Volg dagelijks mijn voorbereiding op Luik-Bastenaken-Luik op 12 juni 2011
Foto
Archief per maand
  • 03-2013
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 03-2012
  • 11-2011
  • 06-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 09-2005
    Lopende promoties Bruynooghe's Koffie: filters 10 + 1 gratis
    Inhoud blog
  • Mooiste, té groot?
  • Superontdekking!
  • De verkrachting van Varsenare.
  • Koersfiets Eddy Merckx te koop,
  • Sandra...
    Laatste commentaren
  • Ronde van Vlaanderen (maria)
        op Mooiste, té groot?
  • 2013 (Natalie)
        op Superontdekking!
  • Mtb (Mike )
        op Superontdekking!
  • Sporten (maria)
        op Superontdekking!
  • politiek (wim)
        op De verkrachting van Varsenare.
  • 2012 (Natalie)
        op Sandra...
  • Sandra (Natalie)
        op Sandra...
  • ! (wim)
        op Sandra...
  • genieten (Natalie)
        op En toen,...kwam Sarah.
  • liefde is ..... (wim)
        op Luik wordt Parijs.
  • Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Gastenboek
  • foto's
  • Hallo
  • Starttijd in Brugge ?
  • RVV
  • ???

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    {TITEL_VRIJE_ZONE}
    {TITEL_VRIJE_ZONE}
    Luik-Bastenaken-Luik 2011.
    Tilff-Bastogne-Tilff 2011.
    07-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Solo.
    Dag Rondeblogger,
    donderdag was de avond te kort om nog op de rollen te rijden,ik heb er dan maar vrijdagavond een half uur opgereden.Ik was na 15' al aan 't afzien,ongehoord.Zweten ! Niet te doen.Ook de hartslag zat veel te hoog.Het water stond letterlijk in en op mijn handen en toen het water ook op mijn armen begon te staan heb ik er wijselijk mee opgehouden.Nooit meegemaakt.Is dit de voorbode van een 'Mexicaantje' ? Ik denk van niet want na een lekker bad voelde ik me weer kiplekker.Gewoon een slechte dag zeker,na een heel zware werkweek.Want...idd. daar zijn ze weer,de Druivelaar scheurkalenders,vanaf nu verkrijgbaar bij zowat elke zichzelf respecterende winkel.Voor mij is dit de drukste werkperiode van het jaar,logisch dat er op vrijdagavond nog maar weinig jus in de benen zit dus.Maar goed,dat neemt niet weg dat er vandaag alweer een training voorzien was. Het was de rustige weektraining, hier in en om het Houtlandse.En ik stond er alleen voor.Rudi is met zijn vrouwtje gaan 'Amsterdammen' en gaf alzo forfait voor deze namiddagtraining die ei zo na in het water viel.Normaal vertrek ik om 13.00 uur maar de regen viel hier toen bij bakken uit de lucht.Om kwart voor twee waren er zelfs hagelsteentjes bij.Richting kust zagen de wolken er echter wit uit en ik besloot om me toch maar om te kleden.En zie,ik moest wel vertrekken op kletsnatte wegen waardoor fiets en kledij al snel euh...'proper' waren maar na een kwartiertje fietste ik al in de zon .De weinige wind die er stond blies in het nadeel tot in Koekelare en van dan af had ik windaf tot thuis.Een ritje zonder bijzonderheden die als laatste testje gold voor de lange afstandstraining van volgende woensdag.De looptraining die voor morgen voorzien was vervalt alweer-ja ' k weet het,'t zou niet mogen maar om 8 kilometer te lopen mag ik al eens een beurt of twee overschakelen,op zo'n korte afstand blijft dat ritme en die basissnelheid wel behouden- en maandag zal ik dan nog een halfuurtje losrijden op de rollen.Als ik me niet te pletter zweet tenminste...Bye.
    Logboek:Afstand: 81 km.Tijd: 2u57'46".Snelheid: 27,3/u.YTD: 172700 meter.
    Medisch rapport:-.
    GHS:155.
    MHS:180.
    Kcal: 1922.

    07-11-2009 om 21:02 geschreven door Guy  


    >> Reageer (1)
    05-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Peloton.
    Hey regenblogger,
    't is te hopen dat het volgende week beter weer is,als we op woensdag voor de 180 kilometer gaan.Zopas kreeg ik daaromtrent nog een telefoontje van Luc.Er komt nog een vierde man bij,Peter uit Poeke.Peter is de schoonbroer van Luc en een geoefend fietser.Dit begint stilaan uit te groeien tot een mooi groepje,als er nog kandidaten zijn,geen probleem.We starten om 8.30 u.aan de kerk van St-Maria-Aalter.Rond 10.15 u.komen we aan de Grote Markt in Oudenaarde waar we de oranje lus rijden over 80 km.Daarna rijden we terug naar Aalter.Nog goed nieuws,dit keer van het thuisfront.Veel bloggerkes weten dat Latoya na Nieuwjaar in school 'haar pedalen verloren' was, om één heel evidente reden,die niets met Latoya zelf te maken had.(Cfr.blog december 2008).Het gevolg was een bisjaar,die ze gelukkig gestart is in de richting waarin ze zat.Het eerste rapport kreeg ze verleden week mee en ik ben heel tevreden met het resultaat.Ze heeft zich duidelijk herpakt,hopelijk blijft ze nu dit spoor volgen.Zondag gaan we samen de Antwerpse boekenbeurs onveilig maken op zoek naar...? 'k Weet het nog niet,maar zeker niet naar SOS Piet Ciao.
    Logboek: YTD :172700 meter.
    Medisch rapport:-.

    05-11-2009 om 22:24 geschreven door Guy  


    >> Reageer (1)
    02-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maandoverzicht oktober
    Dag novemberblogger,
    na de fietsrustige septembermaand werden in oktober weer wat meer kilometers afgelegd.Ook de YTD-afstand werd weer wat verlegd,tot boven de 170 km.Naast de wegtrainingen maakte ik voor het eerst ook gebruik van rollen om binnenshuis wat trainingskilometers in de benen te hebben.Vervelend,dat wel,maar met wat goeie muziek op de achtergrond toch doenbaar voor maximum één uur.Het weer in de afgelopen maand zat echt goed mee,alleen tijdens onze lange-afstandsrit richting Ieper werden we niet alleen uitgewaaid maar ook uitgeregend.Wat de planning voor november betreft,midweeks zal weer elke week één keer op de rollen getraind worden.Verder wordt op zaterdag de ene keer 80 km.gereden in het Houtland en de andere week trekken we richting Oudenaarde om ginds één van de RVV-lussen te rijden.Zoals reeds eerder gemeld wordt op 11 november de YTD-afstand nog maar eens opgetrokken,dit keer naar 180 kilometer,waarvan 115 vlak en 65 hellend met 12 hellingen onderweg.Gelukkig kunnen we die dag rekenen op Luc Duyck,mijne coach ,die zeker ook aan Rudi een massa goede raad zal meegeven in zijn voorbereiding naar de Ronde toe.En die Ronde nadert,ik had een voorbereiding voorzien van negen maanden--na mijn marathonavonturen was het echt opbouwen van 0--en binnen twee weekjes zit ik al halverwege !Deze week rijd ik donderdag op de rollen en zaterdag fiets ik met Rudi ons Houtlandparcours van 80 km.See you!
    Logboek:YTD: 172700 meter.
    Medisch rapport:-.
    GHS:-.

    02-11-2009 om 23:34 geschreven door Guy  


    >> Reageer (1)
    31-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Op z'n Museeuws.
    Hey weekendblogger,
    op het menu vandaag alweer een Ronde-lus,de groene,goed voor 114 km.Tenminste volgens het roadboek.In werkelijkheid is ze maar 111 km.
    Het was pas de tweede keer dat Rudi en ik ze affietsten,voor het eerst echter helemaal.De vorige keer reden we hopeloos verloren direct na de aankomst,waar een bordje ontbrak en later nog eens bij een onduidelijke oversteek.Wat dat bordje betreft in Meerbeke,ik had dat toen gemeld aan de organisatie van de Ronde (12 september) die op hun beurt de Provinciediensten van Oost-Vlaanderen gingen verwittigen.Twee mailtjes werden me toegestuurd om me te bedanken en "alles zou binnen de kortste keren in orde komen".We zijn zeven weken verder en het bordje...hangt er nog steeds niet .Ambtenaren... !Sommige categoriën van mensen verdienen wel erg gemakkellijk hun geld,niet.Straks schiet ik nog op een ander volkje,wacht tot op het eind van dit verslagje .Maar we wijken af.Net zoals de vorige keer startten we in Leupegem,waar we na enkele honderden meters al direct de Achterberg naar boven moesten.We gaan dit dus niet meer doen.Pure zelfmoord.Van hartslag 120 naar 175 is echt niet te doen en waarschijnlijk ook niet gezond.De volgende keer zullen we eerst een kilometer of zes opwarmen op het vlakke vooraleer we eraan beginnen.Tijd om eens op adem te komen is er bijna niet,zo snel volgen de hellingen elkaar op.Na de Achterberg eerst de Kapelleberg,Varent,Foreest en Steenberg.Allemaal op een zakdoek.Daarna is het wat schade opmeten,even de benen wat rust gunnen,drinken en dan beginnen aan het tweede luik van opeenvolgende hellingen.De Haaghoek,Leberg Berendries,Valkenberg en de Ten Bossestraat.De straat van Museeuw,die hier twee keer piepedada zei aan zijn concurrenten en weg was voor een solo tot in Meerbeke.En na vandaag ook de straat van Rudi die bibi hier vandaag los uit het wiel reed,op de grote molen dan nog.Op zijn Museeuws dus.Ik zei het vandaag nog aan Rudi,tegen dat we de Ronde moeten rijden fietsen we zij aan zij alle hellingen naar boven.Na Brakel is het een flink stuk fietsen naar de volgende helling,de Muur van Geraardsbergen.Voor we aan de Muur zijn moeten we dwars door de winkelstraat,vervelend! Onmiddellijk op het eind van die straat begin je er dan aan.Eerst de Vesten,die reeds verdomd lastig zijn, en dan de uiteindelijke Oude Muur ,die vandaag bezaaid lag met bladeren.Het achterwiel patineerde dan ook geregeld,echt veel power mag je dan niet zetten of je ligt onderuit.Maar de hindernis werd zonder problemen genomen.Op naar de Bosberg dan die in de Ronde als allerlaatste aan bod komt.Voorbij de Bosberg passeren wij langs de aankomst om terug richting Oudenaarde te fietsen.Dit keer geen wegvergissingen ,dus kwamen we vandaag ook de Eikenmolen tegen die in twee keer genomen wordt.Een straat loopt flink vals plat omhoog,wordt dan onderbroken door een voorrangsweg, waarna de eigenlijke beklimming begint.Op zich stelt de Eikenmolen niet veel voor maar op een heuvelachtig parcours met 15 hellingen doet na verloop van tijd alles pijn.Ik had het  lastig tussen km.60 en 80 vandaag.Gelukkig had buddy Rudi daar wel nog overschot zodat ik wat kon recupereren.Daarna begon het weer wat vlotter te lopen.De Rekelberg zijn we overgereden zonder te weten,het klinkt mss.eigenaardig maar ginds liggen zoveel oplopende wegen dat je soms niet meer weet of je nu een helling dan wel een gewoon lastig stuk bent opgereden.Die Ronde,dat is echt niet te doen,wie dat niet met eigen ogen  ziet heeft eigenlijk geen enkel besef hoe lastig dat is.Na de bergzone gaat het dan richting Rozebeke,een pittoresk dorpje waar reeds tal van televisieseries opgenomen zijn uit de oude doos.Na Rozebeke volgen  Horebeke en Mater,waar de stenen liggen te wachten.Via de afzink van de Volkegemberg draaien we dan de Edelare op om daarna via het centrum van Oudenaarde terug Leupegem te bereiken.Na de Edelare hadden we beter gewoon naar de auto gereden,die 100 meter verder stond,want toen we de Markt van Oudenaarde naderden reden de boeren,die er waarschijnlijk net een betoging hadden opzitten,pal voor onze neus de weg op,hetzelfde traject volgend als wij.Ik kan het u zeggen,op mijn gemak was ik niet tussen die bulderende tractoren.Waarom moeten boeren altijd zoveel kabaal maken als ze ontevreden zijn ?Dat ze hun melk naar Poverello of OCMW 's dragen,desnoods naar rusthuizen en klinieken,ze zouden veel meer sympathie loskweken bij het volk voor hun probleem.Maar nee,iedereen op stang jagen,uitdagend met hun logge machines de boel in het honderd doen lopen,...'t zijn soms boeren,die boeren .Nu,onze rit zat er op aan een gemiddelde snelheid van meer dan 25/u.op een constant golvend parcours met 15 hellingen en daar waren we allebei tevreden mee.De vorige keer haalden we amper 23,6/u.,door onze wegvergissing op een minder lastige omloop omdat we de hele tijd de grote steenwegen namen van Geraardsbergen naar Oudenaarde.De progressie op weg naar de Ronde blijft dus aanhouden.Volgende week rijden we ons eigen parcours van 80 km.in afwachting van de clash met Luc op 11 november.Adios!
    Logboek: Afstand:111,600 km.Tijd:4u26'31".Snelheid:25,1/u.YTD: 172700 meter.
    Medisch rapport:-.
    GHS:152.
    MHS:183.
    Kcal.:2874.

    31-10-2009 om 00:00 geschreven door Guy  


    >> Reageer (0)
    29-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Telraam.
    Hey,fietsblogger,
    voor de tweede keer heb ik een training op de rollen afgewerkt.Ik begin er al een beetje meer mijn draai op te vinden,verleden week was het nog wat onwennig zoeken om een goede positie te kiezen maar vanavond vlotte dat al veel beter.Na mijn dorstlijden van vorige week was ik nu voorzien van een flesje Extran om wat calorieën bij te tanken.Een uur op die rollen,in een garage,wat doet een mens dan,vraag je je af.Wel,naar de radio luisteren en...tellen.Niet tijdens de eerste 20 minuten,die gaan vlot voorbij,maar dan .P-Magazine lezen gaat niet,je moet tenslotte geconcentreerd blijven op die fiets nietwaar ,de krant lezen gaat ook niet vanwege te groot,dus tel ik een beetje.Eerst tot 100,dan nog eens,en nog eens,...pfff !Niet eens 2 minuten zijn er voorbij als je tot 100 telt.Dan maar tot 1000,in minus.1000,999,998,...Ja,saai is het wel,dat rollenwerk.Goed vergelijkbaar met een loopband denk ik,maar daar heb je meer parameters die je kan aflezen,om je mee bezig te houden,maar toch,lopen,lopen,lopen,naar...nergens .Wat mensen plezant vinden om in een overvolle fitnesszaal, in andermans zweetomgeving ,te trainen dat snap ik niet goed,bweuk.Goed,vrijdag is er een rustdagje en zaterdag fiets ik dan met Rudi tussen Oudenaarde en Ninove de groene RVV-lus.Nog eens richting Muur van Geraardsbergen.Hopelijk is er daar weer geen MTB-wedstrijd,zodat we die eens 'vol' kunnen nemen.Verslagje uiteraard zaterdagavond,tot dan.See you.
    Logboek:Rollen.Afstand:30 km.Tijd:1u00'00".Snelheid:30/u.YTD:172700 meter.
    Medisch rapport:-.
    GHS 134
    MHS 147
    Kcal.:507.

    29-10-2009 om 23:22 geschreven door Guy  


    >> Reageer (1)
    27-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ervoor gaan.

    Dag midweekblogger,
    op woensdag 11 november gaan we met zijn drieën de YTD afstand optrekken tot 180 kilometer.Naast Rudi en mezelf zal ook coach Luc van de partij zijn,kwestie van wat op mekaar ingespeeld te raken tegen dat we de Ronde rijden.Tot hiertoe heeft Rudi nog steeds de intentie om ook te starten in Vlaanderens Mooiste en Luc zou ons daarbij een flink stuk willen helpen door 160 kilometer mee te fietsen en ons in de beste omstandigheden 'af te zetten',net voor de bergzone.Gemotiveerd als hij is,is hij nu al volop bezig om die elfde november voor te bereiden,door eenzame fiets-trainingstochten en oefensessies op zijn rollen.Ervoor gaan,heet dat,zo heb ik ze graag ! Wie er zondag ll.ook voor gegaan is dat is Sven Nijs.Wat een schitterende prestatie op 'zijn' Koppenberg,waar hij voor de zevende keer won.Goed beseffend én ondervindend dat de volgende generatie klaar is om zijn fakkel over te nemen en dan toch nog de mentale weerbaarheid hebben om zich als 'oudje' niet te laten wegdrummen door de jonge garde ,dat verdient respect,maar getuigt vooral van zijn klasse en professionaliteit.Misschien kan hij na zijn carrière aan de slag als mental-coach bij de Rode Duivels,zodat die zich nog eens kunnen plaatsen voor een eindronde,96 jaar na G.Thys .Donderdag rij ik terug een uur op de rollen en zaterdag zal ik met Rudi voor de tweede keer de groene lus rijden,dit is de andere kant van Oudenaarde,richting aankomst met onderweg o.m de Muur,Bosberg,Berendries,...Hopelijk vinden we deze keer alle bordjes terug en kunnen we die groene lus eens volledig uitrijden .Bye.
    Logboek: YTD:172700 meter.
    Medisch rapport:-.

    27-10-2009 om 22:12 geschreven door Guy  


    >> Reageer (1)
    25-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Koekelaarse popcorn.
    Hey zondagblogger,
    ons zaterdagritje is in 't water gevallen,letterlijk.Maar omdat ik altijd wel iets te doen heb is de vrijgekomen tijd nuttig gespendeerd aan een werkje wat al van in de verlofperiode lag te wachten.Van de nood een deugd maken,heet dat.Uitgesteld is niet verloren en dus heb ik dan met Rudi afgesproken om vandaag,in stralend herfstweer,de voorziene training af te werken.Tachtig kilometer richting Houtland,met in de beginfase weer de gebruikelijke wind ,maar eens we Koekelare voorbij waren blies die vooral in ons voordeel.Het was een paar kilometer voor onze heuveltjeszone,in de Koekelaarse Blondekensveldweg-schone naam trouwens-dat we ei zo na in een waar popcornfestival terechtkwamen.Een loonwerker die bij een landbouwer de maïs had afgereden moet nogal gehaast geweest zijn zodat de afgereden maïs niet in de laadbak maar op de rijweg terecht gekomen was.Een zee van maïskolven lag over de volledige rijweg verspreid,'t is eens wat anders dan paardenstr.die we ternauwernood moesten ontwijken .De Keiberg via de Lookhuisstraat wilde ik vandaag eens puur op de macht oprijden,gewoon even testen op een groot verzet.(52x19).Het ging goed,maar je moet wel veel meer energie steken op de dijspieren en het verschil met Rudi was belachelijk klein,dus volgende keer weer wat kleiner stampen.De Ruidenberg ging zeer vlot en op de Keiberg via het sportcentrum wilde ik eens zo lang mogelijk meegaan met Rudi.Hij geeft er hier altijd een lap op,deze korte maar snedige bult is op zijn lijf geschreven.Nu bleef ik zolang mogelijk aan zijn achterwiel plakken om voorbije halverwege naast en over hem te wippen.Ik kreeg lik op stuk bij de volgende helling in Aartrijke,waar we in de Rozeboomstraat de 'berg' omhoog rijden.Op de 'grote molen' fietste hij van me weg,ik zag hem pas terug in de Moubekestraat.Nog 15 kilometer naar huis was het dan en die hebben we volledig onder stoom gereden om ons gemiddelde nog wat op te krikken.Na afloop iedereen content en...weer een weekje dichter bij de Ronde...See you.
    Logboek:Afstand:80,850 km.Tijd:2u56'21".Snelheid: 27,5/u.YTD: 172700 meter.
    Medisch rapport:-.
    GHS:154.
    MHS:187.
    kcal: 1912.

    25-10-2009 om 20:10 geschreven door Guy  


    >> Reageer (2)
    22-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wat een luxe !!
    dag rollenblogger,
    voor het eerst werkte ik een training binnenshuis af.Wat een luxe vergeleken met de twee voorbije winters,waarin ik telkens tussen negen en tien uur 's avonds mijn looppantoffels diende aan te trekken om een training van 3 kwartier af te werken in alle mogelijke weersomstandigheden.Voorzien van handschoenen,een muts en dat hatelijk gele veiligheidsvestje, de vrieskou tegemoet.Nee,geef mij nu maar de luxe van in de garage de fiets op de rollen te monteren en daar mijn ding te doen.Vanavond dus voor het eerst.De eerste 20 minuten was het wat positie kiezen en de juiste trapfrequentie nastreven.Het voelde ook wat ongemakkellijk aan,die beginfase.Maar na die 20 minuten kwam ik onder stoom.Letterlijk.De eerste druppel viel van mijn voorhoofd,even later de tweede.Na een halfuur zweette ik als een rund.Om de vijf seconden,plets,plets,plets,soms 2 tegelijk.Ik wilde niet stoppen vooraleer ik mijn uur afgemaakt had,dwz dat ik verschrikkelijke dorst had.Volgende week rijd ik dus binnenshuis op de rollen met een drinkbus in de houder .Voor de rest viel die rollentraining best mee.Jammer dat ik niet weet wat mijn snelheid is en hoeveel kilometer ik gereden heb.Ik schat een dikke dertig.Last van de wind heb je niet,stoppen en bochten nemen moet je ook al niet doen en de hartslag blijft constant gelijk,of toch ongeveer.Mss.schaf ik me nog een kilometerteller aan met draad,ik zal wel zien.Het is de bedoeling dat ik nu tot en met december één keer per week op die rollen train,naast de wekelijkse zaterdagsessie.Om de veertien dagen komt daar nog een parkloop bij.En na Nieuwjaar zien we wel verder.Bye.
    Logboek: Afstand: 30 km ?? op rollen.Tijd: 1u00'00".Snelheid: 30 ?? YTD: 172700 meter.
    Medisch rapport:-.
    GHS: 132
    MHS:147
    kcal: 520

    22-10-2009 om 23:39 geschreven door Guy  


    >> Reageer (0)
    21-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Marathontrainingen.
    Hey bloggeling,
    zoals u hierboven kunt lezen is de Ronde van Vlaanderen 260000 meter lang.260 kilometer,eerst 130 km.als vlakke 'aanloop',daarna nog eens 130 km.waarbij 20 hellingen plus een kilometer of 20 kasseien moeten overwonnen worden.Dat rijd je niet zomaar.Zonder een goede voorbereiding kom je er niet.Tijdens die voorbereiding is het de bedoeling om stelselmatig de afgelegde kilometers(de YTD-afstand) te verhogen.Dat is nodig wil je niet in verzuring komen.Iemand die niet gewoon is van te fietsen komt al in verzuring na zo'n 50 kilometer,mits duurtrainingen kan je dus die verzuringsgrens verleggen.Dat is zo in het lopen en dus ook in het fietsen.Een marathon loop je ook niet uit als je vooraf nooit verder dan 20 km getraind hebt natuurlijk.Die langeduurtrainingen voor de Ronde dienen dus ook maand na maand verlengd te worden.Met het uittekenen daarvan heb ik me zondagnamiddag beziggehouden.Vijf staan er nog op ons programma,waarvan de eerste voorzien is op 11 november als we 180 km.zullen rijden.In december en januari wordt per maand telkens één keer tot 200 km.getraind en in februari en maart telkens tot 220 km.Ik had nog een training van 240 kilometer voorzien maar die is niet weerhouden,er moet nog altijd een beetje uitdaging overblijven voor de dag zelf ook hé.Het centrale punt bij die marathonfietstrainingen is,hoe kan het ook anders,Oudenaarde.Telkens zo'n lange rit gehouden wordt wil ik die combineren met een Ronde-lus.Op die manier hebben we ook een tiental hellingen te beklimmen,wat dus ideale trainingen zijn.Mini-RVV tjes .Om het helemaal bont te maken had ik bij de 220 km.training van februari euh...2 lussen ingepast.Ik had er niet echt bij stilgestaan,maar Rudi wél.Dan zouden we 186 km.gereden hebben over een bergachtig parcours en 35 vlakke kilometers!!We zouden ook 30 hellingen moeten beklimmen of...nog lastiger dan de eigenlijke RVV.Na een eerste verbolgen reactie van 'der Rudi',heb ik ze maar vlug aangepast .Het wordt dus één lus en 220 km.in februari.Maar het bracht me wel op een idee: zou het geen uitdaging zijn om alle...3 de lussen eens te fietsen in één en dezelfde dag?? 266 km.is dat,waarvan meer dan dertig op kinderkoppen en een helling of veertig.Even Rudi polsen...
    A propos Rudi & Wim: het is juist dat ik kleurenblind ben en mijn ogen tot fijne spleetjes moet knijpen om in de verte iets te zien,maar...als het iets is die ik wil zien omdat het de moeite is,dan zie ik het wel hé... of ze dan een lichtblauw of een lichtgroen blouseke aan heeft,dat doet er niet toe .Morgen volgt mijn eerste rollentraining,verslagje nadien.Ciao!
    Logboek: YTD: 172700 meter.
    Medisch rapport:-.
    GHS:-.

    21-10-2009 om 23:16 geschreven door Guy  


    >> Reageer (0)
    19-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nerveus,nu al !
    Hey Rondeblogger,
    't is toch wat die leeft,die Ronde ! Nu al wordt door de Ronderijders reikhalzend uitgekeken naar de voorstelling van het parcours die we op 3 april onder de wielen geschoven zullen krijgen.Een mailtje-retour naar Het Nieuwsblad,de organiserende krant,leerde mij dat de voorstelling van het parcours 2010 er pas komt medio december.Nog twee maandjes afwachten dus.Niet dat het traject veel zal verschillen van andere jaren,het is meestal de aanloop naar de bergzone die soms verandert.Nu eens wordt vanuit Brugge eerst naar de kust gereden,andere jaren rijden ze via Eeklo en Gent naar Oudenaarde en een derde mogelijkheid is direct naar Kortrijk om dan van daaruit naar Oudenaarde te fietsen.Het is nu niet dat dit zo heel belangrijk is,die aanloopstrook van ruim 100 kilometer,ze zijn toch vlak,maar het is toch plezant als je wat van op voorhand weet waar je overal zal passeren.Wat de steen- en bergzone betreft,van km.130 tot aan km 260,is het voorlopig behelpen met het rijden van de Rondelussen.Op die manier maak je kennis met alle dertig Rondehellingen,waar de parcoursbouwer er dan ongeveer 20 stuks van uitkiest.Elke lus rijdt over het eigenlijke Rondeparcours, men kan zich dus al een uitstekend idee vormen wat er te wachten staat.Voor wie de Ronde wil rijden,zijn die lussen een echte aanrader om vooraf eens te fietsen ! Ze vertrekken allemaal op de Markt in Oudenaarde,aan het Centrum Ronde van Vlaanderen.Elke lus heeft een eigen kleur,gemakkelijk voor wie niet kleurenblind is ,wie dat wel is moet in het bord kijken naar de aangeduide kilometerafstand van de lus die je op dat moment rijdt.Wie én kleurenblind én bijziend is heeft een probleem,daarom rijd je best met zijn twee .Meerdere info over die lussen vind je op de portaalsite van de Ronde die je kan aanklikken aan de rechterkant van dit blogske.De planning van deze week ziet er als volgt uit: donderdag een uurtje op de rollen,zaterdag samen met Rudi ons gezapig Houtlandritje van 80 km.en zondag 8 km.parkloop.Tot morgen,bye.

    19-10-2009 om 23:49 geschreven door Guy  


    >> Reageer (3)
    17-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Conditie bevredigend.
    Hallo blogdinges,
    deze morgen heb ik eindelijk de broodnodige rollen afgehaald die ik via kapaza op de kop kon tikken in Tielt.Een heel korte test,na thuiskomst van onze RVV-lus,leert mij dat dit de ideale oplossing zal zijn om tijdens de wintermaanden extra te kunnen bijtrainen.Niet dat het ondoenbaar is om slechts één keer per week te trainen maar hoe meer kilometers men  in de benen heeft,hoe beter natuurlijk.Vandaag reden Rudi en ik terug richting Oudenaarde om daar de oranje lus af te werken.Twaalf hellingen,twee kasseistroken en 80 km. op een heuvelachtig parcours.Het weer was niet veel belovend in de voormiddag,maar zie,de weergoden waren ons vandaag heel gunstig gezind.Toen we in Oudenaarde vertrokken omstreeks 13.45 u.lagen de wegen er kletsnat bij.Na een kwartiertje fietsen reden we allebei met een bruinkleurige slijkfiets .Maar geleidelijk aan begon het zonnetje te schijnen en de volledige rit konden we uitfietsen in uitstekend herfstweer.Na 15 kilometer boden de eerste 2 hellingen zich aan,eerst de Kluisberg en direct daarna de cote de Trieu.Die laatste reed ik pas voor de tweede keer op en hij is nu al mijn favoriet,met stip.Tarmac,lang,met een verraderlijke uitloper op het eind,zo heb ik ze graag.Daarna volgden,tussen de vele mountain-bikers door,de Oude Kwaremont,de Kruisberg,de Paterberg en de Koppenberg,vier stenen bergen op rij,enkel onderbroken door de Hotond,een lichtlopende molshoop,even buiten Ronse.En op die laatste,de Koppenberg,schreef Rudi geschiedenis.Voor het eerst kwam hij daar al fietsend boven,zodat ook hij nu alle RVV-hellingen de baas kan.Eéntje moeten we allebei nog over en dat is de Molenberg die we over twee weken gaan proberen in te passen in onze volgende RVV-lus.Na die vier kasseibergen waren de stenen nog niet op.Via de lange Mariaborrestraat en de Donderrij,samen goed voor 3 km.kassei,reden we richting Taaienberg,na eerst de Spichtenberg gepasseerd te hebben,dit is eigenlijk een gewone straat die wel lang vals plat omhoog blijft lopen..Een taaie,die Taaienberg maar toch niet onoverkomelijk,ook al in kasseien.Waar ze die destijds haalden weet ik niet,maar ze hadden er nog,van die kinderkoppen.Om de Eikenberg aan te leggen bijvoorbeeld.Daar was het eventjes paniek toen Rudi bovenkwam met een pijnlijke onderrug.Anders dan hellingen in tarmac,rijdt men de hellingen in stenen niet op souplesse naar boven.Dat is trekken en sleuren,waarschijnlijk ligt daar de oorzaak van Rudi's rugpijn.De Volkegemberg reden we neerwaarts om zo nog de Wolvenberg mee te pikken,die niet op de oranje-lus ligt.Zo komen we toch aan 80 km.Vandaag was dat een ietsje meer omdat we een korte wegvergissing maakten op weg naar de Paterberg.Deze lus is redelijk zwaar maar toch had ik na afloop een goed gevoel.Ook Rudi haalde weer zijn doel,de Koppenberg overwinnen en op bepaalde momenten tijdens de rit was hij daar waar ik hem niet verwachtte.De tijdsduur die ik moet wachten bovenaan de hellingen wordt ook steeds korter.Ik denk dat we een mooie derde april gaan beleven volgen jaar!! Nog goed nieuws.Op 11 november gaan we onze YTD afstand weer wat proberen te verleggen.180 kilometer is dan het doel en coach Luc Duyck heeft toegezegd om mee te fietsen.Ik kijk er nu al naar uit.See you!
    Logboek: Afstand: 80,4 km.Tijd: 3u26'34".Snelheid:23,3/u.YTD:172700 meter.
    Medisch rapport: bevredigende conditie.
    GHS:151
    MHS:185
    Verbruikte kcal:2251

    17-10-2009 om 23:26 geschreven door Guy  


    >> Reageer (0)
    15-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tieltse rollen.
    Hey blogvolger,
    ik heb ze eindelijk gevonden,de rollen die ik wil gebruiken om de komende maanden,midden de week, wat kilometers af te malen.Het is voor de eerste keer in mijn leven dat ik iets koop vanop kapaza.Hopelijk ben ik niet ...gerold,met mijn rollen .Dat binnenshuis trainen is voor volgende week,eerst ga ik ,samen met Rudi,nog een open natuur training maken op het RVV parcours.Het wordt de oranje lus,die de streek Kluisbergen -Ronse aandoet en waar we nog een klein stukje extra zullen aan breien om zo nog de Wolvenberg mee te pikken.Goed voor en afstand van ongeveer 80 kilometer,12 hellingen en 2 kasseistroken.Van de ongeveer 25 hellingen die op de 'Ronde-lussen' liggen is er één waar Rudi nog niet fietsend is bovengekomen,de Koppenberg,en die ligt zaterdag op het parcours.Maw,tegen zaterdagavond heeft ook hij alle bergskes op hun rug gelegd .Hopelijk ligt het parcours droog want door het grote stijgingspercentage patineert het wiel als je er teveel macht opzet en de stenen nat liggen.Tenzij je op een iets grotere versnelling probeert boven te raken,maar die moet je dan weer kunnen ronddraaien hé.Enfin,of Rudi in zijn opzet geslaagd is lees je natuurlijk op 't blogske.Nog even terug naar het vorig blogverslagje,over Frank Vandenbroucke,nav de reactie van bloglezer Eddy.(Cfr.'Jammer',linkerkolom).Even analyseren.Zoals steeds heb ik  geprobeerd om een objectief relaas te maken,enkel gebaseerd op vaststaande feiten.Daarnaast was de rode draad in mijn verhaallijn dat ik niet begrijp hoe de media 10 jaar lang een forum geven aan een sportman die...10 jaar lang geen sportieve prestaties levert,maar enkel in het nieuws kwam met alles wat een gewone sterveling nooit hoopt mee te maken.En hoe diezelfde sportman nog steeds  applaus oogst en een schare supporters telt.Eddy verwijt de pers dat ze VDB gebruikten als opgejaagd wild.Maar de pers dicteert toch niet aan VDB dat hij epo,clenbuterol,morfine en amfetamines in huis moet halen.(Deze producten werden gevonden in Lebbeke,in zijn toenmalige woonst,2002.Daarvoor zou VDB volgende week voor het Hof van Beroep in Antwerpen moeten verschijnen).De pers zegt toch ook niet dat hij eens moet zijn tweeloop leegschieten op zijn echtgenote? Als ik de laatste zin lees op de reactie van Eddy dan heeft hij VDB goed gekend,Een créme van een vent,zo wordt VDB door Eddy omschreven.Ik weet begot niet wat er créme-achtig is aan een vent die zijn lief,Clothilde, dumpt,enkele weken voor het huwelijksfeest,die zijn tweeloop liegschiet terwijl hij zijn vrouw Sarah achterna holt en zich uitgebreid tegoed doet aan allerhande verdovende middelen,zoals VDB zelf bekendmaakte in zijn biografie 'Ik ben God niet'.Een kort citaat:"Ik ging verschrikkellijk hard.Stilnoct(slaapmiddel GD),en andere dingen.Drugs.Poeders en pillen".(2007).Dat er sedert Vandenbroucke geen Belg meer was die L-B-L won,daar heeft u een punt.Maar dat heeft meer met de omkadering van het wielrennen dan met de kwaliteit van de renners te maken.Belgen moeten er staan van 15 februari tot en met Parijs-Roubaix.In de Vlaamse stenenkoersen.Waarom ? Omwille van het geld.Publicitair zijn de Vlaamse koersen enorm winstgevend.De publiciteit die een tv uitzending opbrengt voor een merk is onbetaalbaar.Die Vlaamse koersen worden door honderdduizenden bekeken.Daarnaast is de wielersport zo gediversifieerd tov 10 jaar terug dat het bijna onmogelijk is om na Parijs-Roubaix nog top te zijn voor de Waalse klassiekers.Dan staan immers de frisse Italianen en Spanjaarden hun opwachting te maken...See you.
    Logboek:YTD: 172700 meter.
    Medisch rapport:-.

    15-10-2009 om 00:00 geschreven door Guy  


    >> Reageer (1)
    13-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eindelijk rust.
    Dag bloglezer,
    Vijf !Vijf koersen heeft hij gewonnen die internationaal iets betekenen.Vijf.In vijftien jaar dat hij profwielrenner was.Parijs-Nice als ronde van één week,L-B-L als enige topklassieker,vlak voordat hij met de niet onbesproken dokter Sainz vernoemd werd,en verder nog Gent-Gent,Gent-Wevelgem en Parijs-Brussel.De laatste drie zijn semi-klassiekers waar de helft van het peloton zijn neus voor ophaalt wegens te vroeg of te laat op het jaar.That's it.Tientallen andere Belgen deden hem dit voor,zonder dat er enigszins over gepalaverd werd.Ik ga ze niet allemaal vernoemen maar wat,naast Merckx,de heren De Vlaeminck,Museeuw,Godefroot,Vanderaerden,E.Planckaert,Van Steenbergen,Van Looy,Van Springel,Maertens,Boonen,...gepresteerd hebben vervalt bovenstaand erelijstje toch in het niet? De laatste 10 jaar reed hij geen platte prijs meer en toch kon hij rekenen op een schare volgelingen en liters nodeloos verspilde kranteninkt.Raar maar waar.Ik ben waarschijnlijk veel te nuchter voor dat soort idolatrie maar toch snap ik aan geen kanten hoe mensen kunnen opgaan in een sportman die eigenlijk euh... geen sportman is maar enkel in de media komt met een leven dat zich afspeelt in de marginaliteit.Ik zei het al,vlak na zijn zege in Luik,kwam hij in opspraak met doping en drugs.Hijzelf werd nooit positief bevonden.Klopt.Maar zijn nachtkastje zwol wel van verboden middelen en drugs.De methadon die op zijn nachtkastje stond was voor zijn hond .Niet VDB was verslaafd,'t was zijn hond .De rest van de soap rond VDB kent u: gescheiden van zijn eerste vrouw Clothilde-was hij daar maar bijgebleven!-de affaire met zijn Italiaanse fotomodel,het schietincident,zijn tweede scheiding,twee zelfmoordpogingen,opnames in de psychiatrie,...En zeggen dat het allemaal zo schoon begon.Als puppil Belgisch Kampioen in het lopen,nadien de jeugdkoersen dominerend om op zijn 19 de al profwielrenner te worden.Eén van zijn eerste profkoersen mocht ik live meemaken.Het was in Nokere waar ze zelden zoveel volk mochten verwelkomen als toen in 1993-'t kan ook in '94 geweest zijn-.Iedereen was toen fan van dit natuurtalent die de komende 15 jaar Merckx ging doen vergeten.Zo breekbaar,zo jong ,zoveel klasse en talent.Niet dus,jammer genoeg.Na zijn scheiding van zijn eerste vrouw is de miserie begonnen en ze heeft niet meer gestopt.Het klassieke verhaal nietwaar .Nooit vond hij nog de rust die een renner nodig heeft tijdens de niet koersdagen.Want een stabiele relatie komt zeker de prestaties van de renner ten goede.Ook één van zijn allerlaatste koersen maakte ik mee,een maand terug,in het na-Tour criterium van Bavikhove.Na Contador moet hij toen zowat de meest aangemoedigde renner geweest zijn van het peloton.Absurd vind ik dat,doen die mensen dat uit medelijden,of lachen ze die jongen uit,of erger nog,lachen die zichzelf uit,ik weet het niet.Applaus moet je afdwingen door te werken,te performeren,door extreme talenten die niet aan iedereen gegeven zijn,verder uit te diepen.Applaus geef je niet aan iemand die zelf verantwoordelijk is voor de puinhoop die hij van zijn leven gemaakt heeft.Vind ik.Maar wie ben ik natuurlijk .Maar,eerlijk is eerlijk,hij zag er afgetraind uit,scherp en snedig.Hij zag er als een...  wielrenner uit.Een paar rondjes reed hij alleen voorop waardoor ik hem goed kon observeren en ik begon zowaar te mijmeren.Over wat die man verprutst heeft in zijn leven,als je zag hoe stylerend hij op die fiets zat en als een flyer over dat parcours raasde,daar in Bavikhove.Jammer,jammer,jammer dat zo'n natuurtalent zo'n rusteloos leven leidde.Een glazen bol hoefde je niet te hebben om te voorspellen wat nu gebeurd is,alleen had ik het zeker nu niet verwacht,maar al veel eerder.Twee keer heeft hij geprobeerd om eeuwige rust te vinden,ik denk dat het hem nu bij de derde keer gelukt is,de piraat achterna,zijn voorbeeld,Marco Pantani.Eindelijk rust.

    13-10-2009 om 00:00 geschreven door Guy  


    >> Reageer (1)
    11-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Looptest.

    Hallo,blogsporter,
    zeven weken.Zolang was het geleden dat ik nog eens mijn driestreepspantoffels uit de kast haalde.Ik was dan ook vrij benieuwd hoe het lopen me zou vergaan.Niet dat de afstand te groot zou zijn,dan wel wat ik aan snelheid zou hebben ingeboet.Bij mijn marathontrainingen liep ik de rondjes van 1600 meter steeds rond de 7'15".Vandaag zou ik al heel tevreden zijn met een rondetijd van 7'30".De temperatuur was net voldoende om te starten met korte mouwen,zo'n 12°C.De eerste ronde was een beetje zoeken naar het goede ritme,de juiste snelheid ook.Na die eerste toer kwam ik door in 7'40".Bij de tweede ronde zat ik precies op schema,15 minuten rond.De drie volgende rondjes zat ik telkens zo'n tweetal secondjes onder die 7'30" wat resulteerde in een eindtijd van 37'26".Of ik content was ? Guess! .Wie vandaag ook content zal geweest zijn is Ph.Gilbert,die bewijst dat werken loont.Hét voorbeeld voor de jeugd,trainingsbeest,super van voorjaar tot najaar.Mocht de jongeheer die vandaag tweede werd dezelfde stielliefde hebben als Gilbert,dan was die zijn palmares nog zoveel langer.Enfin,als hij een paar keer op zijn nummer gezet wordt zoals vandaag dan leert hij het mss.ooit nog wel,Tommeke.Zo,ik ben ermee weg,een prettige werkweek !
    Logboek: Lopen.Afstand: 8 km.Tijd: 37'26".Snelheid: 12,823/u.YTD:172700 meter.
    Medisch rapport: Hoge hartslag.
    GHS:170.
    MHS:177.
    Verbruikte cal.:485.

    11-10-2009 om 20:14 geschreven door Guy  


    >> Reageer (3)
    10-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aan flarden.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Dag blogvolger,
    vertrokken bij een donker wolkendek,maar geen regen gehad,naar het einde toe zelfs wat zon.Voeg daarbij een temperatuur van ca.15° en je snapt dat we,na onze moordrit van verleden week,bijzonder content waren.Op de twee eerste bubbels van de dag werden de benen even gestrekt,kwestie van te weten of het goed zat.En het zat goed,ook die kramp van verleden week bleef weg.Zoals steeds waren we ook vandaag weer voorzien van de nodige wind.Toen we in Ichtegem de Lookhuisstraat(cfr.foto,de weg is ruim honderd jaar geleden aangelegd en werd in 2005 een Beschermd Monument) aandeden liet ik Rudi op kop vertrekken,bang als ik was om weer af te gaan zoals twee weken terug .Rudi voerde het tempo op de kasseien op tot een 35/u.Dan voel je die stenen niet zo fel,maar je moet wel het tempo aankunnen natuurlijk .In eerste instantie moest ik een gaatje laten vallen,maar in de tweede haakse bocht,waar ik eindelijk eens kon blijven doortrappen,remonteerde ik Rudi en kon ik hem zelfs voorbijgaan toen hij ,vanuit stilstand na die haakse bocht,zich weer aan het optrekken was.Die bocht ligt er altijd vol met kiezelsteentjes en is zo haaks dat je maar moeilijk de ideale lijn vind.Als je die lijn wél vindt en je compaan niet,dan maak je daar echt wel het verschil want puur op kracht was Rudi daar vandaag zeker de betere.Wie die stenen wel fel aanvoelt,of je nu aan 20 of aan 40 rijdt, dat is het materiaal.En dat heb ik geweten.Op een bepaald moment zei Rudi me dat er een serieuze slag in mijn achterwiel zat.Ik had het wel al gezien,maar niet echt gevoeld.Tot ik bij thuiskomst merkte dat er twee rayons gesprongen waren en mijn wiel over een derde van de omtrek sleepte tegen mijn remblokken .Achterwiel aan flarden.Bijkomend probleem,het is niet mijn achterwiel maar dat van Latoya.Ik heb onze wielen verwisselt omwille van de groep achteraan,zij zit met een 26,ik met een 23, en dat scheelt toch wel als je richting Oudenaarde fietst wanneer je de Koppen- en andere Paterbergen op moet klauteren.Dat wordt een retourtje richting Fangio,mijn fietsenmaker,volgende week.Na de Keiberg deden we traditiegetrouw nog de Ruidenberg aan,via de steilere zijkant.Ik had hier een derde testje voorzien maar die ging volledig de mist in.Niet alleen door dat slepend wiel maar vooral door mijn moral die bergop niet goed zat.En door de friste van Rudi natuurlijk.Enfin,ik heb me dan nog wel een paar keer dubbel geplooid op de vlakke wegen naar huis toe,zodat ik toch tevreden ben met de training van vandaag.Volgende week rijden we richting Kluisbergen,maar eerst zondagmorgen de loopschoenen nog eens aandoen voor een halfuurtje parkloop.Tot morgen,bye.
    Logboek: Afstand: 82,0 km.Tijd:2u59'02".Snelheid: 27,4/u.YTD : 172700 meter.
    Medisch rapport:-.
    GHS: 158.
    MHS:185.

    10-10-2009 om 22:11 geschreven door Guy  


    >> Reageer (1)
    09-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Regen.

    Dag weekendblogger,
    regen hebben we genoeg gehad de twee laatste dagen,het mag weer wat droger worden.Niet alleen met het weekend voor de deur,maar ook omdat we er moeten in fietsen.Na de 170-er van verleden week zullen we het zaterdag wat rustiger houden met ongeveer 80 kilometer op het ondertussen bekende parcours.Zondagvoormiddag zou ik dan nog eens willen gaan lopen,een achttal kilometer in de Koude Keuken.Een eeuwigheid geleden is het,beschamend,ik weet het.Ik ben dan ook heel benieuwd hoe ik er het zal vanaf brengen .Ik ben ook benieuwd wat er met mijn bil zal gebeuren,na maandag heb ik die niet meer gevoeld maar ik zal toch wat gereserveerder rijden dan anders denk ik,gewoon instinctief,uit schrik om weer geblokkeerd te raken.Letterlijk.Allez,hoe het allemaal verlopen is zal je wel lezen op 't blogske.
    Prettig (sport)weekend!!Ciao.
    Logboek: YTD: 172700 meter.
    Medisch rapport:-.

    09-10-2009 om 23:21 geschreven door Guy  


    >> Reageer (1)
    07-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gerustgesteld.
    Hey fietsblogger,
    na het nemen van de nodige rust is de pijn ,die ik maandag voelde aan de bovenbil ,nu volledig weg.Het is een geruststelling met het oog op de verdere trainingen richting Ronde van Vlaanderen.Zoals eerder beloofd geef ik jullie de trainingen mee die de komende weken op stapel staan.Zaterdag wordt 80 km. rustig gefietst in het Houtlandse,de week erop wordt dan nog eens naar Oudenaarde gereden om daar de lus met oa Koppenberg en Paterberg te fietsen.De week daarna is opnieuw voorzien om hier in de buurt te fietsen om dan op 31 oktober nog eens een RVV-lus te rijden met oa. de Muur en de aankomststrook in Meerbeke.De eerste week van november staat onze eigen rit van 80 km.gepland en op 11 of 14 november moet de YTD-afstand opgetrokken worden tot 180 km.Midweeks zal ik bijtrainen op de rollen,eerst één keer per week,vanaf nieuwjaar twee keer per week.In de mate van het mogelijke zou ik op zondag het lopen ook nog wat willen 'onderhouden',om na de RVV niet helemaal opnieuw vanaf nul te moeten herbeginnen met het oog op het verbeteren van mijn halve marathon record uit 1988 en op deelname aan de IFF-Marathon in september 2010.Wat daarna gebeurt zien we dan wel,mss zou het wel een sport-sabbatjaar kunnen worden ...Bye.
    Logboek:YTD: 172700 meter.
    Medisch rapport: bil tot rust gekomen.
    GHS:-.

    07-10-2009 om 22:11 geschreven door Guy  


    >> Reageer (2)
    05-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Toch spierscheur(tje) ?

    Dag sportblogger,
    zaterdag meldde ik het rare voorval met mijn geblokkeerde linkerbil waardoor ik mijn been niet meer kon ronddraaien.Een minuut lang kon ik geen kant op,enkel wachtend tot het overging.Daarna kon ik rustig verder fietsen tot thuis.Zaterdagavond en zondag voelde ik absoluut niets maar vanmorgen had ik toch pijn als was het een blauwe plek van ergens tegen te stoten.Nochtans is er niets te zien,dus een bloeduitstorting kan het ook al niet zijn.Misschien is het toch een kleine spierscheur ?Ik heb daar totaal geen ervaring mee dus ik weet het niet.Voor het slapengaan zal ik wat Fastumgel aanbrengen en dan zien we wel morgenochtend.Wat de weektraining betreft,die zal terug miniem zijn,zaterdag wordt richting Houtland gereden voor onze 80 km.fietstocht en zondagvoormiddag zou ik -eindelijk- nog eens willen gaan lopen.Ingeval ik deze week nog rollen op de kop kan tikken zal daar nog een 'roltraining' bijkomen.Nog deze week geef ik jullie de verdere maandprogrammatie mee in de verdere opbouw naar onze-ik ga ervan uit dat Rudi ook de RVV zal fietsen-Ronde van Vlaanderen deelname.See you!
    Logboek: Rustdag.YTD: 172700 meter.
    Medisch rapport: lichte pijn linkerbil,behandeld met Fastumgel.
    GHS:-. 

    05-10-2009 om 23:07 geschreven door Guy  


    >> Reageer (1)
    03-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Van 159200 naar 172700 meter.
    Dag herfstblogger,
    een betere dag konden we niet uitkiezen om onze afstands-YTD naar omhoog te krikken .Op wat zowat de eerste miezerige herfstdag van 2009 moet zijn vertok ik samen met Rudi voor een stormachtige tocht over een afstand van ruim 170 km.Van bij de start was het op souplesse ronddraaien om niet na 100 km.in verzuring te komen.De eerste 85 kilometer was het constant beuken tegen een windkracht van 6 Beaufort.Zes Beaufort! Ik geloof dat men van storm begint te spreken vanaf 7 Beaufort.Enfin,we waren eraan begonnen en we zouden ervoor gaan,niet meer,niet minder.Voor het eerst sinds lange tijd behoorden bij onze uitrusting opnieuw de mouw- en beenstukken,als bescherming tegen de koude wind op de spieren.Met regelmatige aflossingen bereikten we Werken,waar voor de eerste keer vandaag de regen druppelsgewijs op ons neerdwarrelde,geen slagregen,maar toch genoeg om in Houthulst euh...zeiknat te zijn.(Sorry,vrijheid van de schrijver).Als je dan op kop afgelost wordt mag je, in plaats van wat uit te rusten ,je ogen half dichtknijpen om de regenspatten te ontwijken die het achterwiel van je voorligger doen opspatten.In dat zelfde Houthulst ligt een niveauverschil waar Rudi een gat liet vallen.Ik dacht aan materiaalpech maar 't waren zijn benen die niet meewilden...door de felle wind reden we nog geen 25/u en we waren amper 40 km.ver.Dat beloofde .Omdat Rudi de vorige keer dat we naar de Kemmel fietsten behoorlijk kapot zat voor we aan de Kemmel begonnen dacht ik dat hij wat sleepte,zich wat spaarde om met reserves aan de berg te beginnen.Niet zo.Zijn diesel kwam gewoon traag op gang vandaag.Halverwege Ieper en Kemmel dacht ik op het parcours te kunnen van de West-Vlaamse bergenroute.In Wijtschate vonden we echter geen bordje en moesten we de weg vragen aan een bevallige dame die rustig haar tijd nam om ons op het goede spoor te zetten.En neen,het was niet onze ex miss België A.Coorevits.Die  heeft Wijtschate vaarwel gezegd.Zei de bevallige dame: Ik was danig van mijn melk dat ik vergat te vragen of ze geen ongehuwde tweelingzus heeft Vanaf Mesen zaten we eindelijk op het goede spoor en konden we verder beuken,droge periodes afgewisseld met motregen.Aan km.90 kregen we eerst de Zwarte berg voorgeschoteld,of toch een stuk ervan,en daarna de Rode berg,alweer niet helemaal.Op naar de Kemmel dan.Ook die zit niet in de WVB-route maar we gingen die erbij nemen,even weg van het parcours ,om dan in Kemmel dorp terug de route te volgen.Na de Rode berg wordt de Kemmel eerst beklommen via een een zijkant.Rudi was daar wat achtergebleven en ik besloot door te gaan tot het dorp om dan samen de Kemmelberg aan te vatten.Sta ik daar te wachten,ondertussen mijn drinkbus opnieuw bijgevuld,drie min.,vier minuten,mss.tien minuten,maar gene Rudi te zien!Even daarvoor had hij nog gezegd dat zijn hartslag aan 160 sloeg op een vlak tussenstuk.Paniek overviel mij,ik keerde terug vanwaar we gekomen waren maar van Rudi geen spoor! We waren wel een routebordje voorbijgereden maar dat was terug richting Ieper.Ik volgde zo'n 6 km.dit bord maar keerde dan terug naar Kemmel,via de grote baan,nog steeds in paniek eigenlijk.Mijn gsm had ik niet bij,Rudi wel,wie denkt er nu dat je naar elkaar zou moeten bellen ??! Ik terug naar Kemmel dorp dus,Rudi was nu ongeveer een half uur vermist ,maar tot onze beider opluchting kwam hij daar ook juist aangefietst.De Kemmelberg had hij al beklommen,ik nog steeds niet.Rudi,die ondertussen allang zijn goede benen teruggevonden had, klauterde spelenderwijs een tweede keer naar boven.Ik heb het al een paar keer gezegd,wat hij in twee seizoenen op zijn fiets klaarspeelt dat is echt super.Boven op de Kemmelberg hadden we precies 100 kilometer en alle wind op kop hadden we gehad.Na al ons trek-sleur- en beukwerk volgde de beloning van dit harde labeur met ruim 70 kilometer wind in de poep.De terugweg reden we via Diksmuide ,langs de Ieperlee en de IJzer,bekend van de IFF-marathon,en de provinciebaan Diksmuide-Torhout.Voor een ommetje via Ichtegem waren we te laat,de renners van de Franco-Belge die daar aankwam ,waren allang gedoucht.Na vandaag weet ik wel zeker dat Rudi zal meedoen aan de Ronde.Hij wilde persé 170 km.op zijn teller en als we het normale traject zouden volgen kwamen we daar net niet aan.Een ommetje rond Varsenare zorgde daar wel voor,om maar te zeggen dat hij zeker de goede ingesteldheid en het karakter heeft om door te zetten tot in april.Met zo'n mentaliteit rijdt men de RVV.Doen dus,Rudi ! Het was een redelijk bewogen dag vandaag,maar ...'t is nog niet gedaan.Toen we richting Snellegem reden,op zo'n vijf kilometer van thuis,stond ik recht op de trappers,tot er plots wat in mijn linkerbil schoot.Ronddraaien was niet meer mogelijk,alweer paniek.Na een minuutje leunen tegen een boom kon ik eindelijk mijn been terug strekken en dan geleidelijk aan weer beginnen fietsen.Bangelijk en nooit eerder meegemaakt.Volgens Rudi,die in vervlogen tijden nog als nationaal geselecteerde deelnam aan 800 m.atletiekwedstrijden en wel wat afweet van blessures, was het zeker geen spierscheuring.Momenteel heb ik er geen last meer van,ik houd het dus bij een  gewone kramp.Maar verschietachtig is het wel.Uiteindelijk zijn we heelhuids thuisgeraakt,met een nieuw afstands-YTD,Rudi die voor het eerst succesrijk de Kemmel op zijn rug legde-twee keer zelfs -en die Aartrijkeberg op kruissnelheid aan 61/u naar beneden fietste richting Zedelgem.Let wel,we hadden toen ruim 160 km.afgelegd.En Aartrijkeberg is een molhoop,om daar aan 61 naar beneden te rijden moet je dash in je benen zitten hebben.Uitermate tevreden met onze stormtraining blijft de rest van de maand eerder rustig met nog twee 80 km ritten en één RVV-lus richting Oudenaarde.Maar later deze week meer daarover.Bye!
    Logboek:Afstand:172,700 km.Tijd: 6u51'00".Snelheid: 25,2/u.YTD: 172700 meter.
    Medisch rapport: afgezien van die rariteit met de linkerbil,niets bijzonders.
    GHS:147.
    MHS:226(onwaarschijnlijk,dit zal een capriool van de HSM zijn).
    Kcal.4245.

    03-10-2009 om 00:00 geschreven door Guy  


    >> Reageer (3)
    01-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maandoverzicht september.
    Hey oktoberblogger,
    na twee maanden intensieve training is september maar een flauw afkooksel geworden van juli en augustus.Daar zijn twee redenen voor.Eén,de dagen die gevoelig korter geworden zijn waardoor het niet mogelijk is om nog veilig de weg op te gaan en ten tweede omdat ik nog niet in het bezit ben van mijn noodzakelijke rollen.Amper vijf keer ben ik met Rudi gaan trainen,goed voor een kleine 400 km.Ook de YTD afstand werd niet vermeerderd,al zou daar zaterdag verandering moeten in komen.Het is de bedoeling dat we dan van Varsenare naar Ieper rijden, daar de West-Vlaamse bergenroute rijden om daarna via Diksmuide terug richting Varsenare te fietsen.Geschatte afstand:170 km.Naast de Kemmelberg wordt ook de Rode- en Zwarte berg beklommen.170 km.,dat is 6 à 7 uren op de fiets,we zullen dus ook moeten rekening houden met de inwendige mens om niet tegen te komen wat ik vorige week meemaakte... (cfr.verslagje van 26.09).Hopelijk zit het weer nog mee,al voorspellen de weermannen/vrouwen niet meer het schitterend weer van de afgelopen maanden.Het wordt de eerste marathontraining van zes,waarin de YTD afstand telkens opgebouwd wordt.In de komende dagen zal ik de rest van mijn traingsprogramma bepalen en op het blogske zetten.Zij die zich geroepen voelen om eens een training mee te doen,mogen me altijd contacteren!(Eddy,Luc,Alain...en uiteraard Rudi die nog steeds op mijn schema zit om de Ronde te rijden).See you!
    Logboek:-YTD: 159200 meter.
    Medisch rapport:-.

    01-10-2009 om 22:44 geschreven door Guy  


    >> Reageer (0)

    2008 : Marathon
    2009 : Marathon
    2010 : RvVlaanderen
    Foto

    Over mijzelf
    Ik ben Guy Devreker
    Ik ben een man en woon in Varsenare (België) en mijn beroep is comm.afgevaardigde.
    Ik ben geboren op 12/08/1962 en ben nu dus 61 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: wielrennen,lange afstandslopen,levensgenieter en nog zoveel meer.
    Het huis wordt gedeeld met een schat van een dochter,Latoya(°11.08.1992)en,tot voor kort, Minou,de poes°1998- +10.08.09
    Mijn favorieten
  • Jasmina 's fotografie

  • Foto

    Aangekomen aan station 45 even teruggeblikt naar wat verwezenlijkt werd en ...wat niet.Enkele sportieve uitdagingen wilde ik toen graag nog aangaan.Target One: het lopen van een Marathon: gelopen op 14 IX 2008 én op 19 VI 2009.Target Two: het fietsen van de Ronde van Vlaanderen: gereden op 03 IV 2010.
    Hieronder enkele foto's met buurman/trainingsbuddy Rudi,in loondienst bij Bianchi...
    Foto

    Foto

    Foto

    Mijn Persoonlijke Besttijden.

    *5 km : 20'51",01maart2009
    *14 km: 59'35",01maart2009
    *10 mijl - 16,095 km: 1u08'23",01maart2009
    *Halve Marathon:21,1 km:1u31'22",14augustus1988
    *Marathon,42,195 km: 3u22'27",19juni2009


    Target One:In Flanders Fields Marathon,Ieper 14.IX.2008.Tijd: 3u.23'10".
    Target One bis:Marathon Nacht van W.-Vlaanderen,Torhout 19.VI.2009.Tijd:3u22'27".
    Favoriete loopblogs
  • ann's loopblog
  • gert luyckx
  • karine vanhecke
  • katrien rogiers
  • natalie tijtgat en zoontje mathis
  • stijn fincioen
  • vince
  • wim

    Andere favorieten
  • bruynooghe's koffie*
  • ronde van vlaanderen
  • groen!
  • in flanders fields marathon ieper
  • miko
  • nacht van west-vlaanderen torhout
  • p-magazine
  • prorun
  • saab

    Foto

    Parcours RVV 2010
  • Officiëel parcours RVV 2010

  • Aantal gefietste kilometer als voorbereiding op de Ronde van Vlaanderen 2010, vanaf 1 juli 2009.

    juli : 654,8 km
    augustus : 771,8 km
    september : 395,7 km
    oktober : 587,5 km
    november : 407,5 km
    december : 386,6 km
    januari : 492,7 km
    februari : 51 km (knieontsteking)
    maart : 826,8 km
    aantal gelopen kilometers als voorbereiding op de NVV-Marathon,vanaf 20 september 2008.

    september: 33,00
    oktober: 112,20
    november: 59,50
    december: 31,30
    blogverslagen van december leren jullie waarom de klm.in november en december zo laag liggen.
    januari: 152,00
    februari: 166,50
    maart: 187,20
    april: 168,70
    mei: 290,40
    juni: 136,30
    totaal aantal gelopen kilometers t/m 17 juni:
    1337,10 + 42,195 op 19.VI.2009.


    aantal gelopen kilometers als voorbereiding op de IFF-Marathon,vanaf 01 november 2007.

    november: 59,50
    december: 97,90
    januari: 120,10
    februari: 138,60
    maart: 171,00
    april: 122.20 shinflints blessure,zes weken inactief.
    mei: 20,20
    juni: 176,00
    juli: 241,60
    augustus: 300,80
    september: 73,60
    totaal t/m 12 september:1521,500 km.+ 42,195 op 14.IX.2008.


    Foto

    Niks dan lachende gezichten voor de start,een uurtje of twee later was dat al heel wat minder...
    Vlnr.:Gert Luyckx,ikzelf,mijn superb-coach-begeleider Luc Duyck. 
    Foto

    Afzien als nooit tevoren op weg naar Ieper,samen met een supergeconcentreerde 'coach-begeleider' Luc Duyck.
    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs