Inhoud blog
  • Fotookes 1
  • Update links & fotookes
  • Rit van 26 mei
  • Rit van 12 mei
  • FOTO !
  • Ritje 17 maart
  • Fotootjes eerste rit in nieuwe kledij !!
  • Spoedig herstel !
  • Fotootjes eerste rit aankomst
  • Ritje 10 maart !
    Zoeken in blog

    Mijn favorieten
  • Texcuus kafee (clublokaal)
  • buienradar
  • Sporza Wielrennen
  • Wielerclubs uit de buurt
  • De Zondagsrijders
  • Kolenhof
  • De Kadansers
  • Beveren
  • De Ritsers Verrebroek
  • Zwijndrecht
  • Rustig Aan
  • Vercadi
  • Cruybeekshof
  • Blue Boys Cycling Team
    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Het Amco Team

    05-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rit verslag 2 oktober 2011

     

    Beste sportvrienden,

    Hierbij het verslag van 2 oktober.

    Zondag was weer een abnormale zonnige en warme dag. Buiten een beetje ochtend nevel ging de temperatuur al snel terug naar en over de 20°C! Er bleek zelfs geen wind te zijn, en dat voor begin oktober! Natuurlijk hield dit weer ook in dat er enkelen liever aan zee zaten dan op hun fiets. Niet te min bleken er toch 17 personen op te dagen …

    (André, Erik, Frank, Gerry, Harald, Jean, Leo, Leon, Marc VO, Marcel, Michel VM, Paul, Robert, Walter, Wim, Patrick Maes en misses X)

    Onder leiding van Gerry en Wim trok het merendeel langsheen Gaverland. Net voor de Vliegenstal kwam er groep aan van links, het bleek die van café Sportief uit Beveren te gaan. Aangezien we niet veel achter hen reden waren we nog voor de viaduct aangesloten. Ook zij zagen dit en er werd dan over de baan gereden als één grote groep, wat achteraf ook gemakkelijk was voor onze kopmannen.

    Aan het volgend viaduct sloegen wij ervoor af, maar echter aan café "den ouden hof" waren de 2 ploegen al terug te samen. Blijkbaar waren zij net achter de viaduct afgeslagen. Eens in Meerdonk werd Gerry afgelost door Harald en sloot Patrick Maes aan bij de groep. Het tempo werd vrij hoog gehouden wat voor Erik iets meer moeite koste als normaal om de 2 groepen over de kruispunten te loodsen. 

    Vooraan werd even overlegd welke te volgen route, deze bleek simpel te zijn; gewoon die van vorige week. Hierdoor geen problemen meer over het te volgen traject en dus ook geen foute afslagen … Net voor ons reed er een andere ploeg wielertoeristen, het bleken die van de Svelta (Zondagsrijders) te zijn. Voor de kopmannen een zegen met zij (Zondagsrijders) als aas en wij de jagers. We kwamen er juist bij en toen sloegen ze links af richting Schuddebeurs en wij rechts naar Zandberg. Met een gezwind tempo ging het naar de Grauw om dan in Kruispolder links af te slaan. Vooraan had Harald honger en kwam Pedro Wim bij staan.

    Op de mooie rechte Lange Nieuwstraat kon er weer mooie gemiddelden per kilometer genoteerd worden, ook onder de Scheldedijk was dit het geval. Nog voor Emmadorp nam Erik van Pedro over en net na de afslag van de dijk nam Harald over van Wim. Ondanks het hoge tempo kon er bij sommige nog een praatje vanaf. De meeste zitten in conditie na de mooie dagen van de afgelopen weken. Robert had echter wegens een valpartij een 2-tal weken niet kunnen fiets. Het moet gezegd dat ook hij de rit vlot uitreed met de groep. Gerry loodste ons veilig over het kruispunt van de Nieuw Arenbregstraat. Aan Doel kwamen de 2 volgende kopmannen weer post vatten (Wim en Gerry). Maar met aanloop naar de eerste rotonde bleek er toch wind op te komen …

    Op het vals plat gaf Wim een klein snokje zodat alles op een lint werd getrokken. Erik en Pedro deden dat ook even na de rotonde, alles kwam weer samen toen we de Ketenislaan opdraaiden. Paul trok het tempo weer op, enkele kopmannen hadden hun iets laten uitzakken en de groep te monsteren. Door een uitval van Patrick / Erik werd het tempo nog wat hoger opgetrokken. Wim nam even het commando over samen met Patrik en iedereen keek naar elkaar. Erik begon links aan en Harald dacht even “ik ga dan maar rechts rijden”, blijkbaar was dit het teken om splitsen. Door de schermutseling was er van organisatie weinig blijk. Pedro besloot dan maar om er een serieuze lap op te geven. Gevolgd door “mister Leopard” die het gat met moeite dicht kreeg en Erik kwam er stilletjes aan een afscheiding. Wim en Leopards compagnon konden ook aansluiten. Deze vijf draaide redelijk rond ... tijd voor Gerry om met een blits inspanning het gat te dichten zodat we zes leiders kregen.

    In de 2de groep werd er even rond gedraaid maar bij velen was het vet van de soep. Leo deed weeral stevig werk om het gat klein te houden. Met een late uitval van Michel reed hij als eerste van de 2de groep over de streep, Walter, Patrik, Marc, Leo en Harald volgenden.

    Op een paar honderd meter van de meet week Erik links uit om de kop te ontzien. Tijd voor Wim om aan te gaan langs rechts. Zowel “Mister leopard” als zijn compagnon beten hun tanden stuk om het gat toe te rijden, wat niet lukte. Wim kwam als eerste over de meet niet veel later gevolgd door Erik die vlot de spurt won voor Pedro en Gerry.

    Paul nam de verantwoordelijkheid om de 2 achterblijvers bij te staan en zo kon iedereen weer aansluiten. Eens in ons clublokaal had Paul nog een verrassing in petto; hij was namelijk vorig weekend verjaard, Proficiat! Met een heerlijk fris drankje werd er nog serieus genoten van een zon overgoten terras ...

    Rit in detail kan je hier vinden:

    http://maps.google.com/?q=http://share.abvio.com/f39d/499a/4cf9/0efd/Cyclemeter-Cycle-20111002-0900.kml

     

    Zondag is de volgende rit om 9u aan café De Groene,

    Mits goed weer, tot dan ...

    05-10-2011 om 23:32 geschreven door harald  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.11 november etentje !

    Beste wielervrienden,

     

    Niet vergeten: Hou alvast 11 november vrij voor het jaarlijkse etentje (met partner).  Zoals gewoonlijk plannen we een gezellig samenzijn om gesupporteerd door een drankje en een hapje het voorbije seizoen te bespereken alsook grootse plannen te aanhoren voor het komende seizoen.

     

    De uitnodiging volgt weldra !

    Groetjes van het bestuur!

    05-10-2011 om 22:00 geschreven door Het Amco Team  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    28-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verslag rit 25 augustus

    Beste wielervrienden,

     

    Deze zondag waren we weer met een grote hoop van de partij.

     

    Aanwezigen waren,

                    Harald, Bart, Freddy, Wim, Werner, Michel VM, Marc A , Marc VP, Marc VO, Leo, Walter, Pedro, Gerry, Erik en gastrijders Rudy Franssens en Patrick Maes

                    Gerome, Leon, Jean, .. ? Onze sterke beren reden zoals gewoonlijk aan gaverland rechtdoor en reden 70 km tegen 27 gemiddeld.

     

    Voor 25 september was de weersvoorspelling zeer positief. Rond 9 uur was het reeds 14,5 graden en tegen we opnieuw in de groene waren stond het kwik reeds op 20. Er kwam een windje van 2 beaufort met af en toe stoten tot 3 a 4. Kopwerk voor sterke beren. Aan de groene stond Bart zijn fiets te inspecteren want zijn “kopserie” stond los. Even manueel vastdraaien dacht hij en probleem opgelost?! We zullen het later weten.

     

    Bij het vertrek namen Wim en Freddy dadelijk de kop. Die leiden ons zoals gewoonlijk door Gaverland richting vliegenstal. De fiets van Bart begon wat te kraken en er was toch wat ongerustheid. Net voorbij de vliegenstal lag het peleton wat uiteen door een tegenliggende traktor. Ideaal moment dacht Erik voor een eerste plas. Wegens ziekte waren er meerdere pitstops nodig blijkbaar. Eenmaal naast de express weg was alles opnieuw bijeen. Het was wel opletten geblazen voor de vele grote aardebrokken. Gelukkig iedereen er doorheen zonder valpartijen. Het ging verder het viaduct over richting meerdonk. Daar nam Harald de kop over van Freddy.

    Het afzetten van de kruispunten richting schietstand werd zoals normaal door Erik uitgevoerd. Bij het tweede kruispunt werd er al mooi opgemerkt door de kopmannen dat de snee er al af was. Ziek?

    Via de schietstand ging het richting Zoutestraat. Daar opteerden een paar links en sommige rechts. Uiteindelijk werd het rechts richting zandberg en werd de groep even opgesplitst wegens de onduidelijkheden. Paar op de baan en paar op het fietspad.

    Toen de groep net voor grauw opnieuw samenvloeide werd het vanachter duidelijk dat Bart zijn fiets toch wat verzorging kon gebruiken. Erik zocht de juiste inbus sleutel en Bart hield even halt om zijn stuur eindelijk degelijk vast te zetten. Erik wachtte hem op om het laatste stukje samen dicht te rijden.

    Van Kruispolderhaven reden we de lange nieuwstraat op om na 3 km af te draaien richting Kruisdorp. Daar besloten Werner en Michel dat het tijd was voor een plasje. Er werd even ingehouden en op het kruispunt was het een drukte van jewelste. Er werd door sommige zelfs geopteerd om te wisselen van ploeg wegens het vele vrouwelijke schoon.. Ook Erik besloot nog even een plasje te doen en het duurde even vooraleer hij terugkeerde. 

    Van hieruit ging het langs den dijk richting doel. Patrick nam ondertussen over (Wim nog steeds op kop) en de snelheid werd nog een beetje opgedreven. Eenmaal in doel aanbeland werd er ook door Gerry nog een flink stuk kop gedaan. Iedereen maakte zich klaar voor het vrije gedeelte.

     

    Net voor het viaduct versnelde Wim vanop kop en alles werd mooi op een lint gegooid maar iedereen kon mee. Aan het rondpunt ging Erik zoals gewoonlijk even harder op de trappers staan .. hij reed alleen weg maar zag na een paar honderden meter het nutteloze van de onderneming in. Bij het samensmelten vertrok Pedro maar ook hij kwam snel tot diezelfde conclusie. Het sein om eenmaal we de ketenislaan opdraaiden om beginnen rond te draaien. Er werd door een aantal mooi rondgedraaid maar er vielen ook gaten. Er werd naar elkaar gekeken en er kon een groep van een vier-vijftal op kousevoeten wegrijden (harald, pedro, Patrik, rudy ... en later door Gerry). Achter hen viel het eerst wat stil maar zowel Leo als Marc A hebben bergen werk verzet om het gat niet groter te laten worden, laat staan dat het op het einde wat kleiner werd.

    Ideaal sein voor een paar om te versnellen. Op een km van de meet versnelde uiteindelijk Wim niet veel verder gevolgd door Erik die de versnelling te laat opgemerkt had. Het gat met de eerste werd gedicht en zowel Wim als Erik reden de eerste groep voorbij. Het was een hondertal meter een verschil van een 20 tal meter tussen Wim en Erik doch Erik kreeg het gat niet dicht en waaide weg.. Wim alleen en hield stand tot op de meet, knap na zoveel kopwerk.

    Achter hem smolt de groep samen en er werd gespurt voor de ereplaatsen. Rudy Franssens werd tweede, Patrcik Maes derde en onze Marc VP vierde.

     

    Sterke kopmannen van vandaag waren Wim, Freddy, Harald, Gerry en Patrick Maes.

     

    de link hier naar toe:

    http://maps.google.com/?q=http://share.abvio.com/f39d/499a/4cf9/0efd/Cyclemeter-Cycle-20110925-0900.kml

     

     

    Bijlagen:
    Schermafbeelding 2011-09-25 om 17.21.50.png (550.3 KB)   

    28-09-2011 om 00:00 geschreven door Het Amco Team  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    21-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gevaarlijke situaties

    Door ons voorval van plots door slijk te rijden op de Blijpoldersweg thv Westdorpe,

    heb ik een artikel gevonden van een gelijkaardige situatie maar dan in de buurt van Zaamslagveer.

    Hier bleek dat er 3 Belgische wielertoeristen onder uit zijn gegaan op een gladde kleistrook.

     

    Maw moeten we nu zeker deze tijd van het jaar goed uitkijken waar we rijden en in beste geval terug rijden ...
    Veiligheid is voor ieder van ons van belang!
    Met dank aan de correspodenten Werner via Michel

    hier is het artikeltje:

    Wielrenners raken gewond bij val door slik op weg bij Zaamslag

      zondag 18 september 2011 | 15:32 | Laatst bijgewerkt op: zondag 18 september 2011 | 15:34

    Tekstgrootte tekst verkleinentekst vergroten

     

    ZAAMSLAG - Drie Belgische wielrenners zijn zaterdagochtend rond 10.45 uur gewond geraakt toen ze ten val kwamen op de Kampersedijk bij Zaamslag. De val van de wielrenners werd veroorzaakt doordat er een plak klei op de weg lag.
    De Belgen zijn naar het ziekenhuis in Terneuzen vervoerd. De respectievelijke wielrenners liepen diverse verwondingen op aan ellebogen en knieën. Een van de Belgen brak zijn sleutelbeen.

     

     

    21-09-2011 om 00:30 geschreven door harald  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    20-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een vuil ritje ...

     

    Hallo sportieve vrienden, 

    Zondag 18 september begon als een stralende herfstdag, met een temperatuur van 12°C en een matige wind (3 Beaufort) uit het zuid-westen. Over regen moesten we ons dan ook geen zorgen maken. 

    Bij het samen komen aan ons clublokaal was iedereen goed gemutst, waarschijnlijk door het zonnetje. Tevens was het “Statiekermis” afgelopen weekend. 

    Dus om stipt 9u werd de groep op gang getrokken door Pedro en Richard. In de Gaverlandstraat splitste de groep zich:

    Groep 1: Bart Meessens, Harald Mets, Marc Van Osselaer, Marc Van Puymbroeck, 

                   Michel Van Mulder, Paul De Cleen, Pedro Claessens, Richard Smet, 

                   Walter Heyndrickx en Werner Franssens.

    Groep 2: André De Ridder en Geromme Van Gasse

    Al van in de Gaverland werd de vraag gesteld of we er wel langsheen de Vliegenstal zouden rijden. Men had wat schrik dat de banen serieus vuil zou zijn door de werkzame boeren. Dus werd er besloten om de Broekstraat letterlijk rechts te laten. Via de Mosselbank rollenden we dan naar Vrasene. Hier moest de groep wel even op een lint wegens een grote tent over de baan. Aan de lichten rechts en vervolgende we onze weg langsheen de Expresweg E34. Er werd rechtdoor gereden, reden was wind die schuin tegen zat. Ter hoogte van Kemzeke konden we nog wat schuilen achter de bossen en de maïs velden  en viel de terug reis goed mee; wind in de rug!

    We staken de viaduct over richting Koewacht, plots zagen we Wim Ryckaert vooraan. Hij bij ons komen aansluiten net na meubelzaak “De Piramiden”. Er bleek te weinig volk te zijn bij de Polderrenners, al heeft hij toch een stevige achtervolging moeten doen, want de groep reed aan een snelheid van 32 a 33km/h. Met de wind in de zij trokken we Koewacht door. Eens voorbij ging het even richting Axel maar er dan toch maar geopteerd om ter hoogte van Waterhuis links af te slaan, dit stuk zal iedereen zich heugelijk herinneren nadien. Op stipt 33km veranderde de baan plots in een modderweg. Gelukkig bleef dit niet duren maar het kwaad was toch al geschiet. Aan De Ratte kwam de groep terug wat samen, sommige stopten even om de modder van hun fiets te halen. Anderen deden het even rustiger aan over die strook uit schrik van te vallen (wat geen schande is!). Het was wel lang wachten op Werner en Michel, zij werden dan ook terug bijgebracht door Harald, Bart en Pedro.

    Kleine illustratie van de vuiligheid:

     

    Eens op de Langeweg (N258) werd er nog even verpoost door wat te eten en drinken. Met een goed tempo ging het dan verder richting Hulst. Via de rotonde aan het Fort Ferdinandus rolden we ten zuiden van de visputten van Luntershoek. Even paniek achteraan; bij Paul was er plots een “getik” in zijn achterwiel, maar dat was ook zo weer weg. Met de afslag naar de Rijksweg (N290) had Paul moeilijkheden om zijn rijtuig doorheen de bocht te loodsen, hij nam Werner volledig mee naar buiten. Niet viel later viel het verdict: met een kort hevig gefluit liep de band af. Met enkele top mechaniekers (zie foto) werd wel de lek gevonden maar het wiel stond serieus “paraplu”. Even bellen met het thuisfront kon hij toch nog even verder zodat ze op een afgesproken punt Paul kwamen ophalen. Ondertussen was Robert en Richard al doorgereden want zij hadden nog huiselijk verplichtingen ...

    Via Schuddebeurs ging het over gekende weg naar Meerdonk. Harald en Bart namen de verantwoordelijkheid over de gevaarlijke kruispunten. Met de viaduct inzicht bleef het rustig tot half weg de helling, dan ging Bart er van door, Wim ging er vrij vlot over, Harald en Walter maakten de top 4 compleet. Met een sterk uitgedunde groep ging het huiswaarts ...

    Vliegenstal rechts latend bleven we naast de Expresweg rijden (wind stond hier nog steeds gunstig). Er werd dan nog eens stevig doorgetrokken. Aan Singelberg werd er op commando van Marc VP wat langzamer tot aan ons clublokaal. Met een erg beperkte groep ging men even na voor een drankje ...

     

    Conclusie van de rit:

    Totale afstand bedroeg 80km bij een gemiddelde van 30,6km/h

    Hier kunnen jullie de rit in detail bekijken:

    http://maps.google.com/?q=http://share.abvio.com/f39d/499a/4cf9/0efd/Cyclemeter-Cycle-20110918-0901.kml

     

    Bij thuiskomst leek het wel of we hadden aan veldrijden gedaan ...

    Volgende rit is komende zondag 25 september om 9u aan ons clublokaal, met een PROPERE fiets! 

    Vive le vélo


    20-09-2011 om 00:00 geschreven door harald  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    13-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Stevige wind (rit verslag van 11 september 2011)

     

    Sportieve lezers,

     

    Zondagochtend begon met een flauw zonnetje en met een temperatuur van 17°C ideaal om te vertrekken. Wel stond er een stevige wind van 4 Beaufort uit het Zuid-Westen.

    De 15 dapperen (Bart Meessens, Erik Desair, Gerry Van Lierop, Harald Mets, Jean De La Ruelle, Leon Van Der Linden, Marc Amelinckx, Marc Van Osselaer, Michel Van Mulder, Paul De Cleen, Pedro Claessens, Robert Bollaert, Werner Franssens, Marcel en Richard) vertrokken onder licht gedruppel vanuit Melsele om stipt 9u voor een gezellige trip doorheen de Zeeuwse polder.

    Pedro en Gerry namen direct het voortouw, via Gaverland de polder in. Zoals gewoonlijk bij “korte” najaarsritten reden we langsheen de Expresweg E34 om dan de viaduct te nemen richting Meerdonk. Harald nam de verantwoordelijkheid op zich om bij de gevaarlijke punten voorop te gaan rijden. We waren nog maar juist voor Nederland of Marcel kon net een put niet mijden, gevolg kon zich al raden: platte band! Nog geen 5min duurde of we waren weer op weg. Wel even uitkijken want er passeerde net andere wielerploeg ons.

    Rijdend langsheen de schietstand ter hoogte van buurtgemeenschap Statenboom (20km) ging het kruisend de Liniedijk (22,8km) naar Schuddebeurs. Liniedijk  was van oorsprong een Staat-Spaanse verdedigingslinie, nu is het een restant die vooral gebruikt word door mountainbikers bvb tijdens de Ronde van het Waasland op 20 november. 

     foto van de Liniedijk

    Op de baan hier naar toe dacht Erik dat Harald het moeilijk had, dus besloot hij om even te duwen. Hij had echter er niet op gerekend dat Harald juist omdat moment zijn rem wat dicht neep, hilariteit alom. Dan ging het in noordelijke richting, en met de wind in de rug was het voor iedereen prettig rollen. Ondertussen was dit ook ideaal om nog wat te eten en drinken, want zou nodig zijn voor later. Zo  kruisten we Eekenissepolder die volledig open is, ideaal op dat moment. 

    Aan Kruispolderhaven sloegen we rechtsaf, Erik, voor een keer sterk bezig, zetten door met Bart (later Pedro) naast hem. Achter hen bleken sommige het moeilijk te hebben met de wind. Robert, Leon en Marcel zetten zich al snel aan de linkerkant waar ze door Werner, Paul en Harald zoveel mogelijk uit de wind werden gehouden. Rekenend op Gerry en onze eeuwige laatste man Michel ging onze trip zonder bijkomende problemen verder. Onder de afschermende dijk van het Verdronken land van Saeftinghe, jammer dat hier niet aan de andere kant kunnen rijden zo zouden we een mooi zicht hebben over de schorre, sloegen we rechtsaf richting Prosperdorp. 

     luchtfoto van het Verdronken land

    Op de weg naar Doel kon iedereen weer even op adem komen, jammer genoeg was dit maar even, eens op weg naar de haven blies de wind weer stevig tegen. Vooraan werd er door alle sterke mannen rond gedraaid om de last wat te verdelen. Op de laatste rotonde trok Erik plots stevig door, Harald zat direct in het wiel en er viel direct een gat. Eens de Ketenislaan opdraaiend begon de aflossing vooraan. Zij dachten om zo tot aan de finish te rijden maar achter hun werd stevig weerwerk geleverd. Zo kwam alles weer samen net voor chemie bedrijf Bayer. Beukend tegen de wind deed Erik nog een ultieme uitval maar viel stil, ook anderen probeerden dit maar de wind was echt hard! Op 300m, dit ter hoogte van het luxe haven restaurant Bebronna, plaatse Pedro nog een bommeke, anderen keken naar elkaar ... 

    Pedro hield dit uit tot het einde. Erik deed nogmaals een poging maar Harald en Gerry die er nog op het laatst nog eens overging. Marc VO maakte de top 5 compleet.

    Iedereen moest serieus terug op adem komen. Zo werd er dan ook op de achterblijvers gewacht, Robert en Marcel hadden de binnenweg genomen en stonden de groep aan Kallo sluis op te wachten. Onderleiding van Marc A werden de laatsten terug samen gebracht. Veilig kwamen we met zijn allen terug aan in Melsele. Het merendeel ging nog even na in café De Groene. Genieten van de drankjes en een snelle snack werd er nog gezellig bij gebabbeld. 

    Wim Ryckaert en Marc Van Puymbroeck kwamen de hoop nog vergroten ...

    Toch even vermelden van de sterke prestatie van de “oude beren” Leon, Marcel, Robert en Jean die wat moet uitkijken om medische redenen naar verluid: Proficiat mannen! 

    Als het weer wat mee zit, zien we iedereen zondag 18 september voor de volgende rit, start om 9uur aan de Groene! 

     

    Info van afgelopen rit:

    69 kilometer bij een totaal gemiddelde van 30,15km/u.

    Na de finish van ons vrij stuk lag dit op 31km/u.

     

    Hier kunnen jullie in detail afgelopen rit terug her bekijken:

    http://maps.google.com/?q=http://share.abvio.com/f39d/499a/4cf9/0efd/Cyclemeter-Cycle-20110911-0900.kml


    13-09-2011 om 00:00 geschreven door harald  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    05-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Meilsen koers

     

     

     

     

     

    05-09-2011 om 20:57 geschreven door Het Amco Team  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Filmpjes van Meilsen koers

     

    Filmke

     

     

     

    05-09-2011 om 20:53 geschreven door Het Amco Team  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's "Meilsen koers" 3 september 2011 cat+50

    Hier enkele mooie foto's van onze "oude" flandriens ...

    Deze ploeg was 4 man sterk:

    Marc Amelinckx, Leo De Meulenaere, Freddy Buys en Werner Franssens

    Proficiat aan hen 

     

    Dit is enkel een kleine greep van foto's uit een veel groter geheel,

    hier kan je ze allemaal vinden ...

    http://www.sportindekijker.be

     


    Leo die het hem even gemakkelijk maakt achteraan

     



    Freddy die hier HEEL duidelijk weeral stevig kopwerk verricht! 


    Werner en Freddy die nog even een gezellig babbeltje slaan of was het tactiek bespreking ???


    en ze zijn vertrokken ...








    Voorzitter Marc die de hele bende ment gesteund door Leo in 3de positie




    Dus toch een tactiek bespreking: Freddy die Werner mooi uit de wind hield


    Werner die als 7de over de finish bolde 




    05-09-2011 om 17:47 geschreven door harald  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.correctie + verslag 4 september

    Heren en meelezende dames,

     

    Bij deze mijn excuses voor de onvolledigheid van het verslag van vorige week.  Ondanks het scherpe oog van deze schrijver kunnen sommige dingen niet helemaal de realiteit reflecteren. Naast Wim heeft natuurlijk Freddy ook heel veel kopwerk verricht .. ik vermoed nu zelfs meer als Wim aangezien hij zelfs tijdens het filmke samen aan kop reed met onze voorzitter.

     

    Het verslag van deze zondag werd me meedegedeeld door Marc A. 3 dapperen daagden op om de weergoden te trotseren. Marc Van Osselaer, Freddy Buys en Marc Amelinckx

    De route ging richting St-amands en tijdens het vertrek was er geen regen. Onderweg is er een uurtje regen geweest waarna het op het einde weer wat dorger werd. Kopman en tevens ook pechvogel van de dag was Freddy Buys. Niet minder dan 3 keer plat gereden. Al een geluk hadden ze topmechanieker Marc Van Osselaer mee die na een grondige kwaliteitscontrole in de buitenband toch een stukje ijzer heeft kunnen terugvinden dat voor de problemen zorgde.

     

    Eindresultaat voor deze 3 derke beren 65 km aan 30 gemid.

    05-09-2011 om 14:32 geschreven door Het Amco Team  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's

     

    Hier enkele mooie foto's van onze "jongere" flandriens ...

    Deze ploeg was 4 man sterk:

    Wim Ryckaert, Erik Desair, Harald Mets en Bart Meessens

    Proficiat ook aan hen 

     

    Dit is enkel een kleine greep van foto's uit een veel groter geheel,

    hier kan je ze allemaal vinden ...

    http://www.sportindekijker.be

     



    De 4 dapperen

     

    De start met Erik op de eerste rij


    en we zijn vertrokken ...


    Wim die het tempo bepaald, hij zou later als 6de over de streep bollen








     

     

    Finish van Harald en Bart

     

     

    Die mannen van de UCI stonden ook weeral klaar;

    Buiten teveel alcohol in hun bloed (toch nadien) reed iedereen van ons zuiver!





    De beloning voor alle deelnemers: 2 bidons "Meilsen Koers"

    05-09-2011 om 00:00 geschreven door Het Amco Team  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    01-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verlsag rit 28 augustus

    Hallo,

     

    Hierbij het verslag van 28 augustus.

     

    Het was vroeg en frisjes, zondagmorgen. 13 graden en om 08:00 aan de grote tent in Beveren was de afspraak. Dit voor de 100KM rit tijdens de Beverse Feesten. Menigen zullen net zoals ik naar de grote tent achter de kerk gereden hebben. Het vertrek was echter aan de tent aan de poliltie. Na de administratieve verplichtingen (note voor volgend jaar : aanwezigheidslijst meenemen en aankruisen wie aanwezig is) konden we vertrekken,  om 08:06:32 om exact te zijn

     

     

    Reden mee:

     

    Gerome Van Gasse; Erik Desair; Harald Mets; Wim Rijckaert; Bart Meessens, Marc Amelinckx; Werner Franssens ; Michel Van Mulder ; Freddy Buys ; Pedro Claessens ; Paul De Cleen; Andre De Ridder; Walter Hendrickx; Leo De Meulenaere; Marc Van Osselaer en Jean De LA ruelle (en woman in red)

     

    Kopman van de dag was duidelijk Wim Rijckaert. Hij heeft bijna gedurende heel de rit op kop gereden. Naast hem werd er afgewisseld tussen een aantal sterke beren. Onderweg van de 100km kwamen we vele groepen tegen omdat die de "kermisrit" van "de ritsers verrebroek" aan het rijden waren (tegengestelde richting).

     

    De rit zelf ging via de vliegenstal naar Verrebroek .. daar hadden we wind mee tot in Graauw waardoor het gemiddelde dadelijk hoog lag. Eenmaal Paal – Duivenhoek gepasseerd moest er tegen de wind ingebeukt worden. Het werd een kronkelige weg richting Kuitaart om de vogeldijk gaan op te zoeken. Het vele draaien en keren maakte dat er vanachter af en toe op het kantje moest gereden worden om een beetje uit de wind te kunnen zitten. Dat maakte na 40km een eerste slachtoffer. Jean mag volgens de dokter niet boven de 140 hartslag uitkomen. Hij fiets nog maar 4-tal maanden en het vele draaien en keren op de vogeldijk maakte het voor hem onmogelijk om nog uit de wind te zitten.

     

    Rond Km 45 vond de band van Harald het genoeg en kreeg ie een lelijke kap in de buitenband => resultaat een eerste keer plat. Na wat praktische tips over hoe een band er af en er op te zetten konden we onze weg verderzetten. Ondertussen was ook Jean terug komen aansluiten.

     

    Van de Poonhaven ging het richting Kampersche hoek en kampersche weg waar we van de bevoorrading konden genieten. Er was acquarius, banaan en koekjes in overvloed. Iedereen liet het zich goed bevallen. Na een tiental minuten en met volle buikjes (behalve voor Bart) vertrokken we voor de volgende 50km. We vertrokken net achter de maeskes en lieten verstandig een gat zodat de groep niet te groot werd en iedereen mooi kon volgen.

     

    Via de Reuzenhoek en de oversteek op de Zaamslagveer kwamen we op de kijkuit. Als ik me niet vergis werd er op de hogeweg even verkeerd gereden wat maakt dat Wim R even de kop diende te verlaten en we een nieuw duo kregen. Dit is het moment dat het filmke door harald opgenomen werd. (zie eerdere posts)

     

    Via de Patrijzenhoek kwamen we op de Havendijk en zodoende boven hulst. Aangezien we op onze normale ritten hier veel rijden werd er vlot doorgereden richting schuddebeurs. We hadden echter halfweg de Hontenissestraat linksaf moeten draaien. Niet dus en zo hebben we een 3 tal kilometer afgesneden van het parcours. Van schuddebeurs ging het volgens het normale parcours naar kijkuitstraat en schietstand. Erik sprinte zoals verwacht vooruit om de groep veilig over te gidsen op de twee kruispunten richting Meerdonk.

     

    Bij het tweede kruispunt echter werd er plat geroepen. Harald had het opnieuw zitten. Hij werd geholpen door Marc Van O. Eenmaal alles terug ok vertrok de groep opnieuw. Door het kruispunt en het niet dadelijk aansluiten geraakte er zes man achterop. Werner F, Pedro, Marc A, Harald, Marc van O en Erik D. Er werd schoon rondgedraaid maar de groep was toch al een eindje ver en de afschediing werd niet opgemerkt. Op het viaduct richting Vrasene viel het voor het eerst op en werd er gewacht op de achterliggers. Mooi in groep kon er de tocht richting beveren verdergezet worden.

     

    De laatste inspanning tijdens de afscheiding hadden echter hun tol geeist. Bart had tijdens de bevoorrading niet genoeg proviand meegenomen en kreeg vanaf vrasene last van een hongerklop.

     

    Uiteindelijk kwamen we veilig en kompleet aan in Beveren met volgend resultaat : 95 km en een gemiddlede van 29,8 km.

     

    Sportieve groeten en tot volgende zondag 09:00  !

    http://maps.google.com/?q=http://share.abvio.com/f39d/499a/4cf9/0efd/Cyclemeter-Cycle-20110828-0806.kml

    01-09-2011 om 15:13 geschreven door Het Amco Team  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Meilsen Koers

    Allen,

     

    Bij deze de informative voor de “toeristen” koers op zaterdag. Let aub op de inschrijvingsuren !

    Graag in volledige uitristing “AMCO”.

     

    Inschrijvingen in lokaal “Svelta”.

    Inschrijving voor de +50ers vanaf 17h00 tot 17h20

               -50ers vanaf 17h20 tot 17h45

     

    Veilheidspelden niet vergeten,

     

    Het inschrijvingsgeld voor de koers is 11€, bij het binnenleveren van de nummer krijg je 5€ terug.(dit kan bij iemand van het bestuur al zal de 5 euro dan volgende rit terug gegeven worden)

     

    Nummers zijn vooraf bepaald, als bijlage de nummers!

     

    Cat. +50 jaar: start om 18.00 uur
    Cat. -50 jaar: start om 19.00 uur

     

    Bij vertrek van de koers voor de snelle mannen, zal er onmiddellijk een soort bus gevormd worden.Dit voor diegenen die gewoon de koers willen uitrijden aan een goed tempo.

                                                                                                      

    Het startschot en de inhuldiging van de kampioenen wordt verzorgd door de Burgemeester van Melsele.

     

    Voor de kampioenen wordt er terug een Palm voorzien die door Herman Melis geschonken wordt. ( Marc Engels )

     

    De Huldiging van de kampioenen begint om 20h20.

    Er word gestart met de +50ers daarna de -50ers en we eindigen met de uitreiking schaal “Francois Neels” aan de beste club van Melsele.

    De bidons worden uitgedeeld als men zijn rugnummer terug binnenbrengt.

     

    Aan het park wordt een springkasteel geplaats, de chiromeisjes houden daar een oogje in het zeil.

     

    Groetjes en VEEL SUCCES!!!

    01-09-2011 om 10:24 geschreven door Het Amco Team  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    31-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Belangrijke mededeling!

    Sportieve vrienden,

     

    Zoals jullie misschien weten gaan we vanaf komende zondag terug later vertrekken,

    al was het maar om ietsjes meer uitgerust te zijn na de kermiskoers ...

    Dus word iedereen verwacht om Zondag 4 september om 9uur aan café de Groene!

    mits goed weer natuurlijk ...

     

    tot komende zondag, namens het bestuur

    31-08-2011 om 20:56 geschreven door harald  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's rit 28 augustus

    Hierbij de foto's van de rit van afgelopen zondag

    Vertrek aan de tent in Beveren

    Wim rijckaert aan de bevoorrading ...

    Walter en Leo

    Bart Meessens en Pedro

    Marc A en Leo

    Erik D en Richard

    Schol Werner !

     

    31-08-2011 om 15:07 geschreven door Het Amco Team  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Video van 28 july

    Hierbij een videootje van 28 juli

     

    31-08-2011 om 10:59 geschreven door Het Amco Team  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vide0 tijdens de rit van 3 juli

    Video rit 3 juli

     

    31-08-2011 om 00:00 geschreven door Het Amco Team  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    18-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.The need for speed ... (rit verslag van 15 augustus 2011)

    "The need for speed" zo kon je onze rit van maandag wel noemen. 

    Aangezien afgelopen zondagochtend met regen begon hebben enkelen dit uitgesteld naar maandag. Hierdoor kon Wim ook nog eens met de club mee rijden. Met een relatief kleine groep trokken we dus naar de Zeeuwse polders. 

    Al snel zette Wim zich samen met Erik op kop en toen werd het al duidelijk dat het er sneller aan toe zou gaan. Na 5km zat het gemiddelde per kilometer al rond de 32 a 33km/h. Enkel ter hoogte van de Vliegenstal werd het tempo even gedrukt wegens werkzaamheden die maar blijven duren, gelukkig zagen we toch al enkele vorderingen ...

    Gerry leidde de groep weer via zijn geliefkoosde route langsheen de 2 rotonden van Kemzeke. Sint-Jan Steen en Heikant waren we zo gepasseerd met de visputten van Luntershoek voor ons. Axel lieten we na Luntershoek wel links liggen om dan over de Zaamslagsedijk -  Reuzenhoek te doorkruisen. Met nog enkel de Grote Huissenpolderweg reden we van de ene dijk over de andere (Scheldedijk, Oudendijk en Kampersedijk) om dan tegen de Schelde uit te komen.

    Nu was het gemakkelijk, gewoon rechtdoor blijven rijden met de Zeedijk links van ons. De gemiddelde snelheid per gereden kilometer werd zo nog wat hoger gelegd (er werd goed afgewisseld vooraan). Zeedorp en Knuitershoek waren we in en flits voorbij. Aan Perkpolder namen we een links-links, al werd die 2de linkse iets te snel genomen. Zo werd de groep verplicht om een "lance Armstrong" manoeuvre uit te voeren ... 

    allemaal zonder erg en groep nam even de tijd om te recupereren. Met Walsoorden juist voor ons namen een bocht juist voor de oude Bloemfabriek, deze in nu een bed and breakfast hotel.

    Op naar de haven van Walsoorden kwam Wim op zijn trainingsparkoer met kilometer gemiddelden tussen de 36 a 39 als of het niks was! Heel even werd er op een lint gereden maar snel zaten we terug 2 aan 2 verder te rijden. Kruispolder, Paal en Emmadorp voorbij terug in Belgenlandje. Zo kende ierdereen wel de weg naar ons vrij stuk ...

    Op het vals-plat van de Sint-Antoniusweg werd er nog eens doorgetrokken. Wim, Gerry, Marc VP, Patrik en Rudy gingen er vandoor. Aan de rotonde was Wim alleen weg, op Gerry na bleven de 3 verder in de achtervolging. In het peleton van de achter blijvers werd er mooi door iedereen rond gedraaid. Patrik moest dan ook lossen waarna Marc VP en Rudy voor de 2de plaats reden.

    Net na de finish lag het gemiddelde over de toen gereden kilometers op 34km/h. Dit werd nog iets afgezwakt op weg naar Melsele tot 33,4km/h. Door de feestdag werden we verplicht om naar de Kadans af te zakken wat ons totaal aantal op 101,5kilometers bracht!  Iedereen liet dan ook zijn drankjes goed smaken al was het maar om de krampen weg te spoelen ...

    Alvast een goede training voor de kermis koers van de Melseelse wielrclubs!

    Ik ben er zeker van dat het komende zondag er iets rustiger aan toegaat ... Vive le Vélo.

     

    De sterke ploeg was bemand door:

    Wim Ryckaert, Gerry Van Lierop, Patrick De Coninck, Harald Mets, André De Ridder, Stefan Peeters, Marc Amelinckx, Marc Van Puymbroeck, Erik Desair, Walter hendrirckx, Marc van Osselaer en gast rijder Rudy Franssens.

     

    Dit rit kan hier nog eens rustig in detail bekijken:

    http://maps.google.com/?q=http://share.abvio.com/f39d/499a/4cf9/0efd/Cyclemeter-Cycle-20110815-0831.kml

    18-08-2011 om 20:07 geschreven door Het Amco Team  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (4 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.beetje info

     

    Beste lezers,
     
    In de tekst zal je zien dat er bepaalde woorden/namen in een andere kleur staan,
    onder dezen zit verborgen informatie, misschien de moeite om even te lezen ...
    info of weblinks zijn dit!

    Ook kunnen jullie eigen commentaar onderaan toevoegen!
    zeker doen om onze verslagen nog beter en correcter te maken.

     
    Ter info :  Zondag 21 augustus is de volgende rit, start om 08:30 aan de Groene! 
    Namens de reporters Erik en Harald

     

    18-08-2011 om 19:44 geschreven door Het Amco Team  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    09-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wielerwedstrijd tussen de 5 wielerclubs van Melsele op 3 september 2011

     

    Beste clubleden,

    zoals jullie al weten is het binnenkort weer het criterium “Melseelse wisselschaal voor wielerclubs”

    Voor zij die graag hier aan mee willen doen zijn er 2 leeftijds groepen voorzien; -50 en +50 jarigen.

    Start en Aankomst is ter hoogte van café Svelta in de A. Van Puymbroeklaan 

    Misschien wel handig om te weten wie er allemaal mee wilt doen,

    laat gerust een bericht achter ...

    Aan alle anderen gelieven te komen supporteren!

    Waar
    ALFONS VAN PUYMBROECKLAAN, 9120 BEVEREN, BELGIUM
    stratenplan
    Wanneer
    03/09/2011
    Wielerwedstrijd Wielerclubs Melsele

    Praktisch
    wanneer [03.09.2011]
    waar?

    Melsele, A. Van Puymbroecklaan

    zie ook: Sportraad

    Wedstrijd uitsluitend voor de leden van de wielerclubs uit Melsele.

    Met de uitreiking van de wisselschaal François Neels voor de beste wielerclub uit Melsele.

    Deelnemende clubs:
    WTC BLIJF JONG
    WTC DE ZONDAGSRIJDERS
    WTC DE KADANSERS
    WTC AMCO-TEAM
    WTC DE POLDERKNOTSERS

    Cat. +50 jaar: start om 18.00 uur
    Cat. -50 jaar: start om 19.00 uur

    Wegwijzer:
    A. Van Puymbroecklaan - Kalishoekstraat - Kloetstraat - Trepelandstraat - Patrijzenstraat - Brielstraat - Bergmolenstraat

    Organisatie:
    Wielerclubs Melsele en W.A.O.D.

     

    meer info hier:

    http://events.myupcoming.com/event/1501533698

     

    Namens het Bestuur

     

    09-08-2011 om 00:00 geschreven door Het Amco Team  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)




    Archief per week
  • 16/09-22/09 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 26/12-01/01 2012
  • 12/12-18/12 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek



    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs