Welkom in het museum t Snuk, een museum met kunstwerken.
We zijn hier in de Grote Zaal, we noemen het de knutselfrutselzaal waar we 5 speciale kunstwerken vinden die door een heleboel kinderen samen gemaakt zijn, de kinderen vanhet derde leerjaar.
Het zijn 5 prachtige kunstwerken.
Onze gidsen geven jullie bij elk kunstwerk wat meer uitleg, dus veel plezier!
Dit kunstwerk heetde Zepslangen.
Het is gemaakt van allerlei wegwerpmaterialen.
We moesten plastic flesjes meebrengen en de juf maakte ze aan elkaar tot een slangenboom.
Beneden zit er zand in de flessen zodat het kunstwerk stevig is. Nadien werd er papier-maché rond de flessen gedaan. Vervolgens heeft iedereen een slang geverfd. We hebben het met veel plezier gemaakt en zijn trots op het resultaat.
De naam Zepslangen verwijst naar onze school, De Zeppelin.
Elk kind van onze klas schilderde 1 slang, iedereen heeft dus een deeltje bijgedragen tot dit kunstwerk.
Alle deeltjes samen vormen één geheel. Zo willen wij ook met onze klas één geheel vormen, want iedereen hoort erbij!
Dit kunstwerk heet de Spitterspat.
Het is een kleurrijk, origineel schilderij.
We hebben met een penseel om beurt langs alle kanten van het blad gespat.
Heel eenvoudig, maar de verf vloog wel in het rond.
Zoals jullie zien is het een kleurenpracht geworden met alle kleuren van de regenboog!!
Deze kleurenpracht willen wij met onze klas ook uitdragen door samen een prachtige vriendenklas te vormen.
Dit kunstwerk heet De gekleurde planeten
We hebben van wc-papier propjes gemaakt. Die propjes rolden we door behangerslijm en daarna door de verf.
Daarna mochten we ons een beetje afreageren door hard met de propjes te gooien.
Zo ontstond dit schilderij met allemaal mini planeetjes, elk met zijn eigenschappen.
De betekenis achter dit schilderij is dat wij ook allemaal onze eigen eigenschappen hebben en uniek zijn en dat er in onze klas ook al wel eens woorden vallen, maar dat we het daarna ook weer goedmaken.
Dit kunstwerk is het 3de hands-voetje.
Het is gemaakt van alle handen en voeten van de kinderen van het derde leerjaar.
We deden natuurlijk één schoen en één sok uit en een klasgenootje verfde onze voet, daarna maakten we een afdruk van onze voet op ons schilderij.
Daarna verfden we zelf onze hand en maakten we er ook een afdruk van.
Zo ontstond het
3de hands-voetje
De naam 3de hands-voetje verwijst natuurlijk naar de kinderen van het 3de leerjaar die een afdruk maakten van hun hand en hun voet op het schilderij.
Alle handen en voeten zijn met elkaar verbonden en vormen zo één geheel.
Zo willen wij met onze klas ook één geheel vormen waar iedereen in thuis hoort.
Dit kunstwerk is deZeppie-Kleppie
Het is een olifant van krantenpapier.
Als basis namen we een oude stoel en deze omwikkelden we met krantenpapier, we probeerden er een soort monster van te maken en zo is deze toch wel schattige, originele olifant ontstaan.
We noemden hem de Zeppie-Kleppie, verwijzend naar onze school de Zeppelin.
En Kleppie omdat we dat leuk vonden rijmen. Maar er zit toch wel meer achter. Kleppie verwijst ook naar onze klas ook al kunnen we het goed uitleggen klepperen en soms weinig van elkaar verdragen toch zijn wij allemaal prachtige, schattige kinderen! Net zoals deze schattige olifant.
In hoop dat jullie het fijn vonden.
Bedankt voor jullie bezoek.

 
 
 
 
 
 
 
|