Foto

Nog 22 dagen
Geboorte Kleinkind

Foto
Gastenboek
  • Hallo annie ik kom ook eens kijken lief groetje
  • hallo
  • Hallo Ann bedankt op op mijn blogje te zijn
  • Hallo Ann bedankt op op mijn blogje te zijn
  • hallo

    Vertaal deze site in uw keuze

    Translate our site
    in de
    language
    your choice

    Foto

    Deze foto is voor jullie
    moe en va.

    Ik mis jullie enorm.
     Moe,
    Ik vergeef mezelf nooit.
    Ik had er moeten zijn
    toen je me het meeste
    nodig had.
    Ik hoop dat de hemel
    bestaat,
    en dat jullie
    opnieuw
    samen zijn.

     

    RUST IN VREDE,
     MOE EN VA.

    Ode aan ons moe (en va:)
    Mijn pleegouders
     
    Foto

     Bedankt John,
    Voor deze
    mooie bloemen.
    Bedankt voor al
    wat je voor me
     gedaan hebt,
    Ik heb
    daar echt
    veel respect
    voor.
    Mensen die
    andere
     mensen
    helpen,
    zonder daar
    ene cent
     voor te vragen.
    John,
    je hebt
    uw Hart
    op de juiste
    plaats.
    Bedankt.
    Annie

    Mijn dank gaat zeker  uit
    naar Brigitta ( Nikki)  
    voor de prachtige lay-out!

     



    Annie met dit kaartje
    wil ik je bedanken
    voor je vriendschap.
    Dit doet me goed
    om te weten
    dat we vrienden van elkaar
    kunnen zijn
    Dikke knuffeltjes xxxxxxx 

    Bezoek ook eens mijn ander blogje.
    Klik maar op het
    vogeltje.
    Foto
    Foto
    © Copyright
    all rights reserved
    Laatste commentaren
  • Zomaar een kaartje gemaakt. (Dirk)
        op Hoera, Hoera, Hoera !!!
  • Zomaar een kaartje schilderij (Dirk)
        op Hoera, Hoera, Hoera !!!
  • Belgische zanger David Vandyck (Dirk)
        op Hoera, Hoera, Hoera !!!
  • Hallo Annie, (Jeannine)
        op Hoera, Hoera, Hoera !!!
  • Nieuwe PowerPoint geplaatst (Dirk)
        op Hoera, Hoera, Hoera !!!
  • John,
    bedankt voor de
    aanpassingen.
    Met de foto's en
    youtube-filmkes
     kleiner te maken.
    Ik weet echt niet,
    hoe dat het moet.
    Daarom,
    Bedankt om me
    uit de nood te helpen.
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto

    Deze kaars laat ik branden voor ons
    medebloggers die overleden zijn




    Dit ben ik toen ik 23 jaar jong was.
    net getrouwd en zwanger
    van mijn eerste kindje.

    Foto
    Foto

    Dit zijn mijn kinderen:
    Christof, Nathalie en Tony
    en ik ben heel trots op hen.
    Ooit hoop ik op kleinkinderen.

    Foto
    Foto
    Foto
    Foto

    Zo is het leven

    Al wat we zien bij anderen
    is afhankelijk van hoe schoon
    de venster is waardoor men kijkt.
    Voordat we kritiek geven is het
    noodzakelijk de kwaliteit van ons
    kijken na te gaan .
    Zo zullen we dan ook meteen
    een helder zicht op de goedheid in het
    hart van anderen zien

    Blog als favoriet !
    Agenda

    Belangrijke data in mijn agenda:

    Foto
    Foto
    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • ratten_info
  • Alles over ratten
  • kleinehuisdieren
  • ratten
  • Rattery
  • Forum
  • speciaalzaakwoody
  • verzorging-van-de-tamme-rat
  • kooien/zelfbouwkooi.

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    genealogie_popma
    www.bloggen.be/genealo
    Zoeken in blog

    Foto
    Foto
    Foto

    Dit is een buikzak om uw ratjes in mee te dragen,
    ik wil er ook zo één.
    Dan kunnen ze mee op vriendenbezoek.

    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Mijn favorieten
  • Jeffyken
  • Vroedvrouweninsenegal
  • Ratjes
  • Jackrusselcursus
  • Jackrussel
  • Jackrusselwebsite
  • Bolt
  • Vlek_Dai
  • Berner_sennehond
  • Poedel_pups_te_koop
    Foto
    Mijn favorieten
  • Pokecrib
  • Brigitta_vanwassenhove
  • Fdc1950
  • Foto
    Mijn favorieten
  • Hetbloggershoekje
  • Foto
    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • Belgischetop100
  • Foto
    Mijn favorieten
  • Wimvermeer
  • Happytogether
  • Happytogether/
  • Lester_jolly
  • Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Mijn favorieten
  • Stories_About_Elvis_Presley
  • Louisa_hobbyblog
  • Top100Skynetblogs
  • Dewesthoek
  • Eddia1946nieuw
  • Belgischetop100.
  • Foto
    Foto

    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Mijn favorieten
  • Fotos-bewerken-2
  • Plaatjes/gastenboek
  • Movie
  • Bestekrabbels
  • Anniel
  • Brigitta_vanwassenhove
  • 1001tips
  • Foto

    Image and video hosting by TinyPic

    Gelukkige verjaardag voor al mijn blogvrienden:
    van Januari tot December 2013.

     

    birthday photo: Happy Birthday Birthday-Clipart-Free_zps9c4c8b61.png


    Dit ben ik
    op mijn
    Huwelijksdag

    Image and video hosting by TinyPic

    Grot in Ravels
    Herinneringen  

    Image and video hosting by TinyPic

    Dit ben ik,
    met mijn zus
    haar hondje
    Prutske
    Ik ben
    op
    bezoek
    bij mijn
     zus
    Bea.
     Ze werkt
    en woont
    in
    Blankenberge.


    Genieten
    op het
    strand.

    Image and video hosting by TinyPic

    Effe
    chille
    in
    da
    house

    Image and video hosting by TinyPic

    Ik als bruid

    Image and video hosting by TinyPic

    Indien naar uw mening
    inbreuk wordt gemaakt
    op auteursrechten
    verzoek ik u
    contact met mij
    op te nemen;
    betreffende informatie
    zal dan worden
    verwijderd.

    Iedereen kent ze wel,
    de bordjes die aan
    een poort of deur
    hangen met leuke teksten.
    Sommige mensen zeggen dat,
    wanneer je
    aan de potentiële bezoeker,
     d.m.v. stickers op je ramen
    of een bord bij de ingang,
     noem maar op.

     

     

    Image and video hosting by TinyPic


    hobbytop Tamme_ratjes
    hobbytop
    WELKOM LIEVE BLOGMAATJES DE DEUR STAAT ALTIJD OPEN

    17-11-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Billie

    Mijn kleinste ratje Billie is gaan lopen,
    uit mijn handen gesprongen,
    deden die andere ook al wel eens maar zij is nog zo klein,
    net zo klein als een hamster.
     Normaal zitten ze dan s'morgens bovenop de kooi te wachten tot ik wakker word.
    Maar nu zo piepklein meisje met een klein bang hartje ergens onder een kast of zetel.
    Mijn hond zit nu in de veranda al maar goed.
    Die moet daar blijven tot morgen.
    Ga ik wel kunnen slapen te nacht???
    Slaapwel allemaal
    Hopelijk vind ik haar morgenvroeg terug op haar kooi.
    Groetjes
    Annie


     Zo klein is mijn ratje dus net een hamster.

     

    Image and video hosting by TinyPic

    17-11-2012 om 22:20 geschreven door Annie


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Droge koek

    Was net naar de winkel geweest en had twee boterkoeken gekocht,
    ze zaten per twee verpakt daarom twee koeken.
     Ik kon het niet laten om mijn  hond Breezer mee te laten genieten.
     En in de rattenkooi zaten ook oogjes naar mij te kijken, tien oogjes.
    Dus gaf ik Micky eerst een stukje omdat hij de moeilijkste is van de vijf.
    Zo had ik de kans dat hij niet bang hoeft te zijn van mij.
    Toen kreeg Charlie zijn stukje en dan de ander drie.
    Maar toen Charlie het zijn op had
    ,ging hij op zoek naar de andere om hun stukje af te pakken.
    Charlie is de oudste en jawel,
    de dikste van de hoop.
    Vroeger lieten zijn vriendjes alles afpakken,
    maar nu zijn ze al veel slimmer geworden,
    en verdedigen ze hun stukje.
    Zij vonden het heerlijk maar voor mij was het net iets te droog,
    ik had verwacht dat er binnenin creme zou zitten,
    nee dus heel droog.
    Normaal mogen ratjes dat niet eten omdat er te veel suiker in zit,
    maar een klein stukje kan geen kwaad denk ik.
    Nu krijgen ze elk nog een stukje kaas en dat is het dan voor vandaag.
    verder krijgen ze de voeding dat ratjes echt nodig hebben.
    Nog een gezellig weekend.
    groetjes
    Annie


    Image and video hosting by TinyPic

    Bijlagen:
    boterkoek.jpg (2.5 MB)   

    17-11-2012 om 17:58 geschreven door Annie


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Weekend

    Het is weekend en dan is het tijd om de kooien uit te kuisen.
    Ik doe dat altijd in het weekend.
    Een groot karwei maar met plezier gedaan.
    Altijd leuk om zien als ze terug in een propere kooi zitten.
    s'Avonds mogen ze er altijd uit als Breezer in de veranda moet gaan om te slapen,
     dan is het de beurt aan mijn ratjes voor wat aandacht.
    Breezer krijgt de hele dag al aandacht,
     als mijn kleine schatjes nog slapen.
    Heb nog altijd geen fatsoenlijk camera,
     als ik die heb laat ik foto's zien van mijn kleine,
     lieve schatjes.

    17-11-2012 om 13:45 geschreven door Annie


    16-11-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een dipje

    Ben net terug van de dokter en ze zei dat ik griep heb,
    ben er echt ziek van.
    Ze heeft iets voorgeschreven voor misselijkheid,
     en hopelijk ben ik er snel weer bovenop.
    Ik ben niet graag ziek.
     Ik moest twee uur wachten vooraleer het mijn beurt was,
     en we moeten eigenlijk een afspraak maken.
    Bij de apotheker zie ik dan dat ze niet alles heeft voorgeschreven,
     normaal krijg ik 4 doosjes slaappillen en nu heeft ze er maar één
    doosje voorgeschreven,
    kan ik volgende week nog eens terug.
    maar niet bij deze dokter.
    gelukkig werken ze daar met 10 dokters en heb ik keuze genoeg.
    Ik ga op tijd slapen en rustig tv kijken.
    Met de ratjes is alles nog goed toen ik thuis kwam.
    Hopelijk tot morgen.
    groetjes 





    16-11-2012 om 18:08 geschreven door Annie


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Op weg naar de dokter

    Ik weet niet of ik veel op mijn blog ga komen vandaag,
     want ik voel me niet goed.
    Ik ben op weg naar de dokter,
    wou eigenlijk een griepspuit maar ik voel me grieperig,
    die spuit zal waarschijnlijk niet gaan want dan moet je gezond zijn.
    De ratjes slapen nog allemaal met hen is alles goed.
     Groetjes
    Annie


     PS: Misschien tot straks.

    16-11-2012 om 14:11 geschreven door Annie


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Summer Ratje R.I.P

    Summer Ratje R.I.P
     

    16-11-2012 om 02:03 geschreven door Annie


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ratten verkennen de schone en nieuw ingerichte kooi!

    Ratten verkennen de schone en nieuw ingerichte kooi!
     

    16-11-2012 om 01:47 geschreven door Annie


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rattentraining

    Rattentraining

    Ratjes zijn erg slimme dieren, ze kunnen in een korte tijd veel oppikken. Hier kun je een aantal trucjes vinden die je aan je ratjes kunt leren. Als je gaat beginnen met het trainen van je ratje(s) is het belangrijk dat je een aantal basisregels kent:

    • Een rat leert uit interesse en nieuwsgierigheid, doordat ze graag dingen verkennen zijn het snelle leerlingen. Door dit natuurlijke gedrag te stimuleren zal de training goed en snel verlopen.
    • Een rat straffen werkt NIET, een rat leert sneller als hij of zij je door en door vertrouwt en zich veilig voelt. Slaan, bang maken, treiteren, hardhandig vastpakken of straffen op welke manier ook, zijn dingen die je nooit mag doen bij een rat! Je rat zal hierdoor bang worden en geen trucjes leren.
    • Een rat leert vooral door aanmoediging. Hij of zij verstaat commando's, handgebaren, bewegingen, lichaamshouding of geluiden. Je kunt een rat dus gemakkelijk sturen.
    • Beloningen met voedsel werken ook, het beste is het als het ratje een voedselbeloning met een geluid gaat associëren. Voordat je begint met het leren van trucjes moet je eerst zorgen dat je ratje de beloning gaat herkennen. Geef je ratje een paar keer per dag een (stukje) voedsel als beloning (in de kooi, nog niet erbuiten) en maak daarbij een geluid zoals klikken met de tong, fluiten, woorden enz. Doe dit alleen als je een beloning geeft en niet bij het “gewone” voedsel, anders maakt het ratje geen onderscheid. Je kunt het testen of je ratjes gaan reageren op de beloning door alleen het geluid te maken, als ze dan aan komen rennen betekend het dat ze weten dat ze beloond worden.

    Natuurlijk kun je het best met gemakkelijke trucjes beginnen. Vandaar dat ik heb geprobeerd de trucjes hieronder van gemakkelijk naar steeds moeilijker te plaatsen.


    Zitten op de schouder


    De vrouw met een beetje vlekkerig rat op haar schouder Stockfoto - 4367529
    De vrouw met een beetje vlekkerig rat op haar schouder



    Ratten vinden het heerlijk om op een schouder mee de wereld te verkennen. Vanaf de leeftijd van drie weken is het mogelijk om met de ritten dit te gaan oefenen. Als je dit trucje aan wilt leren kun je het best zittend beginnen. Zet je ratje op je schouder en kijk wat het beestje doet. Als hij of zij blijft zitten is het natuurlijk helemaal geweldig! Gaat je ratje heen en weer lopen, pak hem of haar op en zet het weer terug waar het stond. Blijft het ratje heen en weer lopen, pak hem of haar even van je schouder en speel een beetje als afleiding. Probeer het dan later weer een keer om het ratje op je schouder te zetten. Als het ratje gewend is om stil te blijven zitten op je schouder, kun je voorzichtig proberen om een paar stappen te zetten. Houd wel altijd een hand in de buurt zodat je snel in kan grijpen als het nodig is. Als je ratje uit zichzelf van je schouder af wil glijden, zet hem of haar weer terug. Laat hem of haar een aantal seconden stil zitten en houd dan je hand voor je ratje, hierdoor leert het ratje dat hij of zij alleen van de schouder af mag als er een hand in de buurt is.




    Apporteren

    Net als honden kunnen ook ratjes apporteren! Het is belangrijk dat het speeltje dat het ratje moet apporteren één van zijn of haar favoriete speeltjes is. Zorg er ook voor dat je een eindje van de kooi afzit met je rug ernaartoe, het ratje zal namelijk het speeltje direct mee naar zijn of haar kooi willen nemen. Als je op deze manier voor de kooi zit kun je het speeltje gemakkelijk onderscheppen. Maak je ratje erop attent dat je het speeltje in je hand hebt, laat het ratje er even mee spelen en pak het dan weer af. Herhaal deze stap een aantal keer tot het ratje geobsedeerd is door het speeltje. Gooi het speeltje dan een klein stukje weg en zeg er het commando apport bij, het ratje zal dan achter het speeltje aanrennen. Het ratje zal dan proberen om met het speeltje naar zijn of haar kooi te rennen om er daar lekker mee verder te spelen. Als het ratje bij je in de buurt is pak je het speeltje af en maak je het geluid voor beloning (+ snoepje). Blijft het ratje zitten met het speeltje roep hem of haar dan bij de naam en maak het beloningsgeluid, als het goed is komt het ratje dan wel terug. Naar gelang de vooruitgang kun je het speeltje steeds verder weg gooien en hoef je het ratje steeds minder te belonen, want het ratje komt als het goed is het speeltje vanzelf terug brengen.

    Dit zijn een paar van de basistrucjes die je ratjes kunt leren, natuurlijk is dit maar het puntje van de ijsberg. Je kunt het zo gek maken als je zelf wilt. Als je ratje jou is gaan vertrouwen en een aantal van deze basistrucjes kent is het leuk om met rat agility te beginnen. Hier kun je bij Rat behendigheid / agility meer over lezen.

    16-11-2012 om 00:03 geschreven door Annie


    15-11-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rat tricks - spin, up, paw

    Rat tricks - spin, up, paw
     


    Spin: ronddraaien
    Up: rechtstaan.
    Paw: pootje
    groetjes
    Annie

    15-11-2012 om 23:42 geschreven door Annie


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het liefste diertje op aarde

    Het liefste diertje op aarde.





    Kijk zelf maar.

    15-11-2012 om 23:08 geschreven door Annie


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rattentrukjes

    Deze truck wil ik ook leren met mijn ratjes en nog andere trukjes.


    15-11-2012 om 22:19 geschreven door Annie


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het leukste dierenevent van het land!

    Het leukste dierenevent van het land!

    http://www.dierenfeest.be/

    Ik denk dat ik mijn hond ga meenemen dan komt hij ook eens buiten,
     en komt hij in contact met andere honden.
    groetjes
    Annie

    Foto



    http://www.ratshop.be/


    groetjes
    Annie

    15-11-2012 om 22:17 geschreven door Annie


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Clickermethode

    Clickermethode

    Wij maken in onze training gebruik van een clicker. Dit apparaatje is het best te vergelijken is met de klik-kikkertjes, waar je als kind mee speelde. Het maakt een specifiek klik-klak-geluidje en doet verder helemaal niets. Door de hond echter op dit geluid te conditioneren, hem te leren dat het geluid van de clicker betekent dat er een beloning in aantocht is, wordt het voor de hond het mooiste geluid op de wereld.

    clickerfoto Een clicker is geen wondermiddel, het is gewoon een heel handig en zeer hondvriendelijk hulpmiddel bij het trainen van honden. Het grote voordeel ligt in het feit dat je er zo snel mee kunt zijn dat je er een actie van de hond mee kunt "vangen" als die nog in volle gang is. Met andere woorden: je kunt heel precies het moment van beloning timen, iets wat uiterst moeilijk is met de traditionele beloningsmethoden, zoals iets lekkers, een aai of een spelletje. En een seconde kan het verschil uitmaken tussen het belonen van het juiste gedrag en (onbedoeld) van ongewenst gedrag. Daarnaast kan de clicker in situaties gebruikt worden waarin een gewone beloning onwenselijk of onmogelijk is.

    Het tweede voordeel is dat het met een clicker mogelijk is de primaire beloning (spelen, lekkers) te scheiden van de oefening waar de hond op dat moment mee bezig is. Hierdoor wordt voorkomen dat de hond teveel gaat focussen op de verwachte beloning in plaats van op de geleider en de oefening en daardoor uit zijn concentratie raakt. Heeft u zelf wel eens geprobeerd tegelijkertijd te leren en T.V. te kijken?

    En dan is er nog een derde voordeel. De click klinkt altijd hetzelfde, in tegenstelling tot uw stem. Als u in een opperbeste stemming bent zal uw "braaf" wellicht anders klinken, dan wanneer u hoofdpijn hebt. En als de hond niet echt mee wil, dan zal uw "flink zo" waarschijnlijk ook niet zo vrolijk klinken als wanneer alles meteen lukt.

    Kort samengevat: het gebruik van een clicker schept duidelijkheid voor de hond, iets waaraan hij met zijn hondenverstand in onze verwarrende mensenwereld, zo verschrikkelijk veel behoefte heeft. Daardoor zal hij een stuk sneller leren dan in andere situaties.
    Overigens is de clicker een aanleermechanisme. Het is dus niet zo dat als er eenmaal met de clicker begonen wordt, je het hele hondenleven moet blijven clicken. Zodra het gewenste gedrag eenmaal door de hond goed begrepen wordt, kan de click achterwege blijven.






    Image and video hosting by TinyPic

    Hoe de clicker gebruiken

    Zorg ervoor dat de u de clicker bekend maakt bij de hond. Zorg dat u varieert in hoe u de clicker vasthoudt en hoe u staat. U hoeft de clicker ook niet als afstandsbediening te gebruiken en te richten op de hond. Hij hoort het toch wel. Zorg er dus voor dat er variatie is. Dit geldt ook voor uw hond want als u steeds clickt als hij ligt gaat hij dat met elkaar in verband brengen en begrijpt hij de click niet in een andere houding. Om de clicker bekend te maken bij de hond begint u als volgt: U clickt en geeft wat lekkers, bijvoorbeeld een trainer. Dit herhaalt u een aantal keer. Op een gegeven moment stelt u het geven van het lekkers uit. Als de hond u verwachtingsvol aankijkt of hij gaat u een poot geven dan heeft hij de clicker begrepen. Hij snapt nu het verband. Geef hem dan zijn beloning. Dit doet u een aantal maal en steeds in een andere houding en in een andere omgeving. Zo leert de hond dat de click betekent dat hij het goed doet; dat u dat gedrag wilt zien en dat u hem daarvoor beloont. Hou er rekening mee dat als er geklikt wordt ALTIJD een beloning moet volgen, anders wordt de clicker onbetrouwbaar in de ogen van de hond. Het gebeurt altijd dat je wel een keer 'misklikt'. Geen probleem, maar wel de beloning gegeven.

    Nu gaat u bepaald gedrag aanleren. Als de hond toevallig gaat zitten clickt u en geeft u hem zijn beloning. U kunt aan de oefening het commando "zit" koppelen. De oefening doet u een aantal maal net zolang totdat u merkt dat uw hond begrijpt wat de bedoeling is. U kunt het clicken langzaamaan uitstellen. Door uw norm steeds te verhogen zal uw hond beter en betrouwbaarder presteren.

    15-11-2012 om 19:09 geschreven door Annie


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wakker en eten

    Ondertussen is het 18u en zijn ze allemaal wakker en zijn ze volop aan het eten.
    Ben deze namiddag eetstokjes gaan kopen en daar zijn ze nu van aan't genieten.
    Ik koop zo van die stokjes zodat ze moeite moeten doen ,
    om ervan te kunnen eten, zo blijven ze in conditie.



    Image and video hosting by TinyPic


    Volgende week weekend is het dierenfeest in Genk,
     en dan ga ik vanalles aanschaffen zoals:

    Een buikzak om uw ratjes overal mee naartoe te dragen.

    Image and video hosting by TinyPic
     

    Image and video hosting by TinyPic


    En ook nog een:


    Image and video hosting by TinyPic


    Zo, dit is het voor vandaag.

    15-11-2012 om 18:20 geschreven door Annie


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Up to date
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het is ondertussen middag en ze liggen lekker te slapen,
    Het is  kalm hier in huis.
    Heb er 3 proberen te wegen,
     maar ze bleven niet stil liggen,
     dus heb ik het maar op gegeven.
    En nu liggen ze opnieuw te slapen.
    De mannen:.
    Charlie en Gizmo zijn beste vrienden en slapen altijd dicht bij elkaar.
    Eentje ligt er in zijn huisje te slapen.
    De ander twee liggen op de bodum.
    De meisjes:
    Beau en Babs liggen samen in hun nieuw slaap
    Tessa slaapt op de bodum heb ik gezien.
    Billie zie ik niet,
    ik denk dat ze in de tunnel slaapt die op een plateau staat.
    Als ze wakker worden laat ik het jullie weten.
    Slaapwel lieve schatjes.
    Groetjes  

    15-11-2012 om 14:24 geschreven door Annie


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het leukste dierenevent van het land!

    Het leukste dierenevent van het land!

    http://www.dierenfeest.be/


    Dierenhappening 2012 vindt plaats op 23, 24 & 25 november 2012 in Limburghal

    De 16de Dierenhappening, waar dierenliefhebbers de volledige dierenwereld ontmoeten op 23, 24 en 25 november 2012 niet meer in de Grenslandhallen maar wel in de Genkse Limburghal, heeft weer talrijke blikvangers op de affiche.

    Circusvoorstellingen, workshops voor baasjes en hun hond, verschillende demonstraties, een heuse kinderboerderij en een prachtige vlindertuin vertroetelen het publiek.

    Ook belevingen van dieren met kinderen en ook het outdoor nagebootste groene landschap van het platteland zijn zeker de moeite waard.

    www.dierenhappening.be 


     

    Stand Belgische Knaagdierenvereniging

    belg_knaagdieren

    • Wil je eens knuffelen met een gerbil? 
    • Wist je dat kleurmuisjes eigenlijk ontzettend slimme en lieve huisdiertjes zijn? 
    • Wil je eens weten hoe het voelt om een muis of een rat vast te houden? 
    • Heb je al eens een angoracavia geborsteld? 
    Het kan op de stand van de Belgische Knaagdierenvereniging! Ook voor informatie over niet-alledaagse knaagdieren kan je er terecht. De Belgische Knaagdierenvereniging wil mensen beter informeren. Alles begint bij het maken van een juist keuze. Welk dier past bij jou? Waar haal je de diertjes best? Waarop moet je letten als je een gezond dier wil? Hoe kan je jouw diertje helemaal gelukkig maken?



    knuffelkoe
    • Last van stress? Of gewoon nieuwsgierig? Kom zeker eens langs bij de 'knuffelkoe' van Kathleen Paeshuyse. Ontspannend plezier gegarandeerd.






      En zo veel meer!!!


      Kijk hier op deze link:

      www.dierenhappening.be


    15-11-2012 om 00:51 geschreven door Annie


    14-11-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De tamme rat

    De tamme rat

     

     

    http://plzcdn.com/ZillaIMG/8346884c3bc97c10afff2d1dc075a866.jpg
    De tamme rat is een, aanvankelijk als laboratoriumdier, gekweekte variant van de bruine rat. De, oorspronkelijk bruine kleur is vervangen door tal variaties, zoals albino, beige, lichtbruin, grijs, zwart al dan niet gevlekt. Het zijn slimme en sociale dieren die zich snel hechten aan hun verzorger. Ze worden maximaal twee tot drie jaar oud.

     

    Tamme rat kopen

    Voor je een tamme rat koopt, moet je eerst goed nadenken of je wel echt een huisdier wil. Ratjes moeten verzorgd worden, moeten regelmatig en gezond eten, kunnen geen twee weken alleen blijven tijdens de vakantie en je kunt ze zeker niet in de natuur dumpen als je ze zat bent: daar zouden ze niet eens overleven. Let ook op als er huisgenoten met allergie of astma in huis zijn. Sommige mensen kunnen niet tegen ratten.

     

    Huisvesting tamme rat

     

     

     

    http://plzcdn.com/ZillaIMG/fada183a4a3e65df302c3bf8526ac12e.jpg
    Voor je rat heb je een ruime kooi nodig die gemakkelijk kan worden schoongemaakt. Voor twee ratjes heb je een kooi van zeker 40 x 40 x 80 nodig. Zorg voor een plek waar de ratje zich in kunnen terugtrekken of slapen. Zorg voor een lichte standplaats zonder direct zonlicht en niet in de tocht. Zet de kooi bij voorkeur niet op de grond want daar is de tocht het grootst als je een centrale verwarming hebt.


    Als grondbedekking is krantenpapier heel geschikt. Ververs dit regelmatig en was de bodem van de kooi minstens één keer per week. Bij onvoldoende hygiëne zitten de ratjes na verloop van tijd onder de luizen .

    Let op: ratten zijn gezelschapsdieren die heel neurotisch kunnen worden als je ze alleen houdt. Te veel dieren in een kooi levert weer agressie op. Koop echter geen koppel maar altijd twee of drie dieren van hetzelfde geslacht. Ratten planten zich namelijk enorm snel voort.

     

    Voeding tamme rat

     

     

     

    http://plzcdn.com/ZillaIMG/7bd1cf5b55150e7cdfab941a4080c6d1.jpg
    De rattenvoeding die in de winkel wordt aangeboden is prima. Vul deze aan met vers fruit en groente. Voer niet te veel. Ratten met overgewicht krijgen snel hartproblemen en worden niet oud.

     

     

    Verzorging tamme rat

    Ratten zijn intelligente en aanhankelijke dieren die aandacht nodig hebben. Ze vinden het leuk om de ruimte buiten hun kooi te ontdekken. Laat ze nooit onbeheerd achter want als ze knagen op elektriciteitsdraden of een holletje maken in jouw mooie sofa, zit je met de gebakken peren.

    Spelen

     

     

     

    http://plzcdn.com/ZillaIMG/6596045a91989675bead95b3c6d2ffce.jpg
    Ratten kunnen zich gaan vervelen in een kooi, zeker als het baasje er niet is. Zorg dat ze iets hebben om een mee te spelen, wilgentakjes om op te kauwen wc-rolletjes om mee te slepen en om te slopen of een oude sok.

     

    Geluiden ratjes

    Raten kunnen allerlei geluiden maken zoals piepen, sjirpen, sissen en een soort van hoge gilletjes. Als een rat dit soort geluiden maakt dan is dat meestal een teken van stress en algemeen ongenoegen. Bestudeer het dier en kijk wat er aan de hand is.

     

    Trucjes leren aan een tamme rat


    Ratten zijn heel slimme dieren en leren al snel kleine trucjes, zoals opzitten en zelfs met een pootje naar je ‘zwaaien’. Dat is leuk voor de eigenaar maar het houdt de rat lekker bezig en dat is zeker zo belangrijk. De manier om iets te leren is door ze te belonen voor gewenst gedrag. Straf dieren nooit: zo doen dingen niet bewust fout.

     

     

     

     

    Tamme ratten houden

    Het houden van een tam ratje is niet moeilijk. De verzorging vraagt echter tijd en elk dag moet je naar je ratjes kijken, vers water neerzetten en eventueel oud voedsel wegnemen.




    * = dikmaker
    ** = met mate!

    Wel:

    aardappel (gekookt, ongezouten)
    aardbei
    ananas
    andijvie ** (liefst rauw)
    appel
    appelmoes (suikervrij!)
    artisjok
    aubergine (rauw/gekookt)
    avocado* (niet de schil!)
    babyvoeding
    bamboe
    banaan (ook banaanchips)
    beschuit
    beuk en berk
    beukennootjes**
    biscuit (ongesuikerd)
    bleekselderij
    bloemkool (gekookt/rauw)
    boerenkool**
    bramen
    brandnetel (gedroogd)
    broccoli (gekookt/rauw)
    brood, gedroogd! (liefst bruin/volkoren)
    bruine bonen (gekookt, zonder saus)
    buffalowormen*
    champignons
    cornflakes (zo weinig mogelijk suiker)
    courgette (rauw/gekookt)
    couscous
    crackers
    cruesli
    distelbloemen
    doperwt
    druiven
    eivoer*
    framboos
    garnalen
    gedroogd fruit
    gekookt ei
    gort
    gras
    havermout
    hazelnoten
    hondenbrokken
    ijsklontje (als het warm weer is)
    johannesbrood
    kaas **
    kamille (gedroogd)
    kattenbrokjes
    kattengras
    kattenmelk*
    kers
    kidneybonen (gekookt, zonder saus)
    kippenbotjes
    kiwi
    klaver
    knoflook
    kokosmelk*
    kokosnoot*
    komkommer
    koolrabi
    krekels*
    krenten
    kroepoek (naturel)
    kwark
    lactose-vrije aanmaakmelk
    limonade (wel verdund) **
    linzen (gekookt, zonder saus)
    lychees
    macaroni
    maïs (rauw, gekookt of gedroogd)
    mandarijn
    mango
    meelwormen*
    meloen
    moriowormen*
    munt
    muesli
    nectarine
    noten*
    ontbijt-/papgraan
    ontkiemd vogelzaad
    opfokvoer vogels*
    paardenbloemblad (niet de bloem!)
    paksoi
    pap (aangemaakt met lactol/sojamelk/kattenmelk)*
    pap (zonder suiker! aangemaakt met water) *
    paprika**
    pasta (gekookt en ongekookt)
    peer
    perzik
    peultjes
    pijnboompitten*
    pinda (in dop=leuk)*
    pompoen
    pompoenpitten*
    popcorn (ongezoet/ongezout)
    postelein
    pruim
    raapstelen
    rijst
    rijstewafels (naturel)
    rode aalbes
    rode biet
    roggebrood (gedroogd)
    roosvicee (verdund, met mate)
    rozijnen
    selderij
    sinaasappel
    sla**
    snijbiet
    snijbonen
    soepstengel
    soja vla
    sojabonen
    sojabrokken
    sojamelk
    spaghetti
    sperziebonen (gekookt)
    spinazie **(liefst rauw)
    sprinkhanen*
    tahoe
    takken van wilg, fruitboom, beuk en berk
    tamme kastanjes
    tarly
    tempeh
    toastjes naturel
    tofu
    tomaat
    trosgierst
    tuinbonen/peulen
    venkel**
    vette vis* (gekookt)
    vis (gekookt)
    vlees gekookt (mager, liefst kip)
    vliegen
    walnoten*
    waterkers
    weegbree
    weetabix
    witlof
    wortel
    yoghurt
    zeevruchten
    zemelen
    zoete aardappel (gekookt!)*
    zonnebloempitten *
    zure room

    Niet:

    aardappel (rauw)
    alcohol
    alles wat gebakken/gefrituurd is
    alles wat gekruid is
    amandel
    brood wat niet gedroogd is, plakt!
    chips
    chocola
    dennenappels
    dropjes
    ei, rauw
    eikels, groen
    frisdrank
    honing
    jam
    koekjes
    kool (witte, groene, spits,chinese, rode, spruitjes)
    koolzuurhoudende dranken
    melk (lactose)
    pepernoten
    pindakaas
    pit van perzik/nectarine/avocado/abrikoos/mango
    plakkerig eten
    prei
    rauw vlees
    scherpe kruiden
    schil avocado, mango, citrusvruchten
    schimmelkaas
    smeerkaas
    snoep voor mensen
    tabak
    ui
    veel soorten (kamer-)planten
    vitaminesupplementen
    vla (lactose)
    wilde kastanjes
    zout
    zure dingen


    Groetjes



    <.

    Image and video hosting by TinyPic

    Bijlagen:
    bi6p74.gif (28.3 KB)   

    14-11-2012 om 23:15 geschreven door Annie


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opmerkingen:

    Opmerkingen:

    -Citrusvruchten zijn minder goed voor mannetjes (kan nierkanker veroorzaken), het gaat vooral om de schil/velletjes (geldt ook voor mango schil), dus het binnenste van de partjes mag wel.
    -Groente uit blik kan te zout zijn.
    -Groente waar veel vocht in zit met mate.
    -Pruim werkt laxerend.
    -Toast, is mijn Luna een keer bijna in gestikt, kan toeval zijn...
    -Teveel dierlijke eiwitten (vlees) is niet gezond.
    -Zoetigheid is slecht voor het gebit! (dus ook fruit)
    -Vruchtenyoghurt is zoet, maar wel geschikt om medicijnen mee te geven.
    -Er bestaat wat onenigheid over bepaalde gasvormende koolsoorten, deze laat ik bij niet staan.
    -Vette vis is gezond ivm de onverzadigde vetzuren, maar dus wel*
    -Extraatje voor opgroeiende rittens en zwakke dieren: eivoer/opfokvoer vogels, eventueel in een papje, gecombineerd met lactol/sojamelk.
    -Gebruik het liefst volkorenprodukten, dus bruin/volkorenbrood, volkoren pasta, zilvervliesrijst.
    -Wat katten en hondenvoer betreft mag alles in principe, mits met mate, maar je kunt beter de dure merken nemen die niet één bruine brij zijn maar waarvan je nog kan zien wat er in zit. Je merkt ook dat ze daar veel minder van gaan stinken dan van de goedkope versies. Bijvoorbeeld Shiny Cat kattenvoer, Gourmet Diamant, Naturediet hondenvoer. Voor alle katten en hondenvoer geldt dat je het beste light versies kunt kiezen, en versies met licht verteerbaar vlees, dus gevogelte, kip en lam.
    De echt commerciële merken zoals Bonzo, Pedigree, Whiskas enzo bevatten volgens mij het meeste zout. Je kunt het beste óf hele dure dieetmerken óf hele goedkope merken geven.
    -Bonen moeten wel gekookt zijn.
    -Gras, paardebloemen etc niet langs een drukke weg plukken!
    -Andijvie of spinazie niet voor een 2e keer opwarmen! Dit geldt voor alle nitraatrijke groenten. Het nitriet dat ontstaat zorgt er voor dat het bloed minder zuurstof aan de weefsels kan afgeven. Je kan deze groente beter kopen in het daar voor bestemde seizoen. 's Winters komt het uit de kas en is veel nitraatrijker.
    -Nitraatrijke groenten gaan niet samen met vis en zeevruchten, er kunnen in het lichaam schadelijke stoffen ontstaan.
    -In spinazie en rabarber zit oxaalzuur, dit mogen ze niet te veel hebben.
    -Eikels zijn in grote hoeveelheden giftig, vanwege het looizuur dat ze bevatten. Groene -niet rijpe- eikels, moet je sowieso niet geven; bruine -rijpe- eikels dus met mate

    14-11-2012 om 18:38 geschreven door Annie


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Winkel

    Op weg naar de winkel om wat spaghetti  en rijst en wat kattenbakvulling te kopen voor de ratjes,
    En voor mezelf wat eten. (aldi).
    Groetjes
    Annie

    14-11-2012 om 17:18 geschreven door Annie


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoe grappig

    Is dit niet grappig?



    Image and video hosting by TinyPic

    14-11-2012 om 00:26 geschreven door Annie


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Groenten en fruit

    Groente & Fruit

    Van groenten en fruit mogen ratjes bijna alles, sommige groenten zijn echter niet zo gezond, zij bevatten gifstoffen waar ratjes niet goed tegen kunnen. Het is best om deze groenten te vermijden. Ratjes mogen bvb. geen ongekookte aardappel en groenten van de "koolsoort" familie dienen te vermeden worden.

    Andere groenten kunnen, wanneer zij in te grote hoeveelheden gegeven worden, diarree veroorzaken, waardoor ratjes makkelijk uitdrogingsverschijnselen krijgen. Het gaat dan vooral over 'natte' groenten zoals komkommer, sla,...

    Vergeet echter niet dat ieder darmstelsel van een rat anders is en dat sommige ratjes bvb al makkelijk diarree krijgen van appel, terwijl andere zoveel sla mogen eten als ze willen, zonder last te krijgen. Als baasje zul je er wel snel genoeg achterkomen waar jouw ratje gevoelig voor is en waarvoor niet.




    Image and video hosting by TinyPic 


    Ook hier mogen ze niet teveel van, aangezien noten behoorlijk wat vetten bevatten.


    Image and video hosting by TinyPic


    Groetjes

    Annie

    Image and video hosting by TinyPic

    14-11-2012 om 00:00 geschreven door Annie


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Up to date:

    Up to date: Vandaag is een vriendin van mij mijn ratjes hun nageltjes komen knippen.
    Nu hoef ik niet naar de dierenarts en spaar ik 22 euro uit.
    Eerst mijn vrouwtjes: geen problemen met hen ze spartelde niet tegen, flinke meisjes.
    Maar de jongens dat was wat anders.
    Ik pakte eerst de kalmste: Gizmo, piepte wel even maar de nageltjes waren zo geknipt,
    je moet gewoon weten hoe je ze moet vast pakken zodat ze niet weg kunnen.
     Ik pak ze met mijn linker had onder zijn nekje en met mijn rechter hand onder zijn kontje,
     zodat hij niet kan bijten en gaan lopen.
    Ik heb hem stevig beet onder zijn nekje,
    spartelen met zijn achter pootjes kan hij nog,
     maar niet bijten of gaan lopen.
    Toen was Jerry aan de beurt,
    dat was helemaal geen probleem om te pakken en laat alles toe.
    Toen kwam Tommy,
    spartelde wat tegen maar met een stevige greep was het zo gebeurd.
    Maar dan: Charlie daar had ik meer problemen mee om hem uit zijn kooi te krijgen.
    Maar eenmaal uit zijn en wat tegenstribbelen,
     waren zijn nageltjes zo geknipt. 
    Toen kwam de stoutste aan de beurt:
    Micky had me bijna gebeten toen ik hem wou pakken,
     maar met wat gedult had ik hem zo uit zijn kooi gepakt.
    mijn vriendin was bang omdat ze ooit was gebeten door één van haar ratjes,
    ze bloede.
    Maar nu dat ik wat meer ervaring heb met mijn ratjes uit hun kooi te halen,
     wist ik hoe ik het moest aanpakken met Micky.
    Gewoon sneller zijn dan de rat zelf en ertegen spreken.
    Eenmaal in mijn handen was hij zo mak als een lammetje,
    en hij deed niet tegen.
    na het knippen gaf ik Micky aan mijn vriendin en hij wou achter haar trui kruipen.
    Zo erg was het toch niet he vriendin.
    Ik heb haar heel hartelijk bedankt om mij te helpen.

    Groetjes

    PS: Wat een morgend, drukke bezigheid met uw ratjes bezig zijn.
    Gelukkig was het morgend toen ze kwam en zijn ze nog wat slaperig want ratjes zijn nachtdieren.








    14-11-2012 om 00:00 geschreven door Annie


    13-11-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een nieuw hangmatje
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ik heb vandaag een nieuw hangmatje gekocht en heb het net in de kooi gehangen.
    Beau is het al gaan uitproberen.
    Ondertussen zijn ze met drie ratjes in een mandje gekropen.
    Billie is eindelijk geaccepteerd in de groep.
    Ze liggen allemaal te slapen knus bij elkaar,
    mooi om te zien.
    Ik kan ze echt niet meer missen,
    Ik hoop dat ze zeker 3 jaar mogen gezond blijven maar dat zal wel niet he.
    Fingers crossed.
    Dit is het mandje waar ze in liggen te soezen.
    Slaapwel schatjes.
    Groetjes


     

    13-11-2012 om 20:04 geschreven door Annie


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Billie
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ik denk dat ik mijn nieuw ratje Billie ga noemen.
    Ik heb altijd geweten dat Billy voor een jongen is en Billie voor een meisje.
    Vinden jullie dat een mooie naam?
    Hier lijkt mijn ratje op.  


     

    Betekenis en herkomst van Billie



    Billie is een Engelse jongens en meisjesnaam.

    De betekenis van de naam is `gewilde beschermer`.


    13-11-2012 om 19:53 geschreven door Annie


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Winkelen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ik denk dat ik nu naar de dierenwinkel ga om zwaardere eetbakken te gaan halen,
     want mijn vrouwtjes maken nogal veel vuil, hun kooi en ik hou daar niet zo van.
    Het zijn echte smossertjes met kleine meiden.
    Het is zo stil in huis alleen mijn hond breezer maakt van zijn oren,
     omdat hij niet kan spelen met de ratjes, haha.
    Tot straks
    Groetjes
    Annie




    13-11-2012 om 14:00 geschreven door Annie


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog altijd vrede
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het is nog altijd stil in de vrouwenkooi,
    Lucky is blijkbaar aanvaardt door de drie andere meiden.
    Het is middag en dan slapen de ratjes,
    ze worden pas goed wakker en actief rond 17 u.
    Dan kan ik er ook mee spelen en op mijn schoot nemen.
    De mannetjes blijven meestal wel kalm als ik ze pak,
     maar de vrouwtjes blijven niet stil zitten.
    Vooral Beau is nogal beweeglijk.
    Ik geniet ervan als ze bij mij zitten.
    Beau kruipt vanaf gisteren onder mijn trui dat is warm.
    Ik ga proberen een buikzak te kopen,
    15 euro is niet zo duur.
    Nu maar sparen voor als ik de DA nodig heb.
    Groetjes
    Nog een fijne namiddag.
    Annie


    13-11-2012 om 13:30 geschreven door Annie


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.The First Egg Experience

    The First Egg Experience
     

    13-11-2012 om 12:28 geschreven door Annie


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Caring for Your Pet Rat:

    Caring for Your Pet Rat: Expert Pet Rat Facts by Laurie Routhier  Expert Pet Rat Facts by Laurie Routhier

    13-11-2012 om 12:27 geschreven door Annie


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.One of our fancy rats gets a bath



    One of our fancy rats gets a bath
     

    13-11-2012 om 12:24 geschreven door Annie


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Knarsen en ploppen van ratten

    Knarsen en ploppen van ratten


    13-11-2012 om 12:22 geschreven door Annie


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Alles is goed gegaan te nacht

    Er waren te nacht geen problemen met onze nieuwste aanwinst Lucky, ik heb toch nikd gehoort.
    Ik heb het net in mijn handen gehad en er was niets aan de hand.
    Alles is gezond aan Lucky.
    Hij wou niet zo graag gepakt worden heb hem dus maar terug in zijn kooi gezet.
    onze breezer is weer vol energy, hij mag mij wat energy geven dan is hij misschien wat kalmer.
    Maar wat wil je jack russels zijn nu eenmaal actieve honden.
    Nog een prettige Dinsdag.
    Groetjes


    PS: trouble in paradise,
    ze zijn net aan't vechten maar ik heb al wel gemerkt dat lucky de andere ratjes uitdaagd,
     de kleine rakker.

    13-11-2012 om 10:23 geschreven door Annie


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hondenschool Mol
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ik ben van plan om naar de hondenschool te gaan met ons Breezer, Jack Russel.
    Als ik welkom ben tenminste.





    Welkom bij K.V.Moldernete.  Onze club. werd opgericht in 1977 en specialiseert zich als één van de grootste hondenscholen van Mol en omgeving in het gehoorzaamheidsprogramma (sectie 4-B) en showtraining (sectie 4-A) volgens de richtlijnen van de Koninklijke Kynologische Unie Sint-Hubertus.

    13-11-2012 om 00:50 geschreven door Annie


    12-11-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuw ratje

    k'Ben vandaag een nieuw ratje gaan halen een vrouwtje.
    Haar naam is Lucky en ik denk dat ze 5a6 weken oud is want ze is nog klein.
    Ik heb haar geintroduceerd bij mijn andere vrouwtjes ratjes.
    Babs en Tessa accepteerde haar onmiddelijk maar Beau moest weer moeilijk doen.
    Tot nu toe is het stil maar ik weet niet wat er te nacht gaat gebeuren als ik in mijn bed lig.
    Tot nu toe hoor ik niks ze liggen alle vier te slapen.
    Beau ligt in haar hangmat, Lucky slaapt achter een slaapmandje,
    Babs ligt in het mandje en tessa slaapt op de bodum.
    Alles is heel rustig tot nu toe.
    Alleen mijn hond een jack russel laat ze niet gerust,
    zijn naam is breezer.
    Die is altijd opgefokt als hij in de buurt van de ratjes komt.
    maar als ik een ratje vast hou geeft hij ze een likje.
    Ik laat hem niet alleen met mijn ratjes, dat vertrouw ik niet.
    maar hij mag met mij op de zetel.
    Morgen laat ik weten hoe het gegaan is met Lucky en haar nieuw vriendinnekes.
    heb vandaag een zwaardere eetpot moeten kopen want mijn vrouwtjes stoten altijd alles om.
    Mijn mannetjes eten  proper.
    Groetjes en tot morgen.

    12-11-2012 om 23:48 geschreven door Annie


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Betekenis van
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De mannetjes ratten

    Betekenis en herkomst van Charlie



    - Charlie is een Engelse jongens en meisjesnaam.

       De betekenis van de naam is `mannelijk`.

    - Gizmo is Amerikaans 
      Betekenis: Gadget

    - Tommy is een Engelse jongensnaam.

      De betekenis van de naam is `tweeling`

    - Mickey is een Engelse jongensnaam.

      De betekenis van de naam is `Die als God is`.

    -
    Jerry
    Jerry is een Engelse jongens- en meisjesnaam. Het betekent `heilige speer krijger`.


    De vrouwtjes ratten

    Beau is een Franse jongensnaam. ( Mijn beau is een vrouwtje

    De betekenis van de naam is `knap, beeldschoon`.


    Betekenis en herkomst van Tessa



    Tessa is een Engelse meisjesnaam.

    De betekenis van de naam is `oogster`.

    Betekenis en herkomst van Babs



    Babs is een Engelse meisjesnaam.

    De betekenis van de naam is `exotisch, mysterieuze, vreemdeling`.

    Betekenis en herkomst van Lucky



    Lucky is een Engelse jongensnaam.

    De betekenis van de naam is `gelukkige`.


    Wat zeggen Lucky`s over hun naam?

    Het leukste aan de naam Lucky:
    lucky is mijn puppy en is een schatje
    Het minst leuke:
    niks!!!!
    Als ik geen Lucky zou heten dan....:
    geen idee
    Extra informatie:
    luckt is mijn puppy
    Het leukste aan de naam Lucky:
    het komt bijna niet voor
    Het minst leuke:
    hij komt bijna niet voor op sleutelhangers en zo
    Als ik geen Lucky zou heten dan....:
    ??????
    Extra informatie:
    ik wil graag met een anderen lucky vrienden worden.


    .
     

    12-11-2012 om 23:46 geschreven door Annie


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een trucje

    Ik ben ons Beau aan het leren naar mij komen als ik met mijn tong geluid maak,
    zij kent het al zo goed als ik naar de kooi ga dat ze me staat op te wachten.
    ook ben ik aan het leren dat ze op mijn schouder blijft zitten,
    maar daar heeft ze nog wat problemen mee.
    Vanaf vandaag kruipt ze onder mijn trui en loopt wat rond onder mijn trui.
    k'Ben nu al een week bezig maar ze weet al dat ze moet komen als ik de kooi open doe.
    ook bijt ze me niet meer als ik aan de tralies kom.
    Als Beau al goed tam is begin ik met Lucky, ze is nog klein en is sneller tam te krijgen.
    Ik kijk er altijd naar uit als het wat donker word.
    dan worden mijn ratjes wakker en kan ik ermee spelen.
    Ik laat ze s'morgens en middag slapen want ze hebben hun slaap nodig,
     net zoals ik hun baasje, (slaafje).
    groetjes

    12-11-2012 om 23:05 geschreven door Annie


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.mijn kooien

    Hier zijn mijn twee kooien:
    Eentje voor de mannetjes
    Eentje voor de vrouwtjes.
     De kleinste kooi op foto is de grootste in werkelijkheid,
    voor 5 mannetjes.






    12-11-2012 om 14:59 geschreven door Annie


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Charlie, Gismo, Tommy, Jerry en Micky
    Ik zal jullie maar eens vertellen hoe mijn ratjes: Charlie, Gismo, Tommy, Jerry en Micky bij mij terecht zijn gekomen.
    Het begon allemaal met mijn eerste ratje Toei afkorting van Ratatouille,
    vrienden van mij hadden ook ratjes maar bij hen zijn ze heel tam,
    ze kunnen ze overal mee naartoe nemen.
    Alleen zijn ze niet welkom in carrefour,
    maar dat is normùaal denk he met al dat eten en mensen.
    Ik had eerst bang van hun ratjes tot ze er eentje op mijn schouder zette en toen was ik verkocht, ik wou ook ratjes.
    Je moet ze altijd met de twee kopen want ratjes zijn groepsdieren.
    Twee mannetjes of twee vrouwtjes, geen koppel want dan heb je hopen ratjes op een eind.
    Ik dus naar de winkel in de buurt en zo kocht ik Toeike.
    Maar een ratje heeft dus ook een grote kooi nodig en eten, drinkfles en speelgoed.
     Toeike is ondertussen overlden, ik mis haar.
    Zo gauw ik een degelijke camera heb laat ik jullie mijn ratjes zien.
    De camera heb ik maar er ontbreekt nog iets, een stick.

    12-11-2012 om 00:00 geschreven door Annie


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Welkom op mijn ratjesblog
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hallo iedereen,
    welkom op mijn rattenblogje
    Mijn blog gaat natuurlijk over tamme ratjes ( zoals jullie al kunnen raden )
    Maar ik zal me maar eens snel even voorstellen:

    Ik ben Annie, maar mij n vrienden noemen mij Bananie, gewoon voor de fun.
    Ik ben 53 jaar en mijn favoriete bezigheid is Ratjes tam maken.
    Momenteel heb ik 8 ratjes:
    5 mannen: Charly, Gismo, Tommy, jerry en micky.
    3 vrouwtjes: beau, Tessa en Babs.


    En meer over mijn ratjes zullen jullie nog wel te weten komen

    Heel veel plezier op mijn blog!!
    Groetjes
    Annie

    12-11-2012 om 00:00 geschreven door Annie




    Foto

    Foto


    Ik ben Annie lambrechts, en gebruik soms ook wel de schuilnaam Ann.
    Ik ben een vrouw en woon in Mol (België) en mijn beroep is Huisvrouw.
    Ik ben geboren op 25/10/1959 en ben nu dus 54 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: Ratjes, mijn hond, fietsen, vrienden bezoeken, winkelen voor mijn ratjes, fitness, tai chi. .
    Ik heb 3 kinderen: Tony, Christof en Nathalie. Ik verlang naar kleinkinderen. Mijn dochter Nathalie verwacht haar eerste kindje,
    mijn eerste kleinkind.
    I am happy !!!

    Foto


    Gastenboek
  • Hallo annie ik kom ook eens kijken lief groetje
  • hallo
  • Hallo Ann bedankt op op mijn blogje te zijn
  • Hallo Ann bedankt op op mijn blogje te zijn
  • hallo


    Foto

    Dit kaarsje is speciaal..
    voor
    Mijn tante Tine en Nonkel Emiel
    Mijn pleegouders.
    Ik mis hen nog steeds.


    Foto

    Foto

    Lieve medebloggertjes,
    Als je van mij,
    niks meer hoort.
    Dan heb ik weer
     problemen met mijn pcke.
    Hij doet nu al
    raar met momenten
    .
    Ik ga dan zeker af en toe
    naar de lokale bibliotheek. 
    Annie


    Foto

    Dit
     is mijn
    oudste zoon
    Tony


    Foto

    Onze Breezer,
    In afwachting
    van
    een
    grotere
    foto

    Image and video hosting by TinyPic








    Open sign Stockfoto - 15544973



    Foto


    ******Wandelfun******


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto



    Inhoud blog
  • Op vakantie aan zee
  • 6 weken
  • Nieuwe blog
  • Hoera, Hoera, Hoera !!!
  • Geslaagd
  • BLOGSTOP !!! Onbepaalde duur
  • Prettig weekend gewenst
  • Computerpauze
  • Ik wens jullie
  • Hallo lieve maatjes
  • Kataract
  • Ik ben terug na een tijdje afwezig te zijn
  • Mijn ratje Beau
  • Blogstop
  • Een spetterend 2014
  • Prettig Kerstfeest
  • PRETTIGE FEESTEN
  • Nieuwe layout
  • Zalig kerstfeest en Gelukkig Nieuwjaar
  • Misselijk
  • Charlie is overleden
  • Een vraagje
  • Charlie: Mijn eerste ratje
  • Gedicht
  • Eindelijk is het zover !!
  • Goedenavond iedereen
  • Bedankt voor jullie bezoekjes.
  • Goedenavond iedereen
  • Allerheiligen en Allerzielen
  • Verjaardag
  • Vrijdagavond
  • een foto met Brenna op mijn arm
  • Goedenavond
  • Mijn eigen website
  • Sorry als je me nog niet gehoort hebt
  • Te moe
  • Nieuwe week
  • Casper is een katje
  • Casper en mijn patatten
  • 10 kinderen

    Deze kaars laat ik branden
    voor al familieleden en vrienden
    die overleden zijn
     en waar ik nog elke dag aan denk.


    Foto

    Lieve bezoekers
    vind U mijn blog goed
    dan kun je hier stemmen
    door op de button te
    drukken...
    Dank U


     

    NoordHolland-Top100 tamme_ratjes
    NoordHolland-Top100


    bestblogs tamme_ratjes
    bestblogs


    Top100Skynetblogs tamme_ratjes
    Top100Skynetblogs - Honduras


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • Hondenschool Mol
  • Ratten/gedrag
  • eenrattenleven
  • Fotoverkleinen

  • Foto

    Hier komen foto's van mijn ratjes


    Foto

    Mijn lieve hond Molly is 2 jaar geleden overleden RIP
    Ik mis je


    Foto

    Gary Daniels arrives in Amsterdam (Netherlands) June 2012


    Foto

    Foto

    Foto

    Gary daniels is mijn held.
    Ik had vroeger contact met hem op facebook.
    Een Engels/Amerikaans acteur/kickboxer.


    Foto

    Welkom op mijn Ratjes_blog!

    Foto

    Mijn favorieten
  • anneke
  • muntenverzamelen
  • bloggen/Forum
  • sofievandewyer dansen
  • Banner-Animatie-Maken.asp

  • Foto

    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • junioreurosong2008
  • pim_bakkers
  • kingduiven
  • Europa/Belgie/Mol
  • bloggen.be/deinze
  • princess-diana

  • Foto

     

    Flag Counter


    Blog als favoriet !

    Archief per week
  • 29/09-05/10 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 31/12-06/01 2013
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 29/11-05/12 -0001

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    godelieve
    www.bloggen.be/godelie
    Foto

    Mijn favorieten
  • hondenvrienden
  • ratnroll_forum
  • ratties22
  • godelieve
  • ratten/voeding
  • paardjesuitpelt

  • Foto

    Mijn favorieten
  • ratteryrapalje
  • geboortenieuws_puppies
  • Creadini

  • Foto

    Mijn favorieten
  • eliane
  • bloggen.be/Forum
  • Artsenpraktijk Staes
  • ratten-speeltjes
  • rit-a-rat
  • ratten-speeltjes
  • shop/pages/product
  • wijdoenhet
  • tammeratjessite
  • knaagdieren

    Foto

    Mijn favorieten
  • Boester
  • Horselife
  • Martine1953
  • Chihuahualiefhebber
  • Lester_jolly/
  • Treetje
  • Ratten artikelen
  • Goedenavond.
  • Met_muziek_door_het_leven
  • Elvis-Presley

    Foto

    Foto

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     

    {TITEL_VRIJE_ZONE}

    {TITEL_VRIJE_ZONE}

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Mijn favorieten
  • Elvismatters
  • Pizap collages maken
  • Kizoa-creating-slideshows
  • Europe/Belgium/
  • Weekend5
  • Nieuwsblad.Larry Hagman
  • Tekstplaatjes
  • Hondenfotograaf
  • Ratten+toebehoren
  • Alles voor ratten

    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • Fsdesign_the_king

  • Mijn favorieten
  • Tinypic
  • Bestekrabbels
  • Hondenvrienden-forum
  • Hondenfotograaf
  • Maachiel
  • Fsdesign_the_king
  • Step_3.php_ countergeo
  • Luc2312
  • Astrologie/schorpioen
  • Sunbeams


    website hit counter


    Foto

    Mijn favorieten
  • Sunbeams
  • Photovisi
  • Ria1949
  • Gedichten-freaks
  • Overgewicht
  • Kerstblogdianake
  • Christmas/getwidget
  • Kerstachtergronden
  • Achtergronden
  • Preventiezelfdoding


    Mijn favorieten
  • Gedichten_van_Bo
  • Saca_powerpoints
  • Nikki08
  • Beverenleie
  • Het bloggershoekje3
  • Goedemorgen-530447
  • Viviane_powerpoints
  • Jos_44/
  • Marilou2013
  • Knaagdieren/Tamme Ratjes

    Foto

    Gary Daniels
    Beste acteur in de wereld.


    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs