Stego's 1302
Inhoud blog
  • rechtsachter
  • update 62
  • update 61
  • update 60
  • update 59
    21-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 21

    Is er iemand die weet welke maat de splipennetjes zijn ? 

    http://shop.conrad.nl/gereedschap/werkplaats-materiaal/ijzerwaren/splitpennen hier vind ik er nen hele hoop maar ik weet niet welke te kiezen ... 

    Iemand een goed adres voor splitpennen ?


    21-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    20-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 20
    Als al geen nieuwe rubbers ga steken ga ik ze inderdaad heel goed afplakken, verf en rubber gaat niet zo goed same denk ik ... 

    Greetz Stego


    20-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 19
    Quote:
    die rubbers in die draagarm..moeten niet mooi geverfd zijn..die moeten vooral GOED zijn!! ik zou ze ineens verwijderen en vervangen.


    Jah tis daarmee, maar naar mijn inziens zijn de rubbers nog goed, langs den andere kant is wss de kost van nieuwe rubbers te verwaarlozen opt einde van de restauratie ... 

    Nog twee vraagjes 
    Kan ik voor ik ze schilder met hammerite gewoon eerst een laagje rooie menie erover doen ? Of is dit niet aan te raden ... 

    Die splitpennetjes ..., heb niet kunnen voorkomen dat ze gebroken zijn met ze uit de kroonmoeren te halen. Waar kan ik deze halen? Weet iemand welke maat deze zijn ? 

    Greetz Stego Wink


    20-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 18
    Nog een vraagje, die splitpennetjes voor in de kroonmoeren, kan ik die gewoon krijgen in de gamma of den hubo ? Iemand daar een maat van ? 

    Greetz Stego


    20-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    19-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 17
    k heb vandaag men stabilisatorstang mooikes opgeschuurd en geverfd ... Ik ben hiermee begonnen omdat hier geen rubbers of iets aanzaten :p 

    Kan je de rubbers van de volgende foto simpel verwijderen ? Ik ben van plan gewoon mooi alles af te plakken en dan deze ook te verven. 


     

    ------------------------------------------------------------------------------------- 

    Hier de ophanging met aan de linkse kant, het darmpje van de rem ( en aan de rechterkant de afgeknipte kilometertellerkabel) Embarassed Embarassed Embarassed 

     

    Greetz Rolling Eyes


    19-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    18-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 16
    Quote:
    proficiat, dan hebt ge uwe kilometertellerkabel doorgesneden


    Miljaar, kdacht dak iet verkeerd had gedaan ... 

    Greetz


    18-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 15
    Ik heb vandaag toch de kroonmoeren losgekregen. Nu was er aan de linkerveerpoot een leiding zat die er rechts niet zat, deze kwam uit in het koffer ... Deze heb ik doorgesneden Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes Nu zegt er iets in mij dak da beter niet gedaan had ... Weet iemand waarvoor dat da dient ? 

    Nu ben ik de stabilisatorstang aan het afschuren en daarna schilderen met hammerite. Hierna volgt de rest 

    Greetz Stego Wink


    18-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    17-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 14
    Quote:
    die oude moeren moogt ge niet terugzetten voor de keuring, beste is zelfborgende moeren te gebruiken


    eeuhm heb het is bij ons int school nagevraagd en ik kreeg toch te hore dat gewoon een nieuw splitpenneke erin het beste was ... Ik ben eigenlijk ook geneigd om terug naar het originele te gaan ... 

    Hebbe jullie dit allemaal met zelfborgende moeren gedaan ? 

    Greetz Stego


    17-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    15-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 13
    Quote:
    bij die remleiding zit er normaal een plaatje rond die moer... deze heeft een geplooid uiteinde hier kan je een tang op zetten en hem er dan gewoon vanaf trekken... dan gaat de hele leiding los.


    Ik heb het eraf gekregen, heel simpel als je het weet :p :d 

    De veerpoot langs de andere kant heb ik nog niet losgekregen ... Nog maar eens ingespoten met WD 40. Morgen nog een keer proberen :p 

    Greetz 
    Stego Wink


    15-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 12

    Quote:
    aan welke kant staan die 3 moerne links of recht? 
    links zijn ze voor het stuurhuis en rechts voor het hulpstuurhuis


    Ah oke, dan weet ik dat ook weeral :p 

    ------------------------------------------------------------------------------------- 

    Quote:
    die oude moeren moogt ge niet terugzetten voor de keuring, beste is zelfborgende moeren te gebruike


    Dus in de plaats van ergens splitpennekes (voor in de kroonmoer te steken) te gaan zoeke moetk gewoon zelborgende moeren gaan kopen ... 
    Goeie tip want dit wist ik helemaal niet Rolling Eyes 

    ------------------------------------------------------------------------------------- 

    Quote:
    bij die remleiding zit er normaal een plaatje rond die moer... deze heeft een geplooid uiteinde hier kan je een tang op zetten en hem er dan gewoon vanaf trekken... dan gaat de hele leiding los.


    Morgen ga ik proberen de bevestiging los te krijgen tussen het rubberen slangetje, de carrosserie en de ijzeren remleiding ... 

    Greetz Stego Very Happy


    15-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 11
    Eindelijk een paar kroonmoeren losgekregen, nadat ik het pinneke eruit heb kunnen prutsen ging hij wel los. Iemand een idee waar ik die kan krijgen ? 

    Het enige probleem is nog dat ik de remleidingen niet los krijg :s, 
    Het zal waarschijnlijk simpel zijn maar ik zie niet de manier waarop ... 
    Ik de kleine moer er al af gedraaid ( Was nen 11) maar die grotere (16 denk) krijg ik ni los van het plaatje waar deze op vast zit ... 

     

    ------------------------------------------------------------------------------------- 

    Waarvoor dienen deze drie moeren ? :p 


     

    Greetz


    15-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 10
    Ah k, da wist ik ni juist. 

    Ben terjust nog een halfuur aan zon kroonmoer aant ****** geweest. Hij beweegt gene mm. Iemand nen tip ofzo om zoiets los te krijgen (er zit nog wel een stukske van da dingske in) ? 

    Kheb nu alleen maar sleutels thuis, men doppen liggen in school, wellicht gaat het daar een stuk beter mee ... 

    Alvast nog is ingespoten me WD-40 ... 

    Greetz


    15-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    12-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 9
    Heb eens even de prijs van zon veerspanner opgezocht ... 200 € tweedehands, dit moet dan toch maar wachten ... Confused 

    Greetz


    12-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 8
    Na het recht trekken van de pinnetjes heb ik da pinneke er proberen uit te trekken ... natuurlijk afgebroken aan beide kanten :s Nu zit dus in het midden van die bout dus nog een stuk van da pinneke ... Hoe krijg ik da nu nog los ? :s 

    Heb het nog maar eens met WD-40 ingespoten, met geduld zal deze wel loskome gok ik ? 

    ------------------------------------------------------------------------------------ 

    Toen kwam ik opt tvolgende idee :p 

     

    Als ik deze moeren nu loskrijg kan ik het hele geheel er onder uithale en rustig op tafel de rest uit elkaar hale, nieuwe rubbertjes steken enz. 

    Moet ik schrik hebbe voor de vering & demper ? 
    Zit da gewoon al onder spanning of magk die gewoon losvijzen (3 moeren int koffer langs beide kanten?). 

    ------------------------------------------------------------------------------------ 

    Nog een vraagje, deze drie moeren ... Waarvoor dienen deze ? 

     

    Greetz 
    Rolling Eyes Stego


    12-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    10-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 7
    Gisteren men ramen deruit gehaald. De rubbers waren superverduurd dus maar gewoon eruitgesneden ... 

    De onderkant van de deur is er zwaar aan toe :s 
     


    Ik wil deze (stabilisator?)stang is mooi opmaken. Hoe krijg ik da los ? Wink 
     
    Greetz


    10-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    07-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 6
    Ik heb toch alle vijze losgekregen dankzij de slagschroevendraaier ... 

    Hier volgen wat foto's van de kever! 

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    Wat vinden jullie van het laswerk ? 

    Het volgende puntje wat ik in gedachte had is het terug opmaken van de vooras, ik heb gezien dat dit bij sommige(oudere) kevers niet zo ingewikkeld in elkaar zit, hoe zit dat bij deze ... Heeft iemand een handleiding ofzo voor de vooras te demonteren ? Razz 

    Greetz


    07-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    04-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 5
    Vandaag met de slagschroevendraaier geprobeerd, dit werkt heel goed buiten twee vijzen dat ik er ook niet mee uitkrijg, verdraait gene millimeter. 

    Iemand tips voor uit te boren ? 

    Greetz


    04-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    03-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 4
    Hmmm, ik heb nog enkele kere geprobeerd ze los te krijgen ... 
    Resultaat --> men schroevendraaier pakt er nimeer op. Ik denk dat ik gewoon me mijn kleinste boortje het ga uitboren ... Ik weet niet hoe dit moet (iemand tips ? Rolling Eyes -), ik denk gewoon de boor in het midden erin zetten en voorzichtig boren ? 

    P.S. hoe kan ik zien dat het een boor voor ijzer is ? 

    Greetz


    03-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    01-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 3
    Ik ga morgen nog is die vijzen proberen los te krijgen se, die velgen zijn 215 breed, ze steken inderdaag een stukske uit de kas, ik weet niet goed hoe ik da moet arrangeren, misschien spatborden een beetje verbreden of ... Maar dit is nog ni voor morgen :p Ik heb een fotoke getrokken me mijne gsm, ik hoop dat het wat zichtbaar is over wat ik het heb.

     Greetz





    01-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 2
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Toch al een fotoke gevonden. Alvast men nieuw wiel eropgezet voor te testen :p



    01-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    Zoeken in blog


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs