In het weekend was er weer tijd voor een grondige
bouwinspectie. Er is ook heel wat gebeurd: we hebben rolluiken, een bad en
douchebak en de chape werd eindelijk overal gegoten, met een enorme vertraging
maar nog net op tijd want begin februari wordt gevloerd. Omdat er nog veel
vocht in het huis hangt verluchten wij steeds goed en huurden wij ook een bouwdroger ( www.bouwdroger24.be ).
We merkten ook dat
onder twee deuropeningen niet tot aan de deur gechaped werd. Er zijn gewoon 5
cm overgelaten waar we nog tot op de fundering kunnen kijken. Maandag hebben we
dit onmiddellijk aan onze werfleider gemeld. Hij bekeek het en zei dat we daar
maar gewoon over moesten vloeren...
Dit vonden wij geen goed idee, want een tegel die in
de lucht hangt, komt sowieso los of breekt. Dus hebben wij nog eens nagevraagd
en hij heeft het bij de chappers nagevraagd.
Deze wisten te vertellen dat de deur niet te openen was, dus hebben ze zo ver
gechapped hoe ze maar konden. (Er zit op alle deuren een Hybomaslot en de
betreffende deur gaat perfect open). In plaats van zoiets na te vragen: luiheid
troef.
Wij hebben dan maar de chappers gebeld en deze zeiden
dat het deze week te koud is om te chappen en dat ze niet in Oedelem moeten
zijn. Zij lossen het voorlopig dus niet op. Wij weer met de werfleider gebeld, hij ging het zeker oplossen.
Vanmorgen belden wij om na te vragen of dit vandaag nog in orde komt. De
werfleider was niet te bereiken maar had ons wel al een mail gestuurd over iets
anders, dus belden wij opnieuw tot we hem uitermate boos aan de lijn kregen: zoiets heeft hij nog nooit
meegemaakt, zoveel bellen om zon
details. De aannemers hebben ook beters te doen dan voor zo'n prullen af te
komen. En dat we hem niet vertrouwen en nu komt het, "dat we blij mogen
zijn dat de chape schoon recht ligt." Had hij gewoon even gebeld en
uitgelegd hoe het zat, had ik nooit moeten bellen. In plaats daarvan stuurt hij
onduidelijke, inhoudsloze mails. Een goeie communicatie zou al veel doen.
Hadden de
aannemers hun werk goed gedaan hebben, moesten
ze ook niet terugkomen. Onze werfleider weet al van in oktober/ november dat
wij begin februari willen vloeren. De laatste maanden moesten wij al enorm veel zelf regelen ivm de bouw (ik herinner
graag aan het verhaal met de dakpannen).
Het is mij totaal onduidelijk waarom wij een
werfleider hebben als wij altijd zelf moeten rondbellen en mailen.
Wordt
vervolgd...
|