stem jurgen keizerverkiezing dendermonde te oudegem te sporthal begin 21u je kan eens je aanwezig bent al je stem uit brengen op je favoriete kandidaat voor meer info ---bel 0475/657.607
stem jurgen keizerverkiezing dendermonde te oudegem te sporthal begin 21u je kan eens je aanwezig bent al je stem uit brengen op je favoriete kandidaat voor meer info ---bel 0475/657.607
Wij informeren u over een nieuwe beurs: InfraTech Belgium . Deze vakbeurs voor grond-, water-, wegenbouw en de verkeersindustrie vindt voor het eerst plaats in Gent, België, van 12 tot en met 15 februari 2008 .
België vormt meer en meer het kruispunt van Europa met een aanzienlijke stijging van het aantal openbare aanbestedingen. In de afgelopen jaren is de overheid begonnen met grote investeringen in wegenbouw en openbaar vervoer. Ook in de uitbreiding van regionale luchthavens, in waterbeheer en waterzuiveringswerken worden investeringsplannen gerealiseerd, zowel in Vlaanderen als in Wallonië.
InfraTech Belgium biedt u een compleet overzicht van de laatste ontwikkelingen in de markt. Een ideaal forum om kennis en ervaring uit te wisselen, contacten te leggen of te verstevigen. Exposanten uit alle sectoren zijn aanwezig en u kunt enkele seminars bezoeken waarin de nieuwste trends en ontwikkelingen worden belicht. Kijk op de website www.infratechbelgium.be voor een overzicht van alle exposanten en het seminarprogramma.
U kunt zich via onderstaande link registreren voor een gratis bezoek aan de beurs:
InfraTech Belgium is een samenwerking tussen Flanders Expo in Gent en Ahoy Rotterdam. Voor een routebeschrijving naar Flanders Expo en de openingstijden van de beurs, kijkt u op www.infratechbelgium.be.
Lotto Cycling Tour, een verzameling van 8 schitterende toertochten
Beste wielertoerist en mtber,
Neem je agenda, want met enige fierheid presenteren we je de Lotto Cycling Tour, een verzameling van 8 schitterende toertochten die je niet mag missen !
Volgende data mag je aankruisen:
5 april : Ronde van Vlaanderen voor wielertoeristen en mtbers
19 april : Peter Van Petegem Classic
3 mei : Grinta! Challenge La Tournay
11 mei : Tilff-Bastogne-Tilff
7 juni : Lotto Reuzen van Vlaanderen
14 juni : Cyclo Sprint Imes Classic
23 augustus : Lotto Géants des Ardennes
30 augustus : Helletocht: Roeselare-Roubaix and back.
Mooi gespreid over het land dus, met uiteenlopende parcours en een kwalitatief hoogstaande organisatie.
De Lotto Cycling Tour wil de deelnemers alleszins laten kennismaken met klassieke parcours (o.a. Ronde van Vlaanderen, Luik-Bastenaken-Luik, Gent-Wevelgem, Parijs-Roubaix, Amstel Gold Race), minder bekende hellingen (o.a. via de Lotto Reuzen van Vlaanderen, Lotto Reuzen van de Ardennen en de Grinta! Challenge-La Tournay) en prachtige streken (Vlaamse Ardennen, Pays des Collines, Haspengouw, Heuvelland, Hoge Ardennen...)
Info Meer info over de Lotto Cycling Tour vind je HIER
De tweede editie van het fietsspektakel Velofollies is van vrijdag 18 januari tot en met zondag 20 januari 2008 in Kortrijk Xpo. Velofollies is een mix van activiteiten, shows, aanwezige ploegen en renners, stands met fietsen en accessoires, en BMX- en trialwedstrijden. Centraal op Velofollies staan ook dit jaar de ploegvoorstellingen van diverse teams in een speciaal hiervoor gecreëerd decor. Met aansluitend signeersessies en ontmoetingsmogelijkheden met de renners.
