Foto
Inhoud blog
  • vliegen met Beech en Cessna
  • Nobeltje gehaald
  • met co-piloot Julian
  • Leuke vlieg weekend
  • Genieten boven Hoogeveen
    Mijn favorieten
  • Paracentrum Eelde Hoogeveen
  • MVVH
  • vliegveld Hoogeveen
  • stichting hoogvliegers
  • .
  • 3 maanden Alaska met een Piper Supercub, prachtige foto's
  • Foto
    Zoeken in blog

    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    vliegen met Jan Bouwmeester
    vliegen is genieten
    Vliegen vanaf het groene vliegveld Hoogeveen (EHHO)
    21-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Julian Castaing vanaf vandaag een echte hoogvlieger

    Na de vlucht 2 keer te hebben afgezegd omdat het weer niet oké was, lukte het vandaag om de vlucht uit te voeren.

    De ochtend begon met mist, maar volgens de meteo zou de mist tegen 13.00 uur oplossen en het zicht zou dan naar 10 km oplopen. Dus met Julian en zijn moeder afgesproken dat wij om 14.15 uur op het vliegveld aanwezig zouden zijn. Ik had daarvoor al 2 vluchtjes gehad en het zicht werd steeds beter, dus perfect vliegweer voor Julian. Voor de vlucht met Julian besproken waar hij langs wilde vliegen. Hij wilde in ieder geval graag zijn woonplaats Hollandscheveld en attractiepark Slagharen van boven bekijken. Eenmaal ingestapt eerst op de grond geoefend hoe Julian de Piper Cherokee moest besturen. Dat hij snel kan leren bleek wel in de lucht. Hij stuurde het vliegtuig heel relaxt naar Hollandscheveld. Boven Hollandscheveld een paar rondjes gevlogen en daarna zette Julian koers naar Slagharen. Boven Slagharen ook een paar rondjes gevlogen, het reuzenrad bekeken en alle andere attracties op het park. Vervolgens gaf de moeder van Julian hem opdracht om naar Koekange te vliegen. Ook deze koers was voor Julian geen probleem, strak stuurde hij naar Koekange op een hoogte van 1500 voet. Vervolgens zette Julian koers naar Dwingeloo en vervolgens via Wijster weer naar vliegveld Hoogeveen. Na afloop kreeg Julian zijn wel verdiende brevet, want vliegen dat kon hij!!

    Zie ook het verslag van Julian http://www.stichtinghoogvliegers.nl/index.php/Website/Individuele-dag/21-november-2009-Julian-Castaing





    Bijlagen:
    julian2.jpg (167.1 KB)   


    >> Reageer (0)
    25-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.een uurtje lokaal met het gezin

    Julian en Melanie wilden graag weer eens met pa vliegen. Dat geldt overigens ook voor Elma. En eerlijk gezegd werd dat ook wel weer eens tijd. Het schiet er vaak bij in. Vlieg de meeste weekends wel, maar dan vaak met andere mensen of bij paracentrum Eelde Hoogeveen.

    Maar vandaag alleen met de familie een rondje van een uur. Melanie wilde graag de wolken van dichtbij bekijken en  Julian wilde graag ons huis van boven zien. En dat is gelukt, het weer was goed, wolkenbasis op 1300 voet met prachtige wolken zichten. Op sommige plaatsen in twee lagen zodat wij er prachtig tussendoor konden vliegen.

    Onder de wolken was het zicht horizontaal en verticaal perfect, zodat ons huis van boven prachtig te zien was. Kijk maar op bijgaande foto’s wat voor prachtig vliegweer het was.











    Bijlagen:
    fam10.jpg (135.7 KB)   
    fam11.jpg (78.7 KB)   
    fam5.jpg (105.2 KB)   
    fam6.jpg (121.8 KB)   
    fam7.jpg (114.4 KB)   
    fam8.jpg (108.5 KB)   
    fam9.jpg (70.5 KB)   


    >> Reageer (0)
    27-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Leuk vliegweekend

    Dit weekend was een leuk vliegweekend, het weer was prachtig en ik kon lekker veel vliegen.
    Zaterdag actief geweest bij para-centrum Hoogeveen. Een hele serie sticks mogen vliegen op de PH-ZZF (Cessna 207)
    En altijd weer leuk om de parachutisten naar een hoogte van 12.500 tot 13.000 voet te brengen.
    Kijk maar op bijgaande foto's wat het uitzicht is op deze hoogte genieten of niet dan.

    Zondag eerst een lokale vlucht op de eigen Piper Cherokee en vervolgens met de Piper een retourtje Ameland gevlogen, en zoals altijd op Ameland ff een bezoekje gebracht aan nobel, om een paar flesjes nobel in te slaan






    >> Reageer (1)
    24-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.para-demo Coevorden
    Vandaag mocht ik voor de para-club PCEH op de Cessna 207 (PH-ZZF) een demo vliegen naar Coevorden.
    Aan boord 6 parachutisten die een demo verzorgden voor een school in Coevorden.

    Bij aankomst boven het veldje bleek er veel belangstelling te zijn, het veldje stond vol publiek zodat er er weinig ruimte voor de para's aanwezig was om te landen. Maar gelukkig hebben wij een radio aan boord waarmee ik in contact sta met de para-control op de grond aanwezig op het veldje.
    Maar snel het verzoek gedaan dat er meer ruimte moest komen voor de parachutisten. Vanuit de lucht konden wij prachtig zien dat de mensenmassa zich naar de rand van het veld verplaatste.
    Vervolgens geklommen naar 5000 voet waarna de parachutisten in twee rondjes boven de school in Coevorden het vliegtuig verlaten.
    Telkens weer een belevenis als de para's het vliegtuig verlaten.

    Nadat de para's geland waren nog een rondje (beetje laag) gevlogen over het veldje bij de school en vervolgens geland op vliegveld Hoogeveen.
    Altijd weer een prachtig gezicht!!



    (foto's Koen Deuze)










    Bijlagen:
    coevorden.docx (1.9 MB)   


    >> Reageer (0)
    20-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maarten Hofman een hoogvlieger

    Vandaag mag Maarten zich een hoogvlieger noemen.

    Wij hadden om 13.00 uur afgesproken op het vliegveld in Hoogeveen.

    Het zicht zou volgens de meteo meer dan 10 km worden. In de ochtend viel dat tegen. Ik had in de ochtend nog een vluchtje waarbij het zicht op sommige plaatsen niet meer bedraagt dan 1500 meter. Het zicht was tijdens de vlucht inderdaad beter maar nog niet echt super, het zicht was op sommige plaatsen max. 5 km.

    Maarten had naast zijn vader, moeder en broer een hele familie meegenomen. Op het terras van het restaurant  hebben we eerst de vlucht besproken. Daarna zijn we naar de havendienst gegaan om het weer te bekijken en Maarten kennis kon maaken met de havenmeester Ed Snijders.  Zo had Maarten ook een idee wie er straks achter de radio zit van vliegveld Hoogeveen als we vliegen.

    Na deze kennismaking maar snel naar het vliegtuig gewandeld. Naast Maarten mocht broer en moeder (vader vond dit helemaal goed) mee. Eenmaal in de lucht nam Maarten het stuur over. Maarten vloog via Ermerzand naar Nieuw Amsterdam. Daar woonde Maarten, na een paar rondjes zag Maarten het huis waar hij woonde. Vervolgens stuurde Maarten naar Emmen om een kijkje te nemen in (op) de Dierentuin. Vervolgens zette Maarten koers terug naar Hoogeveen. Maar op de terugweg ontdekte Maarten en zijn moeder dat ze de school van Maarten niet hadden bekeken, dus ……..  de koers maar 180 graden verlegd…..  terug naar Nieuw Amsterdam.  En de nieuwe school van Maarten bekeken. De school is in aanbouw en moet zeggen Maarten ziet er puik uit die school van je. Vervolgens de terug reis ingezet. Dit ging via Oosterhesselen, richting Westerbork en vervolgens via Wijster terug naar vliegveld Hoogeveen.

    Maarten vloog perfect ondanks dat het zicht matig was, geen horizon en toch prima recht vliegen, super Maarten. Daarom ontving je na de vlucht het hoogvliegersbrevet.

    Lees ook het prachtige verslag van Maarten http://www.stichtinghoogvliegers.nl/index.php/Website/Individuele-dag/20-september-2009-Maarten-Hofman






    >> Reageer (0)

    Foto

    Je kan mij ook mailen!!

    Druk op onderstaande knop om mij een "e-mail" te sturen.


    Mijn gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek.



    Foto

    Foto

    Blog als favoriet !

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    liefdenetwerk
    www.bloggen.be/liefden
    Foto

    Foto

    Archief per week
  • 21/09-27/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/05-01/06 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 25/11-01/12 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 27/02-04/03 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/10-30/10 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 28/12-03/01 2010
  • 16/11-22/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 31/12-06/01 2008
  • 22/12-28/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 25/02-02/03 2008


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs