In de voorbije weken maakten we kennis met heel wat
rovers en piraten uit het roversdorp en we zijn bijna de dief van de schatkist
op het spoor.
We zetten onze speurtocht verder en maken kennis met de
beleefde rover Hoepsika.
Rover Hoepsika neemt beleefd z'n hoed af en vraagt
steeds beleefd om het geld van rijke mensen.
Nadat hij de mensen beroofd heeft, heeft hij altijd
spijt en wil hij het weer goedmaken.
Wij leren rover Hoepsika zich te verontschuldigen.
Wie is de grootste roverkenner van de klas? We komen het te weten m.b.v. de roversquiz.
Gedurende het thema verzamelden we heel wat tips om te
weten te komen welke inwoner de diefstal heeft gepleegd. Tijd om uit te zoeken wie de dader is. We noteren de tips in ons spellingboek en
lezen over elke inwoner nog wat extra info.
We hebben de dader van de diefstal nu wel gevonden,
maar de schat in het roversdorp is nog steeds spoorloos.
Op de zakdoek van de dief vinden we een wegbeschrijving
die ons naar de schat leidt. We volgen
de route en vinden zo de schat terug.
Vervolgens organiseren we zelf een schattenzoektocht,
we schrijven een wegbeschrijving naar de bergplaats van een schat en zoeken
elkaars schat.
In de loop van deze week stelden we ook onze
piratenvlag aan elkaar voor, in groepjes vertelden we wat op onze vlag te zien
is en waarom we deze elementen gekozen hebben.
Na de voorstelling van een vlag schuift de spreker steeds door naar een
ander groepje.
|