De eerste ploegvoorstelling is op vrijdag 18 januari 2008: om 16.00 uur stelt QuickStep zijn nieuwe ploeg voor met Paolo Bettini, Tom Boonen, Gert Steegmans en Stijn Devolder! Verder tijdens Velofollies het Belgisch Kampioenschap BMX Indoor op één van de grootste indoor BMX-parcoursen in Europa: meer dan 350 meter lang en opgebouwd met ruim 2000 ton aarde! Bovendien is Velofollies in 2008 de thuishaven van de eerste ronde van de 2008 UCI Trials World Cup: de trial- wereldtop zakt in januari dan ook af naar Kortrijk. Ten slotte wordt op Velofollies een heuse indoor cycling-zone ingericht met de nieuwe Johan Museeuw-spinningfietsen. Bezoekers kunnen meetrainen met renners en oud-renners, zoals Nico Mattan, Johan Museeuw en de QuickStep Innergetic elite. Op zondag 20 januari kun je op Velofollies ook een MTB-rit meepikken. Bellegem staat er centraal als Dorp van de Ronde van Vlaanderen 2008. Naast spektakel en actie is er ruimte voor het opsnuiven van de echte flandrien-sfeer. Dagelijks zijn er praatcafés mee te maken met wielrenners, ploegleiders en oud-toppers. Je technische kennis kun je aanscherpen tijdens de workshops van topbegeleiders. Verder stands met de nieuwste fietsmodellen en -accessoires. Ook zijn er commerciële stands waar je echt fietsen kunt kopen. Topmerken als Specialized, Campagnolo, Cannondale, Museeuw bikes, Scott en Ridley zijn vertegenwoordigd.
Velofollies vindt plaats op vrijdag 18 januari 2008 van 14.00 tot 22.00 uur en op zaterdag 19 en zondag 20 januari telkens van 10.00 uur tot 19.00 uur in Kortrijk Xpo. De toegangsprijs bedraagt voor volwassenen 9 euro, een driedaags ticket kost 20 euro. Info: http://www.velofollies.be/. Daar vind je ook het zeer uitgebreide programma van ploegenpresentaties, signeersessies, praatcafé's, BMX- en trialwedstrijden, indoorcycling, modeshows etc.
Ploegvoorstellingen: Vrijdag 18 januari 2008 om 16u: Quick Step - Innergetic Vrijdag 18 januari 2008 om 18u: MBK Delsol Team Zaterdag 19 januari 2008 om 12u: Belltex cycling Team Zaterdag 19 janauri 2008 om 17u: Wielerploeg Soenens - Germond Zaterdag 19 januari 2008 om 18u: Lotto Bodysol cycling Team Menen Zondag 20 januari 2008 om 16u: Damesploeg SCF Liedekerke Zondag 20 januari 2008 om 17u: New Heebra - Lombarden Cycling Team
Praatcafés: Vrijdag 18 januari 2008 om 19u: Jean-Marie Leblanc Zaterdag 19 januari 2008 om 13u: Serge Baguet Zaterdag 19 januari 2008 om 15u: Johan Museeuw Zaterdag 19 januari 2008 om 16u: Filip Meirhaeghe Zondag 20 januari 2008 om 11u: Dirk Nachtergaele Zondag 20 januari 2008 om 15u: Nico Mattan
BK BMX Indoor: Tijdens Velofollies kan u genieten van diverse spectaculaire BMX races op één van de grootste indoor BMX-parcours: meer dan 350 meter lang en opgebouwd met ruim 2.000 ton aarde!
Op vrijdag 18 januari kan u de oefensessies live meemaken. Op zaterdag 19 januari is er de internationaal ingevulde Indoor BMX wedstrijd Zondag 20 januari stelt Velofollies het Open BMX Kampioenschap van België Indoor voor. Velofollies vindt plaats aansluitend op de europese wedstrijd in Zwolle (NL) en zal vervolgens alle internationale meesters van het BMX-mandschap verwelkomen.
Spinning: Op Velofollies wordt een heuse Indoor Cycling Zone ingericht met niet minder dan twintig in primeur voorgestelde Johan Museeuw-spinning fietsen. Onder leiding van een professionele instructeur kan iedereen, ondersteund door muziek, vrij deelnemen aan de dagelijkse spinningsessies. Op bepaalde tijdstippen kan zelfs meegetraind worden met renners en oud-renners zoals Nico Mattan, Johan Museeuw, de QuickStep elite,.... Er zijn kleedruimtes en douches voorzien
Wereldbeker Bike Trial Manche 1 Vrijdag 18 januari: demonstraties Zaterdag 19 januari: kwalificaties mannen + finale vrouwen Zondag 20 januari: Halve finale en finale mannen elite
Beurs, Signeersessies, modeshows, MTB-rit Op Velofollies kan de bezoeker de nieuwste fietsmodellen en -accessoires ontdekken. Op de commerciële standen verspreid over de verschillende hallen is ook aankoop mogelijk. Zowel de wielerfreak als de occasionele fietser vindt er zijn gading.
Neem je voor niets voor te nemen, en stap vol vertrouwen in het nieuwe jaar. Maak elke dag een tikkeltje bijzonder en sta iets dichter bij elkaar. Geniet van alle kleine dingen, zie lichtpuntjes in een donkere nacht. Koester de liefde van hen die je omringen, dan wordt het vast een geweldig 2008!
fijne zondag nog gewenst voor iedereen en veel kerstmarkten bezoek, zelf ben ik verleden dinsdag naar dusseldorf in duitsland geweest, was weer de moeite, en gisteren in kallo, wel spijtig van weinig opkomst door verschrikkelijk slecht weer, regen en veel wind, zelfs zoveel wind dat de kerstmarkt in zwijndrecht werd afgelast daar daar het schijnt dat de kramen tot tegen de kerk werden geblazen en zo werd af"geblazen", vandaag ga ik naar kerstmarkt in sint-niklaas en derna in haasdonk en eerste zicht is het toch droog dus hopelijk blijft het zo, veel kerstplezier iedereen fotos volgen laters
gisteren 24/11/07 was t tornooi, mijn persoonlijke score was : koppelgooien verloren met 2-3, maar solo had ik wel gewonnen met 3-1, uiteindelijk buiten geraakt tegen 4u smorgens, was redelijke opkomst, dus dat zat wel snor, gr stef
Dinsdag 4 December , zeker komen kegelen van 20.00 uur tot 22.30 uur ,want dan moeten de sportkegelaars van de Beverse ,een "" gaan spelen naar Schelle.
Dan zijn de 4 banen vrij ,voor de rest van de Beversekegelclub + de Recreanten,en dan kunnen er weer "spelletjes" gegooid worden !!!!!
The name of a person can tell a lot about the person. Names are not randomly chosen: they all have a meaning for life. Love Meter was created as a great invention just for you to match your perfect love!.
Sometimes you'd like to know if a relationship with someone shall work out. There fore Mr. "Love" himself designed this great engine for you. With The Love Meter you can measure the probability of a relationship between two persons. The Love Meter is the way to see what the chances are of a relationship between two certain people.
To see if the perfect match between you and your dream partner can come true, just fill out both full names (first, as wel as last name) in the two text boxes below, and press Calculate Love.
De Titanic werd in opdracht van de White Star Line gebouwd op de scheepswerf van Harland en Wolff in Belfast. De bouw van de Titanic begon op 31 maart 1909. De romp van het schip werd in 1911 te water gelaten, en een jaar later was het schip klaar voor haar eerste reis. Het schip was 269 meter lang en 28 meter breed, en woog zo'n 46.000 ton.
De scheepsromp was opgedeeld in zestien compartimenten, die vanaf de brug gesloten konden worden. Wanneer er vier compartimenten vol met water zouden lopen, kon het schip nog verder varen.
De Titanic werd net nog even mooier, maar vooral ook luxeuzer dan de Olympic gemaakt. Dat maakte het schip ook het mooiste passagiersschip van die tijd.
Tewaterlating
De kranten van New-York en van de hele wereld blijven over dit alles berichten tot aan de tewaterlating van de Titanic. De onzinkbare machine door de mens gebouwd om voor eens en altijd de woelige zeeën te bedwingen. 22 ton zeep werd gebruikt om dit passagiersschip van anderhalf miljoen pond in het water te laten glijden, de hele operatie duurt slechts 1 minuut! 1 arbeider de ongelukkige James Dobbin schoot het leven erbij in! Maar op die 31ste mei 1911 beseft niemand van de honderdduizend toeschouwers dat dit nog maar het eerste van vele slachtoffers is!
Nee nu wordt gefeest de Britse vlag word geheven proviand wordt ingeslagen, 37000 flessen water en alcohol, 57 ton vlees, vis en gevogelte, 40000 verse eieren, duizenden kisten verse groenten, voor een overtocht van 5 dagen. Kristallen glazen, kanten tafellakens, prachtig tafelzilver alles tot het servies voor de derde klasse werd speciaal voor de Titanic ontworpen. Een onvoorstelbare vracht word aan boord geladen, auto's zoals de gloednieuwe Renault 25pk, filmcamera's, revolutionaire vliegtuigmotor op stoom. De ruimen van de Titanic zijn veel meer dan een grot van Ali-Baba, ze zijn een weerspiegeling van het leven, van luxe goederen tot de koffers van de arme immigranten, van grondstoffen tot kunstvoorwerpen. Dit is het postvictoriaanse tijdperk een gouden tijd nog nooit waren zoveel mensen zo welvarend geweest, en zelfs de armste kregen nog meer armslag, iedereen gelooft in de vooruitgang. Altijd maar groter altijd maar beter, hoge verwachtingen worden gekoesterd en niets kan de onvoorstelbare vooruitgang van de mens in de weg staan, de machines brengen alleen maar welvaart en niets wijst op de mechanische verschrikking van de eerste wereldoorlog!
Intrieuer
Voor de 700 plaatsen in de eerste klasse biedt de Titanic een nooit geziene luxe: Een sportcomplex met fitnesstoestellen, Turks bad, zwembad en squashzaal! Het meesterwerk van het schip is de kroonluchter met eenentwintig lampen boven de monumentale trap met een bronzen engeltje.
Indrukwekkende kamers als een suite: bestaande uit twee "delen", elk met een kamer, een garderobekamer, een badkamer, toiletten, vestibule en een gang met persoonlijke ingang, dit alles komt uit op een gemeenschappelijk salon en een glazen veranda met zicht op zee! Met elektrische verwarming en open haard, en natuurlijk een eigen keuken en kamer voor de bediende
De kamers hebben en verschillend interieur: Louis XVI, Louis XV, Empire. En meubels in al even uiteenlopende stijlen: 50 verschillende soorten tafels, 30 soorten stoelen. De inrichting is tot in de kleinste detail verzorgd. En ook de glazen promenades, de restaurantzalen met het zilverwerk en het porselein, de salons. Alles baadt in luxe en schitterende weelde.
Bemanning
De bemanning bestond uit 900 leden, van bevoorrechten tot arme stakkers. Terwijl de handvol officieren een zeer confortabel, zelfs luxueus leven hadden zoals Kapitein Smith in zijn ruime suite. leefe de massa matrozen en ander personeel, de echte proletariës van de zee, in omstandigheden die een heel eind onder de derde klasse lagen. Kamermeisjes, obers, koks, matrozen, monteurs, elektriciens, turnleraars, loopjongens... een wiemelende miniatuurstad in de buik van het grootste schip ter wereld! Eindeloze dagen van zwaar labeur, een kranig loon in barre omstandigheden. Het meest te beklagen zijn de kolentremmers. Tijdens de hele overvaart zien ze nooit het daglicht, en ze hebbenzelfs apparte gangen zodat de passagiers niet perongeluk hun roetzwarte gezicht zouden zien. Uur na uur moeten de immense stookketels gevoed worden met in totaal 7000 ton kolen die eerst nog vergruisd moeten worden! In een helse hitte en een hals lawaai waar nooit een einde aan komt, in het diepste binnenste van het schip onder de waterlijn. Dat is de prijs die wordt betaald om de groten der aarde achter hun grote ramen rustig van hun cognac te laten nippen, zeven verdiepen boven de golven.
Fatale zondag
Al op 12 april ontving de Titanic haar eerste ijsmelding van het Franse passagiersschip La Touraine. De volgende dag passeerde het Engelse schip de Rappahannock dat met een morselamp de brugwacht van de Titanic inlichtte over een ijsveld dat zij tegengekomen waren. Ondanks dat ze voorzichtig door het ijsveld heen waren gevaren, hadden ze een verbogen roer en gedeukte boeg opgelopen. De eerste ijsmelding op zondag 14 april 1912 kwam binnen om negen uur 's ochtends van de Coronia. Die dag ontving de Titanic nog drie ijsmeldingen en die avond berichtte het vrachtschip Mesaba:"Zag grote ijsbergen en drijfijs van 42 tot 41°25' NB en van 49 to 50°WL, goed en helder weer." Het was duidelijk dat er een groot ijsveld precies op de koers van de Titanic lag. Kapitein Smith kwam, na een etentje met de familie Widener, om ongeveer negen uur naar de brug om de weerssituatie te besrpeken. Ze waren het beide eens dat ze nog nooit zo'n rustige zee hadden gezien; het was windstil, de zee was spiegelglad en het was een heldere maanloze nacht: ijsbergen zouden moeilijk te zien zijn zonder een branding in de donkere nacht. Om 22.00 uur nam eerste stuurman Murdoch de wacht over van tweede stuurman Lightoller die hem inlichtte over de sinds de middag sterk gedaalde temperatuur, het ijsveld voor hen en dat de uitkijk in het kraaiennest was gewaarschuwd op te letten voor drijfijs en ijsbergen. In het kraaiennest keken de uitkijken Fleet en Lee al uit naar het einde van hun wacht. Het was 23.40 uur, ze moesten nog maar 20 minuten en dan zouden ze de bijtende vrieskou kunnen verlaten. Plots zag Fred Fleet iets recht vooruit wat snel groter werd. Onmiddellijk luidde hij de bel driemaal en nam de telefoon op naar de brug waar zesde stuurman Moody hem opnam:"Wat zie je?" -"IJsberg recht vooruit", antwoordde Fleet. Eerste stuurman Murdoch gaf daarop de order:"Hard stuurboord!", zette de telegraaf op volle kracht achteruit en haalde de schakelaar over van de waterdichte schotten. De roerorders in die tijd waren nog afkomstig uit de tijd van de zeilschepen met helmstokken, waar men de helmstok naar stuurboord duwde om naar bakboord te gaan. Murdoch was dus van plan om langs bakboord de ijsberg te ontwijken. 37 seconden gingen voorbij en het leek erop dat de Titanic de ijsberg nipt zou missen. Een zacht schrapend en rommelend geluid maakte echter duidelijk dat de Titanic de ijsberg toch had geraakt. Benedendeks in de ketelruimten was het veel duidelijker dat er iets aan de hand was: het zacht schrapend en scheurend geluid was hier een donderend geraas en onmiddellijk kwam het water binnengestroomd. Kapitein Smith kwam op de brug en vroeg wat ze geraakt hadden, waarop Murdoch antwoordde dat ze een ijsberg hadden geraakt. Kapitein Smith stuurde nu vierde stuurman Boxhall naar beneden om de te inspecteren, hij ging zover mogelijk omlaag in de passagiersaccomodaties, maar kon geen schade vinden. Daarop kwamen de timmerman en een postbeambte de brug opgerend: de Titanic maakte water en de postkamer liep vol. Kapitein Smith maakte hierop een inspectietocht met Thomas Andrews, de belangrijkste ontwerper van het schip. Het bleek dat zes ruimen schade op hadden gelopen: de voorpiek, de drie laadruimen en ketelruimen 6 en 5 (genummerd vanaf de machinekamer). Het water in ketelruim 5 kon onder controle worden gehouden, maar de andere compartimenten begonnen langzaam vol te lopen. De eerste vier compartimenten konden zonder problemen vollopen, aangezien de voorste waterdichte schotten hoger waren zodat het water er niet overheen zou kunnen stromen. Nu er echter in vijf compartimenten oncontroleerbaar water stroomde, was het lot van de tot dan toe grootste oceaanstomer bezegeld: de Titanic zou zinken
De Carpathia
Om half negen verschijnt opeens een zwarte gedaante in de mist, de schim blijft wat hangen en daar verschijnt de typische schoorsteen van de Carpathia met het vrijheidsbeeld op de achtergrond geeft de sleepboot van de burgemeester een fluitsignaal, gevolgd door het fluitsignaal en het gelui van scheepsklokken van alle boten in de haven! Dan stijgt uit de massa een oorverdovend geschreeuw op, en alsof ook God niet wil achterblijven begint het te stortregenen en barst een onweer los. De zwarte nacht word door donder en bliksem opengescheurd! De Carpathia is omgeven met boten het onophoudelijk geflits van de journalisten vermengt zicht met de bliksems van God. Zelfs het rollen van de donder kan het spervuur van vragen uit megafoons niet onderdrukken. De Carpathia vaart zeer langzaam de haven binnen hij stopt om de loods aan boord te nemen en ook de journalisten trachten aan boord te komen. (Officier Rease) van de Carpathia moet de loods aan boord trekken is zelfs verplicht een journalist een uppercut te verkopen om hem van het schip te houden! Een andere journalist stopt zeep in zijn mond zodat het schuim hem als een krankzinnige van de lippen loopt en gilt dat zijn zuster aan boord is, hij wordt terug geduwd en bied 100 dollar 200 dollar te vergeefs. En uiteindelijk vaart de Carpathia verder met toch nog een journalist aan boord, Kapitein Rostron merkt hem op en laat hem zweren dat hij aan dek blijft en niet naar de passagiers gaat de man houd woord!