Stego's 1302
Inhoud blog
  • rechtsachter
  • update 62
  • update 61
  • update 60
  • update 59
    27-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 27
    Ik wou tussen het roest eraf doen door :p, die twee vierkante bakskes :s, (op de foto zie je het twee keer tusse de plaats voor de kilometerteller en het handscoenkaske), hoe krijg ik da eraf ? Het is waarschijnlijk (weer) zeer simpel maar ik zie het niet ... 

     

    Zo ziet het koffer er uit 

     

    Greetz Stego
     


    27-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 26
    Quote:

    En verder nog veel succes Wink 

    thanx 

    Ik heb vrij veel documentatie (werkplaatshandleiding, boxertje 1,2,3,4, boeken, enz) maar ben soms wat te impulsief Evil or Very Mad , wou datk al wa verder zat en dan krijgde zoiets (kabel) Crying or Very sad , MAAR dit da ga genen tweede keer gebeuren :d 

    Greetz Stego


    27-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 25
    Ik heb nog twee fotos gevonden van de aankoop :d 
    Nu weeral een jaar geleden ... 

     

     

    zo trots als een gieter! 

    Greet Stego :d
     


    27-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 24
    Ah ok, ik dacht al zoiets... Dan moet het volstaan om vooraan gewoon stevig vast te zetten bij montage. 

    Greet


    27-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    23-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 23
    Kheb terjust menne remtrommel open gedaan ... 

    Is da normaal dak da gewoon met een beetje kracht kan losdraaien :s:s 
    Kdacht da zoiets op 350 Nm zou moeten staan Embarassed Embarassed Embarassed 

     
     

    Die remtrommel ga ik eens deftig afschuren en spuiten met hittebestendige verf (verkoper heeft me verzekert dat dat gaat ook zonder in de oven te steken...). 

    Nog een vraagje : ik denk dat de stabilisatorstang een beetje naar beneden buigt ... Of heb ik ze verkeerd gemonteerd ? 

    Greetz Stego Wink
     


    23-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    22-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 22
    Quote:
    steek een boortje door het gat uit, dan weet ge toch hoeveel mm ge nodig hebt Wink


    Nu da ge het zegt ... klinkt het inderdaad logisch 

    Merci Wink 

    ------------------------------------------------------------------------------------- 

    Hier een fotoke van men zetels (de rest staat al goe weggezet). 
    Stofke gaan kiezen en laten bekleden door een kennis ... 
    Kvind het zelf wel goed gedaan. (alleen het stof is pikzwart maar dit komt niet zo goed door op de foto :s) 

     

    Greetz Stego
     


    22-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    21-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 21

    Is er iemand die weet welke maat de splipennetjes zijn ? 

    http://shop.conrad.nl/gereedschap/werkplaats-materiaal/ijzerwaren/splitpennen hier vind ik er nen hele hoop maar ik weet niet welke te kiezen ... 

    Iemand een goed adres voor splitpennen ?


    21-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    20-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 20
    Als al geen nieuwe rubbers ga steken ga ik ze inderdaad heel goed afplakken, verf en rubber gaat niet zo goed same denk ik ... 

    Greetz Stego


    20-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 19
    Quote:
    die rubbers in die draagarm..moeten niet mooi geverfd zijn..die moeten vooral GOED zijn!! ik zou ze ineens verwijderen en vervangen.


    Jah tis daarmee, maar naar mijn inziens zijn de rubbers nog goed, langs den andere kant is wss de kost van nieuwe rubbers te verwaarlozen opt einde van de restauratie ... 

    Nog twee vraagjes 
    Kan ik voor ik ze schilder met hammerite gewoon eerst een laagje rooie menie erover doen ? Of is dit niet aan te raden ... 

    Die splitpennetjes ..., heb niet kunnen voorkomen dat ze gebroken zijn met ze uit de kroonmoeren te halen. Waar kan ik deze halen? Weet iemand welke maat deze zijn ? 

    Greetz Stego Wink


    20-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 18
    Nog een vraagje, die splitpennetjes voor in de kroonmoeren, kan ik die gewoon krijgen in de gamma of den hubo ? Iemand daar een maat van ? 

    Greetz Stego


    20-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    19-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 17
    k heb vandaag men stabilisatorstang mooikes opgeschuurd en geverfd ... Ik ben hiermee begonnen omdat hier geen rubbers of iets aanzaten :p 

    Kan je de rubbers van de volgende foto simpel verwijderen ? Ik ben van plan gewoon mooi alles af te plakken en dan deze ook te verven. 


     

    ------------------------------------------------------------------------------------- 

    Hier de ophanging met aan de linkse kant, het darmpje van de rem ( en aan de rechterkant de afgeknipte kilometertellerkabel) Embarassed Embarassed Embarassed 

     

    Greetz Rolling Eyes


    19-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    18-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 16
    Quote:
    proficiat, dan hebt ge uwe kilometertellerkabel doorgesneden


    Miljaar, kdacht dak iet verkeerd had gedaan ... 

    Greetz


    18-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 15
    Ik heb vandaag toch de kroonmoeren losgekregen. Nu was er aan de linkerveerpoot een leiding zat die er rechts niet zat, deze kwam uit in het koffer ... Deze heb ik doorgesneden Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes Nu zegt er iets in mij dak da beter niet gedaan had ... Weet iemand waarvoor dat da dient ? 

    Nu ben ik de stabilisatorstang aan het afschuren en daarna schilderen met hammerite. Hierna volgt de rest 

    Greetz Stego Wink


    18-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    17-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 14
    Quote:
    die oude moeren moogt ge niet terugzetten voor de keuring, beste is zelfborgende moeren te gebruiken


    eeuhm heb het is bij ons int school nagevraagd en ik kreeg toch te hore dat gewoon een nieuw splitpenneke erin het beste was ... Ik ben eigenlijk ook geneigd om terug naar het originele te gaan ... 

    Hebbe jullie dit allemaal met zelfborgende moeren gedaan ? 

    Greetz Stego


    17-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    15-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 13
    Quote:
    bij die remleiding zit er normaal een plaatje rond die moer... deze heeft een geplooid uiteinde hier kan je een tang op zetten en hem er dan gewoon vanaf trekken... dan gaat de hele leiding los.


    Ik heb het eraf gekregen, heel simpel als je het weet :p :d 

    De veerpoot langs de andere kant heb ik nog niet losgekregen ... Nog maar eens ingespoten met WD 40. Morgen nog een keer proberen :p 

    Greetz 
    Stego Wink


    15-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 12

    Quote:
    aan welke kant staan die 3 moerne links of recht? 
    links zijn ze voor het stuurhuis en rechts voor het hulpstuurhuis


    Ah oke, dan weet ik dat ook weeral :p 

    ------------------------------------------------------------------------------------- 

    Quote:
    die oude moeren moogt ge niet terugzetten voor de keuring, beste is zelfborgende moeren te gebruike


    Dus in de plaats van ergens splitpennekes (voor in de kroonmoer te steken) te gaan zoeke moetk gewoon zelborgende moeren gaan kopen ... 
    Goeie tip want dit wist ik helemaal niet Rolling Eyes 

    ------------------------------------------------------------------------------------- 

    Quote:
    bij die remleiding zit er normaal een plaatje rond die moer... deze heeft een geplooid uiteinde hier kan je een tang op zetten en hem er dan gewoon vanaf trekken... dan gaat de hele leiding los.


    Morgen ga ik proberen de bevestiging los te krijgen tussen het rubberen slangetje, de carrosserie en de ijzeren remleiding ... 

    Greetz Stego Very Happy


    15-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 11
    Eindelijk een paar kroonmoeren losgekregen, nadat ik het pinneke eruit heb kunnen prutsen ging hij wel los. Iemand een idee waar ik die kan krijgen ? 

    Het enige probleem is nog dat ik de remleidingen niet los krijg :s, 
    Het zal waarschijnlijk simpel zijn maar ik zie niet de manier waarop ... 
    Ik de kleine moer er al af gedraaid ( Was nen 11) maar die grotere (16 denk) krijg ik ni los van het plaatje waar deze op vast zit ... 

     

    ------------------------------------------------------------------------------------- 

    Waarvoor dienen deze drie moeren ? :p 


     

    Greetz


    15-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 10
    Ah k, da wist ik ni juist. 

    Ben terjust nog een halfuur aan zon kroonmoer aant ****** geweest. Hij beweegt gene mm. Iemand nen tip ofzo om zoiets los te krijgen (er zit nog wel een stukske van da dingske in) ? 

    Kheb nu alleen maar sleutels thuis, men doppen liggen in school, wellicht gaat het daar een stuk beter mee ... 

    Alvast nog is ingespoten me WD-40 ... 

    Greetz


    15-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    12-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 9
    Heb eens even de prijs van zon veerspanner opgezocht ... 200 € tweedehands, dit moet dan toch maar wachten ... Confused 

    Greetz


    12-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 8
    Na het recht trekken van de pinnetjes heb ik da pinneke er proberen uit te trekken ... natuurlijk afgebroken aan beide kanten :s Nu zit dus in het midden van die bout dus nog een stuk van da pinneke ... Hoe krijg ik da nu nog los ? :s 

    Heb het nog maar eens met WD-40 ingespoten, met geduld zal deze wel loskome gok ik ? 

    ------------------------------------------------------------------------------------ 

    Toen kwam ik opt tvolgende idee :p 

     

    Als ik deze moeren nu loskrijg kan ik het hele geheel er onder uithale en rustig op tafel de rest uit elkaar hale, nieuwe rubbertjes steken enz. 

    Moet ik schrik hebbe voor de vering & demper ? 
    Zit da gewoon al onder spanning of magk die gewoon losvijzen (3 moeren int koffer langs beide kanten?). 

    ------------------------------------------------------------------------------------ 

    Nog een vraagje, deze drie moeren ... Waarvoor dienen deze ? 

     

    Greetz 
    Rolling Eyes Stego


    12-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    Zoeken in blog


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs