We're going for distance
Over mijzelf
Ik ben Michael Andries
Ik ben een man en woon in Herselt (België) en mijn beroep is Monteur Bovenleiding.
Ik ben geboren op 19/08/1982 en ben nu dus 41 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: Lopen, wandelen, fietsen.


11/02: Trail des Bosses 25km
26/02: (W) Lennik 30km
04/03: (W) Stekene 30km
11/03: (W) Aarschot 30km
25/03: (W) Antwerpen 20km
01/04: (W) Scherpenheuvel 42km
07/04: (W) Kasterlee 30km
15/04: Spa-Olne 33km
07/05 => 18/05: Trekking La Palma
20/05: La Grimace du grand George 25km
02/06: (W) Gelrode 50km
15/07: Les Crêtes de l'eau Noire 30km
05/08: Trail de Val d' Heure 36km


PR's:

100km: 14:44
6uurloop: 79.7km
50km: 3:46:07
Marathon: 2:48:24
1/2 Marathon: 1:21:11
10 Mijl: 1:01:05
12km: 46:01
10km: 34:00
5km: 16:45


Lopende vrouwen
  • Julie
  • Ruth
  • Edith
  • Betty
  • Veerle
  • Katrien
  • Christine
  • Martine
  • Wendy
  • Jessica

    interessante links
  • Ultraned
  • vzw ultramarathon
  • IAU
  • Marathon & Ultracup
  • joggings.be
  • Deutsche Ultra Verein
  • Franse loopsite

  • 07-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dubbeldekker Axel-Opglabbeek
    Dit weekend was het de eerste echte keer in m'n voorbereiding dat ik de kilometers gevoeld heb. Eigenlijk heeft wat ik dit weekend heb uitgespookt niet veel nut voor een marathon. Het is echter zo leuk, dat ik het niet kan laten. Wel is het goed voor wat m'n uiteindelijk doel is, ultralopen. Daar draait het bij mij toch om, dus kan je dit een beetje beschouwen als voorbereiding op Troisdorf. Als ik zaterdag en zondag samen tel kom ik op 77.5km uit en dat verdeeld over twee trainingen. Eentje van 2u40 in Axel en eentje van 3u40 in Opglabbeek.

    Het weekend begint zoals je weet dus vrijdagavond. We hadden toen een festivalletje gepland niet ver van de camping van onze ouders in Stekene. Dit was alweer de 4e keer op rij dat we erheen gingen, welliswaar maar 1 dag dit jaar. De programmatie op zaterdag was niet echt super en het kwam ook niet zo goed uit met trainingen. Dus enkel vrijdag, met groepen zoals: Customs, die mij wat tegenvielen  ;  Stijn Meuris, die het hem altijd wel doet. Ik vind hem niet geweldig, maar hij kan me toch telkens blijven boeien.  ;  The Levelers, met what a beautifull day, hey hey .....  SUM41, punkrock uit de jaren 90 over gevlogen van Amerika. Dit was zowat het hoogtepunt van de avond. Ze begonnen echter wel later en hielden er een pak vroeger mee op ook.....  Dan nog Front 242, wat me echt niet kon boeien en Daan hebben we al verschillende keren gezien. Felix da Housecat was ziek en werd vervangen door Discobar Galaxy. Wat geen slecht replacement is hoor, maar was toch vooral voor Felix gekomen.  Tijdens Front242 werd ik echt wat onwel en hebben we beslist het voor bekeken te houden en de nacht doorgebracht in ons camionetje.

    Zaterdag dan kiplekker uit bed, supervroeg wakker (maar 5u30 geslapen). Toch raar hoe goed ik kan opstaan als ik gemotiveerd ben. Hetgeen op de planning stond voor de dag was inderdaad motiverend genoeg. Een wandeling in Axel van ong. 30km, maar dan lopen en daarna nog ergens iets te eten zoeken. De wandeling was echt mooi, spijtig dat ik niet de langste afstand kon inplanten in m'n schema. Heb nog even getwijfeld om het toch niet te doen, maar dat leek me onverstandig met het oog op zondag. Zo'n rustgevend landschap daar in Zeeland. Het was er zo stil en met zo'n lekker weertje, was het zeker genieten. Het was nog eens een gezellige gezinsuitstap, want m'n moeder en natuurlijk ook Carmen waren ook mee. Carmen nam de 25km voor haar rekeing en m'n moeder deed de 18km, zo kwamen we toch allemaal min of meer samen aan. Daarna nog wat rond gekuierd in het dorp, over de markt en nog wat gegeten in een plaatselijk restaurantje. Nog een grappige anekdote hierover. Het was zeker geen luxe zaak en ook niet echt duur, maar wat we hier meemaakte verraste ons toch wel enorm. M'n moeder had kip met appelmoes en frietjes besteld. Dat kreeg ze ook maar de appelmoes zat nog in een potje....... van den Aldi. Nu als ze dat uitscheppen zie je dat niet maar op deze manier slaagt dat toch op niets hé. Nu de appelmoes van den Aldi is zeker niet slecht hoor, het is alleen het principe...

    Zondag stond ik er dan alleen voor, Carmen moest immers maar een uurtje lopen en ik moest er normaal vier doen. Dus bleef zij thuis rustig in bed liggen en kon ik ongestoord gaan crossen in de Limburg. Ik had Opglabbeek uitgekozen omdat ik al heel lang eens wil gaan trainen in het Park midden Limburg. Ik hoopte dus op een passage hierdoor, wat dus natuurlijk niet gebeurde. Ik ga niet zeggen dat het geen mooie wandeling was, maar had gewoon gehoopt iets meer op de heide te lopen dan in de bossen. Ook kwam de wandeling ruim 2.5km korter uit dan de afstand die ze aangegeven hadden. Zou ik weer wat afgesneden hebben? :-) Dus kon ik waar ik normaal zou stoppen, nog eens beginnen aan een extra lus van 6km (kortere wandeling). Nu bleek dat ze in deze lus weer meer hoogteverschillen hadden ingestoken, wat m'n slot nog extra lastig maakte. Heb me toch geamuseerd en genoten van het laatse goede weer van het jaar. Ik hoop dat ik wat voorbarig ben in m'n uitspraken, maar ik vrees er toch voor.

    Gisteren was dan weer een rotdag voor me. Ik moest op m'n werk m'n bevorderingsexamen afleggen en dat liep niet echt vlot. Ze stelde dus amper vragen die rechtstreeks met m'n job te maken hadden. Allemaal theorie die ik al ruim 10 jaar niet meer gezien had en die er eigenlijk maar weinig toe doet. Bijgevolg dus weinig ingevuld waar ik echt zeker van was. De verhouding van echt pure bovenleidingsvragen en andere algemene vragen was eigenlijk 20/80, een uitgebreide vraag over m'n job dus. In het mondelingen gedeelte zat dan nog een paar vragen die iets of wat met m'n werk te maken hebben, maar niet in die mate dat je daar de job voor moet kennen. Volgens mij hebben ze dus liever iemand die goed is in fisica dan iemand die echt bekwaam is om de job uit te voeren. Ik heb nu achteraf zo het gevoel dat ik ne lompe neel ben, dat ik zo gezegd niets van m'n job zou kunnen. Omdat ik waarschijnlijk toch niet erdoor zal zijn. Pikant detail is dat ik die functie al jaren uitvoer als de ploegbaas er niet is, nu gaan ze dan afkomen dat ik het eigenlijk niet kan..... Weet je wat ik dan denk...........
    Op de koop toe ben ik gisteren dan ook nog eens m'n portefeuille kwijt gespeeld, waardoor ik niet ben kunnen gaan trainen. Het enige echte gezonde kalmeringsmiddel dat echt werkt bij me en ik kon het echt wel gebruiken. Dan mezelf 's avonds maar te goed gedaan aan een hoop snoep en heb er geen spijt van.

    Vandaag dan een dagje verlof genomen om alles in orde te brengen want de nodige instanties zijn toch nooit geopend voor een werkende mens. Eerst m'n training van gisteren ingehaald, normaal was dinsdag een rustdag. Een uur en twintig minuten genoten van het miezerig weertje en zo een recuploopje van 15.5km over de Herseltse heuvels gelopen. Dan gekeken naar de openingsuren van het gemeentehuis en wat bleek? Dat m'n pach zich vandaag gewoon voortzette, op de website stond: " 07/09/2010 gemeentehuis, openbare diensten en containerpark uitzonderlijk gesloten" Wel, Herselt is een prachtgemeente om te wonen, super mooi en super gezellig. De administratie en het beleid echter..... TREKT OP GEEN KLOTEN !!!!  Een gemeente huis dat zomaar sluit en als het open is alleen tussen 9 en 12, oh ja op woensdag tussen 14 en 16 ook......  Welke onozele randdebiel bedenkt nu zo'n openingsuren voor een openbare dienst. Komt er nog eens bij dat je jezelf blauw betaalt aan afvalbelastingen. Om de andere kosten niet te vergeten. Dan is er ook nog eens elke winter een gezellige meeting van boomkappers in het natuurgebied die met hun loebassen van machines alle paden omtoveren tot modderpoelen van jewelste. Kortom, ik ben even niet echt goed gezind.

    Terug over het lopen dan.... wordt ik misschien weer wat vrolijker. Zondag staat de jogging ville de Namur op het programma, een wedstrijd waarbij de citadel bekommen wordt en waar men zo'n 11.7km zou moeten afleggen. Mijn ambities hiervoor zijn niet al te hoog, uitgaande op de uitslagen van vorige jaren zou een tijd nabij de 40 minuten er in moeten zitten. Alleen vrees ik dat de berekening van de snelheden op de verkeerde afstand gebaseerd is. Toch hoop ik goed vooraan te kunnen eindigen en hoop ik vooral de citadel goed te verteren. Laat het ook misschien nog een beetje nazomeren, zodat we achteraf nog wat kunnen nagenieten van een verfrissing op een terrasje. Verslagje volgt waarschijnlijk kort nadatum. Hangt een beetje van m'n humeur af.

    Fotootjes van Axel en Opglabbeek
    Eertse 3 van Axel en volgende 2 van Opglabbeek











    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (1)

    07-09-2010
    mooi
    mooi wat kms bij elkaar geharkt
    spijtig van al die negatieve ervaringen
    front 242 is voor mij zowat het summum , dus daar kan ik je dan weer niet in volgen
    je moet er voor zijn he, voor mij is hip hop en wat ze tegenwoordig r&b noemen de grootste shit qua muziek
    ieder zijn ding zeker

    07-09-2010, 18:26 geschreven door Kris Andries


    Over mijzelf
    Ik ben Keersmaekers Carmen
    Ik ben een vrouw en woon in Herselt (België) en mijn beroep is Productiecoördinator Mivas.
    Ik ben geboren op 05/11/1985 en ben nu dus 38 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: Lopen, wandelen, fietsen.

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Lopende mannen
  • Frank
  • Geert
  • Homer
  • Mario
  • Dirk
  • Jan
  • Geert
  • Wim
  • Franky
  • Patrick

    Nog lopende mannen
  • Rinus
  • Richard
  • Paul
  • Gerry
  • Bob
  • Henk
  • Koen SGEE
  • Marco

  • Trailrunners
  • Scott Jurek
  • Anton Krupicka
  • Kilian Jornet
  • Wouter Haemelinck
  • Leor Pantilat
  • Julien Rancon
  • Thierry Breuil
  • Goeff Roes
  • Ian Sharman


  • Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs