Stego's 1302
Inhoud blog
  • rechtsachter
  • update 62
  • update 61
  • update 60
  • update 59
    29-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 31

    Bedankt om eens te laten zien hoe het wel moet! Ben al enkele weken aan het rondsurfen en heb vele projecten gezien... Zoals hierboven (polo) is prachtig werk en het tegenovergestelde van wat bij mij gebeurt is ... 
    Ik ben dan ook vrij intensief op zoek naar een laspost en ga ik de komende periode waarschijnlijk lessen volgen ... 

    Mercikes voor de leerzame opmerkingen! 

    P.S. ik ben al enige tijd aan het zoeken naar dit soort foto's van laswerken maar tevergeefs ... Iemand goede sites ? 

    Greetz Stego


    29-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 30
    Quote:

    ik hoop dat je niet te veel betaald hebt 


    Een 160 tal euros, nu ben ik op zoek naar een betaalbare laspost, iemand tips ? Uiteraard beter die 160 € in de nieuwe laspost gestoken ... 

    Greetz (Schakelaars krijg ik maar niet los Embarassed ) Stego


    29-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 29
    Heb nog even een foto genomen de schakelaar die ik niet los krijg ... 

    Verder ben ik gestart rechts vanvoor, ik heb de ophanging toch eraf liggen, ik heb nog een foto geplaatst hoe het eruitzag nadat de lasser is langsgeweest. 
    Nu ben ik van plan om al de rotzooi eraf te hale (lasser had gewoon een beetje rooje menie over roest enal gesmeert ...) en nadien wanneer we schoon ijzer over hebben met een slijpmachien het gelaste werk mooi af te werken en dan opnieuw met rooie menie erover te gaan zodat dit deel klaar is voor later aan te beginnen plamuren enz... 

    Ben ik nog iets vergeten ofzo of zijn er hierbij nog belanrijke dinge die ik moet weten ? Rolling Eyes 

    Greetz Stego
     


    foto4.jpg
     Beschrijving:
     Bestandsgrootte:  61.65 KB
     Weergegeven:  3 keer

    foto4.jpg



    foto2.jpg
     Beschrijving:
     Bestandsgrootte:  31.37 KB
     Weergegeven:  4 keer

    foto2.jpg



    foto1.jpg
     Beschrijving:
     Bestandsgrootte:  28.12 KB
     Weergegeven:  1 keer

    foto1.jpg


    29-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    28-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 28
    Quote:
    Stego,dat is goede raad van Johan V sla deze niet in de wind!!!!!!!!!!!!!


    Dat ga ik zeker niet doen! Int vervolg eerst hier vragen in plaats van stommiteiten uit te halen ... 

    Ik heb ondertussen al een antwoord gekregen om mijn vraag, de schakelaar van men ruitenwisser (lees, metalen rondje tussen kilometerteller en handschoenkasje) zou ik moeten kunnen demonteren door in het koffer aan de schakelaar een borgmoerke los te doen. Morgen eens proberen ... 

    Greetz Stego Wink


    28-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    27-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 27
    Ik wou tussen het roest eraf doen door :p, die twee vierkante bakskes :s, (op de foto zie je het twee keer tusse de plaats voor de kilometerteller en het handscoenkaske), hoe krijg ik da eraf ? Het is waarschijnlijk (weer) zeer simpel maar ik zie het niet ... 

     

    Zo ziet het koffer er uit 

     

    Greetz Stego
     


    27-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 26
    Quote:

    En verder nog veel succes Wink 

    thanx 

    Ik heb vrij veel documentatie (werkplaatshandleiding, boxertje 1,2,3,4, boeken, enz) maar ben soms wat te impulsief Evil or Very Mad , wou datk al wa verder zat en dan krijgde zoiets (kabel) Crying or Very sad , MAAR dit da ga genen tweede keer gebeuren :d 

    Greetz Stego


    27-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 25
    Ik heb nog twee fotos gevonden van de aankoop :d 
    Nu weeral een jaar geleden ... 

     

     

    zo trots als een gieter! 

    Greet Stego :d
     


    27-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 24
    Ah ok, ik dacht al zoiets... Dan moet het volstaan om vooraan gewoon stevig vast te zetten bij montage. 

    Greet


    27-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    23-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 23
    Kheb terjust menne remtrommel open gedaan ... 

    Is da normaal dak da gewoon met een beetje kracht kan losdraaien :s:s 
    Kdacht da zoiets op 350 Nm zou moeten staan Embarassed Embarassed Embarassed 

     
     

    Die remtrommel ga ik eens deftig afschuren en spuiten met hittebestendige verf (verkoper heeft me verzekert dat dat gaat ook zonder in de oven te steken...). 

    Nog een vraagje : ik denk dat de stabilisatorstang een beetje naar beneden buigt ... Of heb ik ze verkeerd gemonteerd ? 

    Greetz Stego Wink
     


    23-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    22-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 22
    Quote:
    steek een boortje door het gat uit, dan weet ge toch hoeveel mm ge nodig hebt Wink


    Nu da ge het zegt ... klinkt het inderdaad logisch 

    Merci Wink 

    ------------------------------------------------------------------------------------- 

    Hier een fotoke van men zetels (de rest staat al goe weggezet). 
    Stofke gaan kiezen en laten bekleden door een kennis ... 
    Kvind het zelf wel goed gedaan. (alleen het stof is pikzwart maar dit komt niet zo goed door op de foto :s) 

     

    Greetz Stego
     


    22-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    21-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 21

    Is er iemand die weet welke maat de splipennetjes zijn ? 

    http://shop.conrad.nl/gereedschap/werkplaats-materiaal/ijzerwaren/splitpennen hier vind ik er nen hele hoop maar ik weet niet welke te kiezen ... 

    Iemand een goed adres voor splitpennen ?


    21-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    20-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 20
    Als al geen nieuwe rubbers ga steken ga ik ze inderdaad heel goed afplakken, verf en rubber gaat niet zo goed same denk ik ... 

    Greetz Stego


    20-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 19
    Quote:
    die rubbers in die draagarm..moeten niet mooi geverfd zijn..die moeten vooral GOED zijn!! ik zou ze ineens verwijderen en vervangen.


    Jah tis daarmee, maar naar mijn inziens zijn de rubbers nog goed, langs den andere kant is wss de kost van nieuwe rubbers te verwaarlozen opt einde van de restauratie ... 

    Nog twee vraagjes 
    Kan ik voor ik ze schilder met hammerite gewoon eerst een laagje rooie menie erover doen ? Of is dit niet aan te raden ... 

    Die splitpennetjes ..., heb niet kunnen voorkomen dat ze gebroken zijn met ze uit de kroonmoeren te halen. Waar kan ik deze halen? Weet iemand welke maat deze zijn ? 

    Greetz Stego Wink


    20-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 18
    Nog een vraagje, die splitpennetjes voor in de kroonmoeren, kan ik die gewoon krijgen in de gamma of den hubo ? Iemand daar een maat van ? 

    Greetz Stego


    20-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    19-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 17
    k heb vandaag men stabilisatorstang mooikes opgeschuurd en geverfd ... Ik ben hiermee begonnen omdat hier geen rubbers of iets aanzaten :p 

    Kan je de rubbers van de volgende foto simpel verwijderen ? Ik ben van plan gewoon mooi alles af te plakken en dan deze ook te verven. 


     

    ------------------------------------------------------------------------------------- 

    Hier de ophanging met aan de linkse kant, het darmpje van de rem ( en aan de rechterkant de afgeknipte kilometertellerkabel) Embarassed Embarassed Embarassed 

     

    Greetz Rolling Eyes


    19-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    18-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 16
    Quote:
    proficiat, dan hebt ge uwe kilometertellerkabel doorgesneden


    Miljaar, kdacht dak iet verkeerd had gedaan ... 

    Greetz


    18-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 15
    Ik heb vandaag toch de kroonmoeren losgekregen. Nu was er aan de linkerveerpoot een leiding zat die er rechts niet zat, deze kwam uit in het koffer ... Deze heb ik doorgesneden Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes Nu zegt er iets in mij dak da beter niet gedaan had ... Weet iemand waarvoor dat da dient ? 

    Nu ben ik de stabilisatorstang aan het afschuren en daarna schilderen met hammerite. Hierna volgt de rest 

    Greetz Stego Wink


    18-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    17-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 14
    Quote:
    die oude moeren moogt ge niet terugzetten voor de keuring, beste is zelfborgende moeren te gebruiken


    eeuhm heb het is bij ons int school nagevraagd en ik kreeg toch te hore dat gewoon een nieuw splitpenneke erin het beste was ... Ik ben eigenlijk ook geneigd om terug naar het originele te gaan ... 

    Hebbe jullie dit allemaal met zelfborgende moeren gedaan ? 

    Greetz Stego


    17-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    15-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 13
    Quote:
    bij die remleiding zit er normaal een plaatje rond die moer... deze heeft een geplooid uiteinde hier kan je een tang op zetten en hem er dan gewoon vanaf trekken... dan gaat de hele leiding los.


    Ik heb het eraf gekregen, heel simpel als je het weet :p :d 

    De veerpoot langs de andere kant heb ik nog niet losgekregen ... Nog maar eens ingespoten met WD 40. Morgen nog een keer proberen :p 

    Greetz 
    Stego Wink


    15-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 12

    Quote:
    aan welke kant staan die 3 moerne links of recht? 
    links zijn ze voor het stuurhuis en rechts voor het hulpstuurhuis


    Ah oke, dan weet ik dat ook weeral :p 

    ------------------------------------------------------------------------------------- 

    Quote:
    die oude moeren moogt ge niet terugzetten voor de keuring, beste is zelfborgende moeren te gebruike


    Dus in de plaats van ergens splitpennekes (voor in de kroonmoer te steken) te gaan zoeke moetk gewoon zelborgende moeren gaan kopen ... 
    Goeie tip want dit wist ik helemaal niet Rolling Eyes 

    ------------------------------------------------------------------------------------- 

    Quote:
    bij die remleiding zit er normaal een plaatje rond die moer... deze heeft een geplooid uiteinde hier kan je een tang op zetten en hem er dan gewoon vanaf trekken... dan gaat de hele leiding los.


    Morgen ga ik proberen de bevestiging los te krijgen tussen het rubberen slangetje, de carrosserie en de ijzeren remleiding ... 

    Greetz Stego Very Happy


    15-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    Zoeken in blog


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs