EN DIT IS DE ACHTERKANT VAN HET PANEEL....... NOG VEEL WERK DUS.......MOET NOG ALLEMAAL AANGESLOTEN WORDEN......
EEN PAAR FOTO'S VAN ZIDANE
Hier wat foto's aan het werk in de logeerhut
Alle naden worden afgekit!! Voor tocht...hahahaha en tegen gepiep en gekraak van het hout.
FOTO'S 21 JANUARI
FEBRUARI 2009
ISOLEREN BOVEN MIJN HOOFD......PFFFFFFF MAAR MOTET OOK GEBEUREN
Iemand vertelde dat er een fout gegeven word bij het aanklikken van de foto's. Ik zet in het midden de link naar de foto's van de laatste maand
02-01-2009
20
Hier zijn we weer. Heb aan de zijkanten wat foto's bijgevoegd. Umiak is zo goed als klaar op het bovendek. Henk heeft de reling er toch weer opgezet. We dachten dat het niet kon i.v.m. de hoogte bij het verlaten van de loods maar het moet kunnen. Het ziet er wel mooi uit, heel strak en blinken!?!?!?! De witte dopjes moeten we nog wel laten draaien voor de kandelaars.
Ik moet wel zeker veel foto's maken van het dek.< Het meeste dekbeslag staat erop alleen moeten we nog gaan afplakken en afkitten. Dat zal weer een leuk werkje worden in dat gangboord met mijn hoogtevrees : de rail is 4 meter lang en om de 3 cm een bout.
Wij zijn naar de beurs Boot in Dusseldorf geweest en hebben natuurlijk weer leuke spulletjes gevonden : koelkast (met roestvrij stalen deur i.p.v. dat nep hout), een verplaatsbare diepvries van 40 liter (praktisch: kan je overal neerzetten). En dit voor fatsoenlijke prijzen. Ja, ook een radar+kaartplotter+GPS+dome+antennekabel etc (helemaal compleet), er is een aanbieding in Duitsland en dit kunnen we echt niet laten schieten. Het is meer dan de helft van de prijs.
Augustus. We hebben de reling opgehaald in Limburg. Dit hebben we laten polijsten door A&M slijpen en polijsten in Neer. Het is een klein bedrijf, werken maar met zijn tweetjes. Ze leveren wel heel mooi werk en dat voor een fatsoenlijke prijs.
Eind juni : we hebben de winches binnen en hebben de 52st voor de rolgenua geplaatst en de 40st voor de fok. Een paar maanden terug is een reporter van magazine Zeilen België langs gekomen. Hij heeft een mooi reportage gemaakt en we staan nu in het maandblad van juli.
Op de foto staat het schuifluik binnen, deze moest ik opnieuw schuren en schilderen omdat we moesten schaven. Deze paste niet gelijk natuurlijk, het zou te mooi zijn dat iets gelijk past!!
En ja, het is zover, we hebben een mast gekocht.Deze hebben we besteld bij Hans Janssen Staalkabel in Alphen-a-d-Rijn. Het is de bedoeling dat deze eind 2006 klaar is want we gaan eerst binnendoor naar Frankrijk en hebben dus helemaal geen haast. Deze wordt 17.50 meter.
Henk heeft afgelopen week een RVS dagdieseltank gemaakt van 120 liter. Je tankt deze vol van de grote tanks en kan er makkelijk een week op varen en stoken.
Nu moet het onderwaterschip weer in de HB van De Ijssel. Dit is een 2-componenten aanhechtlaag voor de Antifouling. 2 lagen en dat ziet er dus nu zo uit als op de foto.
We hebben wel heel veel moeten schuren. Bij het spuiten is het onderwaterschip niet afgeplakt, dus veel te ver gespoten. Het is heel harde verf en niet makkelijk af te schuren en het is ook zonde van het geld en de verspilling van de verf. Eindelijk met veel moeite er toch afgekregen.
We hebben de waterlijn met een laser getekend. Dat systeem werkt prima nu het schip waterpas ligt.
De lijn wel voor en achter een beetje omhoog getrokken anders lijkt het zo recht, en dat is niet mooi. En het wordt ook nog door Bounty in het oog gehouden.
Henk is al heel lang weer bezig met het stuurwerk. Niet zonder problemen natuurlijk, wanneer hij het eindelijk begrepen had hoe het in zijn werk gaat met kwadrant en schijven en ketting en kabels krijgt hij een paniekaanval: stuurwiel naar stuurboord en roer gaat naar bakboord!!! Wat is dat!!!
We hebben naar de leverancier gebeld, zal maar geen naam noemen, om een oplossing te vinden.
Nou ja dan laat je de kabels toch mekaar kruisen, wat een onzin zegt Henk, en over een paar jaar zijn de kabels versleten door de wrijving en geen stuurwerk meer!!!!! Ze hebben erdus geen verstand van die verkopers. Hebben 2 extra schijven gekocht en Henk heeft alles aangepast. Nu Umiak in de lak staat kan er dus ook niet meer gelast worden en dan is het gaten boren en met bouten en moeren plaatjes vastzetten voor de schijven etc.... Iets te technisch voor mij, zal later Henk wel eens vragen dit uit te leggen.
Morgen gaan we naar de beurs in Gent. Ineke heeft een bedrijf van bekleding van kussens, gordijnen en deze heet Reri. Wanneer we zover zijn willen ze ons sponseren voor de bekleding.
De naam staat er op, nu blijkt dat het verplicht is om de thuishaven op te zetten. Deze letters moet ik dan nog gaan bestellen. Vind het jammer, ik vind dit zo ook mooi.
Vuldoppen geplaatst, motorbediening, walstroomsteker, ventilatiekokers in de kuip voor de motor, boegschroef geplaatst, teakhouten handgrepen,afvoer wc,douche,keuken, ontluchtingnippels, etc. Alles ook afgekit, met overal afstandsringetjes tussen de kit, zodat er wel kit blijft zitten met het aandraaien. Het is de bedoeling dat het waterdicht is.
Het lijkt allemaal simpel als je het vertelt, maar we hebben er wel heel veel uren ingstoken, het is niet zo simpel. Moet zeggen dat we ook veel plezier hebben, je ziet wat je doet op het eind van de dag en is heel leuk samen te werken.
15 februari 2005, ik ga proberen te vertellen wat de laatste 6 maanden gedaan is. Nu dat Umiak in de lak staat kunnen we verder met de patrijspoorten en vluchtluiken erin plaatsen. Geen makkie, ong. 2 uur per poort. Moet eerst passen, afplakken (poort en romp), kitten, bouten en moeren aandraaien,
poten constant onder de kit, en dan kit afstrijken met water en Dreft en schoonmaken.