Foto
Inhoud blog
  • Nieuwe blog
  • Machelen
  • Uitbergen
  • Baardegem
  • Zwijnaarde
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Mijn favorieten
  • louis vervaeke
  • bloggen
  • maxim de greve
  • agenda

    Wedstrijden seizoen 2010

    Categorieën
    "Coureurke" Yorne
    Stap voor stap komen we er wel !
    21-07-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rijkevorsel
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Op weg naar Rijkevorsel hadden we regen, regen en nog eens regen. Het zag er dus niet al te best uit. Daar aangekomen kwam de zon erdoor en wonder boven wonder bleef het gans de namiddag droog. Gelukkig maar want de miniemen hadden in de voormiddag gereden en in iedere reeks waren er valpartijen. Er stond wel nog een felle wind maar ja, beter wind dan regen. Het was een vrij mooi parcours alhoewel de straten nogal aan de smalle kant waren. Het zou dus moeilijk worden om vooraan het peloton te geraken.

    We startten met 48 renners. Vlak na de start moesten we links opdraaien en daar hadden we wind tegen wat de koers toch vrij lastig maakte. Telkens we wind af hadden werd er gedemarreerd en al vlug moesten er een paar lossen maar ik kon (gelukkig) mooi blijven volgen en behaalde uiteindelijk de 27ste plaats. Niet echt schitterend maar toch beter dan mijn vorige resultaten. Ik heb terug moed dat alles toch wel in orde zal komen en hopelijk blijven mijn resultaten beteren.

    21-07-2008 om 00:00 geschreven door yorne  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    14-07-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tollembeek

    Het was de bedoeling dat ik dit weekend in Oostkamp zou rijden maar uiteindelijk is het Tollembeek geworden daar papa ziek was en mama het niet zag zitten om zo ver te rijden. Ik dus met mama en Yadrinka naar Tollembeek waar ook mijn ploegmaatje en tevens vriend Jonas zou rijden.

    Daar aangekomen bleek dat er bij de 12-jarigen slechts 9 deelnemers waren. Bij de 13-jarigen waren het er een pak meer (26 om precies te zijn) en ik hoopte dat er in mijn reeks toch ook heel wat zouden zijn maar dat was jammer genoeg niet zo. We startten maar met 16.

    Het weer viel best mee. Een beetje wind, een beetje zon en een beetje wolken...

    Voor de eerste keer sinds een paar weken was ik niet zo zenuwachtig voor de start maar eerder ontspannen. De twee eerste ronden kon ik me niet bedwingen en reed ik terug op kop (tegen de zin van mijn peter ) maar ik voelde me terug goed en wou eens testen of ik terug helemaal de oude was/ben.

    Aangemoedigd door mijn peter, tante Fabienne, Joyce, Yadrinka, de ouders van Jonas en uiteraard Jonas zelf zette ik moedig de wedstrijd verder. Het ging goed tot de 6de laatste ronde. Met twee hadden we een achterstand van ongeveer 500m. Toen ik mijn medecompaan aanspoorde om samen het gat dicht te rijden moest hij forfait geven. Hij kon niet meer zei hij. Ik heb toen alles gegeven wat ik kon en tot grote verbazing van mijn voornoemde supporters zat ik de volgende ronde terug bij het peloton. Vreugde alom bij iedereen en extra aanmoediging bij de volgende doortochten. Dank hiervoor ! 

    De rest van de wedstrijd kon ik mooi volgen en iedereen hoopte op een mooie uitslag. Bij het ingaan van de laatste bocht kreeg ik een duw en zat ik in de graskant... Hierdoor liep ik wat achterstand op en was het moeilijk om mee te spurten voor een mooie plaats. Ik eindigde 13de van de 16. Ik was niet tevreden met mijn plaats maar als ik deze wedstrijd vergelijk met de vorige moet ik wel toegeven dat dit de beste was die ik dit seizoen al gereden heb.

    Hopelijk gaat het vanaf nu de goede richting uit en ben ik snel terug de oude





    14-07-2008 om 00:00 geschreven door yorne  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (3 Stemmen)
    07-07-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Provinciaal Kampioenschap te Zingem
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Gisteren werd het P.K. gereden in Zingem (op amper 500 m van mijn deur). Ik was de hele week erg zenuwachtig voor deze (thuis)wedstrijd. Vele vrienden en familie hadden gezegd dat ze zouden komen supporteren, waarvoor dan ook mijn dank.

    In de voormiddag was het tijdrit. Ik moest starten om 11u18 en behaalde de 35ste plaats op 56 deelnemers. Ik had eigenlijk beter verwacht want vorig jaar had ik een mooie tijd maar het mocht niet zijn.

    In de namiddag zat ik in de tweede reeks om mij te plaatsen voor de A-finale of de B-finale. Bij de start voelde ik me goed. Ik had goede benen en heb de eerste 4 ronden op kop gereden - mijn supporters riepen dat ik veel te vroeg op kop zat en nog wat moest wachten - maar ik had houten oren op dat moment en deed toch mijn goesting. Bij de sprint zat ik goed geplaatst maar doordat er een paar uit hun pedalen schoten moest ik remmen en kon ik dus niet meer meesprinten. Resultaat : 24ste van 28 en naar de B-finale dus. Ik was diep ontgoocheld en er vielen wel een paar traantjes

    Om 17u00 moest ik de B-finale rijden. Ik had amper kunnen uitrusten van de vorige wedstrijd (start om 15u15) en mijn mama, papa, zus Yadrinka en de mama en papa van Maxim hadden mij met moeite kunnen oppeppen van de geleden nederlaag maar vol goede moed stapte ik terug op de fiets. De eerste ronde zat ik terug op kop en dan kwam er een aanval van Stijn Van Hecke die jammer genoeg in de B-finale zat door een lekke band in de vorige wedstrijd. Ik kon mijn wedstrijd goed meerijden maar op het einde kon ik niet meer. Mijn benen wilden niet meer mee en deden enorm veel mijn. Uiteindelijk behaalde ik de 12de plaats van 19

    Terug teleurgesteld vertrok ik meteen naar huis om mij te verstoppen in de badkamer. Ik wou niemand horen noch zien. Mijn vriendThomas Vernaeckt (die zelf een goede wielrenner is) durfde het toch aan om bij mij te komen en probeerde toch om mij wat op te beuren wat hem uiteindelijk ook gelukt is. Dank hiervoor Thomas !

    Na mij gewassen te hebben terug naar het parcours om de A-finale te zien waarin ook mijn vriend Maxim zat. Proficiat aan hem voor zijn mooi resultaat alsook aan Saimen met zijn overwinning !

    07-07-2008 om 00:00 geschreven door yorne  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    05-07-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Volgende wedstrijd
    6 juli : Zingem (Provinciaal Kampioenschap)
    vanaf 10.15u tijdrit
    vanaf 14.45u wegrit

    05-07-2008 om 20:09 geschreven door yorne  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (2 Stemmen)
    30-06-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eke-Nazareth
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hier ben ik dan terug voor de tweede helft van mijn wielerseizoen en hopelijk gaat het beter dan de eerste helft.

    Er waren veel renners aan de start en daardoor werden we opgesplitst in twee reeksen. Ik zat in de tweede reeks en dit was meteen ook de moeilijkste want (bijna) al de goeien zaten in mijn reeks met o.a. Saimen, Otto, Jonas Lammens, Ben Godaert, Tiesj, mijn vriend Maxim en dat zijn er nog maar een paar die ik opnoem.

    Voor de start voelde ik mij goed maar ik was wel enorm zenuwachtig. De vorige wedstrijd was toch al een paar weken geleden en ik hoopte dat het nu toch wel beter zou gaan. De eerste vijf ronden kon ik vlot meerijden in de groep maar dan was er een aanval van Saimen en ik had wat moeite om bij te blijven maar het lukte toch. Na nog een paar ronden moesten er een paar lossen waaronder ik ook dus. We bundelden ons krachten samen en probeerden terug aansluiting te vinden bij het peloton wat ons (eigenlijk voor het grootste stuk mij) ook gelukt is. Net terug bij het peloton is er een demarrage van Maxim. Dat was niet echt een probleem maar toen het terug stilviel was er nog een demarrage en dat was er teveel aan en ik moest terug lossen. Ik heb dan maar mijn eigen wedstrijd gereden en behaalde de 25ste plaats op 32. De benen waren beter maar toch nog niet in orde. Beetje bij beetje hoop ik er terug bovenop te komen, maar ja, ik zie wel.

    Volgende week zondag is het Provinciaal Kampioenschap in Zingem. Tijdrit in de voormiddag en dan 2x koersen in de namiddag. Ik hoop dat het een beetje meevalt.

    30-06-2008 om 00:00 geschreven door yorne  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (3 Stemmen)
    01-06-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bevegem-Zottegem
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Na vandaag maken we een tussenstop met de wedstrijden om reden dat de examens naderen. Ik voelde mij al wat beter maar toch nog niet in vorm zoals zou moeten. Ik had tijdens de week het parcours reeds verkend samen met mijn ploegmaat Jonas en wist dus wat me te wachten stond. Een mooi parcours maar wel met 600 m. klimmen naar de aankomstlijn toe. We kwamen met 25 renners aan de start met o.a. topfavoriet Saimen. We moesten 21 ronden rijden over een totale afstand van 35 km. Het was een kalme start en zodus had ik (voorlopig) geen probleem om bij te blijven. Ik dacht en hoopte dat het deze keer wel zou lukken om bij het peloton te blijven maar ... niets van waar want daar kwam die verzuring in mijn spieren terug. Resultaat : ik moest terug lossen en op mijn eigen tempo blijven verder rijden. Ik eindigde 14de op 25 deelnemers.

    Met 3 weken "rust" in het vooruitzicht hoop ik dat ik vlug terug de "oude" zal worden en mij de volgende wedstrijden beter zal kunnen plaatsen

    Dank aan allen die mij blijven steunen en voor mij blijven supporteren o.a. Jonas en zijn papa Geert, Suske en Dominique alsook de ouders van Maxim.

    01-06-2008 om 00:00 geschreven door yorne  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (3 Stemmen)
    26-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beveren-Waas
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Ik voelde me deze week al wat beter en had zin in de wedstrijd in Beveren-Waas. Daar aangekomen bleek het een totaal ander parcours te zijn dan de voorbije jaren maar al bij al zag het er toch een mooi parcours uit, wel met een paar opeenvolgende (korte) bochten. Naarmate de start in zicht kwam, kwamen ook de andere deelnemers toe met o.a. Thieme Van Ruymbeke, Jaspers Dylan, Kevin Rasschaert, Stijn Van Hecke en noem maar op. Niet de allerminsten dus.

    Uiteindelijk was het zo ver en startten we met 43 deelnemers. Ik had een vrij goede start maar Thieme, Dylan, Kevin, Matthias Van De Velde en Michiel Van Steerteghem gaven er meteen een lap op en trokken gans de bende in stukken. Mijn (wieler)vriend Maxim De Greve kon aanpikken bij de achtervolgers maar ik moest hen (alweer !) laten gaan.

    Ik probeerde er toch nog het beste van te maken (met de uitslag van de dokter in mijn achterhoofd) en behaalde uiteindelijk de 26ste plaats van de 43 renners. Mijn vriend Maxim haalde de 9de plaats. Proficiat hiervoor Maxim.

    Tenslotte terug dank aan mijn peter, tante Fabienne, Joyce, Jonas en zijn papa, de ouders van Maxim en zijn broer Sebastiaan om te komen supporteren (ook al was het niet dicht bij de deur) en mij toch te blijven aanmoedigen bij mijn (voor mij toch) slechte prestatie. Ik mag ook mijn "grote" zus niet vergeten die iedere week van de partij is.

    26-05-2008 om 00:00 geschreven door yorne  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    18-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Startensklaar of ... ?
    Mijn vriend Maxim en ik : nog even gezellig kletsen voor de start ...


    18-05-2008 om 00:00 geschreven door yorne  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (5 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Merelbeke
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    In tegenstelling tot vorige week was de zon maar matig van de partij en stond er behoorlijk wat wind.

    Zoals te verwachten viel (vanwege mijn slechte bloeduitslag en verzuring in de benen) kon ik dus geen stap mee vandaag. De eerste twee ronden kon ik mee met het peloton maar daarna moest ik lossen. Ik probeerde al wat ik kon maar het ging echt niet. Ik vond het niet leuk dat ik niet mee kon met het peloton maar mijn supporters bleven mij aanmoedigen opdat ik toch door zou gaan. Dank hiervoor !

    Morgen naar de sportdokter en horen wat die zegt. Hopelijk heeft hij goed nieuws en ben ik snel terug beter.

    18-05-2008 om 00:00 geschreven door yorne  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    10-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Elsegem
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De zon was deze week terug van de partij en om goed te zijn was het voor mij veeeeeel te warm.

    Vol goede moed aan de start vertrokken met 50 deelnemers. Ik "miste" mijn start maar probeerde toch mee te zijn met het peloton. Dat was echter buiten mijn benen gerekend want deze wilden totaal niet mee. Ik wist niet wat me overkwam. Tante Fabienne, Joyce, mijn zus Yadrinka, mama, papa, Nico, Matthias en zijn familie bleven me maar aanmoedigen maar ik geraakte bijna niet vooruit. Ben uiteindelijk toch nog 25ste geëindigd van de 50.

    Op aanraden van Nico moet ik naar de dokter om mijn bloed te laten testen...

    10-05-2008 om 00:00 geschreven door yorne  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    04-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ichtegem
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Wegens het groot aantal deelnemers werden we in 2 groepen opgesplitst. Ik had het (on)geluk om in de eerste groep te moeten rijden bij de "betere" renners. Ik heb steeds mooi kunnen meerijden met het peloton en behaalde deze keer de 20ste plaats op 31 deelnemers. Ik geef de moed niet op en tracht volgende keer terug beter te presteren.

    Dank terug aan mijn trouwe (gekende) supporters alsook aan Els, Jacques en Arne.

    04-05-2008 om 00:00 geschreven door yorne  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (4 Stemmen)
    27-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het is zo ver, het koersseizoen is weer gestart !
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Eerste wedstrijd te Tielrode

    Volgens mama en papa heb ik geen slechte koers gereden maar ik had toch beter verwacht. Ik werd 25ste van 42 deelnemers. Hopelijk kan ik mij volgende week beter plaatsen. We zien wel.

    Mijn peter, tante Fabienne en Joyce waren terug op post om te supporteren. Dank hiervoor !

    27-04-2008 om 00:00 geschreven door yorne  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    01-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wedstrijduitslagen 2008

    Tielrode : 25ste van 42
    Ichtegem : 20ste van 31
    Elsegem : 25ste van 50
    Merelbeke : 28ste van 40
    Beveren-Waas : 26ste van 43
    Bevegem - Zottegem : 14de van 25
    Eke-Nazareth : 25ste van 32
    P.K. te Zingem : 35ste van 56 in de tijdrit
                            12de van 19 in de B-finale
    Tollembeek : 13de van 16
    Rijkevorsel : 27ste van 48
    Sint-Gillis-Waas : 17de van 28
    Parike : 19de van 30
    Petegem-Deinze : 24ste van 39
    Assenede : 21ste van 33
    Bottelare : 18de van 27
    Diksmuide : 16de van 30

    01-04-2008 om 00:00 geschreven door yorne  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wedstrijdkalender 2008

    27 april : Tielrode
    04 mei : Ichtegem
    10 mei : Elsegem
    18 mei : Merelbeke
    25 mei : Beveren-Waas
    1 juni : Zottegem

    29 juni : Eke
    6 juli : Zingem Þ Provinciaal kampioenschap !!
    13 juli : Haaltert

    19 juli : Pollare - Ninove (nog niet zeker)
    27 juli : Sint-Gillis-Waas
    3 augustus : Parike

    10 augustus : Petegem - Deinze
    15 augustus : Assenede

    24 augustus : Bottelare - Merelbeke
    31 augustus : Diksmuide
    6 september : Denderhoutem
    14 september : Dikkebus ???? (nog niet zeker)
    28 september : Meigem - Deinze
    4 oktober : Bassevelde
    12 oktober : Denderleeuw

    01-04-2008 om 00:00 geschreven door yorne  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    10-02-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dank !
    Langs deze weg wil ik nogmaals iedereen van harte bedanken die aanwezig was op mijn eetfestijn op 9 en 10 februari 2008 !

    Het was een succes en hopelijk tot volgend jaar (7 en 8 februari 2009).

    Yorne 

    10-02-2008 om 00:00 geschreven door yorne  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)

    Foto

    Over mijzelf
    Ik ben Dierickx Yorne
    Ik ben een man en woon in Zingem (België) en mijn beroep is Student.
    Ik ben geboren op 24/11/1994 en ben nu dus 29 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: Wielrennen, chatten met leuke meisjes.

    Gastenboek
  • succes
  • koers Kruishoutem
  • xd
  • zie je wel
  • proficiat

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Archief per jaar
  • 2011
  • 2010
  • 2009
  • 2008


    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs