Jah hier kan ik efkes mee voort, kben wel ne vraagbaak voor nen 1302 aant zoeken ...
Alle foto's moeten nu zichtbaar zijn, fotokes geupload op picassa van google geeft hem niet altijd weer ... Mocht ge om een of andere vage reden meer foto's van de kever wille zien moet ge surfen naar http://picasaweb.google.com/stego.govaerts
En kheb thuis na twee dagen zoeken toch ne vraagbaak gevonden ... Spijtig genoeg ni ene voor den 1302 maar in tussentijd zal deze ook wel volstaan denk ik ...
Het is er ene voor de modellen tusse 1973 en 1976.
Ja de sintra :s, zou deze normaal gezien al gevolgd hebben maar heb de dag datk les had tot half zeven les, en ben dan pas om half negen thuis, dan mis ik de helft
Bedankt om eens te laten zien hoe het wel moet! Ben al enkele weken aan het rondsurfen en heb vele projecten gezien... Zoals hierboven (polo) is prachtig werk en het tegenovergestelde van wat bij mij gebeurt is ... Ik ben dan ook vrij intensief op zoek naar een laspost en ga ik de komende periode waarschijnlijk lessen volgen ...
Mercikes voor de leerzame opmerkingen!
P.S. ik ben al enige tijd aan het zoeken naar dit soort foto's van laswerken maar tevergeefs ... Iemand goede sites ?
Heb nog even een foto genomen de schakelaar die ik niet los krijg ...
Verder ben ik gestart rechts vanvoor, ik heb de ophanging toch eraf liggen, ik heb nog een foto geplaatst hoe het eruitzag nadat de lasser is langsgeweest. Nu ben ik van plan om al de rotzooi eraf te hale (lasser had gewoon een beetje rooje menie over roest enal gesmeert ...) en nadien wanneer we schoon ijzer over hebben met een slijpmachien het gelaste werk mooi af te werken en dan opnieuw met rooie menie erover te gaan zodat dit deel klaar is voor later aan te beginnen plamuren enz...
Ben ik nog iets vergeten ofzo of zijn er hierbij nog belanrijke dinge die ik moet weten ?
Stego,dat is goede raad van Johan V sla deze niet in de wind!!!!!!!!!!!!!
Dat ga ik zeker niet doen! Int vervolg eerst hier vragen in plaats van stommiteiten uit te halen ...
Ik heb ondertussen al een antwoord gekregen om mijn vraag, de schakelaar van men ruitenwisser (lees, metalen rondje tussen kilometerteller en handschoenkasje) zou ik moeten kunnen demonteren door in het koffer aan de schakelaar een borgmoerke los te doen. Morgen eens proberen ...
Ik wou tussen het roest eraf doen door :p, die twee vierkante bakskes :s, (op de foto zie je het twee keer tusse de plaats voor de kilometerteller en het handscoenkaske), hoe krijg ik da eraf ? Het is waarschijnlijk (weer) zeer simpel maar ik zie het niet ...
Ik heb vrij veel documentatie (werkplaatshandleiding, boxertje 1,2,3,4, boeken, enz) maar ben soms wat te impulsief , wou datk al wa verder zat en dan krijgde zoiets (kabel) , MAAR dit da ga genen tweede keer gebeuren :d
Is da normaal dak da gewoon met een beetje kracht kan losdraaien :s:s Kdacht da zoiets op 350 Nm zou moeten staan
Die remtrommel ga ik eens deftig afschuren en spuiten met hittebestendige verf (verkoper heeft me verzekert dat dat gaat ook zonder in de oven te steken...).
Nog een vraagje : ik denk dat de stabilisatorstang een beetje naar beneden buigt ... Of heb ik ze verkeerd gemonteerd ?
Hier een fotoke van men zetels (de rest staat al goe weggezet). Stofke gaan kiezen en laten bekleden door een kennis ... Kvind het zelf wel goed gedaan. (alleen het stof is pikzwart maar dit komt niet zo goed door op de foto :s)
die rubbers in die draagarm..moeten niet mooi geverfd zijn..die moeten vooral GOED zijn!! ik zou ze ineens verwijderen en vervangen.
Jah tis daarmee, maar naar mijn inziens zijn de rubbers nog goed, langs den andere kant is wss de kost van nieuwe rubbers te verwaarlozen opt einde van de restauratie ...
Nog twee vraagjes Kan ik voor ik ze schilder met hammerite gewoon eerst een laagje rooie menie erover doen ? Of is dit niet aan te raden ...
Die splitpennetjes ..., heb niet kunnen voorkomen dat ze gebroken zijn met ze uit de kroonmoeren te halen. Waar kan ik deze halen? Weet iemand welke maat deze zijn ?
Ik heb vandaag toch de kroonmoeren losgekregen. Nu was er aan de linkerveerpoot een leiding zat die er rechts niet zat, deze kwam uit in het koffer ... Deze heb ik doorgesneden Nu zegt er iets in mij dak da beter niet gedaan had ... Weet iemand waarvoor dat da dient ?
Nu ben ik de stabilisatorstang aan het afschuren en daarna schilderen met hammerite. Hierna volgt de rest