Deze morgen onmiddellijk fel van start gegaan. We hadden in ons " Dit leer ik " mapje nog een tweetal blaadjes over de parallellogram die nog niet ingevuld waren. Het ideale moment dus om deze af te werken. Deze oefeningen hebben toch een tijdje geduurd, zodat we pas na de speeltijd ook de les over diagonalen konden toepassen. Een half uurtje voor de middag kwam het scheppingsverhaal opnieuw ter sprake. De kinderen kregen een werkblad met een aantal vragen omtrent dit scheppingsverhaal, waar ze hoofdzakelijk hun eigen mening moesten noteren. Deze les liep vanzelfsprekend ook verder na de middagspeeltijd. Het taaluurtje stond in teken van herhaling. Herhaling van het zoeken naar de persoonsvorm d.m.v de ja-neen vraag. De rest van de dag hebben we ons geconcentreerd op het bundeltje van " stroom op, stroom af". In al mijn "jeugdig" enthousiasme had ik gezegd dat de leerlingen enkel de kaart van België met de rivieren op moest kennen, maar ik moet op mijn woorden terugkomen. De kinderen worden verondersteld om ook de blaadjes ervoor tot en met blad 9 te kennen. Mijn excuses hiervoor. Als compensatie zijn de kinderen perfect op de hoogte van wat ik ga vragen op de kaart van België. Agenda: taak: rekenen: de parallellogramsneeuwman 17/03 lessen: rekenen: blok 7 toets 19/03 W.O.: stroom op, stroom af rivier 18/03 + kanalen niet vergeten: leescontract, toetsenmap
Ziehier het korte toch stofrijke verslagje van onze eerste dag van de week. Deze ochtend onmiddellijk vertrokken richting zwembad. Voor de eerste keer ( of toch zover ik mij kan herinneren) ging iedereen zwemmen. Na het zwemmen werd het aller, aller, allerlaatste deeltje van les 10 afgewerkt. Eerst zelfstandig en nadien klassikaal verbeterd. Elke leerling(e) kreeg de schrift van buurvrouw/man voor de neus en werd verondersteld te verbeteren. Het eerste lesuur na de middagspeeltijd bestond uit lezen. Iedere leerling(e) in haar/zijn niveaugroep. Eens het lezen voorbij hebben we kort pagina 49 in ons spellingsboekje aangepakt en daarna Jorsen in de bloemetjes gezet. Voor de WO les heb ik de leerlingen eerst duidelijk gemaakt, wat er gekend moet zijn tegen donderdag 18 maart aanstaande. Ik vat het hier kort samen. De kinderen moeten in staat zijn om de rivieren Ijzer, Schelde en Maas aan te duiden op een blinde kaart van België. Voorts moeten ze vier rivieren kennen die stromen in het stroomgebied van de Schelde en De Maas. Deze zullen moeten opgesomd worden of ook aangeduid worden op de kaart. De rivieren die gekend moeten zijn, zijn naar keuze... één voorwaarde : Ze moeten of behoren tot het stroomgebied van de Schelde of de Maas. Om over de les nu verder te gaan, we hebben ook besproken hoe kanalen ontstaan zijn, over het Albert kanaal en de kenmerken van de omgeving rondom een kanaal. Agenda: taak: rekenen: contractwerk blok 7 verbeteren 16/03 lessen: WO: stroom op, stroom af: De rivieren 18/03 rekenen: blok 7 grote toets 19/03 niet vergeten: leescontract, brief medische fiche.
Zoals ook te verwachten viel, hebben we op het einde van de week een grote toets van blok 7. Voor het contractwerk moet het laatste blad niet afgewerkt worden, morgen wordt dit in de klas ingevuld.
Het is al een tijdje geleden, maar zowaar een verslagje live uit de klas. Deze morgen onmiddellijk begonnen aan onze rekentoets. Omstreeks half 10 moesten we hiermee ophouden, want dokter Rots, buikchirurg in het ziekenhuis in Aalst en tevens vrijwilliger van het B Fastteam, stond klaar om in woord en beeld zijn belevenissen in Haïti aan ons te komen vertellen. De leerlingen van vier, vijf en zes hingen meer dan een uur geboeid aan zijn lippen. En toegegeven een mens wordt steeds zeer nederig bij het horen welk leed er zich daar heeft afgespeeld en ook nog afspeelt. Na de uiteenzetting was het reeds tijd voor het middagmaal en na de middagspeeltijd op vrijdag hebben jullie oogappels lichamelijke opvoeding. Dat betekent dat na de turnles ze hun toets nog verder moeten afmaken. Als ze daarmee klaar zijn, werken ze aan hun knutselopdracht verder.
Deze ochtend begonnen na een turbulente nacht ( de jongste telg heeft een 4tal keer gekotst) aan een serieus doorwerkdagje. Eerst rekenen waar we les 10 bijna volledig hebben afgewerkt. Dan korte herhaling omtrent cijferend x met een getal met twee cijfers en staartdelingen. Voor sommigen was dit echt nodig. Daarom hebben ze vandaag als huistaak nog een extra blaadje over het cijferend vermenigvuldigen. Ik raad aan om dit goed op te volgen. Na de rekenles stond het dictee van woordpakket 14 op het menu. In de godsdienstles stonden we opnieuw stil bij de schepping van de aarde en hoe waardevol deze bol ook is. Toen de middagspeeltijd over was, werkten we nog even verder aan de opdracht van de godsdienstles. Nadien stond " stroom op, stroom af " op het programma. Eerst een grondige herhaling van het reeds geziene , gevolgd door het aanvullen van een kaart van België waar de rivieren op getekend staan. Juffrouw Myriam had ondertussen een aantal documenten omtrent de sportklassen komen binnensteken en ook deze werden besproken ( zie medische fiche) Tot slot nog een briefje voor de leerlingen die naar het toneel komen morgen, met een aantal praktische afspraken. Agenda: taak: rekenen: contractwerk blok 7 16/03 cijferend x zie blad 12/03 lessen: rekenen: cijferend x en staartdelingen 12/03 WO: stroom op, stroom af 15/03 niet vergeten: leescontract, briefje toneel, medische fiche 16/03 , agenda, dicteeschrift
Probeer er toch voor te zorgen dat de brieven van de medische fiche zeker dinsdag binnen zijn. Daarmee is dat allemaal in orde.
Ben een beetje aan het koken van binnen. Mijn verslagje van vandaag was juist afgewerkt en plots een error alles weg. Geweldig. Precies of ik niets anders te doen heb. Ligt nog een bergje schriften te wachten op verbetering. Bon, tweede poging dus. Vandaag eigenlijk niet veel uitgestoken. De oorzaak hiervan was het bezoek van de schoolfotograaf. Onmiddellijk na het belsignaal werden er individuele foto's getrokken, gevolgd door een klasfoto. De fotograaf is wel een aantal keer moeten herbeginnen omdat er dikwijls een been, arm, voet of oog verkeerd stond. Zeer uitgelaten opnieuw in de klas gekomen en het heeft toch even geduurd alvorens iedereen terug ten volle geconcentreerd was. Les 10 van rekenen stond op het programma tot aan de speeltijd. Dat was dan ook onmiddellijk het laatste wapenfeit voor sommigen, want na de speeltijd trok een hele bende broers en zussen naar vestigingplaats 1 voor een familiefoto. De anderen ( we waren nog met 19) kregen dan het contractwerk van blok 7 cadeau. Pas om 11.50 was iedereen terug aanwezig, zodat er geen nieuwe dingen meer werden begonnen. Agenda: taak: rekenen: contractwerk blok 7 16/03 lessen: rekenen: cijferend x en staartdelingen 12/03 taal: woordpakket 14 dictee 11/03 WO: stroom op, stroom af 11/03 niet vergeten: leescontract, vrijdag toneel
Waarschijnlijk hebben al een aantal ouders opgemerkt dat de toets van rekenen verschoven is naar de vrijdag. Hier is een zeer logische verklaring voor. Aangezien de huistaken die tegen dinsdag moesten afgeleverd worden, nog niet zijn verbeterd en de rekenschriften ook nog op een rode doortocht wachten, zou het niet fair zijn om de toets morgen te laten plaatsvinden. Ter vervanging komt er een dicteetje over woordpakket 14. Voor de ouders van de kinderen die naar het toneel komen, komt er nog een briefje met de afspraken voor vrijdag.
Zo hopelijk kan ik nu wel gaan verbeteren. Groetjes meester Joeri
We zijn weer op post voor een verslagje van de dag. Vandaag op regelmatige tijdstippen gedacht dat het maandag was, maar daar zal het dagje verlof van gisteren wel voor iets tussenzitten. Op een aantal enkelingen na werd de huistaak van rekenen goed gemaakt, zodat we ons ten volle konden concentreren op de volgende les in blok 7 namelijk les 8. Deze les bestond uit twee delen, enerzijds het gedeelte over breuken en anderzijds het gedeelte cijferen. Samen hebben we het breukengedeelte onder handen genomen en van de cijferoefeningen steeds de eerste oefening. De rest moesten de kinderen zelfstandig oplossen op hun ruitjesblad. Na de speeltijd had ik uit het secretariaat van juffrouw Myriam de verzorgingsdoos gaan halen, alle elementen werden besproken. In het werkboek was de eerste oefening een gelijkaardige oefening. Nadien werd aan de hand van tal van voorbeelden figuurlijk en letterlijk taalgebruik duidelijk gemaakt. Het laatste half uurtje voor de middag stond geprogrammeerd voor godsdienst. De kinderen kregen het scheppingsverhaal te horen uit Genesis. Achter de middagspeeltijd werd hier mee verder gedaan en schreven de verwezenlijkingen van God in de zeven armen van de kandelaart getekend op hun werkblad. Dan was het opnieuw tijd voor een uurtje taal. Een aantal luisteroefeningen gevolgd door een gesprek over "Gezondheid" Afsluiten hebben we vandaag gedaan met WO. , waar we toch een kleine inhaalbeweging gaan moeten doen om 4B bij te benen. Agenda: taak: rekenen: afwerken les 8 10/03 taal: woordpakket 14 10/03 lessen: rekenen: cijferend x en staardelingen 11/03 W.O.: stroom op, stroom af 10/03 niet vergeten: leescontract, fotograaf, brief
Voor taal moeten ze juist de woordjes correct in hun schrift schrijven, nog geen dictee voorbereiden. Voor W.O. lezen ze nog intensief wat we al geleerd hebben. Morgen komt de schoolfotograaf, dus haartjes mooi gekamd!
Steeds een geweldig gevoel om op vrijdagavond iets op de blog te schrijven, zeker als er een verlengd weekend voor de deur staat. Deze morgen begonnen met rekenen, afwerken van les 7. Na de speeltijd begonnen aan de toets begrijpend lezen en bladzijde 5 in het taalschrift verder opgelost. Dan was het tijd voor het vervolg van het vragenuurtje over de sportklassen. Het eerste uur in de namiddag bestond uit lichamelijke opvoeding door juffrouw Dorien. Eens de namiddagspeeltijd voorbij was het tijd om te knutselen. De kinderen moesten om de halve of cm een streepje zetten achteraan hun prent zowel aan boven en onderzijde. Nadien moesten ze met een lat deze streepjes verbinden, uitknippen om daarna met een aantal millimeters spatie op een gekleurd blad opnieuw samen te stellen. De voorziene tijd was vrij kort, waardoor er volgende week zeker aan verder gewerkt wordt. Agenda: taak: rekenen: blad cijferend x en staartdelingen 9/03 lessen: rekenen: cijferend x en staartdelingen 11/03 w.o. : stroom op, stroom af 9/03 niet vergeten : leescontract, toetsen, maandag geen school
Sommige oefeningen van de huistaak mogen verbeterd worden met de zakrekenmachine. Uiteraard alleen maar verbeterd en niet eerst zo gemaakt. Alle oefeningen eerst in het klad maken en nadien netjes op het blad schrijven. Oefeningen die verbeterd worden met de zakrekenmachine, worden verbeterd met een groene kleur.
Deze ochtend de dag gestart met het verbeteren van de huistaak, op enkelingen na had iedereen alles gemaakt. Nadien werd les 6 van blok 7 verder afgewerkt en kregen de kinderen hun huistaakopdracht in de rekenwerkschrift. De taalles bestond uit een herhalingsdictee van zinnen en ééntje van woorden. Dit dictee stond niet op punten en wordt als huistaak door de kinderen verbeterd. Eens de taalles voorbij kregen de leerlingen eindelijk waar ze op gewacht hadden: Een atlas! Samen hebben we de atlas van voor naar achter bekeken met de bedoeling hen te laten ervaren dat een atlas een schat aan kennis bevat. Zo kwamen we ook uit bij de rivieren van België; de stroomgebieden in België en het stroomgebied waar wij in wonen. Voorts werd er tussendoor ook de begrijpend lezentekst " De bibbers in de buik" gelezen en voorbereid. Het laatste half uurtje gaf juffrouw Veerle aan ons uitleg over de sportklassen ( ook voor mij is dit nieuw!). Verslagje hiervan volgt nog, want er bleven vandaag toch nog een aantal vragen onbeantwoord.
Agenda: taak:rekenen: blok 7 les 7 oef 1 (op ruitjesblad) en 3 05/03 taal: verbeteren herhalingsdictee blz 45-46 05/03 lessen: W.O.: stroom op, stroom af 05/03 niet vergeten: leescontract, toets, agenda, prent, brief sportklassen
Voor morgen moeten ze een prent meebrengen dan ze kunnen verknippen. ( uit reclame, kranten, landschappen, dieren, personen, ....)
Zoals gewoonlijk een kort verslagje van de voormiddag. Onmiddellijk begonnen met rekenen. Verder afwerken van les 5 en dan vollen bak er tegenaan voor les 6. Na de kleine speeltijd stond het dictee van woordpakket 13 gereserveerd, gevolgd door aanbrengen van woordpakket 14. In spelvorm ( domino) werd dit woordpakket aangebracht. Aangezien er veel kleurwerk aan te pas kwam, was dit het laatste wapenfeit voor de middag. De agenda nog geschreven en hop naar huis. Agenda: taak: rekenen: blok 7 les 6 eerste oef 4/3 tekening lessen: W.O. : Stroom op, stroom af 4/3
niet vergeten: leescontract, rekening
Voor het huistaak rekenen wordt op het ruitjesblad alleen de eerste oefening uit het lesboek gemaakt. Uiteraard worden de tussenstappen op het blad geschreven.
Deze ochtend er onmiddellijk ingevlogen. Verbeteren van huistaak en hup vol aan de bak om les 5 van blok 7 te maken. Een zeer lange les, want pas na 11 uur waren we min of meer klaar met die les. Op enkele oefeningen na welteverstaan. Ook in het spellingsboekje bleek dat we ten opzichte van de andere klas nog een beetje achterstand hadden, dus ook daar gingen we voluit. Dankzij de vergadering van de werkgroep " schoolfeest" kregen we tijdens de middag langer speeltijd en dat deed deugd in dat eerste zonnetje. Terug binnengekomen werd er nog even doorgewerkt aan het spellingsboekje. Ondertussen had ik ook nog overleg met de zorgleerkracht en iemand van het CLB ( stond niet op het programma!) , zodat de leerlingen even de tijd kregen om rustig in een boek te lezen. ( Of toch een poging tot !) Afsluiten hebben we vandaag gedaan met een klein herhalingsdictee + onderwerp aanduiden. Agenda: taak: rekenen: blok 7 les 5 afwerken 3/3 lessen: W.O.: stroom op, stroom af 3/3 taal: dictee woordpakket 13 3/3 niet vergeten: leescontract, zonnestraal ja/neen?
De oefeningen van les 5 beperken zich tot de gewone oefeningen, niet de plusjes. Ook de oefening over de oppervlakte mag nog niet gemaakt worden. Staartdelingen worden eerst berekend in de kladschrift, dan de uitkomst in werkschrift.
Hier zijn we dan terug met een verslagje van een schooldag. De mensen die deze blog regelmatig volgen, weten ondertussen al dat een maandag tijdens de zwemweek zeer snel voorbijvliegt. Vandaag was het niet anders. Eerste weekopdracht was gaan plonzen in het zwembad. Na de voormiddagspeeltijd stond er cijferen op het programma. Eerst een herhaling van het vermenigvuldigen met zuivere tientallen, nadien nieuwe leerstof: cijferend vermenigvuldigen met een getal met twee cijfers. Dit aanbrengen werd een serieuze karwei. Eens de middagspeeltijd voorbij was het tijd om de draad van het niveaulezen terug op te pikken. De groepen werden opnieuw gereorganiseerd, wat positief is natuurlijk want dat betekent dat de kinderen erop vooruitgaan. Na de namiddagspeeltijd werd de les over cijferen terug opgehaald en praktisch tot het einde hebben we oefeningen gemaakt.
Agenda: taak: rekenen: cijferend x met een getal met twee cijfers ( voorkant) 02/03 lessen: W.O.: stroom op, stroom af 02/03 taal: dictee wp 13 03/03 niet vergeten: paasboek? brieven, leescontract
Weeral een verslagje live uit de klas. De kinderen zijn aan hun tekening bezig, wat mij dus even de tijd geeft om een kort verslagje te schrijven. Deze morgen begonnen met een herhaling van de gekende vierhoeken ( rechthoek, ruit en vierkant) gekoppeld aan de nieuwe vierhoek: het parallellogram. Na de speeltijd zijn we begonnen aan de taalgebruikles over muziekinstrumenten. Deze les duurde zeer lang. Achter de middagspeeltijd kregen de leerlingen de besproken muziekinstrumenten allemaal te horen en dit in korte geluidsfragmenten. Vervolgens kregen ze de theorie van wat we gisteren in de praktijk hebben gezien i.v.m. water. Het laatste wapenfeit op donderdagnamiddag is het maken van een tekening gebaseerd op een muziekfragment dat de leerlingen gehoord hebben. Agenda: taak: / lessen: Taal: woordpakket 13 03/03 W.O.: stroom op, stroom af 01/03 niet vergeten: zwemmen, toets, leescontract in orde
Zo, daarmee zijn we weer rond voor deze week. Iedereen nog eens hartelijk bedankt voor de medewerking bij de oudercontacten. Jullie zijn geweldig!
Een kort verslagje live vanuit de klas, terwijl ik op jullie (ouders) aan het wachten ben. Deze morgen begonnen met een korte herhaling van cijferend vermenigvuldigen met als vermenigvuldiger eenheden, gevolgd door het aanleren van te vermenigvuldigen met als vermenigvuldiger een zuiver tiental. Heb de indruk dat dit bij de meeste wel vlot gaat, alleen schatten blijft voor moeilijkheden zorgen. Na de speeltijd moest woordpakket 13 er aan gevlogen. De oefening in onze werkschrift bestond uit het maken van een zin bij een tekening. Zo werden zaken als noemvorm en werkwoordkampioen, persoonsvorm omkringen en onderwerp aanduiden in fluo herhaald. Niet alle zinnen werden geschreven, daarom zullen we op latere tijdstip deze zinnen hernemen. Als het blaadje van woordpakket 13 in de schrift was geplakt en de agenda geschreven zijn we de klas uit getrokken voor een bezoekje aan de Kasteelbeek. De beek die hier niet zo ver vandaan stroomt. De leerlingen kwamen in contact met termen als stroomopwaarts en stroomafwaarts, linkeroever en rechteroever, holle en bolle oever... Het is altijd leuk om zaken eerst in het echt te zien, alvorens de theorie te leren.
Agenda: taak: rekenen: cijferend x met zuivere tientallen 25/02 taal: woordpakket 13 in schriftje 25/02 lessen: rekenen: cijferend x met zuiver tientallen 25/02 niet vergeten: toets!
Deze morgen begonnen met zelfstandig werk voor de leerlingen, zodat ikzelf de laatste hand kon leggen aan de organisatie van de oudercontacten en voorverkoop toneel. Vervolgens werden de zelfgemaakte oefeningen klassikaal verbeterd, zodat les 3 van blok 7 zo goed als af was. Na de speeltijd stond er een luisterles op het programma. De kinderen kregen verschillende muziekfragmenten te horen, die elk specifiek ergens bijhoren. Voorbeeld: Operette, operagebouw. Zij moesten dan in de kladschrift alles noteren. Achteraf werd alles besproken. Zo fel, dat we de tijd uit het oog verloren waren en het reeds middag was. Na de middagspeeltijd moest er een brandje geblust worden tussen een aantal leerlingen in de klas, waardoor we niet meer op schema liepen. De begrijpend lezen toets leek voor de meeste best mee te vallen, zodat we met volle moed ons op het godsdienstonderwerp stortten. De kinderen vertelden over de carnaval, kregen uitgelegd wat de vasten en veertigdagentijd betekenen, ontdekten dat de vasten op Aswoensdag begint en formuleerden zelf hun goed voornemen voor tijdens de vasten. Als laatste wapenfeit schreven we onze agenda. De leerlingen kregen als huistaak kommagetallen optellen en aftrekken. Niet alle oefeningen moeten gemaakt worden. Agenda: taak: rekenen: kommagetallen optellen en aftrekken 24/02 lessen: / niet vergeten: uur/dag oudercontact
De leerlingen die hun taalboek nog niet hebben gekaft krijgen nog tijd tot donderdag, omdat de schrift vandaag is afgegeven. Ter informatie voor het toneel: Dat begint om 20uur, dus spreken we af om 19.45 op de parking van het middelbaar. Ik reserveer alleen voor de leerlingen en eventueel broers of zussen. De ouders moeten zelf reserveren. Dit om misverstanden te vermijden.
De eerste schooldag na de vakantie is reeds gepasseerd, dus hier zijn we dan terug met een verslagje. De eerste blok voor de voormiddagspeeltijd is helemaal opgegaan in een gepuzzel van uren voor het oudercontact, ophalen rapporten, verdelen van de klastaken, van plaats veranderen, een welkomterugwoordje van mezelf en controle of de boeken gekaft zijn. Wil toch nog even terugkomen op het oudercontact en het toneel. Blijkbaar was mijn boodschap nog niet voldoende doorgedrongen naar de ouders naartoe, daarom nog een korte herhaling. Net als vorige keer spreid ik het oudercontact over twee dagen. Woensdag en donderdag dus, steeds tussen 16 en 18uur. De hoofdrede van deze spreiding is de voetbalwedstrijd van Anderlecht, waar ik reeds een ticket voor gekocht had. Elke leerling(e) heeft nu een dag en een uur in haar/zijn agenda staan. Hoop dat dit voor iedereen in orde is. Een tweede punt is het toneel. De kogel is door de kerk, ik nodig de leerlingen uit om samen met Saartje en mij naar het schooltoneel te gaan zien op vrijdag 12 maart. U hoeft zich helemaal niet verplicht te voelen om mee te komen kijken, ik let wel op de kinderen. De eerste rij(en) worden gereserveerd. Nogmaals dit is geen schooluitstap, gewoon een avondje samen met de klasgenootjes buiten de klasmuren. Verplicht is het niet, maar ik dring wel een beetje aan... Zo verder verslag van de dag. Tot aan de middag en ook nog een stukje erna hebben we ons beziggehouden met het oplossen van les blok 7. Bijna alles werd opgelost, een twintigtal oefeningen over kommagetallen optellen en aftrekken en delingen niet gesproken. Dan was het tijd om ons nieuw taal thema voor te stellen met als titel " Kunstig". Als inleiding kregen de kinderen klassiekers van de klassieke muziek te horen van Beethoven en Mozart. Nadien kregen ze tekstjes over klassieke muziek, muziekschool en de harp. Morgen trouwens toets begrijpend lezen. Afsluiter van de dag was vertellen over de krokusvakantie. agenda: taak: rekenen: blok 7 les 2 de plusoefeningen 23/02 lessen: rekenen: kommagetallen optellen en aftrekken 23/02 niet vergeten: dag en uur oudercontact, toneel!
Als u dit leest, heb ik al serieus afgezien. Zit met een zware verkoudheid. Steek al een hele dag in mijn bed. Lang leve de vakantie. Heb al mijn energie bijeengesprokkeld om nu deze log te schrijven. Vergeef mij als het niet te lang is. De dag begonnen met een stevige toets van rekenen, gevolgd door blaadjes in de juiste mappen te steken. Dan was het tijd om de festiviteiten in gang te zetten. Eerst het vieren van de verjaardag van Mathias en dan ons verkleden. Frietjes met mayonaise of ketchup eten en een bekertje cola of fanta... De carnavalmuziek met het nodige volume schalde door de speakers en wij, wij dansten volop... Het was superkoud en omdat vele kinderen last van de kou begonnen te krijgen, werd het feestje stopgezet. Onze klas kreeg nog turnles en nadien konden ze eindelijk spelletjes spelen in de klas. Afsluiter van de dag was het ontvangen van het rapport. Voor de meeste een goed rapport, anderen hadden minder gepresteerd. De kinderen hebben ook twee brieven meegebracht. Een brief voor het oudercontact en een brief voor het schooltoneel. Laat mij eerst even het schooltoneel toelichten. Om de twee jaar gaat er van de scholen een toneel uit, gemaakt en gespeeld door leerkrachten, leerlingen, ... van de scholen. Ik heb de traditie gehad om met mijn klas op vrijdagavond naar dit toneel te gaan kijken . Zou dat dit jaar eigenlijk graag opnieuw doen. Is natuurlijk volledig vrijblijvend. Bijkomend argument is dat juffrouw Veerle ook aan dit toneel meedoet. Als dat geen extra troef is om te komen kijken. Verdere info volgt nog na de krokusvakantie. Dan de brief voor het oudercontact... Na een heen en weer gepraat tussen directie en leerkrachten werd er beslist om het oudercontact donderdag te laten beginnen om 16 uur. Nu jullie dochter/zoon zal waarschijnlijk al komen vertellen zijn dat ik om 19 uur al in Anderlecht zou moeten zitten. Het oudercontact was eerder gepland op vorige donderdag en had mijn ticket al besteld dus kan er moeilijk van tussen. Dit betekent dat ik donderdag maar van 16 tot 18 uur oudercontact kan doen. Uiteraard wil ik s morgens en tijdens de middag ook ouders ontvangen voor een gesprek en eventueel ook woensdag. Heb tegen de kinderen ook gezegd dat als de resultaten goed zijn, het niet echt nodig is om langs te komen. Ook hier volgt nog verdere info na de krokusvakantie. Alvast bedankt voor het begrip. Agenda: taak: kaften taalboek lessen:/ niet vergeten: rapport, brief oudercontact en toneel 22/02
ziezo al mijn energie is op. Tijd om terug de zetel op te zoeken. Groetjes en prettige vakantie aan iedereen. Meester Joeri
Opnieuw voltallig deze morgen. De kinderen mochten vragen stellen over blok 6 en contractwerk, wat ze naar hartelust deden. De taalles was een spellingsles gecombineerd met een stelopdracht. Samen zijn we er in geslaagd een leuk verhaaltje over de hippe heks te construeren. Vandaag wordt de 20ste verjaardag gevierd van de vrijlating van Nelson Mandela. Laat dit nu net heel goed aansluiten bij het onderwerp in de godsdienstles. " Ik heb een droom" zijn de bekende woorden van Martin Luther King, de kinderen hebben deze les dan ook zeer geboeid gevolgd. Na de middag was het tijd voor ontspanning. We hadden de klas omgetoverd tot een cinemazaal en keken naar de film " nanny mc phee". Tenslotte schreven we de agenda en keerden we allemaal huiswaarts. Agenda: taak: rekenen: verbeteren contractwerk blok 6 12/02 lessen: rekenen: blok 6 12/02 niet vergeten: agenda, verkleedkledij, gezelschapspelletjes Zo morgenvoormiddag nog tot 10 uur geconcentreerd zijn , nadien gaat de riem er voor een weekje af.