Foto

Zoeken in blog

Dropbox

Druk op onderstaande knop om je bestand naar mij te verzenden.

Gastenboek
  • een leuke donderdagmorgen

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Inhoud blog
  • Kim
  • Stichting Landelijk Fietsplatform Links
  • Tour de France 2021: Stage 21 Highlights
  • Fietskampioen Kim
  • 2012 Tour de France stage 3 finish crash & interview
  • Fietstochten Actueel Nieuws
  • Fietsen voor een goed doel
  • Fietsroutes Azië
  • Fietsroutes Zuid Amerika
  • Fietsroutes Noord Amerika
  • Fietsroutes Zwitserland
  • Fietsroutes Zweden
  • Fietsoutes Tsjechië
  • Fietsroutes Spanje
  • Fietsroutes Slowakije
  • Fietsroutes Slovenië
  • Fietsroutes Portugal
  • Fietsroutes Oostenrijk
  • Fietsroutes Noorwegen
  • Fietsroutes Luxemburg
  • Fietsroutes Italië
  • Fietsroutes IJsland
  • Fietsroutes Ierland
  • Fietsroutes Hongarije
  • Fietsroutes Groot-Brittannië
  • Lange afstands fietsroutes door Europa
  • Fietsroutes Griekenland
  • Fietsroutes Frankrijk
  • Fietsroutes Finland
  • Fietsroutes Duitsland
  • Fietsroutes Denemarken
  • Fietsroutes Belgie
  • Fietsroutes Overijssel
  • Fietsroutes Drenthe
  • Fietsroutes Groningen
    Een interessant adres?
    Laatste commentaren
  • Kamperen bij de boer - overzicht van alle overnachtigingen (Jarno Nijzing)
        op Stichting Landelijk Fietsplatform Links
  • Vuelta e.a. (Eef Hübbers)
        op Vuelta a España 2010 course CG
  • Categorieën
  • #Aluminium #Racefiets met SHIMANO 14 SPEED (1)
  • #Arrow MTB #Aluminium #Crosshybride #Shimano (1)
  • #Batavus #Gabana (0)
  • #Elektrische Fiets met 36V Lithium voor 70 - 80 km fietsplezier (1)
  • #Fiets #vacatures #Belgie (1)
  • #Fietsenmaker #Vacatures #Nederland (1)
  • #freelance #vacatures #zzp #internationaal (0)
  • #liefde Love Top 50 Tips (0)
  • #Moederfiets # SHIMANO #NEXUS #3Speed # ROLLERBRAKES (1)
  • #Mountainbike #SHIMANO DEORE XT 27 SP (1)
  • #Opafiets basic zwart (1)
  • #Phat #Tsunami #Cruiser #Beach #Shimano #Nexus (1)
  • #Stadsfiets Mount Everest Sturmey Archer 3 Man (1)
  • #Superdegelijke #opa #fiets met dubbele buis (1)
  • 10 tips om sneller te kunnen fietsen (1)
  • Actievoordeel (1)
  • Actueel Wieler Nieuws (1)
  • Actuele profs (1)
  • Afrodisiaca voor hogere prestaties in de liefde (1)
  • Algemene organisaties (1)
  • Algemene Wieler paginas (1)
  • Artikelen (6)
  • Baanrenners (1)
  • Belga Nieuws Journaal (1)
  • Bergen en beklimmingen (1)
  • Blogs (1)
  • Bonden, Comité Federaties (5)
  • Carnaval (1)
  • Chat en discussie (1)
  • CQ Cycling Quotient Top (1)
  • Cyclosportieven (1)
  • Discricten en regios Nederland (1)
  • Een fiets kiezen (1)
  • Elektrische fiets oplaadpunten (1)
  • Evenementen speciaal (1)
  • Fabrikanten (1)
  • Feiten en cijfers (1)
  • Fiets Nieuws Headlines Yahoo (0)
  • Fiets Nieuws Journaal (0)
  • Fiets Punt Sitemap (0)
  • Fiets reizen (1)
  • Fietsen voor goed doel (2)
  • Fietsmagazine's Facebook Wall (0)
  • Fietsroutes (28)
  • Fietsroutes nl (2)
  • Fietsvakantie (1)
  • Fietsverhuur Nederland (1)
  • Fietsvierdaagsen (1)
  • Fietszaken (1)
  • Freeelance Nederland Marktplaats (0)
  • Giro d`Italia (1)
  • Google Tools Wielrenliefhebbers (1)
  • Handleidingen (2)
  • Informatie (4)
  • Kalender (0)
  • Klassiekers (1)
  • Klimervaringen (1)
  • Koersen (1)
  • Magazines Wieler Tijdschriften (1)
  • Mentale training in de wielersport (2)
  • Mountain Biking Video Tutorial (9)
  • Naslagwerk Wieler Info databank (1)
  • News video feed (1)
  • Nieuws (1)
  • Nieuws Headlines Yahoo Wielers (0)
  • Nieuws links (2)
  • On line fietsenwinkels (0)
  • Ploegen Europe Tour (1)
  • Procontinentale Teams (1)
  • Profronde Nieuws Twitter (0)
  • Programmas rondes (0)
  • Protour Teams (1)
  • Rabo Ronde Heerlen Nieuws & Tweets (1)
  • Rabo Ronde Heerlen Programma (1)
  • Rabo Sport Nieuws (1)
  • Raboronde Heerlen Rennerslijst (1)
  • Recente Video's (2)
  • Scooters (2)
  • Stayeren dernysport (1)
  • Stichting Landelijk Fietsplatform Links (1)
  • Techniek (3)
  • Tochten Voor Goede doelen (1)
  • Tour de France (3)
  • Tour de france video & tutorials (3)
  • UCI - Press release (0)
  • Uitslagen Klassiekers (2)
  • UNicef (1)
  • Veldrijden (1)
  • Video fiets humor (6)
  • Video Reportages (8)
  • Video tutorials,video handleidingen (27)
  • Vragen en antwoord fietsen (8)
  • Vuelta (4)
  • Weerdiensten (1)
  • Welke fiets is precies geschikt voor u? (1)
  • Wieler Archief (1)
  • Wieler forums (1)
  • Wieler Startpaginas (1)
  • Wieler Training (1)
  • Wieler video (4)
  • Wielerarrangementen (1)
  • Wielerbanen (1)
  • Wielerclubs Nederland (1)
  • Wielerhelden (1)
  • Wielersites Belgie (1)
  • Wielerspelen (1)
  • Wielervaria (1)
  • Wielren nieuws internationaal (1)
  • Wielrennen Nieuws (0)
  • Wielrenners Yahoo (0)
  • Zesdaagsen (1)
  • Foto
    Foto
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    willibrord
    www.bloggen.be/willibr
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    bril
    www.bloggen.be/bril
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    koureurken
    www.bloggen.be/koureur
    Fiets Plezier
    Fietsen met Plezier
    fietsen met plezier
    28-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoeveel koersen

     

    Fietsplezier



    Bookmark and Share

    Hoeveel koersen?

    Iedere wedstrijd renner kent het wel; het seizoen barst los in maart en je wilt koersen en nog meer koersen. Liefst twee in het weekend en als het uitkomt pikken we er doordeweeks ook nog een mee.

    Maar is  veel koersen wel een goede planning als je kijkt naar de lange termijn? wn gaat het bij de meeste renners niet om korte termijn denken en kwantiteit boven kwaliteit?

     

    Wat is veel koersen

    Als we stellen dat het seizoen duurt van maart t/m half oktober zitten we aan ongeveer 33 weken.

     

    Als je 2 wedstrijden in de week fietst zit je aan de 66 koersen per jaar. Iedereen weet dat een hele hoop renners makkelijk aan de 70 tot 80 koersen per jaar komt. Er zijn er zelfs genoeg bij die de 90 halen. Dat is veel, sterker nog, dat is heel veel! maar is dat te veel?

    In het wielrennen is het al van oudsher dat er veel wordt gekoerst zoals in de amateur periode makkelijk 90 wedstrijden per jaar. Maar is dat wel slim?

    De een zal zeggen, waarom niet en de ander zegt: gek!

    Als je een renner bent die veel koersen aan kan en ook nog eens in de criteriums goed voor weet te koersen dan ben je  snel geneigd om te zeggen dat het geen enkel probleem is maar ik weet dat er heel veel renners zijn die veel koersen maar in het seizoen twee tot driemaal een flinke dip krijgen en dat is niet meer dan logisch want als je soms tot driemaal per week moet koersen wordt het een nine-to-five job in plaats van de serieuze top bezigheid.

     

    Waarom veel Koersen

     

    De wiel wereld is een zeer behoudende tak van sport dus als eenmaal iets normaal wordt gevonden ,blijven we dat  tot in de lengte der jaren doen.

    Als je tot driemaal per week koerst kun je echter nooit je batterijen helemaal opladen, mentaal niet en fysiek ook niet. Er zijn renners die zelfs twee klassiekers in een weekend rijden en dat enkele weken (maanden) achter elkaar. Dat gaat goed, sommigen rijden week in week uit korte uitslagen.

    Een beroepsrenner die een carriere in het vooruitzicht heeft  moet er vel voor doen maar degene die geen prof ambities heeft en alleen als elite fietst en daar zoveel mogelijk korte uitslagen in wil rijden,moet maar veel koersen, prima. Dat kan en is geen probleem.

    Een jonge renner die prof wil worden zit bv in een nationale ploeg of zelfs een continentale ploeg. Daarin moet ie het waarmaken want anders krijg hij geen kans om grote wedstrijden te rijden.

    Er zijn een aantal kleinere nationale ploegen die goede renners hebben die week in week uit klassiekers rijden, soms twee in een weekend, en tussendoor “gewone” wedstrijden of criteriums.

     

    Als je negentien of twintig jaar oud bent is dat geen enkel probleem. Je bent nog sterk, goed in vorm en rijdt regelmatig een mooie korte uitslag. Aan het eind van je eerste jaar als belofte heb je 70 tot 80 koersen gereden. En nu? En volgend seizoen? Ga je er nog meer rijden? Kortom; et is meer van hetzelfde? Als je op deze manier koerst dan worden wedstrijden regelmaat en gewoonte.

    Als je er een niet uitrijdt of je wordt gelost is het jammer en dan morgen weer een kans maar op als je op deze wijze blijft denken en koersen is een koers eigenlijk niet meer als een baan waar je heen gaat, je doet je ding  en  de volgende dag weer en weer  en dan krijg je sleur en kwantiteit boven kwaliteit.

     

    Kwaliteit boven kwantiteit

     

    Als je dat zo een jaar of drie doet vanaf je negentiende dan ben je pas 21,22 en heb je al meer dan 250 koersdagen! Als je echt prof wil worden is dat natuurlijk niet slim want je wordt koersmoe.

    Je kunt als jonge gast niet jaar in jaar uit blijven koersen. Je moet een plan hebben. Een lange termijn planning en dat is wat ontbreekt bij negen van de tien jonge renners. Koersen, koersen en nog eens koersen. Maar als je prof wil worden is het juist de bedoeling dat je op je top bent vanaf een jaar of 24,25. Dan heb je nog een lange weg vanaf je negentiende! Wat je moet doen is dus plannen. Waar wil ik goed zijn en welke koersen pik ik er uit om me te laten zien. Kijk eens naar de profs, dan doen de meeste jongeren maar wat graag. Hoeveel koersdagen heeft Cancellara en hoeveel Contador en Gesink. Juist, alleen op die dagen dat het er echt toe doet.

     

    Als de grote klassiekers er zijn (Cancellara) of de grote rondes (Contador en Gesink) Tussendoor is het trainen, kwalitatieve trainingen. Het liefst in stages. Doseer dan ook je wedstrijden en laat je niet opjagen door je ploegleider of trainingsmaatjes.

    Ik ken beloftes die tot op de dag van vandaag al meer dan 15 klassiekers hebben gereden, dat is meer dan welke prof dan ook! Nu is het misschien appels met peren vergelijken maar voor een jonge belofte is de Omloop van de Kempen net zo belangrijk als voor een prof de Ronde van Vlaanderen.

    Als je een koers of tien hebt gereden met twee of drie klassiekers en het gaat niet zo als je wilt moet je na gaan denken. Niet gewoonweg maar blijven koersen maar je afvragen waarom het niet goed gaat. Een stop inlassen en zorgen dat je door middel van de juiste trainingen weer op het goede pad komt. Zorg er voor dat kwaliteit altijd voor kwantiteit gaat. Je kunt beter vijf koersen in een maand rijden waarvan drie op het podium, dan tien koersen in een maand waarvan acht tussen de eerste tien.

     

    Bikes International

     

     

    Fietsplezier



    Bookmark and Share

     

     

    28-07-2010 om 00:00 geschreven door Bikes International  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Artikelen
    Tags:hoeveel koersen moet je rijden
    » Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zitten of staan

    Zitten of staan….

     

    Klimmen is en blijft een echte uitdaging en het aantal Nederlandse deelnemers in de cyclo’s in de Alpen of Pyreneeën  bewijst dat wel. Wielers voelen zich altijd een beetje Contador of Schleck, al klimmen we maar een pukkeltje op. Als we het over klimmen hebben komen we direct bij de vraag die het wielrennen al bezig houdt zolang ze bestaat: zitten of staan….

     

    Zitten, zo lang mogelijk

    Wetenschappelijk is bewezen; staand klimmen ontwikkeld meer kracht omdat je het voordeel hebt van het gewicht van je bovenlichaam, echter je verbruikt ook ongeveer 10 tot 12% meer energie tegenover zittend klimmen. Dat heeft vooral te maken met het gebruik van de armen en de rugspieren. Kortom, zittend klimmen is efficiënter. We spreken wel over klimmen die langer duren als ongeveer 7,800 meter. Op korte klimmen verschilt  staand klimmen weinig met zittend klimmen. Op de lange klimmen kun je beter blijven zitten, zo lang je dit kunt, en een toerental draaien van tussen de 80  en 85.

    Dat geldt vooral voor renners die zwaarder zijn als gemiddeld. Als je dan gaat staan rust het gewicht van je bovenlichaam veel meer op je beenspieren. Zittend klimmen geeft de volgende voordelen:

    je verbruikt veel minder energie,

    je hartslag is ongeveer 8% lager tegenover staand klimmen

    je gebruikt vooral de lage onderrug spieren en heupspieren.

     

    Techniek zittend klimmen

    Het is slim om tijdens het zittend klimmen iets naar achteren op je zadel te gaan zitten, zo duw je als het ware tegen je pedalen aan en gebruik je een grotere hefboom.

     

    Zodra echter een tempo versnelling komt schuif je iets meer naar voren op, iets wat bijna automatisch gebeurt als de klim steiler wordt. Een ander zeer belangrijk punt bij zittend klimmen is het stil houden van het bovenlichaam.

    Veel renners zie je klimmen met een zwabberend bovenlichaam, rukkend en trekkend aan het stuur maar doe dat niet want dit verbruikt veel te veel energie die je hard genoeg nodig hebt om boven te komen.

     

    Stil zitten, handen ongeveer 5 cm vanaf de stuurpen. De linkerhand trekkend aan het stuur op het moment dat het rechterbeen naar beneden gaat en trekkend met de rechterhand aan het stuur op het moment dat je linkerbeen naar beneden gaat.

    Houd de schouders naar achteren en de borst open voor zoveel mogelijk zuurstof.

     

    Techniek staand klimmen

    Als je staat moet je leg je de kracht legt in  de trekkende en de  duwende beweging. Dat helpt om een mooie ronde trapbeweging te geven.

    Houdt je fiets recht. Je ziet zoveel klimmers staand klimmen terwijl hun lichaam recht blijft en de fiets van links naar rechts wordt gesmeten. Niet doen, iedere beweging van de fiets naar links en rechts remt af en verlies je energie. Het lichaam iets voorover, de achterkant van je dijen net voor het zadel, handen op de remgrepen en het lichaam recht houden evenals de fiets, alles moet in een streep rechtdoor, op deze wijze verlies je bijna geen energie.

     

    Voor je gaat staan moet je zeker een of twee tanden opschakelen anders trap je in het luchtledige. Je moet er wel voor zorgen dat je deze versnelling een tijd lang staand kan volhouden. Bij de korte klimmen, tot 3,400 meter, kun je de Ullrich methode toepassen; staand en met de handen in de beugels op een grote versnelling. Dat kost gigantisch veel kracht maar daar krijg je ook wel wat voor terug, er zullen er niet veel meer in je wiel zitten als je dit goed en lang kan volhouden!

     

    Staand of zittend klimmen

    Klimmen moet je altijd doen net onder je overslagpols, liefst een slag of 3,4 zodat je altijd iets over hebt om in de laatste kilometer nog alles te geven. Zorg dat je in je eigen tempo komt, laat je niet gek maken door iemand die net iets harder fietst, je komt jezelf dan afschuwelijk  tegen.

    Hou het beentempo mooi boven de 75 tpm. anders raak je te snel in het rood. Zoek een tempo en ritme waarin je desnoods de hele dag kan klimmen. Als je weet dat je een minder begaafd klimmer bent zorg er dan voor dat je voorin de groep aan de klim begint. Als je mazzel hebt kun je boven bij de laatste aanpikken en zit je nog mooi in de grote groep. Let tijdens de klim vooral op je adem.

    Zorg er voor dat je niet gehaast gaat ademen, als het ware bovenin je keel, maar zoveel mogelijk door je borst en buik.  Rustig blijven ademen, luisteren naar je lichaam is een noodzaak als het lang bergop gaat. Let er op dat je bij lange klimmen, meer dan 7,8 kilometer, goed eet en drinkt. Niet te veel tegelijk want dan klotst het in je maag of het komt weer terug naar buiten. Ieder kilometer een paar flinke slokken en een paar happen is goed.

    Iedereen weet dat hoe lichter je bent hoe makkelijker je bergop rijdt, hoe minder kilo’s je mee naar boven neemt, hoe beter het voor jou is want bergop scheelt iedere gram. Het is een raadsel dat verzorgers hun renners bidons en eten aangeven net voor de klim van flinke bergen!

    Zorg als renner dat je, net voor de klim begint, genoeg gegeten en gedronken hebt en laat de verzorging pas aangeven als je tenminste al een kilometer of 4, 5 geklommen hebt.

    Dan  het liefst een kleine bidon waarmee je net de top kunt halen. Bovenop kun je dan weer van alles aanpakken want  hoe zwaarder je bent bergaf, hoe beter!

     

    Resumerend

    Zittend of staand, iedereen heeft wel zijn eigen voorkeur, zittend is toch efficiënter maar als je ziet hoe Contador naar boven danst! denk je wel anders

    Zorg er dus voor dat je klimt op de manier die jou het beste bevalt.

     

    Fietsplezier



    Bookmark and Share

    28-07-2010 om 00:00 geschreven door Bikes International  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Artikelen
    Tags:zitten of staan
    » Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mentale Training Gratis cursus deel II

    Fietsplezier



    Bookmark and Share

    Mentale training in de wielersport

     

    DEEL 2

     

     

    2) Zelfvertrouwen


    Zelfvertrouwen is de weerslag van de wijze waarop je naar jezelf kijkt. Als gevolg daarvan is zelfvertrouwen de mate waarin je doet wat je wilt en werkelijk wilt wat je doet.

     

    Zelfvertrouwen daalt  door geestelijke vermoeidheid en lichamelijke vermoeidheid en het is dus geen vaststaand feit, het is meer een fictie, een machtig spook. Zelfvertrouwen is een bedenksel. Hoe betrouwbaar zijn de bedenksels over jezelf?

     

    Zijn de gedachten over jezelf en je capaciteiten wel juist? Hoe belangrijk is een gedachte? Het is niet meer dan logisch dat maar heel weinig mensen zelfvertrouwen hebben. Het wordt ons niet bepaald aangeleerd.

     

    Voor we 15 jaar zijn hebben we al meer dan 7000 keer iets negatiefs te horen gekregen. Hoe vaak heb je iets positiefs te horen gekregen in die tijd; nog geen 200 keer! Je aangeboren enthousiasme en zelfvertrouwen worden langzamerhand vervangen door een meer “aangepast” negatief gedrag. Dit aangepaste gedrag is precies zoals op scholen bij vele anderen: middelmatig, saai, suf, en gewoon.

     

    Als je het wielrennen of mountainbiken creatief gebruikt met de nadruk op plezier, goed gebruik van  gestelde doelen, en zorgt voor het behalen van die doelen dan draagt de sport bij tot het ontwikkelen van een goed zelfvertrouwen.

     

    Zelfvertrouwen stelt je in staat om risico’s te nemen omdat je realistisch vertrouwen hebt in je eigen capaciteiten.

     

    Risico’s moet je nemen om grensverleggend bezig te zijn. Zelfs als er onderweg iets fout gaat stelt je zelfvertrouwen je in staat om door te gaan en de overtuiging te behouden dat je het toch echt wel gaat redden.

     

    Zelfvertrouwen dient niet gebaseerd te zijn op dromen en hersenspinsels maar op waarneembare realiteiten.

     

    Hoe zit het met jouw zelfvertrouwen?

     

     

    Woorden van zelfvertrouwen  Pablo Picasso

     

     “als je soldaat wordt zul je generaal worden; als je monnik wordt, zul je als paus eindigen”. “In plaats daarvan werd ik schilder en eindigde als Picasso”.

     

     

    3) Positief denken

     

    De belangrijkste stap in je persoonlijke groei is om positief  te denken.

    Een positieve levensinstelling wil niets anders zeggen dan dat je ieder mens in zijn waarde laat, je probeert om in ieder mens het goede boven te halen en dat je zorgt dat je iedere dag voor ogen houdt dat het leven er is om te leven en dat je van ieder moment mag genieten.

     

    Zorg ervoor dat de negatieve gedachten geen kans krijgen om de kop op te steken.

    Heel veel mensen kampen lopen op alles en iedereen te vitten. De laatste wetenschappelijke ontwikkelingen duiden erop dat negatieve gevoelens zoals angst, haat en woede een cumulatief effect hebben op het lichaam.

     

    De kracht van positief denken wordt echter steeds nog enorm onderschat.

     

    Op de fiets weten we daar tijdens een marathon, cyclo of lange wegwedstrijd alles van.

     

    ”Ik ga kapot, het gaat voor geen meter, ik haal mijn vooraf gestelde tijd (plaats) nooit, komt die verzorging nooit, mijn benen voelen als lood, dat wordt lopen bij de volgende steile klim”.

     

     

     

     

    Zorg er dus voor dat je dit soort gedachten tijdens een wedstrijd nooit tot je door laat dringen. Blijf altijd positieve gedachten houden. Zelfs al rijd je voorin de wedstrijd mee en je rijd lek, hoe moeilijk het ook is blijf positief. Negativiteit zorgt er alleen maar voor dat je nog dieper wegzinkt.

     

    Een positieve instelling kun je aanleren. Als je gewoon bent om vaak iets negatiefs te zoeken achter een opmerking of een handeling verander dat dan door er objectief tegen aan te kijken en er een positieve draai aan te geven.

     

    In plaats van negatief tegen iemand aan te kijken kun je die persoon altijd het voordeel van de twijfel geven. Het is alleen al een geweldig gevoel om op je fiets te zitten of een wedstrijd te kunnen fietsen, negatieve gevoelens horen daar niet bij.

     

    Krijg je een inzinking denk dan aan de aankomst, blijf  positief en herhaal in jezelf dat je al zover bent gekomen dus dat het logisch is dat je de finish haalt. Is het moeilijk voor je om positief te denken (niet zo gek als je dat nooit geleerd hebt) negeer dan gewoonweg negatieve gevoelens, zodra er een negatieve gedachte bij je opkomt moet je daar direct een sterkere positieve gedachte tegenover zetten.

     

    Schiet het bijvoorbeeld in je gedachten dat plotseling de benen niet meer willen, denk dan direct: “maar ze hebben me wel al tot hier gebracht en de finish halen is dus geen probleem”.

     

    Een van de meest sterke positieve invloeden krijg je als je het woord “proberen” voortaan uit je woordenschat schrapt. Dit wordt nog altijd zwaar onderschat. Het woord “proberen” bestaat niet. Zodra je een opdracht gaat uitvoeren en je gaat dat proberen calculeer je al in dat je eigenlijk gaat falen.

     

    Je doet iets of je doet iets niet.

     

    Je kunt niet proberen te eten, je kan niet proberen te schrijven. Je eet of je eet niet, je schrijft of je schrijft niet. Zo is het met de wedstrijd ook. Je gaat je wedstrijd fietsen of je gaat hem niet fietsen, je kan niet proberen om hem te fietsen. Als je al vertrekt met de gedachte; “vandaag ga ik een goede wedstrijd rijden”, dan ga je ook een goede wedstrijd rijden. Dat is heel wat anders dan om te proberen een goede wedstrijd te rijden. Kortom; schrappen dat woord “proberen”.

     

    Wijze woorden


    Behandel een ander zoals jezelf behandeld wilt worden

     

     

    4) Visualisatie


    Visualisatie is een prachtig instrument van de mentale training. Het is sporten in je verbeelding,  een warming-up voor de geest want je stelt je in gedachten situaties voor die zich in de wedstrijd voor kunnen doen.

     

     

    Visualisatie is vooral belangrijk bij technische passages, lastige afdalingen en op lange klimmen.

     

     

    De technische passages en de afdaling zul je wel begrijpen. Dat ik lange klimmen erbij noem heeft te maken met het feit dat als je vermoeid raakt dat vooral zal gebeuren op een lange klim. Zelfs verveling kan toeslaan, op dit soort momenten heb je visualisatie nodig. Vóór het moment dat de vermoeidheid toeslaat moet je in je onderbewustzijn visualiseren hoe je de volgende afdaling aan gaat pakken of hoe je een volgende technische passage te lijf gaat.

     

    Je moet zo sterk visualiseren dat vermoeidheid geen kans kan zien om zich te manifesteren. Natuurlijk worden je benen zwaar maar zolang jij jezelf geen kans geeft om daaraan toe te geven zal je brein dat niet toestaan.

     

    En zoals ik in het eerste hoofdstuk al zei; het getrainde lijf volgt het ongetrainde brein. Visualisatie is zo sterk dat in Amerika vooral turners, motorcrossers, hoogspringers en kunstrijders op de schaats uren trainen op visualisatie van hun oefening en/of sprong.

     

    En heb je downhill skiërs wel eens gezien tijdens hun warming-up? Pure visualisatie.

     

    Visualiseren is niet alleen goed om bijvoorbeeld technieken te oefenen maar ook bij spierkracht. Bij proefpersonen is onderzocht of verandering in spieractiviteit optreed als men zich voorstelt om een gewicht te heffen van 4,5 kg dan wanneer men zich voorstelt een gewicht te heffen van 9 kg. De resultaten toonden aan dat er inderdaad een toename van spieractiviteit was bij het inbeelden van het heffen van een gewicht van 9 kg. dat groter was als de spieractiviteit bij de verbeelding van het tillen van 4,5 kg! 

     

    Zo is ook gebleken bij proefpersonen dat bij bijvoorbeeld een danspas de snelheid van inbeelden effect heeft op de eigenlijke uitvoering: in gedachten de beweging snel uitvoeren leidde tot een snelle uitvoering, in gedachten de beweging langzamer uitvoeren leidde tot een langzame uitvoering dus is het raadzaam een beweging tijdens de mentale training op de snelheid voor te stellen waarop men de beweging vervolgens in het echt wenst uit te voeren.

     

    Visualisatie tips


    1)      gebruik visualisatie bij taken waarmee je al bekend bent.

    2)      betrek zoveel mogelijk zintuigen bij je visualisatie.

    3)      visualiseer op de ware snelheid.

    4)      visualiseer dat je slaagt. Lukt dat niet, bedenk dan welk onderdeel je moet verbeteren om het wel te laten lukken. Visualiseer zo perfect mogelijk..

     

    Nog een paar uitspraken van groten in de sport:

     

    “Ik zie geen dambord voor me, ik denk in bewegingspatronen”

    Ton Sijbrands in Psychologie Magazine (November 200)

     

    “The real race is not on the hot, paved roads, the torturous off-road course or the smooth-surfaced velodrome. It is in the electrochemical pathways of your mind”.

    Alexi Grewal, Olympisch kampioen op de weg.

     

    “Zolang als ik adem, val ik aan”

    Bernard Hinault

     

     

    Samenvatting


    Mental coaching is hetzelfde als fysiek trainen alleen dan met je hersens. Het is alleen niet ingeburgerd in de wielersport, maar dat komt wel. Gebruik je hersens dus om je lichaam te sturen. Zoals ze in Amerika zeggen: “de body follows the brain”

     

    Fietsplezier



    Bookmark and Share

    28-07-2010 om 00:00 geschreven door Bikes International  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Artikelen
    Tags:mentale sporttraining,mental couching gratis cursus
    » Reageer (0)
    13-06-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.eurosport soccer

    Soccer.com 2010 World Cup Soccer Jerseys

    What Is Soccer.com?

    Soccer.com is the web's one stop shop for the best soccer gear and accessories. Shop soccer equipment and soccer apparel, including soccer shoes, replica soccer jerseys, soccer balls, team uniforms, goalkeeper gear, and more! Eurosport's Soccer.com has all the soccer gear you want

    10% OFF All Orders Of $99 Or More From Soccer.com! Use Promotional Code: 1SA10

    13-06-2010 om 07:46 geschreven door Bikes International  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:eurosport soccer
    » Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.water ionizers

    General IO Banner #2 468x60

    Our Business


    Water Ionizers are a relatively new and rapidly growing industry in the health niche. Our customers are truly excited about the health benefits they're achieving - and we're the leading water ionizer retailer online. We have the largest selection of water ionizers available anywhere, and we're actively working to add more health and water filter-related products on a regular basis.

    Introducing the King of Water Ionizers: The Tyent MMP-7070 Turbo.

    13-06-2010 om 07:41 geschreven door Bikes International  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Tags:ionizers,water ionizer,
    » Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.star struck

    Star Struck 468x60 with slogan blue bg

    About Us

    In 1996, eight-year old Eric Karlan developed a multi-million dollar idea while browsing through a sports catalog. He told his dad, Ken Karlan, how he could sell Minor League Baseball hats and jerseys in a way that sports fans could relate to. Today, Star Struck / ProTeam has become one of the largest catalog and internet retailers of licensed Major League and Minor League merchandise in the country. In addition to Star Struck / ProTeams own catalogs they also produce the Official Catalog for The Mets, Orioles, Pirates and Devil Rays. The catalogs contain a vast array of products ranging from core items such as caps and jerseys to a wide range of collectibles. In addition to the print catalogs, Star Struck / ProTeam also has a significant internet presence. They first ventured onto the World Wide Web in 1998 and have not looked back since. In September of 2005 Star Struck / ProTeam launched a new look with better functionality.

    Star Struck's goal is to provide their customers with the best quality and service available. Whether you order a product from the catalog or on the web, they always have the most competitive prices and top notch customer service.


     

     

     

     

     

    STar struck

    13-06-2010 om 00:00 geschreven door Bikes International  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:starstruck,star struck,
    » Reageer (0)
    29-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.snp fietsreizen

    SNP is de grootste Nederlandse touroperator gespecialiseerd in actieve reizen zowel binnen als buiten Europa. Deskundigheid, liefde voor de natuur en een grote keuze aan bestemmingen zijn de kenmerken van onze organisatie. Ook SNP heeft een breed scala aan fietsreizen. Ga bijvoorbeeld Citybiken in Barcelona of langs duinen en lagunes van de zonnige Atlantische kust.

    Kent u SNP.NL magazine al? Het inspirerende reismagazine over de kunst van het ontdekken, met een aantrekkelijke mix van boeiende reisreportages, prachtige foto's, interviews met reizigers en handige reisoverzichten. Dit gratis magazine vervangt de traditionele reisbrochures.

    Het decembernummer heeft als thema Wandelspecial XL. Hierin onder andere reportages over bijzonder Bhutan, wandelen op de Wadden, wijnwandelen en wandelmode volgens Joyce Roodnat. Verder een overzicht van onze nieuwe wandelvakanties, de pelgrimstocht met Jan Blokker jr. naar Rome, een interview met minister Jacqueline Cramer en ons nieuwe Travel with Friends programma.

    Om een indruk te kriigen kunt u de volgende reportages downloaden:

    > Wandelen in Bretagne & Normandie
    > Het Waddenpad
    > Wandelen met GPS

    Maar natuurlijk kunt u ook de leukste en mooiste fietsreizen boeken bij SNP. Bijgaand een kleine selectie van reizen die elk zn charme hebben:

    Fietsen in Zeeland
    3-daags fietsarrangement vanuit hotel Hotel Bommeljé
    – vanaf 205 euro p.p.

    Een heerlijk fietsarrangement in het sfeervolle dorpje Domburg vanuit Aparthotel Bommeljé. In de omgeving kunt u fietstochten maken door het prachtige duingebied en over rustige weggetjes door het vlakke Zeeuwse land. Daarna lonkt de bruisende branding. Weerstaat u de verleiding van een kopje koffie in een van de strandpaviljoens?

    > Meer informatie en boeken

    Fietsen in Zuid-Limburg

    3-daags fietsarrangement vanuit hotel Hotel Vue des Montagnes – vanaf 175 euro p.p.

    Welke streek is bij beter bekend om de eindeloze fietsmogelijkheden en het gevoel er echt even tussenuit te zijn dan Zuid-Limburg? Overdag genieten van de Limburgse natuur, 's avonds van een Bourgondische maaltijd. Inclusief een dagkaart voor kuuroord Thermae 2000 in Valkenburg aan de Geul.

    > Meer informatie en boeken

    Fietsen in Salland

    3-daags fietsarrangement vanuit hotel Hoog Holten
    – vanaf 190 euro p.p.

    Dit arrangement in de Sallandse Heuvelrug is zeker een aanrader! Het hotel is omgeven door prachtige natuur met veel fietsmogelijkheden. Naast talloze fietstochten in de omgeving kunt u bovendien gebruik maken van sauna, stoombad en de idyllisch gelegen tennisbaan bij het hotel.

    > Meer informatie en boeken

    Fietsen in het Rijk van Nijmegen

    3-daags fietsarrangement vanuit hotel Golden Tulip Hotel Val Monte
    – vanaf 130 euro p.p.

    Fietsen door een van de meest afwisselende gebieden van Nederland: het Rijk van Nijmegen. Uiterwaarden en een kleinschalig landschap van weilanden en waterlopen in de Ooijpolder, de 100 meter hoge stuwwal van Berg en Dal met zijn fraaie hellingbossen en het weidse heuvelland rond Groesbeek.

    > Meer informatie en boeken

     

     

     

    29-05-2010 om 12:23 geschreven door Bikes International  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Categorie:Fiets reizen
    Tags:snp reizen, fietsreizen
    » Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.soorten fietsen

    Fietsplezier



    Een fiets kiezen

    Fietsen heb je in allerlei  soorten vormen en maten maar welke fiets is precies geschikt voor u en wat zijn precies de voor en nadelen en de verschillen?

     


    Stadsfietsen

    De stadsfiets herken je aan een wat langere wielbasis, veelal grote 28 inch wielen en een sterk naar voren gebogen voorste vork. Ze zijn vooral gebouwd op rechtuit rijden en hun comfort is doorgaans prima. De standaarduitrusting in deze categorie kan enorm verschillen. Stadsfietsen zijn er met terugtraprem, trommel- en velgremmen en in elk geval zit er een kettingkast, jasbeschermer, verlichting en een stevige bagagedrager op. Ze zijn er zonder en met versnellingen, afhankelijk van de prijsklasse uitgevoerd met 3 tot 8 opties. Ze kunnen doorgaans tegen een stootje en zijn stevig genoeg om er een kinderzitje en bagage op mee te nemen. Het accent ligt op degelijkheid en duurzaamheid, daardoor  is het gewicht van de stadsfiets vrij hoog (18 à 22 kg).

     

    Hybridefietsen


    De hybridefiet is heel goed voor recreatief gebruik over korte en lange afstanden. Ze zijn herknaar aan een rechte voorvork met vering en zijn gebouwd met comfort als uitgangspunt. Van oneffenheden in de wegen  hebben ze weinig last. Hybridefietsen beschikken in de regel over een 8 versnellingsnaaf of over een derailleurschakeling met 24 tot 27 versnellingen. Om binnen het segment van hybridefietsen tegemoet te komen aan lichtere fietsen bieden fabrikanten ‘lite’  of lichterfe modellen die zo’n 5 tot 6 kilo minder zwaar zijn dan de gangbare modellen.

     

    Crossoverfietsen


    Crossoverfietsen hebben zowel de kenmerken van een racefiets als die van een mountainbike. Doorgaans hebben deze fietsen grote (28 inch) wielen en minimaal 27 versnellingen. Het stuur is recht of licht gebogen. Aangezien de crossoverbike vooral op de weg wordt gebruikt, zijn de banden in de regel behoorlijk smal. 

    Vakantiefietsen/Trekkingfietsen


    Een combinatie van verschillende soorten fietsen zijn de bekende trekking modellen en dat zijn vakantiefietsen bij uitstek. Ze zijn bedoeld voor de lange afstand en omdat er veel bagage mee kan, lenen ze zich prima voor de fietsvakanties. De prijs is vaak aan de hoge kant, omdat er lichtere en duurdere onderdelen worden gebruikt. De vakantiefiets is in veel gevallen ook  voorzien van een voorbagagedrager.

     

    Mountainbikes


    Mountainbikes worden gewoon MTB genoemd; soms ook wel ATB (All Terrain Bicycle). Ze zijn ontworpen voor onverharde wegen en bergroutes ,maar u kunt er vanzelfsprekend ook de weg mee op, al is de rolweerstand van de (brede) banden wel groter en hebben de banden een fors profiel. Mountainbikes hebben 26 inch wielen en meestal een flink aantal schakelmogelijkheden. 24 of meer versnellingen is de standaard. Het soort gebruik is van invloed op het frame en de uitrusting. Frame en voorvork zijn doorgaans vrij robuust en de naven zijn stof en waterdicht.

    Een variant op deze terreinfiets is de stads- of city-MTB. Deze herkent u aan de spatborden, verlichting en bagagedrager die op MTB’s ontbreken en bovendien is het profiel van de banden minder grof, waardoor ze lichter lopen.

     

    Racefietsen


    Racefietsen zijn speciaal gebouwd voor de sportieve prestaties. Door hun constructie en materialen zijn ze zeer licht en stevig. Racefietsen beschikken al gauw over zo’n 30 versnellingen en alle voorzieningen die niet strikt nodig zijn, zijn omwille van het gewicht en de snelheid weggelaten.

     

    Ligfietsen


    Ligfietsen komen weinig voor want  door hun geringe hoogte vallen ze minder goed op en bieden minder overzicht in het verkeer. Voor recreatief gebruik liggen de zaken genuanceerder. Zo zijn allerlei voorzieningen op de ligfiets aan te brengen om bijvoorbeeld meer bagage mee te nemen. De geringe hoogte en het kleine frontale oppervlak zorgen dat de luchtweerstand aanmerkelijk minder is dan bij de gewone fietsen. Met relatief weinig inspanning haalt u hoge snelheden. Ligfietsen zijn er in soorten en maten en er is een grote variatie in constructies en worden doorgaans ambachtelijk gemaakt waardoor ze iets duurder zijn maar het voordeel is wel dat u de fiets naar eigen inzicht kunt laten afwerken en uitrusten.

     

    Vouwfietsen


    Vouwfietsen zijn zeer geschikt voor kleine afstanden, ze zijn vooral handig voor treinforenzen die vanaf het station naar hun werkplek (c.q. huis) fietsen. Qua rijcomfort is vouwfietsen een vermoeiende ervaring. U kunt hem gemakkelijk in de kofferbak van de auto of op de boot meenemen maar besteed in dat geval bij aanschaf extra aandacht aan de kwaliteit en de roestgevoeligheid van de vouwfiets.

    Meenemen in het openbaar vervoer kan ook al gaat dat minder makkelijk en moet je voor lief nemen dat het draagcomfort niet altijd goed is en dat het inklappen vaak lastig is en vooral in de spits kan het moeilijk zijn om een plaatsje voor de fiets te bemachtigen,en er snel mee in en uit te stappen.

     

    Tandems


    Een tandem is voor liefhebbers, en je moet er met z’n tweeën voor zijn. Door de lengte is de tandem minder goed wendbaar. Het rijden vraagt een goede samenwerking en dat maakt een tocht tot een bijzondere ervaring. Het lastige is dat u er een geschikte berging voor moet zien te vinden en laat hij zich moeilijk vervoeren, omdat een fietsimperiaal doorgaans niet lang genoeg is. Op een fietsrek steekt hij vaak te veel aan weerszijden uit. Op een tandem kan ook niet veel bagage mee en voor fietsvakanties heb je een fietsaanhanger nodig.  Een lichtgewichttandem met derailleurversnellingen is voor een vakantie dan wel de beste keus.

     

    Kinderfietsen


    Een goede veilige kinderfiets lijkt eenvoudiger dan het is. Doorslaggevend bij de aankoop van een kinderfiets is meestal de prijs. Bij fietsen die binnen een paar jaar al weer te klein zullen zijn, wordt over kwaliteit minder goed nagedacht.  Deze kwaliteit bepaalt echter in hoge mate de veiligheid.

     

    Een kinderfiets verdient net zoveel aandacht als een fiets voor een volwassene:  minimaal moet hij een stevig frame en een goed werkende rem hebben. Heeft de kinderfiets velgremmen, dan zijn daar twee (op elk wiel een) van noodzakelijk. Een goede kinderfiets is niet te groot.Uw kind moet met het zadel in de laagste stand met beide voeten de grond kunnen raken.

     

    Voor peuters tot circa 4 jaar zijn er driewielers waar remmen en andere voorzieningen op zijn weggelaten. Zij mogen daar niet de openbare weg mee op. Voor kleuters komen fietsjes tot een wielmaat van 20 inch in aanmerking.

     

    De openbare weg is voor dit soort fietsjes geen verboden terrein, maar het is niet verstandig om kinderen zonder begeleiding te laten rijden.

     

    Vanaf circa 7 jaar tot plusminus 14 jaar zijn kinderen toe aan een stevige jeugdfiets. Deze heeft een wielmaat van 20 to 26 inch. Crossfietsen zijn bij kinderen ook erg populair, maar voldoen in de praktijk vaak niet aan de wettelijke eisen op het gebied van reflectie.

     

     

    Fietsplezier



    Bookmark and Share

    29-05-2010 om 00:00 geschreven door Bikes International  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Categorie:Informatie
    Tags:soorten fietsen
    » Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.electrische fiets oplaadpunten

    Elektrische fiets oplaadpunten

     

     

    Fietsplezier



    Bookmark and Share

     

     

    U hoort ze niet, maar ziet ze steeds vaker.

    Fietsers, die moeiteloos heuvels op fietsen met comfortabele elektrische trapondersteuning

    Een fiets met elektrische trapondersteuning is voor iedereen die weinig moeite wil of kan doen,

     een uitkomst.

     

     

    Een E-bike werkt niet anders dan een normale fiets maar het grote verschil zit in de accu die in het frame is verstopt. Deze accu voedt een motor, die met u meetrapt. Als een fietser de pedalen ronddraait, ondersteunt het elektrische systeem deze beweging. Met een sensor wordt de beweging van de fietser gevolgd en daarmee de elektrische kracht geregeld. Gaat u hard de dijk af, geeft de E-bike extra power. Stopt u, dan zal de motor automatisch afslaan.

    Goed voor het milieu


    Accu’s hebben een langere levensduur en actieradius van 40 tot 60 tot kilometer. Met een elektrische fiets haalt u makkelijk 25 km per uur, en bent u eerder op de plek van bestemming. Dat heeft grote voordelen voor bijvoorbeeld woonwerkverkeer want u kunt op een milieuvriendelijke grote afstanden afleggen, zonder  uzelf in het zweet te werken en ook voor recreatieve tochten biedt de E-bike mogelijkheden want u komt verder, ziet meer, met een zondagse inspanning!

    Praktisch


    E-bikes kennen veel voordelen. U kunt ze simpelweg opladen via het stopcontact, thuis of onderweg. En sinds 1 januari 2007 wordt een E-bike volgens de wet niet meer gezien als een motorvoertuig. Dat betekent geen verzekeringsplicht, geen helm, geen kenteken en geen minimumleeftijd. Bovendien kunt u de E-bike meenemen in de trein.

     

    Nadelen.

     

    E-bikes zijn aanzienlijk duurder dan gewone fietsen omdat  de techniek en de accu’s de nodige kosten met zich meebrengen. E-bikes kosten tussen de € 1.000 en € 3.000 euro per stuk. Ook is de fiets door de techniek wat zwaarder dan een gewone fiets maar daar merk je weinig van, omdat de motor stevig meetrapt.


    Oplaadpunten

    Heeft u een elektrische fiets en wilt u weten waar de zogenaamde oplaadpunten zijn? Neem dan eens kijkje op de site van Sparta waar u door heel Nederland ION® oplaadpunten terug kunt vinden!

    > Oplaadpunten Sparta

     

     

     

     

    Fietsplezier



    Bookmark and Share

    29-05-2010 om 00:00 geschreven door Bikes International  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Informatie
    Tags:electrische fiets, e bikes, e bike, voor en nadelen van de electrische fiets
    » Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.anwb fietservicepunten

    Fietsservicepunt

    Een fietstocht in eigen land is ideaal om lekker uit te waaien. Op de pedalen door de polders, trappen in de duinen en toeren door sfeervolle plaatsjes of bruisende steden. En als u onverhoopt een lekke band krijgt of de ketting het begeeft? Dan bieden ANWB Fietsservicepunten uitkomst!

    Service

    Hier kunt u met behulp van de ANWB Rijwielhulpkist eenvoudige reparaties aan uw fiets zelf uitvoeren. Meestal verstrekken deze fietsservicepunten ook informatie over de omgeving of de fietsroutes. Uiteraard is er gelegenheid voor een versnapering en is er een toilet. Deze fietsvriendelijke servicepunten zijn veelal horeca-instellingen of openbare voorzieningen in de buurt van toeristische fietsroutes of fietsknooppunten.

    ANWB Rijwielhulpkist

    Van oudsher is de ANWB belangenbehartiger van fietsers, inclusief hulpverlening aan gestrande fietsers. Deze oudste vorm van hulpverlening is ooit begonnen met de ANWB Rijwielhulpkist, die nog steeds de basis vormt van de ANWB Fietsservicepunten. De ANWB Rijwielhulpkist is een afgesloten kist met benodigdheden om een gestrande fietser weer op weg te helpen. Een fietspomp, een steeksleutelset, inbussleutelset, binnenband etc. De sleutel van deze kist kunt u halen bij de beheerder van het fietsservicepunt.

    Door heel Nederland

    De fietsservicepunten staan verspreid door heel Nederland en zijn ook gekoppeld aan de routes uit de VVV/ANWB fietsrouteboekjes. Wanneer u weet welke route u gaat fietsen, kunt u vooraf zien of u tijdens uw fietstocht een fietsservicepunt tegenkomt.

    Een compleet overzicht van alle fietsservicepunten vindt u in het xls-bestand:
    Overzicht ANWB Fietsservicepunten

    Ook fietsservicepunt worden?

    Bent u als bedrijf of instelling geïnteresseerd in de Rijwielhulpkist of de mogelijkheden die een ANWB Fietsservicepunt voor u kan betekenen? Stuur dan een e-mail naar Rijwielhulpkist.

     

     

     

    Fietsplezier



    Bookmark and Share

    29-05-2010 om 00:00 geschreven door Bikes International  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Categorie:Informatie
    Tags:anwb fietservicepunten,fietsservice,fietsrouteboekjes
    » Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.kwaliteit stadsfietsen

    Wat bepaalt de kwaliteit van een stadsfiets?

    De kwaliteit van een stadsfiets wordt ondermeer bepaald door:


    Een stijf frame

    Het frame van een fiets hoort sterk te zijn zodat dit het gewicht van de fietser kan dragen. Tegelijk moet het frame stijf zijn om de kracht van het trappen en remmen goed over te brengen op het wegdek. Een stijf frame zorgt ervoor dat er tijdens het fietsen minder energie verloren gaat.De stijfheid van een frame is op verschillende manieren te testen. Als de achterkant van de fiets tijdens het fietsen als het ware van achteren wegschuift, is het frame onvoldoende stijf. De stijfheid kan ook goed bepaald worden als het frame plat op de grond ligt en iemand erop gaat staan. De achtervork van het frame mag dan minimaal buigen.


    Sterke wielen

    Een wiel bestaat uit vijf onderdelen; de spaken, een velg, een naaf en een binnen- en buitenband.
    Bij een goed wiel is de spaakspanning bij alle spaken ongeveer gelijk. Als de spanning niet gelijk verdeeld is over de spaken, kan het wiel zijn ronde vorm verliezen waardoor fietsen onaangenaam wordt. De spaken van Tulpfietsen worden eerst machinaal op spanning gezet en daarna handmatig gecontroleerd.

    Aluminium velgen zijn goede velgen, omdat zij niet roesten. Ook is het belangrijk dat een fiets een dubbelkamerige velg heeft. Hierdoor is de velg steviger en beter bestand tegen schokken van het wegdek. Een velg met een dubbele kamer verkleint de kans op een slag in het wiel.

    Aluminium naven roesten niet en zijn onderhoudsvriendelijk


    Lichte en roestvrije materialen

    Om te voorkomen dat de fiets snel gaat roesten, is het belangrijk dat de onderdelen van de fiets van duurzame materialen zijn gemaakt.

    Bouten en moeren van RVS en de zadelpen, de stuurpen, de naaf en de velgen van aluminium  maken de fiets lichter in gebruik.

    Frames kunnen op diverse manieren gelakt worden. Poedercoating is beter bestendig tegen invloeden van het weer, waardoor frames met poedercoating minder snel roesten. Op de frames van Tulpfietsen wordt polyester poeder gespoten, waarna ze gebakken worden in een oven. Deze handeling zorgt voor een harde slijtvaste laag. Poedercoating is bovendien milieuvriendelijker dan natlak spuiten omdat er geen oplosmiddelen worden gebruikt.

    Door het gebruik van een dichte kettingkast voorkomen we in belangrijke mate dat de ketting besmeurd raakt. Een goed geoliede ketting is van cruciaal belang voor iedere fiets.


    Goed onderhoud

    Ook stevige kwaliteitsfietsen hebben onderhoud nodig. Dat begint met een nulbeurt. Dat houdt onder andere in dat de wielen gecentraliseerd worden, de spaken, kabels en fietsketting worden nagelopen en op de juiste spanning gezet, alle bouten en moeren worden nagetrokken en de eventuele versnellingen worden geregeld.

     

     

     

    Fietsplezier



    Bookmark and Share

     

     

    29-05-2010 om 00:00 geschreven door Bikes International  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Categorie:Informatie
    Tags:de kwaliteit van een stadsfiets,kwaliteit, nulbeurt
    » Reageer (0)
    27-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Escooters4all

    Fietsplezier



    Bestel een escooter in 5 stappen


    Bestellen bij Escooters4all is eenvoudig, transparant en duidelijk.
    Voordat u een escooter gaat bestellen, is het belangrijk dat u alle belangrijke informatie hieronder eerst goed doorleest!


    Stap 1: Model

    De eerste en belangrijkste stap is natuurlijk welk basismodel u wilt bestellen.
    In de stappen daarna dient u aan te geven welke specificaties bij het gekozen model horen.


    Stap 2: Kleur

    Onze escooters kunnen voorzien worden van een van de zeven standaard basiskleuren:
     
    Grafietzwart Ivoorwit Witgroen
    Wijnrood Mahogany Poederblauw Inktblauw 

    Maar u kunt de escooter ook tegen een bescheiden meerprijs in een onbeperkt aantal andere kleuren aanschaffen. Tevens is het mogelijk om uw escooter van uw eigen logo te voorzien!
    Vraag een offerte aan.
    Maak bij het bestellen uw keuze door een van de basiskleuren te kiezen, of een eigen kleur en/of met bedrijfslogo. In de laatste twee gevallen zullen wij contact met u opnemen om de details verder uit te werken. 


    Stap 3: Zadel

    Standaard is de escooter voorzien van een prachtig en degelijk zwart leatherlook zadel.
    Tegen een meerprijs kunt u echter een keuze maken uit maar liefst negen verschillende fraaie designs!


    Stap 4: Accuset

    Waar vele escooters nog voorzien zijn van de onderhoudsgevoelige loodzuur accu's, zijn de escooters van Escooters4all standaard voorzien van een vierdelige set met hoogwaardige onderhoudsvrije Silicium-Gel accu's.
    Tegen een meerprijs is het echter ook mogelijk om de escooters te voorzien van Lithium-Ion accu's.
    Meer essentiële details over de soorten accu's treft u overigens aan bij het onderdeel [INFORMATIE- Belangrijke info over de accu].


    Stap 5: Snelheid

    Nu dient u nog een definitieve keuze te maken tussen het 25 km (met het blauwe kenteken) of het 45 km (met het gele kenteken + helmplicht) model. Het uiterlijk en de prijs blijven onveranderd!


    Prijzen

    Escooters4all werkt ALTIJD met ALL IN PRIJZEN !


    Escooters4all is altijd helder en transparant over de prijs; geen onduidelijke zaken waar u opeens achteraf voor moet betalen. Voor de zekerheid hieronder alles nog op een rij.

    De vermelde prijs is inclusief:
    - BTW
    - Kentekenplaat en bijkomende leges
    - Kosten rijklaar maken
    - Spuiten in een van de zeven vermelde basiskleuren
    - Standaard zwart leatherlook zwart zadel
    - Inbouw Silicium-Gel accuset
    - Levering van driefase acculader voor Silicium-Gel accuset

    De vermelde prijs is exclusief:
    - Eventuele bezorgkosten
    - Spuiten in een andere kleur dan de vermelde zeven basiskleuren
    - Spuiten/bestickering van uw bedrijfslogo
    - Speciaal design zadel
    - Inbouw van Lithium-Ion accuset en bijbehorende acculader
    - Extra accessoires

     

     

    De elektrische scooter wordt steeds populairder, en dat is niet zonder reden. Naast het feit dat een elektrische scooter zeer milieuvriendelijk is, heeft een escooter ook veel lagere energiekosten dan een benzinescooter. Bovendien is een escooter vrijwel geluidloos, wat door veel mensen op prijs wordt gesteld. Maar dankzij Escooters4all heeft u nu ook veel lagere aanschafkosten dan een benzine scooter. Waarom kiezen steeds meer consumenten voor een Escooter van Escooters4all? Naast de eerder genoemde voordelen van een escooter, zijn er nog enkele specifieke redenen waarom de escooters van Escooters4all nu al een van de populairste escooters van Nederland zijn. * De escooters van Escooters4all worden in eigen beheer ontworpen en geassembleerd. * De onderdelen worden in China gemaakt, waar Escooters4all een exclusief contract heeft met een van de grootste escooterfabrikanten van China (ISO9001-gecertificeerd). * De onderdelen van de escooters dienen geheel te voldoen aan de strenge eisen van Escooters4all en zijn compleet op maat gemaakt voor de Europese consument. * De escooters voldoen tevens aan alle voorwaarden van de Europese Unie (CE-keur) en de RDW (Rijksdienst voor het Wegverkeer). * Naast de hoge kwaliteit en de uitermate lage prijzen, hebben de escooters van Escooters4all een zeer exclusief en gewild design. *

     

    Escooters4all heeft meer dan uitstekende service en garantievoorwaarden. Dus wacht niet te lang en bestel snel !!

     

     

    Fietsplezier



    Bookmark and Share

    27-05-2010 om 00:00 geschreven door Bikes International  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Categorie:Scooters
    Tags:escooter,escouters,
    » Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.scooter accu s
    Belangrijke info over de accu
    Belangrijke info over accu’s

    Er zijn momenteel drie soorten accu’s die in het algemeen worden ingebouwd in de hedendaagse elektrische escooters:

    ·         Loodzuur
    ·         Silicium-Gel
    ·         Lithium-Ion (Li-ion)


    Loodzuur

    De voorheen veel toegepaste loodzuur accu’s worden steeds minder toegepast.
    In de escooters van Escooters4all worden deze accu’s sowieso niet meer gebruikt.


    Belangrijke nadelen:
    ·         Door de constructie van de accu is deze erg gevoelig voor schokken
    ·         Beperkt aantal laadcycli mogelijk (max. ongeveer 300)
    ·         Accu capaciteit kan niet volledig gebruikt worden; ook mag de accu niet verder dan 80% van zijn
          totale capaciteit ontladen worden
    ·         Accu mag niet ongeladen blijven staan; dit kan tot onherstelbare schade lijden
    ·         In verband met het geheugen effect van dit type accu, dient deze elke paar maanden een keer volledig
          ontladen te worden, waarna deze weer volledig opgeladen moet worden
    ·         Accu’s die niet geladen zijn, kunnen bevriezen. Bij geladen accu’s zal dit minder snel gebeuren.
    ·         Door het laadproces zal er water uit de accucellen verdwijnen; Dit moet regelmatig aangevuld worden.
    ·         Relatief lange laadtijd (10 – 12 uur)

    Kortom, het is niet verstandig om loodzuur accu’s in elektrische scooters te gebruiken!


    Silicium-Gel

    De Silicium-Gel accu is op dit moment de meest gebruikte accu’s.
    Ook bij de escooters van escooters4all worden er standaard Silicium-Gel accu’s ingebouwd.

    Belangrijke voordelen:
    ·       Dit zijn volledig gesloten accu’s die daardoor onderhoudsvrij zijn.
    ·       Bij het laden ontstaat wel (waterstof) gas, maar dit wordt door de accu zelf geabsorbeerd.
    ·       Er hoeft geen water bijgevuld te worden en de accu zal ook minder snel verouderen.
    ·       Elke accu zal na verloop van tijd een percentage van zijn capaciteit verliezen.
         Deze zelfontlading is bij Silicium-Gel accu’s laag.
    ·       De Silicium-Gel accu’s zijn uitgevoerd als special cyclische accu’s  die geschikt zijn voor het vaak
         herladen. Silicium-Gel accu’s kunnen ongeveer 600 – 800 keer herladen worden.
    ·       De laadtijd is afhankelijk van de gebruikte lader, maar zal tussen de 8 en 10 uur bedragen.
    ·       Bij goed gebruik gaat een Silicium-Gel accu 4 tot 6 jaar mee.


    Lithium-Ion

    De meest geavanceerde accu die ingezet kan worden is de Lithium-Ion accu.
    Dit accutype vindt zijn oorsprong in onder andere laptops, mobiele telefoons, PDA’s enz.

    Belangrijke voordelen:
    ·         Korte laadtijd; de accu is volledig herladen in ca. 4 tot 6 uur en ook probleemloos  tussenladingen
          mogelijk.
    ·         In het algemeen zijn ze een stuk lichter dan de andere accu types met dezelfde afmetingen.
    ·         De accu houdt zijn capaciteit. Een accu verliest slechts 1 – 2% van zijn lading per maand ten opzichte
          van zo’n 10% voor een loodzuur accu.
    ·         Dit type accu heeft niet het nadeel van het zogenaamde geheugen effect (zie ook hiervoor beschreven).
    ·         Lithium-Ion accu’s kunnen vele honderden keren geladen worden (1000 – 1500 keer is geen probleem).

    Dit is uiteraard allemaal heel erg positief. Maar de reden dat dergelijke accu’s niet algemeen ingezet worden is dat er ook nadelen aan verbonden zijn:
    ·         Lithium-Ion accu's zijn (nog) een stuk duur duurder dan de andere twee types.
    ·         De accu’s zijn extra gevoelig voor hoge temperaturen; Dit is zeker lastig bij het laden van de accu
          aangezien daar altijd warmte bij ontstaat. Maakt u gebruik van een Lithium-Ion, dan dient u daar terdege
          rekening mee te houden. In dat geval zullen er ook zeker geen problemen ontstaan.

    Laat uw budget het toe, dan raden wij u ook absoluut aan om Lithium-Ion accu’s te gebruiken.
    Ook bij Escooters4all kunt u de nieuwste Lithium-Ion accu’s van hoogwaardige kwaliteit verkrijgen!


    Samenvatting
     

    Accu type

    Laad cycli Oplaadtijd Efficiency Zelfontlading
      [aantal] [uur] [%] [%]
             
    Loodzuur 100 – 300 10 - 12 65 5 – 10
    Silicium-Gel >500 8- 10 85 1 - 2
    Lithium-Ion 1000 - 1500 4 - 6 >98.8 1 - 2



    Gebruik van de Silicium-Gel accu’s in escooters

    De bij de onze escooters geleverde acculader voor Silicium-Gel accu’s is een elektronisch gestuurde lader die de accu in drie fasen oplaadt (de zogenaamde 3 fase laadcyclus).
    Afhankelijk van de mate van ontlading, zal het volledig herladen van de accu ongeveer 8 – 10 uur duren.

    Houdt hierbij rekening met de volgende tips:
    ·         Laad na gebruik de accu weer volledig op, doe dit op de zelfde dag, ongeacht hoe ver de accu ontladen is.
          Dit heeft twee voordelen: het verlengt de levensduur aanzienlijk en u hoeft bij volgend gebruik geen rekening
          te houden met minder capaciteit.
    ·         Normaal gesproken raden wij u aan de Silicium-Gel accu niet volledig te ontladen, behalve in het begin
          (zo'n 2 á 3 keer). Laad de accu weer volledig op zodra de wijzer van de accu ontlaad indicator het rode
          gebied bereikt (is op ongeveer 20% van de capaciteit).
    ·         Let op! Ongeveer 1 maal in de 30 ladingen, moet de Silicium-Gel accu volledig leeg zijn om deze direct
          daarna weer opgeladen te worden. Voor volledige ontlading, laat u bijvoorbeeld gedurende de nacht de
          lichten aan staan, tot deze automatisch doven.
    ·         Voor het geval dat de escooter en dus ook de accu, lange tijd niet zal worden gebruikt, wordt het aan
          geraden om de accu maar gedeeltelijk op te laden (tot ongeveer 40-50%). Als u voor lange tijd geen
          gebruik maakt van uw escooter, zorg er dan voor dat deze in een droge, overdekte ruimte staat, zonder al
          te veel extreme temperatuurverschillen.

    Hoe beter u deze tips naleeft, hoe langer de levensduur van de accu!
       

    SCOOTERS>>>>>>>>>>>>>>>>>KIJK OP FREE CONSULT

     

    Fietsplezier



    Bookmark and Share

     

    27-05-2010 om 00:00 geschreven door Bikes International  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Scooters
    Tags:De elektrische scooter wordt steeds populairder, en dat is niet zonder reden. Naast het feit dat een elektrische scooter zeer milieuvriendelijk is, heeft een escooter ook veel lagere energiekosten dan een benzinescooter. Bovendien is een escooter vrijwel
    » Reageer (0)
    26-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.fietsendief humor,

     

    Fietsplezier



    Bookmark and Share


    Fietsendief

    26-05-2010 om 00:00 geschreven door Bikes International  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Video fiets humor
    Tags:fiets humor dief,fietsendief humor,
    » Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Plat op je bek


    Plat op je bek!

    Fietsplezier



    Bookmark and Share

     

    26-05-2010 om 00:00 geschreven door Bikes International  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Video fiets humor
    Tags:leuke fiets video, fiets humor, plat op je bek gaan,
    » Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fiets Routes

    Fiets Routes

    10 geweldige fietsroutes.

    1) De Betuwe
    De Betuwe is duidelijk de populairste fietsroute van Nederland, de maarlieft 50km lange fietsroute in een prachtige gebied. Klik op "De Betuwe" om naar een site te gaan met alle informatie over deze fietsroute.

    2) Tulip Land
    Tulip Land, is een fietsroute waarbij het draait om tulpen, je fietst langs allerlei soorten velden vol met bloeiende tulpen. Klik op "Tulip Land" om naar een site te gaan met allen informatie over deze fietsroute.

    3) De Posbank
    Een 65km lange fietsroute door de bos naar de toppen van Gelderland, het is de geliefde fietsroute genaamd posbank. Klik op "De Posbank" om naar een site te gaan met allen informatie over deze fietsroute.

    4) Brabantse Heide
    De brabantse Heide staat bekend om zijn prachtige natuurgebieden, het gaat door zes schitterende bosgebieden. Klik op "Brabantse Heide" om naar een site te gaan met allen informatie over deze fietsroute.

    5) Loenen
    In Loenen vindt u de grootste natuurlijke waterval van Nederland, waar het water een val van zo'n 15 meter maakt. Klik op "Loenen" om naar een site te gaan met allen informatie over deze fietsroute.

    6) Heuvel Rug
    De Bekende Utrechtse Heuvelrug tocht, een historische tocht langs allerlei oude gebouwen. Een nette fietsroute van 75km. Klik op "Heuvel Rug" om naar een site te gaan met allen informatie over deze fietsroute.

    7) De Lage Vuursche
    Deze fietsroute gaat vanuit Baarn dwars door de mooie bossen van De Vuursche. Een schitterend uitzicht, 24,5km lang. Klik op "De Lage Vuursche" om naar een site te gaan met allen informatie over deze fietsroute.

    8) Drente
    Drente heeft genoeg routes om langs te fietsen, er zijn verschillende natuurgebieden in Drente met nette fietspaden. Klik op "De Betuwe" om naar een site te gaan met allen informatie over deze fietsroute.

    9) Buiksloterdijk
    De route start in Broek in Waterland en voert u over de dijken die Waterland beschermden tegen het woeste water van het IJ. Klik op "Buiksloterdijk" om naar een site te gaan met allen informatie over deze fietsroute.

    10) De Hajé-route
    Deze afwisselende fietsroute leidt u door typisch Flevolandse natuurgebieden aan de zuidwestkant van Lelystad. Klik op "De Hajé-route" om naar een site te gaan met allen informatie over deze fietsroute.

     

    Fietsplezier



    Bookmark and Share

    26-05-2010 om 00:00 geschreven door Bikes International  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Categorie:Fietsroutes nl
    Tags:Fiets Routes,De top 10 fietsroutes, betuwe fietsroute, heuvel rug, drenthe fietsroute, populaire fietsroutes
    » Reageer (0)
    05-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.supper fight

    gerechtigheid

     

    Fietsplezier



    Bookmark and Share

    05-04-2010 om 00:00 geschreven door Bikes International  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Wieler video
    Tags:man smijt wielrenner in de rivier
    » Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.bike bloopers

    bike bloopers

     

     

    Fietsplezier



    Bookmark and Share

    05-04-2010 om 00:00 geschreven door Bikes International  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Wieler video
    Tags:bike bloopers
    » Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.losergesture

    droevige verliezer

     

    Fietsplezier



    Bookmark and Share

    05-04-2010 om 00:00 geschreven door Bikes International  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Wieler video
    Tags:ongeluk voor finisch,fietsbloopers
    » Reageer (0)
    31-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.fiets,fietsonderdelen,

    Fietspunt.nl richt zich op de woon/werk- en de recreatieve fietser. Dat is dus bijna iedereen in Nederland. In deze brede doelgroep is er altijd wel iemand die een fietskar voor kinderen, fietspomp of zadelpen moet hebben. De voordelen van Fietspunt.nl voor de doelgroep zijn hier vooral de vindbaarheid van het juiste onderdeel/accessoire, de fietstechnische helpdesk en het gemak van online bestellen.

    De volgende productgroepen zijn voorhanden;

    • Fietstassen
    • Fietskarren voor kinderen (+ babyschalen en peuterschalen)
    • Kinderzitjes
    • Fietscomputers
    • Fietsdragers
    • Fietsverlichting
    • Fietsgereedschap
    • Fietssloten
    • Overige technische fietsonderdelen
    Centraal Fietspunt Heeft Alles Accessoires * Achterdempers * Bidons * Drukmeters * Fietscomputers * Fietsendragers * Fietshelmen * Fietskarren * Fietsophangsets * Fietstassen * Gereedschap * Hoezen * Hometrainers * Jasbeschermers * Kaarthouders * Pompen * Reflectievesten * Sloten * Spiegels * Standaards * Verlichting * Verloopnippels ventiel * Vervoer * Zijwieltjes * Zonnebrillen Bagagedragers * Achterdragers sportief * Achterdragers stad * Buggydragers * Kofferdragers * Reflectoren * Snelbinders * Verbreders/ -verlengers * Voordragers sportief * Voordragers stad/opoe Banden * Bandenmontagepasta * Bandenplakgerei * Binnenbanden * Buitenbanden * Velglinten * Ventielen + delen * Ventielverloop- /verlengnippels * Vorkspreiders Derailleurs * Achterderailleurs * bevestiging/onderdelen * Cassettes en Freewheels * Derailleurwieltjes * Kabels + kabeldelen * Kettingen * Smeerolie * Verstellers * Voorderailleurs Gereedschap * Algemeen gereedschap * Smeer- en poetsmiddelen * Speciaal fietsgereedschap Kabels * Derailleurversnellings- kabels + onderdelen * Hydrolische remleiding + leidingdelen * Naafversnellingskabels + onderdelen * Remkabels + onderdelen Kettingen * Gereedschap * Kettingen derailleurversnelling * Kettingen naafversn./terugtraprem * Kettingkasten * Kettingonderhoud/ -smering * Kettingrollen * Kettingspanners Kettingkasten * Chaindisks * Gesloten kasten * Kettingbuis (ligfiets) * Kettingschermen Kleding * BikyBiky * Broekklemmen * Fietshelmen * Poncho's * Rainlegs * Reflectievesten Naven * Achternaven * Cassette- /freewheelgereedschap * Cassettes en Freewheels * Cup-/conussleutels * Padrichters * rem- en versnellingskabels * Versnellingsnaaf onderdelen * Versnellingsnaafbediening * Voornaven Navigatie * Fietsroutes * GPS-navigatie * Kaarthouders * Plattegronden Remmen * Magura montage + onderhoud * Naafremmen * Ontvetter * Remhendels sportfiets * Remhendels stadfiets * Remkabels + onderdelen * remmontage- gereedschap * Schijfremmen * Velgremmen Sloten * Beugelsloten * Kabelsloten * Kettingsloten * Pompsloten * Ringsloten * Sleutels * Slotmontagemateriaal * Smeerspray Smeer&poets * Bandenmontagepasta * Cleaners * Garagezeep * Kettingonderhoud/ -smering * Montagepasta * Oliën * Ontvetters * Siliconen (sprays) * Smeersprays (teflon) * Vaseline * Vetten * Waxen Spatborden * ATB-spatborden * Hybridespatborden * Jasbeschermers * Kinderspatborden * Montagedelen * Racefietsspatborden * Spatbordneuzen * Spatbordstangen * Spatlappen * Stadfiets-spatborden Standaards * Middenstandaards * onderdelen * Reparatiestandaards * Zijstandaards Stuurinrichting * Aerobars * Balhoofdlagers * Bar-ends * Bellen * Gereedschap * Handvatten * Sturen * Stuurlinten * Stuurpennen * Stuurtassen * Stuuruitslagbegrenzers * Voorvorken Trapinrichting * Cassettes en Freewheels * Cranks * Derailleurs * Gereedschap * Kettingen * Kettingkasten * Kettingrollen (ligfiets) * Pedalen * Smeer- en montagemiddelen * Trapassen Universele Delen * losse kogels * Tie wraps Verlichting * Achterlichten * Armlampen * Batterijen * Bolletjes * Dynamo's * Multi-/spanningsmeters * Opladers * Reflectievesten * Reflectoren * Snoeren * Verlichtingsets * Voorlichten Verstellers * Derailleurbediening * Kabels + kabeldelen * Naafversnelling-bediening Vervoer * Buggydragers * Fietsendragers * Fietshoezen * Fietskarren * Fietstassen sportief * Fietstassen stad * Frametassen * Kinderzitjes * Kofferdragers * Manden * Snelbinders * Spinnen * Stuurtassen * Zadeltassen Vervoermiddelen * Eénwielers * Kinderfietsen * Opoefietsen * Rollators * Steppen (autoped) * Velotaxi/Fietstaxi * Vouwfietsen Wielen * Achternaven * Achterwielen * Banden * Cassettes en Freewheels * Gereedschap * Kettingspanners * spaken * Spatborden * Velgen * Voornaven * Voorwielen * Wielsets * Zijwieltjes Zadels * ATB-/hybridezadels * Kinderzadels * Montagemateriaal * Onderdelen (lederen zadels) * Overige * racefiets-/ATBzadels * Stadfietszadels * Zadeldekjes * Zadelpennen * Zadeltassen * Zitschuim (ligfiets)

    Bookmark and Share

    31-03-2010 om 00:00 geschreven door Bikes International  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (7 Stemmen)
    Tags:fietspunt,fietslamp,fietslicht,fietsrem,fietspedaal,fiestwiel,fietsdynamo,fietsspatbord,fietsdrager,fietalarm,fietsstuur,stuur, rem, drager, pedaal,remblokje, remlicht,fietstas,taszadel, fietsband, fietskabel, ketting, route, fietsin
    » Reageer (0)


    Foto

    Startpagina !




    Mijn favorieten
  • Fiets Samen
  • Fiets Plezier
  • Stan Kunstenaars Blog
  • Mondkapjes Schadelijk
  • Mode Shows mooie vrouwen TV Live

  • Blog als favoriet !

    Foto

    Blijf altijd op de hoogte van de ontwikkelingen op KimTube.nl.
    Krijg als eerste te horen wanneer er nieuwe filmpjes van Kim en haar geile vriendinnen online zijn!

    klik Gratis Kim Holland Film en vul  jouw email-adres in en je krijgt een gratis Kim Holland film kado!

    Nog meer...

    HotLive
    HotErotic
    AskAlina
    HotMatching
    My Exposures
    PinkPlace
    QRotic
    Dating Force



    Archief per maand
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 07-2013
  • 03-2013
  • 02-2012
  • 12-2011
  • 07-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 11-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010

    Subscribe UEFA Journaal in a reader


    Subscribe FIFA Journaal



    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    hdb
    www.bloggen.be/hdb
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    cat4u_culi
    www.bloggen.be/cat4u_c
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    paardjesuitpelt
    www.bloggen.be/paardje

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs