Inhoud blog
  • Agenda van donderdag 3 december 2015
  • 1 / 12 : een monsterlijke dinsdag!!!
  • Agenda van woensdag 2 december 2015
  • Agenda van dinsdag 1 december 2015
  • Het dagblad van 4A
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    Zoeken met Google


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • website van de school
  • website van de scholengemeenschap
  • menu
  • Ons klasje
    Het vierde leerjaar
    13-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Carnaval in de Brug
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Als u dit leest, heb ik al serieus afgezien. Zit met een zware verkoudheid. Steek al een hele dag in mijn bed. Lang leve de vakantie. Heb al mijn energie bijeengesprokkeld om nu deze log te schrijven. Vergeef mij als het niet te lang is.
    De dag begonnen met een stevige toets van rekenen, gevolgd door blaadjes in de juiste mappen te steken. Dan was het tijd om de festiviteiten in gang te zetten. Eerst het vieren van de verjaardag van Mathias en dan ons verkleden. Frietjes met mayonaise of ketchup eten en een bekertje cola of fanta... De carnavalmuziek met het nodige volume schalde door de speakers en wij, wij dansten volop...
    Het was superkoud en omdat vele kinderen last van de kou begonnen te krijgen, werd het feestje stopgezet. Onze klas kreeg nog turnles en nadien konden ze eindelijk spelletjes spelen in de klas.
    Afsluiter van de dag was het ontvangen van het rapport. Voor de meeste een goed rapport, anderen hadden minder gepresteerd.
    De kinderen hebben ook twee brieven meegebracht. Een brief voor het oudercontact en een brief voor het schooltoneel.
    Laat mij eerst even het schooltoneel toelichten. Om de twee jaar gaat er van de scholen een toneel uit, gemaakt en gespeeld door leerkrachten, leerlingen, ... van de scholen.
    Ik heb de traditie gehad om met mijn klas op vrijdagavond naar dit toneel te gaan kijken . Zou dat dit jaar eigenlijk graag opnieuw doen. Is natuurlijk volledig vrijblijvend. Bijkomend argument is dat juffrouw Veerle ook aan dit toneel meedoet. Als dat geen extra troef is om te komen kijken. Verdere info volgt nog na de krokusvakantie.
    Dan de brief voor het oudercontact...
    Na een heen en weer gepraat tussen directie en leerkrachten werd er beslist om het oudercontact donderdag te laten beginnen om 16 uur.
    Nu jullie dochter/zoon zal waarschijnlijk al komen vertellen zijn dat ik om 19 uur al in Anderlecht zou moeten zitten.
    Het oudercontact was eerder gepland op vorige donderdag en had mijn ticket al besteld dus kan er moeilijk van tussen.
    Dit betekent dat ik donderdag maar van 16 tot 18 uur oudercontact kan doen.
    Uiteraard wil ik s morgens en tijdens de middag ook ouders ontvangen voor een gesprek en eventueel ook woensdag.
    Heb tegen de kinderen ook gezegd dat als de resultaten goed zijn, het niet echt nodig is om langs te komen.
    Ook hier volgt nog verdere info na de krokusvakantie. Alvast bedankt voor het begrip.
    Agenda:
    taak: kaften taalboek
    lessen:/
    niet vergeten: rapport, brief oudercontact en toneel 22/02

    ziezo al mijn energie is op. Tijd om terug de zetel op te zoeken.
    Groetjes en prettige vakantie aan iedereen.
    Meester Joeri




    13-02-2010 om 17:27 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De jarige van de dag
    Mathias Verleyzen wordt woensdag 10 jaar. Een dikke proficiat van heel de klas.







    13-02-2010 om 16:57 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    11-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog één dagske te gaan...
    Goedenavond beste lezer(es),

    Opnieuw voltallig deze morgen. De kinderen mochten vragen stellen over blok 6 en contractwerk, wat ze naar hartelust deden.
    De taalles was een spellingsles gecombineerd met een stelopdracht. Samen zijn we er in geslaagd een leuk verhaaltje over de hippe heks te construeren.
    Vandaag wordt de 20ste verjaardag gevierd van de vrijlating van Nelson Mandela. Laat dit nu net heel goed aansluiten bij het onderwerp in de godsdienstles. " Ik heb een droom" zijn de bekende woorden van Martin Luther King, de kinderen hebben deze les dan ook zeer geboeid gevolgd.
    Na de middag was het tijd voor ontspanning. We hadden de klas omgetoverd tot een cinemazaal en keken naar de film " nanny mc phee". 
    Tenslotte schreven we de agenda en keerden we allemaal huiswaarts.
    Agenda:
    taak: rekenen: verbeteren contractwerk blok 6 12/02
    lessen: rekenen: blok 6 12/02
    niet vergeten: agenda, verkleedkledij, gezelschapspelletjes
    Zo morgenvoormiddag nog tot 10 uur geconcentreerd zijn , nadien gaat de riem er voor een weekje af.

    Groetjes en tot morgen
    Meester Joeri

    11-02-2010 om 18:54 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    10-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De jarige van de dag

    Jordy Ringoet is vandaag 10 jaar geworden. Een dikke proficiat van heel de klas!







    10-02-2010 om 20:10 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.let it snow, let it snow

    Goedenavond beste lezer(es),

    Deze ochtend tussen de sneeuwvlokken door de kopjes geteld en er ontbraken een aantal gezichtjes.
    Na een kwartier was iedereen daar op ééntje na.
    De rekenles van vandaag bestond uit wegen. Herhaling van de kilogram en de gram.
    De kinderen werden in duo's gezet en kregen een aantal zaken te wegen. Uiteraard moest er eerst geschat worden.
    In al onze ijver waren we vergeten dat er nog ééntje jarig was. Daarom werd na de speeltijd deze verjaardag onmiddellijk gevierd.
    De rest van de voormiddag kregen de kinderen de tijd om verder te werken aan hun contractwerk.
    Agenda:
    taak: rekenen: afwerken contractwerk blok 6 12/02
    lessen: rekenen: blok 6 grote toets 12/02
    niet vergeten: verkleedkledij, spelletjes 12/02

    Morgen krijgen de leerlingen tijdens de rekenles de kans om nog vragen te stellen over oefeningen die ze niet goed begrijpen.

    Groetjes en tot morgen,
    Meester Joeri

    10-02-2010 om 20:07 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    09-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog een paar drukke dagen

    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Ongelooflijk maar waar, deze ochtend stond 26 gezichtjes me op te wachten in de rij.
    Driewerf hoera!
    Het hele blok voor de voormiddagspeeltijd stond geprogrammeerd voor rekenen. Afwerken van les 8 en beginnen aan les 10. Werd niet met veel enthousiasme onthaald, maar zoals steeds wegen de laatste loodjes het zwaarst.
    Na de speeltijd hebben we tijdens de godsdienstles enkele uitdrukkingen rond het begrip" geweten "genoteerd en daarachter moest er geknipt en geplakt worden .

    Na de koude middagspeeltijd stond de rest van les 10 van rekenen op het programma en mochten de kinderen nog een beetje werken aan hun contractwerk.
    Vervolgens werd in zonnestraal 14 " Ons lichaam" besproken en een aantal proefjes ( ballon wrijven op haar, elleboog proberen te likken, foppen van de hersenen, ...) uitgevoerd.
    Agenda geschreven en geluisterd naar het tweede en laatste deel van De gelaarsde kat.
    Agenda:
    taak: B.O. : prent afwerken 10/02
            rekenen: contractwerk blok 6 12/02
    lessen: rekenen: blok 6 12/02
    niet vergeten: geld frietjes, toetsen, keukenweegschaal, appel, iets dat 1kg weegt.

    Morgenvroeg wordt gram en kilogram herhaald, vandaar het gevraagde materiaal.

    Groetjes en tot morgen,
    Meester Joeri
    ps neen, dit is geen tekening van mij

    09-02-2010 om 16:56 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    08-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zware maandag
    Goedenavond beste lezer(es),

    De dag is vandaag voorbijgevlogen. We hebben allemaal keihard gewerkt, dus vloog de tijd sneller dan snel.
    Begonnen met het herhalen van de verschillende bewerkingen in het hoofdrekenen en het cijferen.
    Aandacht gevestigd op mogelijke oplossingsstrategieën, die ook aan bord zijn blijven staan gedurende de onaangekondigde toets.
    De toets zelf is pas van start gegaan na de voormiddagpauze en duurde tot en met de middag.
    Gedurende de dag werden de kinderen geregeld in groepjes naar het lokaal van juffrouw Myriam gestuurd, om daar hun pinguïn(s)) te schilderen.

    Na de middag werden de andere voorziene toetsen van taal afgenomen. Op de toets van vergelijkingen staat op de achterzijde een aantal spiegeluitdrukkingen ( die u kon terugvinden op blz 84). Blijkbaar heb ik in de agenda blz 84 niet genoteerd als te kennen ( hier op de weblog wel), daarom krijgen ze die punten cadeau!
    Nog voor taal zijn de onthoudwoorden met ei/ij de revue gepasseerd.
    Het laatste stuk van de namiddag bestond uit verduidelijken waarom contractwerk al tegen vrijdag af moet zijn.
    Zal dat hier ook even kort doen:
    Vrijdag zijn we van plan om nog een grote toets van blok 6 te doen om de zeer eenvoudige reden dat wanneer we gaan wachten tot na de vakantie heel veel kennis zal verloren gegaan zijn.
    Daarom nog een laatste inspanning gevraagd.
    De lessen 8 en 10 worden morgen en woensdag ten laatste afgewerkt en verbeterd.
    De kids mochten dan ook al een beetje in het contract werken.
    Agenda:
    taak: B.O.: prent afwerken 10/02
            rekenen: contractwerk 12/02
    lessen: rekenen: blok 6 toets 12/02
    niet vergeten: toetsen, geld frietjes

    Komaan meisjes, jongens en ouders, nog even doorbijten...

    Tot morgen,
    groetjes Meester Joeri

    08-02-2010 om 18:52 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    06-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hectische vrijdag

    Goeiedag beste lezer(es),

    Hier volgt het verslag van vrijdag 5 februari.
    's Morgens begonnen aan een les die sommige leerlingen niet zo leuk vinden, breuken.
    De kinderen leerden dat er heel wat gelijkwaardige breuken bestaan en ook de manier om gelijkwaardige breuken te vinden.
    Deze les bracht ons al snel tot net voor de speeltijd. Dan was het tijd om de verjaardag van Jan te vieren. Jan had zelfgemaakte chocolade - en appelcake mee. Lekker, waarvoor dank!
    Na de speeltijd stonden de twee taaltoetsen op het programma. Door een communicatiefout tussen juf Veerle en mezelf stond op het eerste blad een gedeelte dat de leerlingen niet moesten kennen tegen vrijdag. Geen nood, dit wordt maandag zeker en vast rechtgezet.
    Tijdens de godsdienstles stond het derde deel van het verhaal " verrassing" op het programma.
    Het verhaal werd zeer kort besproken, want daar ging de middagbel al.
    Doordat de leerlingen van het zesde leerjaar gaan skiën zijn en juf Dorien mee is als begeleidster, werd meester Robin de turnleerkracht op vrijdag.
    De namiddagspeeltijd liep een beetje uit, omdat de mama van Karlien en Karlien zelf de klas kwamen verrassen met een pakje chips voor de goede zorgen.
    Eens de toetsen en punten waren opgeschreven ( sommige hadden bij verkeer de verschillende reflectoren vergeten aan te duiden, desondanks gevraagd)  en de agenda geschreven konden we eindelijk aan de knutselles beginnen.
    Die was in tijd zeer beperkt, juist voldoende om hen de opdracht uit te leggen. Daarom vraag ik vriendelijk om tegen woensdag aanstaande het werkje te laten afwerken.
    Agenda:
    taak: rekenen: gelijkwaardige breuken: oef 4&6 8/02
    lessen: taal: blz 66,67,77,78,84 en het blaadje van vergelijkingen 8/02
    niet vergeten: toetsen, brieven

    Volgende week vrijdag zouden we graag de week afsluiten met een carnavalsfeestje, zoals u ook al heeft kunnen lezen op de meegegeven brief.
    Is het mogelijk om het geld van de frietjes liefst voor woensdag mee te geven? U weet, ik ben graag in orde.
    Voor volgende week vrijdag geen spuitbussen, confetti en andere smurrie mee te geven. 
    Nog een prettig weekend gewenst,

    Groetjes meester Joeri

    06-02-2010 om 13:04 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Jarige van de dag

    Vandaag is Jan de Waepenaert 10 jaar geworden. Een dikke proficiat van heel de klas.





    06-02-2010 om 12:45 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    04-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.hoofdpijn
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vandaag 24 gangstertjes en gangsterinnetjes  geteld, wat betekent dat er weer eentje afwezig is door ziekte.
    Desondanks alles zijn we er vandaag stevig ingevlogen. Onmiddellijk werd woordpakket 12 afgewerkt; gevolgd door aanduiden wat er geleerd moest worden in de komende toetsen voor taal.
    Toets van woordpakket 9,10 en11 stond dan op het programma.
    Na de middag zelfde situatie. De leerlingen kregen een onaangekondigde toets over kommagetallen. Ze kregen enkel 10 minuutjes om reeds gemaakte blaadjes te overlopen.
    Daarop volgde de verkeerstoets en werd de les over bijvoeglijke naamwoorden gegeven.
    Tot slot werd de huistaak voor WO grondig uitgelegd.
    Ondertussen was Anton de pechvogel van de dag, door een val tegen een fietsenrek. Overal bloed aan het hoofd, maar het bleek toch niet genaaid te moeten worden.
    Agenda:
    taak: WO: krantenartikels Haïti  05/02
    lessen: Taal: blz 73-74  05/02
    niet vergeten: prent en agenda laten tekenen

    De leerlingen hebben als huistaak een blad met krantenartikels, krantenkoppen en foto's te verknippen en in de juiste volgorde te plakken op een blad. Op het blad moet ook hun naam, datum en de titel staan. Deze taak wordt gequoteerd op correctheid en netheid.
    De les taal staat aangeduid in hun schrift.

    Tot morgen,
    Meester Joeri


    04-02-2010 om 19:12 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    03-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De jarige van de dag
    Thomas Mattens is vandaag 10 jaar geworden. Een dikke proficiat van heel de klas.




    03-02-2010 om 16:52 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Spiegeltje, spiegeltje aan de wand
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Een korte verslagje van een half dagje. Deze morgen onmiddellijk ingevlogen met de rekenles. Nog een kwartierke spiegelen ( zonder spiegel!) en aldus symmetrieas(sen) tekenen in verschillende figuren.
    Nog een onderdeel in de rekenles, waar we toch even zijn blijven bij stilstaan is het kloklezen. Zeer opvallend dat een aantal leerlingen nog niet in staat zijn om deftig de klok te lezen. Deze leerlingen zijn aangeraden om dit op zelfstandige basis regelmatig te oefenen.
    Na de rekenles was het tijd om de verjaardag van Thomas te vieren. Bedankt voor de lekkere cake en frisdrank!
    Tijdens de spellingsles werden de kinderen verondersteld verschillende woorden op te zoeken in het woordenboek.
    Afsluiten deze voormiddag hebben we gedaan met de toets van Jona.
    Agenda:
    taak: taal: vergelijkingen 04/02
    lessen: taal: woordpakket 9,10,11 04/02
               Verkeer: de fiets     04/02
    niet vergeten: prent 05/02

    Huistaak wordt in potlood gemaakt. Morgen komen de correcte oplossingen op het blad en zullen de kinderen dit ook moeten leren.
    De les voor taal moet alleen in de grote spelwegschrift geleerd worden.
    De les van verkeer dient gestudeerd te worden in de verkeersflits.
    De prent mag een afbeelding zijn van eender wat ( persoon, dier, voorwerp, ... )

    Deze avond allemaal supporteren voor de goeie

    Groetjes en tot morgen
    meester Joeri

    03-02-2010 om 16:48 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (2 Stemmen)
    02-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ik haat chloor!!!
    Goedenavond beste lezer(es),

    De kindjes in hun bed, de mama terug thuis tijd om een dagverslagje te schrijven.
    Deze morgen opgewekt op school toegekomen, gisteren bericht kregen dat we vandaag terug voltallig gingen zijn.
    Groot was de ontgoocheling toen dat niet het geval bleek te zijn.
    Meer zelfs, tot het einde van de week zullen we maar maximum met 25 zijn.  Een gekneusde duim dat volledig ontstoken is, zorgt voor dit drama.
    In ieder geval, langs deze weg van iedereen van de klas, veel sterkte Karlien en een spoedig herstel.
    Deze ochtend begonnen met het afwerken van de verkeerles, gevolgd door de trappen van vergelijking in de taalles en afwerken van woordpakket 11.
    Na de speeltijd stond tijdens de rekenles spiegelen op het programma. De leerlingen kregen hiervoor individueel een spiegel ter beschikking, wat ze natuurlijk fantastisch vonden.
    De middagspeeltijd gepasseerd, trokken we opgewekt door de druilige regen richting zwembad. Volledig ontkleed en klaar om te zwemmen, kregen we te horen dat de concentratie chloor in het water te hoog was en niemand in het zwembad mocht.
    Een kwartier hebben we gewacht, maar de waarden daalden niet. Er zat dus maar 1 ding op en dat was terugkeren naar school.
    De resterende tijd gebruikten we om de onthoudwoorden met ei-ij nog eens onder de loep te nemen en een inleiding te geven over het W.O. thema "Ons lichaam".
    Als afsluiter kon eindelijk het sprookje " De gelaarsde kat" verteld worden, met dank aan Margot voor de sprookjesbijbel van de Gebr Grimm.
    agenda:
    taak:/
    lessen: Godsdienst: Jona 3/2
              Verkeer: de fiets  4/2
    niet vergeten:/

    Ik ben daarstraks vergeten de verkeersflits te kopiëren, morgen zonder fout. Probeer toch thuis nog eens te zoeken, want jullie hebben sowieso dit zonnestraal gekregen ( 10)
    Groetjes,
    Meester Joeri

    02-02-2010 om 19:08 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    01-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Weeral sneeuw!!
    Goedenavond beste lezer(es),

    Het weer had sommigen onder ons verrast deze morgen, zodat het toch even wachten was tot iedereen aanwezig was. Uiteindelijk had ik 25 snoetjes voor mijn neus.
    De rekenles bestond uit blok 6 les 5 deel 2, waar er achtereenvolgens tijdverschillen  berekend werden, grafieken afgelezen, wedstrijdschema's opgesteld en verschillende figuren getekend met een beperkt aan lijnen ( lucifers)
    De taalles bestond dan weer uit de toets begrijpend lezen, verschillende tekstsoorten herkennen en ons spellingsboekje aanvullen.
    Na de middagspeeltijd kregen de leerlingen even de tijd om reeds aangeleerde woorden nog eens te herhalen. Vervolgens werden er 6 zinnen gedicteerd als toets.
    Ook de oppervlaktetoets passeerde de revue. Op deze toets werd toch wat gezweet... hopelijk is dat geen slecht teken.
    W.O. les was deze keer een verkeersles. Deze stond in teken van de fietser.
    Tot slot werd de agenda geschreven en zat de maandag er al weer op.
    Volgende week vrijdag krijgen de leerlingen hun rapport. Vandaar dat de toetsenintensiteit deze week nog wat opgevoerd zal worden.
    Agenda:
    taak: rekenen: blz 9 oef6,7&8 2/2
    lessen: godsdienst: Jona     3/2
    niet vergeten: zwemmen

    Voor de taak rekenen hebben de leerlingen hun kladschrift en een half ruitjesblad mee. De kladschrift moet gebruikt worden om oefening 6 op te lossen, het ruitjesblad om de staartdelingen te maken.

    Tot morgen,
    meester Joeri

    01-02-2010 om 19:14 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    31-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wandelen voor Haïti
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Een aantal dagen in vertraging, maar toch hier het verslag van vrijdag.
    Grote discussie vrijdagmorgen in het leraarslokaal. Wat gaan we doen? Onmiddellijk vertrekken? De boel afblazen en op latere datum wandelen? In de namiddag vertrekken? ...
    Na rijp beraad werd er toch overeengekomen om de tocht in de namiddag te laten doorgaan, met als enige beperking geen zoektocht.
    Gevolg hiervan was dat het namiddagprogramma naar de voormiddag werd verschoven. De kinderen kregen eerst turnles gevolgd door een lesje spelling.
    Het middagmaal bestond uit lekkere tomatensoep met een stuk brood dat door vele leerlingen goed gesmaakt werd.
    Achter een woordje van de directeur, waarin bekend gemaakt werd wat de opbrengst was, zijn we dan vertrokken voor een wandeling van ongeveer een 10tal km.
    De weg lag er niet altijd ideaal bij, maar de sfeer onder ons was geweldig.
    Na ongeveer een uur en half zijn we op school teruggekeerd.
    Ondertussen had de directeur kort uitleg gegeven over onze actie aan een journalist van de internetkrant, die van onze klas samen met het andere vierde een foto heeft getrokken.
    Deze foto's zijn  te bezichtigen op http://www.editiepajot.com/regios/19/articles
    Op mijn beurt wil ik nogmaals iedereen bedanken voor de inzet die getoond werd bij het zoeken van sponsors voor Haïti.

    Agenda:
    taak: /
    lessen: taal: begrijpend lezen voorbereiden 01/02
               rekenen: cm² en dm²                      01/02
    niet vergeten: leescontract; dinsdag zwemmen

    Door het vertrek van de zesdes is er een wijziging in het zwemschema. We gaan nu dinsdagnamiddag zwemmen en dan twee weken niet.
    Na de krokusvakantie volgen we opnieuw het gewone patroon.

    Groetjes
    Meester Joeri




    31-01-2010 om 17:06 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    28-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een goed hart

    Goedenavond beste lezer(es),

    Deze morgen iemand terug, iemand out. De aanwezigheidslijst bleef dus net als de heel week al, steken op 24.
    Na het ophalen van het sponsorgeld ( onze klas bracht het meeste binnen!!!) werd de huistaak over de cm² & dm² verbeterd en nogmaals besproken.
    Hierdoor werd het tijdsschema in de war gestuurd en moeten de leerlingen nog een aantal oefeningen van les 5 thuis verder afwerken.
    De taalles bestond hoofdzakelijk uit het vertellen van twee sprookjes: " De Bremer stadmuzikanten" en " De tovervinger". Beiden werden uitvoerig besproken en worden maandag als begrijpend lezen toets gebruikt.
    De eerste blok na de middag stond volledig in het teken van godsdienst, meer bepaald het verhaal van "Jona".
    Via vraag en antwoord werd het verhaal van de profeet "Jona" ontleed.
    Na de speeltijd werden deze vragen schriftelijk genoteerd in hun mapje.
    De laatste tien minuten zijn de leerlingen al een stukje aan hun huiswerk mogen beginnen.

    agenda:
    taak: rekenen: cm²& dm²  29/01
                        blz 6-7 afwerken 29/01
    lessen: taal: begrijpend lezen  1/02
    niet vergeten:leescontract, sponsoring, soepkom, lepel, stapschoenen, regenkledij, rugzakje, agenda...

    Morgen gaan we dus zoals eerder al afgesproken +/- 10 kilometer stappen voor het goede doel.
    U weet dat de leerlingen tijdens de middag een kommetje soep krijgen met een stuk stokbrood.
    Uiteraard mag er nog altijd boterhammen worden meegegeven, maar liever niet. ( Sobere maaltijd!)
    Hou alleszins morgenvroeg ook goed het weer in het oog, dat aangepaste kledij aanwezig is.

    Groetjes meester Joeri

    28-01-2010 om 19:08 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    27-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.cm² & dm²

    Goedenavond beste lezer(es),

    Deze ochtend de kopjes geteld en opnieuw twee afwezigen, eentje is er teruggekeerd.
    De rekenles stond in het teken van de oppervlaktematen. Aanbrengen van de begrippen  cm² & dm² d.m.v. het tekenen van een vierkante decimeter en vierkante centimeter. Deze maten herleiden in de vergelijkingstabel en berekenen van de omtrek en de oppervlakte van vlakke figuren. ( Zie huistaak)
    Na de speeltijd werd de klas in twee gesplitst. Een deel dat bij de zorgjuf vervoegen van persoonsvormen, onderwerp en persoonsvorm en goede zinconstructie ... ging oefenen. Het andere deel van de klas bleef bij mij en voerde dezelfde opdrachten uit.
    Afsluiter van de voormiddag was de toets van wo rond het thema " De tijd staat nooit stil "
    Agenda:
    taak: rekenen: cm² & dm² 28/01
    lessen: rekenen cm²& dm² 28/01
    niet vergeten: leescontract, sponsoring, schrift gekaft 28/01

    Nog enkele algemene weetjes:
    We hebben al voor 832 euro sponsoringsgeld alleen door onze klas. Fantastisch toch! Nogmaals proficiat!
    Het oudercontact voor dit rapport zal plaatsvinden in de week na het krokusverlof.
    Het rapport wordt uiteraard voor de vakantie uitgedeeld.

    Tot morgen,
    Meester Joeri

    27-01-2010 om 20:24 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (3 Stemmen)
    26-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Koud, koud, koud,...
    Goedenavond beste lezer(es),

    Zoals verwacht stonden er deze morgen 24 leerlingen op mij te wachten in de rij. Weer een leerlinge gesneuveld aan ziektekiemen.
    Gelukkig voor deze leerlingen, wordt alles zeer nauwkeurig bijgehouden.
    Het rekenblok begonnen met het verbeteren van de huistaak omtrent kommagetallen.
    Deze kommagetallen kwamen ook voor in les 3.
    Net als op getallen verschillende bewerkingen uitvoeren (-,+,-) , delingen uitvoeren door het deeltal te splitsen, rekenverhalen i.v.m. breuken oplossen en een maalrooster.
    Enkele oefeningen per onderdeel worden ook verondersteld als huistaak.
    De taalles bestond uit vergelijkingen van het type " Zo glad als een aal", " Zo sluw als een vos", ... Voorts moesten de kinderen a.d.h.v prenten afleiden over welk sprookje de prent ging.
    Na de middag stond er een blok tegenwoordige tijd en verleden tijd op het programma, met daar ingebouwd een herhaling op het vinden van de persoonsvorm.
    Voor spelling stond nogmaals een herhaling van de woorden op -ig en - lijk klaar.
    Tijdens de W.O. les hadden we het vandaag over Haïti. Wegens tijdsgebrek is er daar nog niet zoveel rondgebeurd.
    Langs deze weg wil ik iedereen al feliciteren voor de inspanningen die al geleverd zijn voor Haïti.
    Ik schat dat we al zo rond de 700 euro zitten qua sponsoring en alles is nog niet binnen. Fantastisch dus !
    Ik wist dat de meisjes en jongens en hun omringende familieleden en vrienden, ...  van 4A een groot hart hadden.
    Agenda:
    taak: rekenen: blz 4 oef 3,4
                          blz 5 oef 6,8 27/01
    lessen: wo: de tijd staat nooit stil  27/01
    niet vergeten: leescontract, sponsoring, toetsen, kaften ( 28/01)

    Nog een prettige avond gewenst,

    Meester Joeri

    26-01-2010 om 19:23 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    25-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Weinig volk op school
    Goedenavond beste lezer(es),

    Deze morgen  de week gestart met te zwemmen.
    Na het zwemmen stond de eerste les uit werkschrift B op het programma. Een eerste deel moesten de leerlingen zelfstandig maken ( dit terwijl ik geld voor sponsoring ophaalde), een tweede deel werd door ons samen opgelost.
    Door de afwezigheid van de vijfdes, was er vandaag geen niveaulezen ( naar alle waarschijnlijkheid morgen!).
    Ideaal om verder te werken aan ons knutselwerkje.
    Woensdag aanstaande wordt het bundeltje van " De tijd staat nooit stil" getoetst, daarom werd er vandaag nog een algemene herhaling van de bundel gemaakt.
    Agenda:
    taak: rekenen: kommagetallen tot op 0,1  26/01
                         verbeteren oef 2 en 5       26/01
    lessen: WO: De tijd staat nooit stil        27/01

    niet vergeten: leescontract, kaften ( 28/01  ten laatste), sponsoring

    Tot morgen,
    Meester Joeri

    25-01-2010 om 18:33 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    23-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wie heb ik aan de lijn?

    Goedemiddag beste lezer(es),

    Gisteren geen tijd gehad om de weblog te schrijven, aangezien er een nieuwsjaaretentje onder de collega's op het programma stond.
    Verslagje van een toch wel bewogen vrijdag.
    De leerkracht met ochtendtoezicht kwam mij vertellen dat een leerlinge van onze klas liep te pronken met haar gsm. 2 overtredingen op het schoolreglement. Ik, en ook andere collega's, laten oogluikend toe dat leerlingen hun gsm mee naar school brengen omdat sommige mama/papa of andere persoon moeten contacteren na schooltijd of in geval van nood, ...
    Doch wij laten dit ALLEEN toe, als die gsm niet tevoorschijnt komt. Dus niet in broekzak, niet in de bank , ... maar simpelweg in de schooltas. Persoonlijk vind ik een gsm voor de leerlingen op school compleet zinloos, want ze hebben daar toch geen enkele baat bij.
    Enfin heb toen die leerlinge haar gsm afgenomen en in voor een volledige dag in beslag genomen.
    Wat blijkt, tijdens de namiddagspeeltijd had een leerling van onze klas de boodschap nog niet goed begrepen en begon doodleuk foto's te trekken op de speelplaats. De andere leerlinge vond het zonodig tijdens de middagpauze haar gsm te komen vastnemen, terwijl het uitdrukkelijk verboden was.
    Gevolg voor beide leerlingen een charter waar zij het citaat omtrent voorwerpen meenemen naar school moeten onderlijnen.
    Bon, u denkt nu waarschijnlijk bij u zelf... ach meester dat zijn toch maar kinderstreken! En ik geef u daar 100 % gelijk in, maar het gaat om principes.
    Wat mij eigenlijk nog meer verontrust, is de veelvuldigheid van vergeten taken, lessen leren, afspraken, ... Sommige leerlingen zijn aan het afglijden en het wordt tijd om eens aan de alarmbel te trekken.  Daarom een warme oproep om toch zeker en vast te controleren, dat alle opgedragen taken worden uitgevoerd en alle lessen geleerd.
    Voila, dit moest me even van het hart.
    Het ochtendprogramma van gisteren bestond hoofdzakelijk uit rekenen. De rekentoets bleek zware kost, want pas om 11 uur had de laatste gedaan.
    Net voor de middag stond een onaangekondigde toets begrijpend lezen op het programma.
    Na de middag had de leerlingen traditiegetrouw turnen.
    Er stond in de namiddag ook nog knutselen geprogrammeerd, maar door het lekkere zonnetje en vergadering voor de leerkrachten is de laatste speeltijd een beetje uitgelopen.
    De leerlingen hebben, zoals u waarschijnlijk al gezien heeft, een brief meegekregen waarin ze sponsoring moeten zoeken voor een wandel(zoek)tocht die wij gaan stappen op vrijdag 29 januari aanstaande.
    We hopen om zoveel mogelijk geld in het laadje te krijgen voor Haïti.
    Agenda:
    taak: sponsoring Haïti
    lessen: /
    niet vergeten: leescontract, zwemmen, toets

    Prettig weekend verder en tot maandag,

    Groetjes meester Joeri

    23-01-2010 om 12:52 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)


    Archief per week
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 29/11-05/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs