werkplekleren
werkplekleren oktober 2015
28-10-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opsomming van de activiteiten op 28 oktober.
Vandaag was het maar een half dagje werken, tot twaalf uur. Mijn eerste opdracht was het vervolg op de grotere taak van gisteren. Blijkbaar had ik twee facturen omgewisseld en dus verkeerd bij elkaar gehangen, die fout heb ik rechtgezet. Hierna mocht ik de werkbonnen klasseren en ingeven in een excel bestand. Na dat kreeg ik een opdracht om alle aankoopgoederen in te geven in een excel bestand. Om tien uur ging ik in gesprek met de aankoopverantwoordelijke om meer te weten te komen over de voorraad, de aankoopprocedures, de verkoopprocedures en de magazijnprocedures. Na dit interessante gesprek vroeg ik aan Els Meerman wat zoal haar taken zijn in het bedrijf, voor een Gip-opdracht voor het vak Engels. Na deze twee gesprekken mocht ik de aankoopfacturen klaarmaken voor verzending met de post. Toen deze taak gedaan was, werd het twaalf uur en betekende dat het einde van mijn werkdag.

28-10-2015 om 14:26 geschreven door yanafrancois  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (0)
27-10-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opsomming van de activiteiten op 27 oktober.
Mijn tweede dag in Mape nv startte met het controleren van de  aankoopfacturen. Tussen deze aankoopfacturen zaten er werkbonnen, deze moest ik kopiëren en een versie klasseren en de andere versie afgeven aan de facturatie verantwoordelijke. Het werd tien uur en er was mij gevraagd om brieven klaar te maken voor verzending met de post, dat hield in dat ik er een kopie moest van nemen en de ene versie heb geklasseerd en de andere versie in de envelop heb gevouwen. Na het vouwen in de envelop heb ik de brieven weer laten frankeren zodat ze helemaal in orde zijn op morgen opgehaald te worden door de postbode. Na deze opdracht mocht ik orderbevestigingen, aankoopfacturen en verkoopfacturen sorteren op nummer. De tijd was weer voorbij gevlogen en ik had terug mijn middagpauze om twaalf uur. Om één uur kwam ik terug aan bij het bedrijf en kwam mevrouw De Medts een bezoekje brengen. Na dat was mijn opdracht om de recentste aankoopfacturen in  te geven in een excel bestand met, opnieuw zoals maandag, de belangrijkste gegevens er in te vermelden. Hierachter  klasseerde ik deze aankoopfacturen op nummer. Rond twee uur startte ik dan een grotere taak dat de aankoopfacturen controleren en de gepaste leveringsbonnen bij de facturen te vinden omvatte. Het laatste halfuur voordat ik mocht stoppen s' avonds heb ik nog prikkaarten gemaakt op naam, zodat de werknemers 's morgens zich kunnen inchecken bij het binnenkomen van Mape nv.

27-10-2015 om 18:54 geschreven door yanafrancois  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (0)
26-10-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opsomming van de activiteiten op 26 oktober.
Om acht uur startte mijn eerste dag  in het bedrijf Mape nv. Bij aankomst werd ik warm ontvangen en stelde iedereen zich voor. Mijn eerste taak was de verkoopfacturen en creditnota's klaarmaken voor verzending. Dit hield in dat ik van elk document een kopie moest nemen en een versie daarvan moest klasseren in de boekhouding en de andere versie in een envelop vouwen. Na de enveloppen te sluiten heb ik deze laten frankeren door een frankeermachine. Een aantal minuten later kwam de postbode toe met een aantal brieven en magazines, deze heb ik mogen openen en mogen sorteren. Al snel werd het tien uur en hielden we een kleine pauze om iets te eten of iets te drinken. Hierna mocht ik de werkbonnen op nummer sorteren en deze hierna klasseren en aan het facturatie departement geven. Het werd twaalf uur en ik had dan mijn middagpauze van een uur. Bij het terug aankomen aan het bedrijf was mij gevraagd om de aankoopfacturen van juli tot begin oktober op nummer te klasseren. Na dit mocht ik de recentste aankoopfacturen in een excel bestand opnemen met informatie te vermelden zoals de naam van het bedrijf, adres, de aangekochte goederen, prijs van de goederen en het factuurnummer van het andere bedrijf. Bij deze recentste aankoopfacturen zaten er opnieuw werkbonnen tussen dus deze moest ik eruit halen en opnieuw kopiëren en de ene versie klasserenen de andere terug aan de facturatie verantwoordelijke geven. Door deze grotere taak werd het snel vier uur en mocht ik Els Meerman nog wat helpen met het sorteren en klasseren van documenten. Hierna heb ik wat meer uitleg gegeven aan mijn collega's over mijn gip-opdrachten. Dus nu heb ik al de jaarrrekeningen van de laatste vier boekjaren , de documenten die ik nodig had in verband met het bedrijf en meer informatie over het computersysteem dat zij gebruiken. Na het paraferen van mijn logboek was mijn eerste observatiedag gedaan om vijf uur s' avonds.

26-10-2015 om 19:40 geschreven door yanafrancois  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (0)
25-10-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Proficiat!
Proficiat!

Uw blog is correct aangemaakt en u kan nu onmiddellijk starten! 

U kan uw blog bekijken op http://www.bloggen.be/yanafrancois

We hebben om te starten ook al een reeks extra's toegevoegd aan uw blog, zodat u dit zelf niet meer hoeft te doen.  Zo is er een archief, gastenboek, zoekfunctie, enz. toegevoegd geworden. U kan ze nu op uw blog zien langs de linker en rechter kant.

U kan dit zelf helemaal aanpassen.  Surf naar http://www.bloggen.be/ en log vervolgens daar in met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Klik vervolgens op 'personaliseer'.  Daar kan u zien welke functies reeds toegevoegd zijn, ze van volgorde wijzigen, aanpassen, ze verwijderen en nog een hele reeks andere mogelijkheden toevoegen.

Om berichten toe te voegen, doet u dit als volgt.  Surf naar http://www.bloggen.be/  en log vervolgens in met uw gebruikersnaam en wachtwoord.  Druk vervolgens op 'Toevoegen'.  U kan nu de titel en het bericht ingeven.

Om een bericht te verwijderen, zoals dit bericht (dit bericht hoeft hier niet op te blijven staan), klikt u in plaats van op 'Toevoegen' op 'Wijzigen'.  Vervolgens klikt u op de knop 'Verwijderen' die achter dit bericht staat (achter de titel 'Proficiat!').  Nog even bevestigen dat u dit bericht wenst te verwijderen en het bericht is verwijderd.  U kan dit op dezelfde manier in de toekomst berichten wijzigen of verwijderen.

Er zijn nog een hele reeks extra mogelijkheden en functionaliteiten die u kan gebruiken voor uw blog. Log in op http://www.bloggen.be/ en geef uw gebruikersnaam en wachtwoord op.  Klik vervolgens op 'Instellingen'.  Daar kan u een hele reeks zaken aanpassen, extra functies toevoegen, enz.

WAT IS CONCREET DE BEDOELING??
De bedoeling is dat u op regelmatige basis een bericht toevoegt op uw blog. U kan hierin zetten wat u zelf wenst.
- Bijvoorbeeld: u heeft een blog gemaakt voor gedichten. Dan kan u bvb. elke dag een gedicht toevoegen op uw blog. U geeft de titel in van het gedicht en daaronder in het bericht het gedicht zelf. Zo kunnen uw bezoekers dagelijks terugkomen om uw laatste nieuw gedicht te lezen. Indien u meerdere gedichten wenst toe te voegen op eenzelfde dag, voegt u deze toe als afzonderlijke berichten, dus niet in één bericht.
- Bijvoorbeeld: u wil een blog maken over de actualiteit. Dan kan u bvb. dagelijks een bericht plaatsen met uw mening over iets uit de actualiteit. Bvb. over een bepaalde ramp, ongeval, uitspraak, voorval,... U geeft bvb. in de titel het onderwerp waarover u het gaat hebben en in het bericht plaatst u uw mening over dat onderwerp. Zo kan u bvb. meedelen dat de media voor de zoveelste keer het fout heeft, of waarom ze nu dat weer in de actualiteit brengen,... Of u kan ook meer diepgaande artikels plaatsen en meer informatie over een bepaald onderwerp opzoeken en dit op uw blog plaatsen. Indien u over meerdere zaken iets wil zeggen op die dag, plaatst u deze als afzonderlijke berichten, zo is dit het meest duidelijk voor uw bezoekers.
- Bijvoorbeeld: u wil een blog maken als dagboek. Dagelijks maakt u een bericht aan met wat u er wenst in te plaatsen, zoals u anders in een dagboek zou plaatsen. Dit kan zijn over wat u vandaag hebt gedaan, wat u vandaag heeft gehoord, wat u van plan bent, enz. Maak een titel en typ het bericht. Zo kunnen bezoekers dagelijks naar uw blog komen om uw laatste nieuwe bericht te lezen en mee uw dagboek te lezen.
- Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met plaatselijk nieuws. Met uw eigen blog kan u zo zelfs journalist zijn. U kan op uw blog het plaatselijk nieuws vertellen. Telkens u iets nieuw hebt, plaats u een bericht: u geeft een titel op en typt wat u weet over het nieuws. Dit kan zijn over een feest in de buurt, een verkeersongeval in de streek, een nieuwe baan die men gaat aanleggen, een nieuwe regeling, verkiezingen, een staking, een nieuwe winkel, enz. Afhankelijk van het nieuws plaatst u iedere keer een nieuw bericht. Indien u veel nieuws heeft, kan u zo dagelijks vele berichten plaatsen met wat u te weten bent gekomen over uw regio. Zorg ervoor dat u telkens een nieuw bericht ingeeft per onderwerp, en niet zaken samen plaatst. Indien u wat minder nieuws kan bijeen sprokkelen is uiteraard 1 bericht per dag of 2 berichten per week ook goed. Probeer op een regelmatige basis een berichtje te plaatsen, zo komen uw bezoekers telkens terug.
- Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met een reisverslag. U kan een bericht aanmaken per dag van uw reis. Zo kan u in de titel opgeven over welke dag u het gaat hebben, en in het bericht plaatst u dan het verslag van die dag. Zo komen alle berichten onder elkaar te staan, netjes gescheiden per dag. U kan dus op éénzelfde dag meerdere berichten ingeven van uw reisverslag.
- Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met tips op. Dan maakt u telkens u een tip heeft een nieuw bericht aan. In de titel zet u waarover uw tip zal gaan. In het bericht geeft u dan de hele tip in. Probeer zo op regelmatige basis nieuwe tips toe te voegen, zodat bezoekers telkens terug komen naar uw blog. Probeer bvb. 1 keer per dag, of 2 keer per week een nieuwe tip zo toe te voegen. Indien u heel enthousiast bent, kan u natuurlijk ook meerdere tips op een dag ingeven. Let er dan op dat het meest duidelijk is indien u pér tip een nieuw bericht aanmaakt. Zo kan u dus bvb. wel 20 berichten aanmaken op een dag indien u 20 tips heeft voor uw bezoekers.
- Bijvoorbeeld: u wil een blog maken dat uw activiteiten weerspiegelt. U bent bvb. actief in een bedrijf, vereniging of organisatie en maakt elke dag wel eens iets mee. Dan kan je al deze belevenissen op uw blog plaatsen. Het komt dan neer op een soort van dagboek. Dan kan u dagelijks, of eventueel meerdere keren per dag, een bericht plaatsen op uw blog om uw belevenissen te vertellen. Geef een titel op dat zeer kort uw belevenis beschrijft en typ daarna alles in wat u maar wenst in het bericht. Zo kunnen bezoekers dagelijks of meermaals per dag terugkomen naar uw blog om uw laatste belevenissen te lezen.
- Bijvoorbeeld: u wil een blog maken uw hobby. U kan dan op regelmatige basis, bvb. dagelijks, een bericht toevoegen op uw blog over uw hobby. Dit kan gaan dat u vandaag een nieuwe postzegel bij uw verzameling heeft, een nieuwe bierkaart, een grote vis heeft gevangen, enz. Vertel erover en misschien kan je er zelfs een foto bij plaatsen. Zo kunnen anderen die ook dezelfde hobby hebben dagelijks mee lezen. Als u bvb. zeer actief bent in uw hobby, kan u dagelijks uiteraard meerdere berichtjes plaatsen, met bvb. de laatste nieuwtjes. Zo trek je veel bezoekers aan.

WAT ZIJN DIE "REACTIES"?
Een bezoeker kan op een bericht van u een reactie plaatsen. Een bezoeker kan dus zelf géén bericht plaatsen op uw blog zelf, wel een reactie. Het verschil is dat de reactie niet komt op de beginpagina, maar enkel bij een bericht hoort. Het is dus zo dat een reactie enkel gaat over een reactie bij een bericht. Indien u bvb. een gedicht heeft geschreven, kan een reactie van een bezoeker zijn dat deze het heel mooi vond. Of bvb. indien u plaatselijk nieuws brengt, kan een reactie van een bezoeker zijn dat deze nog iets meer over de feiten weet (bvb. exacte uur van het ongeval, het juiste locatie van het evenement,...). Of bvb. indien uw blog een dagboek is, kan men reageren op het bericht van die dag, zo kan men meeleven met u, u een vraag stellen, enz. Deze functie kan u uitschakelen via "Instellingen" indien u dit niet graag heeft.

WAT IS DE "WAARDERING"?
Een bezoeker kan een bepaald bericht een waardering geven. Dit is om aan te geven of men dit bericht goed vindt of niet. Het kan bvb. gaan over een bericht, hoe goed men dat vond. Het kan ook gaan over een ander bericht, bvb. een tip, die men wel of niet bruikbaar vond. Deze functie kan u uitschakelen via "Instellingen" indien u dit niet graag heeft.


Het Bloggen.be-team wenst u veel succes met uw gloednieuwe blog!

Met vriendelijke groeten,
Bloggen.be-team

25-10-2015 om 14:34 geschreven door  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - ( Stemmen)
>> Reageer (0)


Inhoud blog
  • Opsomming van de activiteiten op 30 oktober.
  • Opsomming van de activiteiten op 29 oktober.
  • Opsomming van de activiteiten op 28 oktober.
  • Opsomming van de activiteiten op 27 oktober.
  • Opsomming van de activiteiten op 26 oktober.
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Archief per week
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!