Staat niet in de agenda geschreven, maar wordt wel van de kinderen verwacht. Lezen in hun bronnenboek over de koningen! De brief rond de opdracht " schatkoffer" ( terug te vinden in het mapje leesplezier) moet maandag voorzien zijn van een handtekening van één van beide ouders.
Vandaag begonnen we met onze toets MMR. Hij duurde tot aan de speeltijd.
Trieeng
Na de speeltijd hadden we turn les het ging over loopsprongen. We deden er ook toets van.
MIDDAG
Na de middag gingen we van start met een luistertoets over de TTT affiche. Daarna gingen we verder met een spelling les over smoothies en vooral over korte klanken, g en ch In deze les moesten we het verhaaltje van : Noor ligt in bed legt haar boek neer en zegt : slaapwel. We kregen er ook een flitsdictee van.
TRIIEENG
Na de speeltijd werkte we nog even voort. Daarna schreven we onze agenda. Godsdienst: we deden toffe ademhaling oefeningen. Bv . We stapten op onze stoel en er weer af. Een minuut lang.
Vandaag was het zwemmen en hebben een toets over zwemmen gedaan.
Nu is het speeltijd triiiiing.de speeltijd is voorbij nu gaan we naar de klas We gaan meetkunde doen het was makkelijk. De middagspeeltijd begint. We eten onze lekkere boterhammen. Nu doen we trefbaltoernooi. We zijn gewonnen!!! Nu kunnen we een beetje spelen. De bel is gegaan. Nu gaan we wo doen HET GAAT OVER DE KONINGEN.
De wafels zijn vandaag geleverd en verdeeld. Alle wafels van de leerlingen (behalve die van Rhune!) staan in onze gang. De poort van de broeders en de deuren van de gang blijven tot 20 uur open. Gelieve zo snel mogelijk de wafels te komen oppikken. Verder is er een brief meegegeven, waarin vermeld wordt dat in de toekomst de briefwisseling en dergelijke digitaal zal gebeuren. Uiteraard indien gewenst. Graag deze brief ten laatste tegen vrijdag terug naar de klas. Tot slot is er ook nog de mogelijkheid om een Zonnestraal kerstboek te bestellen voor de democratische prijs van 6 euro. Interesse? Het bedrag meegeven in een gesloten omslag en afgeven aan de leerkracht.
Morgen geen school, donderdag wel grote toets MMR. Zorg dat de leerlingen goed voorbereid zijn.
Dag allemaal. We begonnen de dag met onze boekentas leeg te maken. daarna begonnen we met rekenen het ging over meten en metend rekenen. Na het rekenen was het speeltijd . In de taalles ging het over verkleinwoorden. De meester begon de les met een gedicht met allerlei verkleinwoorden in. ' s Namiddags gingen we op V1 een enquête invullen in verband met ons welbevinden. We eindigden met de creales van juf Edel, waar een schoen versierd werd voor Sinterklaas. Xander en Victor.
Op het einde van de week twee grote toetsen meetkunde en meten en metend rekenen. Herhalingsoefeningen terug te vinden in de werkschrift. Materiaal (indien mogelijk) meebrengen morgen naar school.