Inhoud blog
  • sprayhood en buiskap
  • water (op de verkeede plaats)
  • Doorvoeren afgewerkt
  • Doorvoeren
  • oven
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Spirit 32
    Spiriwiri (voorheen De Ware jacob)
    24-04-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Elektriciteit
    Vandaag eindelijk nog wat aan de elektriciteit kunnen werken.
    Ik had al wat uitgezocht (welke draad - van wat), doch vandaag de zoektocht verder gezet (juiste massa en voeding samen - vroeger zaten alle massa's gewoon op een doorverbinding), alles mooi bevestigd in de rijgklem. Wat kabelgoot ertegenaan en het begint op iets te lijken.
    Twee zekering-kastjes met led (lichten op bij defect) en een hoop kabel.........

    Er moeten nog wat afwerklatjes geplaatst worden en een likje vernis natuurlijk.

    De vrouw heeft de kastjes vanbinnen allemaal herschilderd in het ijswit, oogt zeer proper. 






    24-04-2015 om 23:02 geschreven door Jason  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-03-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Schakelpaneel
    Vorig jaar al wat bekabeling vervangen, maar ik moest nog een schakelpaneeltje hebben.
    Natuurlijk wil je de juiste knopjes/benamingen. Bestaande schakelpaneeltjes met meer dan 10 schakelaars kosten pakken geld.
    Dus zelf eentje uitdenken. Genoeg firma's die zo'n paneeltje laseren / graveren, maar telkens moest het ontwerp in vectortekening, of iets anders exotisch zijn. (Ik ben geen tekenaar).

    Uiteindelijk een firma gevonden die zelf software voor het design voorziet, en ik ben zeer tevreden over het resultaat.

    Ook de kabeljungle moest wat geordend worden, hiervoor een Filippi rijgklem aangeschaft.

    Na de winterwerkzaamheden eerst de boot terug te water (25 maart), dan wordt het schakelpaneeltje geinstalleerd.




    16-03-2015 om 10:50 geschreven door Jason  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (5 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.klapschroef en plotter
    Eindelijk nog wat werkjes uitgevoerd.
    Vorig jaar had ik een klapschroef gescoord, doch deze was nog niet gemonteerd omdat de boot al te water lag.
    Dit gingen effie snel klaren. Niet dus.......................
    Oude schroef demonteren ging vrij soepel, deze was vorig jaar op de nieuwe schroefas gezet, dus deze kon niet erg vast zitten en ik gebruik ook een vrij grote poulietrekker.
    De klapschroef uit elkaar, over de as en moer erop. Maar de moer bij de klapschroef had een volledig andere draad (M16) en mijn schroefas heeft M20.
    Dus naar de schroevenboer. Ik had de schroef al laten balanceren bij Jooren te Dordrecht, dus die moesten wel een passende moer hebben.
    Niet dus, kan wel gemaakt worden, maar ja dat kost wat. Even werd geopteerd de schroefas af te draaien en nieuwe draad M16 trekken, maar demontage is zo'n job, dus liever niet.
    Na veel meten werd dan toch draad getrokken in de bestaande moer en dit lukte perfect. (Er waren wat bedenkingen over de sterke van de moer, want er wordt toch wel wat materiaal verwijderd van M16 naar M20).
    Montage verliep vlekkeloos.

    Vorig jaar had ik ook een plotter aangeschaft en deze was nog steeds niet geinstalleerd (shame on me, maar zeilen is leuker).
    In de instrumentenbrug paste ie niet, te groot.
    Dat werd zagen, op het schot staan twee kompassen, waarvan ik de slechste verwijderd heb en dan de wipzaag erin (slik).

    Nu moet het schot wel herschilderd worden, wachten op beter weer dus....................











    23-02-2015 om 23:09 geschreven door Jason  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-01-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Raampjes
    Onze buiskap dateert van 2008 en de raampjes zijn haast ondoorzichtbaar.
    Dus wat prijsoffertes opgevraagd voor nieuwe raampjes.
    De zeilmaker maakte mij ook attent op de staat van de stiksels, dus opnieuw overstikken.

    Begin maart klaar 








    16-01-2015 om 09:38 geschreven door Jason  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-12-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Winter 2014
    Het is weeral een tijdje geleden.................maar zeilen is leuker dan typen.

    En het was een mooi zeilseizoen. De motor heeft het voortreffelijk gedaan, eenmaal startte ie niet, maar dat was de starter die er de brui aan had gegeven. Konden we het aanlopen van een haven op zeil nog is oefenen.

    De accuscheider weigert mee te werken, de dynamo moet kennelijk spanning "voelen", dus wordt er een accuscheider met "sence" aansluiting geplaatst. 

    Via een spirit eigenaar heb ik een klapschroef op de kop kunnen tikken, daar hij de zelfde motor heeft, moest er dus niets berekend worden.
    Hier ben ik zeer blij mee. De schroef wordt deze maand nog naar de schroevenboer gebracht om gebalanceerd te worden, we doen het ineens goed.

    Volgende winterklussen staan op het lijstje :

    * klapschroef plaatsen
    * accuscheider en andere batterijschakelaars (eentje voor elke accu)
    * Nog wat elektriciteitswerken (verlichting, kabelering,....)
    * Kras in romp herstellen (schuren, plamuren, schilderen en polijsten) - gevolg van met harde wind een aanlegsteiger te kussen.
    * Kras naast kiel herstellen (kennelijk iets overvaren)
    * vernissen interieur (zal van de temperatuur afhangen)
    * midden kikkers plaatsen

    Wordt vervolgd .......




    19-12-2014 om 09:35 geschreven door Jason  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-07-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eindelijk ....
    Yes, de plotter is geleverd, maar de installatie laat op zich wachten (liever zeilen, dan gaten boren).

    Met pinksteren naar Ipswich, de grote motortest !
    Heen moesten we een kleine drie uur motoren, op de terugweg hebben we wel zeven uur gemotord wegens weinig wind.
    De motor gaf geen krimp, direct starten, niet warmlopen, al het werk heeft (gelukkig) zijn vruchten afgeworpen.

    Ik heb zo'n 1/2/both/off schakelaar om de batterijen te schakelen. 
    1=start en 2=lichtbatterij.
    Telkens ik moet starten ga ik omschakelen naar 1, tijdens het varen staat ie op 2.
    Geregeld moet er snel gestart worden en dan start ik maar op 2 (wat niet de bedoeling is, dit is geen startbatterij).
    De startbatterij krijgt daarom een aparte schakelaar, gedaan met omschakelen. Licht en start kunnen met een startkabel verbonden worden bij noodgevallen.

    Ook werd de batterijscheider geinstalleerd, kan de motor beide batterijen tegelijkertijd laden.
    Bij de installatie wat nonchalant geweest en tijdens het testen (met geimproviseerde testlamp) even kortsluiting gemaakt. Weg spanningsregelaar van de dynamo, dus maar een nieuwe besteld en ineens gans de dynamo nagezien (lagers,...) Kan ie er weer een paar jaar tegen........

    Ook werd een radio aangeschaft ('t was solden), kunnen we 's ochtends toch wat muziek beluisteren.






    11-07-2014 om 11:31 geschreven door Jason  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Go ....
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De boot ligt intussen al even op het water.

    Motor doet het voortreffelijk, start vrijwel onmiddelijk. De startaccu werd wel vervangen door nieuw exemplaar.
    Nog wat testen met verschillende thermostaten en hij blijft mooi op temperatuur.
    De grote test is een tochtje England met pinksteren.

    Wou een mooi schakelpaneeltje laten graveren, doch de afbeelding van de boot moest een vectortekening zijn. Tijdelijk maar een houten paneel gemaakt en daar de nieuwe schakelaartjes in gemonteerd. Nieuwe zekeringhouder en zekeringen, alles opnieuw bekabeld en alles WERKT! Aan de vectortekening wordt gewerkt.

    Verstaging afgesteld en geborgd met splitpennen, ankerbak gereinigd en het anker + lijn (ketting) gecontroleerd.

    Zeer blij dat de marifoon ook het GPS signaal meepikt. Deze week eindelijk de klapschroef gaan ophalen (alleen spijtig dat de boot al te water ligt, wordt eerste klusje volgende winter)

    Een nieuwe plotter gekocht (alleen de levering laat op zich wachten).


    En nu zeilen .............................








    27-05-2014 om 09:46 geschreven door Jason  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Blijf maar klussen
    Lang weekend, effie erop uit, vergeet het maar : KLUSSEN.

    Als je aan de elektriciteit begint weet je niet waar je eindigt. 
    De kabel voor de mastverlichting en de coax werd vernieuwd (in de boot, mast was reeds gedaan).
    De oude mastaansluitingen (doorvoeren) werden verwijderd en vervangen door scanstrut doorvoeren, hier gaat de kabel en aansluiting in zijn geheel door en deze zouden 100% waterdicht zijn. 

    Veel oude kabeltjes , roestige steenkroontjes (lusterklemmen) vervangen, alsook overal deftige kabelschoentjes aangepitst, het begint erop te lijken.

    Ook de bekabeling aan de nieuwe meters aangesloten en de meters ingesteld. Ineens een kabeltje getrokken, voor de gps data, naar de marifoon. Weten ze bij nood ineens onze positie.

    Van de week zeiltjes erop, kussen terug erin, wat kuiswerk .........maar eerst de verstaging op spanning plaatsen (kwartiertje werk) en dan is ie klaar. 


    05-05-2014 om 09:50 geschreven door Jason  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-04-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zeilseizoen 2014 bijna van start
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Deze week de boot gepoetst en gepoliert, man wat een job, maar nu glimt ie mooi.

    Nieuw stoom/deklicht geplaatst op de mast.
    Eindelijk het rode op de romp bijgeschilderd (na een lange zoektocht bleek de kleur "Chilli red" van international te zijn.)

    De bekabeling in de boot wordt ook gereorganiseerd, alles is mooi vastgelegd met nagelklemmetjes, maar als je dan iets moet vervangen zit je uren te prullen. Alles wordt verwijderd en in kabelgootjes gelegd (proper en handiger).

    Volgende donderdag gaat ie te water 

    18-04-2014 om 09:21 geschreven door Jason  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-04-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Seizoen 2014 komt eraan.
    We hebben niet stil gezeten.

    De motor is volledig gemonteerd (twee ruilverstuivers), klepjes stellen en hij startte onmiddelijk. 
    De draai aan de sleutel was even een spannend moment. De revisie heeft toch wat centjes gekost en als ie dan niet start ........

    Ook de mast werd onder handen genomen.
    Het grootzeilval werd vervangen door dyneema. Nieuwe coax kabel, voor het gewicht moest het 5mm kabel zijn en op deze lengte was H-155 de beste keuze. Gepaste waterdichte connectoren en ineens maar een nieuwe antenne : de celmar-0.

    De driekleur (die last had van indringend water) werd door een led variante vervangen (i.v.m. verbruik)

    Ook werd een batterij monitor gemonteerd, maar deze heeft nog kuren. (En wat een geknoei om de bedrading door heel de boot te leggen)

    Buiten werden nieuwe meters geplaatst (st40 reeks - koopje wegens einde reeks) : speed, depth en wind. Ooit komen er andere op, maar ik vind die dingen pokke duur. Ook hier, wat een geklooi met de bedrading, bijna gans de bekleding verwijderd, prullen, trekken, vloeken (vooral) maar ineens allemaal nieuwe kabels 

    De rode streep op de boot wordt volgende week bijgeschilderd (reeds geschuurd, maar geen tijd), wat een zoektocht om de juiste kleur te vinden. 

    07-04-2014 om 14:24 geschreven door Jason  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    03-03-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Montage motor
    Gisteren aan het monteren gegaan, de gehoonde liners en de nieuwe zuigerveren waren vorig weekend al gemonteerd. Een laagje olie erop en dit bleef mooi staan.  

    Alles proper gemaakt, klepjes mooi ingeslepen, alles gemonteerd.

    Nieuwe bouten, pakkingen,... en het vastzetten van cilinder en cilinderkop kon beginnen.

    Wierfilter van plaats verandert, stond in de weg, tegelijkertijd alle koelwaterslangen, dus ook naar de beluchter, onder het spruitstuk, ... vervangen.

    Alles zit zoals het zitten moet, wacht nog op m'n tweede verstuiver (besteld) en waarschijnlijk volgend weekend de teststart.  

    Ik kijk ernaar uit !



    03-03-2014 om 14:42 geschreven door Jason  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-02-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.cilinders
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Update :

    Eindelijk waren de zuigerveren binnen en de liners gehoond.
    De montage kan starten en het oog wil ook wat , dus een likje verf.

    Morgen gaan de cilinders op de motor, en hopelijk heeft de VP-dealer, volgende week, mijn sleeve gemonteerd en mijn verstuivers klaar (1 revisie + 1 ruil (dure aangelegenheid  )), dan kunnen ook de cilinderkoppen gemonteerd worden.







    09-02-2014 om 20:49 geschreven door Jason  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    31-01-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Spiriwiri
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    31-01-2014 om 22:31 geschreven door Jason  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (25 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    28-11-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.koelkanalen cilinders
    Vandaag werden de cilinderbussen uitgeperst en direct werd duidelijk waarom er een koelprobleem was.

    De koelkanalen zaten volledig vol !
    Wat spelen met schroevendraaier en stalen borstel en plots lag er een serieus hoopje roest.
    De kanaaltjes van de cilinder even doorgeboord, want ook deze zaten voor meer dan de helft dicht.

    Aan de bussen is ook te merken dat zij wel eens goed warm hebben gestaan. (donkere plekken op de buitenkant).

    Alles wordt nu degelijk gereinigd.












    28-11-2013 om 22:12 geschreven door Jason  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-11-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.verdere demontage cilinderkop
    Er zat ongelooflijk veel roest in het spruitstuk, na een paar maal de roest met een schroevedraaier los te steken en te ontroesten is het koelwaterhuis goed gereinigd, geen enkel schilfer meer aan te treffen.  
    Ben zelfs een paar keer met een magneet door het huis geweest, zodat ook de kleinste roeststukjes mee kwamen.

    Vandaag de cilinderkop gedemonteerd (uitbouw kleppen en verstuiver)
    Ook de koelkanalen doorgeboord (waren wat aangeladen, doch viel nog goed mee.)

    Morgen de cilinders uitpersen........
















    25-11-2013 om 13:38 geschreven door Jason  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-11-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Warme motor
    Tijdens het zeilseizoen stelde we regelmatig vast dat de motor (Volvo penta MD11D) warm liep. De temperatuurmeter liep volledig in het rood om dan na een tijdje terug even naar het groen te gaan en dit bleef zich herhalen. Na wat medezeilers gesproken te hebben, bleek dit een gekend probleem met al wat oudere volvo penta's. Door de ouderdom roesten de koelwater kanalen dicht.

    Na wat azijnzuur (schoonmaakazijn) en wat duurdere reinigingsmiddelen, werd het probleem wat minder, namelijk het duurde iets langer voor de motor warm werd.

    Aangezien de motor perfect start en een nieuwe motor, een aanslag op de bankrekening is, werd besloten deze motor te reinigen.Er zat dus niets anders op dan de cilinders te demonteren en de koelkanalen handmatig te reinigen.

    De motor werd niet uitgebouwd, maar gewoon ter plaatste gedemonteerd. Dit ging vrij vlot, zelfs in de beperkte motorruimte.
    De service manual geeft perfect weer hoe de demontage moet gebeuren (staat gewoon op het internet), let wel, er zijn een paar bouten die na jaren vastzitten, toch wat kracht vragen om los te komen. (Leve WD-40).

    Op het motorblok en tussen de cilinders was wel wat roest aanwezig, voorzichtig (doekje rond de zuigers, zodat er geen vuil in de carter viel) werd zoveel mogelijk verwijderd.

    Nu kunnen we thuis de cilinderbussen uitpersen.............













    13-11-2013 om 08:57 geschreven door Jason  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-08-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Batterij lader
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Na een zeiltochtje merktte ik op de m'n batterijlader wel erg veel lawaai maakte en plots sprong de 220v zekering.
    Nazicht van de lader bracht niets op (niets doorgebrand, geen interne zekeringen gesprongen), even rondgebeld naar de "specialisten" : verdict : lader dood.

    Op zoek naar een nieuwe, man, wat een aanbod. Amperages, meertrappen, soorten accu's op te laden, ....
    met alles wordt rond je hoofd geslingerd.
    Na wat forums te hebben doorlezen, toch niet voor de "gevestigde" waardes (Victron, mastervolt,...)gegaan.

    Mailtje naar xenteq met wat vragen, heel goede info terug ontvangen en de keuze was snel beslist.



    Tot nu toe doet ie het goed (zou anders maar erg zijn)

    27-08-2013 om 13:09 geschreven door Jason  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-07-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.gashendel
    Effie een update ('t is nu zeilweer he)

    Mijn gashendel was versleten, stationair draaien en 2000 toeren varen waren zowat de enige opties.
    Liet je de motor op 1500 toeren draaien, klom ie geheid naar 2000. Het regelvijsje voor de frictie haalde niets uit.
    Dus een nieuwe gashendel .....

    Als we dezelfde (merk en type) kopen is dat juist vervangen (dacht ik), hoewel de afstanden van de kabels en de bediening hetzelfde waren, moest toch alles opnieuw afgeregeld worden.

    De val van het voorzeil werd ook vervangen, er werd voor dyna-lite lijn gegaan. Deze vind ik zeer goed (weinig rek, dus niet meer bijtrekken), de rest van de vallen van de boot volgen en zullen in de loop van het jaar vervangen worden.

    Op de koker (kooktoestel) zatten wat verdikkingen onder de verf (roest) , dus deze heb ik gedemonteerd en afgeschuurd, nu nog een nieuw likje verf en dan kan ie weer wat mee. We gaan deze met de tijd toch wel vervangen (ouderdom en op gas weet u wel)




    18-07-2013 om 09:08 geschreven door Jason  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.rol reef Hahahaha
    Al een tijdje geeft mijn collega (een surfer) aan dat ie wel is mee wil zeilen. Op maandag 3 juni een dagje verlof en gaan ......

    Stond een leuke 4 met wat uitschieters naar 6, dus grootzeil op en genua 2 vol open. Plots zie ik iets verkeerd aan het rol-reef systeem, deze was omhoog gekomen (uiteengeschoten) lagerkogeltjes lagen in het rond. Gedaan met rollen dus, maar de zeilen stonden goed en we hebben een leuke dag gezeild.

    De zeilen strijken was een ander gedoe, voorzeil uit rolprofiel getrokken en dan zie je pas wat een oppervlakte de genua heeft (vooral met redelijk wat wind). Na wat geworstel de genua onderdeks gekregen.

    In de haven het rolsysteem gedemonteerd en wat info op het internet gezocht aangaande de lagerkogeltjes. Nieuwe rvs kogeltjes gekocht (en het zijn er wel wat) alles gereinigd, nieuw zeewaterbestendig lagervet en alles terug ineen gefrutseld (kogeltjes waren ongeveer 3mm en per lager moesten er 48 in, dus dat was prutsen) Nu draait ie gelijk een fietswiel, moet nog wel teruggeplaatst worden op de boot (dit weekend dus).

    De genua bij North sails binnengestoken, daar er een kleine beschadiging aan het voorlijk was. Herstelling kostte 36 euro (moet niet altijd duur zijn) en de genua kan er weer tegen ;)

    Ook de genuaval had zijn beste tijd gehad, i.v.m. rek wou ik toch een dyneema val (wat kosten die dingen zeg) Uiteindelijk voor een Gleistein dyna-lite (10mm - maat van de stoppers) gegaan, als ie meevalt zal ook het grootzeilval hierdoor vervangen worden.

    Het kooktoestel met oven ook even uitgebouwd en mee naar huis voor opkuis. (Wat roestplekjes wegwerken en veren van de ovendeur moeten vervangen worden).

    Tja zo blijf je bezig (en vindt het nog leuk ook)

    12-06-2013 om 11:08 geschreven door Jason  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Klaar voor het water
    Vandaag de laatste hand gelegd, het zeilen komt in zicht.

    Nog wat poetsen en waxen, de AF werd geschilderd (met dank aan vrouw en dochter)

    De nieuwe rotavecta windmeter (raymarine) werd op de mast gemonteerd en na veel geklungel werd de kabel door de mast gevoerd.




    14-04-2013 om 21:34 geschreven door Jason  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 26/07-01/08 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 17/06-23/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 08/10-14/10 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 12/02-18/02 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 26/06-02/07 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 03/10-09/10 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 02/11-08/11 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 25/11-01/12 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs