Hallo iedereen van de klas!!! Vandaag hadden we tijdens het eerste uur verder gewerkt aan ons project 'Bloem op zonne-energie'. Vandaag gingen er 2 groepen aan de beurt om hun project voorstellen .Ze waren heel goed. Als je een zeer goed te hebben moet je deze dingen hebben: Een filmpje ,een model, een besluit , een schets. Het tweede lesuur gingen we verder werken aan onze frame van onze 'Bloem op zonne- energie . Sommigen waren al klaar met hun frame maar sommigen nog niet .
Hallo iedereen van de klas!!! Vandaag hadden we tijdens het eerste uur verder gewerkt aan ons project 'Bloem op zonne-energie'. Vandaag gingen er 2 groepen aan de beurt om hun project voorstellen .Ze waren heel goed. Als je een zeer goed te hebben moet je deze dingen hebben: Een filmpje ,een model, een besluit , een schets. Het tweede lesuur gingen we verder werken aan onze frame van onze 'Bloem op zonne- energie . Sommigen waren al klaar met hun frame maar sommigen nog niet .
Hallo iedereen van de klas!!! Vandaag hadden we tijdens het eerste uur verder gewerkt aan ons project 'Bloem op zonne-energie'. Vandaag gingen er 2 groepen aan de beurt om hun project voorstellen .Ze waren heel goed. Als je een zeer goed te hebben moet je deze dingen hebben: Een filmpje ,een model, een besluit , een schets. Het tweede lesuur gingen we verder werken aan onze frame van onze 'Bloem op zonne- energie . Sommigen waren al klaar met hun frame maar sommigen nog niet .
Hallo ik ben wanpok en ik ga wat meer vertellen over onze onderwerpen over elektriciteit Onderwerp: - petroleum - transport van elektriciteit - water - wind - opwarming van de aarde Ik zelf heb transport van elektriciteit Onze projecten zijn - een windmolen - hoe elektriciteit verplaatst - een waterrad - ... Volgende week moeten we onze projecten presenteren
We moesten 2 weken geleden een briefje trekken waar opstaat wat we op het einde van het jaar moeten voorbrengen voor de klas, ik heb windenergie getrokken.
We kregen van meneer Goddé een blad waar we onderzoek moesten doen, we kregen een onderzoeksvraag en moesten we een besluit vaststellen, en nog een schets of tekening maken. :)
Uit dit bericht zal je veel te
weten komen over wat ik op GWP heb gedaan. Ik ga het niet stap voor stap uit
leggen, want dit was niet voor iedereen hetzelfde.
Maar ik ga zeker alle leuke activiteiten
vermelden zodat het aangenaam en leuk zal zijn om te lezen!
De eerste dag:
We stonden allemaal zeer zenuwachtig te
wachten op de bus die ging komen om naar Genk te gaan. En toen we in Genk
aankwamen begon de kamerverdeling, daarna gingen we meteen ook eten.
Voor mij was de eerste activiteit circus
technieken, tijdens die technieken moesten we allerlei uitdagingen aangaan BV:
diablo, jongleren met balletjes en nog veel meer.
Wat ik het leukste vond was een buis van
ongeveer een halve meter lang en daarop een plank van 1 meter die je op de buis
moest leggen en dan er gaan opstaan om te proberen je evenwicht te houden.
En als je niet onmiddellijk weet wat ik
bedoel dan kijk je maar eens naar foto 1
Op andere dagen:
We zijn ook een keer gaan mountainbike dat
was zeer leuk en grappig ik en een paar vrienden reden door elke plas die we
tegen kwamen, op het einde hingen we vol modder.
Hieronder vind je een foto waar ik nog niet
zo vuil ben.
Een andere activiteit was de oriëntatie loop
het was redelijk leuk maar alleen je moest veel wandelen het was misschien nog
wat leuker geweest als je het met de fiets kon doen. Maar het was toch een
leuke activiteit.
Op het einde:
We deden op het einde ook nog muurklimmen er
was een jongen naar beneden gevallen een andere jongen heeft hem nog tegen
gehouden en die persoon zijn hele hand is verbrand omdat hij het touw vast
hield en door zijn hand gleed. Op de allerlaatste avond hadden we ook nog een
fuif dat was een super leuke afsluiter van de GWP!!!
Vond je het aangenaam om te lezen? Laat dan zeker iets achter op ons
gastenboek!
We zijn weer met techniek bezig geweest. Dit keer zijn we kruidenkaas gaan maken. Wat hadden we nodig; kefir melk, een grote kom, een schepspaan, aardappelmesje, een paar plastieken bekertjes, water, kruiden en look. Hoe gingen we te werk: we hebben kefir melk in de kom gegoten. Dan wachtten we tot het een vulkaantje werd en er kruiden bij gedaan. We pakten een plastiek bekertje en we maakten er onderaan gaatjes in met het aardappelmesje. Met de schepspaan haalden we de harde delen van de kefir uit de kom en schepte het in het bekertje met gaatjes in de bodem. We deden er nog wat kruiden bij. Tenslotte namen we nog een tweede beker, dat we met water vulde, en plaatsten dit in het bekertje waar de kefir al in zat. Na een paar uurtjes draaiden we het kaasje om en dan is het klaar. Ik heb er van gegeten, en het was heerlijk .
Hallo allemaal ! We hebben confituur gemaakt! Eerst gingen we naar de kook-klas .Daarna legde meneer Goddé ons uit wat we moesten doen en van welk product we het gingen maken. Het waren appelen! We moesten eerst een kilo appelen schillen , daarna ze in kleine stukjes snijden en daarna moesten ze in de kook pot in met Een kilo suiker . We moesten ook roeren. Ondertussen waren anderen aan het afwassen van de snijplank dat was niet echt het leukste taakje! Maar het eind resultaat was een hele lekkere confituur. Sommigen waren op het einde de pan nog aan het uitlepelen het was heeeeeel lekker ! tot de volgende keer Louis
Ik ben Thibault en ik ga jullie een beetje uitleg geven over wat we vandaag allemaal gedaan hebben. Vandaag was ons project "De Yoghurt Detective". In het begin van de les kregen we uitleg over "pH-strips" , " Clinistics" en "Albustics". We kregen al direct drie potjes met melk , zelfgemaakte yoghurt en actimel. We kregen ook een paar clinistics , albustics , en pH-strips. Dan moesten we ze doppen in de potjes en de kleur bekijken... We schreven alles op en verbeterde het op het einde van de les. Dat was het zo een beetje.
Hallo iedereen! Vandaag moesten we bij techniek het eerste lesuur onze agendaklem boekje verbeteren.We hadden toen geleerd wat vezels zijn. Bij het tweede lesuur. Hadden we verder gedaan met onze Davinci project . We moesten onze schetsen af maken. Er waren der wel mooie schetsen. Groetjes van Ali
Ik ben Kobe en ik ga jullie wat meer vertellen over ons project agendaklem.
Tijdens ons eerste lesuur zijn we begonnen met de agendaklem vorm te geven. De klem is gemaakt uit polycarbonaat, een kunststof die heel sterk is. Om dit te kunnen plooien gebruikten we een lijnbuiger. In een lijnbuiger zit een gloeidraad die heel warm wordt en hierdoor kan je het polycarbonaat plooien. Eerst plooiden we de schuine lip van de agendaklem, dan plooiden we de rechte hoek. Als laatste plooiden we de schuine hoek zodat de agendaklem gesloten was.
Tijdens het tweede lesuur maakten we eerst een kruiswoordraadsel over wat we geleerd hebben tijdens dit project. Daarna werd onze klem getest en kregen we punten hierop. De klem werd getest op klemkracht, hoeken 30° en 90°.
Vandaag was het een super leuke les!!!! We zijn begonnen aan een nieuw project. De Davinci machine! Sommige hadden super originele ideeen. Van boten tot drijvende brug. Dat zal nog spannend worden als we ze op het eind uittesten ! Groeten Louis
Op donderdag 26 en vrijdag 27 september gingen we met onze klas (en de andere 1ste jaars natuurlijk ) op tweedaagse naar Sint Joris Weert. De bedoeling was elkaar beter te leren kennen door allerhande spelletjes, wandelingen, samen eten, zingen, ... Of dit gelukt is? En of, bekijk de volgende foto's maar eens.
Hallo ik ben Bixenté en ik mag beginnen met de blog. Vooraleer we begonnen met het vervolg van onze les leerde we het eerste uur hoe we deze blog moesten gebruiken. na de les bloggen gingen we kijken naar materiaal wat brandbaar is en wat niet zo hebben we gezien dat plastieken flesjes brandbaar is en elektrische toestellen (vb. Een kattenoog) niet brandbaar zijn. met iedereen zijn gsm gericht op de brander en meneer Goddé maakten we fantastische foto's. ons besluit was dat de goedkope kunstoffen smelten en de duurdere niet. hopelijk weten jullie iets meer wat we de vorige les deden.