de kleur dichts bij het origineel, en welke kleur is dat dan?
Goei vraag! Ik bedoelde eerder de kleur die er nu op staat ... (even opgezocht, zal de kansasbeige zijn met kleurcode L 91D (denk ik toch dat dat de kleurcode is )
Greetz!
edit: Nog een handig prentje met de originele kleuren! (alhoewel het kansasbeige hier meer naar het roze gaat ... :p)
Heb de neus eringelast en zit met een opening rond de drie mm ... Ik denk wel dat dit normaal is want het lijkt wel goed te passen overal..O.
Nu zit ik met het volgende probleem: het lijkt dat de kofferklep gewoon te breed is ... Ze steekt aan beidde kanten anderhalve mm te ver ... Of is dit normaal ?
Ik heb al gehoord dat ge de kofferklep gewoon wat kunt plooien door langs beidde kanten te duwen zodat ze wat smaller (maar hoger) wordt ...
Vandaag had glassee wa tijd om mij is ne keer voor te doen hoe plamuren in z'n werk gaat. --> merci glassee!
Het te plamuren deel wordt geschuurd met nen 100 of 150 daarna mooi plamuren, terug schuren (aantal keer), hierna zou ik gewoon ne primer (spuitbus) erover spuiten en zo laten staan tot hij gespoten wordt.
Is dit de goede werkwijze ? Tot welke korrel moet je schuren voor de eindlak ?
Na een paar dagen aan de kever z'n nieuwe neus werke ziet het er zo uit ...
Op het eerste zicht niet slecht maar de kofferklep past niet goed. Tussen de kofferklep en de kas zit een opening tot 2 cm ...
De nieuwe stukken langs de zijkanten zitten wel goed (punten om te spatborden te bevestigen komen mooi overeen!).
Dus samengevat: Iemand tips om het koffer toch goed te laten sluiten ? of Als iemand zicht geroepen voelt om desnoods tegen betaling (ni teveel :p) een handje te komen helpen ...
Ja ben er terug aan begonnen, de zin onbrak niet, integendeel, tschool vraagt echt veel tijd ... Maar binnenkort drie maanden voor aan de kever te werken ...
Iemand een idee hoe ik dat lager er moet uithalen ?
Ik was m'n spoorstangen (denk ik dat het noemt) aan het monteren, nu zie ik dat daar twee verschillende schroefdraden op zitten. Er zit een gaatje in dus het is met een splitpen ... In de handleiding staat dat er alleen maar een kroonmoer en splitpen in moet. Dus gewoon die kroonmoer draaien tot aan de tweede soort schroefdraad ?
Kwou vandaag de pedalen uit elkaar halen... Als ik het goed heb moet je die kerfstiften (zo staat het in de handleiding toch) eruit kloppen en dan kan je de pedalen van elkaar halen ...
Valt dit te doen zonder iets kapot te doen ? Of kan ik het beter ineen laten ...
en aan die kabelboom gaat gij plezier beleven dat garandeer ik U
Dat is de bedoeling
Verder heb ik nog twee vragen, zijn die frisse lucht mondstukken () er uit te halen zonder ze af te breken ? Dezelfde vraag over dat zwart aan het handschoenenkastje ...
Bij de pedalen moet ik nog het borgringetje terugsteken, ik heb beslist deze niet helemaal uit elkaar te halen ... Ik heb gehoord dat wanneer je die pin uit de pedaal klopt deze bijna zeker moet vervangen ...
Kheb vandaag het stuur proberen te demonteren, nu staat er in men handleiding dat ge die kap gewoon moogt lostrekken ... Is da bij iemand al gelukt zonder dat die kap in twee brak ? Ziet er mij maar iets licht uit en hangt percies nog vast ...
Stego,ik zou zandstralen ontvetten en dan poederlakken.Dat is dan vereeuwigd.
Tegen u goede raad in hebk het zo goed mogelijk proberen af te schuren en geschilderd! Ik ga zien hoe lang het mooi blijft. Wellicht ga ik er over enkele maanden spijt van hebben maar kzit met een klein budgedje.
De kogelscharnieren (denk dat je ze zo noemt) kun je niet zo soepel meer bewegen. De rubbers zijn echter nog wel goed...
Weet er iemand in de kempen een goede winkel van lasposten ? Ben bij hubo, gamma, brico geweest maar daar is toch niet een ruim aanbod :s ...
Jah hier kan ik efkes mee voort, kben wel ne vraagbaak voor nen 1302 aant zoeken ...
Alle foto's moeten nu zichtbaar zijn, fotokes geupload op picassa van google geeft hem niet altijd weer ... Mocht ge om een of andere vage reden meer foto's van de kever wille zien moet ge surfen naar http://picasaweb.google.com/stego.govaerts
En kheb thuis na twee dagen zoeken toch ne vraagbaak gevonden ... Spijtig genoeg ni ene voor den 1302 maar in tussentijd zal deze ook wel volstaan denk ik ...
Het is er ene voor de modellen tusse 1973 en 1976.
Ja de sintra :s, zou deze normaal gezien al gevolgd hebben maar heb de dag datk les had tot half zeven les, en ben dan pas om half negen thuis, dan mis ik de helft
Bedankt om eens te laten zien hoe het wel moet! Ben al enkele weken aan het rondsurfen en heb vele projecten gezien... Zoals hierboven (polo) is prachtig werk en het tegenovergestelde van wat bij mij gebeurt is ... Ik ben dan ook vrij intensief op zoek naar een laspost en ga ik de komende periode waarschijnlijk lessen volgen ...
Mercikes voor de leerzame opmerkingen!
P.S. ik ben al enige tijd aan het zoeken naar dit soort foto's van laswerken maar tevergeefs ... Iemand goede sites ?
Heb nog even een foto genomen de schakelaar die ik niet los krijg ...
Verder ben ik gestart rechts vanvoor, ik heb de ophanging toch eraf liggen, ik heb nog een foto geplaatst hoe het eruitzag nadat de lasser is langsgeweest. Nu ben ik van plan om al de rotzooi eraf te hale (lasser had gewoon een beetje rooje menie over roest enal gesmeert ...) en nadien wanneer we schoon ijzer over hebben met een slijpmachien het gelaste werk mooi af te werken en dan opnieuw met rooie menie erover te gaan zodat dit deel klaar is voor later aan te beginnen plamuren enz...
Ben ik nog iets vergeten ofzo of zijn er hierbij nog belanrijke dinge die ik moet weten ?
Stego,dat is goede raad van Johan V sla deze niet in de wind!!!!!!!!!!!!!
Dat ga ik zeker niet doen! Int vervolg eerst hier vragen in plaats van stommiteiten uit te halen ...
Ik heb ondertussen al een antwoord gekregen om mijn vraag, de schakelaar van men ruitenwisser (lees, metalen rondje tussen kilometerteller en handschoenkasje) zou ik moeten kunnen demonteren door in het koffer aan de schakelaar een borgmoerke los te doen. Morgen eens proberen ...
Ik wou tussen het roest eraf doen door :p, die twee vierkante bakskes :s, (op de foto zie je het twee keer tusse de plaats voor de kilometerteller en het handscoenkaske), hoe krijg ik da eraf ? Het is waarschijnlijk (weer) zeer simpel maar ik zie het niet ...
Ik heb vrij veel documentatie (werkplaatshandleiding, boxertje 1,2,3,4, boeken, enz) maar ben soms wat te impulsief , wou datk al wa verder zat en dan krijgde zoiets (kabel) , MAAR dit da ga genen tweede keer gebeuren :d
Is da normaal dak da gewoon met een beetje kracht kan losdraaien :s:s Kdacht da zoiets op 350 Nm zou moeten staan
Die remtrommel ga ik eens deftig afschuren en spuiten met hittebestendige verf (verkoper heeft me verzekert dat dat gaat ook zonder in de oven te steken...).
Nog een vraagje : ik denk dat de stabilisatorstang een beetje naar beneden buigt ... Of heb ik ze verkeerd gemonteerd ?
Hier een fotoke van men zetels (de rest staat al goe weggezet). Stofke gaan kiezen en laten bekleden door een kennis ... Kvind het zelf wel goed gedaan. (alleen het stof is pikzwart maar dit komt niet zo goed door op de foto :s)
die rubbers in die draagarm..moeten niet mooi geverfd zijn..die moeten vooral GOED zijn!! ik zou ze ineens verwijderen en vervangen.
Jah tis daarmee, maar naar mijn inziens zijn de rubbers nog goed, langs den andere kant is wss de kost van nieuwe rubbers te verwaarlozen opt einde van de restauratie ...
Nog twee vraagjes Kan ik voor ik ze schilder met hammerite gewoon eerst een laagje rooie menie erover doen ? Of is dit niet aan te raden ...
Die splitpennetjes ..., heb niet kunnen voorkomen dat ze gebroken zijn met ze uit de kroonmoeren te halen. Waar kan ik deze halen? Weet iemand welke maat deze zijn ?
Ik heb vandaag toch de kroonmoeren losgekregen. Nu was er aan de linkerveerpoot een leiding zat die er rechts niet zat, deze kwam uit in het koffer ... Deze heb ik doorgesneden Nu zegt er iets in mij dak da beter niet gedaan had ... Weet iemand waarvoor dat da dient ?
Nu ben ik de stabilisatorstang aan het afschuren en daarna schilderen met hammerite. Hierna volgt de rest
die oude moeren moogt ge niet terugzetten voor de keuring, beste is zelfborgende moeren te gebruiken
eeuhm heb het is bij ons int school nagevraagd en ik kreeg toch te hore dat gewoon een nieuw splitpenneke erin het beste was ... Ik ben eigenlijk ook geneigd om terug naar het originele te gaan ...
Hebbe jullie dit allemaal met zelfborgende moeren gedaan ?
bij die remleiding zit er normaal een plaatje rond die moer... deze heeft een geplooid uiteinde hier kan je een tang op zetten en hem er dan gewoon vanaf trekken... dan gaat de hele leiding los.
Ik heb het eraf gekregen, heel simpel als je het weet :p :d
De veerpoot langs de andere kant heb ik nog niet losgekregen ... Nog maar eens ingespoten met WD 40. Morgen nog een keer proberen :p
die oude moeren moogt ge niet terugzetten voor de keuring, beste is zelfborgende moeren te gebruike
Dus in de plaats van ergens splitpennekes (voor in de kroonmoer te steken) te gaan zoeke moetk gewoon zelborgende moeren gaan kopen ... Goeie tip want dit wist ik helemaal niet
bij die remleiding zit er normaal een plaatje rond die moer... deze heeft een geplooid uiteinde hier kan je een tang op zetten en hem er dan gewoon vanaf trekken... dan gaat de hele leiding los.
Morgen ga ik proberen de bevestiging los te krijgen tussen het rubberen slangetje, de carrosserie en de ijzeren remleiding ...
Eindelijk een paar kroonmoeren losgekregen, nadat ik het pinneke eruit heb kunnen prutsen ging hij wel los. Iemand een idee waar ik die kan krijgen ?
Het enige probleem is nog dat ik de remleidingen niet los krijg :s, Het zal waarschijnlijk simpel zijn maar ik zie niet de manier waarop ... Ik de kleine moer er al af gedraaid ( Was nen 11) maar die grotere (16 denk) krijg ik ni los van het plaatje waar deze op vast zit ...
Ben terjust nog een halfuur aan zon kroonmoer aant ****** geweest. Hij beweegt gene mm. Iemand nen tip ofzo om zoiets los te krijgen (er zit nog wel een stukske van da dingske in) ?
Kheb nu alleen maar sleutels thuis, men doppen liggen in school, wellicht gaat het daar een stuk beter mee ...
Na het recht trekken van de pinnetjes heb ik da pinneke er proberen uit te trekken ... natuurlijk afgebroken aan beide kanten :s Nu zit dus in het midden van die bout dus nog een stuk van da pinneke ... Hoe krijg ik da nu nog los ? :s
Heb het nog maar eens met WD-40 ingespoten, met geduld zal deze wel loskome gok ik ?
Ik heb toch alle vijze losgekregen dankzij de slagschroevendraaier ...
Hier volgen wat foto's van de kever!
Wat vinden jullie van het laswerk ?
Het volgende puntje wat ik in gedachte had is het terug opmaken van de vooras, ik heb gezien dat dit bij sommige(oudere) kevers niet zo ingewikkeld in elkaar zit, hoe zit dat bij deze ... Heeft iemand een handleiding ofzo voor de vooras te demonteren ?
Hmmm, ik heb nog enkele kere geprobeerd ze los te krijgen ... Resultaat --> men schroevendraaier pakt er nimeer op. Ik denk dat ik gewoon me mijn kleinste boortje het ga uitboren ... Ik weet niet hoe dit moet (iemand tips ? -), ik denk gewoon de boor in het midden erin zetten en voorzichtig boren ?
P.S. hoe kan ik zien dat het een boor voor ijzer is ?
Ik ga morgen nog is die vijzen proberen los te krijgen se, die velgen zijn 215
breed, ze steken inderdaag een stukske uit de kas, ik weet niet goed hoe ik da
moet arrangeren, misschien spatborden een beetje verbreden of ... Maar dit is
nog ni voor morgen :p Ik heb een fotoke getrokken me mijne gsm, ik hoop dat het
wat zichtbaar is over wat ik het heb.
Ik zal hier een van de dagen foto's neerzetten van mijn 1302. Helemaal uit elkaar en ik ben van plan hem zo goed mogelijk te restaureren.
Omdat ik waarschijnlijk nog duizend kleine dingetjes ga vragen ben ik maar een projectje gestart .
Nu ben ik de deur aan het uiteenhalen, raam heb ik er al uitgehaalt, nu probeer ik het quarter light (zo noeme ze dat toch in mennen boek(driehoekig rameke)) eruitte hale maar ik krijg die vijs (onder de rubber) langs geen kanten los, ook de vijzen van het slot zijn gewoon niet in beweging te krijgen ...