Volg dagelijks mijn voorbereiding op Luik-Bastenaken-Luik op 12 juni 2011
Foto
Archief per maand
  • 03-2013
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 03-2012
  • 11-2011
  • 06-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
    Lopende promoties Bruynooghe's Koffie: filters 10 + 1 gratis
    Inhoud blog
  • Mooiste, té groot?
  • Superontdekking!
  • De verkrachting van Varsenare.
  • Koersfiets Eddy Merckx te koop,
  • Sandra...
    Laatste commentaren
  • Ronde van Vlaanderen (maria)
        op Mooiste, té groot?
  • 2013 (Natalie)
        op Superontdekking!
  • Mtb (Mike )
        op Superontdekking!
  • Sporten (maria)
        op Superontdekking!
  • politiek (wim)
        op De verkrachting van Varsenare.
  • 2012 (Natalie)
        op Sandra...
  • Sandra (Natalie)
        op Sandra...
  • ! (wim)
        op Sandra...
  • genieten (Natalie)
        op En toen,...kwam Sarah.
  • liefde is ..... (wim)
        op Luik wordt Parijs.
  • Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Gastenboek
  • foto's
  • Hallo
  • Starttijd in Brugge ?
  • RVV
  • ???

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    {TITEL_VRIJE_ZONE}
    {TITEL_VRIJE_ZONE}
    Luik-Bastenaken-Luik 2011.
    Tilff-Bastogne-Tilff 2011.
    30-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maandoverzicht november
    Hallo,regenblogger,
    november is voorbij,alweer een voorbereidingsmaand die er op zit.Niettegenstaande de YTD-afstand weer wat verlengd werd ,bleef het voor de rest een rustige overgangsmaand.Dit had veel ,zoniet alles te maken met de slechte weersomstandigheden van de voorbije week.Normaal was voorzien dat we ruim 500 kilometer zouden trainen,het werden er uiteindelijk een dikke 400.Maar...'t is misschien eens niet slecht,zo'n verplichte rustpauze.Het kan ons alleen maar gretiger maken om  volgende zaterdag weer met opgeladen batterijen van start te gaan.Zoals gezegd was het voornaamste wapenfeit van de maand de lange duurtraining op 11 november,samen met Luc,Peter en Rudi.De 184 km.lange oefenrit,gekruid met 11 hellingen werd zonder problemen afgehaspeld.Dit geeft ons vertrouwen om op 12 december weer wat kilometers toe te voegen aan die YTD-afstand.Op een zo goed als vlak parcours gaan we dan voor het eerst de kaap van de 200 kilometer ronden.In principe moet dit dus een makkelijker opdracht worden dan de heuvelrijke Vlaamse Ardennentocht van 11 november.Opdracht is enkel het 200-km.gevoel te ondergaan.Maar dat is dus voor 12 december.Eerst wordt nu zaterdag onze Houtlandroute afgewerkt,aangedikt met 20 kilometer om zo aan 100 km.te komen.Zondag wil ik dan nog eens de Adidasjes aantrekken voor een parkloop van 8 km.Deze week blijft rollenvrij omdat ik pas vrijdag mijn fiets terug heb,na herstel.Wat de rest van de maandtraining betreft,daar kom ik later wel op terug,hier op 't blogske.Tot dan,bye.
    Logboek:Rusten,chillen,nietsdoen,luieren...YTD: 184500 meter.
    Medisch rapport:-.

    30-11-2009 om 23:04 geschreven door Guy  


    >> Reageer (0)
    28-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verwacht.

    Hallo weekendblogger,
    het zat er al de hele week aan te komen,dit kon wel eens een trainingsloze week worden.En zo geschiedde.Geen meter gefietst deze week en dat zal zo blijven tot het volgende weekend.Mijn fiets is namelijk binnen bij de fietsenmaker voor een algemeen nazicht,zijn onderhoudsbeurt zeg maar.Hij heeft het ook nogal te verduren gehad,de laatste 5 maanden,waarin hij meer kasseien onder zich zag passeren dan de 8 voorgaande jaren samen.Ik ook trouwens .Maar mijn carrosserie kan tegen een stootje,vooral figuurlijk dan,maar toch,ook fysisch verdraag ik een stuk meer dan in december vorig jaar.De 6 kilo ,die er toen in evenveel weken door omstandigheden afvlogen, hangen er nu weer aan met zelfs een lichte bonus,al digitaliseert de weegschaal nog steeds geen 6 als eerste cijfer.Ze heeft dat ook nog nooit van mijn leven gedaan,maar nu staat ze er wel heel dichtbij.Weet je wat,ik zal er een bijkomend doel van maken .Voor het jaar uit is moet ik 60 kilo wegen,'s morgens gewogen,droog aan de haak.Met de feestdagen voor de deur moet dat lukken,ik hou jullie op de hoogte als 't zover is.Bij Fangio-mijn fietshersteller-stond de tv op de cross van Koksijde.Stybar is blijkbaar in de vorm van zijn leven,onze Vlamingen kregen opnieuw van de lat. Ook al is Stybar een halve Vlaming aan het worden.Hij spreekt beter Nederlands dan Onckelinkx,Di Rupo en Milquet samen...Respect!!Bye.
    Logboek: Winterstop.YTD: 184500 meter.
    Medisch rapport:-.

    28-11-2009 om 00:00 geschreven door Guy  


    >> Reageer (1)
    26-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.RVV-weer bis.

    Hé,koersblogger,
    die bloglezers,dat is een ras apart denk ik.Zit ik nog te schrijven dat een topklassieker als de RVV geen regenweer nodig heeft om de beste te doen winnen,krijg ik daar 2 reacties van mensen die me liefst zouden uitgeregend zien op 3 april .Toffe gasten moet ik zeggen,diene Gert en Luc.Luc is waarschijnlijk zijn belofte vergeten die hij deed,namelijk dat hij 160 kilometer voor me wou rijden,omdat ik vol reserves aan de bergzone kan beginnen.Ik in de regen is jij ook in de regen hé vriend .Eerlijk gezegd,voor mij maakt het minder uit wat voor een weer het zal zijn,al heb ik natuurlijk ook veel liever droog weer,het maakt de dag eens zo plezant.Starten doe ik zeker,ik train geen negen maanden om dan op de dag waar ik al die tijd naar toe heb geleefd ,forfait te geven.Na mijn marathon in Torhout was mijn volgende target de RVV en that's it.Maar voor mijn buurman en trainingscompagnon ligt dat anders.Rudi start zeker niet bij regenweer en ik respecteer ten volle zijn mening.Tot hiertoe fietst Rudi elke week mee met mij voor zijn plezier,hij ziet dat niet als een trainingsopdracht om straks absoluut de Ronde te rijden,in tegenstelling tot ik.Want na die Ronde ligt voor mij alweer een volgende target in 't verschiet,ik denk niet dat ik 2 keer de Ronde ga rijden.Alhoewel,ik ging ook maar één marathon lopen,ondertussen zijn het er twee geworden en alle goede dingen bestaan uit drie zegt men... .Neen, Rudi heeft geen zin om er met zijn jonge fiets bij te gaan liggen,ergens op de Donderrij of op de flanken van de Oude Kwaremont.Maar ondertussen profiteert--in de positieve zin van het woord --hij wel mee van de geplande trainingen en zal hij zeker wél starten bij droog weer.Trouwens,zo apatisch is hij nu ook weer niet.Ook hij denkt na over rituitstappen,parcourswijzigingen etc.,dus schrijf het maar op,ook Rudi rijdt de Ronde !Dat ik zal starten op 3 april bij eventueel regenweer wil daarom niet zeggen dat ik mij ruim vier maanden vroeger zeiknat(sorry,vrijheid vd schrijver) zal laten regenen op een trainingsdag.Ik heb het over komende zaterdag,waar alle weersverwachtingen spreken over een vloedgolf met stormwind er bovenop.Bovendien is het bij zo'n weer half donker,wat het eens zo gevaarlijk maakt.Twee jaar terug maakte ik al eens kennis met een autosnoet en twee seconden later met het wegdek,'k zou het daar liefst bij laten(cfr.blogarchief dd.22.12.2007).Het zal dus waarschijnlijk een rollentraining worden volgende zaterdag,of een kortere rit dan eerst gepland.Nog even het weer afwachten dus,bye.
    Logboek:YTD: 184500 meter.
    Medisch rapport:-.

    26-11-2009 om 19:34 geschreven door Guy  


    >> Reageer (1)
    23-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ronde van Vlaanderen weer
    Dag weekstartblogger,
    stel je voor,het is zaterdag 3 april 2010 en 't is een weertje als vandaag. Jawadde !Het is de laatste jaren niet veel voorgekomen dat het de dag van de Ronde voor de profs,op zondag dus,zo'n slecht weer was.Ik herinner mij een RVV van zo'n 20 jaar terug,toen Eric Vanderaerden won,in dat typisch RVV-weer zoals men toen in de volksmond zei.Typisch RVV- weer, daarmee bedoelden ze regen,wind en koude.Maar een Ronde van Vlaanderen,dat hoeft geen zo'n weer te hebben om de betere renners naar voor te schuiven in de finale.Die wedstrijd is intrinsiek al zwaar genoeg,zonder dat daar nog stormweer aan te pas hoeft te komen.Integendeel,bij zo'n str.weer worden de kansen van een kandidaat winnaar soms gehypothekeerd door een stomme val op een cruciaal koersmoment.Neen,laat de zon maar schijnen,het eerstvolgende Paasweekeinde .De regelmatige blogvolger weet dat ik samen met Rudi (als er nog andere bloglezers zijn die willen meefietsen,laat je maar horen,desnoods voor één rondje van 100 kilometer)de YTD-afstand op 12 december tot aan 200 kilometer wil brengen.Omwille van de korte dag moet het een vlakke rit worden,waarin we een gemiddelde halen van 25/u.Om wegvergissingen en dus onnodig tijdverlies te vermijden,hebben we besloten om het heel simpel te houden.We gaan aan onze 80 kilometerrit in het Houtlandse een stuk breien van 20 km.,dat maakt 100 kilometer en we zullen die 2 keer afleggen.Dit geeft ons niks dan voordeel: geen wegvergissingen,bij pech kunnen we ons depanneren bij mijn ouders in Eernegem of bij mijn schoonfamilie in Aartrijke en wat ook niet onbelangrijk is,we hoeven geen eten mee te sleuren voor een ganse dag.Na 100 km.wippen we snel even thuis binnen om het saldo van ons eten en drinken mee te pikken voor de volgende 100.Maar dat is voor over drie weken.Deze week staat er woensdag een rollentraining gepland en zaterdag rijden we terug naar Oudenaarde om daar de groene lus te rijden.See you.
    Logboek:Rustdag.YTD: 184500 meter.
    Medisch rapport:-. 

    23-11-2009 om 23:03 geschreven door Guy  


    >> Reageer (3)
    22-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Irénée Duriez
    Hey bloggeling,
    na de rollentraining van donderdag werd zaterdagnamiddag gekozen voor het echte werk,meer bepaald ons fietstochtje richting het Houtlandse.'t Was weer een prachtig fietsweertje,droog en zonnig bij 16°C.,maar wel weer gepaard gaande met een stevige zeebries.Een kleine parcourswijziging in Eernegem,waar we nu niet meer via de gevaarlijke Oostendebaan richting Koekelare opdraaien maar via een verkeersarme binnenweg en op voorstel van Rudi laten we nu ook de Lookhuisstraat in Ichtegem links liggen omdat Rudi terecht opmerkte dat we tijdens het fietsen van de Rondelussen genoeg bergjes met kasseien beklimmen.Nu draaien we in Ichtegem aan de Keibergstraat rechtsaf,waar in de oude melkerij Irénée Duriez zijn prachtige bronzen beeldhouwwerken tentoonstelt.Op die manier rijden we nu dus twee keer de Keiberg op via het tarmacweggetje.Beter voor de fiets maar geen garantie op een pechloze dag.Kort na ons vertrek had ik af te rekenen met een gesprongen spaak die mijn achterwiel tegen de remblokken deed slippen.Fietsenmaker Fangio mag zich weer aan een bezoekje verwachten.De fiets moet namelijk weer in orde zijn tegen volgende week zaterdag wanneer we nog eens de Rondelus richting Geraardsbergen nemen.Voordien volgt,als de fiets rijklaar geraakt,eerst nog een rollentraining van een half uurtje.Alvast een prettige werkweek gewenst.Adios.
    Logboek:Afstand:80,500 km.Tijd:2u57'46".Snelheid: 27,2/u.YTD: 184500 meter.
    Medisch rapport:-.
    GHS:-.
    MHS:179.

    22-11-2009 om 21:39 geschreven door Guy  


    >> Reageer (1)
    19-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eureka !
    Dag Vanrompuyblogger,
    met een dagje uitstel is het er vanavond toch van gekomen,het rollenmoment.Wie mijn verslagje van een tweetal weken terug gelezen heeft toen ik voor het laatst op dat ding reed,zal waarschijnlijk wel even de wenkbrauwen gefronst hebben.Ik meldde jullie dat het water op mijn armen stond van te zweten.Dit was effectief zo,de druppels pletsten van mijn kop,zelfs mijn stuurlint was druipnat.Niet normaal,om van mijn hartslag nog maar te zwijgen.Ik wilde dit geen tweede keer meemaken en verplaatste de hendel,die je in vijf standen kan plaatsen ,op stand één,de gemakkelijkste.Om het mezelf lastiger te maken kan ik toch de fietsversnellingen gebruiken.De andere keren dat ik op dat toestel fietste stond die op stand 3.Ik heb zo'n donkerblauw vermoeden dat dit de Mont-Ventoux versnelling is! Waar standen 4 en 5 zich toe verhouden wil ik zelfs niet meer weten .Mont Blanc en Himalaya misschien ? Voor het eerst heb ik dan ook ontspannen kunnen fietsen op dat rollenspel.Hartslag heel goed onder controle en vooral : geen plenzende druppels,wat dan weer mijn calorieverbruik ten goede komt.Het kan en mag ook niet de bedoeling zijn dat ik in mijn garage zit af te zien als de beesten,het moet gewoon een toegevoegde waarde geven aan ons weekendschema.Wat dat weekend betreft,dat wordt zaterdagnamiddag ons 80 kilometertochtje,hier in hartje West-Vlaanderen.Tot dan,ciao.
    Logboek: Afstand: 15 km.Tijd: 30'.Snelheid: 30/u.YTD: 184500 meter.
    Medisch rapport:-.
    GHS: 115
    MHS: 126
    Kcal.: 194

    19-11-2009 om 23:44 geschreven door Guy  


    >> Reageer (1)
    18-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Glazen deurperikelen.
    Dag midweekblogger,
    de blogverslagjes laten wat op zich wachten deze week maar dat heeft zo zijn redenen.'t Zit zo,ik wilde de deur van mijn badkamer vervangen door een glazen deur.Zo'n deuren zijn gemaakt op standaardmaten.Er is keuze tussen een drietal van die standaardmaten,je neemt gewoon de oude schilderdeur eraf en hangt die glazen deur in de plaats.Tenminste,dat denk je .Tot je thuiskomt en de deur wil monteren in het bestaande deurgat en constateert dat dit 3 mm.(3 millimeter!) te nauw is.Onmiddellijk gevolg: deurlijsten afnemen en een volledig nieuw 'kassement' maken.Daarbij kan ik gelukkig rekenen op Handige Harry Rudi.Na een namiddag knutselen was het gloednieuwe deurgat klaar en kon dit gemonteerd worden.Hout heeft echter één nadeel,het moet geschilderd worden.Dat kon geen probleem zijn,zelfs indien de deur reeds gemonteerd was,er was namelijk plaats genoeg vrij om met een kleine borstel de binnenzijde van het deurgat te schilderen.Weer mis natuurlijk,het ging gewoon niet .Terug die deur afgenomen,dit ding weegt zo'n 30 kilo en is echt onhandelbaar,maar vooral ...breekbaar.Enfin,met de nodige omzichtigheid die deur daar terug af om zonder hindernissen te kunnen schilderen.En dat moest in de loop van de week gebeuren,want vrijdagavond komt Latoya terug thuis en moet de klus geklaard zijn.Dat wil zeggen dat ik al vier dagen in de verfpot zit te roeren van 8 uur tot 10 uur...'s avonds.Zondag heb er een eerste laag primer opgezet,maandag de tweede,dinsdag de eerste laklaag en vanavond de tweede.'k Ben er 
    vanaf.Vrijdag komt Rudi de deurlijsten en de deur er terug aanhangen,niks te vroeg want erg warm is het niet,zonder deur aan je badkamer !Dit om maar te zeggen dat er van een rollentraining niets in huis gekomen is vanavond,ze wordt gewoon verplaatst naar donderdagavond.Verslagje daarover vind je hier morgen terug.Tot dan,bye.
    Logboek: YTD:184500 meter.
    Medisch rapport:-.

    18-11-2009 om 22:08 geschreven door Guy  


    >> Reageer (1)
    15-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Losrijden.

    Dag blogvolger,
    na onze raid van woensdag mocht het wat rustiger in het weekend.Rudi en ik hadden afgesproken om vanmorgen een 30 tal km.los te rijden en zo geschiedde.Om 11.00 uur was het over met regenen en zijn we,vergezeld van een strakke zuid-oosten wind,vertrokken voor een uurtje waaiplezier.In de zomermaanden kan je nog wat beschutting zoeken tussen de maïsvelden maar in deze periode van het jaar voel je de wind langs alle kanten om je oren waaien.Het werd dan ook een kort maar pittig ritje.Na de middag heb ik dan mijn stalen ros gepoetst -ja van mij is die nog van staal,waar de meesten met hun carbonneke kunnen stoefen,nietwaar heren Duyck,VDC en De Grande - het was meer dan de moeite!!Normaal doe ik dat droog,maar vandaag heb ik hem eens vertroeteld door hem met warm water en schuim in de was te zetten.Nadien goed afdrogen en ingesmeerd waar nodig.Overal dus .Het is nu maar te hopen dat bij de eerstvolgende training de wegen droog liggen,zodat ik toch wat respons krijg voor het geleverde werk.De rest van de weektraining ziet er ook redelijk rustig uit,een korte rustperiode mag wel eens.Woensdag wordt een rollentraining van een half uur en zaterdag rijden we onze eigenste 80 km.route richting Koekelare-Ichtegem.De YTD afstand werd pas verlegd maar we denken reeds aan de volgende.Die zal normaal plaatsvinden op 12 december en overschrijd voor het eerst de kaap van de 200 kilometer.Dat wil zeggen 8 uur op de fiets,zonder ongelukken of pech.Hoofdprobleem wordt...de dag.We zitten dan volop in de donkerste weken van het jaar met slechts 8 uur daglicht.We gaan er dan ook een biljartvlak parcours van maken,kwestie van gewoon de afstand in de benen te hebben.Een definitieve rit hebben we nog niet uitgestippeld,mss.wordt het via knooppunten naar de Casselberg in Noord-Frankrijk,Brugge-Veurne-Ieper-Roeselare-Brugge kan ook,we zullen wel zien,eerst november goed doorstaan !Adios.
    Logboek:Afstand: 31,2 km.Tijd:-Snelheid: 27,3/u.YTD:184500 meter.
    Medisch rapport:-.
    GHS:155.
    MHS:179.

    15-11-2009 om 22:22 geschreven door Guy  


    >> Reageer (1)
    11-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Van 172700 tot 184500 meter.
    Dag vredesblogger,
    uitslapen op deze feestdag was er niet bij vandaag,de wekker liep even vroeg af als tijdens een gewone werkdag ,om 6u45.Reden daarvoor was het verleggen van de YTD-afstand als voorbereiding naar Vlaanderens Mooiste op 3 april 2010.Target was het overbruggen van 180 kilometer op een selectief parcours,vermits we er de met vijf sterren gequoteerde oranje RVV-lus wilden in opnemen.Een doorgedreven training dus die ik gelukkig niet alleen moest doen.We waren zelfs met zijn vieren.Naast RVV-challenger Rudi was dit keer ook mijn mental-coach Luc Duyck van de partij.Vanaf Oudenaarde kregen we dan ook nog het gezelschap van Peter Van de Casteele,de broer van Luc's vrouwtje Sabine.Peter reed deze zomer nog de Mont Ventoux op,maar fietste in oktober vrijwel niet,en vandaag wou hij de trainingen hervatten met de oranje-lus.Om iets voor 8.30 u.reden we in Maria-Aalter de kletsnatte weggetjes op richting Oudenaarde,en dit via een door Rudi uitgestippelde knooppuntenroute.De strakke wind zat zeker niet in ons voordeel maar naarmate de dag vorderde begon hij wat te liggen.Regen hadden we ook niet dus konden we aan een redelijk tempo richting Oudenaarde fietsen.Die knooppuntroutes lopen over heel plezante wegen,maar ze doen wel alle gemeentecentra aan.Geen probleem in de pittoreske dorpjes maar aan het doorkruisen van een woonwijk zoals we in Stad Deinze meemaakten,is er wat over.De gemiddelde snelheid wordt daardoor met een ruk naar beneden gehaald.Om de 54 km.tussen Aalter en Oudenaarde te overbruggen had ik 2 uur gerekend.Peter stond dus al van 10.30 op de wacht,terwijl we pas om 10.40 bij hem waren.Klappertandend vervoegde hij zich bij ons maar het zonnetje begon te piepen en ook Peter kreeg het al snel voldoende warm.Het was uitkijken op de bij momenten glibberige wegen maar we bleven alle vier mooi recht,gelukkig maar ! De eerste helling van de dag bood zich aan bij km.71,de Kluisberg.Zij aan zij bereikte ik met Peter de top,kort gevolgd door Rudi en Luc.Op de Trieu,mijn favoriet,plakte Rudi dicht tegen mijn wiel en eens boven besliste Luc om er...de brui aan te geven.Hij is nog meegereden tot in Kluisbergen,waar hij dan richting Oudenaarde reed en ons daar ging opwachten,om vervolgens terug met ik en Rudi naar Aalter te fietsen.De rest van de hellingen reden we dus met drie verder.Eerst de Kwaremont die we alledrie goed doorkwamen.Daarna,in Ronse,de Oude Kruisberg.Slechte stenen en een ontketende Rudi die Peter en ik achterliet.Een bisnummer volgde op de Hotond.Duidelijk in goede doen dus,mijn buurman .Vanop het hoogste punt van Oost-Vlaanderen reden we naar de tweeling Paterberg-Koppenberg.De Paterberg begon ik met 20 meter voorsprong op mijn companen maar Rudi counterde en kwam ook hier als eerste door.De Koppenberg,dat is een verhaal apart.De stenen lagen er nat bij en  op mijn kleinste versnelling patineerde het achterwiel voortdurend.Ik wilde net voor het steile stuk een tandje groter schakelen maar ipv op mijn 21 sprong de ketting op mijn 19.Te groot natuurlijk met als gevolg:voet aan grond.Voor het eerst moet ik hier van de fiets .Balen als een stekker,temeer omdat dit vermeden kon worden had ik onderaan de berg reeds geschakeld,weeral een les in nederigheid.Peter ging me voorbij tot ook hij plots te voet stond,gevold door Rudi.Met zijn drieën te voet de 'Kop' omhoog dan maar .Tot voorbij het steile stuk,vandaar af konden we weer fietsen.Even twijfelde Peter of hij van hieruit naar Oudenaarde ging rijden maar ik kon hem toch overhalen om met ons de lus verder te zetten.Na de kasseien van de Mariaborrestraat en de Donderij,tussenin gekruid met de lange aanloop naar de Spichtenberg,reden we richting Taaienberg.Even daarvoor werden we aangemaand te stoppen door een Franstalige scholiere die zich uistekend uit de slag trok in het Nederlands.Of we even wilden poseren voor een foto.Nodig voor 't school.Natuurlijk wilden we dat .Ze beloofde dat ze de foto ging doorsturen,als ze haar woord houdt zet ik hem eerstdaags op de blog.Na de taaie Taaienberg lag er nog één hindernis voor ons,de Eikenberg.Moe maar tevreden kneep Peter de remmen dicht,tevreden als hij was om toch de volledige 75 km lange oranje-lus mee te fietsen.Moedig ! Luc stond ons aan het RVV-Centrum op te wachten en nam de eerste 10 kilometer van het kopwerk voor zijn rekening richting Maria-Aalter.Zo konden Rudi en ik wat op onze positieven komen.De wind was nu ook weer komen opzetten en ook de kilte begon reeds te vallen.De wijk in Deinze hebben we gemeden en via Nevele en Poeke bereikten we na 7u40' terug Maria-Aalter.Geen 180 maar 184,5 km op de teller.Alledrie supertevreden terug naar huis.Van de goede voornemens die we maakten om vanavond nog onze fiets te kuisen heeft er waarschijnlijk niemand nog zin gehad daarvoor.Al is 't meer dan nodig,het was precies schuurpapier,het geluid van mijn ketting en de tandwielen.Zaterdag is fietsvrij,hét moment om de fiets eens te vertroetelen.Bij deze nog eens een dikke merci aan mijn drie medestanders;Coach Luc,die er vandaag ook een ferme training opzitten heeft van zo'n 160 km,alsook aan Peter om ons te vervoegen en natuurlijk ook aan Rudi die vandaag nog maar eens zijn grens verlegd heeft.De eerstvolgende dagen wordt gerecupereerd,zondag een kort ritje van 30 km.,woensdag een half uur op de rollen en volgende week zaterdag onze Houtlandtocht van 81 km.See you!!
    Logboek: Afstand:184,500 kilometer.Tijd: 7u42'52".Snelheid:23,8 (irrelevant!) YTD:184500 meter.
    Medisch rapport:conditie goed ,geen verzuring.
    GHS:-
    MHS:-
    Kcal.-.

    11-11-2009 om 21:42 geschreven door Guy  


    >> Reageer (2)
    09-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tennispoll.

    Hallo tennisblogger,
    omdat de controverse omtrent de whereabouts van Wickmayer en Malisse maar blijft voortduren wil ik er graag een Polleke aan wijden.Vinden jullie de opgelegde straf terecht of niet,te zwaar,te licht of juist gepast.Voor wie de laatste dagen in Berlijn of op Mars zat: Malisse en Wickmayer werden in hun carrière tot hiertoe nog nooit op doping betrapt en ook nu niet ! Hun fout is enkel van administratieve aard,door slordigheid of onkunde.Hiermee wil ik niet gezegd hebben dat de regels die er nu eenmaal zijn niet moeten nageleefd worden,en wie dit niet doet dient bestraft te worden.Maar voor iemand die voor de eerste keer die administratieve fout begaat kan/moet men toch milder zijn dacht ik.Laat ze het eerstvolgende Grand-Slam tornooi aan de kant staan en ze zullen hun lesje ook wel geleerd hebben.Nu fnuiken ze de terugkeer van Malisse in de Top-100 en Wickmayer komt dit mentaal mss.nooit meer te boven.Mocht het mij overkomen,ik zou weten wat te doen.Straf ondergaan,keihard werken aan mijn terugkeer,verhuizen naar Monaco en nooit of te nooit meer uitkomen voor de Fed-cup.Het amateurisme en de dubieuze beslissingen van de zogenaamde Vlaamse dopingjagers counteren dus.Wat jij ? Kies een antwoord op de Poll hiernaast en klik jouw mening aan.Bye.
    Logboek:Rustdag.YTD: 172700 meter.
    Medisch rapport:-.

    09-11-2009 om 22:43 geschreven door Guy  


    >> Reageer (0)
    07-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Solo.
    Dag Rondeblogger,
    donderdag was de avond te kort om nog op de rollen te rijden,ik heb er dan maar vrijdagavond een half uur opgereden.Ik was na 15' al aan 't afzien,ongehoord.Zweten ! Niet te doen.Ook de hartslag zat veel te hoog.Het water stond letterlijk in en op mijn handen en toen het water ook op mijn armen begon te staan heb ik er wijselijk mee opgehouden.Nooit meegemaakt.Is dit de voorbode van een 'Mexicaantje' ? Ik denk van niet want na een lekker bad voelde ik me weer kiplekker.Gewoon een slechte dag zeker,na een heel zware werkweek.Want...idd. daar zijn ze weer,de Druivelaar scheurkalenders,vanaf nu verkrijgbaar bij zowat elke zichzelf respecterende winkel.Voor mij is dit de drukste werkperiode van het jaar,logisch dat er op vrijdagavond nog maar weinig jus in de benen zit dus.Maar goed,dat neemt niet weg dat er vandaag alweer een training voorzien was. Het was de rustige weektraining, hier in en om het Houtlandse.En ik stond er alleen voor.Rudi is met zijn vrouwtje gaan 'Amsterdammen' en gaf alzo forfait voor deze namiddagtraining die ei zo na in het water viel.Normaal vertrek ik om 13.00 uur maar de regen viel hier toen bij bakken uit de lucht.Om kwart voor twee waren er zelfs hagelsteentjes bij.Richting kust zagen de wolken er echter wit uit en ik besloot om me toch maar om te kleden.En zie,ik moest wel vertrekken op kletsnatte wegen waardoor fiets en kledij al snel euh...'proper' waren maar na een kwartiertje fietste ik al in de zon .De weinige wind die er stond blies in het nadeel tot in Koekelare en van dan af had ik windaf tot thuis.Een ritje zonder bijzonderheden die als laatste testje gold voor de lange afstandstraining van volgende woensdag.De looptraining die voor morgen voorzien was vervalt alweer-ja ' k weet het,'t zou niet mogen maar om 8 kilometer te lopen mag ik al eens een beurt of twee overschakelen,op zo'n korte afstand blijft dat ritme en die basissnelheid wel behouden- en maandag zal ik dan nog een halfuurtje losrijden op de rollen.Als ik me niet te pletter zweet tenminste...Bye.
    Logboek:Afstand: 81 km.Tijd: 2u57'46".Snelheid: 27,3/u.YTD: 172700 meter.
    Medisch rapport:-.
    GHS:155.
    MHS:180.
    Kcal: 1922.

    07-11-2009 om 21:02 geschreven door Guy  


    >> Reageer (1)
    05-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Peloton.
    Hey regenblogger,
    't is te hopen dat het volgende week beter weer is,als we op woensdag voor de 180 kilometer gaan.Zopas kreeg ik daaromtrent nog een telefoontje van Luc.Er komt nog een vierde man bij,Peter uit Poeke.Peter is de schoonbroer van Luc en een geoefend fietser.Dit begint stilaan uit te groeien tot een mooi groepje,als er nog kandidaten zijn,geen probleem.We starten om 8.30 u.aan de kerk van St-Maria-Aalter.Rond 10.15 u.komen we aan de Grote Markt in Oudenaarde waar we de oranje lus rijden over 80 km.Daarna rijden we terug naar Aalter.Nog goed nieuws,dit keer van het thuisfront.Veel bloggerkes weten dat Latoya na Nieuwjaar in school 'haar pedalen verloren' was, om één heel evidente reden,die niets met Latoya zelf te maken had.(Cfr.blog december 2008).Het gevolg was een bisjaar,die ze gelukkig gestart is in de richting waarin ze zat.Het eerste rapport kreeg ze verleden week mee en ik ben heel tevreden met het resultaat.Ze heeft zich duidelijk herpakt,hopelijk blijft ze nu dit spoor volgen.Zondag gaan we samen de Antwerpse boekenbeurs onveilig maken op zoek naar...? 'k Weet het nog niet,maar zeker niet naar SOS Piet Ciao.
    Logboek: YTD :172700 meter.
    Medisch rapport:-.

    05-11-2009 om 22:24 geschreven door Guy  


    >> Reageer (1)
    02-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maandoverzicht oktober
    Dag novemberblogger,
    na de fietsrustige septembermaand werden in oktober weer wat meer kilometers afgelegd.Ook de YTD-afstand werd weer wat verlegd,tot boven de 170 km.Naast de wegtrainingen maakte ik voor het eerst ook gebruik van rollen om binnenshuis wat trainingskilometers in de benen te hebben.Vervelend,dat wel,maar met wat goeie muziek op de achtergrond toch doenbaar voor maximum één uur.Het weer in de afgelopen maand zat echt goed mee,alleen tijdens onze lange-afstandsrit richting Ieper werden we niet alleen uitgewaaid maar ook uitgeregend.Wat de planning voor november betreft,midweeks zal weer elke week één keer op de rollen getraind worden.Verder wordt op zaterdag de ene keer 80 km.gereden in het Houtland en de andere week trekken we richting Oudenaarde om ginds één van de RVV-lussen te rijden.Zoals reeds eerder gemeld wordt op 11 november de YTD-afstand nog maar eens opgetrokken,dit keer naar 180 kilometer,waarvan 115 vlak en 65 hellend met 12 hellingen onderweg.Gelukkig kunnen we die dag rekenen op Luc Duyck,mijne coach ,die zeker ook aan Rudi een massa goede raad zal meegeven in zijn voorbereiding naar de Ronde toe.En die Ronde nadert,ik had een voorbereiding voorzien van negen maanden--na mijn marathonavonturen was het echt opbouwen van 0--en binnen twee weekjes zit ik al halverwege !Deze week rijd ik donderdag op de rollen en zaterdag fiets ik met Rudi ons Houtlandparcours van 80 km.See you!
    Logboek:YTD: 172700 meter.
    Medisch rapport:-.
    GHS:-.

    02-11-2009 om 23:34 geschreven door Guy  


    >> Reageer (1)

    2008 : Marathon
    2009 : Marathon
    2010 : RvVlaanderen
    Foto

    Over mijzelf
    Ik ben Guy Devreker
    Ik ben een man en woon in Varsenare (België) en mijn beroep is comm.afgevaardigde.
    Ik ben geboren op 12/08/1962 en ben nu dus 61 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: wielrennen,lange afstandslopen,levensgenieter en nog zoveel meer.
    Het huis wordt gedeeld met een schat van een dochter,Latoya(°11.08.1992)en,tot voor kort, Minou,de poes°1998- +10.08.09
    Mijn favorieten
  • Jasmina 's fotografie

  • Foto

    Aangekomen aan station 45 even teruggeblikt naar wat verwezenlijkt werd en ...wat niet.Enkele sportieve uitdagingen wilde ik toen graag nog aangaan.Target One: het lopen van een Marathon: gelopen op 14 IX 2008 én op 19 VI 2009.Target Two: het fietsen van de Ronde van Vlaanderen: gereden op 03 IV 2010.
    Hieronder enkele foto's met buurman/trainingsbuddy Rudi,in loondienst bij Bianchi...
    Foto

    Foto

    Foto

    Mijn Persoonlijke Besttijden.

    *5 km : 20'51",01maart2009
    *14 km: 59'35",01maart2009
    *10 mijl - 16,095 km: 1u08'23",01maart2009
    *Halve Marathon:21,1 km:1u31'22",14augustus1988
    *Marathon,42,195 km: 3u22'27",19juni2009


    Target One:In Flanders Fields Marathon,Ieper 14.IX.2008.Tijd: 3u.23'10".
    Target One bis:Marathon Nacht van W.-Vlaanderen,Torhout 19.VI.2009.Tijd:3u22'27".
    Favoriete loopblogs
  • ann's loopblog
  • gert luyckx
  • karine vanhecke
  • katrien rogiers
  • natalie tijtgat en zoontje mathis
  • stijn fincioen
  • vince
  • wim

    Andere favorieten
  • bruynooghe's koffie*
  • ronde van vlaanderen
  • groen!
  • in flanders fields marathon ieper
  • miko
  • nacht van west-vlaanderen torhout
  • p-magazine
  • prorun
  • saab

    Foto

    Parcours RVV 2010
  • Officiëel parcours RVV 2010

  • Aantal gefietste kilometer als voorbereiding op de Ronde van Vlaanderen 2010, vanaf 1 juli 2009.

    juli : 654,8 km
    augustus : 771,8 km
    september : 395,7 km
    oktober : 587,5 km
    november : 407,5 km
    december : 386,6 km
    januari : 492,7 km
    februari : 51 km (knieontsteking)
    maart : 826,8 km
    aantal gelopen kilometers als voorbereiding op de NVV-Marathon,vanaf 20 september 2008.

    september: 33,00
    oktober: 112,20
    november: 59,50
    december: 31,30
    blogverslagen van december leren jullie waarom de klm.in november en december zo laag liggen.
    januari: 152,00
    februari: 166,50
    maart: 187,20
    april: 168,70
    mei: 290,40
    juni: 136,30
    totaal aantal gelopen kilometers t/m 17 juni:
    1337,10 + 42,195 op 19.VI.2009.


    aantal gelopen kilometers als voorbereiding op de IFF-Marathon,vanaf 01 november 2007.

    november: 59,50
    december: 97,90
    januari: 120,10
    februari: 138,60
    maart: 171,00
    april: 122.20 shinflints blessure,zes weken inactief.
    mei: 20,20
    juni: 176,00
    juli: 241,60
    augustus: 300,80
    september: 73,60
    totaal t/m 12 september:1521,500 km.+ 42,195 op 14.IX.2008.


    Foto

    Niks dan lachende gezichten voor de start,een uurtje of twee later was dat al heel wat minder...
    Vlnr.:Gert Luyckx,ikzelf,mijn superb-coach-begeleider Luc Duyck. 
    Foto

    Afzien als nooit tevoren op weg naar Ieper,samen met een supergeconcentreerde 'coach-begeleider' Luc Duyck.
    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs