Jeugd Galmaarden Kies rechts de categorie berichten die je wenst te lezen.
Groep Lien W, Jordan, Hanne, Tanguy, Silke, Bea, Lien V: Benjamins, Pupillen & Miniemen
Groep Laurien, Herman: Cadetten, Scholieren en Junioren
30-01-2014
Finse piste Galmaarden
Hallo iedereen
Naar aanleiding van de vele opmerkingen over de slechte staat van de piste werd er vorige week overleg gepleegd met de schepen van sport, de sportfunctionaris en schepen van openbare werken over hoe dit probleem kon worden opgelost. Zowel een tijdelijke als een definitieve oplossing werd besproken. Op het schepencollege is beslist het probleem definitief aan te pakken.
De volledige piste wordt de komende twee à drie weken (afhankelijk van de weersomstandigheden) gerenoveerd en zal dus "gesloten", niet toegankelijk zijn voor publiek.
De trainingen van de jeugd (kangoeroes, benjamins, pupillen en miniemen) zullen hiervan weinig tot geen hinder ondervinden, maar zullen er dus tijdelijk wel ietsje anders uitzien. Wij vragen hiervoor dan ook uw begrip. De trainingen van de oudere jeugd en volwassenen (cad-mas) zullen worden aangepast in de mate van het mogelijke. Dwz dat er regelmatiger op straat zal worden getraind en alternatieve training zal worden gegeven om de conditie te onderhouden. Ook hiervoor vragen wij uw begrip.
Voor de ouders die tijdens de jeugdtrainingen enkele kilometers lopen/joggen is de piste tijdelijk dus onbeschikbaar, jullie kunnen uitwijken naar de straat of een rustpauze inlassen van drie weken.
Wij vragen ook om de piste gedurende de renovatiewerken niet te gebruiken, zodat deze optimaal kunnen worden uitgevoerd en nadien al niet meteen herstelwerken moeten worden gepland.
Er is ons door de gemeente beloofd dat dit maximaal drie weken zal duren, waarna wij beschikken over een "nieuwe" looppiste.
De trainingen voor kangoeroes en benjamins op vrijdag blijven in de sporthal doorgaan (zie eerdere mails/blog/...)
Bij deze kan ik jullie melden dat op onderstaande data de trainingen voor kangoeroes (°09-°08) en 1e en 2e jaars benjamins (°07-°06) zullen doorgaan in de sporthal 'Ter Plasbeek' te Bever tussen 18u en 19u. (vanaf 19u15 komt een andere club in de sporthal en dus moet iedereen van ons afgehaald worden van zodra de training is afgelopen!) - Vrijdag 10/01 - Vrijdag 24/01 - Vrijdag 31/01 - Vrijdag 07/02 - Vrijdag 14/02 - Vrijdag 21/02 - Vrijdag 28/02
De trainers die in de sporthal aanwezig zullen zijn, zijn Lien W (kangoeroes), Jonas (1e leerjaar) en Tanguy (2e leerjaar)
Opgelet: op vrijdag 03/01 en vrijdag 17/01 is de sporthal reeds bezet door andere gebruikers en gaat de training voor deze groepen door op het gemeentelijk sportplein te Galmaarden tussen 18u15 en 19u15. Ook op dinsdag zullen de trainingen zoals gewoonlijk daar doorgaan.
Omwille van de grote aantallen kinderen in elke groep staan wij niet toe dat atleten aansluiten bij een andere groep dan hun geboortejaar.
Adres sporthal: Plaats 10, 1547 Bever (naast gemeentehuis en politiebureau).
Uurrooster: terug te vinden via http://www.acko.be/sites/default/files/activiteit/ACKO%20parcours%20cross%202013_0.pdf
Afspraak: Ben-min: 11u15-11u30 aan de groene ACP-tent op het parcours!
Meebrengen:
- Spikes/ stevige sportschoenen
- Groene ACP t-shirt
- VAL nummer (wie dit nog niet heeft gekregen graag op voorhand melden zodat wij dit reeds kunnen opzoeken in databank, enkel wanneer je al bent ingeschreven)
- crosskaartje (ook verkrijgbaar ter plaatse)
- veiligheidsspelden (3à4)
- Warme kledij/ reservekledij + schoenen voor na de wedstrijd
- Regenkledij
- lunchpakket & drankje voor nadien
- plastiek zakken en kampeerstoelen zijn ook altijd handig (maar niet noodzakelijk)
- supporters en je goed humeur
Opgelet: Er zal minder begeleiding voorzien zijn dan op de cross te Halle. Vanuit Galmaarden vertrekt er momenteel geen enkele trainer voor de jeugdreeksen. Voor de begeleiding hiervan zullen trainers uit Gooik aanwezig zijn + Arne (bestuurslid en papa uit Galmaarden).
Tot nader order blijven de trainingen op dinsdag voor iedereen doorgaan op het gemeentelijk sportplein te Galmaarden. Wanneer we verhuizen naar de sporthal zal u hiervan op de hoogte worden gebracht op training, via mail en via blog/website.
Tot u ander nieuws van ons ontvangt dus afspraak te Galmaarden.
Na een geslaagde opening (voor onze jeugd althans) van het cross-seizoen zitten wij natuurlijk niet stil!
1) Trainingen te Galmaarden
05/11/2013: Voor iedereen: training te Galmaarden! (nog NIET in sporthal Bever wegens de nog "goede, maar natte" weersvoorspellingen)
08/11/2013: Geen training, wel ledenfeest. Wie nog wil inschrijven kan dit via miadrukkerij@live.be
2) Truien
De eerste lading truien is (eindelijk) gearriveerd. U kan deze afhalen aan het kot bij Bruno of Arne vanaf dinsdag.
3) Wedstrijdkledij
Benjamins - miniemen krijgen deze ter plaatse op de wedstrijd (bij Evi)
Vanaf cadet dient te worden gelopen in het officiële singlet (topje). Dit is sinds dit seizoen vernieuwd. Wie vorig jaar het crosscriterium van de club haalde krijgt dit cadeau op dinsdag (als Evi komt) of op het ledenfeest (als Evi dinsdag niet is geweest). Wie het criterium niet haalde dient dit aan te kopen (kostprijs nog na te vragen, zal rond 25 zijn normaal)
Afspraak: Ben-min: 10u30 aan de groene ACP-tent op het parcours!
Meebrengen:
- Spikes/ stevige sportschoenen
- Groene ACP t-shirt
- VAL nummer (wie dit nog niet heeft gekregen graag op voorhand melden zodat wij dit reeds kunnen opzoeken in databank, enkel wanneer je al bent ingeschreven)
- crosskaartje (ook verkrijgbaar ter plaatse bij Evi of Bea)
- veiligheidsspelden (3à4)
- Warme kledij/ reservekledij + schoenen voor na de wedstrijd
- Regenkledij
- lunchpakket & drankje voor nadien
- plastiek zakken en kampeerstoelen zijn ook altijd handig (maar niet noodzakelijk)
Reeds in september bestelden een aantal onder jullie de groene ACP-trui voor jezelf of voor je kind(eren).
Helaas moeten wij jullie melden dat er problemen zijn ontstaan bij de leverancier en het ons op dit ogenblik nog niet duidelijk is wanneer de truien kunnen geleverd worden. Deze problemen doen zich zowel voor onze afdeling (Galmaarden) als voor de afdeling in Gooik.
Het bestuur van onze club onderhandelt met de firma over een mogelijke oplossing, van zodra wij meer nieuws hebben brengen wij jullie hiervan op de hoogte.
Onze excuses voor de vertraging en wij hopen op uw begrip voor deze onverwachte situatie.
Eerst en vooral willen wij jullie nogmaals bedanken voor jullie talrijke opkomst op ons eetfestijn. En wij zitten niet stil want er staat reeds heel wat op onze planning.
25/10/2013
Op 25 oktober (NU VRIJDAG) toveren wij onze training om tot HALLOWEENTRAINING! Iedere atleet wordt griezelig sportief verkleed verwacht voor een spannende training. Na afloop trakteren we alle sportievelingen op een kom warme spinnensoep in het JOG (sportplein Galmaarden).
We doen dit om ons optimaal op de crossen te kunnen voorbereiden en voor de nieuwe atleten op een aangename manier te laten kennis maken met het reilen en zeilen van een cross. Er nemen dan ook enkel ACPers aan deze cross deel.
OEFENCROSS PRAKTISCH:
WIE: iedereen van ons -> en ook de mamas en papas! Voor jullie is er ook iets speciaals dus ga de uitdaging aan!
Om in te gaan op de grote vraag zullen we om 9u50 reeds starten met de leukste cross van allemaal: de "SNOEPJESRUN"! Onze kangoeroes (2009-2008) mogen (met hulp van mama of papa) zoveel mogelijk snoepjes proberen te verzamelen binnen een bepaalde tijd. Elk snoepje dat in hun zakje geraakt mogen ze nadien dan mee naar huis nemen of al snel eens een stukje van proeven!
WAT: een oefencross (echte cross onder ACPers)
WAAROM: om kennis te maken met een cross, om je conditie eens te testen, puur voor de FUN!!!!
WAAR: aan de voet van de Bosberg, adres: Kapellestraat Geraardsbergen(> via Galmaarden het best bereikbaar)
AFSPRAAK: aan de ACP-tent, aan de voet van de bosberg kan je parkeren en vandaar staan er pijltjes
WANNEER: zondag 3 november 2013
AFSPRAAK: afspraak 9u15 voor kangoeroes (sterretjes) benjamins, pupillen en miniemen à 1ste start = 9u50! (anderen ongeveer een uurtje voor de start)
MEEBRENGEN: acp-tshirt/singlet, reservekledij, drankje, GEEN SPIKES (mag niet van de boswachter!), veiligheidsspeld (min 1)
BEGELEIDING: zal massaal aanwezig zijn!!
Indien jullie willen deelnemen gelieve te verwittigen via acpjeugd@skynet.be of acpjeugdgalmaarden@hotmail.com zodat we een idee hebben met hoeveel jullie zullen zijn voor de prijsjes! WE VERWACHTEN JULLIE MASSAAL WANT WE DOEN DIT SPECIAAL VOOR JULLIE!!!!
Bovendien werden ook jullie trainers uitgedaagd om deel te nemen aan de cross, en zij zullen jullie hard nodig hebben om te supporteren langsheen het parcours!!!
Mama's en papa's, tantes en nonkels, oma's en opa's zijn natuurlijk ook van harte welkom om jullie aan te moedigen onder weg!
Steek je graag een handje toe en wil langs het parcours staan als seingever (zodat er niemand verloren loopt!) dan mag je dit steeds melden aan een van de jeugdtrainers.
08/11/2013
GEEN TRAINING -> Ledenfeest! Vraag meer info bij de trainers, Arne of Bruno
Veel sportieve groetjes en hopelijk zien we jullie op vele activiteiten terug!
Hoewel het weer er anders over denkt, is bij ons het zomerseizoen nu toch echt wel van start gegaan!
Morgen trekken we naar de piste in Oordegem om er een hele namiddag aan atletiek te doen
Afspraak: 45 minuten voor de start van je nummer op de piste Het uurrooster vind je via: http://www.vlierzelesportief.be/beta/competition_manager/files/timetables/20130518.pdf
Wat breng je mee? - ACP t-shirt - Valnummer & veiligheidsspelden - Spikes (eventueel) - Regenkledij / reservekledij - 1 of 2 per proef inschrijvingsgeld - koekje en drankje
OPGELET: je hoeft geen crosskaartjes in te vullen zoals deze winter, wel moet je je op het secretariaat gaan inschrijven voor de proef/proeven waaraan je wil deelnemen. Per proef moet een kaartje worden ingevuld! Dit kaartje bezorg je dan terug aan de persoon op het secretariaat en dan kan je aan de opwarming beginnen. De inschrijvingen moeten een 40-tal minuten voor aanvang van de proef worden afgegeven dus wees zeker op tijd.
De inschrijvingen zijn welgeteld 1 week open en helaas moeten wij jullie melden dat we volzet zijn voor de benjamins en pupillen. Daar we een verantwoord en kwalitatief sportkamp willen aanbieden, zijn we genoodzaakt om de inschrijvingen stop te zetten daar we aan 60 benjamins en pupillen zitten.
Zijn er die toch nog meewillen en die wegens omstandigheden hun inschrijvingsformulier niet tijdig hebben kunnen afgeven of niets hebben laten weten via mail, laat het ons weten en dan komen jullie op een wachtlijst terecht en na 1 maart kunnen we definitief bevestigen of wie er meekan.
Het komt steeds dichterbij en gisteren werden op training de inschrijvingsformulieren voor de sportstage deze paasvakantie uitgedeeld. Snel inschrijven is de boodschap!
In bijlage vindt u alvast het inschrijvingsformulier, maar dit dient ingevuld en ondertekend te worden afgegeven op training. Pas na afgifte en betaling van het voorschot is de inschrijving definitief.
Het bestuur van ACP, zijn voorzitter en zijn leden, wensen elkeen die bijgedragen heeft tot het welslagen van onze Pajottenlandse veldloop, in toch wel erg barre weersomstandigheden, van harte te bedanken voor hun aanwezigheid en steun. Wij zijn bijzonder fier dat onze cross dankzij al deze mensen die ACP een warm hart toedragen (en dat was nodig gisteren), een waar succes geworden is.
We danken:
al onze eigen atleten, van sterretje tot master, van Gooik en van Galmaarden, die het aandurfden om te crossen. En dat waren er maar liefst 155.
al de ouders, grootouders, broers en zussen, gewapend in dikke laarzen, die klaar stonden om onze atleetjes te motiveren, op te vangen en terug op te warmen.
al onze trainers voor hun aanwezigheid en steun, ook zij die de cross meeliepen.
al onze supporters en sympathisanten, die weer trouw op post waren ondanks de modder en de kou.
al onze vrijwilligers, voor en achter de schermen, binnen en buiten, om alles in goede banen te leiden. Zonder deze talrijke groep is dit alles onmogelijk.
alle juryleden die dit verschrikkelijke weer trotseerden.
alle atletiekclubs die ondanks het weer, toch aanwezig waren.
al onze sponsors, die elke keer weer klaar staan om ons financieel te steunen.
iedereen die machines en materiaal zomaar gratis ter beschikking stelden.
Met dit weertje lijkt sleeën, sneeuwballen gooien en sneeuwmannen maken veel aantrekkelijker dan lopen maar
HET ACP-EVENEMENT KOMT ERAAN .. NOG 7 nachtjes slapen en het is de ACP-cross in Lennik!
Voor het eerst sinds jaren geen Provinciaal Kampioenschap dus dat betekent: een ander parcours, een heel mooie prijzentafel voor iedereen en iedereen mag meedoen (zelfs onze sterretjes = snoepjesrun)
ZOALS ELK JAAR HEBBEN WE EEN WEDDENSCHAP MET ONZE VOORZITSTER MIA: ik zet dit jaar in op 150jeugdatleten (sterretje-ben-pup-min-cad-schol). WE HEBBEN JOU DUS NODIG (ook al heb je nog geen ervaring met het crossen dan is dit het ideale moment)
Opdat jullie elke bocht van het parcours zouden kennen, zal er zaterdagvoormiddag (26 januari) een parcoursverkenning zijn.
Afspraak: 11u parking sporthal Lennik (tot 11u45-12u) in loopkledij
Meebrengen: Acp -tshirt (ter plaatse ook verkrijgbaar), crosskaartjes, val-nummer, spikes (eventueel) en goede benen
!!! Indien je graag wil meedoen maar nog geen val-nummer hebt, gelieve dit voor donderdagavond te laten weten.
Alle trainers zullen aanwezig zijn om hun groene bende op en top te kunnen begeleiden!
Gelieve te laten weten via acpjeugd@skynet.be als jullie meedoen (dan kunnen wij al een pronostiekje maken of we ons streefdoel gaan halen J )
Net zoals vorig jaar wordt dit jaar op de eerste vrijdag van september de MEMORIAL VAN DAMME georganiseerd. Op 06/09/2013 zakt de internationale topatletiek af naar het Koning Boudewijnstadion in Brussel voor een memorabele avond.
Wil jij er ook graag bij zijn? Het kan! ACP heeft 100 zitplaatsen in de aanbieding.
Voor de prijs van 26 kan je een zitje reserveren (zolang er zitjes zijn natuurlijk). De zitplaatsen bevinden zich in de buurt van de 200m-start, waar ook het polstokspringen en het verspringen zeer goed te bezichtigen zijn!
Een aanrader voor iedereen die van atletiek houdt!
Wat moet je doen? - stuur een mailtje met naam + aantal kaarten door naar acpjeugd_galmaarden@hotmail.com - betaal het geld cash aan Bruno (de datum voor uiterste betaling wordt meegezonden met de bevestigingsmail) - haal je kaarten af op training (van zodra ze zijn aangekomen krijg je een seintje, dit kan pas tijdens de zomermaanden zijn)
Uurrooster en parcours? Beschikbaar via volgende link: http://www.lottocrosscup.be/ ; doorklikken naar Iris Lotto Crosscup Brussel
Begeleiding en tent? Daarvoor zal deze keer moeten gerekend worden op onze vrienden uit Gooik, en op mama's en papa's. De trainers wensen jullie alvast veel succes!