28. The master builders. Grapple heeft een ontwerp gemaakt voor een gigantische zonnetoren die ze aan energie kan helpen. Maar Optimus Prime vindt het een slecht plan. Volgens hem is de toren te moeilijk te verdedigen. Dat blijkt wel als Megatron Devastator op ze afstuurt... 38. A Decepticon in King Arthur's court. De Transformers beleven een spannend ridderavontuur als ze op magische wijze naar de middeleeuwen worden getransporteerd... 43. The golden lagoon. Beachcomber ontdekt een prachtige vallei met een groot meer vol met gouden Electum, die de robots onverwoestbaar kan maken. Al snel verandert de vallei in een slagveld...
1985
Uitgebracht onder de titel 'Transformers generation 2'.
40. The core. Megatron geeft de Constructicons de opdracht om naar de kern van de aarde te boren, op zoek naar een speciale energiebron. Het maakt hem helemaal niet uit dat de aarde hierdoor in tweeën kan splijten! 19 & 20. Dinobot island. De Dinobots beschadigen tijdens hun oefeningen de apparatuur van de Autobots. Die besluiten ze naar een nieuw ontdekt eiland te brengen waar nog echte dinosaurussen rondlopen. Het is de bedoeling dat de Dinobots hier rustig kunnen trainen, maar natuurlijk komen Megatron en zijn Decepticons weer roet in het eten gooien....
1985
Uitgebracht onder de titel 'Transformers generation 2'.
7. S.O.S. Dinobots. De Autobots vinden fossiele dinosaurusbotten waarvan ze drie Autobots maken die kunnen transformeren in Dino-mode. Zij heten de Dinobots. Maar de Autobots hebben hen niet echt in de hand... 14. Heavy metal war. Megatron daagt Optimus Prime uit tot een 1 op 1 gevecht, waarbij de verliezer de aarde moet verlaten. Natuurlijk speelt de verradelijke Megatron geen eerlijk spel. Trapt Optimus Prime in zijn val?
1984
42 The Autobot run. Als de Autobots meedoen aan een autoshow, worden ze door een apparaat van de Decepticons vastgezet in hun Voertuig-modus. Op deze manier kunnen ze nooit van de Decepticons winnen!
1985
Uitgebracht onder de titel 'Transformers generation 2'.
1, 2 & 3. More than meets the eye. In hun eeuwigdurende strijd om energie en macht, belanden de gigantische transformerende robots op aarde. De goede Autobots worden geleid door Optimus Prime, die het opneemt tegen zijn aartsvijand Megatron, de leider van de slechte en doortrapte Decepticons. Megatron dreigt de aarde totaal te vernietigen in zijn zoektocht naar energie, die hij nodig heeft om Optimus Prime te verslaan en te heersen over het heelal. Gelukkig zijn de Autobots er om de mensheid te helpen!
1984
Uitgebracht onder de titel 'Transformers generation 2'.
Beleef samen met je favoriete Star Wars karakters, R2-D2 en C-3PO, spannende avonturen in deze twee films voor het hele gezin, die zich afspelen 15 jaar voordat de robots kennismaken met Luke Skywalker.
In "The Pirates and the Prince" worden R2-D2 en C-3PO gekocht door de mijnwerker Jann Tosh en raken verzeild in een avontuur om een prins te helpen zijn troon terug te krijgen. In hun pogingen hem te beschermen moeten ze het opnemen tegen de gevreesde piraat Kybo Ren. In "Treasure of the Hidden Planet" gaan R2-D2 en C-3PO met hun meester Mungo Baobab op zoek naar kostbare Roonstenen. Maar voor ze hun schat kunnen claimen moeten ze af zien te rekenen met het Rijk, dat er alles aan zal doen Mungo en de robots gevangen te nemen.
Beleef samen met je favoriete Star Wars karakters, de Ewoks, spannende avonturen in deze twee tekenfilms voor het hele gezin. We keren terug naar de bosmaan Endor waar de Ewoks nog steeds hoog in de bomen leven.
THE HAUNTED VILLAGE: In "The Haunted Village" leven de Ewoks in vrede in de natuur. Hun rust wordt echter wreed verstoord door de heks Morag. Haar is er alles aan gelegen de magische Zonnester-Schaduwsteen te pakken te krijgen, af te rekenen met de Ewok-tovenaar Logray en de Ewoks te vernietigen. TALES FROM THE ENDOR WOODS: In "Tales from the Endor Woods" beleven we meer avonturen met de Ewoks wanneer ze het moeten opnemen tegen de Duloks, verre familie die in het moeras leeft. Ze doen er alles aan het Ewok dorp te veroveren, maar zo makkelijk geven de Ewoks zich niet gewonnen!
De sluwe Lord Farquaad verbant alle sprookjesfiguren uit zijn rijk, naar het moeras van Shrek. Die pikt dit niet en eist zijn geliefde plekje terug. Dat lukt Shrek alleen als hij voor Farquaad de beeldschone Prinses Fiona weet te redden uit de klauwen van een heetgebakerde draak. Op deze gevaarlijke missie staat onze coole moerasbewoner heel wat verschrikkelijk grappige verrassingen te wachten...
Happilly ever after leek nooit so far away wanneer een tochtje om kennis te maken met de schoonouders voor Shrek en Fiona alweer uitdraait op een hilarisch en doldwaas avontuur. Met de hulp van zijn trouwe ros Donkey neemt Shrek het op tegen de toverdrankjes brouwende Fairy Godmother, de hoogdravende Prince Charming en de befaamde Pus In Boots, een keiharde kat die diep van binnen eigenlijk poeslief is.
Rodrigo leidt een onbezorgd leven aan het hof van Castilië. Als goede vriend van kroonprins Sancho, de toekomstige koning, ziet z'n toekomst er fantastisch uit. Maar wanneer de oude Koning Fernando sterft en ook kroonprins Sancho wordt vermoord, stort Rodrigo's wereld in. Alfonso, Sancho's broer, wordt immers koning en Rodrigo wordt verbannen uit Castilië. Vastbesloten om zijn reputatie te zuiveren, verzamelt Rodrigo een handvol trouwe vrienden rondom zich...
He-Man and the Masters of the Universe; deel 1. (2002)
Nederlands gesproken versie.
1, 2 & 3. Het begin ( the beginning ). Op zijn zestiende verjaardag wordt Prins Adam opgeroepen door de mysterieuze tovenares Zoar en meegenomen naar het kasteel Grayskull. Daar krijgt hij te horen dat de kwade Skeletor en zijn slechte handlangers door de mystieke muur zijn gebroken waarachter ze voor lange tijd gevangen zaten. Volgens de profetie is Adam de held die het kwaad moet stoppen. Als Skeletor zijn vader ontvoert, wordt hij voor de eerste keer He-Man! 4. De moed van Adam ( the courage of Adam ). Skeletor wil wraak op He-Man en ontvoert Prins Adam om He-Man naar Snake Mountain te lokken. Hij weet echter niet dat Adam in feite He-Man is.
Extra: He-Man, character introduction. ( documentaire )
Superhelden. De Penguin en Rupert Thorne bundelen hun krachten voor een illegale wapenverkoop. Maar daarbij hebben ze buiten een nieuwe superheldin gerekend: Batwoman is vastbesloten om de misdadige ondernemers met haar high-tech gadgets en volmaakte vechtkunsten een stokje in de spaken te steken. Het enige probleem is dat Batman absoluut niets van haar afweet! En wanneer Batwoman zelf haar boekje te buiten gaat, moet hij uitvissen of deze nieuwe speelster in Gotham City wel of niet zijn bondgenote is!
1,2 & 3. Secret origins; part 1, 2 & 3. Martian Manhunter komt de aarde waarschuwen voor een nakende invasie van ruimtewezens. Met de hulp van Superman en Batman recruteert hij 's werelds dapperste helden, zoals Wonder Woman, the Flash, Green Lantern en Hawkgirl om de onstuitbare invasievloot een halt toe te roepen.
Superhelden. 8 & 9. Paradise lost; part 1 & 2. Tovenaar Felix Faust verandert de Amazone-zusters van Wonder Woman in stenen standbeelden! 10 & 11. War World; part 1 & 2. Superman wordt door de krijgsheer Mongul gevangengezet en moet hij, zoals een gladiator, een strijd op leven en dood aangaan op een vreemde planeet. Alleen Green Lantern en Hawkgirl kunnen hun vriend nog redden uit de arena die bekend staat als War World.
Superhelden. 4 & 5. In blackest night; part 1 & 2. Superman en de League leveren strijd om een dodelijk mysterie te ontrafelen, want robotachtige premiejagers beschuldigen Green Lantern ervan een hele planeet te hebben vernietigd. 6 & 7. The enemy below; part 1 & 2. Op de bodem van de zee gebeuren verraderlijke dingen; enkel een onwaarschijnlijk verbond tussen Aquaman en de Justice League kan de plannen van de mysterieuze vijand nog dwarsbomen.
Als de avontuurlijke, jonge clownvis Nemo plots ver van huis raakt, gaat zijn bezorgde vader Martin samen met Dory, een lieve maar nogal vergeetachtige blauwe vis, op een onvergetelijke zoektocht om Nemo weer thuis te brengen. Tijdens hun avonturen komen Martin en Dory oog in oog te staan met een heleboel te gekke zeebewoners: vegetarische haaien, enorme schildpadden, hypnotiserende kwallen, hongerige meeuwen en nog veel meer.
Sulley, top-schrikker met een hart van goud en zijn enthousiaste schrik assistent Mike werken bij monsters, inc., de grootste energiecentrale van Monstropolis. Om hun wereld probleemloos te laten draaien, hebben de monsters heel wat energie nodig, en die energie halen ze uit het gegil van kinderen wanneer ze aan het schrikken worden gebracht. Als het kleine mensenmeisje Boe hun wereld komt binnenwandelen zijn het echter de monsters die zich een hoedje schrikken. Ze denken dat het meisje gevaarlijk en giftig is. Sulley en Mike doen hun uiterste best om Boe naar haar slaapkamer terug te brengen...
12 & 13. The brave and the bold; part 1 & 2. De eerste krachtmetingen gaat tussen Green Lantern en The Flash tegen Gorilla Grodd, een kwade genieprimaat met een hersencontrolerend apparaat en een vendetta tegen de mensheid. Alleen de Justice League kan ons redden van Gorilla overheersing. 14 & 15. Injustice for all; part 1 & 2. Lex Luthorâs reputatie wordt als slechte genie eindelijk blootgesteld of toch niet? Luthor brengt een kwaadaardig team bij elkaar - Ultra-Humanite, Cheetah, Copperhead, Solomon Grundy, Star Sapphire, The Shade en The Joker â om de Justice League te vernietigen. Dit is een gevecht van kunnen en verstand die Werelds Grootste Super Helden zou kunnen beëindigen.
Superhelden. 50, 51 & 52. Starcrossed. Een ruimteschip zet koers naar de Aarde, en de opvarenden lijken verdacht veel op...Hawkgirl! Wanneer de Thangariaanse vloot op Aarde landt, vraagt de Justice League aan Hawkgirl om opheldering. Als ze ontdekken dat ze al die tijd als spionne tussen hen leefde, stapelen de vragen zich op. Terwijl de Thangariaanse bezoekers hun slechte bedoelingen duidelijk maken, komt Hawkgirl voor een dilemma te staan. Ze moet kiezen tussen de trouw aan haar volk en de liefde die ze voelt voor haar vrienden op haar adoptieplaneet Aarde...
Uit het museum worden kostbare kunstwerken gestolen en vervangen door niet te onderscheiden vervalsingen. Ondertussen zijn Kuifje, Bobby, Kapitein Haddock en Jansen en Janssen met het vliegtuig op weg naar Syldavië voor een vakantie bij hun vriend professor Zonnebloem. Aan de oever van het Flaychyzaff meer, werkt de professor aan zijn nieuwste uitvinding: een machine die perfecte driedimensionale kopieën maakt. Het laboratorium is hem ter beschikking gesteld door een anonieme gever. Aan de vakantie komt snel een einde als Kuifje in aanraking komt met de schurk Rastapopoulos, die bij het meer zijn hoofdkwartier heeft. Met hulp van Niko en Nouchka, twee Syldavische kinderen, lost Kuifje de internationale kunstdiefstallen op, maar lukt het hem ook om Rastapopoulos te pakken te krijgen? En krijgt professor Zonnebloem nog de kans zijn geniale uitvinding af te maken?