzen vervoerd. De respectievelijke wielrenners liepen diverse verwondingen op aan ellebogen en knieën. Een van de Belgen brak zijn sleutelbeen.

     

     

    21-09-2011 om 00:30 geschreven door harald  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    20-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een vuil ritje ...

     

    Hallo sportieve vrienden, 

    Zondag 18 september begon als een stralende herfstdag, met een temperatuur van 12°C en een matige wind (3 Beaufort) uit het zuid-westen. Over regen moesten we ons dan ook geen zorgen maken. 

    Bij het samen komen aan ons clublokaal was iedereen goed gemutst, waarschijnlijk door het zonnetje. Tevens was het “Statiekermis” afgelopen weekend. 

    Dus om stipt 9u werd de groep op gang getrokken door Pedro en Richard. In de Gaverlandstraat splitste de groep zich:

    Groep 1: Bart Meessens, Harald Mets, Marc Van Osselaer, Marc Van Puymbroeck, 

                   Michel Van Mulder, Paul De Cleen, Pedro Claessens, Richard Smet, 

                   Walter Heyndrickx en Werner Franssens.

    Groep 2: André De Ridder en Geromme Van Gasse

    Al van in de Gaverland werd de vraag gesteld of we er wel langsheen de Vliegenstal zouden rijden. Men had wat schrik dat de banen serieus vuil zou zijn door de werkzame boeren. Dus werd er besloten om de Broekstraat letterlijk rechts te laten. Via de Mosselbank rollenden we dan naar Vrasene. Hier moest de groep wel even op een lint wegens een grote tent over de baan. Aan de lichten rechts en vervolgende we onze weg langsheen de Expresweg E34. Er werd rechtdoor gereden, reden was wind die schuin tegen zat. Ter hoogte van Kemzeke konden we nog wat schuilen achter de bossen en de maïs velden  en viel de terug reis goed mee; wind in de rug!

    We staken de viaduct over richting Koewacht, plots zagen we Wim Ryckaert vooraan. Hij bij ons komen aansluiten net na meubelzaak “De Piramiden”. Er bleek te weinig volk te zijn bij de Polderrenners, al heeft hij toch een stevige achtervolging moeten doen, want de groep reed aan een snelheid van 32 a 33km/h. Met de wind in de zij trokken we Koewacht door. Eens voorbij ging het even richting Axel maar er dan toch maar geopteerd om ter hoogte van Waterhuis links af te slaan, dit stuk zal iedereen zich heugelijk herinneren nadien. Op stipt 33km veranderde de baan plots in een modderweg. Gelukkig bleef dit niet duren maar het kwaad was toch al geschiet. Aan De Ratte kwam de groep terug wat samen, sommige stopten even om de modder van hun fiets te halen. Anderen deden het even rustiger aan over die strook uit schrik van te vallen (wat geen schande is!). Het was wel lang wachten op Werner en Michel, zij werden dan ook terug bijgebracht door Harald, Bart en Pedro.

    Kleine illustratie van de vuiligheid:

     

    Eens op de Langeweg (N258) werd er nog even verpoost door wat te eten en drinken. Met een goed tempo ging het dan verder richting Hulst. Via de rotonde aan het Fort Ferdinandus rolden we ten zuiden van de visputten van Luntershoek. Even paniek achteraan; bij Paul was er plots een “getik” in zijn achterwiel, maar dat was ook zo weer weg. Met de afslag naar de Rijksweg (N290) had Paul moeilijkheden om zijn rijtuig doorheen de bocht te loodsen, hij nam Werner volledig mee naar buiten. Niet viel later viel het verdict: met een kort hevig gefluit liep de band af. Met enkele top mechaniekers (zie foto) werd wel de lek gevonden maar het wiel stond serieus “paraplu”. Even bellen met het thuisfront kon hij toch nog even verder zodat ze op een afgesproken punt Paul kwamen ophalen. Ondertussen was Robert en Richard al doorgereden want zij hadden nog huiselijk verplichtingen ...

    Via Schuddebeurs ging het over gekende weg naar Meerdonk. Harald en Bart namen de verantwoordelijkheid over de gevaarlijke kruispunten. Met de viaduct inzicht bleef het rustig tot half weg de helling, dan ging Bart er van door, Wim ging er vrij vlot over, Harald en Walter maakten de top 4 compleet. Met een sterk uitgedunde groep ging het huiswaarts ...

    Vliegenstal rechts latend bleven we naast de Expresweg rijden (wind stond hier nog steeds gunstig). Er werd dan nog eens stevig doorgetrokken. Aan Singelberg werd er op commando van Marc VP wat langzamer tot aan ons clublokaal. Met een erg beperkte groep ging men even na voor een drankje ...

     

    Conclusie van de rit:

    Totale afstand bedroeg 80km bij een gemiddelde van 30,6km/h

    Hier kunnen jullie de rit in detail bekijken:

    http://maps.google.com/?q=http://share.abvio.com/f39d/499a/4cf9/0efd/Cyclemeter-Cycle-20110918-0901.kml

     

    Bij thuiskomst leek het wel of we hadden aan veldrijden gedaan ...

    Volgende rit is komende zondag 25 september om 9u aan ons clublokaal, met een PROPERE fiets! 

    Vive le vélo


    20-09-2011 om 00:00 geschreven door harald  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)




    Archief per week
  • 16/09-22/09 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 26/12-01/01 2012
  • 12/12-18/12 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek



    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs