Stego's 1302
Inhoud blog
  • rechtsachter
  • update 62
  • update 61
  • update 60
  • update 59
    18-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.rechtsachter







    18-02-2010, 15:59 geschreven door Stego
    08-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 62
    Na lange tijd terug een kleine update:p

    Eindelijk in bezit van een rijbewijs!

    Vandaag nog wat geplamuurd en geschuurd en besloten een nieuw spatbord te gaan zoeken ... (zat meer dan 0,5 cm plamuur op ...)

    Vraagje:
    Die bouten waarmee de spatborden zijn vastgemaakt, kan ik die gewoon in de doe-het-zelf vinden ?

    Greetz


    08-09-2009, 20:00 geschreven door Stego
    14-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 61
    Hmm, vandaag de rubber op de kofferklep gezet en eens gezien of alles netjes aansluit ...

    Resultaat: kofferklep gaat nimeer dicht, morgen de neus terug los en opnieuw proberen Evil or Very Mad


    14-08-2009, 19:53 geschreven door Stego
    11-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 60
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vandaag nog wat verder gedaan met schuren en plamuren ...

    Ook heb ik eindelijk links achter onder het spatbord de gaten dichtgelast. Dit is vrij goed gelukt!
    Nu zo snel mogelijk de kofferrubbers gaan halen om te kijken of ik de neus er goed heb aangezet.

    Greetz


    11-08-2009, 01:57 geschreven door Stego
    06-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 59
    Quote:
    de kleur dichts bij het origineel, en welke kleur is dat dan?

    Goei vraag! Ik bedoelde eerder de kleur die er nu op staat ... 
    (even opgezocht, zal de kansasbeige zijn met kleurcode L 91D (denk ik toch dat dat de kleurcode is Rolling Eyes ) 

    Greetz! 

    edit: 
    Nog een handig prentje met de originele kleuren! (alhoewel het kansasbeige hier meer naar het roze gaat ... :p) 



    06-08-2009, 23:54 geschreven door Stego
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 58
    Vandaag deze blog aangemaakt!
    Heel wat tijd ingestoken ...

    Ben nu bezig met het plamuren van de zijwand, hier kruipt veel tijd in en is niet gemakkelijk ... Morgen nog maar is verderdoen...


    Greetz


    06-08-2009, 01:40 geschreven door Stego
    03-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 57
    Heb de neus eringelast en zit met een opening rond de drie mm ... 
    Ik denk wel dat dit normaal is want het lijkt wel goed te passen overal..O. 

    Nu zit ik met het volgende probleem: 
    het lijkt dat de kofferklep gewoon te breed is ... Ze steekt aan beidde kanten anderhalve mm te ver ... Of is dit normaal ? 

    Ik heb al gehoord dat ge de kofferklep gewoon wat kunt plooien door langs beidde kanten te duwen zodat ze wat smaller (maar hoger) wordt ... 


     

     



    03-08-2009, 00:00 geschreven door Stego
    27-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 56
    Quote:

    Denk opnieuw proberen. 


    Ga ik morgen doen :p 

    Vandaag had glassee wa tijd om mij is ne keer voor te doen hoe plamuren in z'n werk gaat. --> merci glassee! 

    Het te plamuren deel wordt geschuurd met nen 100 of 150 daarna mooi plamuren, terug schuren (aantal keer), hierna zou ik gewoon ne primer (spuitbus) erover spuiten en zo laten staan tot hij gespoten wordt. 

    Is dit de goede werkwijze ? Tot welke korrel moet je schuren voor de eindlak ? 

    Greetz!


    27-07-2009, 00:00 geschreven door Stego
    20-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 55
    Na een paar dagen aan de kever z'n nieuwe neus werke ziet het er zo uit ... 

     

    Op het eerste zicht niet slecht maar de kofferklep past niet goed. Tussen de kofferklep en de kas zit een opening tot 2 cm ... 

     

    De nieuwe stukken langs de zijkanten zitten wel goed (punten om te spatborden te bevestigen komen mooi overeen!). 

     

    Dus samengevat: 
    Iemand tips om het koffer toch goed te laten sluiten ? 
    of 
    Als iemand zicht geroepen voelt om desnoods tegen betaling (ni teveel :p) een handje te komen helpen ... 

    Greetz Stego


    20-07-2009, 00:00 geschreven door Stego
    16-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 54
    Thanks voor de tips! 

    Ik heb vandaag nog wat verder gewerkt met wat ik bezig was! 

     

    Ook de neus enzo aant passen geweest ... 
    Wordt niet gemakkelijk maar we doen ons best!


    16-07-2009, 00:00 geschreven door Stego
    15-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 53
    Thanks voor de commentaar! 
    Ik ga toch probere om te repro stukken te gebruiken omdat ik ze al liggen had... Ik ga er het beste van proberen te maken! 

     

    Morgen post ik hopelijk een leuke update! 

    Als iemand tips heeft om die dingen erin te lassen hoor ik ze graag! 

    Greetz


    15-07-2009, 00:00 geschreven door Stego
    14-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 52
    Heb wel een paar repro stukken gaan halen omdat de neus echt gewoon teveel misvormd was. 

    Over een paar dagen hoop ik dat er mooi in te krijgen! 

    Waar halen jullie originele stukken Razz Shocked 


    14-07-2009, 00:00 geschreven door Stego
    08-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 51
    Vandaag heel het koffer mooi kaalgeschuurd en dan een van de dagen met rode menie erover... 

    Iemand een idee hoe je deze eruit krijgt ? (die zwarte buis die onder de bescherming zit) ... 
     

    Verder heb ik het rotte uit de neus van de kever geslepen. 
     

    Hoe zoude jullie dit fixen ? 
    Zo eentje kopen (zou mij 37,19 € kosten ...) of zels een plaatje maken ? 



    08-07-2009, 00:00 geschreven door Stego
    28-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 50

    Quote:
    ja, in die sleuf moet ge ne rubber steken die u koffer afsluit.. 
    das zowel bij de koffer als de motorklep.. 

    da gat in de bandebak is normaal, ma waar het voor dient weet ik ook ni..


    Thanks! 

    Quote:
    als ge m'n hulp nodig hebt let me know e

    Dan krijgde telefon! Razz 

    Greetz


    28-06-2009, 00:00 geschreven door Stego
    26-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 49
    Na lange tijd niets meer aan de kever te kunne werken ben ik er vandaag weer ingevlogen (school :p, op naar derde jaar autotechnologie!) 

    Eerst en vooral een karreke gemaakt voor de laspost! 

     

    Vandaag ben ik begonnen met mooi schuren en schilderen (rode menie). 

     

     


    Bij het koffer en de motorkap ... Wordt hier een rubber tussengestoke of is dat gewoon zoals op de foto ? 

     

    Het grote gat in de reservebak, is dit origineel aanwezig ? 



    26-06-2009, 00:00 geschreven door Stego
    14-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 48
    Ja ben er terug aan begonnen, de zin onbrak niet, integendeel, tschool vraagt echt veel tijd ... Maar binnenkort drie maanden voor aan de kever te werken ... 

    Iemand een idee hoe ik dat lager er moet uithalen ? 

    Greetz


    14-05-2009, 00:00 geschreven door Stego
    13-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 47
    vandaag het stuur tot het stuurhuis gedemonteerd. 

    Met wat worden deze kruiskoppelingen (?) gesmeerd ? 
     

    Dit heb ik er nog niet kunnen afhalen, ik zie duidelijk een lager zitten maar hoe krijg ik deze eruit ? 
     

    Greetz


    13-05-2009, 00:00 geschreven door Stego
    14-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 46
    En ik heb de laspost eindelijk! laspost, draad, ander kopkes handschoenen, lasscherm, reduceerventiel, gasfles, gaskabel ... 

    Serjeus veel geld voor ne student maar ben toch blij dak het heb! LaughingLaughingLaughingLaughing 

    Greetz


    14-03-2009, 00:00 geschreven door Stego
    27-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 45

    Dan ga ik ze er meteen onder zette! Verbrede spatborden is natuurlijk ook een optie maar die ga ik laten... 

    Nog een tweetal weken en ik krijg de laspost. Joepie!


    27-02-2009, 00:00 geschreven door Stego
    26-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 44
    Jahze blinkend zwart Laughing 

    Eeuhm ik weet ni juist welke velge ik er ga ondersteken, tprobleem bij die mangels is da ze uit de kas steken Sad 

    Greetz


    26-02-2009, 00:00 geschreven door Stego
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 43
    Hier een fotoke van de motor! 



    26-02-2009, 00:00 geschreven door Stego
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 42
    De pedalen staan weer in elkaar. 

    Ik was m'n spoorstangen (denk ik dat het noemt) aan het monteren, nu zie ik dat daar twee verschillende schroefdraden op zitten. Er zit een gaatje in dus het is met een splitpen ... In de handleiding staat dat er alleen maar een kroonmoer en splitpen in moet. Dus gewoon die kroonmoer draaien tot aan de tweede soort schroefdraad ? Rolling Eyes 

    Greetz


    26-02-2009, 00:00 geschreven door Stego
    21-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 41
    Ik heb vandaag de pedalen gedemonteerd en opgeschuurd. 

    Bij het terug monteren, kan ik dan het gewoon smeren met wat kruipolie of bestaat daar iets beter voor ? 

    Greetz


    21-02-2009, 00:00 geschreven door Stego
    18-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 40
    Kwou vandaag de pedalen uit elkaar halen... Als ik het goed heb moet je die kerfstiften (zo staat het in de handleiding toch) eruit kloppen en dan kan je de pedalen van elkaar halen ... 

    Valt dit te doen zonder iets kapot te doen ? 
    Of kan ik het beter ineen laten ... 

    Groetjes


    18-02-2009, 00:00 geschreven door Stego
    16-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 39
    Quote:
    en aan die kabelboom gaat gij plezier beleven dat garandeer ik U

    Dat is de bedoeling Laughing 

    Verder heb ik nog twee vragen, zijn die frisse lucht mondstukken (Laughing) er uit te halen zonder ze af te breken ? Dezelfde vraag over dat zwart aan het handschoenenkastje ... 

    Bij de pedalen moet ik nog het borgringetje terugsteken, ik heb beslist deze niet helemaal uit elkaar te halen ... Ik heb gehoord dat wanneer je die pin uit de pedaal klopt deze bijna zeker moet vervangen ... 

     



    16-02-2009, 00:00 geschreven door Stego
    14-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 38
    Thanks! 

    Het is gelukt. De claxonkap bestaat uit twee delen, ik was het eerste van het tweede aan het probere te krijgen. 

    Nu ga ik op zoek naar grote dopsleutels voor de centrale moer van het stuur los te krijgen. 

    Hierna ga ik volgens mij het contactslot kunnen demonteren. 

    Dit omdak ik dan de kabelboom kan verwijderen ... 

    Greetz


    14-02-2009, 00:00 geschreven door Stego
    13-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 37
    Kheb vandaag het stuur proberen te demonteren, nu staat er in men handleiding dat ge die kap gewoon moogt lostrekken ... Is da bij iemand al gelukt zonder dat die kap in twee brak ? Ziet er mij maar iets licht uit en hangt percies nog vast ... 

    Stego


    13-02-2009, 00:00 geschreven door Stego
    01-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 36
    Quote:
    Stego,ik zou zandstralen ontvetten en dan poederlakken.Dat is dan vereeuwigd.


    Tegen u goede raad in hebk het zo goed mogelijk proberen af te schuren en geschilderd! Ik ga zien hoe lang het mooi blijft. Wellicht ga ik er over enkele maanden spijt van hebben maar kzit met een klein budgedje. 

    De kogelscharnieren (denk dat je ze zo noemt) kun je niet zo soepel meer bewegen. De rubbers zijn echter nog wel goed... 

    Weet er iemand in de kempen een goede winkel van lasposten ? Ben bij hubo, gamma, brico geweest maar daar is toch niet een ruim aanbod :s ... 

    Greetz Stego 

     



    01-02-2009, 00:00 geschreven door Stego
    08-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 35
    Ik ga dan toch voor een delegelijk toestel gaan waar ik jaren mee voort kan. 

    Wat denken jullie van deze methode: 
    bijvoorbeeld een stabilisatorstang tot op het bloot ijzer afschure, ijzermenie derover en dan hammerite. 

    Moeite voor nix of het kan er weer een hele tijd tegen ... 

    Greetz Stego


    08-01-2009, 00:00 geschreven door Stego
    07-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 34
    Na de examens schaf ik mij een laspost aan en ga ik al het laswerk opnieuw doen (kga het proberen te leren door het te doen). 

    Ik kom er niet aan uit welke ik moet nemen : 

    Deze denk ik wel dat zeker volstaat 

    http://www.rustbuster.nl/Lasapparaten/Cebora_Bravo_155.htm 

    Deze is wel serjeus goedkoper 

    http://www.rustbuster.nl/Lasapparaten/Mig_150.htm 

    Zeggen jullie, ga ineens naar iets deftig of is die laatste naar jullie mening ook voldoende voor hobby autolaswerk Laughing 

    Greetz Stego


    07-01-2009, 00:00 geschreven door Stego
    31-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 33
    Quote:
    daar staat veel bruikbaars in Stego,succes=-)


    Jah hier kan ik efkes mee voort, kben wel ne vraagbaak voor nen 1302 aant zoeken ... 

    Alle foto's moeten nu zichtbaar zijn, fotokes geupload op picassa van google geeft hem niet altijd weer ... Mocht ge om een of andere vage reden Razz meer foto's van de kever wille zien moet ge surfen naar http://picasaweb.google.com/stego.govaerts 

    Greetz Stego


    31-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    30-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 33
    En kheb thuis na twee dagen zoeken toch ne vraagbaak gevonden ... Spijtig genoeg ni ene voor den 1302 maar in tussentijd zal deze ook wel volstaan denk ik ... Embarassed 

    Het is er ene voor de modellen tusse 1973 en 1976. 

    Greetz Stego Wink
     


    image_00133.jpg
     Beschrijving:
     Bestandsgrootte:  71.7 KB
     Weergegeven:  1 keer

    image_00133.jpg


    30-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 32
    Quote:

    hier staat wel wat info over soorten lassen en technieken 
    http://www.mig-welding.co.uk/ 


    Die zocht ik :p, thanx 

    Ja de sintra :s, zou deze normaal gezien al gevolgd hebben maar heb de dag datk les had tot half zeven les, en ben dan pas om half negen thuis, dan mis ik de helft Sad 

    Greetz Stego


    30-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    29-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 31

    Bedankt om eens te laten zien hoe het wel moet! Ben al enkele weken aan het rondsurfen en heb vele projecten gezien... Zoals hierboven (polo) is prachtig werk en het tegenovergestelde van wat bij mij gebeurt is ... 
    Ik ben dan ook vrij intensief op zoek naar een laspost en ga ik de komende periode waarschijnlijk lessen volgen ... 

    Mercikes voor de leerzame opmerkingen! 

    P.S. ik ben al enige tijd aan het zoeken naar dit soort foto's van laswerken maar tevergeefs ... Iemand goede sites ? 

    Greetz Stego


    29-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 30
    Quote:

    ik hoop dat je niet te veel betaald hebt 


    Een 160 tal euros, nu ben ik op zoek naar een betaalbare laspost, iemand tips ? Uiteraard beter die 160 € in de nieuwe laspost gestoken ... 

    Greetz (Schakelaars krijg ik maar niet los Embarassed ) Stego


    29-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 29
    Heb nog even een foto genomen de schakelaar die ik niet los krijg ... 

    Verder ben ik gestart rechts vanvoor, ik heb de ophanging toch eraf liggen, ik heb nog een foto geplaatst hoe het eruitzag nadat de lasser is langsgeweest. 
    Nu ben ik van plan om al de rotzooi eraf te hale (lasser had gewoon een beetje rooje menie over roest enal gesmeert ...) en nadien wanneer we schoon ijzer over hebben met een slijpmachien het gelaste werk mooi af te werken en dan opnieuw met rooie menie erover te gaan zodat dit deel klaar is voor later aan te beginnen plamuren enz... 

    Ben ik nog iets vergeten ofzo of zijn er hierbij nog belanrijke dinge die ik moet weten ? Rolling Eyes 

    Greetz Stego
     


    foto4.jpg
     Beschrijving:
     Bestandsgrootte:  61.65 KB
     Weergegeven:  3 keer

    foto4.jpg



    foto2.jpg
     Beschrijving:
     Bestandsgrootte:  31.37 KB
     Weergegeven:  4 keer

    foto2.jpg



    foto1.jpg
     Beschrijving:
     Bestandsgrootte:  28.12 KB
     Weergegeven:  1 keer

    foto1.jpg


    29-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    28-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 28
    Quote:
    Stego,dat is goede raad van Johan V sla deze niet in de wind!!!!!!!!!!!!!


    Dat ga ik zeker niet doen! Int vervolg eerst hier vragen in plaats van stommiteiten uit te halen ... 

    Ik heb ondertussen al een antwoord gekregen om mijn vraag, de schakelaar van men ruitenwisser (lees, metalen rondje tussen kilometerteller en handschoenkasje) zou ik moeten kunnen demonteren door in het koffer aan de schakelaar een borgmoerke los te doen. Morgen eens proberen ... 

    Greetz Stego Wink


    28-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    27-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 27
    Ik wou tussen het roest eraf doen door :p, die twee vierkante bakskes :s, (op de foto zie je het twee keer tusse de plaats voor de kilometerteller en het handscoenkaske), hoe krijg ik da eraf ? Het is waarschijnlijk (weer) zeer simpel maar ik zie het niet ... 

     

    Zo ziet het koffer er uit 

     

    Greetz Stego
     


    27-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 26
    Quote:

    En verder nog veel succes Wink 

    thanx 

    Ik heb vrij veel documentatie (werkplaatshandleiding, boxertje 1,2,3,4, boeken, enz) maar ben soms wat te impulsief Evil or Very Mad , wou datk al wa verder zat en dan krijgde zoiets (kabel) Crying or Very sad , MAAR dit da ga genen tweede keer gebeuren :d 

    Greetz Stego


    27-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 25
    Ik heb nog twee fotos gevonden van de aankoop :d 
    Nu weeral een jaar geleden ... 

     

     

    zo trots als een gieter! 

    Greet Stego :d
     


    27-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 24
    Ah ok, ik dacht al zoiets... Dan moet het volstaan om vooraan gewoon stevig vast te zetten bij montage. 

    Greet


    27-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    23-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 23
    Kheb terjust menne remtrommel open gedaan ... 

    Is da normaal dak da gewoon met een beetje kracht kan losdraaien :s:s 
    Kdacht da zoiets op 350 Nm zou moeten staan Embarassed Embarassed Embarassed 

     
     

    Die remtrommel ga ik eens deftig afschuren en spuiten met hittebestendige verf (verkoper heeft me verzekert dat dat gaat ook zonder in de oven te steken...). 

    Nog een vraagje : ik denk dat de stabilisatorstang een beetje naar beneden buigt ... Of heb ik ze verkeerd gemonteerd ? 

    Greetz Stego Wink
     


    23-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    22-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 22
    Quote:
    steek een boortje door het gat uit, dan weet ge toch hoeveel mm ge nodig hebt Wink


    Nu da ge het zegt ... klinkt het inderdaad logisch 

    Merci Wink 

    ------------------------------------------------------------------------------------- 

    Hier een fotoke van men zetels (de rest staat al goe weggezet). 
    Stofke gaan kiezen en laten bekleden door een kennis ... 
    Kvind het zelf wel goed gedaan. (alleen het stof is pikzwart maar dit komt niet zo goed door op de foto :s) 

     

    Greetz Stego
     


    22-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    21-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 21

    Is er iemand die weet welke maat de splipennetjes zijn ? 

    http://shop.conrad.nl/gereedschap/werkplaats-materiaal/ijzerwaren/splitpennen hier vind ik er nen hele hoop maar ik weet niet welke te kiezen ... 

    Iemand een goed adres voor splitpennen ?


    21-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    20-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 20
    Als al geen nieuwe rubbers ga steken ga ik ze inderdaad heel goed afplakken, verf en rubber gaat niet zo goed same denk ik ... 

    Greetz Stego


    20-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 19
    Quote:
    die rubbers in die draagarm..moeten niet mooi geverfd zijn..die moeten vooral GOED zijn!! ik zou ze ineens verwijderen en vervangen.


    Jah tis daarmee, maar naar mijn inziens zijn de rubbers nog goed, langs den andere kant is wss de kost van nieuwe rubbers te verwaarlozen opt einde van de restauratie ... 

    Nog twee vraagjes 
    Kan ik voor ik ze schilder met hammerite gewoon eerst een laagje rooie menie erover doen ? Of is dit niet aan te raden ... 

    Die splitpennetjes ..., heb niet kunnen voorkomen dat ze gebroken zijn met ze uit de kroonmoeren te halen. Waar kan ik deze halen? Weet iemand welke maat deze zijn ? 

    Greetz Stego Wink


    20-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 18
    Nog een vraagje, die splitpennetjes voor in de kroonmoeren, kan ik die gewoon krijgen in de gamma of den hubo ? Iemand daar een maat van ? 

    Greetz Stego


    20-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    19-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 17
    k heb vandaag men stabilisatorstang mooikes opgeschuurd en geverfd ... Ik ben hiermee begonnen omdat hier geen rubbers of iets aanzaten :p 

    Kan je de rubbers van de volgende foto simpel verwijderen ? Ik ben van plan gewoon mooi alles af te plakken en dan deze ook te verven. 


     

    ------------------------------------------------------------------------------------- 

    Hier de ophanging met aan de linkse kant, het darmpje van de rem ( en aan de rechterkant de afgeknipte kilometertellerkabel) Embarassed Embarassed Embarassed 

     

    Greetz Rolling Eyes


    19-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    18-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 16
    Quote:
    proficiat, dan hebt ge uwe kilometertellerkabel doorgesneden


    Miljaar, kdacht dak iet verkeerd had gedaan ... 

    Greetz


    18-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 15
    Ik heb vandaag toch de kroonmoeren losgekregen. Nu was er aan de linkerveerpoot een leiding zat die er rechts niet zat, deze kwam uit in het koffer ... Deze heb ik doorgesneden Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes Nu zegt er iets in mij dak da beter niet gedaan had ... Weet iemand waarvoor dat da dient ? 

    Nu ben ik de stabilisatorstang aan het afschuren en daarna schilderen met hammerite. Hierna volgt de rest 

    Greetz Stego Wink


    18-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    17-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 14
    Quote:
    die oude moeren moogt ge niet terugzetten voor de keuring, beste is zelfborgende moeren te gebruiken


    eeuhm heb het is bij ons int school nagevraagd en ik kreeg toch te hore dat gewoon een nieuw splitpenneke erin het beste was ... Ik ben eigenlijk ook geneigd om terug naar het originele te gaan ... 

    Hebbe jullie dit allemaal met zelfborgende moeren gedaan ? 

    Greetz Stego


    17-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    15-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 13
    Quote:
    bij die remleiding zit er normaal een plaatje rond die moer... deze heeft een geplooid uiteinde hier kan je een tang op zetten en hem er dan gewoon vanaf trekken... dan gaat de hele leiding los.


    Ik heb het eraf gekregen, heel simpel als je het weet :p :d 

    De veerpoot langs de andere kant heb ik nog niet losgekregen ... Nog maar eens ingespoten met WD 40. Morgen nog een keer proberen :p 

    Greetz 
    Stego Wink


    15-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 12

    Quote:
    aan welke kant staan die 3 moerne links of recht? 
    links zijn ze voor het stuurhuis en rechts voor het hulpstuurhuis


    Ah oke, dan weet ik dat ook weeral :p 

    ------------------------------------------------------------------------------------- 

    Quote:
    die oude moeren moogt ge niet terugzetten voor de keuring, beste is zelfborgende moeren te gebruike


    Dus in de plaats van ergens splitpennekes (voor in de kroonmoer te steken) te gaan zoeke moetk gewoon zelborgende moeren gaan kopen ... 
    Goeie tip want dit wist ik helemaal niet Rolling Eyes 

    ------------------------------------------------------------------------------------- 

    Quote:
    bij die remleiding zit er normaal een plaatje rond die moer... deze heeft een geplooid uiteinde hier kan je een tang op zetten en hem er dan gewoon vanaf trekken... dan gaat de hele leiding los.


    Morgen ga ik proberen de bevestiging los te krijgen tussen het rubberen slangetje, de carrosserie en de ijzeren remleiding ... 

    Greetz Stego Very Happy


    15-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 11
    Eindelijk een paar kroonmoeren losgekregen, nadat ik het pinneke eruit heb kunnen prutsen ging hij wel los. Iemand een idee waar ik die kan krijgen ? 

    Het enige probleem is nog dat ik de remleidingen niet los krijg :s, 
    Het zal waarschijnlijk simpel zijn maar ik zie niet de manier waarop ... 
    Ik de kleine moer er al af gedraaid ( Was nen 11) maar die grotere (16 denk) krijg ik ni los van het plaatje waar deze op vast zit ... 

     

    ------------------------------------------------------------------------------------- 

    Waarvoor dienen deze drie moeren ? :p 


     

    Greetz


    15-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 10
    Ah k, da wist ik ni juist. 

    Ben terjust nog een halfuur aan zon kroonmoer aant ****** geweest. Hij beweegt gene mm. Iemand nen tip ofzo om zoiets los te krijgen (er zit nog wel een stukske van da dingske in) ? 

    Kheb nu alleen maar sleutels thuis, men doppen liggen in school, wellicht gaat het daar een stuk beter mee ... 

    Alvast nog is ingespoten me WD-40 ... 

    Greetz


    15-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    12-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 9
    Heb eens even de prijs van zon veerspanner opgezocht ... 200 € tweedehands, dit moet dan toch maar wachten ... Confused 

    Greetz


    12-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 8
    Na het recht trekken van de pinnetjes heb ik da pinneke er proberen uit te trekken ... natuurlijk afgebroken aan beide kanten :s Nu zit dus in het midden van die bout dus nog een stuk van da pinneke ... Hoe krijg ik da nu nog los ? :s 

    Heb het nog maar eens met WD-40 ingespoten, met geduld zal deze wel loskome gok ik ? 

    ------------------------------------------------------------------------------------ 

    Toen kwam ik opt tvolgende idee :p 

     

    Als ik deze moeren nu loskrijg kan ik het hele geheel er onder uithale en rustig op tafel de rest uit elkaar hale, nieuwe rubbertjes steken enz. 

    Moet ik schrik hebbe voor de vering & demper ? 
    Zit da gewoon al onder spanning of magk die gewoon losvijzen (3 moeren int koffer langs beide kanten?). 

    ------------------------------------------------------------------------------------ 

    Nog een vraagje, deze drie moeren ... Waarvoor dienen deze ? 

     

    Greetz 
    Rolling Eyes Stego


    12-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    10-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 7
    Gisteren men ramen deruit gehaald. De rubbers waren superverduurd dus maar gewoon eruitgesneden ... 

    De onderkant van de deur is er zwaar aan toe :s 
     


    Ik wil deze (stabilisator?)stang is mooi opmaken. Hoe krijg ik da los ? Wink 
     
    Greetz


    10-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    07-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 6
    Ik heb toch alle vijze losgekregen dankzij de slagschroevendraaier ... 

    Hier volgen wat foto's van de kever! 

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    Wat vinden jullie van het laswerk ? 

    Het volgende puntje wat ik in gedachte had is het terug opmaken van de vooras, ik heb gezien dat dit bij sommige(oudere) kevers niet zo ingewikkeld in elkaar zit, hoe zit dat bij deze ... Heeft iemand een handleiding ofzo voor de vooras te demonteren ? Razz 

    Greetz


    07-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    04-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 5
    Vandaag met de slagschroevendraaier geprobeerd, dit werkt heel goed buiten twee vijzen dat ik er ook niet mee uitkrijg, verdraait gene millimeter. 

    Iemand tips voor uit te boren ? 

    Greetz


    04-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    03-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 4
    Hmmm, ik heb nog enkele kere geprobeerd ze los te krijgen ... 
    Resultaat --> men schroevendraaier pakt er nimeer op. Ik denk dat ik gewoon me mijn kleinste boortje het ga uitboren ... Ik weet niet hoe dit moet (iemand tips ? Rolling Eyes -), ik denk gewoon de boor in het midden erin zetten en voorzichtig boren ? 

    P.S. hoe kan ik zien dat het een boor voor ijzer is ? 

    Greetz


    03-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    01-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 3
    Ik ga morgen nog is die vijzen proberen los te krijgen se, die velgen zijn 215 breed, ze steken inderdaag een stukske uit de kas, ik weet niet goed hoe ik da moet arrangeren, misschien spatborden een beetje verbreden of ... Maar dit is nog ni voor morgen :p Ik heb een fotoke getrokken me mijne gsm, ik hoop dat het wat zichtbaar is over wat ik het heb.

     Greetz





    01-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 2
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Toch al een fotoke gevonden. Alvast men nieuw wiel eropgezet voor te testen :p



    01-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 1
    Ik zal hier een van de dagen foto's neerzetten van mijn 1302. Helemaal uit elkaar en ik ben van plan hem zo goed mogelijk te restaureren. 

    Omdat ik waarschijnlijk nog duizend kleine dingetjes ga vragen ben ik maar een projectje gestart Wink

    Nu ben ik de deur aan het uiteenhalen, raam heb ik er al uitgehaalt, nu probeer ik het quarter light (zo noeme ze dat toch in mennen boek(driehoekig rameke)) eruitte hale maar ik krijg die vijs (onder de rubber) langs geen kanten los, ook de vijzen van het slot zijn gewoon niet in beweging te krijgen ... 

    Iemand tips ? Rolling Eyes Wink 
    Greetz


    01-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    Zoeken in blog


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs