Foto


Freelancers

Nederland Belgie

Gratis Inschrijven

Freelance Belgie & Nederland



Freelance.nl is de grootste Belgisch Nederlandse marktplaats
 voor zelfstandige ZZP-ers/ondernemers en werkzoekenden.
Plaats gratis uw profiel /bedrijf

Freelance Markt is de grootste internationale

website voor zelfstandige ZZP-ers/ondernemers en werkzoekenden.

Plaats gratis uw profiel /bedrijf

Zoeken in blog

Categorieën
  • #Aluminium #Racefiets met SHIMANO 14 SPEED (1)
  • #Arrow MTB #Aluminium #Crosshybride #Shimano (1)
  • #Batavus #Gabana (1)
  • #Elektrische Fiets met 36V Lithium voor 70 - 80 km fietsplezier (1)
  • #Fiets #vacatures #Belgie (1)
  • #Fietsenmaker #Vacatures #Nederland (1)
  • #freelance #vacatures #zzp #internationaal (1)
  • #liefde Love Top 50 Tips (0)
  • #Moederfiets # SHIMANO #NEXUS #3Speed # ROLLERBRAKES (1)
  • #Mountainbike #SHIMANO DEORE XT 27 SP (1)
  • #Opafiets basic zwart (1)
  • #Phat #Tsunami #Cruiser #Beach #Shimano #Nexus (1)
  • #Stadsfiets Mount Everest Sturmey Archer 3 Man (1)
  • #Superdegelijke #opa #fiets met dubbele buis (1)
  • 10 tips om sneller te kunnen fietsen (1)
  • Actievoordeel (3)
  • Actueel Wieler Nieuws (1)
  • Actuele profs (1)
  • Afrodisiaca voor hogere prestaties in de liefde (1)
  • Algemene organisaties (1)
  • Algemene Wieler paginas (1)
  • Artikelen (6)
  • Baanrenners (1)
  • Belga Nieuws Journaal (1)
  • Bergen en beklimmingen (1)
  • Blogs (1)
  • Bonden, Comité Federaties (5)
  • Carnaval (1)
  • Chat en discussie (1)
  • CQ Cycling Quotient Top (1)
  • Cyclosportieven (1)
  • Discricten en regios Nederland (1)
  • Een fiets kiezen (1)
  • Elektrische fiets oplaadpunten (1)
  • Evenementen speciaal (1)
  • Fabrikanten (1)
  • Feiten en cijfers (1)
  • Fiets Nieuws Headlines Yahoo (0)
  • Fiets Nieuws Journaal (1)
  • Fiets Punt Sitemap (0)
  • Fiets reizen (1)
  • Fietsen voor goed doel (2)
  • Fietsmagazine's Facebook Wall (1)
  • Fietsroutes (28)
  • Fietsroutes nl (2)
  • Fietsvakantie (2)
  • Fietsverhuur Nederland (1)
  • Fietsvierdaagsen (1)
  • Fietszaken (1)
  • Freeelance Nederland Marktplaats (1)
  • Giro d`Italia (1)
  • Google Tools Wielrenliefhebbers (1)
  • Handleidingen (2)
  • Informatie (4)
  • Kalender (0)
  • Klassiekers (1)
  • Klimervaringen (1)
  • Koersen (1)
  • Magazines Wieler Tijdschriften (1)
  • Mentale training in de wielersport (2)
  • Mountain Biking Video Tutorial (9)
  • Naslagwerk Wieler Info databank (1)
  • News video feed (2)
  • Nieuws (7)
  • Nieuws Headlines Yahoo Wielers (0)
  • Nieuws links (3)
  • On line fietsenwinkels (0)
  • Ploegen Europe Tour (1)
  • Procontinentale Teams (1)
  • Profronde Nieuws Twitter (1)
  • Programmas rondes (0)
  • Protour Teams (1)
  • Rabo Ronde Heerlen Nieuws & Tweets (1)
  • Rabo Ronde Heerlen Programma (1)
  • Rabo Sport Nieuws (1)
  • Raboronde Heerlen Rennerslijst (1)
  • Recente Video's (2)
  • Scooters (2)
  • Stayeren dernysport (1)
  • Stichting Landelijk Fietsplatform Links (1)
  • Techniek (3)
  • Tochten Voor Goede doelen (1)
  • Tour de France (5)
  • Tour de france video & tutorials (3)
  • UCI - Press release (1)
  • Uitslagen Klassiekers (2)
  • UNicef (1)
  • Veldrijden (1)
  • Video fiets humor (8)
  • Video Reportages (10)
  • Video tutorials,video handleidingen (32)
  • Vragen en antwoord fietsen (8)
  • Vuelta (4)
  • Weerdiensten (1)
  • Welke fiets is precies geschikt voor u? (1)
  • Wieler Archief (1)
  • Wieler forums (1)
  • Wieler Startpaginas (1)
  • Wieler Training (1)
  • Wieler video (4)
  • Wielerarrangementen (1)
  • Wielerbanen (1)
  • Wielerclubs Nederland (1)
  • Wielerhelden (1)
  • Wielersites Belgie (1)
  • Wielerspelen (1)
  • Wielervaria (1)
  • Wielren nieuws internationaal (4)
  • Wielrennen Nieuws (1)
  • Wielrenners Yahoo (1)
  • Zesdaagsen (1)
  • Gastenboek
  • een leuke donderdagmorgen

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Inhoud blog
  • Wielrennen Journaal Fietsplezier
  • Wielrennen NOS Sport Nieuws
  • NOS Sport Wielrennen nieuws
  • NOS Sport Wielrennen nieuws
  • Fiets Nieuws en Acties
  • Fietskampioen Kim
  • 2012 Tour de France stage 3 finish crash & interview
  • Tour de France crashes 2012
  • 100th Tour de France - Official Trailer - #TDF #TDF100
  • UCI Press News
  • Fietstochten Actueel Nieuws
  • Fietsen voor een goed doel
  • Fietsroutes Azië
  • Fietsroutes Zuid Amerika
  • Fietsroutes Noord Amerika
  • Fietsroutes Zwitserland
  • Fietsroutes Zweden
  • Fietsoutes Tsjechië
  • Fietsroutes Spanje
  • Fietsroutes Slowakije
  • Fietsroutes Slovenië
  • Fietsroutes Portugal
  • Fietsroutes Oostenrijk
  • Fietsroutes Noorwegen
  • Fietsroutes Luxemburg
  • Fietsroutes Italië
  • Fietsroutes IJsland
  • Fietsroutes Ierland
  • Fietsroutes Hongarije
  • Fietsroutes Groot-Brittannië
  • Lange afstands fietsroutes door Europa
  • Fietsroutes Griekenland
  • Fietsroutes Frankrijk
  • Fietsroutes Finland
  • Fietsroutes Duitsland
    Dropbox

    Druk op onderstaande knop om je bestand naar mij te verzenden.


    Een interessant adres?
    Laatste commentaren
  • Kamperen bij de boer - overzicht van alle overnachtigingen (Jarno Nijzing)
        op Stichting Landelijk Fietsplatform Links
  • Vuelta e.a. (Eef Hübbers)
        op Vuelta a España 2010 course CG
  • Foto

    Populair Top 10 Medicijn

    Wist je dat?

    'Het verlangen om medicijnen in te nemen is misschien het belangrijkste verschilpunt tussen de mens en het dier.' (Sir William Osler (1849-1919))

    Foto
    Fiets Plezier
    Fietsen met Plezier
    fietsen met plezier
    20-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.6 stappen naar succes

    Fietsplezier



    Bookmark and Share

    6 Stappen naar Wieler succes!

     

    Als beginnend wielrenner,  mountainbiker of veldrijder is het niet simpel om precies te weten wat je nu moet doen om beter te worden. Daarom hieronder 6 stappen die je helpen om een betere wielrenner te worden en er voor te zorgen dat je met succes op de weg verderkomt.

    1.

    Zorg dat iedere training een doel heeft

    Zelfs een eenvoudige warming-up of hersteltraining moet een specifiek doel hebben. Op je fiets klimmen en “maar een beetje fietsen” heeft geen nut. Als je bijvoorbeeld een interval training op je programma hebt staan zorg er dan voor dat je weet wat je doet en waarom je het doet.

    Tijdens een warming-up of herstel training kun je altijd nog een extra oefening inlassen als bijvoorbeeld bochten techniek of dicht langs een randje rijden. Het is misschien simpel maar als je de bochten techniek goed beheerst heb je al zeer veel gewonnen.

     

    2.

    Zorg dat alles in het teken staat van je doel

    Zorg dat je een doel stelt en werk daar continu aan. Als je nog geen prijs hebt gereden is het een goed doel om te zorgen dat je minimaal 5 keer in een seizoen prijs rijdt. Zorg er voor dat je alles doet wat in je mogelijkheid ligt om dat doel te bereiken. Fiets dus niet als een dolle door het peloton maar bekijk de koers rustig en hoe je rustig.

    Onthoud dat als het seizoen is afgelopen dat je juist in de winter de basis legt voor het volgende seizoen. Pak je rust maar zorg er voor dat je in de wintermaanden je conditie op peil houdt. Werk aan je fysiek, ga minimaal 2 keer per week naar de sportschool om er voor te zorgen dat je flexibel blijft, dat je sterker wordt door met gewichten te oefenen en om een goede conditie te krijgen.

    Wees inventief in de winter en ga op onderzoek uit in andere sporten. Het kunnen sporten zijn zoals schaatsen en veldlopen. Ik heb een aantal goede renners die in de winter ook schaatsen , martial arts beoefenen en gaan zwemmen. Zorg er voor dat je naast deze sporten altijd blijft fietsen want de beste training is altijd de sport die je beoefent!

     

    3.

    Wees actief, wacht niet af

    Als je een goed wielrenner wilt worden moet je verantwoordelijkheid nemen. Als iets niet lukt, een sprint of een complete training, is het gemakkelijk om iets, of een ander de schuld te geven. Doe dat nooit, neem je verantwoordelijkheid en zorg er zelf voor dat de sprint de volgende keer wel goed gaat en dat je zorgt dat die bepaalde training wel goed gaat. Neem dus een pro-actieve houding aan. Neem actie, als je een heuvel op gaat en het gaat niet zoals jij wilt, keer dan om boven en doe hem opnieuw. Is er een bepaalde bocht die je niet lekker neemt, doe hem dan een keer of vijf na elkaar, net zo lang tot het wel goed gaat. 

    Verantwoordelijkheid opnemen wil ook zeggen, de negativiteit uit je systeem halen. Heb je wel eens renner gehoord die moest afstappen tijdens een koers? Het ligt overal aan maar nooit aan hem zelf! Neem je verantwoording en zoek juist de oorzaak waarom je moet afstappen, zorg er altijd voor een reactie na een actie. Wees positief en neem actie, dus: zoek het probleem  bij jezelf en los het op.

    Als je iedere keer actie onderneemt na een wedstrijd of training die niet goed is gegaan zorgt dat er voor dat je positief blijft omdat je weet dat je iets gaat ondernemen om het de volgende keer wel tot een succes te maken.

     4.

     

    Zorg dat je mentaal sterk bent

    Je kunt fysiek wel top zijn maar als er geen goede kop op staat schiet je nog niks op. Op een bepaald moment traint iedere renner even veel, het is tussen de oren waar dan het verschil ligt tussen winst en verlies. Mentaal sterk betekent dat je ook een tik kunt incasseren als het is een keer niet mee zit.

    Zeer belangrijk is dat je er voor zorgt dat je niet van je doel wordt afgeleid. Als het wat minder gaat, de uitslagen zijn niet zoals jij wilt of je hebt een paar keer pech gehad dan moet je mentaal sterk zijn om gewoon je eigen weg te volgen en je niet af te laten leiden. Kortom; met mentale weerbaarheid kom je een heel eind.

     

    5.

    Lees artikelen, boeken en tips over de training 

    Als je veel gaat trainen en wedstrijden gaat rijden heb je op een bepaald punt inspiratie en input nodig. Lees dan op internet of in boeken en tijdschriften en op deze blog hoe je moet trainen, goed en gezond moet eten en hoe je jezelf kunt verbeteren. Er zijn talrijke manieren om je doel te bereiken, je zult een weg moeten kiezen, artikelen en boeken kunnen je daarbij helpen. Neem dan de manier of de weg die jou het beste past en blijf die volgen.

    Lees auto-biografieën en verhalen over renners, trainers en coaches. Niet alleen over wielrenners maar over alle sporters, je raakt er door geïnspireerd. Ben je een ervaren lezer dan kun je via internet ook heel veel wetenschappelijke artikelen lezen over trainingsleer, spier opbouw en alles wat je een beter wielrenner maakt.

    Luister  veel naar renners, coaches, trainers en wetenschappers, daar leer je heel veel van. Onthoud wat belangrijk is voor je of wat je interesseert en test eens een aantal suggesties uit. Als iemand je een tip geeft over training, techniek of wat dan ook , probeer het eens en als het logisch klinkt en makkelijk is te integreren in je eigen trainings opbouw.  

     

    6.

    Neem een vriendelijke  trainer/coach!

    Er zijn veel renners die prima zonder trainer/coach kunnen of die genoeg hebben aan de club trainer maar er zijn er nog veel meer die goed geholpen zij met een trainer of coach omdat ze vaak door de bomen het bos niet meer zien, omdat ze gewoonweg geen zin (of tijd) hebben om zelf bijvoorbeeld training schema’s te maken of omdat ze gewoonweg vertrouwen op de kunde van een trainer/coach.

    Een trainer/coach is niet alleen om trainingsschema’s te maken. Het moet wel klikken en je moet elkaar goed vertrouwen want het is belangrijk dat je een klankbord hebt. Wielrenners  en zowat alle sporters zijn bijna altijd onzeker over de prestaties of de vorderingen en dan is het goed om iemand te hebben die je positieve feedback geeft en er voor zorgt dat je doel ook echt bereikbaar is. Vergeet niet dat het lastig is om alles zelf uit te zoeken en ook nog te zorgen dat je gemotiveerd en gefocust blijft. 

     

    Er zijn lrenners die dit kunnen maar de meeste hebben behoefte aan een trainer/coach. Aarzel dus niet om een  coach en trainer in te zetten.

     

    Fietsplezier



    Bookmark and Share

     

    Bikes International Tips

     

     

    20-05-2011 om 19:58 geschreven door Bikes International  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Artikelen
    Tags:wielrennersadvies, tips, wiekrentips,warming up
    » Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Trainen in het koude weer

    Trainen in koud weer

     

     

    Kilometers moeten maken is  geen probleem maar heel vaak speelt het weer parten; kou, sneeuw, ijzige wind, we komen het allemaal tegen. Wat kun je er tegen doen en is het wel verstandig om er  maar doorheen te gaan.


    Koude en kou


    Als het rond het vriespunt is, dan is dat geen probleem. Maar: grijze lucht, koude noordoosten wind, nattigheid en dan rond het vriespunt is wat anders  als je fietst want dan daalt de gevoelstemperatuur al zeer snel enkele graden maar  als je renner wil worden zul je toch veel moeten trainen


    Je kunt op een spinningbike gaan zitten, op de rollen zitten of je gaat er gewoon door heen. De spinningbike en de rollen zijn een geweldig goed alternatief maar als je een duurtraining hebt gepland van 3 of 4 uur moet je mentaal toch erg  sterk in de schoenen staan om dan op de spinningbike of de rollen te gaan stappen.


    Je goed kleden


    Aankleden is dus de remedie, je goed aankleden. en als je toevallig warmbloedig geboren bent heb je geluk, dan kun je goed tegen de kou en dat is perfect maar ben je een koukleum dan heb je een probleem.


    Het begint al vaak bij de voeten, als die eenmaal koud worden is het over en uit. Er zijn een aantal opties die goed werken


    Winterschoenen zijn perfect, vooral diegene met Gore Tex. Ze zijn lekker warm en je  houdt de nattigheid buiten. Koop een halve maat groter als je normale race/mountainbike schoenen wil want dan kun je er ook nog Gore Tex sokken in aan.


    Als die te dik zijn is een goede skisok ook een oplossing. Warmte zalf is aan te raden, je poriën gaan er van open staan maar  na een uurtje of twee worden je voeten (tenen) alsnog steenkoud. Zooltjes die warmte afgeven werken prima. Het dragen van een winterbroek is absoluut aan te raden, het zijn de benen die het werk moeten doen dus is het nodig om de beenspieren goed warm te houden.


    Een doodgewone trainingsbroek is veel te schraal en dun, maar je  kunt er wel kniestukken onder dragen. De bovenkleding gewoon het drie-lagen systeem, onderhemd tussenlaag en een winterjack.



    Heb je genoeg aan normale handschoenen, prima maar de meeste van ons moeten toch echt goede winter-handschoenen aan. Onder je helm draag je een helmmuts, dit is heel erg belangrijk, want  80% van de warmte verlies je via je hoofd, draag dus bij temperaturen onder de 5 graden altijd een helmmuts onder je helm.



    Als je op deze manier goed gekleed bent kun je het lang uithouden als het droog weer is, valt er nattigheid dan moet je extra bescherming. Zorg er wel voor dat je overschoenen aan doet en een goed ademend regen jack. Als je slim bent monteer je in de winter gewoon spatbordjes.



    Alternatief


    Mocht het heel erg koud zijn en je hebt een duurtraining van 4 uur gepland dan kun je het een en ander combineren.  De meesten renners kunnen makkelijk 45 tot 60 minuten op de rollen zitten. Ga dan een uur op de rollen, in de garage met de deur open, of in ieder geval in een zeer goed geventileerde ruimte waar het zweet weg kan.


    Na dat uur stap je af, trek een droog onderhemd aan, helemaal aankleden en naar buiten voor 2 uur. Als je terugkomt, uitkleden tot op je ondershirt en voor het laatste uur weer op de rollen. Hoe koud het buiten ook mag zijn, je zit niet meer als twee uur buiten terwijl je toch keurig je duurtraining van 4 uur hebt afgewerkt.


    Beschouw het eerste en laatste uur als warming up en cooling down, dan kun je in de twee uur buiten lekker doorfietsen tegen je bovenste duurvermogen grens aan.


    Mocht het nu zo verschrikkelijk weer zijn dat je er zelfs geen renner door stuurt dan kun je je training op de rollen in twee verdelen. Een eerste maal anderhalf uur op de rollen en in de middag of avond weer anderhalf uur. Het is niet leuk maar je kunt er wel gelijk een mentale oefening van maken. Hou jezelf voor waar je het voor doet, dat je op weg bent naar een doel en als daar 3 uur voor op de rollen nodig is dan moet dat, klaar.


    Eten en drinken


    Een ander groot voordeel om het zo te organiseren is het feit dat je gewoon kan eten en drinken als je op de rollen zit. Als je naar buiten gaat heb je voor die twee uur niet zoveel nodig en als je het laatste uur op rollen  en kun je weer voldoende eten en drinken.


    Zeker in de winter moet je tijdens de training gewoon blijven eten en drinken, net zoveel als in de zomer. Je verliest in de winter veel vocht dus je moet wel blijven drinken. Dubbelwandige bidons houden je drinken redelijk op temperatuur. Zet je trainingstocht anders uit in een acht, dan kun je verse bidons pakken als je langs huis komt.


    Mocht het erg moeilijk zijn om in de kou genoeg te drinken zorg er dan voor dat je na de training minimaal een halve tot een liter drinkt, liefst hersteldrank en dan maar hopen dat het voorjaar lekker vroeg komt!

     

     

    Bikes International

     

     

     

    Fietsplezier



    Bookmark and Share

    20-05-2011 om 18:44 geschreven door Bikes International  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Categorie:Artikelen
    Tags:trainen in koud weer, kledingadvies
    » Reageer (0)
    21-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Electrische Fietsen Matra

     

     

     

    st populaire electrische fietsen

    € 2.399,00 E-city 8600HT Lithium - Electrische fietsen 28 inch - Electrische fietsen E-city 8600HT Lithium € 1.199,00 Uw(voordeel) € 1.200,00 (50%) € 2.150,00 E-city 8000HT Lithium - Electrische fietsen 28 inch - Electrische fietsen E-city 8000HT Lithium € 999,00 Uw(voordeel) € 1.151,00 (54%) € 1.399,00 E-times city Lithium - Electrische fietsen 26 inch - Electrische fietsen E-times city Lithium € 699,00 Uw(voordeel) € 700,00 (50%) € 1.599,00 SF Electric Vouwfiets - Electrische vouwfietsen - Electrische fietsen SF Electric Vouwfiets € 799,00 Uw(voordeel) € 800,00 (50%)

    Alle Electrische fietsen

    (17 modellen)
    Vragen? Bel ons op 0416 - 342 012 of stuur een e-mail naar info@matrabike.nl.
    Prijs sortering: laag/hoog | hoog/laag

    Electrische fietsen 28 inch

    (7 modellen)
    8000 HT Trekking E-bike 8000 HT Trekking E-bike - Electrische fietsen 28 inch - Electrische fietsen E-bike Cross 8000 HT Trekking met Panasonic Lithium Accu Van: € 1.699,00 Korting: 47% Uw voordeel: € 800,00 € 899,00 E-city 8000HT Lithium E-city 8000HT Lithium - Electrische fietsen 28 inch - Electrische fietsen ELEKTRISCHE FIETS Cross E-City 8000 Ht met Panasonic Lithium Accu Van: € 2.150,00 Korting: 54% Uw voordeel: € 1.151,00 € 999,00
    SF Electric 103 SF Electric 103 - Electrische fietsen 28 inch - Electrische fietsen Elektrische fiets met 36 v Lithium Accu + 3 speed Shimano Nexus Van: € 1.999,00 Korting: 45% Uw voordeel: € 900,00 € 1.099,00 Elinor electric Elinor electric - Electrische fietsen 28 inch - Electrische fietsen ELECTRISCHE FIETS SHIMANO NEXUS 7 Van: € 1.999,00 Korting: 45% Uw voordeel: € 900,00 € 1.099,00
    E-city 8600HT Lithium E-city 8600HT Lithium - Electrische fietsen 28 inch - Electrische fietsen Top Kwaliteit Elektrische Fiets met 36V Lithium voor 70 - 80 km fietsplezier Van: € 2.399,00 Korting: 50% Uw voordeel: € 1.200,00 € 1.199,00 Pointer E.forta Pointer E.forta - Electrische fietsen 28 inch - Electrische fietsen Van: € 1.575,00 Korting: 18% Uw voordeel: € 276,00 € 1.299,00
    Elinor Electric deluxe Elinor Electric deluxe - Electrische fietsen 28 inch - Electrische fietsen ELECTRISCHE FIETS vv LITHIUM ACCU en SHIMANO NEXUS 7 Van: € 2.499,00 Korting: 48% Uw voordeel: € 1.200,00 € 1.299,00

    Electrische fietsen 26 inch

    (4 modellen)
    E-times city Lithium E-times city Lithium - Electrische fietsen 26 inch - Electrische fietsen Elektrischefiets 26 inch, lage instap, lithium accu, achterwiel aandrijving Van: € 1.399,00 Korting: 50% Uw voordeel: € 700,00 € 699,00 E-times City 4000 E-times City 4000 - Electrische fietsen 26 inch - Electrische fietsen Elektrischefiets 26 inch, lage instap, lithium accu, achterwiel aandrijving Van: € 1.399,00 Korting: 50% Uw voordeel: € 700,00 € 699,00
    SF Electric SF Electric - Electrische fietsen 26 inch - Electrische fietsen Elektrische fiets met 36 v Lithium Accu + 6-SPEED SHIMANO Versn. Van: € 1.599,00 Korting: 50% Uw voordeel: € 800,00 € 799,00 SF Electric 102 SF Electric 102 - Electrische fietsen 26 inch - Electrische fietsen Stoere en sportieve electrische herenfiets! Van: € 1.999,00 Korting: 45% Uw voordeel: € 900,00 € 1.099,00

    Electrische vouwfietsen

    (5 modellen)
    Vogue Elektrische vouwfiets Vogue Elektrische vouwfiets - Electrische vouwfietsen - Electrische fietsen Voordelige compacte ELEKTRISCHE VOUWFIETS ! Van: € 699,00 Korting: 43% Uw voordeel: € 300,00 € 399,00 Aircycle E-bike Lithium Aircycle E-bike Lithium - Electrische vouwfietsen - Electrische fietsen Zeer compacte voordelige Elektrische vouwfiets met Lithium Accu Van: € 1.175,00 Korting: 41% Uw voordeel: € 476,00 € 699,00
    Aircycle vouwfiets Lithium Aircycle vouwfiets Lithium - Electrische vouwfietsen - Electrische fietsen Zeer compacte voordelige Elektrische vouwfiets met Lithium Accu Van: € 1.175,00 Korting: 41% Uw voordeel: € 476,00 € 699,00 E-transformer vouwfiets Lithium E-transformer vouwfiets Lithium - Electrische vouwfietsen - Electrische fietsen Compacte voordelige Elektrische vouwfiets vv Panasonic Lithium accu Van: € 1.399,00 Korting: 50% Uw voordeel: € 700,00 € 699,00
    SF Electric Vouwfiets SF Electric Vouwfiets - Electrische vouwfietsen - Electrische fietsen Aluminium ELEKTRISCHE vouwfiets met lithium accu en 6 vers. Shimano Van: € 1.599,00 Korting: 50% Uw voordeel: € 800,00 € 799,00

    Electrische scooter

    (1 modellen)

    Electrische scooter Electrische scooter - Electrische scooter - Electrische fietsen Eletrische Scooter , voor € 0,10 rijdt u 100 km !

     

    21-11-2010 om 00:40 geschreven door Bikes International  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Artikelen
    Tags:Electrische Fietsen Matra
    » Reageer (0)
    28-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoeveel koersen

     

    Fietsplezier



    Bookmark and Share

    Hoeveel koersen?

    Iedere wedstrijd renner kent het wel; het seizoen barst los in maart en je wilt koersen en nog meer koersen. Liefst twee in het weekend en als het uitkomt pikken we er doordeweeks ook nog een mee.

    Maar is  veel koersen wel een goede planning als je kijkt naar de lange termijn? wn gaat het bij de meeste renners niet om korte termijn denken en kwantiteit boven kwaliteit?

     

    Wat is veel koersen

    Als we stellen dat het seizoen duurt van maart t/m half oktober zitten we aan ongeveer 33 weken.

     

    Als je 2 wedstrijden in de week fietst zit je aan de 66 koersen per jaar. Iedereen weet dat een hele hoop renners makkelijk aan de 70 tot 80 koersen per jaar komt. Er zijn er zelfs genoeg bij die de 90 halen. Dat is veel, sterker nog, dat is heel veel! maar is dat te veel?

    In het wielrennen is het al van oudsher dat er veel wordt gekoerst zoals in de amateur periode makkelijk 90 wedstrijden per jaar. Maar is dat wel slim?

    De een zal zeggen, waarom niet en de ander zegt: gek!

    Als je een renner bent die veel koersen aan kan en ook nog eens in de criteriums goed voor weet te koersen dan ben je  snel geneigd om te zeggen dat het geen enkel probleem is maar ik weet dat er heel veel renners zijn die veel koersen maar in het seizoen twee tot driemaal een flinke dip krijgen en dat is niet meer dan logisch want als je soms tot driemaal per week moet koersen wordt het een nine-to-five job in plaats van de serieuze top bezigheid.

     

    Waarom veel Koersen

     

    De wiel wereld is een zeer behoudende tak van sport dus als eenmaal iets normaal wordt gevonden ,blijven we dat  tot in de lengte der jaren doen.

    Als je tot driemaal per week koerst kun je echter nooit je batterijen helemaal opladen, mentaal niet en fysiek ook niet. Er zijn renners die zelfs twee klassiekers in een weekend rijden en dat enkele weken (maanden) achter elkaar. Dat gaat goed, sommigen rijden week in week uit korte uitslagen.

    Een beroepsrenner die een carriere in het vooruitzicht heeft  moet er vel voor doen maar degene die geen prof ambities heeft en alleen als elite fietst en daar zoveel mogelijk korte uitslagen in wil rijden,moet maar veel koersen, prima. Dat kan en is geen probleem.

    Een jonge renner die prof wil worden zit bv in een nationale ploeg of zelfs een continentale ploeg. Daarin moet ie het waarmaken want anders krijg hij geen kans om grote wedstrijden te rijden.

    Er zijn een aantal kleinere nationale ploegen die goede renners hebben die week in week uit klassiekers rijden, soms twee in een weekend, en tussendoor “gewone” wedstrijden of criteriums.

     

    Als je negentien of twintig jaar oud bent is dat geen enkel probleem. Je bent nog sterk, goed in vorm en rijdt regelmatig een mooie korte uitslag. Aan het eind van je eerste jaar als belofte heb je 70 tot 80 koersen gereden. En nu? En volgend seizoen? Ga je er nog meer rijden? Kortom; et is meer van hetzelfde? Als je op deze manier koerst dan worden wedstrijden regelmaat en gewoonte.

    Als je er een niet uitrijdt of je wordt gelost is het jammer en dan morgen weer een kans maar op als je op deze wijze blijft denken en koersen is een koers eigenlijk niet meer als een baan waar je heen gaat, je doet je ding  en  de volgende dag weer en weer  en dan krijg je sleur en kwantiteit boven kwaliteit.

     

    Kwaliteit boven kwantiteit

     

    Als je dat zo een jaar of drie doet vanaf je negentiende dan ben je pas 21,22 en heb je al meer dan 250 koersdagen! Als je echt prof wil worden is dat natuurlijk niet slim want je wordt koersmoe.

    Je kunt als jonge gast niet jaar in jaar uit blijven koersen. Je moet een plan hebben. Een lange termijn planning en dat is wat ontbreekt bij negen van de tien jonge renners. Koersen, koersen en nog eens koersen. Maar als je prof wil worden is het juist de bedoeling dat je op je top bent vanaf een jaar of 24,25. Dan heb je nog een lange weg vanaf je negentiende! Wat je moet doen is dus plannen. Waar wil ik goed zijn en welke koersen pik ik er uit om me te laten zien. Kijk eens naar de profs, dan doen de meeste jongeren maar wat graag. Hoeveel koersdagen heeft Cancellara en hoeveel Contador en Gesink. Juist, alleen op die dagen dat het er echt toe doet.

     

    Als de grote klassiekers er zijn (Cancellara) of de grote rondes (Contador en Gesink) Tussendoor is het trainen, kwalitatieve trainingen. Het liefst in stages. Doseer dan ook je wedstrijden en laat je niet opjagen door je ploegleider of trainingsmaatjes.

    Ik ken beloftes die tot op de dag van vandaag al meer dan 15 klassiekers hebben gereden, dat is meer dan welke prof dan ook! Nu is het misschien appels met peren vergelijken maar voor een jonge belofte is de Omloop van de Kempen net zo belangrijk als voor een prof de Ronde van Vlaanderen.

    Als je een koers of tien hebt gereden met twee of drie klassiekers en het gaat niet zo als je wilt moet je na gaan denken. Niet gewoonweg maar blijven koersen maar je afvragen waarom het niet goed gaat. Een stop inlassen en zorgen dat je door middel van de juiste trainingen weer op het goede pad komt. Zorg er voor dat kwaliteit altijd voor kwantiteit gaat. Je kunt beter vijf koersen in een maand rijden waarvan drie op het podium, dan tien koersen in een maand waarvan acht tussen de eerste tien.

     

    Bikes International

     

     

    Fietsplezier



    Bookmark and Share

     

     

    28-07-2010 om 00:00 geschreven door Bikes International  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Artikelen
    Tags:hoeveel koersen moet je rijden
    » Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zitten of staan

    Zitten of staan….

     

    Klimmen is en blijft een echte uitdaging en het aantal Nederlandse deelnemers in de cyclo’s in de Alpen of Pyreneeën  bewijst dat wel. Wielers voelen zich altijd een beetje Contador of Schleck, al klimmen we maar een pukkeltje op. Als we het over klimmen hebben komen we direct bij de vraag die het wielrennen al bezig houdt zolang ze bestaat: zitten of staan….

     

    Zitten, zo lang mogelijk

    Wetenschappelijk is bewezen; staand klimmen ontwikkeld meer kracht omdat je het voordeel hebt van het gewicht van je bovenlichaam, echter je verbruikt ook ongeveer 10 tot 12% meer energie tegenover zittend klimmen. Dat heeft vooral te maken met het gebruik van de armen en de rugspieren. Kortom, zittend klimmen is efficiënter. We spreken wel over klimmen die langer duren als ongeveer 7,800 meter. Op korte klimmen verschilt  staand klimmen weinig met zittend klimmen. Op de lange klimmen kun je beter blijven zitten, zo lang je dit kunt, en een toerental draaien van tussen de 80  en 85.

    Dat geldt vooral voor renners die zwaarder zijn als gemiddeld. Als je dan gaat staan rust het gewicht van je bovenlichaam veel meer op je beenspieren. Zittend klimmen geeft de volgende voordelen:

    je verbruikt veel minder energie,

    je hartslag is ongeveer 8% lager tegenover staand klimmen

    je gebruikt vooral de lage onderrug spieren en heupspieren.

     

    Techniek zittend klimmen

    Het is slim om tijdens het zittend klimmen iets naar achteren op je zadel te gaan zitten, zo duw je als het ware tegen je pedalen aan en gebruik je een grotere hefboom.

     

    Zodra echter een tempo versnelling komt schuif je iets meer naar voren op, iets wat bijna automatisch gebeurt als de klim steiler wordt. Een ander zeer belangrijk punt bij zittend klimmen is het stil houden van het bovenlichaam.

    Veel renners zie je klimmen met een zwabberend bovenlichaam, rukkend en trekkend aan het stuur maar doe dat niet want dit verbruikt veel te veel energie die je hard genoeg nodig hebt om boven te komen.

     

    Stil zitten, handen ongeveer 5 cm vanaf de stuurpen. De linkerhand trekkend aan het stuur op het moment dat het rechterbeen naar beneden gaat en trekkend met de rechterhand aan het stuur op het moment dat je linkerbeen naar beneden gaat.

    Houd de schouders naar achteren en de borst open voor zoveel mogelijk zuurstof.

     

    Techniek staand klimmen

    Als je staat moet je leg je de kracht legt in  de trekkende en de  duwende beweging. Dat helpt om een mooie ronde trapbeweging te geven.

    Houdt je fiets recht. Je ziet zoveel klimmers staand klimmen terwijl hun lichaam recht blijft en de fiets van links naar rechts wordt gesmeten. Niet doen, iedere beweging van de fiets naar links en rechts remt af en verlies je energie. Het lichaam iets voorover, de achterkant van je dijen net voor het zadel, handen op de remgrepen en het lichaam recht houden evenals de fiets, alles moet in een streep rechtdoor, op deze wijze verlies je bijna geen energie.

     

    Voor je gaat staan moet je zeker een of twee tanden opschakelen anders trap je in het luchtledige. Je moet er wel voor zorgen dat je deze versnelling een tijd lang staand kan volhouden. Bij de korte klimmen, tot 3,400 meter, kun je de Ullrich methode toepassen; staand en met de handen in de beugels op een grote versnelling. Dat kost gigantisch veel kracht maar daar krijg je ook wel wat voor terug, er zullen er niet veel meer in je wiel zitten als je dit goed en lang kan volhouden!

     

    Staand of zittend klimmen

    Klimmen moet je altijd doen net onder je overslagpols, liefst een slag of 3,4 zodat je altijd iets over hebt om in de laatste kilometer nog alles te geven. Zorg dat je in je eigen tempo komt, laat je niet gek maken door iemand die net iets harder fietst, je komt jezelf dan afschuwelijk  tegen.

    Hou het beentempo mooi boven de 75 tpm. anders raak je te snel in het rood. Zoek een tempo en ritme waarin je desnoods de hele dag kan klimmen. Als je weet dat je een minder begaafd klimmer bent zorg er dan voor dat je voorin de groep aan de klim begint. Als je mazzel hebt kun je boven bij de laatste aanpikken en zit je nog mooi in de grote groep. Let tijdens de klim vooral op je adem.

    Zorg er voor dat je niet gehaast gaat ademen, als het ware bovenin je keel, maar zoveel mogelijk door je borst en buik.  Rustig blijven ademen, luisteren naar je lichaam is een noodzaak als het lang bergop gaat. Let er op dat je bij lange klimmen, meer dan 7,8 kilometer, goed eet en drinkt. Niet te veel tegelijk want dan klotst het in je maag of het komt weer terug naar buiten. Ieder kilometer een paar flinke slokken en een paar happen is goed.

    Iedereen weet dat hoe lichter je bent hoe makkelijker je bergop rijdt, hoe minder kilo’s je mee naar boven neemt, hoe beter het voor jou is want bergop scheelt iedere gram. Het is een raadsel dat verzorgers hun renners bidons en eten aangeven net voor de klim van flinke bergen!

    Zorg als renner dat je, net voor de klim begint, genoeg gegeten en gedronken hebt en laat de verzorging pas aangeven als je tenminste al een kilometer of 4, 5 geklommen hebt.

    Dan  het liefst een kleine bidon waarmee je net de top kunt halen. Bovenop kun je dan weer van alles aanpakken want  hoe zwaarder je bent bergaf, hoe beter!

     

    Resumerend

    Zittend of staand, iedereen heeft wel zijn eigen voorkeur, zittend is toch efficiënter maar als je ziet hoe Contador naar boven danst! denk je wel anders

    Zorg er dus voor dat je klimt op de manier die jou het beste bevalt.

     

    Fietsplezier



    Bookmark and Share

    28-07-2010 om 00:00 geschreven door Bikes International  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Artikelen
    Tags:zitten of staan
    » Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mentale Training Gratis cursus deel II

    Fietsplezier



    Bookmark and Share

    Mentale training in de wielersport

     

    DEEL 2

     

     

    2) Zelfvertrouwen


    Zelfvertrouwen is de weerslag van de wijze waarop je naar jezelf kijkt. Als gevolg daarvan is zelfvertrouwen de mate waarin je doet wat je wilt en werkelijk wilt wat je doet.

     

    Zelfvertrouwen daalt  door geestelijke vermoeidheid en lichamelijke vermoeidheid en het is dus geen vaststaand feit, het is meer een fictie, een machtig spook. Zelfvertrouwen is een bedenksel. Hoe betrouwbaar zijn de bedenksels over jezelf?

     

    Zijn de gedachten over jezelf en je capaciteiten wel juist? Hoe belangrijk is een gedachte? Het is niet meer dan logisch dat maar heel weinig mensen zelfvertrouwen hebben. Het wordt ons niet bepaald aangeleerd.

     

    Voor we 15 jaar zijn hebben we al meer dan 7000 keer iets negatiefs te horen gekregen. Hoe vaak heb je iets positiefs te horen gekregen in die tijd; nog geen 200 keer! Je aangeboren enthousiasme en zelfvertrouwen worden langzamerhand vervangen door een meer “aangepast” negatief gedrag. Dit aangepaste gedrag is precies zoals op scholen bij vele anderen: middelmatig, saai, suf, en gewoon.

     

    Als je het wielrennen of mountainbiken creatief gebruikt met de nadruk op plezier, goed gebruik van  gestelde doelen, en zorgt voor het behalen van die doelen dan draagt de sport bij tot het ontwikkelen van een goed zelfvertrouwen.

     

    Zelfvertrouwen stelt je in staat om risico’s te nemen omdat je realistisch vertrouwen hebt in je eigen capaciteiten.

     

    Risico’s moet je nemen om grensverleggend bezig te zijn. Zelfs als er onderweg iets fout gaat stelt je zelfvertrouwen je in staat om door te gaan en de overtuiging te behouden dat je het toch echt wel gaat redden.

     

    Zelfvertrouwen dient niet gebaseerd te zijn op dromen en hersenspinsels maar op waarneembare realiteiten.

     

    Hoe zit het met jouw zelfvertrouwen?

     

     

    Woorden van zelfvertrouwen  Pablo Picasso

     

     “als je soldaat wordt zul je generaal worden; als je monnik wordt, zul je als paus eindigen”. “In plaats daarvan werd ik schilder en eindigde als Picasso”.

     

     

    3) Positief denken

     

    De belangrijkste stap in je persoonlijke groei is om positief  te denken.

    Een positieve levensinstelling wil niets anders zeggen dan dat je ieder mens in zijn waarde laat, je probeert om in ieder mens het goede boven te halen en dat je zorgt dat je iedere dag voor ogen houdt dat het leven er is om te leven en dat je van ieder moment mag genieten.

     

    Zorg ervoor dat de negatieve gedachten geen kans krijgen om de kop op te steken.

    Heel veel mensen kampen lopen op alles en iedereen te vitten. De laatste wetenschappelijke ontwikkelingen duiden erop dat negatieve gevoelens zoals angst, haat en woede een cumulatief effect hebben op het lichaam.

     

    De kracht van positief denken wordt echter steeds nog enorm onderschat.

     

    Op de fiets weten we daar tijdens een marathon, cyclo of lange wegwedstrijd alles van.

     

    ”Ik ga kapot, het gaat voor geen meter, ik haal mijn vooraf gestelde tijd (plaats) nooit, komt die verzorging nooit, mijn benen voelen als lood, dat wordt lopen bij de volgende steile klim”.

     

     

     

     

    Zorg er dus voor dat je dit soort gedachten tijdens een wedstrijd nooit tot je door laat dringen. Blijf altijd positieve gedachten houden. Zelfs al rijd je voorin de wedstrijd mee en je rijd lek, hoe moeilijk het ook is blijf positief. Negativiteit zorgt er alleen maar voor dat je nog dieper wegzinkt.

     

    Een positieve instelling kun je aanleren. Als je gewoon bent om vaak iets negatiefs te zoeken achter een opmerking of een handeling verander dat dan door er objectief tegen aan te kijken en er een positieve draai aan te geven.

     

    In plaats van negatief tegen iemand aan te kijken kun je die persoon altijd het voordeel van de twijfel geven. Het is alleen al een geweldig gevoel om op je fiets te zitten of een wedstrijd te kunnen fietsen, negatieve gevoelens horen daar niet bij.

     

    Krijg je een inzinking denk dan aan de aankomst, blijf  positief en herhaal in jezelf dat je al zover bent gekomen dus dat het logisch is dat je de finish haalt. Is het moeilijk voor je om positief te denken (niet zo gek als je dat nooit geleerd hebt) negeer dan gewoonweg negatieve gevoelens, zodra er een negatieve gedachte bij je opkomt moet je daar direct een sterkere positieve gedachte tegenover zetten.

     

    Schiet het bijvoorbeeld in je gedachten dat plotseling de benen niet meer willen, denk dan direct: “maar ze hebben me wel al tot hier gebracht en de finish halen is dus geen probleem”.

     

    Een van de meest sterke positieve invloeden krijg je als je het woord “proberen” voortaan uit je woordenschat schrapt. Dit wordt nog altijd zwaar onderschat. Het woord “proberen” bestaat niet. Zodra je een opdracht gaat uitvoeren en je gaat dat proberen calculeer je al in dat je eigenlijk gaat falen.

     

    Je doet iets of je doet iets niet.

     

    Je kunt niet proberen te eten, je kan niet proberen te schrijven. Je eet of je eet niet, je schrijft of je schrijft niet. Zo is het met de wedstrijd ook. Je gaat je wedstrijd fietsen of je gaat hem niet fietsen, je kan niet proberen om hem te fietsen. Als je al vertrekt met de gedachte; “vandaag ga ik een goede wedstrijd rijden”, dan ga je ook een goede wedstrijd rijden. Dat is heel wat anders dan om te proberen een goede wedstrijd te rijden. Kortom; schrappen dat woord “proberen”.

     

    Wijze woorden


    Behandel een ander zoals jezelf behandeld wilt worden

     

     

    4) Visualisatie


    Visualisatie is een prachtig instrument van de mentale training. Het is sporten in je verbeelding,  een warming-up voor de geest want je stelt je in gedachten situaties voor die zich in de wedstrijd voor kunnen doen.

     

     

    Visualisatie is vooral belangrijk bij technische passages, lastige afdalingen en op lange klimmen.

     

     

    De technische passages en de afdaling zul je wel begrijpen. Dat ik lange klimmen erbij noem heeft te maken met het feit dat als je vermoeid raakt dat vooral zal gebeuren op een lange klim. Zelfs verveling kan toeslaan, op dit soort momenten heb je visualisatie nodig. Vóór het moment dat de vermoeidheid toeslaat moet je in je onderbewustzijn visualiseren hoe je de volgende afdaling aan gaat pakken of hoe je een volgende technische passage te lijf gaat.

     

    Je moet zo sterk visualiseren dat vermoeidheid geen kans kan zien om zich te manifesteren. Natuurlijk worden je benen zwaar maar zolang jij jezelf geen kans geeft om daaraan toe te geven zal je brein dat niet toestaan.

     

    En zoals ik in het eerste hoofdstuk al zei; het getrainde lijf volgt het ongetrainde brein. Visualisatie is zo sterk dat in Amerika vooral turners, motorcrossers, hoogspringers en kunstrijders op de schaats uren trainen op visualisatie van hun oefening en/of sprong.

     

    En heb je downhill skiërs wel eens gezien tijdens hun warming-up? Pure visualisatie.

     

    Visualiseren is niet alleen goed om bijvoorbeeld technieken te oefenen maar ook bij spierkracht. Bij proefpersonen is onderzocht of verandering in spieractiviteit optreed als men zich voorstelt om een gewicht te heffen van 4,5 kg dan wanneer men zich voorstelt een gewicht te heffen van 9 kg. De resultaten toonden aan dat er inderdaad een toename van spieractiviteit was bij het inbeelden van het heffen van een gewicht van 9 kg. dat groter was als de spieractiviteit bij de verbeelding van het tillen van 4,5 kg! 

     

    Zo is ook gebleken bij proefpersonen dat bij bijvoorbeeld een danspas de snelheid van inbeelden effect heeft op de eigenlijke uitvoering: in gedachten de beweging snel uitvoeren leidde tot een snelle uitvoering, in gedachten de beweging langzamer uitvoeren leidde tot een langzame uitvoering dus is het raadzaam een beweging tijdens de mentale training op de snelheid voor te stellen waarop men de beweging vervolgens in het echt wenst uit te voeren.

     

    Visualisatie tips


    1)      gebruik visualisatie bij taken waarmee je al bekend bent.

    2)      betrek zoveel mogelijk zintuigen bij je visualisatie.

    3)      visualiseer op de ware snelheid.

    4)      visualiseer dat je slaagt. Lukt dat niet, bedenk dan welk onderdeel je moet verbeteren om het wel te laten lukken. Visualiseer zo perfect mogelijk..

     

    Nog een paar uitspraken van groten in de sport:

     

    “Ik zie geen dambord voor me, ik denk in bewegingspatronen”

    Ton Sijbrands in Psychologie Magazine (November 200)

     

    “The real race is not on the hot, paved roads, the torturous off-road course or the smooth-surfaced velodrome. It is in the electrochemical pathways of your mind”.

    Alexi Grewal, Olympisch kampioen op de weg.

     

    “Zolang als ik adem, val ik aan”

    Bernard Hinault

     

     

    Samenvatting


    Mental coaching is hetzelfde als fysiek trainen alleen dan met je hersens. Het is alleen niet ingeburgerd in de wielersport, maar dat komt wel. Gebruik je hersens dus om je lichaam te sturen. Zoals ze in Amerika zeggen: “de body follows the brain”

     

    Fietsplezier



    Bookmark and Share

    28-07-2010 om 00:00 geschreven door Bikes International  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Artikelen
    Tags:mentale sporttraining,mental couching gratis cursus
    » Reageer (0)


    Foto

    Startpagina !

    Blog als favoriet !

    Foto

    Blijf altijd op de hoogte van de ontwikkelingen op KimTube.nl.
    Krijg als eerste te horen wanneer er nieuwe filmpjes van Kim en haar geile vriendinnen online zijn!

    klik Gratis Kim Holland Film en vul  jouw email-adres in en je krijgt een gratis Kim Holland film kado!

    Nog meer...

    HotLive
    HotErotic
    AskAlina
    HotMatching
    My Exposures
    PinkPlace
    QRotic
    Dating Force

    Populair Top 10 Medicijn



     

     

     

    Follow fietstwit on Twitter


    RSS Medicijnen Blog



    Freelance NL

    Freelance.nl deze blog is de marktplaats van Nederland! Met meer dan 235.000 gebruikers en 17.000 (en groeiend aantal) bezoeken per dag de grootste website voor zelfstandige ZZP-ers/ondernemers en werkzoekenden..
    Plaats Uw Profiel /bedrijf>>


     

     

     

    Follow fietstwit on Twitter


    Archief per maand
  • 12-2015
  • 06-2014
  • 03-2014
  • 07-2013
  • 03-2013
  • 02-2012
  • 12-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 11-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010

    Subscribe UEFA Journaal in a reader


    Subscribe FIFA Journaal



    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    mira_erwin
    www.bloggen.be/mira_er
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    kinderwereld
    www.bloggen.be/kinderw
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    hezehof
    www.bloggen.be/hezehof

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!