Inhoud blog
  • Gratis voeding nr 16: plaag insecten niet bespuiten, geef ze aan de kippen
  • gratis voeding voor kippen nr 15: gevallen fruit en vruchten
  • gratis voeding voor kippen nr 14: kweek aardperen
  • gratis voeding voor kippen nr 13: de insecten emmer
  • gratis voeding voor kippen nr 12: kweek meelwormen
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Mailinglijst

    Geef je e-mail adres op en klik op onderstaande knop om je in te schrijven voor de mailinglist.


    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    sorelex
    www.bloggen.be/sorelex
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    koekoeksklok
    www.bloggen.be/koekoek
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    melkproducten
    www.bloggen.be/melkpro
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    frankloopt
    www.bloggen.be/franklo
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    nabor
    www.bloggen.be/nabor
    wormengoeroe
    vanalles over het kweken van mestpieren, meelwormen, kippen en groenten
    07-04-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.gratis voeding voor kippen nr 9: kweek mais
    Het is nu nog zeer vroeg in het jaar, dus ben ik er nog niet aan begonnen maar ook dit jaar kweek ik 12 vierkante meter mais. Ik ga de plantjes voorzaaien in een tray zodat ik een kleine voorsprong heb. Op 15 mei gaan ze in de grond en kunnen ze groeien zoveel ze willen. Ik kweek pure voeder mais. Deze mais is goed voor de kippen, niet voor de mensen, maar het is een plant met goeie opbrengst. Ik oogst de zaden en hou er jaarlijks opzij om nieuwe planten te zaaien. Mais is ook een prima plant om voldoende groenafval te krijgen voor de compost hoop. Dus weerom een dubbel voordeel.

    Koop dus nu nog je mais zaden en zorg er voor dat ze half mei buiten staan. De kipjes zullen er met grote ogen naar kijken tot je ze kunt oogsten.


    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail
    URL
    Titel *
    Reactie *
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)



    Categorieën
  • composteren met wormen (7)
  • experiment voorcomposteren (2)
  • gewoon composteren (1)
  • groenten en/of fruit bewaren (0)
  • konijnen (3)
  • lopende ervaring (35)
  • planten zaaien en kweken (18)
  • recepten (1)
  • theoretische kennis al dan niet vertaald (0)
  • vragen van een lezer (0)
  • zaad oogsten (1)

  • E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Archief per week
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019

    Mailinglijst

    Geef je e-mail adres op en klik op onderstaande knop om je in te schrijven voor de mailinglist.




    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs